נאמנות לקוחות

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

נאמנות לקוחות נוצרת על ידי מותגים מוצלחים!

אותם המותגים שמספקים את המוצר/שירות/חוויה הטובה ביותר ללקוחות שלהם.

תזכרו משפט שאני תמיד אומר ללקוחות שלי:

"לקוחות מרוצים הם לקוחות נאמנים" – זהו כלל ברזל!

מה דעתכם?

האם קיימות שיטות ודרכים שבמאמצעותן ניתן לחזק את נאמנות לקוחות?

התשובה היא כן.

באמצעות כלים שונים שאציג במאמר, ניתן להגביר נאמנות לקוחות

כך שיבחרו ויחזרו לעסק שלנו פעם אחר פעם.

לקוחות נאמנים
תמיד צריך לשאול את עצמנו, מדוע שווה ללקוח שזה אתה רכש לקנות אצלנו שוב? ככה נוכל ליצור נאמנות לקוחות

הסיבות שגורמות ללקוח להיות נאמן למותג

מוצר מדהים

כאשר הלקוחות שבעי רצון מהמוצר/שירות שקיבלו, כשיצטרכו את אותו המוצר/שירות שוב, הם יפנו לאותו בית העסק.

האם שירות לקוחות הוא חלק מנאמנות לקוחות?

כאשר לקוח יקבל שירות "אקסטרא", או חוויה יוצאת מן הכלל

יהיה קל לאותו הלקוח לשוב ולקנות בשנית מאותו בית עסק.

יחס אישי

יחס האישי בדרך כלל נכנס כחלק מהשירות, אבל החוויה שמעניקה אותה יחס אישי ניתן לדבר עליה בנפרד

היכולת של העסק להכיר את הלקוח, וליצור אמון והבנה של צרכיו, יכולה להכריע בבחירת נותן השירות או המוצר.

דוגמא

נגיד והלכתי לקנות מחשב חדש

אופי השימוש שלי במחשב לא בטוח כמו אופי השימוש של אדם אחד.

ישנם אנשים שהשימושים שלהם באותו המחשב הם לא סטנדרטים.

הדעה שלי היא שבית עסק צריך להכיר את הלקוח שלו ואת הצרכים שלו לדוגמא:

רועי עוסק בשיווק ויש לו צורך בX

משה הוא מוזיקאי וצריך מחשב לאולפן שלו בבית ויש לו צורך במחשב Y

בית העסק מראש יכול להתאים עבור אותם הלקוחות את המוצר המדוייק ביותר

היחס האישי יכול לעזור גם בשירותי רפואה או ייעוץ, מה שמסייע לנאמנות לקוחות.

סמל סטטוס

תחושת שייכות, וסמל סטטוס הופכים מותגים לנחשקים יותר בעיני הלקוחות.

דוגמא טובה בנושא הן יצרניות רכבי הפרימיום, בראשם עומדת מרצדס.

בכדי לנהוג על רכב שמסמל מעמד, נצטרך לשלם מחיר גבוה.

אותם הלקוחות שנהנו מאותו סמל סטטוס יתקשו ״לחזור אחורה״.

מחיר

נכון, להתחייב למחיר הזול ביותר זוהי הדרגה הנמוכה ביותר בנאמנות לקוח

שברגע שמתחרה יציע מחיר נמוך משלנו

אנחנו נאבד את אותם הלקוחות.

אך חשוב שהלקוח יבין וירגיש שהוא מקבל ״ערך״ מלא לכסף שהוא משלם.

חשוב לדעת לבצע תמחור בצורה מדוייקת וטובה שלוקחת את כל הפרמטרים בחשבון.

לקוח נאמן
נאמנות לקוחות – לקוחות מרוצים הם לקוחות נאמנים

אחרי שהבנו מה גורם לנאמנות לקוחות, הנה כמה דרכים לחזק את הקשר עם הלקוחות

שירות

ברגע שאנו עובדים עם מערכות CRM המיועדות לטיפול בלקוחות

השליטה, היחס וההבנה של צרכי הלקוח משתפרים בצורה משמעותית.

כשכל הפניות וההתקשרויות בין הלקוח לבין העסק מתעודות, כל איש שירות יכול להמשיך מאותה הנקודה עם הלקוח.

הדבר חוסך הרבה תסכול, המתנה ואת הצורך של הלקוח להסביר את הפנייה שוב ושוב.

לקוח יחזור לבית העסק כאשר השירות היה חיובי ויעיל ברכישה חוזרת מצידו.

מועדון לקוחות

אם אין ברצוננו "להוזיל״ את המותג באמצעות מועדון לקוחות

יש באפשרותינו למצוא דרכים לעודד את הלקוח לחזור לעסק שוב ושוב בגלל הכדאיות הכלכלית.

דוגמא לכלים בתוך מועדוני לקוחות, הם צבירת נקודות ושימוש בנקודות לצורך קניה חוזרת, כרטיסיות ניקוב

על כל 9 מוצרים מקבלים את העשירי במתנה, הטבות בלעדיות למועדוני לקוחות

הטבות ביום הולדת וביום הנישואין ועוד.

קהילה

יצירת קהילה סביב המוצר או השירות שלנו יכולה לתרום לסמל הסטטוס

לייעל ולהדגיש את היתרונות במוצר/השירות שלנו.

ככל שהלקוחות ישתמשו במוצר/שירות שלנו ביעילות ובעקביות

אני מאמין שכך הם יהנו מהמוצר ומהחוויה בו שתיהיה האופטימלית ביותר ויבינו את הערך שהם מקבלים על הכסף ששילמו

הסבירות שימליצו לאחרים גבוהה.

כל עסק צריך לעבוד על נאמנות לקוחות ועל הלקוחות החוזרים שלו

לכל עסק יכול להפתח עולם שלם של לקוחות חוזרים.

חשוב שנשאל את עצמנו מדוע שווה ללקוח שזה עתה רכש מאיתנו לחזור שוב, ומה יגרום לו אף להמליץ עלינו.

ברגע שתהיה לנו תשובה ברורה וחד משמעית, נדע שאנחנו בכיוון הנכון. 

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש