שיווק במייל היא שיטת שיווק קלאסית וותיקה שלעיני רבים נחשבת מיושנת לא רלוונטית ופגת תוקף.
יש נטייה בקרב מפרסמים רבים להזניח את הפלטפורמות הקלאסיות לפרסום בטענות מוזרות שאין להם בסיס.
אותן הטענות הנשמעות הן טענות כמו ״אנשים היום לא פותחים מיילים״
קהל כבר לא מגיב למיילים ואין במייל שום תועלת.
חשוב להבין שגם בשיווק במייל וכמו כן בכל סוגי פלטפורמות השיווק חשוב לבדוק קודם:
מי הם קהל היעד שלכם?
האם קהל היעד משתמש במייל על בסיס יומי? שבועי? או משתמש בו לצורך רישום למשחקים, מבצעים ואפלקציות ואוגר שם זבל אלקטרוני.

שיווק במייל הוא קרקע פוריה לבעלי עסקים
תחומי ההייטק, עורכי דין, אדמינסטרציה, אנשי HR ובעצם כל מי שהמייל הוא כלי עיקרי בעבודה שלו.
כאשר נוכל להכנס לתיבת הדואר האלקטרוני של אותו המשתמש נוכל להעביר כמו גדולה של מידע, ואף להניע באופן ישיר לפעולה.
איך אפשר לדעת שהדואר האלקטרוני התחזק וקיבל מעמד משמעותי יותר במדינת ישראל?
היא ההחלטה (הגיע הזמן!) של מוסדות המדינה להתחיל לתקשר עם הציבור במייל וכבר לא במכשיר הפקס שהיה נהוג עד כה. נכון לשנת 2019
חברות רבות ומשמעותיות עוברות להיות ירוקות יותר והתיבת דואר הפיזית שלנו מתרוקנת.
המייל סוף סוף מתחיל להחליף את תיבת הדואר הקלאסי בכמעט כל עיניין ודבר.
שיווק במייל – אז איך נכנסים לתיבת הדואר של הלקוחות הרלוונטים שלנו?
כמובן שלא כל אדם יפתח בפנייך את תיבת המייל שלו לכן אנו צריכים להיות יצירתיים כדי לקבל מקהל הלקוחות את כתובת תיבת הדואר האלקטרוני.
נוכל לקבל את כתובת המייל המיוחלת מהלקוח הרלוונטי שלנו
על ידי הצעת תוכן חינמי מעניין ורלוונטי, מבצעים חסרי תקדים או עדכונים בלעדיים.

המטרה בשיווק במייל היא להכנס לכמה שיותר תיבות ולהשיג ככל הניתן את אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר.
אני תמיד משתדל להיות כמה שיותר מעניין ויצירתי כדי להכנס ליותר תיבות דואר אלקטרוני של קהל היעד שלי.
בכך אני רוצה שיותר מקהל היעד יצרוך את התוכן ויתחבר לדברים שאני רושם או מעביר.
טיפים לשיווק נכון במייל
למה כדאי לנו להתייחס כאשר אנו משווקים במייל ושולחים ניוזלטרים
כותרת
לכותרת המייל יש משמעות אדירה.
חשוב מאוד שהכותרת המייל תיהיה מסקרנת ומתאימה לקהל היעד ולכן חשוב לחלק את קהל היעד לרשימות מותאמות על סמך נושאים משותפים.
כך יגדל הסיכוי שקהל הלקוחות שלנו יפתח את הדיוור שלנו.
תיאור
רוב המוחלט מספקיות המיילים (ג'ימייל,אווטלוק וכ״ו) מאפשרים כבר בהסתכלות הראשונית לקרוא את תיאור המייל.
בתיאור התוכן אני מכניס בשורה או 2 מה הולך להיות במייל ומה הסיבה שאני חושב שבגללה שווה לאנשים לפתוח ולקרוא את התוכן שבפנים.
כך קהל הלקוחות יכול להחליט האם בא לו לפתוח את המייל או שלא.
עיצוב המייל
כמה פעמים שמעתם, ״אין שני לרושם ראשוני״
חשוב שהמיילים שלנו יהיו ברורים ויתנו מספיק מידע ויעוררו רצון לגלול לתוכן המייל ולקרוא את התוכן שלו.
שיווק דיגיטלי לעסקים
חשוב לזכור!
לעומת כל פלטפורמת פרסום אחרת חשוב לשמור על מינון מאוד מדוייק של שיווק במייל
חשוב לא ״להפציץ״ את הלקוחות במספרים גדולים של מיילים וניוזלטרים.
אותה ״הפצצה״ יכולה ליצור אנטגוניזם ואף ״הסרת רישום״ מהדיוור שלכם.
תדירות לגיטימית לכל הדעות היא דיוור במייל אחת לחודש.
שליחת מייל (ניוזלטר) מסודר עם כל העדכונים החשובים שלנו.
אני משתדל לשווק במייל פעם בשבוע, אבל כמובן שאפשר להעלות או להוריד את המינון לפי איכות התוכן והבשורה שאותה אנחנו רוצים לדוור.
מעוניינים לשפוך עוד אור על הנושא?
תקראו את המאמר איך להפוך פרסום לדבר פחות מעצבן ואת המאמר שיווק באמצעות תוכן.
במידה ואתם יודעים שהדבר נותן לקהל היעד ערך רב, אל תהססו ופשוט תשתפו אותם.
אנשים שאוהבים את המותג שלנו וצורכים את התוכן שלנו בשקיקה ישמחו לקבל מאיתנו שיווק במייל.
כמובן כל עוד אנחנו שולחים דברים רלוונטים ומעניינים עבורם.
קיימות היום תוכנות דיוור רבות למיילים ואפשרויות מתקדמות שונות של מעקב על אחוזי פתיחה אחוזי קליקים במייל ועוד נתונים רבים.
אותם הנתונים יכולים לתת לנו תמונה כוללת על איכות התוכן שהצלחנו לתת באותו הדיוור ואיך לשפר כדי לעלות את הנתונים.
שיווק במייל הוא כלי חשוב בארגז הכלים שלכם.
בידקו כבר היום האם קהל היעד שלכם משתמש במיילים ותתחילו לדוור.