איזה עסקים כדאי לפתוח זאת שאלה הנשאלת בקרב יזמים לעתיד שמחפשים את הרעיון לעסק הראשון או לעסקים נוספים.
להיות בעלים של עסק במדינת ישראל או בכלל זה לא דבר פשוט.
מעבר לתחום העיסוק שלנו ישנם מיומנויות רבות שעלינו לרכוש בתחומי היזמות
מיומנות כמו:
הבנה בפיננסים ובעסקים
ניהול חשבונות
מכירות
ניהול
פיתוח עסקי
ועוד…
משפט שיוצא לי לחזור עליו לא מעט באותו ההקשר
זה שאתה מכין את הפיצה הכי טובה לא אומר שיהיה לך את הפיצריה הכי מצליחה
הדבר מתבטא גם בעסקים ומותגים מוכרים וגדולים שכולנו אוהבים
האם מקדונלד'ס מוכרים את ההמבורגר הטוב בעולם? כנראה שלא
האם דומינוס פיצה מוכרים את הפיצה הטובה בעולם? כנראה שלא
בכל זאת אותם המותגים הגדולים והמוצלחים מעסקים אחרים עם מוצרים טובים הרבה יותר.
התשתיות, השיווק וההבנה של אותם המותגים בעסקים ובסיסטמים חזקה הרבה יותר מאותה פיצריה קטנה ובוטיקית שמוכרת מוצר הרבה יותר טוב מהם.
זה הגורם המרכזי שגורם להם להצליח הרבה יותר.
עסקי מומחיות
אז התשובה שלי לשאלה איזה עסקים כדאי לפתוח היא מאוד פשוטה:
עסקי מומחיות הם עסקים מאוד פשוטים וזולים משמעותית מעסקים אחרים.
הדבר נובע משום שעסקים שכאלה מבוססים על בעל העסק שמתפקד במגוון של תפקידים:
החל מ״הפועל״ שעושה את העבודה בשטח, לאיש השיווק ויוצר התוכן, למנהל החשבונות ואחראי על הפיתוח העסקי.
היתרון המרכזי בעסקי מומחיות הוא המוצר (יותר נכון שירות במקרה הזה) שאנו מוכרים:
לעומת מכירת מוצרים לעסקי מומחיות אין מלאי וסחורה ולכן אותם העסקים הם יותר ״רזים״ ועם פחות הוצאות.
איזה עסקים כדאי לפתוח? – דוגמאות לעסקי מומחיות:
תחום הכושר ואימונים למיניהם (במיוחד אימונים אישיים), תזונה, לימודי מוזיקה, שיעורים וקורסים בנושאים שונים ומגוונים, יעוץ עסקי, יעוץ פיננסי פרטי ועסקי, סדנאות בישול ואפיה.
או בקיצור כל תחום שיש בו ביקוש ואנו יודעים להשיג את המטרות לאותו הביקוש.
איך פותחים עסק מומחיות ומה השלבים?
אז אחרי שהבנו איזה עסקים כדאי לפתוח ואנו שמים דגש על עסקי מומחיות.
אני רוצה לתת לכם את השלבים לפתיחת עסק שכזה.
שלב הרעיון לעסק
בתחילת הדרך חשוב שנמצא את תחום המומחיות שלנו.
** חשוב להבין שכדי להיות מומחים במשהו אין צורך שנהיה חוקרים בעלי שם עולמי לאותו נושא. מספיק שיהיה לנו יותר ידע מקהל היעד שלנו ומסלול מצוין שפותר להם בעיה ואנחנו בהחלט בכיוון הנכון.
כדי למצוא את התחום שלנו כדי לפתוח את העסק חשוב שנשאל את עצמנו כמה שאלות:
- באיזה תחום יש לי ידע יותר מכל בן אדם ממוצע אחר?
- באלו תחומים אני אוהב להתמקד ויש לי תשוקה אליהם?
- לאלו תחומים יש ביקוש מהשוק שידוע לי שרוכשים שירות כזה?
- מה מיוחד בשירות שלי לעומת המתחרים ולמה יבחרו בי?
לאחר שענינו על השאלות הפשוטות הנ״ל נעבור לשלב הביצוע
שלב התשתיות
בשלב זה להקמת העסק אנו נבנה את התשתיות שאנו צריכים כדי לקלוט לקוחות
- מיתוג בסיסי שבד״כ יכלול לוגו וצבעוניות כדי לייצר זכירות של המותג
- עמודים ופרופילים ברשתות החברתיות
- אתר אינטרנט
- הצעה חזקה ומפתה ללקוח הפוטנציאל
- שירות מאופיין ובנוי בשלבים שלוקחים את הלקוח הפוטנציאלי למציאת הפתרון שלו
** מומלץ מאוד להכליל תמונות וסרטונים בהקמת התשתית כחומרי שיווק. כאלה שמכילים את האישיות שלנו ומוציאים בצורה מיטבית את המומחיות שלנו החוצה.
שלב השיווק והפצת המסר
לאחר שיש לנו את התשתיות להקמת עסק המומחיות שלנו אנו צריכים להפיץ את המסרים שלנו לעולם.
לבדוק איפה קהל היעד שלנו נמצא ולהפיץ את המסרים שלנו.
בנוסף למסרים יש להפיץ בצורה ברורה הצעה מיוחדת ומשתלמת לקהל היעד שפותר להם את הבעיה ומסביר בצורה הטובה ביותר ״למה כדאי אצלנו ולא במקום אחר״
תפעול העסק
לאחר שנקבל את הלקוחות הראשונים שלנו יש לדאוג שהשירות שלנו מעולה!
חשוב שנבדוק תמיד את טיב השירות שלנו והאם אנחנו מצליחים בעזרת עסק המומחיות שלנו לעזור לקהל היעד.
תמיד להשתפר ולשפר את המוצר/שירות שלנו לשמור על רמת שביעות רצון גבוהה לשפר ולדייק.
אנחנו חיים בעולם של BETA ותמיד נשתפר זה חלק חשוב בעסק.
מהלקוחות הטובים והמרוצים שלנו נדאג לקחת עדויות להצלחה שלנו
ונפיץ אותם שוב בשיווק כדי לדאוג תמיד שאנחנו מגייסים לקוחות חדשים.
לסיכום
התשובה שלי לשאלה איזה עסקים כדי לפתוח היא מאוד פשוטה.
לפחות בתחילת הדרך עדיף עסק מאוד רזה ומאוד קל ופשוט לתפעול.
עסק מומחיות הוא עסק כזה ולכן בתחילת הדרך מומלץ להתחיל משם
כאשר אנו מתחזקים וצוברים ידע בתחומים עסקיים רבים ניתן להגדיל ולפתוח עסקים אחרים ומגוונים.