פרק 9 - מה הקטע של אינסטגרם?

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק התשיעי בפודקסט לבן על שחור דיברתי על אינסטגרם.

נושאים מתוך הפרק:

מה הופך את אינסטגרם לכל כך פופלארית?

איך אינסטגרם הצליחה לעזור לי להמחיש סיפור על חוויה בכמה רגעים ואיך אתם יכולים להשתמש בזה גם?

האם כדאי שיהיה חשבון פרטי, יוצר או חשבון עסקי?

איך דואגים שאנשים יגלו את הפרופיל שלך?

האם כדאי להשתמש בבוטים?

מה הדבר שאינסטגרם הכי אוהבים?

מה זה Reels?

ולמה כדאי לכם להיות שם?

משתמשים בהאשטגים ובתיאור Alt?

כדאי להשתמש בהאשטגים בעברית או באנגלית?

מה היתרונות של העברת מסרים דרך קרוסלה?

החשבון אינסטגרם שלכם מחובר לפייסבוק?

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים לכולם.

פרק 9 של הפודקאסט לבן על שחור.

הפרק הזה אני רוצה לדבר איתכם על אינסטגרם.

איך להשתמש בכלי הנהדר הזה בשביל לשווק לקהל היעד?

איך להשתמש בפלטפורמה הזאת בצורה נכונה, ככה שהיא באמת תשרת אתכם?

תשרת את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ותהיה עוד כלי שאתם יכולים להשתמש בו כדי לזכות בתפוצה brand awareness, בהמרות ובכל דבר כזה או אחר.

אנחנו עוברים למוזיקה ונכנסים ישר לתוך הפרק.

אז שתהיה האזנה נעימה.

 אז מתחילים.

אז אני רוצה להתחיל איתכם בעצם

למה האינסטגרם הפכה להיות כל כך פופולרית

בהתחלה זה התחיל יותר בקרב הצעירים, ואחרי זה אמנים התחילו וצלמים וזה התחילו יותר בפלטפורמה של צילום תמונות. 

והיום באמת, זה הפך להיות מקום לבלוגינג, לפרסונל בלוג, לייף סטייל לבריאות, לכושר למסעדות.

למה באמת האפליקציה הזאת באמת נהייתה כל כך פופולרית בקרב כל כך הרבה קהלי יעד?

הדבר הזה רק הולך וגדל עם הזמן ועוד ועוד אנשים מצטרפים. אז קודם כל אני רוצה להתחיל בפשטות שיש לאפליקציה הזאת.

שזה משהו שאנחנו לא רגילים מפייסבוק.

פייסבוק עמוסת פיצ'רים.

מלבד הגלילה בפיד הם הכניסו עכשיו את האווטאר החדש.

ויש שם קבוצות ויש שם אירועים, ויש שם לקבוע תורים לעסקים מסוימים ודף עסקי. 

ובאמת, עולם תוכן שהוא כל כך עשיר, אתה פותח תפריטים שהם מלאי אפשרויות.

האינסטגרם עצמו בנוי בצורה מאוד מאוד פשוטה.

התוכן שאתה מקבל זה תוכן שמאוד מותאם אליך, האלגוריתם לומד אותך ויודע מה להציג לך.

אם זה בניוז פיד שלך, לפי האנשים שאתה עוקב אחריהם ואם זה באקספלורר שזה באמת אתה יכול לגלות תכנים חדשים מעולם התוכן שמעניין אותך.

אז קודם כל נתחיל בשינוי המהותי הגדול מפייסבוק.

הרי מדובר שניהם ברשתות חברתיות.

השינוי המהותי הגדול שאני חושב שהוא אחד המרכזיים, זה שבפייסבוק בתור רשת חברתית אתה חבר של מישהו בתוך פייסבוק זה גם נקרא שאתה חבר שלו.

זאת אומרת שאם אתה מכיר מישהו אז אתה חבר שלו, אתה רוצה לצרוך איזה תוכן שלו של מה הוא עשה, איפה הוא היה-דברים שהוא משתף, כל דבר כזה.

באינסטגרם, לעומת זאת, מדובר באנשים שאתה עוקב אחריהם.

פה זה מאוד מאוד שונה.

כי בסוף הרצון של אינסטגרם ואנשים שאתה עוקב אחריהם זה לא שאתה… בפייסבוק, אתה תהיה חבר של אמא ואבא שלך כי אתה צריך להיות חבר של אמא ואבא שלך כי אם ההורים שלך.

באינסטגרם אתה יותר תעקוב אחרי אנשים שאתה רוצה לצרוך מהם תוכן.

זה בעצם השינוי ובהתנהגות שאנשים צריכים לפעול. אני יודע שזה לא כולם מתנהגים בצורה הזאת כי יש אנשים ש

"אנחנו חברים, אז אני אעקב אחריך, למרות שאתה לא כזה מעניין אותי, ואני בכיוון של לצרוך תוכן אחר".

במהות, ובעיקרון של אינסטגרם, בשונה מפייסבוק, אתה צריך לעקוב רק אחרי מה שמעניין אותך.

אין לזה שום קשר לחברויות או דברים כאלה.

כמובן שזה אפשרי ויש המון שעושים את זה, אבל ה-CORE, הליבה שהדבר הזה זה יותר To Follow, אנשים שאתה רוצה לצרוך מהם תוכן כלשהו. 

האם נסתכל על איך בנוי האינסטגרם בעצם יש לנו 3 סקשנים שאפשר לצרוך בהם תוכן.

אם זה הניוזפיד שלך, שבו מרוכז כל התוכן בצורה אלגוריתמית של האנשים שאתה עוקב אחריהם.

הוא מוצג בצורה של פוסטים, של פיד.

יש לנו את ה-סטורי ששם התמונות ימחקו אחרי 24 שעות.

את ה"פומו"- שבעצם זה הפחד מלהחמיץ משהו.

שאם נגיד יש ערוץ תוכן שאתה עוקב אחריו והוא כל יום מעלה תכנים חדשים ומעניינים.

או איזה בלוג שאתה עוקב אחריו שכל היום משתפים דברים שאתה אוהב לצרוך אתה מקבל את העניין שאם יום אחד לא נכנסת לפלטפורמה אתה מאבד פה תוכן חשוב ואתה לא בעניינים, מה שנקרא.

 אז ויש לנו בעצם את האקספלורר ששם אתה בעצם מגלה תכנים חדשים, אנשים שאתה לא עוקב אחריהם בהכרח ואתה, לפי האלגוריתם, מקבל תכנים שמתאימים אליך.

האינסטגרם כל הזמן לומד אותנו, הוא לומד את ההתנהגות שלנו בפלטפורמה. 

מה מעניין אותנו, מה אנחנו אוהבים לצרוך, מה עשינו לייקים, למה רשמנו תגובה ולפי זה הוא יודע להתאים את התוכן שמתאים עבורנו.

בנוסף לזה, בתור משווקים חשוב שנדע איך בעצם האלגוריתם של אינסטגרם עובד.

אז בזה אנחנו ניגע בזה בהמשך.

אז אם נסתכל באמת, בגדול, היופי הוא בפשטות, אפליקציה מאוד פשוטה.

מאוד קל לצרוך תוכן.

הטקסט המלווה, המלל הוא כבר לא העיקר.

מעבירים תוכן הרבה באמצעות… היום מאוד פופולרי הקרוסלות מפרקים לך סיפור גדול לכמה תמונות.

באמת אתה צורך את התוכן בהרבה יותר קלות- שזה משהו שמאוד מאפיין את הדורות משתמשים בפלטפורמה בצורה יותר הדוקה.

הריכוז שבאמת לדור הזה יש, הוא הרבה יותר קטן ובאמת העברת מסרים שאפשר להעביר דרך האינסטגרם היא מאוד פשוטה. 

אם באמת מחלקים את זה לאיזה קרוסלה שזה מספר פוסטים שגוללים ביניהם ואפשר באמת להעביר איזה סיפור או מסר שהוא קצת יותר עמוק.

יש אנשים שמשתמשים גם בטקסט המלווה, שזה גם בסדר גמור, ויש אנשים שקוראים את זה ויש אנשים שפחות.

אבל בגדול זה לשלב מסרים:

אם זה בטקסט או תמונות

אותנטיות או מנות מגרות

או איזה מקום שאתה רוצה להעביר בו איזה וייב מסוים.

הכל זה דרך יותר צורה ויזואלית אם זה בסרטון ואם זה בתמונה

שזה העיקר של הפלטפורמה.

הפשטות באמת שמה את אינסטגרם במקום מאוד מאוד מנצח ובגלל זה לדעתי זה העיקרון למה היא ממש ממש פופולרית.

סיפור נחמד שהיה לי:

זה האמת היה לפני כמה שנים שאינסטגרם עדיין הייתה חזקה, אבל לא כמו שהיא היום, שבאמת סיפרתי סיפור לחבר.

אמרתי לו תקשיב

"כשהייתי באוסטרליה הייתי בהוסטל שנקרא ארט פקטורי לאונג', שנמצא בביירון ביי.

זה היה מקום פשוט מטורף ויש לך שם איגואנות שמסתובבות סביבך ובונגלוס כאלה וזה אגם באמצע.

"תוך כדי שאני מדבר אז הוא באמת נכנס לאינסטגרם, רושם שם הלוקיישן והוא רואה סטורי זאת אומרת תמונות וסרטונים כל מיני תכנים שאנשים העלו, ממש עכשיו מהמקום.

 ובאמת הצלחנו באותו רגע ולהבין את המהות של המקום.

אני הצלחתי באמת, להעביר את כל מה שרציתי להעביר לו- הוא קיבל את זה באמת באינסטגרם. 

אז האינסטנט הזה, המידיות וההרגשה של מה שאתה רואה הוא קרא עכשיו למעבר לזה שאם אתה רושם בגוגל

הוא יוכל לרשום באותה מידה בגוגל ולמצוא איזה תמונות מקצועיות של צלם או את האתר של המקום הזה, ולקבל את מה שהמקום רצה לשדר. 

אבל ברגע שאתה נכנס לזה לאינסטגרם, אתה מקבל את הוייב מתוך האנשים, מתוך המבלים, מתוך אלה שנפשו במקום הזה.

הויייב שונה לגמרי, הוא הרבה יותר אותנטי, הוא יותר נכון.

באמת, כל הדברים שרציתי להעביר לו במילים ובסיפור הוא באמת קיבל את זה בתמונות ובווידאוים.

זה פשוט לדעתי היא ממחישה את הפלטפורמה נהדר.

וכלי שיווקי אם משתמשים בו נכון, איך המסרים בעצם עוברים לקהל היעד שלנו.

אז כל מי ששומע כנראה את הפודקאסט הזה הוא רוצה לקבל את התכנים של הטיפים.

באמת איך אפשר לגדול באינסטגרם ואיך להגיע למצב שעולים לנו העוקבים?

נהיה לנו מעורבות יותר גדולות.

אנחנו מצליחים להגיע לגידול מסוים ובאמת להגיע לקהל היעד. 

הטיפ הכי גדול שאני יכול לתת לכם מהמסע שלי באינסטגרם, כי הכרתי תמיד את הפלטפורמה, השתמשתי בזה בתור פרופיל אישי.

עבדתי עם לקוחות שדי ראיתי את הפעילות שלהם באינסטגרם ואני מאוד מודע ויודע מה קורה ברשתות החברתיות. 

אבל כשהתחלתי את כל מה שאני עושה את הפודקאסט ואת הפוסטים באינסטגרם ובפייסבוק ממש יצאתי למחקר על הפלטפורמה הזאת.

בוא נגיד שככה זה הנכס הדיגיטלי, מעבר לבלוג ופודקאסט שאני נותן עליו את הדגש.

 כרגע, זה אינסטגרם ולא יוטיוב או טיקטוק או כל דבר כזה, באמת, אני נותן שם דגש והסיבה לזה זה באמת כי הפלטפורמה מעניינת אותי.

אז תוך 3 חודשים הצלחתי להגיע ל 1000 ומשהו עוקבים.

ל-1000 ומשהו עוקבים.

באמת ראיתי מה עובד ומה פחות עובד.

כמובן כמו כולם, קצת יוטיוב, קצת ללמוד בעצמך-ניסוי וטעיה.

אז אני רוצה לתת לכם כמה טיפים ששמתי לב שהם עשו את זה, את האימפקט הגדול ביותר על החשבון שלי. 

הטיפ הראשון שאני רוצה לתת לכם זה לשמור על החשבון כחשבון קריאייטור.

יש 3 סוגים של חשבונות באינסטגרם, יש חשבון שהוא קריאייטור של יוצר של משפיען, ויש את החשבון השני שהוא חשבון עסקי של עסק ויש את החשבון השלישי שהוא חשבון פרטי.

אני בזמן לקחתי ועשיתי ניסוי באמת על החשבון שלי.

הייתי שבוע אחד בחשבון פרטי.

שבוע לאחר מכן הייתי בחשבון עסקי.

שבוע שלישי הייתי בחשבון קריאייטור.

הדבר ששמתי לב הוא מפתיע

אבל שעברתי לחשבון פרטי לבין הקריאטור שהייתי בו בהתחלה

לא שמתי לב שהיה הבדל.

זאת אומרת החשיפה שלי לפוסטים, הדברים שהעליתי, כמות הפוסטים של החשיפות המעורבויות

הכל נשאר אותו דבר פלוס מינוס, והגידול היה סביב אותם המספרים.

תמיד היה לי באזור… כמה 4-5-7 עוקבים חדשים ביום ולייקים ותגובות והכל היה נחמד.

הכל היה סבבה.

מה שהיה מפתיע זה כשעברתי לחשבון העסקי מהחשבון הפרטי פתאום החשיפה ירדה בצורה מאוד מאוד משמעותית

גם עשיתי על זה פוסט באינסטגרם.

אתם יכולים להיכנס ל חשבון שלי ולראות את הגרפים.

באמת החשיפה ירדה ברמה משמעותית.

גם המעורבויות וכל מה שהיה קשור לחשבון שהחזרתי חזרה.

שבוע לאחר מכן, לחשבון הקריאייטור, ליוצר באמת כל הדבר הזה חזר להיות נורמלי כמו שאני רגיל להיות.

עכשיו, לחשבון קריאייטור מול חשבון עסקי יש חיסרון אחד, יש עסקים שבאמת זה קריטי להם ויש עסקים שפחות.

עסקים שעושים קידומים ממומנים רבים זה קצת יותר קריטי להם. 

אז החיסרון היחידי ששמתי לב שיש אותו זה החיסרון שבחשבון של הקריאייטור לא ניתן להיעשות דרך המנהל מודעות של פייסבוק קהלים מותאמים אישית.

זאת אומרת שאם נגיד רוצים ליצור קהל של כל מי שלקח מעורבות באינסטגרם

סתם דוגמה בחודש האחרון, זה לא ניתן בחשבון קריאייטור אבל ניתן בחשבון עסקי.

אבל אם נגיד אתם לא עושים קידום ממומן ואתם רוצים להגיע לגידול אורגני או שאתם עושים קידום מדי פעם ואתם לא משתמשים בקהלים של מעורבויות

אז בהחלט מומלץ להישאר בחשבון קריאייטור. 

עכשיו אם נסתכל על זה גם בא מהבחינה הלוגית, ההגיונית:

זה אפילו נשמע הגיוני שלחשבון הקריאייטור תהיה יותר חשיפה, כי הרי משפיעני רשת זה משהו שאינסטגרם יודעים שהם מה שמעניין את הרבה מאוד מהגולשים.

אז הם רוצים לתת להם חשיפה גדולה יותר בשביל שאנשים יישארו יותר בפלטפורמה.

מצד שני עסק, הם יודעים שהתוכן שלו בדרך כלל הוא שיווקי.

הארד קור, לפעמים זה הארד סייל והם יודעים שהתוכן הזה הוא פחות מה שאנשים רוצים לצרוך בפלטפורמה לכן החשיפה האוטומטית יורדת ורוצים שתעשה פרסום ממומן,

כי זה בסך הכל הכסף שלהם. 

מכאן אני מגיע לה טיפ הכי בין הגדולים שיש לאינסטגרם.

אחד הדברים שהכי חשובים לי באינסטגרם, זה שאנשים יישארו באינסטגרם.

עדות לזה אפשר לראות שדרך האינסטגרם אפשר להוציא אנשים מהפלטפורמה רק באמצעות דבר אחד.

זה עד עד חשבונות של 10,000 איש- זה לינק בביו.

חשבונות מעל מעל 10,000 איש יכולים להוסיף לינק בסטורי ב"החלק למעלה".

זאת אומרת שבשונה מפייסבוק או לינקדאין, או כל פלטפורמה אחרת

שבכל פוסט אפשר לשים לינק ואפשר בכל רגע נתון להוציא אנשים מהפלטפורמה ולהחזיר אותם לפלטפורמה באינסטגרם.

 הדבר הופך להיות קצת יותר מסובך ויותר קשה להוציא אנשים מהפלטפורמה.

בגלל הרצון של אינסטגרם להשאיר אותם בפנים.

אז כשיודעים את הנתון הזה, לפני שמעלים פוסט לפני שמעלים תוכן-צריך לחשוב:

"אוקיי. אני רוצה שאינסטגרם יאהבו אותי, יקדמו אותי ואני יודע מה הדבר שהכי חשוב לאינסטגרם.

הכי חשוב להם זה להשאיר את האנשים בפנים".

בגלל זה פוסטים שהם קרוסלה, שזה מורכב בהרבה פוסטים וצריך לגלול ולקרוא את התוכן הם פוסטים שזוכים לה המון חשיפה.

בגלל הנושא שאתה באמצעות הפוסטים האלה דואג להשאיר את האנשים יותר בפלטפורמה.

כאשר פייסבוק שמים לב שאנשים… סליחה.

כאשר אינסטגרם שמים לב שאנשים גוללים את הפוסט שלך, תמונה אחרי תמונה קוראים והזמן שהיה על הפוסט שלך גדול אז ככה החשיפה שאתה תקבל, והדירוג של המודעה שלך- וככה האלגוריתם אוהב אותך יותר.

אז בגדול, אני תמיד אומר, כשאנשים אוהבים אותך, האלגוריתם אוהב אותך.

אז תעניינו את האנשים עם תוכן טוב

הם יישארו יותר בפלטפורמה.

אינסטגרם יותר יאהב אותך כי הם בפלטפורמה שלהם, יותר מעורבויות יותר הצלחה לפוסט, וסיכוי שהחשבון יגדל.

 הטיפ האחרון שאני רוצה לתת לכם שהוא גם בן החשובים ולא הרבה מכירים אותו האמת זה הטיפ של לאפשר לאינסטגרם להציג את הפרופיל שלך באנשים שמוצעים.

זאת אומרת שאם אתם מכירים את זה שהלכתם לפרופיל של מישהו, יש איזה סרגל כזה מתחתיו שמציע לך אנשים שאולי יעניין אותך לעקוב אחריהם.

יש אפשרות לסגור את האפשרות הזאת ויש את האפשרות לפתוח את זה.

איך פותחים את זה?

אז יכול להיות שיש דרכים יותר פשוטות.

הדרך שאני גיליתי שפותחים את זה, זה האמת היא שחשבונות מקושרים דרך פייסבוק ודרך אינסטגרם.

דרך פייסבוק אפשר לעשות "suggest"  זאת אומרת שאפשר לאפשר לפייסבוק ולאינסטגרם להציע את הפרופיל שלך לאנשים שיש סיכוי טוב שיעקבו אחריך.

עכשיו הדבר עובד לשני הצדדים. זאת אומרת שברגע שאפשר שאתה תופיע אצל אנשים אחרים, אנשים אחרים יופיעו בפרופיל שלך.

 אז יש אנשים שהדבר הזה מאד מאד מתאים להם ולגידול שלהם.

יש אנשים שפחות.

זאת אומרת שאם אתה איזה מגה סטאר ואתה לא צריך לדאוג לגידול שלך, הכל נעשה בצורה מה שנקרא-אנשים מחפשים אותך.

אז אתה כמובן לא צריך שיציעו את האנשים אחרים בפרופיל שלך.

אבל אם אתה גדל ביחד עם הפלטפורמה וביחד עם האנשים הפיצ'ר הזה הוא בהחלט בשבילך שזה מאפשר לך להופיע ולעניין אנשים שכנראה לא היו מגיעים אליך בדרך אחרת.

בטוח לא חינמית, אולי בקידום ממומן.

אז זה באמת כלי מאוד מאוד עוצמתי ששווה להשתמש בו ותוכלו לחפור עליו קצת יותר.

אני גם ארשום על הפיצ'ר הזה בבלוג שלי.

באמת לאפשר לאינסטגרם להציע את החשבון שלך לאנשים שיש סיכוי שיאהבו את הפרופיל, אז תזכרו את הטיפ הזה.

 הדבר הבא שאני רוצה לדבר עליו זה אני רוצה לדבר על בוטים באינסטגרם

רובוטים באינטגרם. 

עכשיו באינסטגרם יש המון המון תנועה רובוטית בגלל שהפלטפורמה ככה, אני משער שוב.

בגלל שהפלטפורמה פעם לא הייתה שייכת לפייסבוק וכנראה בסוף בנייה שלה או הכל, אפשרו פעם לייצר בקלות בוטים שלמערכת היתה קשה להתגבר עליהם.

זאת אומרת שזה הגיע למצב שכמעט 30% מהתנועה באינסטגרם הייתה תנועה של רובוטים.

היית מעלה תמונה, היית מקבל לייקים ותגובות מפרופילים הזויים שאין לך מושג איך הם הגיעו אליהם.

זה באמת בגלל שהבוטים האלה שולחים לייקים ותגובות  מחוות לייקים ותגובות בכל העולם.

פשוט הם לא יכולים לשלוח את הלייקים ואת כל המעורבות שלהם לנתיב אחד, כי יעלו עליהם מהר.

אז הם פשוט שולחים לכל העולם את התגובות ואת הלייקים.

וכדי שלא יעלו עליהם.

זה כנראה מגיע גם לחשבונות שלנו, וזה דבר שהיה מאוד ממש מעצבן.

אחד הדברים שמאז שפייסבוק קנו את אינסטגרם, דבר שהם מאוד מאוד נלחמים בו זה את כל הנושא של הבוטים באינסטגרם.

זה משהו שפייסבוק רואים אותו מאוד מאוד בחומרה וזה משהו שיכול להוביל לחסימת חשבון כמעט מיידית.

היום, עם כל השיפורים שפייסבוק הכניסו באינסטגרם ובאלגוריתם… באלגוריתמים ובבנייה של הפלטפורמה כבר הרבה יותר קל להם לנטר פעילות שכזאת.

באמת חשבונות כאלה מהר מאוד נחסמים.

אם נגיד עושים את זה בצורה יותר מתונה אז פחות אבל עדיין החשבון תמיד נמצא בסיכון.

יש עסקים רבים שעיקר הפעילות שלהם וחשוב שהם יהיו באינסטגרם וזה כלי שאפשר לאבד אותו ביום אחד ולכן אני לא ממליץ להשתמש בכלל בבוטים.

יש המון דברים שאפשר לעשות בשביל להגיע לגידול.

אם נגיד זה לשמור על מעורבות מאוד גבוהה ומתונה סביב העולם שבו הפועלים.

אם זה לתת תוכן טוב, אם זה להשתמש בהאשטאגים שאני אדבר על זה בהמשך

קידום ממומן שאם נגיד יש תוכן טוב למה לא לשים כמה שקלים בשביל לדחוף את התוכן קדימה ואם אנשים אהבו אז הם יכנסו לפרופיל, יתרשמו ויכולים לעקוב.

אז באמת יש היום היום המון כלים כדי להכניס אנשים לפרופיל.

באמת כדי להצליח ולגדול באינסטגרם, אז אני לא ממליץ בכלל להשתמש בבוטים במיוחד.

לא באינסטגרם יש דברים אחרים שזה אחלה ואוטומציות- זה אחלה. באינסטגרם- פחות. 

אז באמת. בשבוע האחרון הושק Reels – רילס שזה בעצם המתחרה של פייסבוק ואינסטגרם נגד טיקטוק.

ובעצם, הפלטפורמה הושקה בארצות הברית בינתיים, ועדיין לא הגיע לישראל אבל אני מאמין שהיא תגיע בשבוע שבועיים הקרובים. 

אז הם בעצם, פייסבוק, כמו שהם עשו לסנאפצ'אט עם הסטורי ודי סיימו את הסיפור שלהם, זה מה שפייסבוק ואינסטגרם מנסים לעשות לטיקטוק.

יהיה מאוד מעניין לראות מה יקרה עם הפלטפורמה הזאת.

אם נסתכל קצת על העבר, ומה שאפשר ללמוד ממה שקרה עם פייסבוק בעבר מכל מיני מהלכים

זה שמצד אחד יש להם את כל הנושא של סנאפצ'ט עם הסטוריז וכל המציאות רבודה וכל הפילטרים המגניבים.

באמת אינסטגרם הצליחה לעשות את זה בצורה מאוד מאוד טובה, ודיי לסגור לסנאפצ'אט את הסיפור בכל מה שקשור לעולם הרשתות החברתיות ולקחו מהם את כל הלקוחות.

אבל אם להסתכל על דוגמא ה- IGTV  אינסטגרם ופייסבוק יעדו את זה כדי להיות מתחרה בעצם ביוטיוב בסרטונים יותר ארוכים יותר עמוקים.

אם זה מדריכים, אם זה ולוגים, אם זה בלוגים.

אז פה הם פחות הצליחו, כי הפלטפורמה הזאת פחות עובדת, לפחות בישראל.

וכמובן כמובן שהיא לא מתקרבת לרגליים של יוטיוב בקטע הזה.

אז לדעת מה יקרה אם רילס וטיקטוק זה משהו שהוא מאוד מאוד קשה לדעת כרגע.

כי באמת יש לנו סיפור אחד שהם הצליחו, וסיפור אחד שהם ממש לא הצליחו.

אבל עם כל מה שקשור למשפט שיש לסין עם הגדרות פרטיות באמת אי אפשר לדעת בסופו של דבר חידושים בפלטפורמה, גם אם זה לא יעביר וטיקטוק עדיין תמשיך להיות חזקה.

חידושים זה תמיד טוב, זה תמיד משאיר עוד זמן אנשים בפלטפורמה 

אני מאמין שגם מי שיהיה לו טיקטוק, כמובן שיש לו גם איזה חשבון אינסטגרם חזק וזה יהיה עוד כלי שהוא יוכל להפיץ בו מסרים ותכנים ולזכות בחשיפה.

בתור משווקים זה כלי שחשוב מאוד שאנחנו נדע שהוא צריך לצאת בשבועיים הקרובים.

כמו שהעבר מלמד אותנו, שאינסטגרם מוציאים ופייסבוק או בכלל כל פלטפורמה משיקה כלי חדש הם נותנים לו חשיפה מאוד גדולה בהתחלה. 

אז אני מאוד מאוד ממליץ לבעלי העסקים להיערך בהתאם

סרטונים קצרים במצב פורטרט שבאמת יעבירו מסרים.

כבר אפשר להתחיל להתכונן לזה כי באמת החשיפה שם בהתחלה תהיה מאוד גדולה, למה שיהיה בהמשך נצטרך לקנות בכסף.

 אז… מי ששומע את הפרק הזה

להוציא טלפונים, להביא מצלמות צלמים, להתחיל להכין סרטונים קצרים כי באמת הולכת להיות שם בהתחלה חגיגה גדולה.

לאחר מכן נראה אם הדבר הזה יעבוד או לא יעבוד, אבל קודם כל להיות שם זה דבר מאוד חשוב.

עוד שני טיפים קטנים שאני רוצה לדבר עליהם הם טיפים קצת אחד יותר, מה שנקרא

"המוכר והפופולרי" השני הוא קצת יותר "לרדת למי שיורד יותר לעומק".

אז באמת הטיפ הראשון שאני רואה שיש חלק שעושים אותו, אבל עושים אותו כדי לצאת מידי חובה:

 אז מדובר בהאשטגים.

באינסטגרם מותר ואפשרי, ורצוי לשים האשטג ויותר מזה אני ממליץ לכם גם לשים 30 האשטאגים שונים.

וחשוב להגיד-שונים בכל פוסט שאתם מעלים.

וגם בסטורי.

גם בסטורי צריך לשים אשטג אחד ובפיד חשוב שיש 30 האשטאגים שונים.

למה זה גורם?

מצד אחד אתם מופיעים בפידים של האשטאג עצמו.

אנשים עוקבים גם אחרי האשטגים, ומהצד השני זה עוזר לאינסטגרם להנדס את הסוג תוכן שאתם מעלים, אז יש לזה חשיבות גם מהצד שאתם מקבלים טראפיק אורגני בחינם-ההאשטאגים.

מהצד השני אתם עוזרים לאינסטגרם להבין על מה התוכן שלכם ועוזרים לאינסטגרם להציג את התוכן לאנשים שיותר רלוונטיים אליכם.

עכשיו עוד טעות שאני רואה שהיא מאוד מאוד קורית זה אנשים שיש להם עסקים מקומיים שנמצאים בישראל שנמצאים או בבאר שבע, תל אביב, חיפה, זה לא משנה.

שעיקר הלקוחות שלהם זה עסק פיזי ועיקר הלקוחות שלהם נמצאים בישראל, מן הסתם.

משתמשים בהאשטאגים באנגלית והחשיפה שלהם הם חבל על הזמן ויש להם הרבה אימפרשנס ולייקים ותגובות.

אבל בוא נגיד את האמת.

בסופו של דבר מישהו שנמצא בארצות הברית אם הוא לא יבוא לטייל בישראל, הוא כנראה לא יגיע אליך.

גם אם הוא יגיע אליך זה כנראה תהיה חוויה חד פעמית, ולא הייתי משקיע את הזמן ואת המאמץ ולפעמים גם כסף על הקהלים האלה.

מומלץ להשתמש בהאשטאגים בעברית, שכנראה מי שייכנס אליהם זה אנשים מקומיים, אנשים שכנראה יכולים להיות לקוחות שלך.

אז מאוד חשוב לנסות לשים את הלייקים ואת התגובות ואת ההחשיפות בצד.

כדי להגיד:

"וואו יש לי המון עוקבים" וחשוב שבאמת העוקבים שלך יהיו קהל היעד שלך. 

כי אם הם לא קהל היעד שלך לא באמת עשית עם זה משהו.

כי החשבון אינסטגרם שלך לא יניב לך כסף בסופו של דבר, ואם אנחנו מסתכלים על אינסטגרם עסקי כאינסטגרם שאנחנו עושים בו שיווק, אז אנחנו בהחלט צריכים לכוון לשם.

הטיפ השני שאני רוצה לתת לכם הוא קצת יותר לרדת לשורש של העניין והוא שימוש ב- ALT

כשנכנסים כדי שמעלים פוסט חדש יש למטה- Advances options. כאילו אפשרויות מתקדמות יותר, ששם אנחנו יכולים לרשום תיאור לתמונה ב-ALT. 

מה שזה עושה בעצם זה מצד אחד נותן את האפשרות לאינסטגרם להבין מה אנחנו רואים בתמונה. כמובן שהם מהנדסים את התמונה וסורקים אותה בעצמם.

כדי להבין מה יש שם בפנים, אבל האלגוריתם לא תמיד מצליח לעשות את זה ב-100% אז בעצם אנחנו עוזרים לאינסטגרם להבין מה שיש בתמונה.

ברגע שהם מבינים מה שיש בתמונה ומה אנחנו בעצם מציעים ככה יותר קל לה לחשוף את התמונה הזאת ואת הפוסט הזה לקהל שהוא יותר רלוונטי.

אז זה משהו שאמנם הוא לא כזה חובה להשתמש בו, והרבה לא משתמשים בו, אבל זה עוד איזה טיפ קטן שיכול לעזור בקידום של הפרופיל אינסטגרם שלכם.

הנושא האחרון שאני רוצה לדבר איתכם עליו זה לחבר את חשבון האינסטגרם לחשבון הפייסבוק שלכם.

במיוחד אם זה חשבון עסקי.

אבל גם אם אתם משפיענים או יוצרי תוכן או כאלה שיש להם בלוג, לייף סטייל או כל דבר כזה או אחר זה מאוד מומלץ.

מה שהדבר הזה עושה זה בעצם גורם לאינסטגרם להבין יותר פרטים עליכם וגם הפעילות שאתם עושים בפייסבוק מתקשרת לחשבון האינסטגרם.

זאת אומרת שאם נגיד עכשיו אתם באיזה קהילה מסוימת ואתם באינטראקציה עם מישהו מסוים אז כמובן שפייסבוק יודע את זה אז אינסטגרם יודע את זה.

הרבה יותר קל להם בסופו של דבר להבין עם מי אתם באינטראקציה ומי קהל היעד שלכם.

יש להם הרבה יותר נתונים כדי להציג אותכם לקהל היעד הרלוונטי.

אז אם אנחנו מסתכלים על הרצונות של אינסטגרם, בסופו של דבר הם רוצים להיות כמו שהבנו, פלטפורמה מעניינת שאנשים נמצאים שם הרבה זמן.

 עכשיו, אם נגיד אתם נמצאים בפלטפורמה הרבה זמן, כנראה אתם תהיו בגלל האנשים שאתם מכירים.

כנראה בגלל תוכן שמעניין אתכם. אז אם דיברתם עם מישהי, באיזה קהילה כנראה יש לכם את אותו תחום עניין אז הם יכולים להציג את הפרופיל שלך לאותו בן אדם שדיברת איתו והדבר הזה בסופו של דבר יכול… משרת את כולם.

 יש פה win-win-win שהפלטפורמה מקבלת יותר זמן, כי יותר מעניין את הפרופיל העסקי שלכם.

נחשף לאנשים שהם יותר מתאימים לו וגם הפרופיל של המשתמש מקבל תוכן שיותר מעניין אותו ויותר כיף לו בפלטפורמה.

אז אני מאוד מאוד ממליץ לחבר את החשבון אינסטגרם לחשבון הפייסבוק.

זה עוד נתונים שיכולים לשפר את הביצועים שלכם.

הגענו לסוף הפרק ואני רוצה להודות לכולם ולכל מי שהאזין עד לכאן.

מקווה שהיה לכם פרק מעניין ובאמת קצת יותר הבנתם את הפלטפורמה לעומק. 

ובאמת, תיישמו את הטיפים האלה ותיקחו את חשבון האינסטגרם שלכם צעד קדימה, כי זה באמת כלי נהדר.

אני רוצה להמליץ לכם להכנס לבלוג שלי שהקישור באמת נמצא כמעט בכל מקום.

יש שם המון המון תכנים ומדריכים.

המון נושאים ששווה להיכנס ולעקוב. אז אני הייתי רועי ריבק,

נתראה בפרק הבא, יום שישי, שעה 10, נמצא בכל הפלטפורמות. תודה לכם, ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש