רבים נוטים להסתכל על מנהל המודעות והקמפיינים בפייסבוק בצורה שטחית. כזאת שמראה לנו בטבלה המוכרת אלו מכירות הגיעו ומאיזה מודעה אבל שיווק בפייסבוק הוא הרבה יותר מזה.
כאשר אנו מדברים על פייסבוק אי אפשר להתעלם מההשפעה של הרשת החברתית על חיינו בתחומים רבים.
אנשים נמצאים שם בכדי לחזק קשרים חברתיים, למצוא זוגיות, לצרוך תוכן, להעביר את הזמן, לקדם את העסק, למכור מוצרים יד 2 ועוד המון תחומים בהם הרשת החברתית הכחולה נותנת מענה מצויין, מדבק וממכר.
מאמין שחלקכם שמתם לב שחסר כאן משהו. אבל שלא תחשבו לרגע ששכחתי.
לקנות.
אנשים קונים מוצרים דרך הרשתות החברתיות, ללא ספק אבל האם הם נכנסו לשם בכדי לבצע את אותה פעולת קנייה?
כנראה שלא.
בתור מפרסמים המטרה שלנו לעצור את הגולשים בזמן גלילה ולצוד להם את תשומת הלב, להצליח לעניין אותם, לרגש אותם ולגרום להם לחשוק במוצר/בשירות שלנו ולנסות שהם יגיעו להבנה:
זה המוצר/שירות שאני צריך/ה.
לפעמים הפעולה של השארת הליד או הרכישה מתבצעת בצורה ישירה אך ברוב המקרים לא כך הדבר.
עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי ברוב המקרים לא עובד ככה ואנו צריך מספר מפגשים שונים עם קהל היעד בכדי לגרום להם לבצע את הפעולה הרצויה לנו.
אך נדיר המפרסמים שבאמת יודעים מה המשקל של השיווק בפייסבוק במאמצי השיווק והפרסום של העסק.
הרוב המוחלט מסתכל על טבלת מנהל המודעות ובודק האם הסימון מראה שהליד הגיע דרך פייסבוק או לא.
שיווק בפייסבוק הוא הרבה יותר מזה
כאן חשוב שנכיר מדד חשוב והקשה ביותר להבנה שאנו מדברים על שיווק דיגיטלי
Attribution – ייחוס
מה בעצם אומר הייחוס?
במילים פשוטת, הייחוס הוא החלק של פייסבוק בפעולת המרה מסויימת.
בעבר חלון ההמרות (פרק הזמן שפייסבוק ייקח קרדיט על פעולת המרה מסויימת) היה 28 ימים קליק או 7 ימים של צפיה
משמע, פייסבוק היה מקבל קרדיט וסופר לנו שהלקוח השאיר ליד/רכש אם הקליק לפני 22 ימים ואפילו נכנס ממודעה בגוגל וביצע את פעולת ההמרה.
כיום הברירת מחדל והמקסימום של חלון ההמרות עומד על 7 ימים קליק ויום אחד של צפיה.
בכדי שנבין את זה אתן דוגמא:
אם אדם ראה מודעה שלנו בפייסבוק והקליק עליה, קרא את המידע, יצא ולא רכש.
לאחר כמה ימים הקליק שוב והתלבט עם עצמו.
ולאחר שבוע וחצי נכנס דרך גוגל וביצע רכישה/השאיר ליד (פעולת המרה)
האם לפייסבוק מגיע קרדיט על אותה ההמרה?
מאמין שכולכם מסכימים שכן!
אך בתוך מנהל המודעות אנו לא נראה שהליד/רכישה הגיע משם.
השיווק בפייסבוק אפקטיבי לפעולת המרה ישירה אבל זה לא מתחיל ונגמר שם.
המטרה שלנו היא להצליח להבין את רמת ההשפעה של השיווק שלנו ברשת החברתית ולהגיע לקהל רחב.
בשל כך המדד המדויק ביותר והנכון ביותר להסתכלות הוא הROI (החזר השקעה מהפרסום)
כמה כסף הוצאתי (טוטאל) מול כמה כסף הכנסתי
במידה והסכום שאנו משקיעים חוזר אלינו ואנו מצליחים להרוויח, לגדול ולהשיג את היעדים שלנו.
כנראה שאנו עושים דבר נכון.
חשוב לבדוק האם המודעה שלנו שלא מציגה תוצאות משפיעה לנו על המכירות בצורה עקיפה וכמה השיווק בפייסבוק לוקח חלק פעיל ואפקטיבי במאמצי הפרסום שלנו.
לסיכום:
שיווק ממומן בפייסבוק בשנים האחרונות מככב בכל הקשור לשיווק ולפרסום של עסקים קטנים וגדולים כאחד.
בבדיקות שערכתי ומאמרים שקראתי לפייסבוק יש השפעה של כמעט 30% על פעולות ההמרה שלנו.
כן, גם על האנשים שאמרו ״הגעתי בגלל חבר״ או ״ראיתי את השלט בחוץ ונכנסתי״
גם באונליין וגם באופליין.
בכדי להצליח להבין את המשמעות והאפקטיביות של הפרסום שלנו בפייסבוק שווה לקחת אנשי מקצוע שידעו לנתח ולהבין את תמונת המצב ולגרום לROI שלכם לעלות בצורה עקבית.
עושים קמפיינים בדיגיטל? רוצים לקבל הצעת מחיר לניהול קמפיינים?