פרק 49 - מערכות CRM ואוטומציה עסקית

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 49 בפודקאסט לבן על שחור התארח ים אלי דיברנו בפרק על מערכות CRM.

ים נותן שירות לעסקים בתחומי בניית מערכות קשרי לקוחות ואוטומציה עסקית.

נושאים מתוך הפרק:

למה כל עסק חייב מערכת CRM? 

איך מערכת CRM עוזרת בתהליך המכירה? 

מדוע חשוב לעשות איפיון למערכת CRM? 

איך אוטומוציה עסקית עוזרת לך לחסוך אלפי שקלים בכל חודש? ליצירת קשר עם ים

תמלול הפרק:

אתם מאזינים ללבן על שחור מיידי רועי ריבק

 (מוסיקה)

שלום לכולם פרק 49 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

אז קודם כל אני מקווה שאהבתם את הפתיח החדש.

ואני אתן קצת רקע, גם הבחור שהולך להתארח בפודקאסט, עשה אותו ואני סופר מעריך את זה.

(מוסיקה)

אז קודם כל הנושא של הפרק של היום הוא מערכות crm  ואוטומציה העסקיות.

ויש לנו אורח סופר מיוחד ומקצוען בתחום.

אז אנחנו נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק.

(מוסיקה)

אז האורח שלנו הפרק הוא ים אלי. 

ים הוא מקצוען בכל מה שקשור למערכות crm.

והוא בונה אותם בשביל לקוחות שרוצים להצליח בעסק.

ורוצים לנהל את הלקוחות ואת הילדים שלהם בצורה, כמו שצריך לנהל אותם.

אז אני חושב שלפרק הזה אפשר לקחת ממנו המון תובנות והמון מידע מכל מה שקשור למערכות crm.

אז ים הבמה כולה שלך.

(מוסיקה)

שלום לכולם נעים מאוד.

אז היום אנחנו הולכים לדבר על מערכות crm ותהליכי אוטומציה לעסק.

נסביר בעצם מה זה אומר מה זה מערכת crm מה זה תהליכי אוטומציה.

נדבר על איך מקימים כאלה מערכות, מה האפשרויות שיש בהם.

כמובן על היתרונות והתועלות שאפשר להפיק מהם. 

אבל אנחנו נשקיע לא פחות בלדבר על תפיסה של בעלי עסקים גדולים כקטנים.

בכל מה שנוגע ל אוטומציה עסקית ושילוב של מערכות חדשות או מתקדמות בעסק.

אז מה זה בעצם מערכת crm?

הכול על מערכות CRM מא' עד ת'

אז למי שעדיין לא מכיר זה בטח נשמעת כמו איזה מילה מפוצצת מהעתיד.

אבל האמת שזה פשוט בקצרה crm  באנגלית, אומר קוסטימר ריליישן שיפ מנג'מנט, מערכת לניהול לקוחות.

במערכות crm יש את הדברים הבסיסיים שניתן לנהל.

כמו ניהול לידים, ניהול פולואפים, תהליכי מכירות, תהליכי גבייה התקשרות שוטפת מול לקוחות.

אבל היא בראש ובראשונה קיימת כדי לארגן את העסק.

ולחסוך לאנשי מכירות ולכם כבעלי עסק, זמן יקר ואנרגיה מיותרת.

המערכות האלה תחת הידיים הנכונות מסוגלות להרבה יותר כאשר בונים אותם לפי צורכי העסק.

ומשלבים בהם תהליכי אוטומציה.

אם נעזוב רגע את כל המונחים ונדבר פשוט.

מערכת crm, כאן בשביל לשפר את השביעות רצון של כל המעורבים.

בין אם זה בעל העסק, העובד ובעיקר של הלקוח.

בדיעבד, הלקוח לא באמת יודע או רואה אם אתם משתמשים במערכות כאלה.

אבל הוא כן מרגיש את זה באיכות המוצר.

איך מערכות CRM ישפרו את אופן הפעולה של העסק שלכם?

או באיכות השירות שהוא יקבל ובחוות הדעת שתלווה אותו בנוגע לעסק שלכם במשך כל הדרך.

