פרק 12 - שיווק ופרסום אופליין (פרסום מסורתי)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 12 בפודקסט לבן על שחור דיברתי על פרסום אופליין (שיווק מסורתי).

נושאים מתוך הפרק:

מהו פרסום אופליין?

אילו פלטפורמות קיימות?

מה היתרון הגדול ביותר בפרסום בטלויזיה?

האם העיתונות מתה?

מה ההבדל העיקרי בין פרסום אונליין לאופליין?

מה הכלי החזק ביותר שיש בפרסום?

האם פרסום אופליין מתאים לעסקים קטנים?

מזה שיווק גרילה?

האם עסק קטן יכול לעשות יחסי ציבור? ‏

תמלול הפרק:

פרק שתיים עשרה של הפודקאסט לבן על שחור שיווק מיתוג אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה אני רוצה לדבר אתכם על שיווק ופרסום אופליין

וכל מה שקשור לתצורת הפרסום הזאת

איך זה שאנחנו בעולם כל כך דיגיטלי ועדיין הפלטפורמה הזאת רלוונטית למותגים מסוימים.

איך משתמשים בה נכון, איזה כלים יש לנו בפלטפורמה הזאת ועוד המון נושאים מעניינים

אז שווה להמשיך ולהאזין לפרק.

אז אנחנו עוברים למוזיקה ומתחילים עם הפרק.

(מוזיקת פתיחה)

אז הנושא הראשון שאני רוצה לדבר אתכם זה

מה זה שיווק אופליין?

איזה כלים ופלטפורמות אנחנו יכולים להשתמש בהם לשיווק ופרסום העסק שלנו.

אז כשאנחנו מדברים שיווק ופרסום אופליין בעצם אנחנו מדברים על כל מה שלא נכלל בפרסום הדיגיטלי ובשיווק הדיגיטלי:

אם זה טלוויזיה

רדיו

בין אם זה עיתונות אם זה

פלאיירים למיניהם

אירועי קדם

או בעצם כל פלטפורמה שיוצאת מהמסכים.

אם פעם בעולם שלא היה לנו את הפרסום הדיגיטלי היה רק שיווק פרסום אופליין

היום גם מותגים גדולים שמשתמשים בפרסום אופליין הם משתמשים בדיגיטל.

ובעצם הפרסום אופליין הופך להיות תומך בכל הפעילות הדיגיטלית

כך שהפעילות הדיגיטלית יכולה להניע לפעולה ולגרוף לידים או מכירות אונליין

השיווק והפרסום אופליין בא לתמוך במהלך ולהשיג את הBrand awareness

כמה פגישות עם הלקוח עוד לפני שהוא לא מכיר את המותג ולפני שאנחנו באים אליו באיזה מסר של בוא תרכוש או בוא תשאיר אצלנו פנייה

הלקוח הפוטנציאלי רואה אותנו בכל מיני פלטפורמות ומתחזק אצלו האמון עם המותג.

ערוצי הפרסום באופליין הם ערוצים הרבה יותר אמינים מהדיגיטל כי כולם יכולים להיות באונליין ולפתוח עמוד פייסבוק היום לוקח בערך דקה וחצי.

אז כל עסק לא משנה אם הוא קטן אם הוא גדול או אם הוא לא קיים בכלל

אפשר ללמוד על הרבה מהלכים שעשו מהלכי דמה שהם, באמת פתחו עמוד פייסבוק על משהו שהוא לא קיים. 

אז באמת, כדי לפרסם בפייסבוק או כדי לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק לא צריך הרבה

אבל כדי להופיע על "בילבורד"

ערוץ הפרסום (רדיו לדוגמא) מקבל (ככל הנראה) יותר אמון מפרסום בדיגיטל, בגלל הסכומים הגבוהים שמשלמים לפרסום אופליין.

גם כאן כנראה הכסף לא משקר

מאשר סתם פרסום שאנחנו רואים באיזה עמוד פייסבוק של מותג שאנחנו לא מכירים.

אז כמו שהתחלנו כבר לטעום על קצה המזלג

הפלטפורמות שקיימות לנו בשיווק אופליין זה:

טלוויזיה, רדיו, עיתונות, פלאיירים, אירועי קדם.

אני רוצה שנעבור קצת ונדבר על כל פלטפורמה ומה היתרונות שלה ומה החסרונות שלה.

נדבר על ההשוואה בין פרסום אונליין לאופליין בכלליות:

מה ההבדל בין פרסום און ליין לפרסום אופליין?

אחד הדברים למה המפרסמים והשיווק הולך עם תקציבים מאוד גדולים,

לפרסום האונליין זה בגלל העובדה שהפרסום אונליין הרבה יותר מדיד

אתה יודע על מה הוצאת את הכסף, אתה יודע כמה לידים הפרסום מביא לך

כמה מכירות און ליין הפרסום הביא לך.

מהי כמות החשיפות שהגענו אליה, כמה אנשים הקליקו, וכמה לקחו מעורבות עם הפרסום.

אז הפרסום הזה הופך להיות מדיד.

בשיווק ופרסום אופליין, לרוב אנחנו לא מקבלים את המדדים האלה שהם מאוד מאוד חשובים לפרסום

אבל אנחנו מקבלים המון דברים אחרים שזה כלי שאני ממליץ להרבה בעלי עסקים להשתמש בו.

ברור לנו שפרסום אופליין לא מתאים לכל מותג ולכל עסק אבל מתאים במיוחד לעסקים שרוצים לשדר הרבה יותר אמון ללקוחות זה מאוד מומלץ.

בואו נפרק קצת את הפלטפורמות ונדבר עליהם כל פלטפורמה בעצמה. אז קודם כל אפשר להבין

שאחד הכלים היקרים והמובילים ביותר בפרסום אופליין זה הפרסום בטלוויזיה.

הוא פרסום שמה שנקרא שמור לכוחות הגדולים ביותר.

הוא פרסום שהוא עולה מאוד יקר תלוי בתוכניות.

אפשר להופיע יותר בתוכניות בוקר או בזמנים שהם לא הפריים טיים

שזה בין החדשות, עד השעה אחת עשרה שזה שעות השיא של הצפיות בטלוויזיה.

אבל הפרסום הזה הוא בהחלט בין העיקריים שיש.

ואם להסתכל על הוצאות הפרסום שיצאו בשנת 2019-2022

הדיגיטל התחיל לנגוס בשאר ערוצי המדיה אבל הטלוויזיה נשארה באותו סדר גודל של הדיגיטל.

יותר נכון הדיגיטל נשאר באותו סדר גודל של הטלוויזיה שמהווים את מירב תקציבי הפרסום שלנו בין כל המותגים בארץ.

אז היתרון המרכזי בפרסום בטלוויזיה הוא בעצם העובדה שמי שרואה אותו יודע שמי שמפרסם שילם המון כסף כדי להופיע שם.

האמון שאנחנו יוצרים כשאנחנו מופיעים בטלוויזיה משדר המון על העסק שלנו.

הוא נחשב כבר יותר יוקרתי, אפשר לקרוא לו כבר מותג

זה משהו שבאמת בזמן קצר בפרסום בטלוויזיה

זה יכול להיות עבודה של כמה חודשים טובים אם לא שנים כדי להשיג את זה בדיגיטל.

אז הפרסום הזה הוא פרסום נהדר כשאנחנו רוצים להגיע לקהל שהוא יותר ארצי.

פעם היו ערוצים מקומיים אבל היום זה כבר לא קיים.

יש לנו ערוצים מובילים שהם הערוצים המסחריים ומותגים שהם צריכים פרסום ברמה הארצית זה כלי שהוא  מאוד מאוד מומלץ

חשיפות מאוד גדולות בפרק זמן קצר אפשרות להעביר הרבה מסרים

מיצוב מאוד גבוה פלטפורמה מאוד מומלצת.

הפלטפורמה הבאה שאני רוצה לגעת בה זה

בילבורדים ומכוונים

בעצם כל מה שאנחנו רואים תוך כדי נסיעה. וזה פלטפורמה שכמו הטלוויזיה יש בה מיצוב מאוד גבוה.

היא פלטפורמה שהיא יחסית יקרה אבל לעומת הטלוויזיה פה אנחנו יכולים באמת לשלוט מבחינת מיקום גאוגרפי.

זאת אומרת שאם נגיד אנחנו עסק מקומי שנמצא בעיר מסוימת בארץ אנחנו יכולים למקם את השלטים שלנו בתוך האזורים שאנחנו רוצים.

זאת אומרת אם יש איזו שכונה מסוימת שהיא יותר חשובה לנו או אזור מסוים שאנחנו רוצים או

אם אנחנו רוצים לצבוע את כל העיר במסר שלנו אז הפלטפורמה הזאת היא פלטפורמה נהדרת לדבר הזה

היא מביאה איתה ערך של מיצוב מאוד גבוה בגלל המחירים הגבוהים.

זאת אומרת שאם רואים עסק שמפרסם בשלט חוצות זה אומר שהעסק הזה גדול

זה אומר שהעסק הזה יש מאחוריו מה שנקרא אימא ואבא

הוא מקנה יותר אמון ללקוחות.

אחד הדברים שאני יותר אוהב בבילבורדים זה העובדה שמה שנקרא ה-Impression שלנו מאוד מאוד גבוה.

זאת אומרת שבדרך כלל מעלים את הבילבורדים לשבועיים

אנשים שעושים מסלול מסוים אם זה לעבודה, אם זה לקניות מסוימות יש להם מה שנקרא את הרוטינה הקבועה שלהם ואם אנחנו שמים שלט במקום מסוים שאנשים עוברים בו ויש בו תנועה יפה

זאת אומרת שאנחנו נקבל המון המון המון חשיפות.

יש שם תנועה של המון אנשים ולא תמיד זה יהיה הקהל יעד שלנו אבל בהחלט אנחנו נייצר Brand awareness מאוד גדול.

עכשיו אחד הדברים שאנשים אומרים בדיגיטל שזה מאוד מתורגט ואפשר להגיע בדיוק לקהל היעד וקהל שיש לו תחומי עניין מסוימים או כוונות רכישה.

אבל הם שוכחים שהיום הרכישה עובדת מאוד על לא יודע איך לקרוא לזה אבל רכישה חברתית.

זאת אומרת שאם אנחנו מתעניינים באיזה מוצר מסוים אנחנו אוהבים לשאול את החברים שלנו.

ואם אותו בן-אדם שראה אותנו הוא לא רלוונטי אבל הוא רואה אותנו וחבר ישאל אותו:

"תגיד אתה מכיר עסק שמוכר ארונות הזזה?"

אם הוא ראה בדיוק איזה משהו הוא ידע להגיד לו :

"וואלה ראיתי איזה פרסום של איזה משהו שיש איזה מבצע תנסה אותם".

יהיה קל מאוד להמליץ גם עם חברים.

אז לפעמים הדבר הזה מאוד עוזר ולדעתי באמת אחד הדברים שהפלטפורמה הזאת נותנת לעומת כל שאר הפלטפורמות זה באמת מיצוב מאוד גבוה והעובדה שאתה יכול לשלוט בה מבחינה גאוגרפית.

הפלטפורמה הבאה שאני רוצה לדבר עליה היא עיתונות.

עיתונות לדעתי היא הפלטפורמה הבעייתית ביותר מבחינת השיווק והפרסום אופליין.

אם באמת יש משהו שהדיגיטל נגס בו זה בעיתונות.

אם פעם היה היתרון לעיתון שבו היינו רואים חדשות או כתבות מסוימות

המון כתבות עברו לדיגיטל, והמון אנשים צורכים את הסוג תוכן הזה בדיגיטל.

ובעצם מה שנשאר לעיתונות הכתובה להציע זה באמת אנשים שהם יותר בוגרים באמת עדיין

צורכים את התוכן שם אבל הפלטפורמה הזאת בדעיכה תמידית.

אפשר לראות את זה גם שרוב העיתונות אם זה אפילו ידיעות אחרונות או אפילו מקומונים

מחזיקים גם ערוץ דיגיטלי חזק ואת הכתבים המה שנקרא הטובים שלהם הם לוקחים אותם כדי לייצר את התוכן בדיגיטל

כי הם מבינים שהעולם הולך לשם ובאמת הפלטפורמה הזאתי בדעיכה.

אבל אם כמה שהיא בדעיכה יש לה כמה יתרונות: שזה מודפס,

זה כתוב שחור על גבי לבן על משהו שהדפיסו אותו ,יש לזה משמעות.

גם אם נגיד אתה מעלה פוסט לפייסבוק שאתה מצלם איזה עיתון שרשמו עליך יש לזה משקל

כתבו עליי, אמרו עליי, כנראה שיש משהו מאחורי הדברים האלה.

אז זה משהו באמת שעדיין יש לעיתון לעומת הדיגיטל שהוא באמת יש בו משמעות פסיכולוגית.

אמנם הכמות אנשים שקוראים והסוג אנשים שקוראים זה לפעמים לא קהל היעד

אבל באמת אם כתבו עליך אז כנראה שיש דברים ששווה באמת לבדוק אותך מה שנקרא.

אז הפלטפורמה הזאתי היא כרגע הפלטפורמה שלדעתי הפחות מומלצת בשיווק ופרסום אופליין

היא באמת בדעיכה, אבל יש עסקים שזה עדיין יכול להיות מאוד מאוד מתאים להם.

אם ניקח לדוגמא קצבייה שמפרסמת בעיתון מקומי

הקהל הוא קצת יותר בוגר קהל שהוא יותר old fashion, קהל שבאמת עדיין קורא וצורך את התוכן שם

אז הפלטפורמה הזאת יכולה באמת להיות מתאימה. כמו כן גם קהלים שהם לצורך העניין דתיים ומסורתיים יותר

קהלים שאין להם סמארטפונים יש להם טלפונים כשרים, אז הם עדיין צורכים תוכן במקומונים דתיים שמתאימים להם

אז גם לקהלים מסוג מסוים זה יכול מאוד להתאים אז חשוב לשקול את זה אם יש תקציבים מאוד גדולים אז שווה גם לפזר כל מיני פרסומים שם.

הפלטפורמה הבאה שאני רוצה לגעת בה זו פלטפורמה שלדעתי יש לה מיצוב מאוד נמוך אבל לפעמים ויש עסקים שזה כלי שהוא מאוד עוצמתי בשבילם.

שיווק ופרסום אופליין – פלאיירים

ויש עסקים שהם קטנים שהם שכונתיים שלפעמים לעשות דיוור, לכל האזור שבו העסק מתקיים:

כן, גם אם זה סופר שכונתי קטן לפעמים לעשות דיוור עם מבצעים שבועיים או חודשיים, ישר על הדלת של הלקוח

ישר לתוך הבית של הלקוח לפעמים יש לזה יתרון מאוד מאוד גדול ואנשים באמת משתמשים בזה.

לפעמים אם שמים את זה על הדלת יש כאלה שהרבה זורקים יש כאלה שבאמת מעיינים ובסופו של דבר יבואו וייהנו. 

העלויות של הפלטפורמה הזאת הן מאוד זולות, עלויות הדפסה היום זה לא יקר והחלוקה עולה כמה עשרות אגורות לבית אב.

אז יש עסקים שבאמת יכולים להשתמש בפלטפורמה הזאת וליהנות ממנה ולהשיג תוצאות מדהימות.

אם זה עסק שרוצה לבנות את עצמו כמותג פחות הייתי ממליץ על הפלטפורמה הזאת בגלל המיצוב הנמוך שלה.

לעומת נגיד בילבורדים או טלוויזיה שבאמת ממצבים אותך במקום גבוה

פלאיירים ממצבים אותך במקום יותר נמוך, ביותר שכונתי ביותר קטן

אז פחות מומלץ לעסקים שהם רוצים להיות יותר מותגים גדולים.

עוד פלטפורמה נהדרת שהיא קצת המה שנקרא היוצאת מהקופסה,

היצור היותר מוזר בכל מה שקשור לשיווק ופרסום אופליין וזה שיווק גרילה.

שיווק גרילה זה פרסום שהוא יוצא דופן, משהו שונה בנוף.

בעצם שאנחנו עושים מהלך של שיווק גרילה אנחנו משתמשים בסביבה או באזור מסוים כדי לייצר אימפקט מאוד גבוה עם הקהל שנמצא באותו אזור.

זה יכול להיות לדוגמה אם זה עסק של חנות מתנות מסוימת

איזה איש שהולך עם ארגזים בערימה מאוד גדולה, עם מיליון שקיות שזה איזה מיצג כזה שהולך ברחוב שעל כל הדבר הזה יש את השלטים של אותו חנות מתנות.

זה משהו שמאוד קשה להתעלם ממנו, זה משהו שהעלויות שלו יכולות להיות זולות

האימפקט יכול להיות מאוד גבוה.

אם עושים את זה בצורה חכמה ובצורה שמשרתת את העסק כמו שצריך יכול להיות לזה גם מיצוב שהוא מצב שמאוד עוזר למותג לצמוח.

זה יכול להיות מהלך שבאמת האנשים יהיה קשה להם לשכוח. פתאום רואים משהו שהוא לא שגרתי, שהוא שונה, שהוא מרענן.

לפעמים שיווק גרילה זה משהו שגורם לאנשים לצחוק, לאיזה חיוך זה כלי שהוא באמת עוצמתי ובאמת יש עסקים ששווה להשתמש בכלי הזה.

לדוגמה לא מזמן סיימנו קמפיין עם לקוח שהעלינו מסוק באותה עיר עם שלט על המסוק

המסוק הזה הסתובב בכל העיר. לאותו לקוח היה יומהולדת וזה היה חלק מהחגיגות שלו עם שבוע מכירות שהמסוק באוויר עם מסר שקולע.

ובאמת מתי ידעתי שזה באמת פגע?

זה שבקבוצת וואטסאפ של החברים שלחו צילום של המסוק ואמרו:

יש מסוק משטרתי שמסתובב מסביב לעיר וצילמו אותו ואז ראו שיש עליו שלט של איזה מותג מסוים ואז הבינו שזה מהלך פרסומי.

אז הבנתי שוואלה אם זה בקבוצה של החברים שלי בלי שאני אגיד להם כלום.

התחיל לעבור הודעות בוואטסאפ ומה קורה ומה המצב אז תבינו איזה אימפקט גדול זה בכל העיר וכמה אנשים דיברו על הדבר הזה.

אז זה פלטפורמה שאם עושים אותה בצורה קריאטיבית עם מחשבה אפשר לעשות איתה דברים מטורפים.

עוד פלטפורמה נהדרת של

שיווק אופליין זה אירועי קדם וקידום מכירות.

שדיברתי עליו בפרק של שיווק חווייתי וחווית לקוח, שאיך באמת אנחנו דרך אירועים מסוימים יכולים להיפגש עם הקהל שלנו פנים מול פנים

להעביר מסרים ולקחת אותם באיזו חוויה שמתאימה לעסק שלנו ואווירה שאנחנו רוצים להעביר.

לפעמים איזה תערוכה, אם אנחנו משתתפים ועושים איזה ביתן מגניב.

לפעמים אם זה אירוע חברה שאנחנו יוצרים ומזמינים את קהל הלקוחות הכי טוב שלנו. 

אנחנו יכולים לייצר אירוע ופגיעה באותו קהל, ולגעת בו פיזית

זה משהו שהוא מעביר חוויה שנשארת לאורך  זמן ובאמת הופכת את המותג ליותר זכיר

את הקהל שנפגש איתנו לכזה שיותר מחובר למותג בצורה הרבה יותר חזקה.

אחת הפלטפורמות המרכזיות שאני חושב שאפשר להשתמש בה

אני מכניס אותה לשיווק ופרסום אופליין למרות שיש לה הרבה נגיעה היום גם באון ליין זה יחסי ציבור.

יחסי ציבור זה כלי מאוד מאוד חזק

אני חושב שגם אני אעשה פרק שלם על יחסי ציבור.

יחסי ציבור הם כלי שהוא מאוד מאוד מחזק את האמון במותג וגם דרך פרסום ושיווק אופליין אפשר לעשות את זה.

לדוגמה, אם זה איזה טור קבוע בעיתון

או אם איזה אירוח בתוכנית בוקר או איזו כתבה שעושים

כתבת תחקיר שעושים על המותג ואומרים למה הוא חדשני, למה הוא טוב.

אתם בטח מכירים את מבחן הפיצות

את מבחן ההמבורגרים שיש ושאומרים מותגים ואיזה מותג זכה מקום ראשון

לפעמים בהרבה תחקירים כאלה הם ממומנים בכסף ויש מישהו שקנה את המקום הראשון.

לפעמים זה באמת תחקיר אמיתי אבל היום בכסף אפשר באמת לקנות הכול.

אז זה אומר שאפשר להשיג ביח"צ המון דברים שיקדמו אותנו, שיעידו עלינו שאנחנו מאוד טובים וזה משהו שמאוד יכול לעניינן את הלקוחות ומאוד יכול ליצור אמון ולצרף לקוחות חדשים.

וכמובן אנחנו יכולים להשתמש אחרי זה בכל מה שכתבו או אמרו או שידורו בערוצי הדיגיטל שלנו.

בשביל לחזק יותר את האמון

בשביל לקרב עוד יותר את הלקוחות ובאמת אמון זה אחד הדברים הכי חשובים שיש למותג ובאמת יחסי ציבור זה משהו שמאוד מאוד תורם.

ואני חושב שהיום הרבה עסקים יכולים להשתמש שהם לא חייבים להשתמש בשטחי פרסום יותר ארציים

הם יכולים לייצר במקומונים אייטמים מסוימים

אם זה כתבות על עסק מקומי. ולפעמים יש עמודים ששייכים לעירייה שאפשר שיעשו עלייך כתבות.

כל דבר שבעצם מתקשר את בית העסק מערוצים נפרדים ומהערוצים החיצוניים לעסק

שאתה לא מעיד על עצמך אלא מעידים עליך זה משהו שהוא נתפס באמינות גבוהה וזה כלי שמאוד מאוד חשוב להשתמש בו

יש המון ערוצי פרסום ושיווק אופליין שאפשר לעשות את זה ובאמת אם זה מדובר במקומונים

מדובר במחירים שגם עסקים קטנים יכולים להרשות לעצמם את זה

זה כלי שבאמת אני ממליץ כמעט לכל עסק להשתמש בו כי זה אחד הכלים המרכזיים.

כמובן כמובן אני שוב חוזר זה כלים שאחרי זה אנחנו יכולים להשתמש בהם שוב בדיגיטל

כדי מה שנקרא בתוכן של אמצע משפך ולחזק אמון שאם יצרנו איזה Brand awareness

באיזה מודעה מסוימת או סרטון אחרי זה אנחנו רוצים להגיד שהמוצר שלנו טוב אז אין כמו להראות שמישהו אמר עליך שאתה טוב ולא אתה אמרת על עצמך.

אז זה כלי שהייתי שם אותו באמת כמעט לכל עסק

כלי שחשוב שתכירו אותו ותשתמשו בו. הגענו לכלי האחרון שאני רוצה לדבר עליו והכלי הזה נקרא

שיווק מפה לאוזן

אני חושב שזה הכלי הכי עוצמתי, שיש לעסק.

זה מה שנקרא הלידים הכי חמים, הכי רותחים, כמעט כל מי שיגיע דרך חבר קרוב ששלח אותו לרכוש אצלכם הוא כנראה יהיה לקוח שאפילו לא צריך שימכרו לו. זה יהיה לקוח שיגיע לקנות.

והשאלה המרכזית איך אנחנו יוצרים שיווק מפה לאוזן ויש המון דברים שגורמים ללקוחות להמליץ עלינו.

אחד הדברים החשובים זה שירות ויש פרק שלם בפודקאסט שמוקדש לשירות.

אבל לקוחות שמקבלים שירות טוב

לקוחות שכיף להם לחזור וכל פעם לקבל חוויה טובה זה משהו שכיף להם להמליץ לחברים שלהם ואם לחבר יהיה איזה צורך והוא יחפש איזה משהו יהיה להם קל להמליץ עליכם.

אז אתם תמיד צריכים לחשוב ולענות לעצמכם על השאלה:

"למה שלקוח שלי ימליץ עליי?

מה אני עשיתי בשבילו אקסטרה שהוא באמת יוכל לבוא חברים, למכרים

"ולהגיד להם תקשיבו אתם חייבים לנסות ללכת לקנות אצל x

אתם חייבים ללכת לעשות את הייעוץ עם y"".

אתם צריכים לחשוב בראש של הלקוח ושתהיה לכם תשובה ברורה למה כדאי לו לעשות את זה, למה כדאי לו להמליץ עליכם ולדבר עליכם

ואם באמת תיתנו לו את השירות הכי טוב, המוצר שלכם פצצה, יש לכם תמיכה, אתם מתעניינים בלקוח, אתם מביאים מבצע ליום הולדת.

כאילו אתם תמיד מרגשים את הקהל ואתם תמיד איתו בול מתי שהוא צריך אותכם, ומה שנקרא

לא ציפיתי שיהיה לי שירות כזה טוב אבל הם עשו משהו שהוא מעל ומעבר, אז זה העסקים שבעצם קל להמליץ עליהם.

תנסו לראות איך אתם לוקחים כל לקוח לקצה מהבחינה הזאת ובאמת אתם תראו שיהיה לכם הפניות רבות לעסק.

עוד משהו שאני מאוד מאמין בו זה קארמה

אם אתם תתחילו להפנות, אנשים לעסקים אחרים

אתם תתחילו לשים לב שפתאום הרבה עסקים מפנים אליכם.

אני לא יודע להסביר את הדבר הזה, באמת תנסו אותי.

יש איזה משהו שנפתח שם אבל זה באמת עובד. תמליצו על דברים שאתם אוהבים לאנשים אחרים

תנסו שאלו יהיו עסקים מקומיים- במיוחד בתקופה הזאת זה חשוב זה תמיד חשוב.

תמליצו ללקוחות על עסקים אחרים תראו שגם המליצו עליכם. זה פשוט עובד.

אז הגענו כמעט לסוף הפרק ואני באמת רוצה לסכם בקצרה את מה שדיברנו ומה היתרונות והחסרונות של פרסום ושיווק אופליין.

אז נתחיל מהחסרונות המובהקים:

הפרסום הזה לא תמיד זול, הפרסום הזה עולה הרבה כסף

ברוב הפלטפורמות בשיווק ופרסום אופליין זה פלטפורמות השמורות למותגים הגדולים ולעסקים הגדולים.

גם עסקים קטנים יכולים להנות מפרסום באופליין

אם מדובר בבילבורדים אז לחלק שיהיה את ההופעות שם אני חושב שזה תורם מיצובית מאוד לעסק.

אחד היתרונות הגדולים של שיווק ופרסום אופליין בכלל זהה המיצוב הגבוה שזה נותן והאמון

זה מחזק עם קהל היעד כי מה שרואים אותו פיזי בעולם הפיזי ומחוץ למסך הטלפון או למסך המחשב שלנו

יש לו יותר משקל. אין מה לעשות.

גם אם זה פסיכולוגית, נכון כל האנשים היום בפייסבוק, כל האנשים באינסטגרם, כולם מחפשים בגוגל

דיגיטל היום זה מאוד מאוד חשוב.

אבל הייתי נותן ומחלק תקציבים גם לשיווק ופרסום אופליין.

אסור לנו להתעלם מפלטפורמות האופליין בתירוץ שכולם היום במסכים כי אנשים במידה רבה גם במרחבים הציבוריים

כמה שנשיג יותר הופעות של הפרסום ובבפלטפורמות שונות זה מחזק את הזכירות עם המותג וזה מחזק את האמון במותג.

אז זה משהו שלא הייתי מתעלם ממנו ובאמת אני ממליץ לכל עסק שהוא בונה תוכנית שיווק שנתית להכניס בתוכה גם פלטפורמות אופליין

אם זה רדיו בכמה פינות, אם זה עיתונות מקומית,

אם זה אולי איזה בילבורד ברחוב שאנחנו יודעים שיש שם הרבה מקהל היעד שלנו.

זה משהו שבאמת אל תתעלמו ממנו. תעשו תוכנית שיווק שנתית ותחלקו את התקציב ככה שזה יספיק גם לדיגיטל ומה שאתם עושים ולעוד פלטפורמות נוספות.

אז בלי לשים לב הגענו לסוף הפרק ואני רוצה להגיד לכם שוב המון המון תודה שאתם מאזינים לי כל שבוע מחדש.

אז באמת שוב תודה רבה רבה לכם!

אני הייתי רועי ריבק, יש עוד המון המון תכנים באתר שלי למי שלא ביקר בבלוג

אני מזמין אתכם להיכנס:

פשוט תחפשו רועי ריבק בגוגל, ותיכנסו.

אז תודה רבה רבה לכם,

נתראה בפרק שבוע הבא, ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש