שיווק גרילה הוא סוג של שיווק, המשתמש בשיטות שיווק לא קונבנציונליות, בכדי להגיע לכמה שיותר חשיפות.
בגלל שמדובר בשיטת שיווק לא קונבנציונלית, הסיכוים לזכירות בקרב הקהל עולים. (Brand Awareness).
כאשר יש לכם מוצר/שירות מנצח, כזה שאתם כל כך מאמינים ומשקיעים בו
לפעמים בא לכם לעצור הכל ולצרוח כדי שכולם ידעו שאתם קיימים.
בגלל ששיטת שיווק זו היא לא קונבנציונלית, שוברת שגרה ומפתיעה ה-Impact (פגיעה) שלנו בכל לקוח חזק יותר.
בנוסף בשל העובדה שמדובר במשהו יוצא דופן, הסיכוי שמהלכים מסוג זה יהפכו לויראלים עולה.
הקהל ישתף ברשתות חברתיות, ישלח לחברים, בקבוצות וואטסאפ וכו'.
כאשר אנו מעוניינים לייצר מהלך של שיווק גרילה
עלינו לחשוב על כמה נקודות עיקריות שיכולות להנחות אותנו במציאת הרעיון המתאים.
שיווק גרילה – דוגמאות
פרסום גרילה מצויין תואם את ערכי החברה, את ה"אני מאמין" שלנו ואת מה שאנו רוצים לשדר


מפתיע ושובר שגרה – שיווק שפוגש את הקהל במקום ובזמן עם פעולה, מיצג או כל דבר שלא ניתן להשאר אדישים אליהם

שיווק גרילה שנון וחכם



מבדר ומעלה חיוך


מעביר את המסר בצורה מקורית ושוברת שגרה

משתלב ופוגש אותנו באיזור מפתיע ולא שגרתי



אם אמרתם לעצמכם, ״טוב, זה לא פייר אתה מראה פה מותגי ענק עם תקציבים גדולים, אני לא יכול להרשות לעצמי את כל הטוב הזה" –
הדוגמא הזאת בשבילכם

בכדי שמהלך כזה יצליח, לא חייבים להשקיע תקציב רב, או להשתמש בכלים יקרים.
בעזרת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא
ניתן לגשר על פערי תקציב ובכל זאת לבדר את הקהל, לחדש, להפתיע ולהעביר מסרים בצורה מיוחדת.
לסיכום
פרסום גרילה הוא כלי אפקטיבי ליצירת ״באז״, מודעות למותג וחיזוק הזכירות.
בשל השימוש במקומות שונים, מגוונים ולא קונבנציונלים
אנו מעלים את הסיכוי שהמסר יעבור לקהל שיפגוש את הפרסום.
כמו כן, לשיטת השיווק הנ״ל יש גם חסרונות, כמו קושי במדידה וייחוס של הצלחת המהלך.
בנוסף, בישראל דורשים אישורים רבים ובירוקרטיה
מטילים קנסות על אי ציות לחוקים, ועוד מגבלות בהתאם לרעיון ובמהלך.
מקווה שהוספתם עוד כלי לארגז הכלים השיווקי שלכם, וקיבלתם השראה מהדוגמאות.
מעוניינים לקרוא על שיווק חוויתי, הקליקו כאן