פרק 0.1 - פיילוט - מיתוג

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

מיתוג, לא סתם בחרתי להתחיל את הפודקסט עם הפרק הזה.

אני נרגש לשתף אתכם בפודקסט חדש שלי – "לבן על שחור", בו אנגיש לכם את עולם השיווק, פרסום, מיתוג ודיגיטל לבעלי עסקים.

בפודקסט אארח דמויות מעניינות שמגיעות מהעולם הזה, עם התובנות שרכשו בעקבות הניסיון שלהם.

הפרק הראשון הוא בנושא בניית מותג

בפרק הזה אספר לכם למה התחלתי לשתף תכנים ויצרתי את הפודקסט, ומה המטרה והחזון שלי.

מהו החלום של כל בעל עסק, ואיך אפשר להגשים אותו.

נתתי דוגמאות מדוע גם עסק קטן יכול וצריך להיות מותג, נתתי המלצות איך לחלק את תקציב הפרסום והשיווק ובנגיעה קטנה דיברתי על בידול.

מה ההבדל בין מיתוג לזהות ויזואלית?

הפודקסט נמצא בכל שירותי הסטרימינג ככה שתוכלו להאזין איפה שנוח לכם.

צריכים למתג את העסק שלכם? כנסו לכאן >

מוזמנים להשאיר תגובות, לדרג, ולהיות בקשר. אשמח לשמוע מכם, האזנה נעימה.

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים לפודקאסט החדש, ״לבן על שחור מיתוג שיווק אסטרטגיה ודיגיטל״. בעצם כל שבוע אני רוצה להעביר ולדבר איתכם על נושאים חמים בתחום השיווק.

לפני שנתחיל אנחנו נמצאים בפרק 0.1:

זאת אומרת שאנחנו נמצאים בפיילוט ובאמת אני רוצה לפני שאנחנו נתחיל בפרקים שהם יהיו עם הרבה נושאים הרבה תוכן וערך.

מה הוביל אותי לכל שיתוף תכנים בדיגיטל, מוביל אותי להקלטת הפודקאסט ולכל הדבר הזה.

אני יושב הרבה עם לקוחות, עם בעלי העסקים, עם גם הרבה מנהלי השיווק אני שם לב שיש פער גדול בהבנה בידע שיש לסוכנויות הדיגיטל ולמשרדי הפרסום לעומת, מה שנקרא צד לקוח.

דבר שגורם להתנגשויות רבות לפעמים המהלכים מצליחים אבל הם לא מצליחים פה שהם צריכים לעשות באמת.

עכשיו גם המהלכים שאנחנו רואים אותם מצליחים המהלכים של רגע, הצלחנו להביא כמות לידים טובה, הצלחנו להביא אנשים לכמות פיזית לממש מבצע אבל בסופו של דבר.

שאנחנו מסתכלים על עסק אין היום בעל עסק שהחלום שלו זה מה שנקרא לתת לילד שלו את המפתח שהוא יהיה זקן להגיד לו:

שמע יש לך פה הכל רק תנהל את זה בצורה טובה או מה שנקרא שהעסק גם יחיה אחריו, ולא רק פעולות רגיעות אלא,

באמת להיות מותג.

להיות חלק ולהקים משהו שהוא גדול מהחיים לא בצד המלוקק של הביטוי. 

אז באמת הנושא המרכזי שאני רוצה לעשות הוא לגשר בין הצד לקוח לבין סוכנות הדיגיטל ומשרדי הפרסום

בכך שאני מקנה ידע וערך שהוא ישים ופרקטי

שזה כלים שתוכלו באמת לבדוק את אנשי המקצוע השונים ולדעת מה לדרוש מהם כדי לבדוק שעושים לכם עבודה טובה .

וגם אם ממליצים לכם על משהו שהוא באמת טוב לא לשלול משהו טוב.

כי אתם לא מבינים או ראיתם מתחרה אחר שעשה אתם לא יודעים אם זה הצליח אבל אתם רוצים בדיוק כזה. 

בסופו של דבר לדאוג להצלחה של הרבה עסקים בישראל כי אני באמת מאמין שכאשר יש ידע וכאשר יודעים מה עושים ומתכננים מראש אפשר להגיע להצלחה מאוד גדולה.

כי באמת אני רואה הרבה מוצרים שהם באמת מעולים אבל פעולות שהם עושים הם פשוט לא טובות וחבל.

אנחנו מפספסים פה המון המון המון מוצרים טובים שאנחנו לא נחשפים אליהם בגלל כל מיני טעויות וחוסר ידע אז לפני שאנחנו באמת תתחיל בפרק הראשון נעבור למוזיקה ונתחיל.

