יש שקוראים לפרסום מסורתי פרסום אופליין (Offline) ובעצם מתייחס לפרסום שהוא לא בדיגיטל.
הוא יכול לכלול פלייארים, טלויזיה, רדיו, בילבורדים (שלטי חוצות), פרסומות בעיתונות ועוד.
השאלה הנשאלת היא שלמרות שכולם בדיגיטל.
האם הפרסום המסורתי עדיין רלוונטי?
עם עליית הרשתות החברתיות בעצם כל אדם עם כל פרופיל יכול ״להתנהג״ כמו פאבלישר (יוצר תוכן – מאקו, קשת, רשת, ynet)
משמעות הדבר שאנו מוצפים בהמון תכנים וחדשות שלעיתים אנו לא יודעים את מקורם ואמינותם, נשיא ארה״ב הציג זאת כ״פייק ניוז״ וכמה שהפייק ניוז חוגג.
אומנם הקהל נמצא בפלטפורמות ונכנס אליהם בכדי לשמור על קשר, לצרוך בידור, ידע ולהתעדכן במכרים ובחברים אבל ככל שעובר הזמן הקהל מפתח מנגנון שמזהה מה ״אמיתי ומה ״פייק״.

הדוגמא הפשוטה לכך היא, כאשר נכנסתם לפייסבוק ולדוגמא ראיתם שזמר אהוב עליכם או דמות מפורסמת הלכה לעולמה,
כנראה שבאותו רגע תכנסו ל״ווי נט״ או מאקו או כל ערוץ בעל מוניטין בכדי לאמת את הידיעה.
הפאבלישרס השונים יצרו מערכת של אמון עם הציבור ״אם הם כתבו על כך כנראה שהדבר אמיתי.״
כנ״ל גם בטלויזיה פסיכולוגית אדם אשר ראה פרסומות מסויימת בטלויזיה הוא יכול להבין מכך 2 דברים:
פרסום מסורתי מחזק את האמון
המוצר/שירות ממש טובים והחברה מצליחה אז מדובר במשהו אמיתי ולא משקרים לנו
פרסום מסורתי עוזר להעביר לקהל היעד את חוזק המותג
החברה הייתה מוכנה לשלם הרבה כסף על העברת המסר לכן מה שהם אומרים זה אמת.
פרסום מסורתי הוא ״צעקה״ של ממש
יש משהו בפרסום המסורתי ובידיעה שהדבר ״יצא״ לאוויר העולם, כאשר אתה צופה בפרסומת בטלויזיה אתה יודע שבאותו רגע מאות אלפי אנשים רואים בדיוק את מה שאתה רואה ויש לזה משקל.
בדיגיטל כבר כמעט כולם יודעים שכל ״ניוז פיד״ שונה מאחר ואם ראית משהו שאהבת אתה לא יכול להגיד לחבר ״כנס לניוז פיד אתה חייב לראות משהו״ רוב הסיכויים שהוא יראה משהו שונה לחלוטין.
יש משהו בעליה לשלט חוצות, לרדיו שהוא צעקה, משהו ציבורי כזה שכתוב שחור על גבי לבן ומודפס יש לכך משמעות ומשקל גדולים.

לסיכום
הפרסום המסורתי כאן להשאר ועם כמה שהדיגיטל מתחזק הוא עדיין מהווה רק 50% מתקציבי השיווק.
מותג אשר רוצה לבדל את עצמו ממותגים קטנים צריך לייצר לעצמו סקייל ולשדר ״אני מותג גדול וחזק״ הפרסום המסורתי ללא ספק תורם לכך.
אני חושב שככל שאנו יותר עוברים לדיגיטל ולמרות שהאנשים לגמרי שם, לפרסום המסורתי יש עדיין משקל ומשמעות לבניית מותג ואם תשאלו אותי ״אז מה לעשות?״ אמליץ לכם תמיד על לשלב, לא לעשות רק, אלא גם וגם.
חשוב להוציא תקציב שנתי על פי יעדים מוגדרים, ולבצע חלוקה של התקציב למדיות שונות ומגוונות לפי איפה שקהל היעד נמצא.
יותר פלטפורמות, יותר זכירות, יותר מפגשים עם הלקוחות, יותר מכירות.
לקריאת המאמר ״הפרסום עובד אבל איך עושים את זה נכון?״
להאזנה לפרק 12 בפודקסט ״לבן על שחור״ בנושא