אחד הדברים שמבדילים מותג מעסק רגיל, הוא היכולת של מותג לרגש את קהל הלקוחות שלו. תופתעו לשמוע שגם עסקים קטנים יכולים לרגש. במאמר נדבר על שיווק חוויתי, ונגלה איך נוכל באמצעות חידושים קטנים ליצור תוצאות גדולות.
איך אפשר להצליח לכבוש לקהל את הלב ולא רק את הראש, ולגרום לו לאהוב את המוצר/השירות וממש לפתח רגשות כלפיו? ככל שנאתגר את קהל הלקוחות שלנו יותר, ונספק להם שיווק חוויתי, כך הם יותר יתחברו למותג, למסרים לערכים ותיווצר מערכת יחסים ארוכה יותר עם הלקוח.

אחת החברות המומחיות בתחום השיווק החוויתי היא Apple, שהצליחה ליצור תוכנית שנתית ונוסחה מדוייקת, בעזרתה הם מצליחים ליצור ״דיבור״ ו״באז״ סביב המוצרים שלהם לאורך כל השנה!
במאמר זה ננתח את מהלכי השיווק השנתיים של אפל, כדי לשאוב השראה מענקית הטכנולוגיה וליישם את חלק מהשיטות שלה לשיווק חוויתי.
נתחיל בעוגנים של החברה, לחברה שתי השקות גדולות – הראשונה במרץ, ה- WWDC כנס המפתחים העולמי של המותג, שם הם מציגים את החידושים בתוכנה ואת הפיתוחים האחרונים. ההשקה השנייה היא בספטמבר, ושם אפל יציגו את ליין המוצרים החדש.
בין השקה להשקה, אפל תשתול רמזים ותדאג לשמועות על התוכנה או החומרה שהם הולכים להשיק ובכך תיצור "דיבור" בקרב מובילי דעת בתחום הטכנולוגיה, וציפייה להשקת המוצר החדש. כל חידוש, קטן כגדול, בין אם מינורי או משמעותי, ילווה בציפיה ובשיח, כדי לעורר את הצורך אצל קהל הלקוחות. הדבר מצליח פעם אחר פעם, שנה אחרי שנה.
אפל הם ללא ספק החברה שיודעת לרגש ולסחוף אחריה את הקהל ולהפוך את מוצריה לנחשקים ביותר!
אז איך אפשר ללמוד מApple, ליישם את שיטות השיווק החוויתי שלה ולהפוך כל מוצר לנחשק? הרי אפל חברה ענקית!
גם עסקים מקומיים יכולים לייצר חידושים והתלהבות בקרב קהל היעד בעזרת שיווק חוויתי
ניקח לדוגמא דוכן אוכל רחוב.

במקרה הזה, נוכל ליצור רוטב חדש שמשתלב עם המוצר בצורה מעולה, ונתחיל לשווק ולפרסם אותו לקהל הלקוחות הקיים שלנו. כך הצלחנו לקחת את המוצר האהוב והמוכר שלנו, ולתת לו טוויסט חדש ומאתגר, שיגרום למי שמכיר את המוצר לטעום אותו מחדש.
השינויים שאנו עושים, קטנים כגדולים נותנים רושם של עסק פעיל שחי, לומד, עושה ומשפר בשביל הלקוחות. הדבר יזכר לטובה בקרב הלקוחות, ויגדיל את כמות הצריכה של המוצר שלנו, ואת הנאמנות למותג שלנו.
אנו תמיד צריכים לחדש, לרגש, לבצע פעולות עם הקהל, ליצור אינטראקציות בדיגיטל ומחוצה לו, ו"לשמור על קשר" בעזרת שיווק חוויתי. תזכרו – מי שלא מתקדם בסוף מתדרדר לאחור.
לקורס שלי יצירת קהלי יעד על ידי קריאטיב שפוגע בול