תמונות AI – צ'ט GPT וכלים טכנולוגים שונים הגיעו לחיינו בסערה
הטכנולוגיה מתקדמת וקשה לעצור את ההתלהבות ברשתות החברתיות.
האמת שאפשר להבין וזה בצדק וגם לדעתי מדובר בבשורה אמיתית.
למרות הבשורה והכלים המתקדמים שהצטרפו לארגז הכלים שלנו החלטתי לכתוב מאמר על למה אני לא משתמש תמונות AI לפרסום המותג שלי.
מה זה בכלל תמונות AI?
תמונות תמונות AI אלו תמונות אשר נוצרו על ידי כלי בינה מלאכותית.
אותו מחולל תמונות חכם ממיר את הטקסט הכתוב על ידי פיענוח שלו לתמונה ויזואלית לפי סגנונות שונים אותם נוכל לפתור המשתנים בצורה כזאת או אחרת בין הכלים השונים
חלק מהכלים השונים כדי ליצור תמונות AI
התוכנות הללו הן הפופלאריות ביותר שמצאתי שמייצרות את אותן התמונות אשר מציפות את הרשת.
יצא לי לצפות בלא מעט שימושים כגון:
הפיכה של ציטוט מוכר לתמונה
תמונות אומנות
תיאור של סיטואציה
שמות של שירים
ובאמת היצירתיות פורחת וכיף להסתכל מהצד ולראות כמה הטכנולוגיה של הבינה מלאכותית הזאת היא כלי נהדר וחשוב שיהיה בארגז הכלים של איש דיגיטל (בין אם הוא חובב טכנולוגיה ובין אם לא)
אבל רגע, עד כה הרעפתי ים של מחמאות על אותם הכלים אז מדוע בכל זאת לא אשתמש בהם כדי לעצב פוסטים או באנרים למותג שלי?
דוגמא ראשונה

זה ממש פשוט נכון?
אבל שלא תבינו לא נכון.
החוסר דיוק של הAI ביצירה הוא לא מה שמפריע לי.
הדבר שלדעתי לא הופך אותו בשל לעבוד על מותגים הוא ״השפה המיתוגית״ גם אם ניקח דוגמא אחרת לחלוטין
אם תעצרו ותיהיו כנים עם עצמכם כשאתם רואים פוסט או באנר פרסומי ברשתות החברתיות שנוצר על ידי אחד מהחברות שיוצרות תמונות AI
האם המותג שעולה לכם לראש הוא ״המותג״ שאותו הבאנר מפרסם לדוגמא: יוחאי סלולר
או
המותג שעולה לכם לראש הוא ״המותג״ המוכר לכם מהקטגוריה של תמונות AI לדוגמא: midjourney
תענו לעצמכם בכנות ותנסו לרדת כאן לסוף דעתי!
אחת מהמטרות שלנו בפרסום היא לייצר זכרון למותג על ידי נכסי מותג – בין אם זה שפה גרפית, לוגו, צבעוניות.
כל האלמנטים הנ״ל צריכים להתכנס בשביל מטרה אחת בלבד והיא לייצר זכירות למותג והבנה שמדובר באותו המותג.
אנשי פרפורמנס יגחכו קלות כי אותם זה פחות מעניין.
אם על 1000 חשיפות הם הביאו ליד והעלות ל1000 חשיפות היא 30 וליד ב30 שקל ״טוב״ לארגון.
הם מבחינתם אלופי השיווק.
אבל האם הם ישאלו את עצמם מה עם אותם 999 אנשים שאולי היום לא היו מוכנים להמיר ויוכלו להמיר מחר, עוד שבוע או עוד שנה.
אם נכסי המותג לא יהיו בלעדיים כמו שקורא תמונות AI וקלים לזיהוי כנראה שנאבד את אותם 999 אנשים ונצטרך להגיע אליהם כל פעם מחדש.
האם לדעתכם זאת הדרך שמותגים צומחים? (גם כאן אתם מוזמנים לענות לעצמכם בכנות)
כבר הבנתם שלדעתי לא ככה מותגים צומחים.
אז מה לדעתי כן כדאי לעשות?
אני מסתכל על הכלים החדשים כמכחול עם מדובר בכלים של תמונות AI
או מחקר ולימוד ורעיונות לכתיבה אם מדובר ב-Chat GPT
אפשר להשתמש בהם כדי ליעל את העבודה וכרגע מציע להמנע מתמונות ״קריאטיב״ שנראות כאילו יצאו מסרט של PIXAR או תמונה של ואן גוך או כל אפשרות גנארית אחרת שמציעות אותן התוכנות.
חשוב שיהיה ספר מותג (במידה ועברתם תהליך מיתוג) עם חוקים ברורים של מה מותר ומה אסור עם המותג שלכם ולשמור על הנראות ולא לסטות ממנה.
יכול להיות שזה ישמע לכם ״פלצני״ או משהו ששמור אך ורק למותגים גדולים אך תתפלאו לשינוי שזה יכול לגרום לכל עסק ולכל מותג.
ייחודיות זה לא רק בתוכן זה גם באיך שאתם מדברים, איך שאתם נראים ומה משדרים נכסי המותג שלכם בעקביות.
תשמרו עליהם!
כל עוד הכלים לא משרתים אותם ב100% ממליץ להמנע.