(מוסיקת פתיח)

אז הפרק הראשון בעצם מה שאנחנו נעסוק בו הוא נסתכל על מיתוג.

מה זה מיתוג בעצם ואחד הדברים שהרבה אנשים יותר נכון בעלי עסקים וצד לקוח,  מגיעים למשרד פרסום, משרד מיתוג, תוכניות דיגיטל כל מי שמתעסק, או פרילנס. 

אומרים לו אני בונה עסק יש לי רעיון, יש לי מיזם ואני רוצה לעשות אצלך חבילת מיתוג.

ואז הסוכנות גם אם היא יודעת את הנושא וגם אם לא היא אומרת לו אין בעיה יש לי חבילה ב-X כסף שהחבילה כוללת כרטיס ביקור לוגו, נייר מכתבים, מעטפות אני לא יודע מי משתמש בזה אבל גם מעטפות זה כולל, אם מרחיבים קצת יכול לקרוא על אתר אינטרנט, עיצוב דף פייסבוק, דף אינסטגרם וכו וכו וכו וזה כולל מוצרים, מוצרים ומוצרים שבעצם מיתוג הוא תהליך ארוך שאני לא חושב שהוא נגמר מתישהו.

אז הדברים שדיברנו עליהם באמת שפה גרפית והם מאוד עוזרים למותג לבלוט אם זה בדיגיטל אם זה ב- offline כי אנחנו רואים היום מלא פרסומות,  אני לא צריך לספר לכם את זה, זה משהו שאתם בטוח מרגישים אותו לבד.

זה באמת השפה גרפית והנראות היא חשובה והיא חלק מהמיתוג אבל המיתוג משהו באמת זה מה הלקוחות חושבים עלינו.

זאת אומרת, אנחנו בתור מישהו שעושה מיתוג, יכולים לנסות לכוון את כיוון המחשבה של מה הלקוחות יחשבו עלינו. 

לדוגמה

אם נגיד אנחנו מסעדה שאנחנו נשתמש בכל המסעדה באלמנטים יותר ירוקים, כנראה שאנחנו הסתכלו עלינו בתור מסעדה טבעונית או בריאה. 

ואם אנחנו סטארט-אפ שנשתמש בו בצבעים כחולים, יותר ישדר לפעמים קידמה, שהרבה אנשים משתמשים בזה. אז אנחנו, בעצם שאנחנו יוצרים את המיתוג שאנחנו משתמשים בצבעוניות בשפה גרפית כדי לנסות לכוון, את מה שירגישו אלינו אנשים אבל בסופו של יום זה לא משהו שאנחנו מכתיבים אותו אלה הלקוחות שלנו. 

אם נגיד הלקוח שלנו הגיע אלינו ונתנו לו, שירות לא טוב.

ואחרי שגם הבאנו לו שירות לא טוב הוא התלונן, לא טיפלנו בו כראוי ושלחנו לקוח מאוכזב הביתה לא משנה אם באתר אינטרנט שלנו יהיה רשום שירות טוב בעמוד הפייסבוק,  באינסטגרם.

לא חשוב איפה מבחינת הלקוח הזה השירות בחברה לא טוב, וזה גם משהו לספר לכל מי שהוא מכיר.

אז בסופו של דבר מה שחושבים עלינו.

זה הדבר שזה המיתוג שלנו שזה בעצם הדבר הכי קרוב אליו זה מוניטין.

וככל שעובר הזמן אנחנו באמת בכסף ותכנון נכון, יכולים יותר לכוונת את המחשבה של הלקוח מה אנחנו רוצים שהוא יחשוב עלינו זה לא תמיד קורה חובת ההוכחה עלינו.

תמיד אבל תמיד חשוב לנסות לכוון לשם אז כל פרט החל מצבע והשפה הגרפית שדיברנו עליה שאנשים קוראים לזה חבילת מיתוג לשירות, לחולצה של העובד, כל דבר, שאנחנו רק יכולים לחשוב עליו שכל נקודת מפגש לעסק עם הלקוח יוצרת מעין חוויה שמשפיעה על המיתוג שלנו.

אז הבנו שמיתוג זה לא מה שאנחנו אומרים על עצמנו אלא מה הלקוחות שלנו, אומרים עלינו

חשוב שנדע את זה תמיד, כי זה משהו שמשפיע על הביצועים של העסק שלנו.

יש משפט שאני תמיד אומר ללקוחות שאני אומר, שיווק ופרסום טוב הורס מוצר כושל מהר יותר. 

זאת אומרת, שאם נגיד ללקוח יש מסעדה ויש לו 100 כניסות ביום למסעדה והשירות שהם מקבלים לא טוב והמסעדן מטונפת ומלוכלכת והאוכל לא טעים.

אם אנחנו נעשה קמפיין, ונכניס 200 אנשים למסעדה בכל יום

המשמעות: שהכנסנו 100 אנשים מאוכזבים יותר שמספרים לעוד ועוד אנשים זאת אומרת שאנחנו בעצם מחזקים את הבשורה:

שהמסעדה הזאת לא טובה. 

אז אנחנו בעצם עושים מהלך פרסומי כדי לחזק את העסק אבל בעצם אנחנו רק הורסים אותו מהר יותר.

אז זה משהו שחשוב, שבעלי עסקים יידעו שבסופו של יום הכל תלוי בהם.

אם השירות טוב זה באמת יעבור,  אפשר להביא עוד אנשים אבל צריך לתת להם את ההרגשה ואת החוויה הטובה ביותר. המפגש בין הנראות לבין המציאות שתהיה אחידה וטובה ולא תהיה מנותקת.

ובסופו של יום כל המכלול הזה יוצר את המיתוג שלנו ומה שאנשים חושבים עלינו.

(מוזיקה מעבר)

זה מעביר אותי לאיזה סיפור עם כמה לקוחות שבאמת נפגשתי ישבתי איתם לפגישה.

וכולם מה זה כולם באמת שמעתי את זה פעם אחת פעמיים שרואים הייתי שומע את זה נגיד 3 פעמים לא הייתי מדבר אתכם על זה אבל באמת שמעתי את זה כמה וכמה פעמים, מכמה לקוחות שונים.

באמת העסקים האלה הם עסקים מוכרים בתחומם, חזקים בתחומם, בוא נגיד שככה זה חלום של הרבה בעלי עסקים להיות כמו העסקים האלה.

באו אליי ואמרו יש לנו באמת יש לקוחות הכל טוב אנחנו מרוצים, הכול.

אם רק היינו יכולים לקחת מחיר יותר גבוה ממה שאנחנו לוקחים עכשיו ולשמור על אותו כמות עובדים כאילו פשוט לקחת יותר כסף. 

להישאר עם אותו כמות לקוחות שלדעתי זה חלום של כל בעל עסק להישאר עם אותם ההוצאות, ופשוט לעלות בכמה אחוזים את הרווחיות שלו. 

אלו דברים שמותגים באמת נהנים מהם.

הם מצליחים לשמור על רווחיות גבוהה, מהבחינה הגולמית. 

הם משלמים מחיר כמובן בשיווק והפרסום ובאסטרטגיה, אבל לאורך זמן הרווחיות שלהם נשארת גבוהה.  

כי אם אנחנו מסתכלים על לצורך העניין על טלוויזיות.

אחת היא מותג שמוכר כמו סמסונג כמו עכשיו Hisense  נכנסה להיות מותג אחרי המונדיאל שעבר והם שפכו שם מלא כסף, LG.

ויש חברה אחרת שהיא חברה שהיא לא מוכרת עם ההפרש מחירים ביניהם בין הטלוויזיה לא מוכרת למותג יהיה ברמה של 100, 200 , 300 , 400 שקלים.

אנשים בדרך כלל יעדיפו לשלם את 200, 300, 400 שקלים יותר בשביל הביטחון שיש במותג בשביל לדעת שיש פה מה שנקרא אימא ואבא. 

והדבר הזה הוא באמת מה שנקרא מס מותג שאנשים משלמים אותו בכיף אם יש לזה, אם הדבר ומצדיק את עצמו, אם המותג הוכיח את עצמו.

אז כנ״ל לעסקים קטנים.

גם עסקים קטנים שמוכרים את עצמם בשירות, מוכיחים את עצמם באמינות בשם, באיכות מוצר אז אנשים יהיה להם קודם כל כיף להמליץ עליכם לקרובים שלהם כי הם רוצים בטובתם.

גם בסופו של יום תוכלו לגבות יותר כי אנשים יסכימו לשלם יותר כי הם יודעים שהם מקבלים פה מוצר שהוא פשוט טוב יותר והוא באמת מה שנקרא ראש שקט אני יודע שיש על מי לסמוך.

אז ההמלצה הראשונה בפרק הזה שאני יכול לתת לכם:

זה תעבדו ביצועים תביאו לידידים דברים חשובים תגדילו את העסק אבל חשוב לבנות מיתוג ומותג לאורך זמן.

כן גם עסק קטן יכול להיות מותג.

זה משהו שחשוב שאנשים יבינו ובאמת רציתי לתת כמה דוגמאות מעסקים ממש ממש קטנים, רובם אפילו לא לא לא מפרסמים לדעתי להרבה מהם גם אין עמודי פייסבוק, 

אבל באמת נחשבים כל כך בתחומם ובאמת אנשים מסתכלים עליהם מה שנקרא מוקד תרבות, אני יותר אתן דוגמאות מהצד של מסעדות כי יותר אנשים מכירים.

אבל בוא נגיד ככה:

מי שגר בדרום בטוח מכיר את ״בורקס אומי״ ליד פיקוד דרום בבאר-שבע המקום קיים כבר עשרות שנים.

אם בורקס נדיר אני מאמין שרבים מבאר-שבע, כמעט כולם בבאר-שבע מכירים וגם מחוץ לבאר-שבע בטוח שמכירים. 

המקום נהיה פשוט, מוסד, בית-ספר לבורקס ואנשים באמת שמגיעים לבאר-שבע

זה כאילו כמו שאומרים אנדרטת חטיבת הנגב או מוזיאון חיל האוויר בחצרים

אז יש את ״בורקס אומי״ שהוא גם סוג של פנינת תרבות וטעם בעיר.

אם אתם נמצאים נגיד בצפון אז יש לכם את שווארמה, השווארמה של חזן שהיא מאוד מוכרת. 

וגם יש איזה סיפור מעניין על השווארמה של חזן עם הרכב הטרנס ״אינפקטד מאשרום״ שבאמת הוציאו אלבום שנקרא:

"the legend of the black shawarma"

שכל האלבום הוא מדבר על מסעדות שהם אוהבים לבקר בהם. 

והרבה פעמים בבלוגים של "אינפקטד מאשרום״ ומקומות הם באמת מציינים את ״שווארמה חזן״ כהשווארמה הכי טובה. 

ובאמת אני מאמין שכל מי שגר בצפון מכיר את המקום הזה גם כמעין פנינה.

כמובן החומסיות בעכו, עם התור הארוך, והשירות המהיר.

לא חסר בקיצור, יש עסקים קטנים שהם הופכים להיות מותגים

עכשיו אם תסתכלו על העסקים הקטנים שציינתי פה כרגע.

באמת, לרבים מהם אפילו אין עמוד פייסבוק לא לדבר על אתר אינטרנט, לא לדבר על פרסום, לא שלטי חוצות, לא רדיו אך אם זאת הרבה אנשים מכירים אותם. 

הרבה אנשים יודעים מי הם.

שהם עוברים באזור הם תמיד ייכנסו כי ״היי אני כבר פה״. 

אז הם הצליחו דרך באמת מוצר טוב ושירות טוב.

באמת מכלול של חוויה מסוימת, חלוצים בתחומם כאלה שאי אפשר לפספס אותם וכל הדבר הזה, בסופו של דבר זה נקרא מותג.

זה רק מראה לכם שגם עסקים קטנים יכולים להיות מותגים ולא צריך לפרסם במיליוני שקלים כדי להגיע לשם.

צריך לבנות משהו טוב, שעובד מוקפד שיש לו איזה אמרה מסוימת בסופו של דבר כל המכלול הזה ומה שלקוחות חושבים עלינו ייבנה לאט-לאט.

כמובן שרוב העסקים לא יכולים להרשות לעצמם כמו המותגים האלה שקיימים עשרות שנים.

אז גם אם אתם עסק חדש יחסית ואתם מבצעים, המון פעולות שהם מבוססי ביצועים ואתם צריכים לידים ומכירות כאן ועכשיו בשביל להתקיים כן תוציאו מהתקציב הזה חלק בשביל מיתוג.

זה משהו שבסופו של דבר יוזיל את מחירי המרות שלכם את מחירי הלידים את ישפר את הביצועים שלכם בדיגיטל ובסופו של דבר יעשה לכם רק טוב.

(מוזיקת מעבר)

מה שאני ממליץ להרבה עסקים שהם מה שנקרא לידים ומכירות כאן ועכשיו זה החמצן שלהם ובלעדיהם העסק אין לו זכות קיום. 

הוא לנסות לעבוד בשיטה של 80-20.

אם אתם משקיעים שמונים אחוז מהכסף להשקיע אותו באמת פרפורמנס, ביצועים להביא לידים ואם להביא מכירות בעשרים אחוז תשקיעו במיתוג שלכם.

ולחזק את מה שאתם רוצים שלקוחות יחשבו עליכם, כמובן בנוסף לכל מה שאתם עושים במה שנקרא העולם לא דיגיטלי. 

אז אני אומר בעשרים אחוז האלה שהתקציב אתם יכולים לתת יותר חוויה אם זה בביגוד של העובדים אם זה לא יודע, אתם פיצרייה ואתם תשנו את המארז של הפיצה למשהו שיותר מתקשר עם המיתוג.

כל פעם תבחרו איזה נקודת מפגש של הלקוחות שלכם עם המותג ותשפרו את הפגישה הזאתי אם זה מבחינת חומרי דפוס, אם זה מבחינת המוצרים אם זה מבחינת כל דבר שתוכלו לגעת בו. 

אז באמת אם המכירות והביצועים הם אוויר לנשימה בשביל העסק שלכם ואין לכם איזה מרווח של מהלכים להשקיע

מה שנקרא 40-60 אחוז לטובת המיתוג תשקיעו במינימום את ה20 אחוז לטובת מיתוג.

זה כסף שיחזור אליכם בהמשך כמעט בוודאות אז אני מאוד מאוד ממליץ לעשות את זה.

(מוסיקת מעבר)

אז כמו שחשוב להבין שחשוב להשקיע במיתוג מינימום של 20 אחוז מתקציב הפרסום והשיווק שלכם חשוב להבין שמיתוג זה לא תהליך שנגמר.

בגלל זה אם לא התחלתם אותו עד עכשיו, אם תתחילו אותו עוד שנה עוד שנתיים, אתם תהיו תמיד מאחור.

היום עולם שייך למותגים.

אנשים קונים אך ורק מותגים.

אנשים קונים בצורה אמוציונלית קונים מהרגש הם לא תמיד מסתכלים.

הם מסתכלים על מחיר כמובן אבל הבחירה ומה שהם מרגישים כלפי המותג הרגשת ביטחון הזאת.

הם רוצים להרגיש שהם השקיעו את הכסף קנו מוצר שהוא באמת טוב שישרת אותם לא לא לא משהו שבאמת התקלקל או לא יהיה טוב. 

גם בנוסף לזה שהמון אנשים שקונים מותגים בשביל שהמותג ישקף משהו וחלק מהאופי שלהם.

אם לדוגמה מסתכלים על הארלי דוידסון, או על אפל.

אם נגיד אתה קונה אפל בדרך כלל אתה רוצה שיבינו שאתה איזה יוצר, דיג'יי ואולי אמן, מתכנת יותר משהו בפן האמנותי. 

אם אתה תקנה הארלי דוידסון אוהב את השטח אתה חיה רעה הזאת. ובאמת לפעמים גם מותגים אומרים עליך משהו שעון של רולקס שאומר שאתה נמצא באיזה מעמד מסוים, וכן הלאה.

(מוסיקת מעבר)

באמת תהליך מיתוג תהליך שהוא נגמר וחשוב חשוב לתת לו את הכבוד הראוי לו ולהשקיע בו.

 אנשים משקיעים בעצמם אם אתם לא תשקיעו במותג שלכם אז אנשים לא רצו להשקיע בכם.

עכשיו כשאני נותן את הדוגמה הזאתי של אנשים קונים רק מותגים תמיד אני מקבל תגובות של

״למה אני נכנס לעלי אקספרס, ואני קונה דברים שהם לא מותגים״ 

ואז אני אומר ״נכון אתה נכנס לעלי אקספרס״. 

עלי אקספרס מותג בפני עצמו, שמחזיק חנויות, שאתה יודע שאתה תזמין מעלי אקספרס.

אתה יודע שהמשלוח יגיע עוד חודש, המוצרים יהיו מוצרים סינים גדולים הם יעשו את העבודה הם לא יהיו הכי איכותיים וזה משהו שאתה יודע ואתה לוקח על עצמך אתה יודע מה תקבל, מדובר פה במיתוג.

אז הדוגמאות שאתה קונה את זה בתוך מרקט פלייס מוכר, הם פחות פחות רלוונטיות כי אתה שעדיין יש לך על מי לסמוך.

הבעייתיות מתחילה שאם אתה נכנס לאיזה אתר של www  נקודה משהו משהו נקודה co נקודה il ואז אתה רואה שם מוצר מסוים במחיר מציאה מסוים אין לך מושג מה יגיע אליך, מתי יגיע אליך ואתה לא מרגיש כלפי זה כלום.

כנראה שאתה גם לא תרכוש.

אנשים בסופו של דבר קונים משהו שהם מאמינים בו.

משהו שהם בטוחים בו וזה משהו שאתם חייבים להתחיל לשדר את זה בכל צורה שהיא .

(מוסיקת מעבר)

עוד נושא שרציתי לגעת בו מהבחינה של מיתוג זה שהיום כמעט כל פרסום שיוצא מה שנקרא ״החבילת בייסיק״ שיוצאת לכל בעל עסק הוא פרסום בדיגיטל. 

הפרסום הממומן בפייסבוק, הפרסום באינסטגרם, בגוגל ההתמקדות ,ההתמקדות בפרסום בדיגיטל בוא נקרא לזה ככה בגדול. 

ועולם הדיגיטל הוא נפלא, ורציתי לדבר אתכם קצת על היתרונות שיש בפרסום המסורתי, שאנחנו בדרך כלל לא נזכה לקבל אותם בדיגיטל. 

ויש לזה השפעה פסיכולוגית מאוד גדולה על הלקוחות שלנו וזה גם משהו שחשוב שבעלי עסקים יבינו.

יש המון קמפיינים, אני מדבר על גם שוב פגישות שהיה לי עם לקוחות די גדולים עם תקציבים גם שהם מספיקים אתה מדבר איתם על שילוט חוצות שזה בילבורדים על פרסום על בניינים פרסומות, בטלוויזיה רדיו, עיתונות כולם אומרים״

״אבל עזוב מה זה עדיין עובד״

״כולם נמצאים בפייסבוק״ . 

עכשיו נכון כולם נמצאים היום בפייסבוק.

אבל היום, שנת 2020 היום כל אחד יודע שהפיד של הוא קורא מודעות בעמוד של הפייסבוק שלו שונה מהפיד שלי, שונה מהפיד של אשתי, שונה מהפיד של החבר שלי.

זאת אומרת שאני לא יכול להתקשר לחבר שלי ולהגיד לו שמע כנס להפיד תראה משהו שכעת שקפץ כי זה לא יקרה כי הפידיים שלנו שונים בתכלית. ולדבר הזה יש אפקט פסיכולוגי מאוד גדול.

בטלוויזיה כשאתה רואה משהו אתה יודע שכולם רואים את אותו דבר שאתה רואה.

כנ״ל בילבורדים, כנ"ל רדיו אתה יודע שהדבר הזה מפוזר באופן גורף ולדבר הזה יש השפעה פסיכולוגית מאוד גדולה ומחזק את האמון של הלקוחות באמרה הזאת. 

זאת אומרת שאם נגיד עכשיו למישהו קופץ תודה בפייסבוק היא הרבה יותר פרסונלית היא הרבה יותר אישית היא באזור האישי של אותו לקוח.

לעומת שילוט חוצות שהמסר עובר או טלוויזיה או רדיו שהמסר עובר ביותר גדול, בתמונה יותר גדולה שהבן-אדם שראה אותו יודע שהוא אומר לעצמו זה נמצא פה, בלב העיר שלי חשוף לעיני כל כולם רואים את הדבר הזה.

והדבר הזה בסופו של דבר יש לו משקל כי יש פה איזה צעקה שמשהו בדיגיטל, פחות יכול לעשות. 

אז זה כלים שלדעתי הם פה להישאר כי הם באמת חשובים, כי חשוב היום למותג, זה לא להתחיל רק לבדוק איזה משהו בדיגיטל. 

לחשוף אותו לכמה אלפי אנשים בשנייה אפשר להוריד את המודעה והכל.

ברגע שהעלתה את המשהו בטלוויזיה או בשילוט חוצות, הוא נמצא שם. 

והבשורה היא הרבה יותר חזקה, ויותר גדולה וככה גם אנשים בצורה פסיכולוגית מרגישים כלפי זה.

אז אם בהקשר של המיתוג דיברנו על הנושא הזה, יהיה מאוד קשה לייצר מיתוג בלי לשלב קצת אלמנטים של offline כי הדבר הזה, בסופו של דבר מאוד משפיע על על התפיסה של של של אותם האנשים.

אז גם אם מדובר באיזה עסק לוקלי, מקומי קטן אני מאוד ממליץ.

לא צריך להשקיע תקציבים גדולים אבל כחלק מהתקציב השנתי שמוצאים אם יש אפשרות מדי פעם לשלב איזה שלט חוצות, שתי שלטי חוצות, קצת מכוונים, אולי רדיו אולי עיתון.

אלו דברים בסופו של דבר גם אם לא מניעים לא לראות לפעולה אבל יש להם ערך אדיר מהבחינה הזאת ותפיסת המותג .

(מוסיקת מעבר)

אני רוצה לדבר אתכם על עוד, עוד, נושא אחד.

שהנושא הזה, הוא, בעצם טעות שאני רואה שהרבה משווקים עושים שאני חושב שבדרך כלל מי שדוחף לשם עם בעלי העסקים. והטעות הזאת, 

היא שבעלי העסקים רוצים תמיד לקדם הרבה שירותים ומוצרים שלהם עכשיו מה קורה בדרך כלל אני מדבר יותר על עסקים קטנים

שהתקציבים שהם שלהם הם לא איזה תקציבי העתק. 

והם אומרים או-קי אני רוצה לקדם את זה ואת זה ואת זה ואת זה ואת זה

ובסופו של דבר מה שקורה זה שהם דוחפים, כל כך הרבה מוצרים וכל כך הרבה פרסומים בדיגיטל

והם לא מצליחים לפגוע בכלום.

מה שאני אומר זה שאפשר לעשות דבר שהוא מעט שונה. הדבר הזה אומר, דבר שהגיע מי איזה מאמר שקראתי בכלכליסט של יעל קנדל, כתבתי על זה פוסט. 

ומה שאני אומר זה שיש אפקט הילה שקורא ממותג מסוים, זאת אומרת שאם נגיד עכשיו יש לנו תקציב פרסום נניח שאני אקח דוגמה של עשרת אלפים שקלים בחודש. 

ויש לנו מוצר שנקרא x מוצר שנקרא y מוצר שנקרא z וכן הלאה, אז מה שאנחנו יכולים לעשות זה באמת לשים לפזר חלק מהתקציב על מוצר x חלק מהתקציב על מוצר  y ולרוץ עם הכול ולנסות לקבל תוצאות.  

מה שאני אומר ששווה לנסות, זה לשים את כל התקציב על מוצר אחד מה שיקרה זה ייצור מעין אפקט הילה. 

זאת אומרת שאם נגיד אנחנו עכשיו נמצאים ניקח שהחנות שלנו היא חנות אינטרנטית או פיזית יש לנו כמה מוצרים שבהחלט, 

רצינו לקדם את כולם. ודרך המוצר האחד הזה שבאמת הבאנו לו מחיר טוב כמו שזה נקרא בשפה של בעלי עסקים שרפנו מוצר.

זאת אומרת שעל המוצר הזה אנחנו לא מחליפים מרוויחים סליחה, שקל אבל הכנסנו בן-אדם לחנות והבן-אדם קנה את המוצר הזה.

בדרך כלל, האנשים שנכנסים כבר לחנות, אז אולי הוא יקנה עוד כמה מוצרים בדרך כלל הם גם יקנו כמה מוצרים נוספים למוצר שהם ראו במבצע.

אז באמת האפקט הילה אז זה אומר שאנחנו מכניסים תנועה, אם זה לחנות האינטרנטית או אם זה לחנות הפיזית שלנו. 

ומה שאנחנו באמת צריכים לעשות בסופו של דבר אם אנחנו מתמקדים במוצר אחד התנועה תיכנס והדבר ישפיע גם על שאר המוצרים.  

אז במקום לנסות לקחת את התקציב ולפזר אותו אם התקציב שלכם יחסית מוגבל על כמה וכמה מוצרים לנסות להתמקד ולהוציא מהמוצר הזה את העיקר.

בסופו של דבר עם ההצלחה של המהלך הזה של המוצר לצערי באמת מוצר טוב הוא ישפיע על שלל המוצרים.

הפדיונות ושאר המוצרים שיעלו, יעלו בהתאם גם בשאר המוצרים שלא פורסמו כלל וכלל. 

אז זה משהו חשוב זה זה באמת טריק קטן ששווה לנסות אותו לנסות להתמקד יותר, הדבר הזה בסופו של דבר ייצור שכירות ייצור איזה קביעות מסוימת שזה משהו שמאוד חסר. 

אנשים, באמת בעלי עסקים אוהבים לקפוץ מנושא לנושא מסוים הם עושים כל כך הרבה כל כך עמוסים.

בדרך כלל גם מי שיש לו מה שנקרא הרוח היזמית אוהב לעשות, אני ככה ואני ככה ואני אוהב אני ויש לי עוד מוצר שאני רוצה להכניס ואני רוצה לעשות.

רגע תירגע, בוא קודם כל משהו שיעבוד יתפוס טוב ואז נתקדם לדבר הבא.

קודם כל תיקחו את מה שיש לכם תשפרו אותו לרמת המושלם, בחוויות לקוח, בנראות ,בכל דבר ואז תצאו לעוד מוצר.

אם המוצר שלכם לא לא מאה אחוז זה בסופו של דבר יחזור אליכם. אז, במקום להתפזר למיליון מקומות תשפרו.

תהיו הכי טובים במשהו מסוים, הגעתם לתוצאה מדהימה תתקדמו הלאה.

(מוסיקת מעבר)

הנושא האחרון שאני רוצה לגעת בו:

זה הייחודיות והבידול הוא חלק בלתי נפרד מהמיתוג ואני אתן כמה דוגמאות כדי שזה יהיה מאוד פשוט עכשיו תבינו

שהבידול שלנו לא חייב להיות איזה משהו מאוד אסטרונומי או משהו מאוד גדול.

יכול להיות פרט מעט מאוד קטן אבל באמת שעושה שמוציא אותנו שונים. 

אם נסתכל על קמפיינים שהיו בעבר שמאוד שיחקו על הבידול.

סתם דוגמה:

אקס דאודורנט שנכנסו לשוק הם היו דאודורנט נכנסו מהבידול שהם הדאודורנט ספריי ״היחידי״,

שאפשר להתיז אותו על כל הגוף וזה באמת מה שהם אמרו שזה מה שמיוחד,

מיוחד בהם.

אם להסתכל על מסטיק אורביט שהמסטיק שמוריד את רמת החומציות בפה שבעצם כל דבר שאתה תלעס תוריד את רמת החומציות בפה.

פלאפון שבחרו, להיות עם האינטרנט הכי מהיר סלקום בזמנו היו הכי טובים למשפחה לחבילות המשפחתיות, שיש עוד המון דוגמאות. אבל, 

בסופו של דבר אתם צריכים לנסות לזקק לעצמכם בידול ושהוא לא שירות, אמינות כי שירות אמינות כולם אומרים על עצמם. צרכים שלכם זהות ומשהו שונה משהו שלכם, שבאמת מישהו אחר כביכול אין לו את זה. 

אז שזה יעמוד במבחן התוצאה, שמישהו יגיד לו תשמע אני רוצה או את מוצר x  או את מוצר z הוא יגיד לו, תשמע הם עושים בערך אותו דבר אבל לz יש יתרון הוא עושה ככה וככה אז הדבר הזה הוא מאוד מאוד חשוב הוא משהו שיגרום לכם כדי לבלוט מעל כל השאר .

אז בידול ומה באמת שונה בכם זה משהו שהוא, מאוד מאוד קריטי למיתוג ולהצלחה של מהלכים פרסומים ושיווקים שונים. 

כי משם מה שנקרא יוצאת הבשורה משם מתחיל לכיוון המחשבה על הקריאייטיב של הקמפיין על איך הוא הולך להיות.

איפה הולך להתפרסם, זה משם מגיע איפה הוא נמצא קהל היעד שלנו הכול יוצא משם זה משהו שמאוד חשוב לדעת מהו הבידול שלנו 

ולאיזה שוק אנחנו רוצים לפנות כי בסופו של יום במשהו שם מאוד מאוד הועבר ללקוח לגרום לו לבחור בנו מבין כולם.

אז הפרק הזה דיברנו על מיתוג

קצת למדתם להכיר את תפיסת העולם שלי ועל למה בעצם אני מקליט הפודקאסט הזה,

ולמה אני, משתף תכנים ומה הוביל אותי לכל הדבר הזה.

אני שמח שהגעתם עד לפה הרבה, תודה רבה לא מובן מאליו בכלל ונתראה בפרקים הבאים אני נהניתי מאוד מקווה שגם אתם ביי. 

(מוזיקת סיום) 

מה זה אומר להיות מותג בעסקים?

להיות חלק ולהקים משהו שהוא גדול מהחיים לא בצד המלוקק של הביטוי. אז באמת הנושא המרכזי שאני רוצה לעשות הוא לגשר בין הצד לקוח לבין סוכנות הדיגיטל ומשרדי הפרסום בכך שאני מקנה ידע וערך שהוא ישים ופרקטישזה כלים שתוכלו באמת לבדוק את אנשי המקצוע השונים ולדעת מה לדרוש מהם כדי לבדוק שעושים לכם עבודה טובה .

האם העולם שייך למותגים?

אנשים קונים אך ורק מותגים.אנשים קונים בצורה אמוציונלית קונים מהרגש הם לא תמיד מסתכלים.הם מסתכלים על מחיר כמובן אבל הבחירה ומה שהם מרגישים כלפי המותג הרגשת ביטחון הזאת.הם רוצים להרגיש שהם השקיעו את הכסף קנו מוצר שהוא באמת טוב שישרת אותם לא לא לא משהו שבאמת התקלקל או לא יהיה טוב. גם בנוסף לזה שהמון אנשים שקונים מותגים בשביל שהמותג ישקף משהו וחלק מהאופי שלהם. 

האם עסק קטן יכול להיות מותג?

זה משהו שחשוב שאנשים יבינו ובאמת רציתי לתת כמה דוגמאות מעסקים ממש ממש קטנים, רובם אפילו לא לא לא מפרסמים לדעתי להרבה מהם גם אין עמודי פייסבוק, אבל באמת נחשבים כל כך בתחומם ובאמת אנשים מסתכלים עליהם מה שנקרא מוקד תרבות, אני יותר אתן דוגמאות מהצד של מסעדות כי יותר אנשים מכירים.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש