אם עדיין לא שמעתם על המושג A/B testing אז בקצרה,
A/B testing היא שיטה לבדיקת הקיים אל מול השינוי וקביעת גירסה בעלת התוצאות הטובה יותר.
השיטה פופלארית במיוחד בתחומי השיווק, סחר אלקטרוני, פיתוח אתרים וכ״ו.
נטפליקס משתמשים בשיטה בכדי לבדוק ולהשוות איך גרפיקות חדשות של הסרטים/סדרות עובדות ביחס לקיים.
עיצוב המוצר שלהם ונמצאים בתהליך תמידי של שיפור ומיקסום לפי תוצאות הגולשים, כך שבכל יום חדש אנשים אוהבים יותר ויותר את המוצר שלהם ואת השינויים שקוראים בממשק המשתמש ובחוויה.
ניתן להשתמש בשיטה בהמון דוגמאות שונות,
לדוגמא בתחום האופנה ניתן עם אותה הקולקציה לסדר את החנות ב2 אופנים שונים, בשבועות שונים ולראות על איזה שבוע זה השפיע לטובה.
איך זה עובד?
האם שמתם לב פעם שלפעמים לאותה הסדרה אנו רואים תמונה שונה?

נטפליקס מבינים ששימוש באותו המודל משפר את החוויה של הלקוחות מהמוצר שלהם.
המשוואה היא פשוטה, יותר צפיות ביותר סדרות/סרטים = יותר לקוחות מרוצים שהסבירות שיעזבו את השירות הולך וקטן.
למאמר ״ככה לא מאבדים לקוחות״
איך התחיל הרומן של נטפליקס וA/B Testing?
בשנת 2013 ביצעה נטפליקס ניסוי שבו היא בדקה את השפעת הפוסטרים המככבים בפלטפורמה על הצפיות באותו סרט/סדרה.
אותם התוצאות הדהימו את הגורמים השונים בחברה והדבר הפך להיות סטנדרט ואותו מודל ממשיך להתקיים גם כיום
מה היה באותו ניסוי ומה היו התוצאות?

איך המודל עובד?
- יוצרים 3 קבוצות של לקוחות
- כל קבוצה רואה גרפיקה שונה לאותו הסרט/סדרה
- לפי התוצאות, הגרפיקה הנבחרת הופכת להיות הברירת מחדל
אנו בודקים בכל פעם את גורם הברירת מחדל מול 3 חלופות למספר ימים, לאחר מספר ימים אנו מביטים בתוצאות את התוצאה הנבחרת אנו קובעים כברירת מחדל ומעמידים מולה 3 חלופות נוספות.
כל כך פשוט אבל כל כך שווה את התוצאות.

בדיקת A/B היא ממזמן סטנדרט בעולמות השיווק והפרסום ומשתמשים בה ברמה היומית לבדוק פרמטרים שונים בכדי לשפר את הקמפיינים שלנו ולבדוק את מידת ההשפעה שלהם.
לקריאת המאמר ״ המוצרים המשלימים עוזרים לך למכורת את המוצר העיקרי״