פרק 19 - האם קהילות זה השיווק של העתיד?

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

קהילות שיווק נושא שמדובר הרבה בכל ההקשר של שיווק ופרסום.

בפרק 19 התארחה חופית נגר, יוצרת תוכן ומנהלת קהילות ותיקה ומנוסה

והזמנתי אותה לשיחה על קהילות, עסקים ומה שביניהם.

נושאים מתוך הפרק:

למה קהילה זה לגמרי שיווק העתיד?

איך יוצרים קהילה ייחודית ומבודלת?

כמה טיפים מעולים שכדאי להכיר,וגם מאילו מלכודות רצוי להתחמק!

אם התלבטתם עד היום אם לפתוח קהילה, תקשיבו מה יש לחופית להגיד לפני

(ואז תרוצו מלאי אמביציה לפתוח אחת).

לאתר של חופית הקליקו כאן 

תמלול הפרק:

רועי ריבק

שלום לכולם פרק 19 של הפודקאסט לבן על שחור

והיום אני ממש מתרגש כי זה אחד הנושאים החמים ביותר שקיימים היום.

היום אנחנו נדבר על קהילות.

קהילות וקבוצות הפכו להיות כלי כל כך חזק למשווקים וליצירת תוכן ולקרב לקוחות פוטנציאליים.

 ולפרק הזה, יש לנו אורחת מאד מיוחדת

היא בעצמה מנהלת קהילות והיא באמת אחת האלופות ואני ממש שמח שהיא הסכימה להתארח.

אז אנחנו נעבור למוזיקה.

אני אציג את האורחת שלנו ונתחיל עם הפרק. 

לפני שמתחילים אני רוצה להציג את האורחת שלנו, אז הפרק הזה מתארחת חופית נגר

אז הבמה של חופית.

אני בטוח שיהיה פרק מרתק.

חופית נגר – מנהלת קהילות

היום אני פה כדי לדבר איתכם קצת על למה בכלל לפתוח קהילה, למה זה טוב?

וגם כמה טיפים, לכל מי שמנהל ומנהלת קהילה בהווה וגם כל מי שחושב לפתוח אחת.

אז יאללה בואו נתחיל. 

את השימוש המאסיבי בקבוצות פייסבוק אנחנו רואים גם בארגונים גדולים כמו

וורדפרס, קאנבה, האבספוט, מובייל מנקי אלמנטור וכו', ולא סתם.

הפיתוח של קבוצות פייסבוק כבר מזמן הפך להיות איזשהו נדבח בתוך מערך השיווק הכללי

גם בתוך הקונטקסט מרקטינג בפרט. 

החברות האלה מותגים האלה ממש מקצים משאבים, כוח אדם כדי ליצור קהילות פייסבוק מעורבות וטובות.

הסיבה היא קודם כל החיבור של המותג עם קהל היעד שלו

שהוא איזשהו חיבור שהוא בגובה העיניים.

איזשהו קשר אישי, כזה ששם אותם ממש בקו הראשון אל מול הקהל שלו.

ולא רק זה, הקבוצות הפייסבוק היום, במיוחד אלה של  האלמנטור, וורדפרס, קאנבה

החליפו את הפורומים של תפוז של פעם ואפשר ממש לראות שבקהילות פעילות

חברי הקבוצה, פונים לחברים אחרים בקבוצה לגבי שאלות טכניות. 

אז גם אנשים לומדים אחד מהשני אבל זה גם חוסך עלויות של התמיכה הטכנית

ושל Support ושל פניות, אל הארגונים האלה.

לכן גם זה בעצם זה איזשהו שיקול שיש להם כשהם פותחים קהילה וממש רואים את ממש רואים את זה בשטח.

קחו לדוגמה את קבוצת אלמנטור העולמית.

אלמנטור קומיוניטי.

יש לה נכון לזמן של ההקלטה הזאת למעלה יותר מארבעת אלפים, 4000 פוסטים ביום, שזה המון, חשיפה מטורפת של הקבוצה.

יש שם מעורבות מעולה – בקהילות יש מעורבות מעולה

שזה משהו שאנחנו רואים גם בקבוצה של קאנבה, וגם העולמית אבל גם הישראלית

יש את הקבוצה I can canva, של הדסה ודור גולדין, שהיא שגרירה של קנדה בישראל.

מעבר לחידושים ולעדכונים והפיצ'רים שהיא מעדכנת שם שזה מעולה

היא גם מפרסמת שם סרטוני הדרכה עם מכל מיני דברים שאפשר לעשות עם קאנבה

שהלקוחות הקיימים אפילו לא ידעו שאפשר.

אז יש פה גם עניין של לקוחות פוטנציאליים וגם שימור לקוחות

גם הם עוזרים אחד לשני ואפשר לראות איך הם משתפרים מעיצוב לעיצוב. 

כל אחד מעלה את העיצובים שלו ואז הוא מראה איזשהו עיצוב שהוא חדש שהוא למד בתוך הקבוצה או לבד.

וזה נורא נורא נחמד לראות איך האנשים מתפתחים,

לפעמים רק בגלל קבוצת הפייסבוק, וזה מעולה וזה מדהים. 

אז באמת יש המון המון יתרונות לקבוצות, אני חושבת שאנחנו כבר מכירים אותם.

זה שם אותנו בתוך איזשהו, בתור איזשהו אוטוריטה בתחום שלנו זה עוזר לנו למתג ולמצב את עצמנו.

זה עוזר לנו לדגמן מקצועיות ולדגמן את הידע שלנו

לתת איזה שהיא טעימה מהשירות שלנו בצורה שהיא קלה וגם מקבלת חשיפה מאוד מאוד יפה מפייסבוק עצמה. 

לפעמים גם יש לנו מתחרים בקהילה.

אז במיוחד אם זה קבוצות קולגיאליות של מעצבים גרפיים, מעצבי פנים משווקים בדיגיטל וגם שם יש לנו איזשהו לימוד משותף.

אנחנו למדים אחד מהשני.

יוצרים נטוורקינג כזה בריא.

כמובן לשמור על הגבולות והכבוד הקולוניאלי של לא להעתיק ולא לפרסם דברים מחוץ לקבוצה בלי אישור

אבל מעבר לזה אני חושבת שהמתחרים בקבוצה הם ממש יכולים להרים לנו את העסק צעד אחד קדימה וגם את הקהילה, גם את הקבוצה. 

טוב שיש הרבה אנשים שעונים אחד לשני.

יכולים להיות כל הזמן על כל הפוסטים

לא כולנו יכולים להיות כל הזמן על כל הפיצ'רים החדשים ועל כל הבאגים החדשים וטוב שיש עוד מי שעוסק בזה

מעדכן בדברים האלה. 

עוד דבר נוסף, שאני מאוד מאוד אוהבת בקבוצות זה יתרון שיש בקבוצות פייסבוק

לאו דווקא שאתם מנהלים, שזה בעצם מקור ליצירת תכנים.

ברגע שאני רואה שאלות שחוזרות על עצמן, חששות, פחדים, מה אנשים אוהבים

מה לא, מה הם לא אוהבים, מה חוזר על עצמו.

הרבה אני בעצם יכולה לקחת את זה, וזה נותן לי רעיונות לתוכן.

איזה סרטונים ליצור איזה לייבים לעשות

איזה פוסט בבלוג לעשות הוא היה להביא איזה מישהו אורח שידבר על לינקדאין כי זה עלה הרבה פעמים בקבוצה. 

אם זה קבוצה שלי הייתה כמובן שאם נגיד למשל עולות כמה שאלות בשבוע על

מה ההבדל בין עסק מורשה לעסק פטור?

אז אני אולי אדבר עם איזשהו רואה חשבון שיודע ככה לדבר במונחים של פשוטי העם.

אני אגיד לה בוא לקבוצה שלי, זה גם לחשוף אותך אליהם. 

הם ייחשפו לתוכן מעולה, ומשהו שאני תמיד יוכל גם אחר כך להפנות ללייב הזה

בעצם לייצר לייב שהוא מדויק ומעולה ומלא בערך לקהילה שלי.

כי אני יודעת שכרגע זאת שאלה שנשאלת כל שני וחמישי, ואני רוצה שהיא תקבל מענה

אני יודעת שזה ירים את הקהילה שלי רמה אחת למעלה.

זה לגבי היתרונות של הקהילה ואני בטוחה שיש עוד הרבה, וכל אחת מהקהילה שלו

אבל דווקא פה אני רוצה להיכנס לשיקולים פתיחת קהילה.

בוא נפתח קהילה זה נהיה כזה קצת כמו "בוא נפתח פאב" של לפני עשור, או שני עשורים.

יאללה, קצת משעמם, קצת מה לעשות. בוא.. שמעתי שיש חשיפה מאוד טובה, בואו נפתח, קהילת פייסבוק נפתח קבוצת פייסבוק

ויאללה, בואו נרוץ עם זה.

אחד השיקולים

כשאני פותחת קהילה או מייעצת לפתיחת קהילה לשאול את עצמכם כמה שאלות.

מה המטרה של הקהילה שלי?

כי אם זה רק לפרסם את עצמכם אז עדיף להשקיע בבלוג, בעמוד העסקי.

באמת צריך להיות פה איזושהי איזשהו רצון גם לשמוע אחרים וגם לפתח דיונים ולפתח נטוורקינג כזה

כי אם אין איזשהו רצון כזה אז הקהילה לא תצליח.

זה לא יכול להיות מקום שבו רק אני מדברת, והבמה היא רק שלי. 

דבר נוסף זה האם יש לי בכלל כוח להתעסק בדברים שהם לאו דווקא העסק שלי.

בקהילה יש המון התעסקויות מסביב המון התעסקויות של "משטור" אני קוראת לזה, קצת גן ילדים.

אנשים שפונים אלינו בפרטי, ולמה מחקנו להם את הפוסט.

הרבה מאוד דברים שלא לשים לב שלא עוברים על כללי הקבוצה, לשים לב שאנחנו לא מאשרים משהו למישהו אחד, אבל לא מאשרים למישהו אחר.

במילה אחת אפליה.

צריך לשים לב לדיונים שהם לא חוצים קווים אדומים

שאין שם אמירות פוגעניות ועלבונות, ושלא נוצר גם איזשהו שיימינג. 

כי אנחנו יודעים שהיום, גם אם השיימינג מוצדק, זה יכול להגיע לבית המשפט.

מנהל הקהילה, בעצם הוא אחראי על מה שקורה אצלו

ולכן צריך שבאמת יהיה לכם את הכוח להתעסק עם דברים שהם לאו דווקא מה שאתם

לאו דווקא המטרה הנעלה, והגדולה, חוד החנית של הקבוצה.

הפתרון הזה, אגב, יכול להיות מודרייטור או מודרייטורית שיתעסקו בזה.

לא תמיד זה קל למצוא על ההתחלה

אבל חשוב להבין שתהיה התעסקות כזו, אי אפשר להתחמק מזה.

עוד שאלה שאני שואלת את עצמי לגבי הקבוצה זה האם יש לי תוכן בארגזים לתת באופן חינמי

בתוך הקהילה עצמה.

אני חייבת שיהיה לי תוכן מעולה.

אני חייבת לבדל את עצמה משאר הקבוצות ולעשות את זה לאורך זמן.

לא מספיק שיש לי תוכן לשבוע הראשון ולשבוע השני אני צריכה לייצר תוכן באופן שוטף

עדיף מהאסטרטגיה שלפחות לרבעון. 

אבל אם לא, אז לפחות לחודש קדימה עם המון המון גמישות מסביב.

לגבי אתם יודעים, אני יכולה לייצר איזושהי אסטרטגיה תוכן, אבל מחר-מחרותיים לא יפסיקו לשאול שאלות בקבוצה על טיקטוק

אז אולי אני טיפה אשנה את כל התכנים שכתבתי.

אחת לחודש ואני אחליף אותם לטיקטוק או אביא איזשהו מומחה מהתחום

וזה לא חייב כמובן תוכן שאתם מעלים איזשהו תוכן אינפורמטיבי.

זה יכול להיות שאלות, וזה יכול להיות אנשים אחרים שאתם דואגים שיעלו פוסטים.

אבל בשורה התחתונה צריך שיהיה תוכן וצריך שהוא יהיה תוכן מעולה. 

באמת, השאלה אולי הכי חשובה שצריך לשאול את עצמנו כשאנחנו באים לפתוח קבוצה היא

האם יש עוד קבוצה בתחום הזה?

כי אנחנו מוצפים בקבוצות במיוחד של קבוצות של הורות וקבוצות של שיווק בדיגיטל

ואם אנחנו לא בקטע של להצטרף אליהם, לצוות ההנהלה- שזה אגב אופציה מצוינת

אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו מבדלים את הקהילה שלנו. 

הבידול יכול להיות בכמה דרכים. הבידול יכול להיות קודם כל לקחת את התחום ולבדל ביטחון.

למשל, למה אני מתכוונת?

למשל, לקחת את "שיווק בדיגיטל" ולבדל אותו אני פותחת קבוצה של משווקים בדיגיטל דרך הטיקטוק. 

אני פותחת קהילה של שיווק למטפלים הוליסטיים.

ממש לקחת מתוך זה ולפרק את זה לקבוצה נפרדת.

היא אמנם תהיה קטנה יותר, אבל לפעמים לפעמים הבידול הזה הוא בדיוק מה שאתה צריך כדי לפתוח קהילה שמאוד מאוד מעורבת. 

עוד אפשרות לבידול זה בידול גיאוגרפי.

אני למשל, במקום לרשום חובבי ריצה- אז חובבי ריצה מאזור מאזור גלבוע.

חובבי ריצה מאזור בקעת הירדן.

ככה אני גם יוצרת לעצמי מעבר לתוכן גם איזושהי קבוצה שגם באמת נוכל להיפגש בהמשך ולהעביר את הפעילות לאופליין. 

וזה באמת נותן לנו איזשהו פתח להמלצות שנכונות לאזור הזה.

אם זה מוצרי ריצה מאזור הגלבוע

ואם זה מקומות שטוב לעצור בהם כשאנחנו רוצים חצי מרתון באזור באר שבע.

אז כל העניינים האזוריים האלה גם יכול לעזור ככה לבדל. 

דבר אנחנו רואים היום גם איזה שהם בידול באמצעות שיטות

למשל, הורות מקרבת, הורות בלימוד ביתי, שיווק אורגני בלבד. איזשהו שיטה שבה אנשים משתמשים, פותחים קהילה

ובעצם הקהילה נורא נורא מבודדת וממוקדת לנושא אחד ספציפי.

וזה בעצם מה שנותן לנו מענה לכל עומס הקבוצות שיש היום בנושא מסוים.

 עכשיו תראו, לפתוח קבוצות של חובבי ריצה ושל משווקים בדיגיטל

ואנשים שהם דומים לנו זה אופציה אחת. יש אופציה נוספת שהיא בכלל לדבר אל קהל היעד שלי ומה הוא מחפש.

ניתן לכם דוגמה.

אני למשל לא באמת, אבל אני למשל כירופרקטית שמתעסקת באנשים שיש להם בעיות ברכיים.

 וזה התחום שלי, ובזה אני עוסקת.

אף אחד לא ייכנס לפייסבוק ולחפש כירופרקטיקה לבעיות ברכיים. אנשים שכואב להם הברכיים, הם יחפשו כאבי ברכיים.

לכן אני פשוט אפתח קבוצה שבה השאלה קוראים לא יודעת

"כואבות לי הברכיים" או "בעיות ברכיים" ואני פשוט אאסוף את כל הקהל היעד לקבוצה הזו. 

אמנם בהתחלה יהיה לי קשה לפרסם את עצמי

אבל זה יתן לי קודם כל איזה שהוא חשיפה לקהל היעד.

חשיפה ככה טובה ועמוקה לגבי מה מציק להם, מה מפריע להם

איפה זה פוגש אותם ביום יום, איפה הם הכי הכי נתקלים. 

וככה אני אבין את זה יותר טוב, וזה פשוט יעזור לי לחדד את המסרים שלי להמשך.

אז אני גם יכולה ליצור בעצם מכל מיני תכנים שיתנו להם ידע או כל מיני רעיונות לאיך אפשר לטפל

מה שיטות הטיפול בברכיים, איך כירופרקטיקה יכולה לעזור. 

איזושהי היכרות גם עם כירופרקטיקה, לתת גם טיפים שלא קשורים אפילו לעסק שלי אלא לאיך כדאי להם לשבת.

איזה תרגילים כדאי להם לעשות בבית.

כל המידע הזה

כל התוכן הזה פשוט לחשוף את האנשים האלה אליי. 

הם ייכנסו לפרופיל שלי, יכנסו לאתר שלי, יגידו "בואנה, יש לה טיפים מעולים.

אני רוצה גם לנסות את הטיפול הזה".  וזה גם שם אותי כמומחית. אני ממש לא כאילו פרקטית

אני כירופרקטית לאנשים עם כאבי ברכיים

זו בעצם גישה אחרת שבה אני לא פונה לתחום שלי, אלא למה שאנשים יחפשו. 

אז במקום במקום מאלפי כלבים- הבית לכלבים סוררים, בעלי כלבים מתוסכלים.

באמת לפנות לקהל היעד עצמו. אם אני פותחת כקבוצה של אילוף כלבים

כשהמטרה שלי היא לפרסם את עצמי או המטרה שלי היא בעצם לשוק ולדבר עם קהל היעד שלי אין לי מה לקרוא להם "מאלפי הכלבים". 

אני לא צריכה פה עוד מאלפים, אני צריכה פה עוד אנשים שצריכים את השירות שלי.

לכן אני מאוד ממליצה לחשוב שכשפותחים קהילה.

האם אולי שווה לקרוא לה בשם אחר לחשוב איך אנשים יחפשו בכלל ומי אנחנו רוצים שמה.

כי שוב, אם אני רוצה אנשים עם בעיות גב או בעיות ברכיים אני לא אכתוב להם כירופרקטיקה, ואני לא אכתוב להם דיקור סיני, אני אקרא לקבוצה בשם שבו ככל הנראה הם יחפשו רק שהם יכנסו לפייסבוק.

אז זה ככה באמת לגבי כל מי שרוצה לפתוח קבוצה והוא לא בטוח אולי כבר יש קבוצות כאלה

לא יודע איך לבטל את זה, זה ככה הפתרון שאני רואה פה.

כמובן שאצל כל עסק זה טיפה שונה. צריך באמת ככה להסתכל מה אתם רוצים להשיג, מה האסטרטגיה שלכם, למי אתם רוצים לפנות ומה אתם רוצים להשיג מהקהילה עצמה ולפי זה להחליט.

אבל זה ככה בגדול לגבי בידול של קבוצה.

אז הגענו לחלק האחרון של הפרק ובו אני ארצה לדבר איתכם קצת על כלים, להעלאת מעורבות בקבוצה שלכם.

אתם רואים שעולות שאלות שעולות וחוזרות בקהילה.

תמצאו מישהו שיכול לדבר על הדברים האלה, או אפילו אתם בעצמכם. 

תקימו איזשהו איוונט בקבוצה תעדכנו את החברים שאתם הולכים להעלות עוד שבוע, אם יש להם איזה משהו שהם רוצים לשאול, ותעשו את זה ממש אירוע.

לייבים כאלה בדרך כלל, הצופים במעורבות מאוד גבוהה לחשיפה יפה ככה

האלגוריתם של פייסבוק זה טיפה משחק לאנשים ככה על אפקט ה-FOMO. 

הם רוצים להיות חלק מהקבוצה שאת צופה בלייב.

שימו לב, גם לשעות שבהן אתם מפרסמים גם את הלב וגם כל פוסט אחר איזה שעות הכי טובות.

אצלכם בקהילה, אם זה הערב, האם זה הבוקר, באיזה ימים.

כל המידע הזה מופיע באינסייטס. 

אל תתעלמו ממנו, אבל גם לפעמים תאתגרו אותו.

תפרסמו דווקא בימים החלשים, בכל מיני שעות כדי באמת לראות מתי באמת יש לכם את החשיפה הכי גבוה, הכי הרבה מעורבות השתמשו במידע הזה. בקבוצות שבהן אני רוצה שהאנשים..

שחברי הקהילה, למעט האדמינים והמודרייטורים גם ישתתפו.

 גם ידברו, גם יעלו ואני רואה שהם לא עושים את זה.

אני טיפה ייקח צעד אחורה מכל מה שנקרא פוסטים ארוכים ומלא אינפורמציה ופוסטים נורא מקצועיים ואני אעבור על הטיפה לשאלות קלות, יותר שאלות שקל לענות עליהן. 

שהתשובה עליהן אפילו יכולה, יכולה להיות במשפט אחד- מה אתם עושים במשפט אחד.

"מה הספקתם השבוע?" "יום ראשון היום, בוקר טוב, איך אתם הבוקר?

תענו לי בגיף או באימוג'י בלבד"

כל מיני שאלות כאלה שאני שותלת במהלך החודש כדי להגדיל את המעורבות.

כשאנשים רואים שאלות כאלה קצרות אז הם נוטים להשתתף.

אנחנו בדרך כלל בקבוצות שאנחנו מנסים להתניע אותם. אנחנו רואים דווקא על הפוסטים האלה יותר.

חברי קבוצה שלא ראינו קודם עונים עליהם כי זה קל אותו דבר עם סקרים למשל שזה מאוד מאוד פשוט לענות על זה.

 זאת אומרת שאני לא מבקשת יותר מדי מחברי הקבוצה.

קודם כל בואו תשתתף, ובמשחקים הקטנטנים האלה. משחקי היכרויות למשל מה שמוביל אותי לפינות קבועות. 

אתם יכולים לראות למשל, בקבוצה של שוטף +120 של קטמון עץ וחגית איילון שבה בעצם הם עושים כל פעם פינה קבועה.

 פעם זה היה שתי משפטים של מת, אחד של שקר, שכל אחד מעלה עכשיו זה משחק היכרות של כל אחד, כותב 10 עובדות.

אפשר ממש לראות איך הפוסטים האלה מקבלים תהודה מאוד מאוד מאוד יפה.

עוד פינה קבועה ומעניינת- יש למשל רונית כפיר

בקבוצה שלה שהיא מפרסמת "הסעיף שהביא לי את הסעיף" בעצם מתבסס על סעיפי חוזה שנולדו מתוך מצבים לא כל כך נעימים עם לקוחות.

 בעצם, היא משיגה פה כמה דברים. קודם כל פינה קבועה שיש לה איזה חשיפה קבועה ומעורבות מאוד טובה.

אבל גם איזושהי למידה.

אנחנו לומדים פה איזה סעיף, אולי כדאי להכניס לחוזה

מה נכון לי, "וואי, איזה קטע לא היה לי את הסעיף הזה בחוזה שלי עד עכשיו טוב שהעלת את זה".

ואני מעלה, ואז אנחנו בעצם מרויחים פה גם ערך

גם למידה וגם בעצם פעילות כזאת נחמדה שבה לא רק אני משתפת, אלא גם אחרים יכולים להשתתף.

כי מן הסתם, מתוך הפינה הזו נולדו עוד סיפורים של עוד בעלי ובעלות עסקים. 

כלי אחרון שאני רוצה לדבר עליו זה באמת לאתר את חברי הקבוצה שם משתתפים וככה נותנים ערך טוב

אנחנו מזהים שהתוכן שלהם מצוין. אנחנו נפנה אליהם בפרטי או שאנחנו

נאתר אותם בקבוצות אחרות ואנחנו נזמין אותם לפרסם את התוכן אצלנו. 

זה גם להרים להם, לפרגן להם וגם נותן לקבוצה שלנו את הערך הטוב הזה שהם נותנים.

אני חושבת שזה לגמרי ווין ווין סיטואיישן.

לגבי מה לא לעשות- אני רואה המון המון חברי קבוצות וקהילות שבעצם כל פוסט שלהם הם אולי 90% מהפוסטים שלהם שולחים למקום אחר.

"בואו תיכנסו לאתר, בוא תקשיבו לפודקאסט, בואו תראו סרטון יוטיוב. אנחנו בפייסבוק.

פייסבוק זאת רשת חברתית.

אנחנו גוללים בה כי אנחנו רוצים להישאר בה כרגע.

ברגע שהוצאתם אותי מהקבוצה אני אסתכל

אולי טיפה ארפרף על המאמר, אבל אני אחזור ואני כבר לא אגיב עליו. 

זה בסדר לעשות מדי פעם איזשהו פוסט כזה. כתבתי מאמר מצוין על איך לבנות אתר בוורדפרס ולמה זה חשוב.

שאת נותנת כמה נקודות עיקריות מהמאמר ומזמינה את מי שרוצה להעמיק להיכנס לקישור ומוסיפה אותו בתגובות.

אני לא יכולה לבסס את כל הקהילה. שלי על פוסטים כאלה

כי אני רוצה להשאיר את החברים בקבוצה עוד דבר נוסף שאני רואה זה בעצם שמישהו נכנס לקבוצה ושואל כבר שאלה שנשאלה.

שנשאלה הרבה פעמים. אבל הוא חדש בקבוצה

הוא לא יודע את זה וישר מנהלי הקבוצה אומרים לו "תשתמש בשורת החיפוש". 

שזה בסדר, אני בעד שורת החיפוש, צריך להשתמש בה, אבל ברגע שבנאדם נכנס הוא כביכול נכנס אליי הביתה

פעם ראשונה אני רוצה לקבל אותו בפנים יפות.

הוא עדיין לא כל כך מכיר מה הולך פה אז אני גם אענה לו על התשובה.

גם אם זה בקצרה במשפט, ואני אגיד לו

"רק שתדע שכבר השאלה הזאת עלתה כמה פעמים בקבוצה

אם תחפש אותה בשורת החיפוש אתה תמצא עוד תשובות לשאלה הזו".

בעצם לשמור על גישה שהיא יותר מזמינה שיותר נעימה ולזכור שאנשים נכנסים לקהילה כל הזמן. 

אני לא באמת הם לא באמת יודעים מה היה פה קודם.

אז זה גם משהו שיכול לעזור לתחושת הקהילתיות ולשמר בעצם את האנשים שנכנסים.

אותו דבר, ראיתי את הדבר הזה גם עם יחידות לימוד.

מישהו שואל שאלה, ואנשים אומרים לו

"זה ביחידת הלימוד כבר דיברנו על זה"

האחריות על לימוד מלאות במידע מסועפות, למלא מלא תתי פוסטים.

 נורא קשה למצוא את התשובה, ואני באמת אומרת, אז, מה ההבדל בין זה לבין לחפש בגוגל?

הבנאדם, הרגע נכנס לקבוצה.

הבן אדם הרגע שאל שאלה כי עכשיו הוא שואל אותה.

זה נכון לעכשיו ולפעמים גם הפוסטים שלפני שנה כבר לא רלוונטיים. 

אז לפני שאני שולחת אותו לכל מיני מקומות אחרים, אני קודם כל אענה לו על הפוסט הזה.

כמו שאמרתי בקצרה, באופן נקודתי ואזמין אותו להרחיב את זה ביחידות הלימוד.

אני מזכירה לאנשים שיש יחידות לימוד.

אני מזכירה לאנשים שיש שורת חיפוש

אבל זה אף פעם לא על חשבון התשובה. 

מקסימום אם אין לי באמת כוח לענות אז אני שמה קישור לפוסט המתאים או לפוסט שהוא מחפש.

באמת לזכור שאנחנו רוצים שאנשים גם יישארו בקבוצה וגם שיהיה להם נעים כשהם ירצו להישאר ולהזמין גם חברים אחרים.

 זה הכל חברים, אני מזמינה אתכם להצטרף לקהילות שאותן אני מנהלת:

הראשונה זאת קהילת התוכניסטים של נאור נרקיס והשנייה זאת קהילת צעד דיגיטלי ראשון שפתחתי עם מעיין נחום ועוד צוות של מאסטריות, כל אחת בתחומה.

שם אפשר לשאול כל שאלה שיש לכם בנושא דיגיטל ולקבל מענה בקבוצה.

לא נשלח אתכם לשום מקום. שיהיה לכם אחלה יום. ביי ביי.

רועי ריבק

תודה רבה לחופית היה סופר מעניין. אני חייב להוסיף להמלצה של חופית על הקהילות שהיא מנהלת.

הם קהילות סופר איכותיות עם המון תוכן והמון אנשי מקצוע טובים.

אני באמת פעיל בכל הקבוצות האלה, אני צורך תוכן בעצמי ואני באמת, המלצה מכל הלב זה קהילות פשוט מעולות. 

כמה נקודות שאני רציתי לדבר בנוגע לקהילות זה כל הנושא שאנשים מרגישים בטוחים לשאול אנשים שהם כמוהם

ברגע שיש איזה מכנה משותף, לא סתם.

בהתחלה עדיין זה קוראים לזה קבוצות, אבל זה השתנה להיות קהילות כי בסופו של דבר אנשים אוהבים להיות בסביבה של אנשים שהם כמוהם.

 אנשים שיש להם את אותו דעה או שהם חולקים את אותו מכנה משותף.

אני יכול לתת דוגמה.

שבאיזה זמן מסוים, שאני מאוד אוהב את הסוג כלב הזה שנקרא קבליר קינג צ'ארלס.

באמת נכנסתי לקבוצה שנקראת גם לי יש קבלי קינג צארלס, או משהו בסגנון הזה. 

ורואים שם תמונות של כלבים חמודים ורואים טיפים ספציפית על הגזע הזה.

את הנושאים הקטנים של ההתנהגות שמאפיינת את הגזע הזה זה יוצר מעין חיבור.

אנשים אוהבים להיות בסביבה שדומה להם.

אפשר לראות גם איך פייסבוק מאוד מאוד מקדמים את הנושא של קהילות. 

פלטפורמות השיווק מבינים שהדבר הזה גורם לאנשים להישאר יותר בפלטפורמה שלהם.

בגלל כל הנושא של אם נגיד עכשיו יש לך את המעגל החברים שלך סליחה, זה מתחיל המעגל של המשפחה, אחרי זה חברים.

אחרי זה המעגל השלישי הוא בעצם המכרים והקהילה שאתה נמצא בה

אם זה השכונה שאתה גר בה או השכונה שגדלת בה. 

אבל בעולם הדיגיטלי מדובר בקהילות. זה הקהילות האלה שיש אנשים שהם כמוך.

אם זה הקבוצה של חופית, מנהלת בעיה שנקראת תוכניסטים, אז זה יוצרי תוכן ואנשים שמדברים על הנושאים האלה.

אם זה ב"צעד דיגיטלי ראשון" שזה אנשים שרוצים להיכנס לעולם הדיגיטל או פתחו עסק והם רוצים לקבל טיפים ועזרה.

 יש איזה מכנה משותף.

אז נוצר אמון ופתיחות, שזה דבר נפלא לראות את התייעצות ואיך כולם נרתמים לעזור.

איך באמת אנשים, אם פעם היה באמת יכולת לשלוח מישהו לחפש משהו בגוגל, אבל הוא בחר לשאול אצלך בקהילה.

פשוט צריך לתת לו את התשובה שהוא לא חיפש איזה שורה שהצליחה לתפוס את המקום הראשון בגוגל.

 הוא רוצה טיפים מאנשים שהם כמוהו, שמבינים אותו.

שהוא יכול לשאול שאלה על שאלה ולהוסיף, ולייצר איזה דיון מסוים ומה כולם שהם באותם נושאים חושבים.

זה דבר שיכול להפרות, ובאמת אם אתם נמצאים בקהילות שמתאימות לכם אתם יכולים לגלות עולם תוכן שלם ורמות עניין שהן אין סופיות.

אז קודם כל, בתור המלצה, בתור גולשים בפייסבוק

תיצרו לכם קבוצות וקהילות שהם בתחומי העניין שלכם

אנחנו נקבל עולם תוכן שהוא סופר מעניין בטוח יותר מעניין מהחדשות ועוד דברים כאלה שיש לנו במדינה או אפליקציות אחרות.

ואם אתם משווקים באמת, זה לא פשוט להיות מנהל קהילה.

זה לא פשוט לגרום שהקהילה שלך תעבוד ושיהיה שם מעורבות ותגובות.

זה משהו שבאמת דורש המון זמן ועבודה, אבל ברגע שיש לך את הדבר הזה אתה בעצם סוג של מאחד נושאים מסוימים ויש לזה כוח והשפעה אדירה. 

אפשר לראות באמת את זה באנשים בולטים בקהילות שממש ניהיו מיני סלאבים.

אם זה הבנאדם שייסד את "אבא פגום" או הבחורה שייסדה את "אמהות מבשלות ביחד" או את מאמאצחיק או כל מיני קהילות שבאמת גדלו להיות עם מאות אלפי משתמשים בקהילה

האנשים שמעורבים וקוראים שם באמת דברים נפלאים. 

אז אם יש לכם איזה רעיון או איזה מוצר ואתם עושים איזה משהו שקשור לדבר הזה, זה יכול לשרת אותכם ביג טיים.

אני רוצה לתת טיפ נוסף בנושא קהילות זה טעות מאוד נפוצה שאני רואה שהרבה אנשים עדיין עושים אותה.

 שהם פותחים איזה קהילה והם מתחילים להזמין את כל החברים שלהם בפייסבוק לקהילה הזאת.

ולפעמים סתם דוגמה הם פתחו קהילה של אנשים "משפצים ביחד" או משהו בסגנון הזה

מזמינים את אמא שלהם.

פשוט מסמנים את כל החברים.

 עושים "הזמן" והם לא באמת בודקים אם האנשים האלה זה מעניין אותם.

באמת חשוב שבקהילה יהיו אנשים שהתחום מדבר עליהם ומעניין אותם, כי פשוט זה משהו שברגע שיש מעורבות גדולה בקהילה או אנשים קוראים

לוחצים על הכפתור של ה-read more אפילו עושים איזה לייק

גם אם באמת הם רק צורכים את התוכן.

פייסבוק מבין את זה בסופו של דבר שאנשים קוראים את התוכן והם פשוט מייצרים יותר חשיפה.

אם נגיד הקהילה בנויה מאנשים שהנושא או סבתא אותם וזה קבור אצלם איפשהו בפייסבוק ובפיד זה פשוט יכול לדרג בצורה מאוד נמוכה ולהקטין חשיפה. 

זה סתם מנפח את המספר, אבל המספר לא אומר כלום.

בסופו של דבר בודקים את האיכות של הקהילה, את המעורבות של האנשים, את הערך שיש שם, ואלו הדברים החשובים באמת.

אז אל תסתכלו על המספר שהוא תסתכלו על הדברים האחרים היותר עמוקים.

אז הגענו לסוף הפרק ואני רוצה להגיד לכולכם תודה רבה שהאזנתם עד לכאן.

תודה רבה לחופית נגר שהיא טרחה ובאמת חלקה מהידע הגדול שיש לה בכל נושא הקהילות ויצירת התוכן

ונתנה לנו כלים שימושיים שנוכל להשתמש בהם בקהילות שלנו.

אני רוצה להזמין אתכם לקהילה שאני מנהל שנקראת "בעלי העסקים מדברים שיווק פרסום ומיתוג".

אני אשמח לכל מי שיש ידע אתם מוזמנים לשתף בקבוצה.

כמובן צריך להקשיב לכללים.

אני רוצה להזמין אתכם לבלוג שלי, שיש שם המון מאמרים מעניינים.

יש עוד 18 פרקים של פודקאסט.

תודה רבה לכולם, נתראה בפרקים הבאים. ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש