ריגול תעשייתי הוא דבר שהיה קיים עוד לפני עולמות הפרסום בדיגיטל רק שהדיגיטל הנגיש לנו אפשרויות מתקדמות היישר למכשיר הסמארטפון או הלפטופ שלנו.
בכך שאנו מעודכנים במה מפרסמים המתחרים שלנו, מה עובד להם ומה פחות אנו יכולים ללמוד על התנהגות הצרכנים בתחום העיסוק שלנו ובעצם לנסות ללמוד ״מהטעויות״ של המתחרים בלי להוציא כסף. אז מי שחשוב לו שיפור ביצועים בדיגיטל. הפוסט הזה הוא בשבלכם
לפעמים חשוב לדעת מה המתחרים שלנו עושים, מה הם מפרסמים, איפה הם משקיעים את הכסף שלהם.
בפייסבוק קיימת אופציה לבדוק איזה מודעות ״רצות״ אצל אותם המתחרים ובנוסף תקבלו ״טריק״ קטן שיעזור לכם להבין איזה מודעה מכל המודעות שרצות כנראה מביאה את הביצועים הטובים ביותר.
נשמע מעניין? בואו נתחיל..
לפני שנעבור לפרקטיקה, הדבר היפה בסוג הבדיקה והדרך היא שאנו לא נראה רק את כל מה שעולה לעמודים העסקיים של אותו המתחרה אלא ממש נוכל לבחון היכן ועל אלו מודעות הוא שם תקציב פרסום ומממן ואיך הוא דואג לשיפור ביצועים בדיגיטל וברשתות החברתיות השונות.
דרך המערכת של פייסבוק ניתן לראות דרך כל עמוד עסקי, איזה מודעות (מודעות בקידום ממומן) פעילות יש לאותו עמוד. גם אם הם לא נמצאות בעמוד עצמו ופעילות ומקבלות חשיפה רק בניוז-פיד של קהלי היעד.
יאללה לפרקטיקה
נכנסים לעמוד העסקי שאותו אנו רוצים לבחון

לאחר מכן במודעה הקופצת גוללים עד לתחתית הפופ-אפ

בדף אשר יפתח לנו בחלון חדש נראה את כל המודעות הפעילות שהמתחרה שלנו מפעיל

אבל מה הטריק?
הטריק הוא להסתכל על התאריכים של המודעות.
אם אנו מוצאים מודעה ש״רצה״ הרבה זמן כנראה שהמודעה הזו מביאה ביצועים טובים! לכן לא מחליפים אותה או משנים.

כל שנשאר לנו לעשות זה לקחת השראה מאותם המודעות ולהשתמש ב״מודיעין״ שאספנו בכדי שנוכל גם אנחנו לייצר מודעה טובה יותר!
חשוב לזכור:
יש המון פרמטרים אשר משפיעים על הביצועים בדיגיטל בכלל ורשתות החברתיות בפרט. הן מבחינת קופי, קיריאטיב וויזואל והן מבחינת דטאות והכרת המערכת את קהל היעד והעסק שלנו.
אותה השיטה יכולה לעזור לנו לחדד את המסרים שלנו, את הקריאטיב ואת הויזואל בכדי לדעת מה עובד למתחרים והאם אנו יכולים ליצור תוכן שיתעלה על התוכן שלהם ובכך למכור יותר ולשפר את הביצועים בדיגיטל של העסק שלנו.
לקבלת המדריך המקיף ביותר למערכת הפרסום של פייסבוק בחינם!