סגירת עסקאות ומכירות היא הדרך של עסק לגדול ולפתח קשרים עם הלקוחות.
לידים הם פניות לעסק שלכם
הפניה לעסק יכולה להיות בכל מיני פלטפורמות
(לרוב מחשיבים ליד כפניה בדף נחיתה או טופס, אך ליד הוא גם טלפון, או אפילו תגובה ברשתות החברתיות שאנו יכולים לפתח ממנה שיחה).
ניתן להבין שליד הוא פניה מצד הלקוח, בה הוא הראה כוונה ועיניין לגבי המוצר/שירות שלנו.
ישנם לידים שמגיעים מפעולה ישירה של פרסום, וישנם לידים שיגיעו מפעולת שיווק.
לאחרונה אני שם לב לקושי של בעלי עסקים להפוך לידים ללקוחות
להפוך פניות לכסף בקופה.
בפוסט הזה אתן לכם טיפ איך לטפל באותן הפניות.

חשוב להדגיש שיש המון סוגים של עסקים
כל עסק יבחר בדרך שונה כדי להפיק את ה100% מכל פנייה.
בנוסף, חשוב להבין שלא כל ליד יבשיל לעסקה וזה בסדר
אך חשוב שתמיד נלמד, נשפר את עצמנו וננסה להגדיל את אחוז הסגירות שלנו.
כמו כן יש חשיבות לכתיבה שיווקית במאמץ ההמרה ללקוחות וסגירת עסקאות
לליד יש תוחלת חיים, בשפה המקצועית מקטלגים את הלידים בדרגות מסויימות:
ככל שהליד נמצא במצב בשלות טובה יותר ככה נצליח במאמץ שלנו לסגירת עסקאות
ליד שעכשיו הגיע
לידים חמים
ליד ישן
לידים קרים
ללקוח/ה אשר השאירו פנייה לבית העסק שלנו, יש צורך/בעיה שאנו יכולים לפתור.
אם נפנה אליהם בזמן תגובה מהיר, הסיכוי שהפנייה תהפוך לעסקה גדל.
ככל שהמוצר/שירות שאנו נותנים מצריך מחשבה/עלויות גדולות, כך יהיה יותר קשה לסגור את הלקוח.
כנראה שהלקוח יעשה סקר שוק ובדיקות כדי לסגור את העסקה הטובה ביותר.

טיפים למיקסום סגירת עסקאות מלידים
זמן תגובה:
חשוב שהלקוח יקבל מענה מהיר לפעולה שעשה.
לדוגמא:
ברגע השארת הליד בשעות הערב הלקוח הפוטנציאלי יקבל הודעת SMS שקיבלנו את הפניה שלו ואנו נחזור אליו בשעות הפעילות.
מכאן שווה לשאול את הלקוח מתי נוח לו לדבר ואף לתת לו 2 אופציות.
לדוגמא
בין השעות 08:00-12:00 או בין השעות 13:00- 18:00 כך הלקוח יודע שמצפה לו שיחה.
בנוסף הייתי מפנה בקישור לאתר ומראה לו את תיק העבודות שלנו/ שירותים/ לקוחות ממליצים מה שיגרום לו להתבשל עם הפניה ולצפות לה.
מוכנות ופרקטיות:
בעת השיחה עם הלקוח, אני מאוד ממליץ לעבוד עם ספיצ׳ מוכן מראש
כך תוכלו לדעת שעברתם על כל הפרטים שברצונכם שהלקוח יקבל בשיחת הטלפון.
כך תוכלו לוודא שלא פיספסתם כלום, ותוכלו להיות מוכנים לכל התנגדות או חשש מצד הלקוח.
הטיפ הגדול לסגירת עסקאות
את הפניות שלכם תהפכו לחברים שלכם, תדברו בגובה העיניים, תיהיו שירותיים וסבלניים ותמיד תובילו את השיחה לפגישה פנים מול פנים.

תציעו לעזור ותתנו אקסטרה – האקסטרה שלכם יהפוך את הפניה ללקוח, האקסטרה שלכם זה מה שמבדיל בינכם לבין המתחרים.
אם הלקוח מצפה ל-X תתנו לו X+2, תפתיעו אותו, תרגשו אותו, תיהיו מיוחדים.
ככה השיחה או הפגישה אתכם תהיה בלתי נשכחת, ותגדיל את הסיכוי לסגירת העסקה איתכם.
עוד טיפים בנושאי מכירות