לידים – הדרך הטכנולוגית לקבל לידים מדוייקים יותר

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

לידים, כמעט כל עסק בתחום השירות (בעיקר) צריכים אותם.

עסקים רבים תלויים באותם הפניות כדי לקיים ולהגדיל את העסק שלהם ובלעדי פניות ועסקאות חדשות מלקוחות חדשים עסק לא יכול להתקיים וכמובן לא לגדול.

שווה לכם לקרוא עד לסוף המאמר כי אני מגלה שיטה טכנולוגית המבוססת דאטה שיעזרו לכם לבצע טיוב של הפניות לבית העסק אותו אתם משווקים.

מה זה לידים?

לידים הם לקוחות פוטנציאליים של עסק שהביעו עניין במוצרים ובשירותים של החברה.

לידים עסקיים יכולים להגיע ממגוון של פלטפורמות שיווקיות

אותם הלידים נוצרים באמצעות קמפיינים שיווקיים דיגיטליים

כמו כן גם באמצעות שיטות מסורתיות כמו שיחות טלפון קרות (טלמרקטינג) או נטוורקינג בכנסים ובהרצאות.

טיוב לידים

ניתן לעשות טיוב לידים על ידי הבנת צרכים בעת השארת הפרטים

דרך פופלארית ביותר היא על ידי שאלות מכוונת (שאלון)

כאשר הליד משאיר פניה ואף עונה לנו על השאלות המכווינות

אנו יכולים בייתר קלות לדעת האם הפתרון (המוצר/שירות) שלנו מתאים לו.

לאחר אותו התהליך נהוג להכניס את הליד למערכות CRM (מערכות ניהול קשרי לקוחות) ואף לתת להם דירוג איכות כדי לתעדף את השיחות.

כיום יש דרך לבצע טיוב לידים ברמה הטכנולוגית.

אותו הטיוב לידים נעשה על ידי דאטה.

איך מבצעים את אותו הטיוב לידים במערכות הפרסום השונות – אציג את הפתרון הטכנולוגי במאמר זה.

ניהול לידים

כאמור ניהול לידים מתבצע על ידי מערכות הנקראות CRM.

אותם המערכות נועדו כדי לנהל את השיח עם הלקוחות ולדעת בדיוק מה היה בכל התקשרות עם הלקוח.

כל איש שירות באמצעות אותן מערכות יכול להמשיך את ההתקשרות עם הלקוח מכל רגע נתון.

בכך שכל תקשורת עם הלקוח מתועדת וכמו כן על ידי תזכורות אנו יודעים מתי יש לבצע שוב התקשרות עם אותו הלקוח.

איך מבצעים שיפור של הפניות לבית העסק שלנו

אני נתקל לאחרונה בהמון משווקים וקמפיינרים אשר מבצעים טיוב נתונים למערכות הפרסום לטובת לידים.

מרבית מאותם המשווקים לא משכילים לסגור מעגל עם הלידים.

סגירת מעגל עם הלידים נעשת על ידי דיווח למערכות הפרסום על מצב הלקוח והעסקה.

איך מבצעים את פעולת הדיווח?

את הדוגמא אתן בפלטפורמת הפרסום של Meta אך ניתן לעשות את זה כמעט בכל פלטפורמת שיווק בדיגיטל.

אני משתמש ב-CRM של אוריגמי ולכן הדוגמא תיהיה לפי המערכת שלהם.

לאחר שקיבלנו ליד יש לקחת כמה שיותר פרטים ולמלא את הפרטים במערכת הCRM

פרטים שחשוב לקחת ברמת הלקוח:

שם פרטי

שם משפחה

כתובת מייל

מספר טלפון

מגדר

שווי עסקה

פרטים שחשוב לקחת מבחינה טכנית:

FBC מזהה קליק מהקמפיין (נשמר בקוקיז)

FBP (נשמר מהקוקי)

Facebook lead ID – במידה ומדובר על טופס לידים של פייסבוק

Facebook form ID – במידה ומדובר על טופס לידים של פייסבוק

לאחר שאספנו את הפרטים של הלקוח ברגע של סגירת עסקה נרצה לדווח את הפרטים של הליד חזרה לפייסבוק ולהסביר למערכת:

אותו הליד שהגיע דרככם סגר עסקה.

את ביצוע הדיווח אנו נעשה בדחיפת הנתונים בוובהוק דרך Make ל-Conversions API של פייסבוק

בתוך המערכת CRM זה נראה פחות או יותר ככה במערכות השונות

לידים
בעת עדכון סטטוס ליד
טיוב לידים
עם שדה מכיל ״עסקה נסגרה״
ליד
שלח לשרת חיצוני (וואבהוק) עם כל המידע של הליד

את המידע אשר התקבל בכתובת ה-Webhook אנו נעביר דרך מערכת האוטומציות Make חזרה לפייסבוק

במערכת Make זה יראה ככה:

לידים
שלח את המידע שהתקבל למערכות הפרסום השונות

המידע החשוב ביותר למערכות הפרסום הוא פרמטר חד חד ערכי שבאמצעותו ניתן לזהות את הלקוח במערכות הפרסום

דוגמאות לפרמטר חד חד ערכי:

מספר תעודת זהות

טלפון

כתובת מייל (יש כאלה שיש להם כמה אבל הוא עדיין פרמטר טוב לזיהוי)

לידים
את הפרמטרים הדינאמים מכתובת הוואבהוק נדווח ישירות לשרת של פייסבוק ולפיקסל ולחשבון שממנו מנוהלים הקמפיינים שלנו

סיכום התהליך בקצרה:

ליד הגיע ונכנס למערכת ה-CRM עם כל הפרמטרים הטכניים שאפשר לקבל מהקמפיינים

הליד בטיפול ובתקשורת עם נציגי המכירות ודולים מהליד כמה שיותר פרטים ומאפיינים את הצורך

בעת סגירת עסקה, איש המכירות מבצע המרה של העסקה במערכת ה-CRM על ידי שינוי שדה סטטוס לקוח ל״עסקה נסגרה״

מערכת ה-CRM שולחת את הנתונים של האדם אשר סגר עסקה למערכות הפרסום על ידי Make

מערכות הפרסום מקבלות מידע ויודעות איזה לידים ממירים יותר

מאז עדכון הפרטיות ונושא ה-iOS14 של Apple נדרשנו לבצע תעדוף אירועים אל מול הדומיין

תעדוף אירועים
אנו נרצה בתעדוף האירועים להראות לפייסבוק שליד הוא לא בעדיפות העליונה אלא מכירה

לאחר התעדוף אירועים אנו בעצם ״מסבירים״ למערכת הפרסום שליד הוא לא ״סיום המשימה״

המשימה הושלמה בהצלחה רק לאחר שיש לנו רכישה וכסף נסלק ובדרך לחשבון הבנק שלנו

דיווח לידים בטפסי לידים של פייסבוק

דיווח הפניות מפייסבוק נעשת בצורה פשוטה יותר

כל שנצטרך לעשות הוא להכנס למרכז הלידים של פייסבוק ובמערכת לדווח על טיב הפניות שקיבלנו

בעצם, פייסבוק יצרה לנו מערכת CRM מאוד בסיסית שמחוברת למערכות שלה ושם נוכל לבצע את פעולת הדיווח ישירות מהמערכת שלה למערכת ניהול הקמפיינים שלה.

לידים
דיווח לידים מטופס לידים של פייסבוק

למה כל עסק חייב לדווח עסקאות וסגירות למערכות הפרסום?

מערכות הפרסום בדיגיטל מבוססות אלגוריתם ובינה מלאכותית.

ככל שנזין את מערכות הפרסום בדאטה מדוייקת יותר

ככה הם ישרתו אותנו בצורה האופטימלית ביותר.

משמעות הדבר היא שהלידים שיגיעו אלינו הם טובים יותר או בשפת העם ״לידים חמים״

זה קורה בשל העובדה שאנו מכריחים את פייסבוק לעבוד קשה עבורנו ולא לסיים את עבודתו כאשר הוא מביא את הליד

פייסבוק ומערכת הפרסום צריכים להתאמץ ולהביא לנו פניות שיש להם סיכוי המרה גבוה יותר!

לידים חמים

עסקים שורפים פניות טובות לעסק שלהם על ימין ועל שמאל.

חשוב שנבין בראש ובראשונה מה זה ליד חם?

ליד חם הגיע אלינו בצורה יזומה מקמפיין שיווקי.

הליד זוכר ויודע שהשאיר לנו פרטים ומעוניין לשמוע עוד על המוצר/שירות שלנו.

רבים חושבים שלידים חמים הם אנשים שעומדים עם השטרות בחוץ ומנופפים בהם.

גם לידים חמים צריכים יחס ובנית אמון והבנת הצורך אל מול אנשי המכירות כדי להפוך להיות עסקה.

אני מתייחס לכל פניה לעסק שלי בכבוד ורואה בכל ליד

מישהו שאפשר לעזור לו על ידי השירותים שאני נותן וככה אני ממליץ גם לכם.

מה עדיף קמפיין לידים בפייסבוק או קמפיין לידים בדף נחיתה?

לכל אחד מסוגי הקמפיינים יש ייתרונות וחסרונות ואגע בכל אחד מהם

קמפיין לידים בפייסבוק (טופס לידים של פייסבוק)

ייתרונות:

הייתרונות של קמפיין בטופס לידים של פייסבוק היא העובדה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו נשאר בפייסבוק.

אותה פעולה של השארת הלקוח המתעניין באותה הפלטפורמה מקל עליו להשאיר פרטים.

בטופס בפייסבוק הפרטים של הלקוח מוזנים בצורה אוטומטית (הרי הוא מחובר עם היוזר שלו למערכת)

הדבר מקל בצורה משמעותית על השארת הפנייה.

חסרונות:

במקרה הזה הייתרונות הם גם החסרונות.

קלות הדעת בהשארת הפנייה משמשת כחרב פיפיות

אותה הקלות בהשארת הפרטים גורמת ללקוח ״לא לקחת ברצינות״ את הפניה ולפעמים לשכוח בכלל שהשאיר פניה.

משפט שיוצא לי להגיד לא מעט פעמים בנושא הזה:

כדי לזכות במחוייבות מלקוחות ומלידים אנו צריכים לקחת להם או מהזמן שלהם או מהכסף.

קמפיין לידים בדף נחיתה

ייתרונות:

הייתרונות של דף נחיתה הן שבדף הנחיתה אנו יכולים לייצר סביבה ״מיתוגית יותר״

בשונה מטופס הלידים הסביבה תואמת למותג שלנו ולא למותג של פייסבוק.

השימוש בפונטי המותג ובצבעוניות הופכת את נראות המותג שלנו לזכירה יותר ללקוחות

בדף נחיתה אנו לא מוגבלים בכמות התוכן שאנו רוצים להעביר ואנו יכולים להיות להרחיב את המסרים שלנו

המסרים עוברים בצורה מגוונת ויוכלים להיות מוצגים הן בטקסט, וידיאו, תמונות, קרוסלות ואף בקטעי סאונד.

טופס השארת הפרטים דינאמי ונוכל לבנות תוכן הכולל שאלות ומסננים שונים

הלקוח יצטרך למלא בעצמו ובכך אנו לוקחים ממנו ״זמן״

כמו שרשמתי קודם לכן שאנו לוקחים מהלקוח זמן

אנו מעלים את רמת המחוייבות והרצינות של הלקוח הפוטנציאלי.

חסרונות:

החסרונות של דף נחיתה הוא שאנו מוציאים את הלידים הפוטנציאלים מתוך פלטפורמות הפרסום לאיזור שונה

לפעמים מהירות האתר לא אופטימלית דבר שיכול לגרום לנטישת לקוחות.

בגלל ריבוי תוכן ומסרים קשה לזקק את המסר המדוייק לקהל המדויק

ההמלצה שלי והבחירה הטבעית שלי כמעט בכל המקרים היא להשתמש בדף נחיתה.

בשל הייתרונות שצייניתי קודם היכולת שלנו לקבל לידים איכותיים יותר היא גדולה

עם תיישמו את השיטה הטכנולוגית לטיוב הלידים שלכם אשר לימדתי במאמר זה הקריאטיב והקופי שלכם יהיו מדוייקים בפרסום

המסרים בדף הנחיתה יהיו קולעים לקהל היעד.

כאשר הפניות יזרמו, ימירו ותצברו דאטה – מערכת הפרסום תתחיל לשרת ולטייב לכם את הלידים.

אנשי המכירות שלכם יהיו אסירי תודה והפניות שלכם יהיו הרבה יותר איכותית

לסיכום:

אני בטוח שכל מי שיבצע את פעולת ההטמעה וסגירת המעגל בין שיחות המכירה בעולם האמיתי לבין דיווח למערכות הפרסום בדיגיטל

כל מי שיבצע זאת יהנה בזמן יחסית קצר מפניות איכותיות יותר

הדבר מבחינתי הוא חובה לכל עסק וגם לעסקים קטנים.

הרבה משווקים לצערי הרב לא מכירים ביכולת הזאת והם מפספסים ובענק.

במידה ואתם מעוניינים בשירות של סיגרת מעגל למערכות הפרסום שלכם

מוזמנים להשאיר פרטים אחרי לחיצה על הכפתור

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש