שיווק באינסטגרם – מכונת תוכן משומנת

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

מה ההבדל בין חנות בקניון לחנות רחוב? ואיך כל זה קשור לאינסטגרם שלכם? את כל זה תדעו בהמשך המאמר. אבל לפני שנצלול ונלמד איך איך עושים שיווק באינסטגרם, נתחיל בהקדמה.

הקדמה

האינסטגרם היא רשת חברתית ויזואלית בראש ובראשונה. אפשר להבין זאת ממבנה ההיררכי שלה – קודם כל התמונה מופיעה, ורק לאחר מכן הטקסט.

בראשית הדרך, אינסטגרם הייתה מקור לצריכת תמונות וסרטונים קצרים של עד 15 שניות. באמצעותה היינו יכולים להיחשף לתמונות שצולמו ברחבי העולם.

עם הזמן, כאשר הרשת צברה תאוצה, היא נרכשה על ידי פייסבוק ונוספו פיצ׳רים נוספים אשר יצרו לפלטפורמה DNA חדש. 

הStory’s שיובאו מסנאפצ׳ט, חיזקו את ענייו ה-FOMO בקרב המשתמשים. הסרטונים בפיד הפכו להיות סרטונים של עד 60 שניות במקום 15 שניות, ולימים נוסף ה-IGTV, שמאפשר להעביר תוכן בוידיאו בצורה רחבה יותר.

בשונה מפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, אינסטגרם עוצבה בשיטה שנקראת Mobile First – התחשבות בחוויה במכשירי המובייל בראש ובראשונה. עד היום, אינסטגרם הינה פלטפורמת מובייל בלבד (נכון יש גם גרסת מחשב, אבל זה לא זה.) 

השינוי התפיסתי שאינסטגרם חולל

השוני התפיסתי בין פייסבוק לאינסטגרם הוא במהות הקשרים שנוצרים – אם בפייסבוק אנו מוסיפים חברים בכדי להיות איתם בקשר, הרי שבאינסטגרם אנחנו עוקבים אחרי עמודי תוכן שמעניינים אותנו.

בכך אנו יוצרים לעצמנו פיד מלא בתוכן שמתאים לנו, תוכן שרק מחכה שנצרוך אותו.

בזכות השינויים בפלטפורמה, נכנסו לחיינו חשבונות אינסטגרם שונים עם מטרות שונות ומגוונות.

התחומים הם אין סופיים – בין אם מדובר בבלוגים, חשבונות לייף סטייל, אופנה, בישול, השראה, שיווק, עסקים ועוד.

באינסטגרם נוכל למצוא תוכן במגוון רחב של נושאים

השילוב בין הפיד המוקפד והמעוצב, לסטורי שמראה את ה״תכלס״, מה שקורה אצלנו עכשיו, הפך את אינסטגרם לפלטפורמה ממכרת ומלאת יוצרי וצרכני תוכן.

חוזרים לחנות ברחוב מול החנות בקניון

אם אתם רוצים לפתוח בלוג בנושא מסויים, בשנת 2020 יש לכם כמה אפשרויות עיקריות, השתיים הבולטות הן –

  1. פתיחת אתר בלוג
  2. פתיחת עמוד אינסטגרם

נדמה את הבלוג באתר לחנות הרחוב – הקהל שכנראה יכנס לאותה החנות הוא קהל שצריך משהו נקודתי, הוא ידע מה הוא מחפש, מה אנחנו מציעים ויכנס אלינו ישירות. התוצאות במקרה כזה, הן שאת מרבית ה״תנועה״ לחנות שלנו נוכל לתרגם להמרות (כסף בקופה), כי הקהל מגיע מוכוון מטרה, אבל התנועה של לקוחות חדשים תהיה דלה.

למשל, לא הרבה מגיעים לבלוג אימהות, אבל מי שכן תיכנס, בעלת סיכוי גבוה יותר לרכוש מוצר.

לעומת זאת, נדמה את עמוד האינסטגרם לקניון ענק, בו משוטטים ים של אנשים. חלקם באים ממוקדים בחיפוש אחר משהו מסוים, וחלקם מסתובבים להנאתם – ״אולי משהו יתפוס אותנו ויעשה לנו חשק״. במקרה של הקניון, יש לנו הרבה יותר פוטנציאל לקבל תנועה, אבל להבדיל מחנות הרחוב, את מרבית המסתובבים יהיה קשה לעצור, להכניס לחנות שלנו ולגרום להם לקנות.

למשל, אמנם יש הרבה גולשים באינסטגרם, והסבירות שלנו לתפוס את תשומת ליבם דווקא לעמוד שלנו יורדת.

אז מה עושים כדי למשוך את תשומת הלב?

אז כמו בכל קניון, חלון הראווה של החנות שלנו עוזר ביצירת רושם ראשוני ועיניין, וביכולתו למשוך אלינו לקוחות פוטנציאלים. חלון הראווה שלנו באינסטגרם הוא כמובן הפוסטים השונים שלנו והפיד שלנו. 

במידה ועשינו עבודה טובה, הצלחנו לעניין אדם בפיסת תוכן שלנו. המטרה הסופית היא למשוך אותו לתוך החנות (הניוזפיד) שלנו, שם הוא כבר יצלול עמוק יותר לעולמנו, ויוכל לקבל את השפע שיש לנו להציע.

הצלחנו לסקרן? כנראה שאותו לקוח פוטנציאלי יקפוץ לבקר בסטורי בכדי לבדוק מה חדש, ומשם יחפש נושאים שיעניינו אותו בHighlights.

איך יוצרים מכונת תוכן משומנת באינסטגרם?

הInsights של אינסטגרם הוא כלי שיכול לספק לנו נתונים רבים על החשבון שלנו, ולעזור לנו לבצע שיווק באינסטגרם. חשוב שנבין איך לנתח אותם, ואיך אנחנו משתמשים במידע היקר הזה לטובתנו.

הנתונים של שיווק באינסטגרם מתחלקים לארבע:

  • חשיפה
  • אינטרקציות (מעורבות)
  • עוקבים
  • תוכן

חשיפה

החשיפה מושפעת באופן ישיר מאיכות התוכן שאנו מעלים – ככל שהתוכן שלנו יהיה טוב יותר ומעניין יותר, ככה האלגוריתם יקדם אותנו יותר, וכך נגביר את התנועה לפרופיל שלנו מה״פיד״, ומהפיד שלנו לאתר.

אם אנו רואים נתונים טובים, זה הזמן לבדוק מה היה התוכן שהניב לנו את התנועה הטובה ביותר, ולייצר תוכן באותו הסגנון. לעומת זאת, אם אנו רואים נתונים בירידה, עלינו לבדוק איזה תוכן פחות עבד, ולא לחזור על אותו סוג תוכן בעתיד.

טיפ חשוב! כמו בדוגמה שנתנו עם הקניון – הפוסטים שלכם שיופיעו ב״פיד״ הם חלון הראווה שלכם לקהל היעד. אנו תמיד צריכים להיות מעניינים ומסקרנים, בכדי למשוך תנועה לפרופיל, ולדאוג שהפוסט היחיד ישתלב בתוך ה"חנות" שלנו בצורה מזמינה.

אינטראקציות (מעורבות)

בחלק של האינטראקציות, נוכל לנתח ביצועים של כל תוכן שהעלנו, אם זה לפיד, לסטורי או לIGTV. בין הנתונים שננתח שם (לפי סדר הערך שלהם – מהפשוט ועד לנחשק ביותר)

  • לייקים
  • תגובות
  • שמירת פוסט
  • שליחה

כפי שתוכלו לראות, באחד הפוסטים נתוני המעורבות היו 296 שמירות לפוסט, 11 שיתופים, 3 תגובות, ו-108 לייקים. עלינו לשאוף להניע את הגולשים לקחת חלק פעיל בפרופיל שלנו.

טיפ חשוב! בכל תוכן שאנו מעלים מומלץ שתהיה לכל פוסט מטרה אחת בלבד -לפעמים נרצה לעודד תגובות על הפוסט, לפעמים שמירה של הפוסט, לפעמים מעבר לפרופיל ולפעמים מעבר לאתר. הניעו את הקהל לפעולה, בקשו מהם את הפעולה הרצויה, ושמרו על תוכן איכותי ומעניין.

עוקבים

בחלק של התובנות על העוקבים, נוכל לקבל תמונת מצב של מספר העוקבים שלנו. המצב האידיאלי ביותר הוא שכמות העוקבים תעלה, אך לפעמים, (כמו שתראו אצלי) המצב נשאר ללא שינוי (23 עוקבים חדשים ו23 אנשים שבחרו להוריד עוקב).

הורדת עוקב – רענון הקהל

טיפ חשוב! אין סיבה להתרגש מהורדת עוקבים, הסתכלו על זה כרענון בקהל. השאיפה היא שרק הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות הכי טובים שלכם יהנו מהתוכן, ואם זה לא מעניין מישהו, זה בסדר גמור שיסיר עוקב.

עם זאת, חשוב לראות שאנחנו לא במגמת ירידה, ואם כן אז עלינו "לחשב מסלול מחדש״ ולשאול את עצמנו האם התוכן שלנו מספיק מעניין.

בנוסף נוכל לראות נתונים דמוגרפיים כמו איזור מגורים, גילאים ומגדר.

טיפ חשוב! לפי הקהל שלנו נוכל לבנות שפה וצורת דיבור המתאימה לקהל שלנו, ולמקסם את סוגי התוכן שלנו בכדי ליצור יותר אינטראקציות.

תוכן

התוכן הוא המלך ושאר קלישאות. המתמטיקה פשוטה:

תוכן טוב = יותר אינטראקציות = יותר חשיפה = יותר ביקורים בפיד = יותר ביקורים באתר = יותר רכישות.

טיפ חשוב! תנסו דברים חדשים, תבדקו, תהיו מקוריים, תאתגרו את הקהל, תבדקו מה עבד הכי טוב ותנסו לשחזר את ההצלחות.

עם ״נראה לי״ – לא הולכים למכולת

אל תעבדו עם ״נראה לי״ – תעבדו עם נתונים. האינסטגרם יכול לתרום רבות למיתוג, למיצוב המותג שלכם, לסייע לחזק את הקשר עם הלקוחות ולפתח איתם קשר. בנוסף שיווק באינסטגרם יכול להיות מקור טראפיק נפלא לאתר שלכם, ולספק לכם מכירות. השתמשו בקהל הרחב שנמצא ב"קניון" הזה, בכדי למשוך את תשומת ליבו ולהכניס אותו לתוך עולם התוכן שלכם.

אם תיהיו מספיק מעניינים, הם ישארו ויבואו לבקר שוב

מעניין אתכם איך פרופיל האינסטגרם שלי נראה? הקליקו כאן

להאזנה לפרק 9 בפודקסט ״לבן על שחור״ הפרק בנושא

מה הקטע של אינסטגרם?

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש