תמחור – הסודות לתמחור נכון של מוצר או שירות

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

תמחור הוא אחד הגורמים הקריטיים ביותר בקביעת הצלחתו של עסק.

כמו כן הוא בעל השפעה משמעותית על הרווחים, שביעות רצון הלקוחות והמיצוב בשוק התחרותי.

לפני שנתחיל חשוב להבין משהו מהותי מבחינת ההגדרות

ההבדל בין המחרה (pricing) לתמחור (costing)

בדרך כלל ברחבי הרשת (גם כאן במאמר) נמצא טעות בין הביטוים.

אותה הטעות היא כנראה טעות נגררת וגם אני השתמשתי באותה טעות כי רוב האנשים משתמשים יותר במונח תמחור מאשר בביטוי המחרה.

המחרה (pricing)

המחרה היא המחיר שאנו נותנים למוצר בשוק.

לעומת תמחור אשר נותן לי מספר שהוא דיי קבוע, ההמחרה דינאמית ומשתנה

תמחור (costing)

כמה המוצר עולה לנו.

כדי לדעת זאת אנו מחשבים את עלות חומרי הגלם, שעות עבודה, הוצאות קבועות והוצאות משתנות כדי לקבל את המחיר שעולה לנו המוצר/שירות.

חשוב להכניס את כל הפרמטרים מהגדול ביותר לקטן ביותר כדי לקבל תמחור מדוייק.

אז כאמור ידוע לי שהשתמשתי בצורה הפוכה בביטויים והמאמר מדבר על המחרה.

אבל הדבר נובע להנגשת המידע בצורה הפשוטה ביותר לפי הביטוי השגור ביותר.

למה תמחור הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר לרווחי העסק?

מחירים משפיעים על הביקוש

המחיר של מוצר או שירות יכול להשפיע באופן משמעותי על הביקוש.

אם חברה קובעת את המחירים שלה גבוה מדי, זה עלול להרתיע לקוחות פוטנציאליים מלבצע רכישה. (בד״כ לקוחות שחשוב להם רק עיניין המחיר וחסכון)

מצד שני, אם חברה קובעת את המחירים שלה נמוך מדי

ייתכן שהיא לא תוכל לכסות את העלויות שלה או לייצר רווחים נאותים.

הבנת הקשר בין המחיר לביקוש ומציאת האיזון הנכון חיונית למקסום הרווחים.

השפעת המחיר על נאמנות הלקוחות

תמחור נכון יכול גם להשפיע על נאמנות הלקוחות.

לקוחות נוטים יותר להיות נאמנים לחברה המציעה מוצרים באיכות גבוהה במחיר הוגן.

חברה שמציעה באופן עקבי מחירים תחרותיים נוטה יותר לשמור על לקוחותיה ולמשוך לקוחות חדשים

מה שיכול להוביל להגדלת הרווחים לאורך זמן.

המחיר ככלי בידול

התמחור יכול לשמש ככלי בידול כדי להבחין בין הצעות החברה לבין מתחרותיה.

לדוגמה, חברה יכולה להציע מחיר פרימיום עבור מוצרים או שירותים מתקדמים

או שהיא יכולה להציע הנחות עבור רכישות בכמות גדולה.

בידול באמצעות מחיר יכול להגביר את הביקוש להצעות של חברה

ולעזור לה לתפוס נתח שוק גדול יותר.

 אסטרטגיות תמחור

ישנן מספר אסטרטגיות תמחור שחברות יכולות להשתמש בהן כדי למקסם רווחים

כולל מחיר מבוסס ערך, מחיר עלות פלוס ומחיר דינמי.

חברות צריכות לבחור באסטרטגיית תמחור שתואמת את המטרות העסקיות שלהן והערך שהן מציעות ללקוחות.

לדוגמה, חברה המציעה מוצרים או שירותים מובחרים עשויה להשתמש במחיר מבוסס הערך ללקוח,

הבנת מבנה העלויות

הבנת מבנה העלויות של העסק חיונית לקביעת מחירים שמניבים רווחים נאותים.

חברות צריכות לקחת בחשבון את העלויות המשתנות שלהן

כגון חומרים ועבודה, ואת העלויות הקבועות שלהן, כגון תקורה, בעת קביעת המחירים.

אם חברה קובעת את המחירים שלה נמוך מדי

ייתכן שהיא לא תוכל לכסות את העלויות שלה ולהניב רווח.

מצד שני, אם חברה קובעת את המחירים שלה גבוה מדי

ייתכן שהיא לא תוכל להתחרות ביעילות עם מתחרותיה.

על ידי הבנת ההשפעה של התמחור על הביקוש, נאמנות הלקוחות ומיצוב השוק

חברות יכולות ליצור אסטרטגיית מחיר שממקסמת את הרווחים ותומכת ביעדים העסקיים שלהן.

חשוב לחברות לבדוק באופן קבוע ולהתאים את אסטרטגיות המחיר שלהן כדי להבטיח שהן יישארו תחרותיות ורווחיות לאורך זמן.

תמחור
לתמחור השפעה גדולה במיצוב העסק. חשוב לשים לב לאיפיון קהל היעד שלנו לעלויות ולכל פרמטר המוצג במאמר זה

הקשר בין מותג חזק לתמחור

לחיבור בין מותג חזק למחיר יכול להיות השפעה משמעותית על יכולת החברה לגבות מחירי פרימיום ולהגדיל את הרווחים.

השפעה על יחסי מחיר – ביקוש

מותג חזק יכול להשפיע לטובה על יחסי המחיר – ביקוש, גם כאשר מחירי החברה גבוהים מהמתחרים.

לקוחות אשר סומכים על מותג ומזהים אותו נוטים יותר לדרוש את מוצריו

מה שיכול להעניק לחברה את היכולת לקבל מחירים גבוהים יותר.

בכך מותגים נהנים מפרמיית המותג וברווחיות גבוהה יותר.

השפעה על ״מה הלקוחות חושבים על המחיר?״

מותג חזק יכול לעצב גם את תפיסת המחיר עבור ההיצע של החברה.

לקוחות עשויים לתפוס מוצרים ממותג מבוסס כבעלי איכות גבוהה יותר

מה שיכול להצדיק מחירי פרימיום ולהגדיל את נכונות הלקוחות לשלם את אותו המחיר.

בד״כ מותגים אשר מכבדים את עצמם יספקו איכות ושירות ברמה גבוהה כדי לייצר עקביות בחווית לקוח

מהפרסום > לתמחור > לחווית הלקוח ברכישה > בהנאה מהמוצר/שירות

הקשר בין נאמנות,מחיר ומותג חזק

נאמנות למותג היא גורם מפתח נוסף ביחסים בין מותג חזק לתמחור.

לקוחות הנאמנים למותג נוטים יותר להמשיך לקנות את מוצריו, גם אם המחירים יעלו.

נאמנות מותג זו מספקת לחברה כוח בקביעת המחיר ערך רב

ומאפשרת לה להעלות מחירים מבלי לוותר על הביקוש.

בידול באמצעות מחיר פרימיום

ניתן למנף מותג חזק גם כדי להבדיל בין הצעות החברה למתחרותיה

ולספק לחברה יתרון תחרותי בתמחור.

לדוגמה, מותג מוצרי יוקרה בעל מוניטין חזק יכול לגבות מחירי פרימיום בשל היוקרה והערך הנתפס הקשור למותג שלו.

בניית מותג חזק היא מאמץ ארוך טווח הדורש התמקדות עקבית באיכות, שירות לקוחות וזהות מותג.

חברות יכולות ליצור מותג חזק באמצעות שיווק ופרסום יעילים

כמו גם דרך יצירת קשר עם לקוחות, הבנה של שביעות רצון הלקוחות.

על ידי השקעה במותג שלהן, חברות יכולות להשיג יתרון תחרותי במחיר

כמו גם להגדיל את הרווחיות שלהן באמצעות אסטרטגיות תמחור יעילות.

הקשר בין מותג חזק למחיר הוא קשר מכריע.

מותג חזק יכול לשפר את יחסי מחיר-ביקוש, לעצב את תפיסת המחיר

לטפח נאמנות למותג ולספק בידול בשוק.

חברות שמשקיעות בבניית מותג חזק יוכלו לגבות מחירי פרימיום ולמקסם את רווחיהן

כמו גם לבדל את עצמן מהמתחרים באמצעות אסטרטגיית התמחור שלהן.

על ידי הבנת הכוח של מותג חזק והשפעתו על המחיר

חברות יכולות לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיית המחיר שלהן ולמצב את עצמן להצלחה.

הקשר בין מחיר לשיווק

תמחור ושיווק הם שני היבטים קריטיים של כל עסק, והם קשורים זה בזה.

אסטרטגיית המחיר של חברה יכולה להשפיע באופן משמעותי על מאמצי השיווק שלה ולהיפך.

 מחיר ככלי שיווקי

המחיר יכול להיות כלי שיווקי רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי להעביר ללקוחות את הערך של מוצר או שירות.

לדוגמה, מחיר גבוה יכול להעיד על כך שמוצר איכותי

בעוד שמחיר נמוך יכול להעיד על ערך טוב של מוצר.

שיווק משפיע על תמחור

מאמצי שיווק יכולים גם להשפיע על המחיר. בין אם באופן ישיר כי עלויות הפרסום הרבות מגולגלות כהוצעות ומגולמות במחיר.

לדוגמה, קמפיינים שיווקיים מוצלחים יכולים להגביר את הביקוש למוצר או שירות

מה שיכול לאפשר לחברות להעלות את המחירים שלהן.

מצד שני, קמפיינים שיווקיים לא יעילים עלולים להוביל לביקוש נמוך

לאלץ חברות להוריד מחירים ובכך דרמטית לאבד אחוזים רבים מהרווחיות.

תמחור מפולח

חברות יכולות להשתמש בתמחור מפולח כדי למקד לפלחי לקוחות שונים עם מחירים שונים.

לדוגמה, חברה יכולה להציע גרסה בסיסית של המוצר שלה במחיר נמוך יותר כדי למשוך לקוחות רגישים למחיר

תוך שהיא מציעה גרסת פרימיום של אותו מוצר במחיר גבוה יותר כדי למקד ללקוחות שמוכנים לשלם יותר עבור תכונות נוספות ויתרונות.

אסטרטגיה זו דורשת הבנה חזקה של פלחי לקוחות ואת נכונותם לשלם עבור הצעות שונות.

אסטרטגיה זו ניתן לראות בחברות תעופה רבות והבדלים בין אותה החופשה עם מחירים שונים או במוצרי SAAS עם תמחורים שונים למדינות שונות.

הדוגמא המוכרת ביותר היא מוצר הפרימיום של יוטיוב שבהודו מנוי משפחתי עולה כ17₪ ובישראל כ70₪

חבילות ואפסייליים

חברות משתמשות בתמחור ככלי שיווקי על ידי חיבור מוצרים או שירותים יחד ולהציע אותם במחיר מוזל/גבוה יותר.

זה יכול להגביר את נאמנות הלקוחות ולהגביר את המכירות.

בנוסף, חברות יכולות להשתמש בטכניקות של אפסיילים

כמו להציע ללקוחות שדרוג או מוצר או שירות נוספים, כדי להגדיל את הערך של כל מכירה.

מוכר לכם הגדלת צ'יפס ב1.9₪?

גמישות המחיר והשפעה על הביקוש

הבנת גמישות המחיר וההשפעה על הביקוש חיונית בחיבור בין תמחור ושיווק.

גמישות המחיר של הביקוש מתייחסת למידת ההשפעה של שינויים במחיר על שינויים בביקוש למוצר או שירות. 

לדוגמה, אם מוצר בעל גמישות גבוהה במחיר

שינוי קטן במחיר יכול לגרום לשינוי משמעותי בביקוש.

הבנת גמישות המחיר של הביקוש יכולה לעזור לחברות לקבוע את המחיר האופטימלי להצעות שלהן ולמקסם את הרווחים.

הקשר בין תמחור לשיווק מורכב ודורש הבנה מעמיקה של התנהגות הלקוחות ותנאי השוק.

על ידי שימוש בתמחור ככלי שיווקי והתחשבות בהשפעת השיווק על התמחור

חברות יכולות ליצור אסטרטגיית תמחור התומכת במאמצי השיווק שלהן ועוזרת להן להשיג את יעדי השיווק והיעדים העסקיים.

שיטות לתמחור
האם מבצעים הם הדרך הטובה ביותר לבצע מכירות?

ההבדלים בין תמחור מבוסס עלות, מחיר מבוסס תחרות, מחיר מונחה שוק ומגבלות המחיר

ארבע אסטרטגיות המחיר העיקריות הן מחיר מבוסס עלות, מחיר מבוסס תחרות, מחיר מונע שוק, ואילוצי מחיר.

בחלק הזה נעבור ונסביר כל אחד ממודלי התמחור הנ״ל.

מחיר מבוסס עלות

תמחור מבוסס עלות כולל קביעת מחיר של מוצר או שירות על סמך עלויות הייצור, כולל חומרים, עבודה והוצאות תקורה.

אסטרטגיית המחיר הזו משמשת לעתים קרובות חברות שיש להן רמה גבוהה של שליטה בעלויות שלהן ורוצות להבטיח שהן ירוויחו מכל מכירה.

החיסרון של תמחור מבוסס עלות הוא בכך שהוא אינו לוקח בחשבון את תנאי השוק, התחרות או תפיסת הערך של הלקוחות.

מחיר מבוסס תחרות

מחיר מבוסס תחרות כולל קביעת מחיר של מוצר או שירות על סמך המחירים של מוצרים או שירותים דומים המוצעים על ידי מתחרים.

מודל תמחור זה משתמש לעתים קרובות חברות שרוצות להישאר תחרותיות בשוק שלהן ולשמור על נקודת מחיר דומה למתחרות שלהן.

החיסרון של מחיר מבוסס תחרות הוא שהוא יכול להוביל למירוץ לתחתית, שבו חברות מורידות כל הזמן את המחירים שלהן כדי להישאר תחרותיים, מה שיכול להפחית את הרווחים.

במקרה ״הטוב״ או להגיע למצב של הפסד לעסקים קטנים שאינם עוקבים אחרי העלויות הקבועות והמשתנות ופועלים נטו בשיטת תמחור זוץ

מחיר מונע שוק

מחיר המונע שוק כולל קביעת מחיר של מוצר או שירות על סמך תפיסת הלקוח לגבי הערך וביקוש השוק.

אסטרטגיית תמחור זו לוקחת בחשבון את תנאי השוק

התחרות ונכונות הלקוח לשלם כדי לקבוע את המחיר האופטימלי עבור מוצר או שירות.

מחיר מונחה שוק יכול להיות רווחי יותר מתמחור מבוסס עלות או תחרותי

שכן הוא לוקח בחשבון את תפיסת הערך של הלקוח ומאפשר לחברות לקבוע מחירים שעולים בקנה אחד עם מה שהלקוחות מוכנים לשלם.

אילוצי מחיר

אילוצי מחיר מתייחסים לגורמים חיצוניים שיכולים להגביל את יכולתה של חברה לקבוע מחירים

כגון תקנות ממשלתיות, מסים ותקנים בתעשייה.

חברות חייבות לקחת את האילוצים האלה בחשבון בעת ​​קביעת המחירים

בחירת אסטרטגיית התמחור תהיה תלויה בנסיבות האישיות של כל חברה, לרבות מטרותיה, תנאי השוק, התחרות, העלויות ותפיסת הערך של הלקוח.

מהם השלבים שיעזרו לנו לקבוע את מודל התמחור לעסק שלנו?

זהה את המטרות שלך

לפני בחירת מודל מחיר, חשוב להבין את היעדים העסקיים שלך.

האם אתה רוצה להגדיל רווחים, לצבור נתח שוק או להציע מחירים תחרותיים?

הבנת היעדים שלך תעזור לך לקבוע איזה מודל תמחור הוא המתאים ביותר.

קביעה והבנה של העלויות

חיוני שתהיה לך הבנה ברורה של העלויות שלך

כולל עלויות ישירות כגון חומרים, עבודה והוצאות תקורה, כמו גם עלויות עקיפות כגון שיווק, מחקר ופיתוח ושירות לקוחות.

מידע זה יעזור לך לקבוע אילו דגמי תמחור הם הישימים והרווחיים ביותר.

העריכו את השוק שלכם

יש לקחת בחשבון את השוק התחרותי, כולל המחירים של מוצרים או שירותים דומים בשוק שלך.

הבנת המחירים של המתחרים שלך תעזור לך לקבוע את טווח המחירים המקובל על לקוחות היעד שלך.

קבע את הצעת הערך שלך

שקול את הערך שאתה מציע ללקוחות, כולל היתרונות של המוצרים או השירותים שלך

איכות ההצעות שלך ורמת שירות הלקוחות שאתה מספק.

מידע זה יעזור לך לקבוע את הערך הנתפס של ההצעות שלך ולהגדיר מחירים התואמים את מה שהלקוחות מוכנים לשלם.

אפיין את קהל היעד שלך

הדמוגרפיה של לקוחות היעד שלך, כגון גיל, הכנסה ואורח חיים, יכולה להשפיע על החלטות הרכישה שלהם ועל המחירים שהם מוכנים לשלם.

הבנת קהל היעד שלך תעזור לך לקבוע איזה מודל תמחור הוא המתאים ביותר.

התנסו במודלים שונים

אל תפחדו להתנסות במודלי מחיר שונים.

בדוק מחירים שונים כדי לראות כיצד הלקוחות מגיבים, והתאם את המחירים שלך על סמך התוצאות.

ניטור והתאמת מחירים באופן קבוע יכול לעזור לך לייעל את אסטרטגיית התמחור שלך לאורך זמן.

בסופו של דבר, בחירת מודל המחיר הנכון תהיה תלויה ביעדים העסקיים שלך, בעלויות, תנאי שוק, הצעת ערך, קהל יעד ותוצאות הניסויים שלך.

על ידי הקדשת זמן לשקול את הגורמים הללו, תוכל לבחור את מודל התמחור המתאים לעסק שלך ולמקסם את הרווחים שלך.

דוגמאות נפוצות לסוגי תמחור

תמחור עלות פלוס

תמחור עלות פלוס הוא אחד מדגמי התמחור הפשוטים ביותר.

במודל זה, חברות קובעות את העלות של ייצור מוצר או אספקת שירות ולאחר מכן מוסיפות סימון כדי לקבוע את מחיר המכירה.

הסימון הוא בדרך כלל אחוז מהעלות, והוא מכסה את הוצאות התקורה של החברה, כגון שכר דירה, שירותים ומשכורות.

תמחור עלות פלוס הוא פשוט ושקוף, מה שמקל על ההבנה של הלקוחות.

עם זאת, זה לא לוקח בחשבון ביקוש בשוק, תחרות או הערך הנתפס של המוצר או השירות.

מחיר מבוסס ערך

תמחור מבוסס ערך הוא מודל תמחור שלוקח בחשבון את הערך שמוצר או שירות מספקים ללקוחות.

חברות המשתמשות בתמחור מבוסס ערך קובעות מחירים על סמך הערך הנתפס של המוצר או השירות, ולא רק על עלות הייצור.

לדוגמה, לרכב יוקרה עשוי להיות תג מחיר גבוה יותר מאשר לרכב רגיל, מכיוון שמכונית היוקרה מספקת יותר תכונות, ביצועים טובים יותר וחוויה יוקרתית יותר.

תמחור מבוסס ערך יכול לעזור לחברות לבדל את המוצרים שלהן ולתפוס ערך רב יותר מהלקוחות, אך הוא דורש הבנה עמוקה של צרכי הלקוח והעדפותיו.

מחיר פרימיום

מחיר פרימיום הוא אסטרטגיית תמחור שבה חברות קובעות מחירים גבוהים עבור המוצרים או השירותים שלהן כדי למקם אותם כהצעות יוקרה או יוקרתיות.

בנוסף תמחור פרימיום יכול לעזור לחברות לבנות הון עצמי של המותג ולהגדיל את שולי הרווח, אבל הוא גם דורש רמה גבוהה של אמון ונאמנות לקוחות.

אותה שיטת תמחור משמשת לעתים קרובות בתעשיות כמו אופנה, מוצרי יוקרה ושירותי פרימיום.

מחיר חדירה

תמחור חדירה הוא אסטרטגיית תמחור שבה חברות קובעות מחירים נמוכים עבור המוצרים או השירותים שלהן כדי לצבור נתח שוק.

מודל תמחור זה משמש לעתים קרובות עסקים חדשים או חברות הנכנסות לשוק חדש.

על ידי קביעת מחירים נמוכים, חברות יכולות למשוך לקוחות ולצבור נתח שוק

ולאחר מכן להעלות מחירים בהדרגה ככל שהחברה מתבססת יותר בשוק.

תמחור חדירה יכול להיות דרך יעילה לצבור במהירות נתח שוק

אך הוא גם דורש תכנון קפדני כדי להבטיח שניתן להעלות מחירים מבלי לאבד לקוחות.

מחיר דינמי

תמחור דינמי הוא אסטרטגיית תמחור שבה המחירים מותאמים כל הזמן על סמך היצע וביקוש

תנאי השוק וגורמים נוספים.

חברות המשתמשות בתמחור דינמי משתמשות באלגוריתמים וניתוח נתונים כדי לקבוע מחירים בזמן אמת

ומבטיחות שהם תמיד מתאימים לתנאי השוק.

תמחור דינמי משמש לעתים קרובות בתעשיות כמו נסיעות, קמעונאות מקוונת ומכירת כרטיסים

שבהן המחירים יכולים להשתנות במהירות על סמך היצע וביקוש.

מוצרי Freemium

מחיר Freemium הוא מודל תמחור שבו חברות מציעות גרסה בסיסית של המוצר או השירות שלהן בחינם

ולאחר מכן גובות עבור תכונות או שירותים מובחרים (בד״כ במוצרים טכנולוגים ו- SAAS)

לדוגמה, חברה עשויה להציע גרסה חינמית של התוכנה שלה עם תכונות מוגבלות ולאחר מכן לגבות תשלום עבור גישה לתכונות מתקדמות.

מחיר Freemium יכול להיות דרך יעילה למשוך לקוחות חדשים

לבנות מודעות למותג ולייצר הכנסות ממשתמשי פרימיום.

עם זאת, זה דורש תכנון קפדני כדי להבטיח שהגרסה החינמית עדיין בעלת ערך למשתמשים ושתכונות הפרימיום משכנעות מספיק כדי להצדיק מחיר.

סוגי התמחור הנפוצים ביותר הם מבוססי מנוי, תשלום מבוסס שימוש, ניסיון חינם ומחיר מדורג.

לכל אחד מסוגי הללו יתרונות וחסרונות משלו בהתאם לסוג המוצר או השירות המוצעים.

חשוב להבין שלמחיר יש משמעות אדירה וכתבתי על מדוע אסטרטגית מחיר הזול היא המסוכנת ביותר

לתמחר נכון
חבילות שונות יכולות להשפיע על התמחור והרכישות בין אם במובן הפסיכולוגי וכמובן גם במובן העסקי

הקשר בין פסיכולוגיית הלקוח למחיר שאנו קובעים

קיים קשר בין פסיכולוגית הלקוח לבין נושא התמחור בשל שהתמחור יוצר השפעה על התפיסה של מותג, שירות או מוצר.

בחלק הזה אתן דוגמאות לשיטות מחיר כדי לבצע השפעה על פסיכולוגית הלקוח

תפיסת ערך

תפיסת הערך של הלקוח היא גורם קריטי בתמחור.

לקוחות נוטים לשפוט את הערך של מוצר או שירות על סמך מחירו, ולעתים קרובות הם מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים או שירותים שהם תופסים כבעלי איכות או ערך גבוהים יותר.

על ידי הבנת הערך הנתפס של ההצעות שלהן, חברות יכולות לקבוע מחירים התואמים את מה שהלקוחות מוכנים לשלם ולמקסם את הרווחים.

עיגון

עיגון הוא הטיה קוגניטיבית המתרחשת כאשר לקוחות משתמשים בנקודת התייחסות, כגון המחיר המקורי של מוצר, כדי להעריך הצעות עוקבות.

לדוגמה, אם לקוח רואה מוצר למכירה ב-₪100, ולאחר מכן רואה אותו למכירה ב-₪80, סביר יותר שהוא יראה את המחיר של 80₪ כעסקה טובה, למרות שאולי לא.

חברות יכולות להשתמש בעיגון לטובתן על ידי קביעת מחירים ראשוניים גבוהים ולאחר מכן מתן הנחות או מבצעים כדי ליצור אשליה של עסקה טובה.

מחסור

מחסור הוא עיקרון פסיכולוגי הקובע שאנשים מייחסים ערך גבוה יותר לדברים נדירים או במחסור.

חברות יכולות להשתמש במחסור לטובתן על ידי יצירת תחושת דחיפות וקידום הצעות לזמן מוגבל או מוצרים בלעדיים.

זה יכול לגרום ללקוחות לקבל החלטות רכישה מהר יותר ויכול להגדיל את המכירות.

אפקט ההטעיה

אפקט ההטעיה היא תופעה המתרחשת כאשר בפני הלקוחות מוצגות שתי אפשרויות, ונוכחותה של אפשרות שלישית ונחותה משפיעה על בחירתם.

לדוגמה, אם חברה מציעה מוצר בסיסי ב-₪50 ומוצר פרימיום ב-₪100, נוכחות של אפשרות שלישית ופחות אטרקטיבית תמורת 80₪ יכולה לגרום למוצר הפרימיום להיראות מושך יותר בהשוואה.

חברות יכולות להשתמש באפקט ההטעיה לטובתן על ידי הצעת מגוון מוצרים בנקודות מחיר שונות ומיצוב המוצר הרווחי ביותר כאופציה הטובה ביותר.

על ידי מינוף עקרונות פסיכולוגיים כמו תפיסת ערך, עיגון, מחסור, אפקט ההטעיה ועיגון מחירים

חברות יכולות לקבוע מחירים שעולים בקנה אחד עם מה שהלקוחות מוכנים לשלם ולהניע החלטות רכישה.

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש