לתכנון אסטרטגי יש חשיבות גדולה להצלחת עסק. בין אם מדובר במצפן אשר יכוון את העסק ליעדים, למיטוב תקציבי השיווק, לתמחור, למכירות ולחווית הלקוחות.
במאמר הבא נדבר על איך תכנון אסטרטגי חוסך לנו כסף בתהליכי השיווק והפרסום.
לפני שנתחיל בואו נגדיר בשפה פשוטה איך עובד ״פרסום״
פרסום בשפה פשוטה עובד בצורה הבאה:
ככל שנשקיע בפרסום יותר כסף, ככה נגיע לחשיפה של יותר אנשים.
המשמעות היא:
אם תרצו להשיג יותר חשיפה ובכך למכור יותר ללא אסטרטגיה תצטרכו להשקיע המון כסף בפרסום בכדי שאנשים יכירו את המוצר/שירות שלכם וגם יקנו אותם.
איך בין כל ההגדרות הללו נכנס תכנון אסטרטגי ויעול תקציב הפרסום?
אם עשיתם תכנון אסטרטגי, הצלחתם להבין איפה בין כל המתחרים, השירותים/המוצרים המגבילים יש ״מקום״ ולקוחות שישמחו להכיר את המוצר/שירות שלכם ואף יעדיפו אותו מהמתחרים כי זה בדיוק המוצר שהם צריכים/רוצים.
אתם תוכלו להכנס בדיוק במקום שבו אין תחרות גדולה או להכנס עם ייתרון יחסי משמעותי
במקרה הזה, אתם לא מתחרים עם כולם על תשומת הלב של הלקוחות אלא עם קהל ספציפי שהסיכוי שרוצה/צריך מוצר/שירות שלכם גדול יותר.
כל זה קורה בגלל שאתם >
פותרים בעיה/רצון של הלקוחות בצורה טובה יותר מכל מתחרה שלכם
לאחר שייצרתם תוכנית אסטרטגית, זיהתם את הייתרונות והחסרונות על ידי מחקר שיווק והצלחתם למצוא את המקום והייתרון שלכם בשוק התחרותי כל שנשאר לכם לעשות זה לספר לקהל היעד את הבשורה
הסבירות שאותו הקהל יעדיף את המוצר/מותג/שירות שלכם גדולה משום שהוא מתאים בדיוק לצרכים ולרצונות של הלקוחות יותר מכל אחד אחר.
מה החלום של כל בעל עסק?
איך כל זה קשור לחסכון בכסף?
משום שאנו יודעים את המקום של המותג/מוצר/שירות בשוק התחרותי אנו לא פונים לכל קהל הלקוחות, אלא לקהל יותר מצומצם וכזה שהסבירות גדולה יותר שיעדיף אותנו.
בכך אנו צריכים יודעים בדיוק היכן שווק להשקיע את רכש המדיה והיכן קהל היעד שלנו נמצא.
אותו הידע וההבנה חוסכים לנו בכל חודש כספים רבים המושקעים בפרסום לעשיית ״רעש״ פרסומי לקהל יעד רבוי במוצרים/שירותים בדיוק כמו המוצר/שירות שלכם.
אז מה דעתכם במקום להשקיע כל כך הרבה כספים בשיווק ובפרסום,
איך בונים תקציב שיווק?
פשוט לבדוק מה מייחד אתכם?
למאמר ״תכנון והדרך להצלחה״
מי צריך יעוץ אסטרטגי?