פרק 43 -איך להכפיל את החשיפה ושיח סביב התוכן שלך בזמן קצר וללא קידום ממומן

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 34 בפודקאסט לבן על שחור התארח מייק זילברג. הפרק עסק בנושא להכפיל את החשיפה של העסק שלכם באינטרנט.

מייק הוא מייסדIS-CL סוכנות קראייטיב בינלאומית שמתמחה בהקמת קהילות אסטרטגיות והוא מומחה לאיך להכפיל את החשיפה של עסקים ברשתות.

נושאים מתוך הפרק:

הפלטפורמה שרובכם לא משתמשים בה והכי קל להתחיל? 

למה הפלטפורמה כל כך מצליחה ומושכת מומחי שיווק ומובילי דעה? 

למה בונים קהילה ב-Quora (עד היום היה קשה לקחת בעלות על נושאים והיה לוקח זמן לבנות פרופיל חזק בין כל הפרופילים הקיימים, עכשיו זאת הזדמנות גם להיות ראשון ולהנות מהיתרונות ההינהרנטים של בניית קהילה, תיאור היתרונות) 

אומנות בניית קהילות? 

להכפיל את החשיפה של עסקים חדשים ברשת?

איך מכפילים ויותר את החשיפה סביב התוכן? לוובינר של מייק

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים פרק 43 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג אסטרטגי ודיגיטל.

הפרק הזה יש לנו אורח מיוחד ואנחנו הולכים לדבר על חשיפה אורגנית ועל איך אפשר דרכה להכפיל את החשיפה של כל עסק בעצם.

ואיך אפשר להצליח בכל מה שקשור לקוורה.

אז מי שלא מכיר.

זה הזמן להכיר נעבור למוזיקה, נציג את האורח ונתחיל עם הפרק.

(מוסיקה)

אז הפרק האורח שלנו הוא מייק זילברג שהוא מייסד סוכנות קריאייטיב בינלאומית.

והוא מתמחה בהקמת קהילות אסטרטגיות.

אז מייק עבד במגוון חברות כמו רד בול.

כמנהל מותג וייעוץ אסטרטגי בכל מיני מותגים בינלאומיים.

יש לו ניסיון רב והוא בא לדבר אתכם על נושא שהוא מאוד חשוב שהרבה לא מכירים אותו וכדאי להכיר.

אז מייק הבמה כולה שלך.

(מוסיקה)

היי חברים, איזה כיף להתארח כאן בלבן על שחור.

תודה רועי שהזמנת אותי.

שמי מייק זילבר, אני מנכ"ל ומייסד ISCL שזה אינטרנשיונאל סטארטאפ קמיוניטי לידרז. 

בעצם התחלנו ככנס בינלאומי להביא מומחי קהילות שמומחים לדרכים שבהן ניתן להכפיל את החשיפה האורגנית של עסקים באינטרנט.

בעיקר בעולם ההייטק והסטארטאפים כאלה שמובלים אקו סיסטמים.

אם נבוא לדבר על התחום שהוא היה עוד בחיתוליו ועם הזמן הקמנו בעצם סוכנות דיגיטל קריאייטיב.

אנחנו מפיקים אירועים ענקיים להקמת קהילות.

איך להכפיל את החשיפה האורגנית של העסק שלכם באינטרנט- טיפ של מומחה!

אנחנו מלווים ארגונים, אם זה לפעמים ערים, מדינות, אזורים, אבל גם לאחרונה ויותר ויותר.

ובאמת ברקע שלי עובדים עם ארגונים וחברות שרוצות להקים קהילות אסטרטגיות. 

ולאחרונה נחשפנו לפלטפורמה בשנה האחרונה, בזכות לקוח שלנו.

מייפל דוטקום, אגב, כמרקטירים מאוד מאוד ממליץ לכם ללכת לבדוק את המרקטפלייס המדהים הזה.

למרקטירים המובילים בעולם.

והם רצו לעבוד אתנו אבל אמרו, תקשיבו אנחנו רוצים שעל הדרך תעבדו אתנו עם פלטפורמה.

שאנחנו רואים שיש בה המון ערך.

להכפיל את החשיפה ואת הערך של העסק שלכם

כבר עבדנו עם אנשים אחרים אתה שנקראת קוורה.

עכשיו קוורה למי שלא מכיר.

זאת פלטפורמה של שאלות ותשובות כמו השם של הקוורה.

זה בעצם ראשי תיבות של קווסטשנז אור אנסרז.

והכרתי אותה בש זה פלטפורמה שקיימת מ 2009. 

מסתבר, אני גיליתי את זה רק לאחרונה שהתחלתי להתעמק בפלטפורמה שהוקמה על ידי, דה אנג'לו.

אני צריך להיזכר בשם שלו, אדם דיאנג'לו, שהוא היה סי טי אוו  של פייסבוק וחבר שלו שעבד אתו בפייסבוק.

עם אני אזכר בשם שלו צ'רלי שיבר.

ושניהם עזבו את פייסבוק והיה בא להם לעשות משהו חדש.

והם הקימו את הפלטפורמה הזו שאומרת.

על פלטפורמה חדשה וגילויים חדשים בארץ לא נודעת של רשתות חברתיות

הוא יאסוף את כל המידע בעולם  באיזשהו צורה, קצת כמו ויקיפדיה.

צורה של שאלות ותשובות.

ובאמת, הפלטפורמה הזאת מהר מאוד התפוצצה.

אם אתם רוצים, אני אוסיף פה לינק על אחד הניתוחים בקוורה של  למה הפלטפורמה התפוצצה.

איך נוצר אפקט רשת סביב קורה?

אבל מהר מאוד בתחילת העשור הקודם של 2010.

מהר מאוד אחרי שהם יצאו הם התחילו להתפוצץ, בעיקר במדינות דוברות אנגלית.

והיום יש מעל 300 מיליון יוזרים,יוניקיס,  300 מיליון יוזרים יוניקים ש משתמשים בפלטפורמה הזאת.

אבל קוורה, הבינו שבשביל לשמור על הגייגמנט הם חייבים לגדול על עוד ספות.

ולאט לאט הקימו עוד ועוד קהילות או מרחבים, לא מרחבים.

אל תגידו רשת! תגידו קהילה!

סליחה, קהילות בשפות שונות זאת אומרת בכל שפה זה פרופיל אחר.

זה סוג של עולם אחר.

והשפות האחרונות שהם הגיעו אליהם זה שפות כמו עברית וערבית.

למה הם הגיעו אליהן האחרונות?

בגלל שזה לכתוב מימין לשמאל ולא משמאל לימין, שזה דרש ממש לכתוב את הפלטפורמה מחדש.

אבל מסתבר שהפלטפורמה היא יחסית מאוד מאוד חדשה בעברית.

זה שם יש פוטנציאל לא פחות גדול.

אם לא מאוד מיוחד לדוברי עברית ודוברי שפות שרק נפתחו לאחרונה.

קצת על מה שאנחנו נדבר היום בכלל על הפרק.

הזמינו אותנו לדבר בעצם על חיבור בין קהילות, מנוע לפיתוח עסקי.

אבל באמת היום רק נתמקד בסיפור של קוורה כי השיחה על קהילות היא שיחה מאוד עמוקה ובפני עצמה.

וכמו שהכותרת הבטיחה לכם אנחנו רוצים לדבר על איך להכפיל את החשיפה והשיח סביב התוכן שלכם.

בזמן קצר וללא קידום ממומן.

רוצים לדעת איך להכפיל את החשיפה האורגנית שלכם? שימו לב לתוכן שאתם מפרסמים

אז בעצם מה שאנחנו הולכים להתמקד היום זה בדיוק התוכן הזה.

אנחנו הולכים להתמקד איך זה קורה שבגלל שהיא פלטפורמה שרובכם כנראה שמעתם עליה ולא מספיק פעילים בה.

אם כבר אתם פעילים ויש לכם מרחב בקוורה ושזה בעצם מילה אחרת לקהילה.

אז יכול להיות שהם לא צריכים את הפודקאסט הזה.

אבל אולי אני כן אצליח להפתיע אתכם ולספר לכם כמה דברים חדשים.

אז תחליטו אם בא לכם להישאר עד הסוף.

אנחנו נתמקד קצת.

למה היא כאילו כל כך מצליחה ומושך את מומחי שיווק ומובילי דעה על היתרונות המיוחדים שלה?

נדבר על העניין הזה החדש.

שבכלל רק לפני שנתיים זאת אומרת תשע שנים מאז שקוורה הוקמה.

הקימו דבר חדש שנקרא ספייסז, או בעברית מרחבים.

עולם הרשתות החברתיות הרבה יותר מרק פייסבוק

שזה הגרסה הקוורית ל גרופס.

מה שפייסבוק כאילו יחסית ל פייסבוק שיש להם גרופס ולינקדאין שיש להם גופס בלינקדין זה לא.

טוב, נדבר פרק אחר אולי לנקדאין גופס שגם שם קורים הרבה דברים מאוד מעניינים.

אבל במיקוד שלנו בקוורה נדבר על מה זה בעצם קהילה בקוורה?

למה בכלל בונים קהילות בקוורה?

מה החדש בתחום הזה של הקהילות בקורה.

ואולי אפילו אנחנו קצת נצליח לגעת בכמה נקודות של אומנות בניית הקהילות שזה המומחיות שלנו.

ובסוף ניתן לכם ממש פוינטרים מאוד נקודתיים לאיך מכפילים ויותר.

את החשיפה סביב התוכן שלכם  על ידי שימוש בקוורה.

אז יאללה, בוא נתחיל.

אז סיפרתי לכם איך קורה התחילה.

למה רשתות חברתיות מושכות אנשים?

אבל בעצם למה זה כל כך מושך?

שאתם משתמשים בפלטפורמה של קורה אז יש נטוורק אפקט זה יכולת מאוד להביא אנשים ל אינגייג'מנט.

זה לקח לפייסבוק אז זה אחת עשרה שנה לחקות את זה.

אבל ממש אם תשימו לב אנחנו פה מקליטים את זה באפריל 2021.

אבל ממש לפני חודש חודשיים נכנס בפייסבוק.

לפחות זה בישראל, זה קיים קצת לפני במשתמשים אמריקאים.

פתאום שאתם כותבים שאלה בפייסבוק.

הוא משנה לכם את השאלה מקומנט לאנסוור. 

ובעצם כל השיטה של קוורה היא לאנשים שאוהבים שאלות ותשובות.

בגלל שיש כל כך הרבה אנשים שבאופן כל כך פשוט וקל.

מאפשרת לכל אחד לענות ולשאול שאלות ותשובות.

קוורה – עולם חדש מופלא

היתרון אולי הכי גדול ואמין בקוורה שהדברים נשארים וכל הזמן עולים מחדש.

שאנחנו בונים קהילות, אפילו יש אנשים שבטח בישראל בארצות הברית זה בסלק.

בארץ משתמשים בוואטסאפ ונוצרו קהילות בפלטפורמות מאוד מהירות.

היא חסרון גדול, כי קשה מאוד בניהול ידע ובשימור ידע.

כי הם מאוד פידאות, זאת אומרת הם משהו רץ.

ומי שנכנס באמצע השיחה לרוב לא קשור ומאבד את השיחה.

שבעצם אנחנו משתמשים בפייסבוק אז הרבה פעמים כל פעם שמישהו מגיב על התוכן שלך בקבוצה.

אז הוא קופץ.

אבל בקבוצות אנחנו רואים לפעמים דברים שיכולים לקפוץ מלפני שנה שנתיים.

אבל זה מאוד מאוד מאוד נדיר.

לפעמים הצלחה היא דבר נדיר

בפלטפורמה של קוורה זה הדבר הכי בסיסי בעולם.

שאתה נכנס ושואל שאלה.

אתה מחפש את השאלה עצמה וזה לא קשור לפסט או פיד מאוד מסוים וקל למצוא את זה.

וקוורה בנויה כמנוע החיפוש של שאלות ותשובות.

ובעצם, לרוב שאנחנו מחפשים גם בגוגל.

אז אנחנו מחפשים שאלות ותשובות.

לרוב אנחנו שואלים את גוגל שאלה ושאנחנו בעצם משתמשים בקורה ומפרסמים את התוכן שלנו בצורה קוורית.

אז אנחנו בעצם כבר בונים את זה.

בפורמט שרוב הסיכויים שמחפשים בגוגל.

גוגל הוא המלך

יחפשו את זה בצורה שכבר תהיה מובנית וקלה לחיפוש בקוורה ולכן המנוע בסיכוי מאוד גבוה.

יחפש או ייפול על תשובות שנמצאות בקוורה.

ושלא נדבר כמובן, שזו פלטפורמה מאוד אמינה וחזקה ושכל הקוולרים מאוד מהר מחפשים.

ומצד שני יש בה משהו מאוד אינג אייג'ינג מאוד מהיר מאוד מאפשר שאלות וחיבור בן אנשים.

עד רמה של כמו שאנחנו שואלים קבוצות בווטסאפ או למשל אם יש אנשים שאנחנו מכירים ורוצים שנייה לשאול אותם שאלה.

וזה בעצם מאוד מפתיע שרק עכשיו נכנסו לזה בבניית קהילות.

ורק לפני שנתיים השיקו את הפיצ'ר הזה של בניית קהילות.

וכמו שסיפרתי לכם שאת הפלטפורמות והספות לקח זמן להקים ואת מימין לשמאל הקימו רק לפני שנתיים.

את הפיצ'ר של קהילות או מרחבים בעברית הקימו ממש רק השיקו בדצמבר.

אם אני לא טועה.

על קהילות קוורה בעברית

אנחנו אגב, אצלנו ב אס די אל  אירחנו את מנהלת קהילת קוורה בעברית אצלנו.

בשביל לחגוג את האירוע המרתק הזה.

ובאמת מה שראינו עוד שעבדנו עם מייפל.

זה שבעצם התוכן שאנחנו כותבים שם הוא נשאר לנצח. להמשיך, להגיד תשובות אחרות, זה פורום מאוד פתוח.

אבל בעצם יש משהו שהיה קצת חסר ומשהו שחסר הזה זה קצת קהילות.

עוד פלטפורמה אגב, מאוד מפורסמת, שאני בטוח ששמעתם עליה, שהיא רדיט.

שהיא הצליחה בגלל התתי נושאים והבנייה לפי נושאים.

ובעצם, ברגע שקוורה השיקה את העולם של המרחבים.

הם בעצם מאפשרים לך לתת סיפור מסגרת. 

זאת אומרת, לתת לך קונטקסט להגיד על מה מדברים, לייצר איזשהו מסגור למה אנחנו מדברים פה.

לייצר לנו בית שאנחנו יכולים לחזור אליו ולחפש פה את התכנים.

אנחנו יכולים לחזור למרחב ואחד הדברים הכי מיוחד בקהילות שקהילות הם בעצם בית להרבה יוצרים.

וזה כשאנחנו בונים קהילה אנחנו בעצם יכולים להזמין עוד יוצרים תחת הכובע שלנו.

בעצם זה אולי אחד המכפיל.

הכוח תמיד נמצא בקהילה

הכוח הראשונים בבניית קהילות. 

שבקניית קהילות היא לא רק תלויה בכמה דברים באופן ישיר אתה עונה או ביחס ישר התוכן שאתה בונה.

אלא בניית קהילות היא מאפשרת צמיחה אקספוננציאלית.

וזה למה זה הדבר הבא וכולם מדברים על בניית קהילות.

ואין כמעט אגב סוכנות דיגיטל קלאסית שעושה שיווק רגיל.

שכמעט לא מדברת על בניית קהילות. כי זה היכולת.

ומי שיודע לבנות קהילות.

ובעצם במקום לבנות או לכתוב את התוכן שלך בפלטפורמות פתוחות אתה בונה אותם במרחבים סגורים.

 שאתה בונה באמת קהילה.

איך בונים קהילה אותנטית באינטרנט?

אתה מבין שקהילה והאמנות של בניית קהילות היא בעצם הנעת המשתמשים האחרים.

אז מצד אחד זה גורם לנו לדעת או להיות במקום של קצת לשחרר.

לאפשר לאחרים להוביל.

לא תמיד נוכל להכתיב באופן מאוד מדויק וברור לאן אנחנו הולכים.

הרבה פעמים לקוחות גם אומרים לנו אז מה יקרה בעוד שנה או שנתיים.

זה לא בדיוק תוכנית מדיה כמו שמייצרים בדרך כלל ומדברים על נתונים מאוד ברורים.

יש את המדדי אינגייג'מנט הקלאסיים שאנחנו מתאימים אותם פר הפלטפורמה שאנחנו עובדים איתה.

שקל למדוד את המדד ושקל לראות אותו וקל לראות את הדברים שמראים לנו את האינגיגמנט.

 אבל אנחנו בסוף הכי חשוב לנו לראות את האימפקט, את השורה התחתונה שזה מביא.

בשביל לדעת לאן אנחנו הולכים, אנחנו צריכים לדעת בכלל לאן אנחנו רוצים ללכת. 

בשביל זה יש לנו את מודל ספייס.

על קהילת תמיכה וסוגים אחרים של קהילות ברשת

מודל ספייס שזה נושא שלם להרצאה אחרת.

מדבר על האם אנחנו רוצים שהקהילה הזאת תהיה קהילת תמיכה.

שתעזור לתמוך במשתמשים שלנו.

אם זה סביב מוצר, עם זה סביב נושא מסוים שיש כאב צורך משותף לאנשים.

יש קהילות של פרויקט סביב המוצר בשביל לדעת איך לשפר את המוצר.

רעיונות חדשים סביב מוצר, יש לנו קהילות של אדווקייטס אמבסדורז  כדי לייצר שגרירים.

אז האי בספייס זה בעצם אינגייג'מנט.

ואיך בעצם, להגביר מכפילים ויותר את השיח סביב התוכן שלכם ובזמן קצר.

אז אחד הדברים מדהים עם בקוורה, זה עכשיו במיוחד שיש מרחבים שאתם יכולים לקחת בעלות על התוכן.

אם פעם הייתם צריכים לבנות פרופיל.

והיה לוקח המון זמן לבנות פרופיל חזק כי אתם הייתם צריכים אישית לענות על המון דברים.

ברגע שאתם אוספים את מיטב המוחות והאנשים שם מובילי דעה.

גם ככה בסביבה עולם התוכן שאתם רוצים להוביל בו אתם הופכים להיות מובילי על.

וזה אולי הכוח הכי גדול של בניית קהילות.

תבנו מרחב שמאפשר צמיחה

בשביל לעשות את הדבר הזה, אז אנחנו בעצם בונים מרחב.

המרחב הזה מאפשר לנו קצת כמו כל קבוצה בפייסבוק.

היא בעצם להזמין אנשים לבוא ולהיות יוצרי תוכן בתוך המקום.

זה די דומה לקבוצת פייסבוק.

אבל יש כל מיני דברים שונים שצריך ללמוד ולהיכנס לתוך העולם של הפלטפורמה.

למשל, זה נקרא בי אנ בי אר , בי נייס , לא זוכר בי זה.

זה איזשהו שם קוד לדברים שקורים בתוך האלגוריתם ואיך האלגוריתם מקדם.

כאנשי שיווק שמומחים כבר בקוורה ומומחים כבר בטוח בפייסבוק ויודעים להשתמש בפלטפורמות האלה.

אתם כבר יודעים שלרוב הפלטפורמות יש איזה שהם חוקים לא כתובים למה הם מקדמים יותר.

ומה הם מקדמים פחות.

למה כל איש שיווק ופרסום באינטרנט צריך לדעת איך לבנות קהילה?

למשל לינקדין, מכוון תוכן מאוד מאוד מקצועי.

ויש עוד מלא טוויקים כדי לקדם נכון ולייצר תוכן איכותי שמקודם בלינקדין.

ואני בטוח שאתם בטוח מתעסקים כאלופי שיווק ומכירים את הפייסבוק לפני ולחוץ ומהדברים שפייסבוק גם.

שהם ביג נוו נווז  כמו לפעמים לשים לינקים בתוך גוף ההודעה ואיזה דברים פייסבוק יותר אוהב ופחות אוהב יותר.

מתקדם פחות מקדם,גם אם הם אורגניים בלבד

זה אותו דבר קצת בקוורה ובדיוק בשביל זה.

החלטנו ממש להיות מהראשונים שבונים קורס בשביל לחשוב על איך בונים את הקהילות בצורה הטובה ביותר.

חברנו לא מזמן לקוורה, ממש מנהלת התחום בעברית שהיא יושבת בסן פרנסיסקו.

והיא הייתה לה עד לא מזמן סוכנות גרוטס האקינג לסטארטאפים.

ובעצם איתה ביחד הקמנו קורס שמתמקד על איך לבוא ולהקים את המרחבים שלכם בתוך קוורה.

בגלל שזה תחום כל כך חדש אז לצערנו אין על זה מספיק מידע והחלטנו שזה סופר חשוב.

אז בואו פה אני אתן לכם כמה טיפים ראשונים.

טיפים למשווק המתחיל (וגם למנוסה)…

קודם כל, אם יש לכם תוכן.

אז זה אחד המקומות הראשונים שאתם יכולים בעצם לבוא ולקחת את התוכן הקיים שלכם.

לפני שאתם מקימים את המרחב.

אתם רוצים בעצם כבר לבוא ולהכניס את התוכן שלכם באופן מוכן.

בניגוד לקבוצת פייסבוק של הרוב אתם מוסיפים את התוכן ואז רוצים.

או מוסיפים יותר נכון את האנשים ואז סביב זה מקברים דיון ועוסקים בגדילה של אנשים הראשונים.

בקורה יש איזשהו קטע, שזה כן, קודם כל מרחב תוכן.

אז קודם כל אתם רוצים לייצר איזושהי אסטרטגיית תוכן.

תמיד צריך אסטרטגיית תוכן

לייצר את התוכן בפנים ואתם יכולים באופן מאוד מתוכנן לבוא ולבנות את כל התוכן בפנים.

הדבר השני שיש דוגמאות מדהימות שאנחנו נביא אצלנו בקורס עם לוטן.

זה איך עושים את הקריאייטיב איך עושים קריאייטיב שבאמת חוזר.

כי יש לכם הרבה יותר שליטה על איך המרחב הזה נראה, ולכן אני נורא אוהבת את המילה של מרחב. 

זה לא סתם קבוצה של אנשים כמו בפייסבוק או בלינקדאין.

זה ממש מרחב שאנחנו מעצבים אותו.

ושולטים הרבה יותר על הנראות שלו ומאפשרים הרבה פעמים ושאתם מנהלים כחלק מאמנות של בניית הקהילה.

מנהלים את היוצרי תוכן שהזמנתם להיות חלק מהליבה שמייצרת אתכם תוכן.

ומשמשת כמכפיל כוח אקספוננציאלי.

תייצרו את הקרייאטיב שלכם

אז לייצר להם את הקרייאיטיב בשביל לייצר את התוכן בתוך המקום הזה.

הדבר הבא שאנחנו קורה.

רק אז אנחנו רוצים לחשוב על איך אנחנו מגדילים את הקהילה ונדבר על זה לעומק.

על איך מגדילים ואיזה אנשים בוחרים ואיזה שיטות יש לגייס.

ובעצם למצוא אנשים שיהיו רלוונטיים.

איך מחדדים מי הם האנשים ש מתאימים ליבה, איך בונים את הקשר עם חברי ליבה.

שהם בעצם היוצרים שלנו שרוצים להרים את המרחב אתנו ושיהיה להם יישור קוו.

אני קורא זה אליימנט עם האינטרסים של שלנו, של בוני המרחב, וככה בעצם לייצר לנו מכפיל כוח.

עכשיו למה זה בכלל מכפיל כוח עוד יותר גדול?

כי בעצם רובכם, כאנשים  שבעצם שכבר כנראה עובדים עם לקוחות קיימים שיש להם כבר גם ככה המון תוכן שייצרת להם.

או שהם יצרו לעצמם, אתם יכולים בקוורה פשוט לבוא ולהכניס את התוכן הזה.

אל תפחדו לחשוב בגדול…

ולהיות קוורה היא הרבה יותר רחבה.

והיא גם להרבה אנשים שלא נמצאים או לא פעילים בפלטפורמות או ברשתות החברתיות.

קוורה היא מקום שיקפוץ לאנשים ממקום שכולם כמעט נמצאים בו בגוגל.

ואתם יכולים לקחת את כל התוכן הקיים שלכם ולאט לאט לזלוג אותו.

אם זה גם כמסע קריטית ראשונית במרחב.

אם זה אחרי זה כשלב יותר מתקדם שנוסיף עוד ועוד תכנים באופן שהוא מייצר יותר מעורבות ומניע אנשים. 

אבל התוכן הזה הוא כל הזמן ממשיך וגדל.

אחד הדברים כמובן המבקשים שקוורה במרחב בקוורה.

הוא שבעצם אנחנו מייצרים שאלות ושואלים אותם ושולחים אותם למרחב.

ואז אנחנו יכולים לאסוף מרחבי קוורה שאלות רלוונטיות למרחב ולאסוף אותם לתוך המרחב שלנו ולקחת עליהם סוג של לא יודע אם בעלות.

תמיד תשאלו שאלות!

אבל לנכס אותם, לחבר אותם ואז גם שאנשים מחפשים את אותם שאלות בקורה.

הם מגיעים לתשובות שיכולות להוביל חזרה לאותו מרחב.

יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות כמו כל הפלטפורמות.

זה מאוד אינטואיטיבי בינינו כל אחד יכול לעשות את זה לבד בסיסית וללמוד את זה.

זה מאוד כיף, זה מאוד סלפ לרנינג, אבל אם אתם רוצים להיות באמת כאילו קוורה  האקרז ורוצים את החיבור.

מאוד ממליץ לכם ליצור אתנו קשר.

ולבוא ולשמוע עוד.

שקורה ותהיו חלק מהמהפכה הזאת שקוורה המובילה ובישראל כמו שאמרנו.

המרחבים זה ממש דנדש.

אז אתם יכולים להיות מהראשונים של תופסים בעלות על מרחב.

גם בחו"ל בארצות הברית שחושבים על זה או באנגלית.

המרחבים עוד יחסית עולם צעיר וזה באמת מקום, אני חושב שהברית זה מקום מעולה להשתפשף.

ואם יש לכם לקוחות שרוב הקהל שלהם הוא ישראלי, זה מקום נהדר להתחיל בו ואז להתרחב משם.

וזהו, ואז באמת גם אפשר אם כבר התוכן קיים בקוורה והוא עובד בקורה.

התוכן קיים ועובד בקורה

לראות מה עובד ורק לתרגם אותו ולייצר מרחבים בעוד אחת מעשרים וארבע שפות שקורה עובדת בהם.

וככה גם לחדד את קהל היעד ולהגיע אליו.

זהו, אז תחשבו על זה. 

בשביל לסכם את העניין קוורה פלטפורמה שאולי אנחנו מכירים ושמענו עליה ואולי יש הרבה.

אולי חלקכם שאפילו כבר עונים לפעמים על שאלות ועונים על תשובות.

זה משהו מאוד משחקי.

בגלל זה אגב, נורא קל לנו לבנות קהילה סביב העניין הזה.

כי זה באמת משהו שהאנגייג'מנט בו מאוד ברור.

ואנשים שבאים זה ברור איזה סוג אינגייג'מנט אנחנו מחפשים איתם.

ולכן הם עושים את זה שוב ושוב. לרוב בקבוצות.

במקומות כמו פייסבוק.

אז לפעמים יש שאלות, לפעמים יש אמירות, לפעמים יש צחוקים.

סיכום החלק של מייק

ואז כל פעם זה קצת קהל, יעד אחר.

זהו.

מקווה שהדלקתי אתכם על התחום.

מקווה שגיליתי לכם עוד פלטפורמה שתמיד הייתה כנראה מתחת לאף שלכם.

ואולי אפילו ידעתם ורציתי לשחק בה.

והייתם צריכים איזה דחיפה קלה ושוב תבואו לוובינר שלנו.

תבואו לאחד הקורסים שלנו.

או סתם תיצרו איתי קשר בפייסבוק, מייק סולברג, לינקאדין לא משנה מה.

בו נצ'צט אני אוהב להכיר אנשים חדשים והקהל של רועי פה בשחור הלבן, אנשים מעולים.

זהו אולי נוכל לעבוד ביחד.

לעשות דברים ביחד כמנהלי קהילות אנחנו מתים על שיתופי פעולה.

זה הוא אם תרצו לדעת עוד על קהילות ועוד  על פלטפורמות.

אתם מוזמנים לבוא לאתר שלנו די איי סי אס על נטוורק.

או לקהילה של מנהלי קהילות שלנו שנקראת ויי סי פי יאנג קומיוניטי פרופסיונאלס בפייסבוק.

ויש לנו גם קהילת, מנהלי קהילות ש בקרוב תושק בלינקדין שנקראת קומיוניטי פרוז.

וזהו, רועי, שוב, תודה על ההזמנה המדליקה.

ועל העבודה המדהימה שאתה עושה עם הקבוצה שלך והקהילה שגדלה סביבך וזהו ושתהיה מקהל לקהילה.

ושיהיה הרבה מעורבות ו הרבה חיבורים בין אנשים והרבה שיתופי פעולה והצלחות ונתראה בקרוב.

אז יאללה, אתם יכולים למצוא עוד מידע בלינק עם שרואים בטח יוסיף למטה, אז שיהיה אחלה יום וביי.

(מוסיקה)

אז תודה רבה ל מייק ש הסכים לבוא ולהתארח.

אני רוצה לתת כמה מהדעות שלי לגבי הפלטפורמה הזאת.

כי האמת היא אני נכנסתי אליה שהיא לפני שהיא הייתה בעברית בעצם.

ובעצם הגעתי אליה שחיפש אותי כל מיני שאלות בתחומים של השיווק והפרסום.

או כל מיני דברים כאלה.

ובאמת מצאתי מענה שהוא יותר מראוי.

והיה לי יוזר וברגע שהיא נפתחה בעברית, בעצם אני די מהר זיהיתי את הפוטנציאל שיש שם ופתחתי יוזר.

והיוזר, כאילו היה לי יוזר.

התובנות של רועי

אבל היוזר שהוא בעברית בעצם התחלתי להיות יותר פעיל.

באמת השקעתי באיך שהפרופיל נראה.

ובאמת התחלתי גם לענות ואפילו היה לי משימה.

שהייתי צריך לענות על שאלה בשבוע בנושאים של השיווק והפרסום.

ובאמת, מה שראיתי זה שיש שם מעורבות מאוד גבוהה.

במיוחד אם אתה מצליח להתברג בין התשובות המובילות בתחום.

ואז אני מה שנקרא עם הפלטפורמה זה שבאמת כמו שמייק אמר.

הם הוסיפו את כל הנושא של המרחבים שאני כבר הייתי ממש בתוך הפלטפורמה הזאת.

ופתחתי מרחב משלי שזה מדברים שיווק ופרסום.

את המרחב פתחתי בזכות לוטם, שתתארחה אצל מייק בווינר.

שהיא אמרה לי תקשיב, אנחנו משיקים את מרחבים שזה בעצם הקהילות.

שאנשים יצליחו להיכנס ולהתעניין בשאלות ובתוכן שיהיה שם.

ובאמת הקשבתי להצעתה של לוטם ופתחתי את המרחב ושיתפתי שם תכנים והוספתי קונטנט קריאייטור.

עכשיו אני בנאדם שהנווטיפיקיישן מכובה לי כמעט בכל הפלטפורמות.

אז מתי שבא לי להתעניין ואני פשוט נכנס ורואה מה קורה שם.

ואחד הדברים שלטם אמרה לי זה שהם מאוד רוצים לתת דגש בקוורה על כל הנושא של המרחבים.

ואני זוכר שנכנסתי לאפליקציה כדי לראות מה קורה שם, לפרסם עוד איזה פוסט.

ואני מסתכל בנוטיפיקיישן ורשום לי שהתוכן בקהילה, הגיע ל 50,000 איש.  

שכמובן היא ממותגת עם השחור שאתם מכירים והכל.

וברגע שראיתי את זה.

וזה משהו שבאמת באותו רגע גם לי ידליק את הנורה שיש פה איזה משהו ששווה להישאר.

כאילו שווה ליחס לו חשיבות.

אז אני מחזק באמת את כל מה שמייק אמר.

ואני רוצה להזמין אתכם כמובן להצטרף לוובינר ולשמוע עוד על הפלטפורמה הזאת.

וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. 

(מוסיקה)

סוף הפרק

אז הגענו לסוף הפרק.

אני רוצה להודות לכולם שאתם מאזינים.

כל מי שמעניין אותו להירשם לוובינר של מייק.

הלינק כמובן יהיה בדיסקריפשן אני רוצה להזמין אתכם לבלוג שלי שתמיד עולים שמה מאמרים נפלאים.

כל מי ששומע את הפודקאסט פעם ראשונה יש עוד 42 פרקים שעדיין לא הקשבתם להם.

בנוסף אני נותן מדריך חינמי שכל למנהל המודעות של פייסבוק.

ולמערכת פרסום המדהימה שפייסבוק יצרו בשבילנו העסקים.

אז הלינק מחכה לכם גם בדיסקריפשן וכמובן ערוץ היוטיוב באינסטגרם לינקדאין תוסיפו תרשמו, תגובות.

אשמח לשמוע מכולכם תמיד.

 אז תודה רבה רבה לכם.

אנחנו נתראה בפרקים הבאים.

ביי.

(מוסיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש