יוצא לי להיות בלא מעט פגישות עם בעלי עסקים, יש מכנה משותף להרבה מאותם פגישות. שאיפה ומטרה שיצא לי לשמוע מכמעט כל בעל עסק שנפגשתי איתו.
לפני כשבועיים ישבתי בפגישה עם לקוח וחוויתי הרגשת דז'ה וו, הרגשתי שכבר הייתי בסיטואציה הזאת ושמעתי בדיוק את אותם המילים מכמה בעלי עסקים בעבר.

אותו לקוח, מוכר בענף שלו, חברה שעובדת, מוכרת, יש טלפונים, פניות, רווחים, הכל טוב.
המשפט של אותו הלקוח היה:
החלום שלי, הוא להשאר אותו דבר, אותו כמות העובדים, אותו כמות הלקוחות, רק שתיהיה לי את האופציה לגבות 30% יותר.
בעל עסק
נשמע הגיוני לא?
בנינו, מי לא רוצה להשאר עם אותן ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות בעשרות אחוזים.
אני מספר לכם את הסיפור כי שמעתי את אותו המשפט בדיוק לא מלקוח אחד ולא משני לקוחות.
הפתרון שהצעתי ללקוח הוא, להתחיל לעבוד על המותג שלו, לנתב חלק מתקציב השיווק והפרסום ליצירת תוכן, חיזוק הבידול ותפוצה לקהל היעד בנוסף לפרסום של קבלת לידים, פניות.
הרבה מדברים על מותג ומיתוג אבל כשמגיע הרגע שאנו צריכים לנתב את תקציב השיווק שלנו, קל לנו לבחור בפעולות אשר יניבו תוצאה מיידית.
כשמדברים על מיתוג, לא מדברים בהכרח על החזר השקעה מיידית. אך מי שמבין עיניין יודע שמדובר בהשקעה.
השקעה שהיא נכונה לכל עסק
מותג מוכר, מרשה לעצמו להיות יקר יותר והלקוחות נהנים לשלם יותר כאשר הם קונים מותג, לא רק נהנים, גם מספרים על הקניה שלהם לכולם.
הרבה לקוחות שאומרים להם את המילה מיתוג, הדבר הראשון שהם אומרים זה, אני לא ״נייקי״, ״אפל״

אני מותג?
אז כפי שכבר הבנתם, מצד אחד אפשר לחלום, מצד שני צריך לעשות פעולות בכדי שיהיה אפשר להגשים את אותו החלום.
כשאתה מותג אתה יכול לגבות מחיר גבוהה יותר, אנשים שאוהבים ומחוברים למותג יקנו ויוסיפו כסף בשביל מותג, בטחון, סמל סטטוס, איכות וכל מה שהמותג משדר.
וכן, גם עסק קטן יכול להיות מותג.
יש לכם חלום, לכו עליו בכל הכח.
איך מקבלים החלטות טובות כבעלי עסקים? קראו את המאמר הבא