בשביל העסקים שעדיין עובדים בשיטות ובצורות ישנות.

זה ממש מהלך שמשנה חיים וגם כאלה שכבר עובדים על מערכות כאלה.

אבל לא נוח להם או לא מכירים באמת.

את כל האפשרויות שאפשר בשביל להתאים את המערכות האלה לעסק שלהם או בהקמת אינטגרציות חיצוניות.

בשילוב המערכות האלה, יכולים גם להפיק מזה המון.

כשאני מדבר עם בעלי עסקים על מערכות crm  אני נתקל לרוב בכמה סוגים של תגובות.

יש את בעלי עסקים בעסק קטן שהם בדרך כלל חושבים שcrm  זה זה מילה גסה ששמורה רק לעסקים גדולים.

אז נכון, עסקים גדולים משתמשים במערכות האלה כי פשוט אין להם ברירה אלא להתקדם.

למה?

בגלל שהם חוו על הבשר שלהם צורת ההתנהלות בלעדיהם.

וכשהם ראו או שמעו על הפתרון הם כבר ידעו מראש לזהות את הערך של זה.

וכמה כאב וטעויות זה יכול לחסוך מהם והם מבינים טוב מאוד שהעסק שלהם בלי סדר וארגון לא יצליח לתפקד.

אבל כשמדובר בבעלי עסקים קטנים, המון פעמים אני רואה וגם שומע ש מזלזלים בפתרונות שקיימים.

כי מה אני צריך מערכות עכשיו?

איך מערכות CRM יעזרו לכם לשמור על קשרי לקוחות?

יש לי כולה איקס לקוחות בחודש וזה לא משנה ממש אם העסק שלי משדר לקוח סדר ומקצועיות בניהול.

או בתקשורת כי סך הכל, אתם יודעים איקס לקוחות החודשיים שלי.

בטח לא משנה להם אם אני מתקשר איתם בעשרה דרכים שונות.

במקביל פעם בוואטסאפ פעם אימייל פעם בע"פ, או שאולי שכחתי לעדכן אותם או לחזור אליהם.

אז זהו שזה לא ככה.

כמו שאתם כבר בטח מבינים.

מערכות האלה קיימות בראש ובראשונה כדי לעזור לכם ולבעלי העסקים בכללי.

אז נכון, יש המון כלים וכל אחד מהם רוצה שישלמו לו פה קצת ופה קצת וכל הקצת הזה בסוף הופך להמון.

לא צריך את זה אני אשאיר את כל הרווח אצלי נכון?

אז אני רוצה לספר לכם שדווקא באוטומציה, ובכלל במערכות כאלו, ההפך הוא הנכון.

וזה קצת אירוני כי בעלי עסקים בעיקר קטנים הם רוצים לגדול.

האם כל עסק קטן רוצה לגדול? ולמה?

ולראות החזר השקעה מאוד מהר ומפתחים המון ציפיות ומצד שני הם כל הזמן בקושי.

קשה להם לנהל קשה להם למכור וכשהם כן מוכרים קשה להם לעמוד בעומס של העבודה.

ואיך לא?

כן?

בגלל זה, מערכות CRM כאלו הם המנוע של העסק שלכם.

עליהם בעצם יושב כל הארגון וכל הניהול ולפי איך שהן נראות בפעולות ככה גם העסק.

ומה שנקרא, כמו שאמרו, כבר חכמים, במקום לעבוד קשה, תעבדו חכם.

אז מהצד השני יש את אלה שכבר יש להם מערכת קיימת כזאת.

איך מערכות CRM יעזרו לעסק שלכם לצמוח?

או שהם לא מכירים.

ויש  את אלה שמודעים למה מערכות CRM האלה עושות אבל הם רגילים לעבוד בצורה מסוימת והם מפחדים משינוי.

מפחדים להכניס הרגלים חדשים לעסק, הם חושבים שהם מסתדרים במריכאות.

אז בוא לפני שאני אכנס לעומק נשים איזה כמה דברים על השולחן לגבי העסקים.

או.קיי?

היום עסק לא יכול להרשות לעצמו לעמוד במקום.

ולא להתקדם ולהיות דינמי בהתאם למציאות שהיא כל הזמן משתנה וכל הזמן מתחדשת את ואין לו ברירה אלא לזוז קדימה.

אל תעמדו עם העסק שלכם במקום

או.קי, בעל עסק רציני יודע שהכול בסדר.

מה שנקרא זה לא מספיק, ושהיא עסק מצליח צריך מנגנון משומן בשביל להתקיים.

בוא נקפוץ קצת ונדבר על חלק מהאפשרויות שאפשר בעצם להקים ולעשות במערכות האלה.

אז במערכות האלה בעצם אפשר לסדר את כל שלבי המכירה.

וכמובן לסנכרן את כל מקורות ההגעה של הלידים.

בין אם זה אתר, גוגל, פייסבוק, לינקדאין, מה שלא תבחרו, לתוך מקום אחד.

או.קיי?

בצורה שאתם תראו באמת את השלבים שיש לכם של המכירה בעסק.

לצורך הדוגמה, יש שלב של ליד חדש שנכנס, או.קיי?

כמובן שאפשר כמובן גם לתאם את הכול בהתאם ולעשות התרעות המותאמות אישית למי שזה רלוונטי אליו.

אפשר לתייג אותו כ ליד חם או ליד קר.

לצורך העניין יש הרבה עסקים או אנשים שעובדים עם וובינרים ומוכרים דרך וובינרים.

אז כמובן שיש צורות לראות כמה זמן המשתמש או הלקוח הפוטנציאלי כן?

צפה בווינר ולפי זה לתייג אותו.

תלמדו לתייג לקוחות – זה עוזר!

האם זה לקוח שהוא חם?

אולי צריך לחזור אליו לפני, מבחינת הסדר עדיפויות וממש לעשות חילוק של המקורות הגעה של הלידים.

ולראות את זה מסודר, לראות מה קורה.

עכשיו, מעבר לזה כל שאר שלבי המכירה, אתם יכולים ממש לראות את הסטטוס של הלקוח, בין עם הלקוח.

באיזה שלב הוא נמצא בתוך התהליך המכירה שלכם שגם את התהליך המכירה אגב.

אם עדיין אין לכם, זה משהו שבתוך האפיון, אנחנו עושים אותו.

או.קי, אני עובד איתכם ביחד ואנחנו מביניםבדיוק מה התהליך שלכם המכירה, מה המקורות הגעה.

אז זה לא משנה באיזה סטטוס או מצב נמצא הלקוח בתוך התהליך הזה.

בין אם הוא צריך לחזור אליו בפולו אפ.

אולי הוא בהצעת מחיר ואתם מחכים לתשובה. כמובן שאפשר גם לשים על הדברים האלה כמו.

נקרא לזה בפשטות טיימרים.

מה לעשות עם לקוח לא עונה לכם?

שברגע שלקוח לא ענה לכם או לא חזר אליכם עם ההצעה במשך יומיים.

אז אתם, סתם לצורך העניין כן, זה יכול להיות יום, זה יכול להיות מה שתרצו.

אז נשלחת אליו הודעה אוטומטית או שזה מתזכר אתכם לחזור אליו, להתקשר אליו.

אולי זה שולח לו איזשהו קופון הנחה בשביל, ככה לשדל אותו טיפה יותר לסיים את התהליך ולקנות.

עכשיו, מתוך אותם מערכות אפשר גם בעקבות פעולה כזאתי או אחרת או סטטוס.

לעשות המון המון אוטומציות ש יושבות עליה.

דוגמא, תמיד יש את הדוגמא הכי פשוטה של לקוח שלא ענה, אבל יש המון דברים אחרים.

לדוגמא, לקוח שהצטרף לאיזשהו קורס או מוצר מסוים.

אז אפשר לסנכרן את זה עם הרשימות אימייל שלכם שהוא ייכנס לרשימה מסוימת.

ויתחיל איזשהו תהליך מסוים  של חימום, מה שנקרא.

על הקשר בין מערכות CRM ואוטמזיציה

או שאפשר לחבר את זה לאוטומציה, וsms  לאוטומציה בוואטסאפ.

יש גם את האפשרות של ליצור יומן שהוא אוטומטית כן, יומן של פגישות בין אם זה לפגישה ראשונה.

בין אם זה פגישה שהיא במהלך פרויקט או קיי?

אז יש לכם אני יודע שיש היום פתרונות שהם גם חיצוניים שנותנים את זה.

אבל כשיש לכם את הכול במקום אחד וגם בעלות, אותה עלות.

זה הרבה יותר נוח גם בהמשך להתנהל עם זה, זה גם הרבה יותר יעיל.

אז לקוח יכול לתאם אתכם פגישה בהתאם.

לפי הזמנים שאתם תבחרו שאתם פנויים כן, וזה יתריע לשניכם.

הוא יכול אחרי זה לבטל את זה, לתזמן את זה מחדש, וגם בתוך תהליכים של לא רק הצעות מחיר.

בכל מיני תהליכים שיש לכם בתוך השלבים

של לקוחות צריכים לקבל טפסים, למלא טפסים, לחתום, להחזיר, כל הדברים האלה יכולים גם לפעול לפי הסטטוס של הכוח.

שלכל מוצר יש סטטוס יותר קל לנהל את העסק

עובר לאם מוצר מסוים בסטטוס מסוים, דברים, תיקיות נפתחות לבד.

המסמכים נשלחים לבד מוחזרים, אתם מקבלים התראה שאתם רואים שזה חזר חזרה.

אפשר לבקש מהלקוחות גם באופן אוטומטי להשאיר ביקורת על השירות שלכם.

בין אם  זה ביקורת בפייסבוק או באופן פרטי.

את הנתונים האלה.

בטח שאפשר להחזיר חזרה אליכם ולנתח לראות כמה לקוחות היו מרוצים, לא היו מרוצים.

מאיזה מוצר לפי, מאיפה הם הגיעו?

לפי, כמה זמן לקח לכם מהרגע שהם נכנסו אליכם כלקוח חדש, עד הרגע שסגרתם את העסקה.

וכל זה תקף גם לגבי לקוחות או עסקאות שהפסדתם.

איך תמנעו מלהפסיד לקוחות?

כן, אם העסקה לא נסגרה אנחנו ממש עובדים וגם מפרטים את הסיבות ל-למה לא.

ובסופו של דבר ממש נוצר לכם דאטה בייס ומאגר נתונים שלם שאתם יכולים להפיק ממנו המון המון מסקנות.

בשביל להיות יותר חכמים בבחירות שלכם, בין אם זה הבחירות של המוצרים או התמחור שלכם.

ולראות מה יותר משתלם.

אולי לגלות, גם איפה יש בעיות בתוך התהליך של המכירה. 

אם לדוגמה בהצעת מחיר משהו תמיד נתקע אז לדברים האלה זה מאוד שימושי וזה גם מכסה בעיקרון.

רק ממש את הבסיס של מה שאפשר לעשות במערכות האלה.

אבל אני יודע שיש המון עסקים שגם היום לא מנתחים את הנתונים שלהם ואין להם את הכול מסודר במקום אחד.

אוטמזיציה לעסק דרך מערכות CRM היא צעד בסיסי

אז ככה שאפילו שמהצד שלי, בתור יועץ אוטומציה זה משהו שהוא בסיסי.

המון המון עסקים עדיין לא משתמשים בזה וזה נורא נורא חשוב שיהיה את זה.

נורא חשוב לנתח את זה ולעבוד עם זה.

כי כמו שאתם בטח כבר יודעים היום דאטה זה בעצם הכסף האמיתי מה שנקרא.

ז"א המידע שאתם צוברים גם על הלקוחות ואני לא מדבר רק מידע של שם פרטי וכאלה.

המידע של, של הלקוחות מול העסק שלכם זה אחד הדברים הכי יקרים שאתם שיכולים להיות לכם.

וזה משהו שחשוב מאוד וחובה לנתח אותו, לעקוב אחריו, למדוד אותו.

בואו נדבר רגע על המערכות עצמן

בוא נדבר קצת על המערכות עצמם.

מה תהליך של השיפור של ההקמה?

איך בונים אותם?

אז קודם כל שבעל עסק מגיע אליי בין אים זה להקמת מערכת crm , או מערכות אחרות.

קודם כל אנחנו נתחיל את התהליך באיפיון.

אוקי, מה זה בעצם אפיון?

אפיון זה בעצם שיחה שאני בא ושואל את בעל העסק שאלות על הצורה שבה הוא היום מפעיל את העסק.

או.קי, איזה פעילויות יש לו?

מה הפעולות היומיומיות שקורות בתוך העסק לצורך תפעול וניהול.

מה הפעולות היומיומיות שקורות אל מול התקשורת עם הלקוחות או גופים אחרים.

או.קיי, בתהליך הזה גם לוקחים בחשבון כל מערכת קיימת שכבר העסק עובד איתה ואם הוא מרוצה ממנה או לא מרוצה ממנה.

בשביל שיהיה אפשר בהמשך באמת לשלב את התהליך עם המערכות שכבר קיימות.

ולא ליצור איזשהו זעזוע גדול בתפעול של העסק.

איך לא ליצור זעזוע גדול בתפעול העסק שלכם?

והאמת, אני רוצה לספר לכם שאתם תופתעו, אבל הרבה פעמים צצים פתרונות הרבה יותר משתלמים ויעילים מהפתרונות שכבר קיימים.

או שכבר נבנו בעסק ועצם, רק עצם הייעוץ והאפיון.

הם כבר מרימים את העסק מדרגה אחת למעלה ועוזרים לו להבין ולעשות סדר בפעילות העסקית שלו.

ולפעמים אפילו במודל העסקי שלו, עוד לפני בכלל, שהתחלנו את ההקמה של המערכת.

אז הרבה פעמים בתהליך של האפיון קורה שלקוחות בעיקר אלה שכבר מבינים קצת או בעקבות הייעוץ.

מתרגשים מכל האפשרויות אומרים מה הם רוצים מראש או.קיי והם רוצים את הכל, בבת אחת.

אז אני תמיד עוצר אותם ומסביר להם שבהתאמת מערכות ובאוטומציה אפשר לפתור ולייעל כמעט.

אם לא כל נושא או כל מחלקה בעסק או.קיי?

אל תפחדו משינויים!

מתפעול, גיוס, ניהול, שירות, לקוחות, כספים ומה שנקרא, כיד הדמיון.

וזה משהו שהוא בהחלט בהישג יד ואפשרי אבל המטרה באיפיון וייעוץ מקצועי.

בראש ובראשונה לזהות ולדעת לפתור את הנקודה הכי חלשה וכואבת של העסק.

או.קיי זאתי שבעצם מבזבזת לו הכי הרבה משאבים, בין אם הוא מודע אליה ובין אם לא

ולהתחיל לפתור באופן נקודתי משם, לראות את התוצאות בשטח ורק אז לעבור לנקודה הבאה.

ואתם, לא תאמינו כמה בעלי עסקים שאני מדבר איתם חושבים ובטוחים שהם כבר יודעים מה הבעיה.

אבל בתהליך של הייעוץ והאפיון מתברר לכל הצדדים שכובד של הבעיה הוא בכלל במקום אחר.

או שהם בכלל לא היו מודעים שקיימת בעיה כי הם לא מכירים.

פשוט לא מכירים צורה אחרת להתנהל ולעשות את הדברים.

ואז שאנחנו מתחילים ככה בפתרון בפתרון נקודתי ורואים את התוצאות.

ברגע שתעשו שינוי קטן הכול כבר יסתדר מעצמו

מתברר שהרבה בעיות אחרות נפתרו והתייעלו כבר על הדרך בלי בכלל שהתכוונו.

ובעיות אחרות שדיברנו עליהם בהתחלה יכולות פתאום להיפטר בצורה הרבה יותר פשוטה ואפקטיבית.

מאשר הבקשה המקורית שלהם בתחילת הפרויקט, לאיזשהו פתרון מסוים.

ומהסיבות האלה חשוב מאוד לעשות את האיפיון מדויק בדיוק לצרכים של העסק.

כדי ש מצד אחד הפתרונות יהיו רלוונטיים ו מותאמים לצרכים ו לפעילות שלא בדיוק.

אבל מהצד השני שתהיה איזושהי ראיה קדימה כדי שהבסיס שייבנה לעסק הוא יהיה בצורה כזו שבהמשך.

במידה והעסק עובר שינויים שזה משהו שקורה.

בין אם זה בפעילות או בצורך או בפעולות היום יומיות מתווספות יורדות משתנות.

או אפילו הוא רוצה תוספות כאלה ואחרות אז מה שכבר בנינו או מה שכבר נבנה, הוא רלוונטי או.קיי?

ולא צריך להתחיל לבנות עכשיו הכול מחדש או מאפס.

איך מערכות CRM יעזרו לכם לא להתחיל כל פעם מאפס?

ובוא נגיד, מי שפעם כבר עבר בין במערכות או היה צריך הכול מאפס.

בטח כבר יודע כמה זה מתיש מבין על מה אני מדבר.

אז לאחר האפיון, מתחיל התהליך של ההקמה כמובן שיש את שלב הטסטים שבודקים רואים שהכול עובד.

יש את השלב של העלייה לאוויר וכמובן שבסופו של דבר הטמעה והדרכה אישית לבעל העסק על המערכת איך לתפעל אותה.

איך להתנהל איתה, לבעל העסק או לגופים המעורבים למי שזה רלוונטי לו.

יש שאלה אחת שעולה הרבה מאוד פעמים שאני אוהב אותה.

עוד לא נגענו בה ואני מכיר ויודע שהרבה בעלי עסקים ככה חושבים את זה.

שזה בעצם אז למה שאני לא אעשה את זה לבד?

או שזה משהו שהוא מעניין אתכם, זה אפשרי.

אבל האם זה רצוי?

יתרונות של מערכות ממוחשבות לניהול עסקים

זה כבר שאלה אחרת. או.קיי?

בוא נגיד שהלכתם, חקירתם, הקמתם עשיתם, ובמקום להשקיע את הזמן הזה בעסק ולהביא עוד לקוחות.

נהייתם פשוט עובדים של עצמכם ואיך התוצאה תהיה זה כבר נתון לוויכוח.

מה יקרה בעתיד?

אתם יודעים שתצטרכו איזשהו שינוי, איזשהו שיפור כשהעסק כבר ממש פועל.

אתם גם תעצרו הכול, תעשו את הכול שוב? 

או אולי אז תחשבו לדבר עם מישהו מקצועי?

שאין לי ספק שיעביר לכם לבנות על גבי מערכת קיימת שלא נעשתה בצורה יציבה או מקצועית.

ברוב המקרים עדיף כבר להתחיל מאפס.

אז כן, אולי זה אפשרי, אבל בעל עסק חייב לדעת ולהבין. שצריך להאציל סמכויות או.קיי?

הדבר הכי חשוב בעסק הוא הזמן של אנשי המכירות ושל בעל העסק עצמו.

תאמינו בעסק שלכם ומשם השמיים הם הגבול

ועוד משהו גם ככה שחשוב לזכור שאני מכיר אותו גם מקרוב.

מאמין שיצא לעוד אנשים להיתקל בזה, שברוב המקרים משהו נשמע פשוט.

הוא בדרך כלל מסובך וגם בדיוק ההפך. מה שנשמע מסובך הרבה פעמים ובסוף פשוט.

אז זה לא שאתם לא יכולים לעשות את זה.

גם כשלקוחות שואלים אותי למה שאני לא אעשה לבד או זה.

אתם יכולים, אתם מוזמנים לנסות, אם אתם רוצים. אבל שוב פעם, אתם יודעים זה העסק שלכם.

ואני לא יודע אם זה שווה לעשות עליו ניסיונות, בסופו של דבר המערכות האלה, יושב עליהם הכל.

זאת אומרת זה הליבה של העסק שלכם.

אם משהו לא עובד סתם, אני זורק לכם רעיון.

עשיתם אוטומציה לאיזשהו אימייל שנשלח.

פתאום מתחיל להישלח לכם כל האי מיילים ללקוחות הלא נכונים, עשיתם ברדק.

אני לא חושב שאני בתור בעל עסק.

הייתי מעדיף לקחת מישהו שיעשה את זה ויהיה אחראי ועידה.

מה קורה מאחורי הקלעים מאשר לעשות הזה איזשהו ניסוי.

אז זהו, חברים, זה הכל בינתיים.

אני מקווה שמכל החפירות פה הצלחתם לקחת אתכם לפחות כמה דברים ולקבל ערך.

קצת יותר ככה להתמצא במונחים באפשרויות סביב המילה הזאתי, אוטומציה בעסק.

ואני רוצה להגיד המון תודה לרועי על ההזדמנות להתארח פה בפודקאסט אצלכם.

ומי שרוצה ליצור איתי קשר מוזמן בכיף.

מי שרוצה לקבל יעוץ או לראות אם זה בכלל יכול להיות רלוונטי אליו.

סתם בא לו לדבר אולי יש לו איזה שאלה. אז אתם מוזמנים בכיף, אני זמין.

ואני רוצה לאחל שיהיה לכולנו אחלה אחלה של סוף שבוע. יאללה, ביי.

(מוזיקה)

אז תודה רבה לים שסכים לבוא להתארח בפודקאסט.

סיכום הפרק – מהצד של רועי

אני באמת כל מי שמתארח זה, אתם לא מבינים כמה זה מאתגר.

חוץ מזה, אם אתם רוצים לדבר עם ים.

אז יש גם את הטלפון שלו וגם את הלינק ליצירת קשר איתו שבאת הטלפון יהיה בדיסקריפשן והאתר זה.

ובעצם אתם תגיעו אתו לשיחה.

אז יהיה לכם לינקים, ותוכלו ידבר.

אני רוצה קצת גם לדבר על כל מה שקשור למערכות crm. 

ואיך אפשר לנצל את זה לטובתנו, ותוך כדי אני אתן לכם גם כל מיני תובנות שאני חלקי או משתמש בהם בכל מה שקשור לניהול לקוחות.

אז זה לא סוד שאני מלמד שיווק דיגיטלי.

ואני בעצם מנהל כאילו מלמד, כמה, בוא נגיד חמש עשרה, עשרים תלמידים במקביל.

וזה מאוד קשה לזכור באיזה שיעור כל תלמיד ומה הסילבוס.

באיזה שיעור, מה הסילבוס שלו, מה הולכים ללמוד שיעור הבא, האם יש לו דגשים מסוימים שהוא רוצה לגעת בהם שיעור הבא.

תלמדו מניסיון של אחרים

פשוט הייתי הולך לאיבוד.

ואני רואה הרבה אנשים שמתנהלים בטבלאות אקסל ולכל מיני פתרונות כמו, שיץ, שזה לא רע אבל.

יש המון חסרונות ואנחנו לא מצליחים עם המערכות האלה לנצל את כל הכוח.

האפשרויות הטכנולוגיות שיש היום כמו, נוטיפיקיישן בטלפון.

וואלה, יש לך שיעור או תעבור על המערך שיעור, של שיעור הבא של התלמיד, או לחזור לליד הזה או להתקשר.

ובעצם, גם בכל מה שקשור למכירות.

לדוגמא, אם נגיד דיברנו בשיחת מכירה עם הלקוח על משהו מסוים.

והוא זוכר מההצעה שהוא קיבל מכל בן אדם.

גם מבחינת הלקוחות הקיימים שלנו שאנחנו רוצים לתת להם את השירות הטוב ביותר.

ולפני כמה חודשים טובים זאפייר.

האם כל עסק יכול להשתמש במערכת CRM?

שהיא מערכת אוטומציה עסקית שלחה קישור מאוד נחמד.

שבעצם מראה לך שמאז שפתחת את החשבון שלך בזפייר כמה זמן חסכת בזכות האוטומציה.

ואני, בתור בן אדם שמשתמש בהרבה באוטומציות יכול להגיד לכם שהדבר הזה הוא כמו קסם.

הזמן שלנו הוא המשאב הכי יקר שלנו.

זה בעצם משהו שאנחנו לא יכולים להחזיק כאילו, לא יכולים לקנות אותו, גם לא בכסף.

אנחנו יכולים להביא עובדים וכאלה שעשו במקומנו, אבל הזמן שלנו פרסונלית הוא מוגבל.

זה ממשיך לתיעוד שיחה בתוך מערכות CRM, ומשהו שלא מתמלל את השיחה זה יכול להיות בכל כך המון פתרונות.

זה מאוד מאוד תלוי עסק.

בעצם אם אתם יכולים להסתכל על הדברים שאתם עושים בצורה יומיומית.

אתם צריכים להבין ולראות איפה יש לכם נקודות שאתם עושים פעולה חוזרת עוד הפעם ועוד הפעם ועוד הפעם.

ולראות איך אתם בעצם יכולים להחליף את אותם פעולות בצורה אוטומטית שמישהו יבצע את זה עבורכם.

לדוגמה להגיש חשבוניות ל רו"ח כל ראשון לחודש.

אל תבזבזו לעצמכם את הזמן!

זה פעולה שאני לא מאמין שיש מישהו שמאזין כרגע ואומר למה דווקא אני ממש ממש אוהב לעשות את זה.

זה פשוט בזבוז זמן.

וזה דבר שאני חייב להגיד לכם שהוא הוא גיים צ'יינג'ר להרבה עסקים.

במיוחד אם אתם עסקים של וואן מאן שואו בכלל.

הדבר הזה הוא בצורה הקריטית כדי להגיע למספרים שאתם רוצים להגיע אליהם בעסק שלכם.

אנחנו צריכים לתעל אותם למקומות שמניבים לנו פיתוח עסקי, או מכירות.

או משהו שבסופו של דבר לשם כך גייסנו את העובד ולתעל ולנסות להעלות את התפוקה של העובדים והערך שאנחנו מקבלים מהם.

ובאמצעות אוטומציות וגם מערכות CRM, נכונות ואנשי מקצוע כמו ים שמתעסקים בבניית אוטומציות לעסקים.

הם יכולים להיכנס לכם לארגון להסתכל ולהתבונן איך הארגון מתנהל.

ואיזה פעולות מתאים להם להפוך להיות פעולות אוטומטיות ללא מגע יד אדם, ושם להיכנס.

וברגע שהכנסתם את זה, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם חוסכים אלפי שקלים בכל חודש..

זה פשוט ככה.

(מוזיקה)

סוף הפרק – תישארו בקשר..

אז הגענו לסוף הפרק. אני

רוצה להגיד לכם תודה רבה שאתם מאזינים.

זה לא מובן מאליו, אני אומר את זה תמיד, אבל זה באמת ככה.

אני רוצה להזמין אתכם לבלוג שלי, לערוץ היוטיוב, לאינסטגרם, לפייסבוק.

באמת אני אמצא בכל פלטפורמה ואני אשמח אם תעקבו אחריי, אם אתם אוהבים את התוכן שלי.

ובאמת.

תעקבו אחרי זה יהיה ממש ממש כיף. 

שזה שיעורים פרטיים. רק אני ואתם עוברים על כל עולם הדיגיטל לפי הצרכים שלכם בקצב שלכם.

זה משהו שאני, אני משוחד אבל מאוד מאוד מומלץ.

אז אתם יכולים, יש לכם לינק בדסקריפשן.

גם לקורס לקרוא את כל הפרטים לראות אם זה מתאים לכם וכמובן לדבר איתי.

בנוסף לזה, הולכים להיות עוד דברים מאוד מעניינים בהמשך.

שאני עובד עליהם ממש קשה אז באמת שווה להישאר מעודכנים בכל הרשתות.

אז שוב תודה רבה רבה לכם.

תודה לים.

אנחנו נתראה בפרק הבא, יאללה ביי.

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש