רימרקטינג וריטרגטינג ברגע שתכירו את 2 הכלים האלה לא תאבדו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם
לקוחות שאולי התעניינו במוצר, ולא ביצעו רכישה כי נקטע להם חוט המחשבה.
בטח קרה לכם לא פעם ולא פעמיים, שגללתם להנאתכם ברשת החברתית האהובה עליכם, ונתקלתם במוצר שמשך את תשומת ליבכם.
עצרתם, התחלתם לקרוא ולבדוק אם המוצר עונה על הצרכים שלכם
ולפתע משהו קטע את חוט המחשבה שלכם
לפעמים זו שיחת טלפון, לפעמים זו הודעה בוואטסאפ, אבל באותו הרגע יצאתם מאותו עמוד של המוצר.
ברגע היציאה מדף המוצר כבר הספקנו לשכוח מקיומו, עד שאותה הבעיה שהמוצר פותר שוב תצוץ לנגד עינינו.
מכאן, מתחיל תהליך של חיפוש, ניחוש, והפעלת הגלגלים בראש של
״איפה לעזאזל ראיתי את המוצר הזה שיכול לעזור לי.״
אותו מקרה, לא היה קורה, אם אותו המפרסם היה עושה דבר פשוט
בשפה המקצועית זה נקרא רימרקטינג או ריטרגטינג או במילים פשוטות יותר
פרסום חוזר – רימרקטינג
לאחר אינטראקציה כלשהי עם המוצר, אותו הפרסום יוצג ללקוח הפוטנציאלי שוב ושוב, לתקופת הזמן שהוגדרה.
במקרים כאלה, נוכל להקל על הגולש למצוא את המוצר שלנו, ולהגדיל את הסיכוי שאותו הלקוח יבחר בנו על פני המתחרים.
הרי עכשיו, כשהלקוח מחפש אותנו, האלגוריתמים של רשתות החיפוש והרשתות החברתיות יתחילו להציג לו מודעות אשר קשורות לאותם החיפושים – את המתחרים.
כל המתחרים שלנו יצופו לאותו לקוח בפיד, וינסו לשכנע אותו שהם המוצר/שירות שהוא צריך.

קיימים סוגים שונים של רימרקטינג
- שיווק חוזר בהעברת שלב במשפך השיווק – אותו הלקוח ראה תוכן מסויים שלנו, ואנו נתחיל להעמיק איתו אל עולם תוכן מקביל/אחר, או בסדרת מסרים תדמיתיים בכדי לחזק את היחס שלו למותג שלנו.
- הצגת אותו המוצר ללקוח שביצע פעולה – למשל, לקוח שהכניס מוצר לעגלת הקניות באתר ויצא מבלי לרכוש – יקבל התראה שיש לו מוצר בעגלה, ושהוא יכול להשלים את הרכישה תוך זמן קצר.
בעולם השיווק הדיגיטלי יש אפשרויות תרגוט מדויקות להפליא.
תמיד עדיף להשקיע ברימרקטינג וריטרגטינג בקהל שאנו יודעים ש״דרגת החום״ שלו גבוהה
כך הסיכוי שאותו לקוח ימיר (ירכוש, ישאיר ליד) גבוה יותר.
וכך ה-ROAS (החזר ההשקעה ממודעה פרסומית ספציפית) יהיה טוב יותר ומשתלם יותר.
ניתן לעשות מודעות רימרקטינג וריטרגטטינג בכל פלטפורמות הדיגיטל
בצורה פשוטה על ידי יצירת קהלים שונים.
דוגמאות לקהלים שניתן לבנות:
- קהל שהראה מעורבות עם המותג ברשתות החברתיות.
- קהל שצפה בסרטון מסוים.
- קהל מתוך רשימות (למשל שרכש מאיתנו בעבר).
- קהל שהיה בדף נחיתה או באתר.
- קהל שביצע פעולה ספציפית באתר.
- קהל שהיה בעמוד אירוע (event).

נוכל לנצל כל פעולה שמראה על כוונה, התעניינות ואינטראקציה מצד הלקוח,
בכדי לסמן אותו, ולחזור אליו עם מודעות רימרקטינג שונות.
חשוב להבחין בין לחיצות שנובעות מיצר הסקרנות ללא כוונת רכישה, לבין מקרים בהם לא היינו מדויקים וברורים מספיק בקריאייטיב ובקופי.
יש להגדיר טווח תאריכים ריאלי, במהלכו המודעה החוזרת תוצג ללקוח הפוטנציאלי.
אם בסוף תקופת הזמן הוא עדיין לא נקט פעולה מתקדמת
קיימת סבירות שהלקוח לא רלוונטי, ויש להפסיק לשווק לו ולבזבז עליו כספים.
אל תאבדו לקוחות!
תשאירו אותם תמיד הכי קרוב אליכם בעזרת רימרקטינג וריטרגטינג