נאמנות לקוחות

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

“לקוחות מרוצים הם לקוחות נאמנים” – זהו כלל ברזל, אבל האם קיימות שיטות שבאמצעותן ניתן לגרום ליותר לקוחות יהיו נאמנים? התשובה היא כן. באמצעות כלים שונים שאציג במאמר, ניתן להגביר נאמנות לקוחות, כך שיחזרו לעסק שלנו פעם אחר פעם.

תמיד צריך לשאול את עצמנו, מדוע שווה ללקוח שזה את רכש לקנות אצלנו שוב?

לפני שנתחיל עם הכלים, חשוב שנציין כאן את הסיבות שגורמות ללקוח להיות נאמן למותג שלנו –

  1. מוצר מדהים – כאשר הלקוחות שבעי רצון מהמוצר/שירות שקיבלו, כשיצטרכו את אותו המוצר/שירות שוב, הם יפנו לאותו בית העסק.
  2. שירות לקוחות – כאשר לקוח יקבל שירות “אקסטרה”, או חוויה יוצאת מן הכלל, יהיה קל לאותו הלקוח לשוב ולקנות בשנית מאותו בית עסק.
  3. יחס אישי – יש המכלילים את היחס האישי כחלק מהשירות, אך החוויה של יחס אישי היא נפרדת. היכולת של העסק להכיר את הלקוח, וליצור אמון והבנה של צרכיו, יכולה להכריע בבחירת נותן השירות או המוצר. לדוגמא אם מדובר בשירות של רכישת מחשב, ישנם אנשים שהשימושים שלהם באותו המחשב הם לא סטנדרטים. אם בית עסק מכיר את אותו הלקוח ואת הצרכים שלו, הוא יכול להתאים עבורו מוצר הרבה יותר מדויק. היחס האישי יכול לעזור גם בשירותי רפואה או ייעוץ, מה שמסייע לנאמנות לקוחות.
  4. סמל סטטוס – תחושת שייכות, וסמל סטטוס הופכות מותגים לנחשקים יותר בעיני הלקוחות. דוגמא טובה בנושא הן יצרניות רכבי הפרימיום, בראשם עומדת מרצדס. בכדי לנהוג על רכב שמסמל מעמד, נצטרך לשלם מחיר גבוה. אותם הלקוחות שנהנו מאותו סמל סטטוס יתקשו ״לחזור אחורה״.
  5. מחיר – נכון, להתחייב למחיר הזול ביותר זוהי הדרגה הנמוכה ביותר בנאמנות לקוח, משום שברגע שמתחרה יציע מחיר נמוך משלנו, נאבד את אותם הלקוחות.
לקוחות מרוצים הם לקוחות נאמנים

אחרי שהבנו מה גורם ללקוח להיות נאמן לבית העסק שלנו, הנה כמה דרכים ליצור נאמנות אצל הלקוחות

  1. שירות – ברגע שאנו עובדים עם מערכות CRM המיועדות לטיפול בלקוחות, השליטה, היחס וההבנה של צרכי הלקוח משתפרים בצורה משמעותית. כשכל הפניות וההתקשרויות בין הלקוח לבין העסק מתעודות, כל איש שירות יכול להמשיך מאותה הנקודה עם הלקוח. הדבר חוסך הרבה תסכול, המתנה ואת הצורך של הלקוח להסביר את הפנייה שוב ושוב. לקוח יחזור לבית העסק כאשר השירות היה חיובי ויעיל ברכישה חוזרת מצידו.
  2. מועדון לקוחות – אם אין ברצוננו “להוזיל״ את המותג באמצעות מועדון לקוחות, יש באפשרותינו למצוא דרכים לעודד את הלקוח לחזור לעסק שוב ושוב בגלל הכדאיות הכלכלית. דוגמא לכלים בתוך מועדוני לקוחות, הם צבירת נקודות ושימוש בנקודות לצורך קניה חוזרת, כרטיסיות ניקוב, על כל 9 מוצרים מקבלים את העשירי במתנה, הטבות בלעדיות למועדוני לקוחות, הטבות ביום הולדת וביום הנישואין ועוד.
  3. קהילה – יצירת קהילה סביב המוצר או השירות שלנו יכולה לתרום לסמל הסטטוס, לייעל ולהדגיש את היתרונות במוצר/השירות שלנו. ככל שהלקוחות ישתמשו במוצר/שירות שלנו ביעילות, כך יהיו יותר מרוצים, והסבירות שימליצו לאחרים גבוהה.

קיימות שיטות מגוונות ויצירתיות ליצור נאמנות לקוחות, לכל עסק יכול להפתח עולם שלם של לקוחות חוזרים. חשוב שנשאל את עצמנו מדוע שווה ללקוח שזה עתה רכש מאיתנו לחזור שוב, ומה יגרום לו אף להמליץ עלינו.

ברגע שתהיה לנו תשובה ברורה וחד משמעית, נדע שאנחנו בכיוון הנכון. 

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי