פרק 1 - שירות

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

מדוע שירות הוא המפגש הכי טעון עם הלקוח?

איך להמנע מאינטריגות עם הלקוח?

איך למנוע מלקוח כועס להשפיע על שאר בית העסק?

איך חברה ישראלית הפכה חסרון ליתרון באמצעות שירות?

למה כדאי לעשות בעצמכם את המענה ללקוחות בכל הנכסים הדיגיטלים שלכם?

כל זאת ועוד בפרק הראשון של הפודקסט לבן על שחור.

מה כדאי לנו להכניס לראש בכל הקשור למתן שירות?

אף לקוח לא קם בבוקר ואמר לעצמו:היום אני מגיע לחברה x והולך להתיש אותםואשכרה הולך לנסות להשיג דברים ולעצבן אותםאף לקוח לא אמר את זה היום בבוקר.

איך הופכים חסרון לייתרון באמצעות שירות?

לחברה הזאת קוראים אמירים הפצה ואני כמובן לא קשור אליהם בשום צורה שהיא, פשוט אני רואה את התגובות עליהם ברשת, רכשתי מהם כמה פעמים ובאמת כל מילה שאני אומר עליהם ממקום ניטרלי באמת לצורך הדוגמה.אז, אמירים הפצה היא חברה שמייבאת ביבוא מקביל מוצרי האפל ועוד מוצרים שונים.ובאמת החברה לקחה את החיסרון של להיות יבואן מקביל שיש לזה בישראל שם לא כזה משהולפעמים המוצר מזויף, עדיף לקנות תמיד מהיבואן רשמי יש ״אימא ואבא״.ואני אתן את הדוגמה אם לצורך העניין אתם קונים מחשב ביבואן רשמי בארץ ישראל, מאחת הרשתות, לא חשוב שמות.

איך שומרים על Vibe טוב ושירותי בסביבת העבודה?

כשמתחילים משמרת, או שהעובדים שלכם מתחילים משמרת או שאתם הולכים לפגישה עם לקוח או שיש לקוח שרוצה לדבר איתכם.גם אם היה לכם את היום הכי נוראי בעולם, גם אם רבתם עם האישה שלכם, גם אם הילדים עיצבנו אתכם על הבוקר את כל הדברים האלה אתם צריכים להשאיר בצד.כי את הלקוח זה לא מעניין. את הלקוח מעניין כרגע שיש חברה שצריכה לפתור לו את הבעיה.לא מעניין אותו מה עבר עליכם היום, איך עבר עליכם היום, אם אתם מעצבנים אם אתם שמחים, אם אתם כועסים, לא מעניין.אתם צריכים לפני שאתם מתחילים או מדברים עם לקוח לקחת נשימה ארוכה להבין שעליו שאתם הולכים עכשיו לדבר עם לקוחות.

תמלול הפרק:

שלום לכל המאזינים והמאזינות ברוכים הבאים לפודקאסט לבן על שחור, מיתוג שיווק אסטרטגיה ודיגיטל.

אז קודם כל אחרי הפיילוט היה כיף לראות את התגובות ולשמוע מה אתם חושבים זה באמת אחד הדברים שעושים הכי טוב ונותן כוח להמשיך. 

אז אנחנו מתחילים בפרק הראשון, הפרק הראשון יעסוק בנושא

שירות ושירות לקוחות

אז לפני שמתחילים מוזיקה ויוצאים לדרך.

(מוזיקת פתיח)

אז מתחילים בפרק, אז בעצם שירות לקוחות זה מפגש שבדרך כלל הוא המפגש, הכי טעון שיש לנו עם הלקוחות.

זה נושא שהכי פחות סקסי לדבר עליו, הכי פחות כיף לדבר עליו אבל הוא נושא כל כך חשוב.

 ואני רואה שאנשים עושים כל כך הרבה טעויות שאני חושב שכאן אפשר לתת כמה כלים איך להפוך את השירות בעסק לטוב יותר ואיך להפוך לכוח שלא היה מרוצה ללקוח הכי נאמן שלנו.

אז הדבר הראשון שאני באמת רוצה לגעת בו הוא שאתם צריכים להתחיל להכניס לראש:

אף לקוח לא קם בבוקר ואמר לעצמו:

היום אני מגיע לחברה x והולך להתיש אותם

ואשכרה הולך לנסות להשיג דברים ולעצבן אותם

אף לקוח לא אמר את זה היום בבוקר. 

כנראה שאותו לקוח שהגיע אליכם ולקוח שנפגע ,ששילם ממיטב כספו ולא קיבל את התמורה שמגיע לו.

אז זה משהו שברגע שאתם שמים את זה בראש את המשפט הזה שאף לקוח לא קם בבוקר כדי להתיש אתכם אתם מבינים שמשהו עובר על הלקוח.

ובידיים שלכם לפתור לו את הבעיה.

אז זה נקודת ההתחלה שכל בעל עסק חייב להבין ברגע שאנחנו מבינים את הדבר הזה, חשוב שנמנע מאינטריגות עם הלקוח.

אנחנו צריכים לקחת אוויר לנשום עמוק ולדעת שאנחנו צריכים לפתור ללקוח את הבעיה. 

ללקוח יש בעיה הוא שילם ממיטב כספו על המוצר שלנו, על השירות שלנו ואנחנו אכזבנו אותו.

אנחנו צריכים להבין איפה אכזבנו אותו, למה אכזבנו אותו, למה זה קרה, בצורה לא טובה, איך אנחנו יכולים להשתפר כדי שזה לא יקרה לעוד לקוחות. 

ואיך אנחנו מוצאים בכל זאת את הלקוח הזה הכי מאושר והכי מרוצה שיש, זה מפה מתחיל שירות טוב.

טעות נפוצה שלפעמים גולשת למקומות הכי גרועים שיכולים להיות.

יצא לי לראות את זה לא פעם ולא פעמיים.

בעלי עסקים, שפשוט רבים ומתווכחים עם הלקוחות. 

לפעמים זה עולים הטונים, לפעמים זה מגיע לרמה של קללות, והדבר פשוט נראה רע.

עכשיו בדרך כלל שזה קורה זה לא קורה רק מול הלקוח, בדרך כלל בלהט הרגע אנחנו לא שמים לב שאנחנו נמצאים באמצע רצפת המכירה.

לפעמים בתוך הסניף קיימים עוד לקוחות ולפעמים הם רואים את ההתנהגות שלנו מול הלקוח וזה אוטומטית משדר גם על מה שאנחנו.

חשוב לשים לב שוב לקחת אוויר ולדעת איך אנחנו הולכים לעשות את זה בצורה הכי שירותית שיש בצורה הכי רגועה שיש, הכי יפה שיש, הכי מנומסת שיש.

הדבר הזה לא יכול היה להגיע לפסים לא טובים ולהתנהגות שהיא לא מקובלת והיא לא שירותית.

לא משנה כמה הלקוח הזה יכול אחת החברות שאני הכי אוהב

אפל פתרו את זה ב-apple store שזה החנות הקמעונאית שלהם.

שנמצאת בארבע נקודות בעולם אך לא קיימת בישראל.

Apple פתרו את סוגית המה שנקרא "לקוחות העצבנים" בדרך מבריקה בעיניי מאוד יצירתית.

מי שמכיר בכל apple store יש חדר צדדי

אם יש לקוח מאוכזב הלקוח שכועס פשוט הנציג מכירות עם אותו לקוח עוברים לחדר אחר שבחדר הזה הם יכולים לדבר.

כי יש דברים שרצפת המכירה או לקוחות אחרים לא צריכים לחוות, הם לא צריכים לראות או לשמוע דברים של הלקוחות מאוכזבים יש להגיד. לא בגלל שאנחנו מנסים חלילה להסתיר או כל דבר כזה או אחר, כי פשוט זה יוצר סיטואציה לא נעימה.

זה יכול היה להגיע לטונים זכו להגיע לדברים שהלקוח מתפרץ.

זה גם מפריע ללקוחות מהבחינה של חוות הרכישה שלהם וגם מוציא אותנו פחות טובים אז הם ממש פתרו את זה בצורה לדעתי מושלמת.

כי לכל חברה יש לקוחות לא מרוצים, אין חברה שיש לה שירות 100 אחוז.

יש לכל חברה לפעמים בעיה במוצר בעיה בשירות משהו שהתפספס, משהו שקרה, הגדולה והחוכמה של כל חברה כזאת היא באמת לא משנה מה להוציא את הלקוח מרוצה ושפתרנו לו את הבעיה ושהקשבנו לו, ושנתנו לו שירות טוב.

בסופו של דבר לקוח כזה, יכול לחזור ולהמשיך להמליץ עלינו ואין לו איזה טינה כלפינו או כלפי המוצרים שלנו.

ובמקום לחזור הביתה ולספר לכל מי שהוא רואה בדרך על החוויה השלילית שלו יהיה לא רק דברים טובים להגיד שהייתה טעות וידענו לקחת אחריות עליה.

(מוזיקת מעבר)

הדוגמה הבאה, שאני רוצה להציג לכם

דוגמה לחברה שהפכה את החיסרון שלה ליתרון באמצעות שירות.

לחברה הזאת קוראים אמירים הפצה ואני כמובן לא קשור אליהם בשום צורה שהיא, פשוט אני רואה את התגובות עליהם ברשת, רכשתי מהם כמה פעמים ובאמת כל מילה שאני אומר עליהם ממקום ניטרלי באמת לצורך הדוגמה.

אז, אמירים הפצה היא חברה שמייבאת ביבוא מקביל מוצרי האפל ועוד מוצרים שונים.

ובאמת החברה לקחה את החיסרון של להיות יבואן מקביל שיש לזה בישראל שם לא כזה משהו

לפעמים המוצר מזויף, עדיף לקנות תמיד מהיבואן רשמי יש ״אימא ואבא״.

ואני אתן את הדוגמה אם לצורך העניין אתם קונים מחשב ביבואן רשמי בארץ ישראל, מאחת הרשתות, לא חשוב שמות.

וחס וחלילה משהו קרה למחשב שלכם עכשיו.

באותו חברה אתם תצטרכו לעבור מחלקת שירות לקוחות של המתנה של כמה עשרות דקות על הקו.

לאחר מכן המחשב יעבור באיזה מעבדה.

יעבור כל מיני טלפונים, יעברו שבועות עד שתקבלי תשובה יתישו אותכם.

ייקח זמן עד שזה יעבור לעוד חברה ועוד טלפון ובסוף אולי אולי תקבלו איזה שירות והתקבלו איזה תיקון על מה שבעצם קניתם מחשב ומוצר באלפי שקלים.

באמירים הפצה הם נותנים שירות, של נניח וחס וחלילה קרה משהו למחשב הם באים לאסוף ממכם את המחשב הקיים מביאים לכם עכשיו חלופי שתוכלו לעבוד.

חשוב להבין בדרך כלל מי שקונה את הציוד הזה, זה האנשים שהם מתפרנסים גם הציוד הזה הם אולי דיג'יי לפעמים מוזיקאים, מעצבים גרפים.

המחשב שלהם זה העבודה שלהם וחשוב מאוד להבין, שבלי המחשב הזה אין להם עבודה.

אז זה משהו שאמירים הפצה מאוד מבינים ובאמת כחלק מהשירות הם לקחו את זה צעד קדימה בכל המובנים.

עכשיו בנוסף לזה, נושא השקיפות אצלם הוא באמת יוצא מן הכלל כל פרט באתר מוסבר שחור על גבי לבן בצורה ברורה בצורה נקייה, בצורה מובנת. 

אם נגיד התחייבו לך לזמן משלוח הם עומדים מאחורי זה, וקורה לפעמים שלא הולך או דברים לא מסתדרים אז הם מציעים לך לבטל עסקה.

בנוסף מצטערים ותמיד יש לך עם מי לדבר במרחק שיחה אחת, בלי זמן ההמתנה הארוכים והם זמינים בכל הנכסים הדיגיטליים שלהם.

בקיצור יש להם שורת מעיצוב שאומרים כי להיות יבואן מקביל זה מחייב ואם באמת עומדים מאחורי זה ולדבר הזה יש משמעות.

יש המון חברות שאתם תראו תפתחו את העמוד פייסבוק בעצם של כמעט כל חברה במדינת ישראל אצל כולם יהיה כתוב אצלנו שירות זה מעל הכול.

אצלנו ערכי החברה זה הלקוח הוא מעל כולם, אבל בפועל ההתנהגות היא לא כזאת. 

וברגע שהערכים שלך ומה שאתה מאמין, עוברים ללקוח והלקוח מרגיש את זה.

בסופו של דבר זה דברים שמתבטאים בלקוחות חוזרים.

בלקוחות חדשים שמצטרפים תמיד והם חברה מדהימה שבאמת הפכו חיסרון שיש להם בתחום ודרך שירות הצליחו באמת לעקוף הרבה מיבואנים רשמיים אחרים.

(מוזיקת מעבר)

הדבר הבא שאני רוצה לגעת בו זה למה חשוב לענות בנכסים הדיגיטליים, אני יותר מדבר על רשתות חברתיות בעצמנו במקום לתת למשרדי הפרסום או לסוכנויות הדיגיטל לענות בשבילנו.

אני אתן לכם דוגמה פשוטה נניח ויש איזה סוכנות דיגיטל שעונה במקומנו בבית העסק שלנו ללקוחות.

קצת נתאר את מה שהלקוח עובר באותו רגע.

הלקוח שאל שאלה מקצועית לאותו אדם שיושב בתוך הסוכנות דיגיטל אין את הידע לענות לו על זה מהבחינה המקצועית אז הוא מעביר את השאלה לבעל עסק.

בעל העסק לא תמיד זמין עד שהוא עונה לו על השאלה, ועד שהבן-אדם בתוך עשרות דיגיטל ראה את השאלה רק אז, הוא עונה לאותו לקוח על השאלה.

עכשיו מה שקורה בדרך כלל זה שאותו לקוח לא שלח רק לנו את השאלה הוא שלח אותה בטח לעוד כמה עסקים, למי שיהיה הכי מהיר, הכי שירותי והכי טוב גם יזכה בלקוח.

לפעמים מדובר בלקוח שמבקש שירות לקוחות היה לו חוויה פחות טוב.

הוא רוצה לקבל איזה מענה על משהו שהיה פחות לרוחו משהו שכאב לו על מענה אתי או מענה לא מקצועי או מישהו שלא היה באירוע הספציפי עם אותו לקוח.

ולא מזהה אותו יהיה לו קשה מאוד לדעת לפתור לו את הבעיה עכשיו לקוח שממתין באי ודאות זה לקוח שהופך להיות עוד יותר מעצבן.

שיותר מדבר עלינו לרעה  לקוח שפותרים לו את הבעיה בצורה כמעט מיידית יכול להיות הלקוח הכי טוב שלנו.

אז עם כל הרצון ועם כמה שזה שירות טוב שמציעים לנו וכמה טוב שיש לנו את זה וזה מוריד מאיתנו הרבה הדבר הזה חייב להיות מבוצע ע”י אותו ארגון.

אם יש מחלקת שירות לקוחות אז מה טוב אם מדובר בעסק קטן שזה בעל העסק או מישהו מטעם העסק לשים מישהו אחראי שיודע לתת שירות שהוא סבלני.

שיודע לעשות את הדבר הזה בצורה טובה, זה תמיד עדיף שזה ייצא מבפנים מאשר שזה יצא מגוף אחר.

(מוזיקת מעבר)

אז אם התחלנו לדבר על פייסבוק רשתות חברתיות ועל איך נותנים בהם שירות לקוחות באמת היום פייסבוק מחזיקה גם באינסטגרם ובאה בוואטסאפ והיום יש דרכים מאוד מאוד יעילות שעוזרות לנו מאוד לתת שירות לקוחות טוב בנכסים הדיגיטליים שלנו וברשתות החברתיות.

מה זה אומר זה אומר שאם אנחנו ניכנס בתוך עמוד העסקי שלנו

ללשונית האינבוקס אנחנו נוכל לראות שם שהיא מכילה בתוכם גם את

ההודעות מהאינסטגרם

תגובות מהאינסטגרם

הודעות מהפייסבוק

תגובות מהפייסבוק

באותו מקום אחד באותו לשונית אנחנו יכולים לתת מענה ושירות ברשתות החברתיות הפופולריות בישראל.

בנוסף לכך הוסיפו פייסבוק לשוניות שיהיה לנו נוח לנתב את אותה לשונית לאותה לקוח.

זאת אומרת שאם יש לקוח שהתעניין במכירה וענינו לו על שאלה אנחנו יכולים לשים אותו בלשונית:

follow-up ולחזור אליו עם הודעה לאחר מכן.

אם זה לקוח שהטיפול בו הסתיים נוכל להעביר אותו ללשונית DONE ובאמת סיימנו את הטיפול בלקוח, ואם מדובר בלקוח שצריך המשך טיפול הוא לקוח חדש ניתן לשמר לסמן אותו בלשונית מסוימת אחרת.

ככה שבאמת יש לנו מעקב ובנוחות מרבית אפשר להעביר מתוך האינבוקס' לקטלג את ההודעות לתיקייה המתאימה.

וככה בעצם אנחנו שומרים על סדר וגם אם אנחנו לא היחידים שעונים מאותו ה״אינבוקס״

נגיד יש חמישה אנשים בתוך הארגון שעונים אז ברגע שמישהו טיפל במישהו בלקוח הוא יכול להעביר אותו לתיקייה וכשאני יבוא לענות ואני אבוא להסתכל אני אוכל לטפל בבן-אדם הבא כי הוא לא ראה.

אז הדבר הזה הוא מאוד נוח ומאוד פשוט ובשביל 5, 10, 20, גם 50 הודעות של לקוחות או מאוכזבים שמחפשים שירות, או שרוצים לפרגן לנו או לקוחות חדשים. לא שווה להביא לאף אחד אחר לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות או מה שהארגון צריך לעשות.

תשמרו על השירות לקוחות שלכם, בתוך הבית שלכם.

תדעו להיות בשליטה מקסימלית על הנושא הזה, כדבר הזה בסופו של דבר שווה לכם כסף בתוך הקופה.

(מוזיקת מעבר)

הדבר הבא שרציתי לגעת בו, זה שיפור כל נקודת המפגש של הלקוח עם המותג בנוגע לשירות.

החשיבות שלו שאני רוצה להגיד בנושא הזה, הוא שאנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו יכולים בכל צורה שהיא להוריד ללקוח את השאלות ואת הרצון להגיע למחלקת השירות לקוחות. 

אז איך אנחנו עושים את זה בעצם אנחנו גורמים ללקוח שיצטרך כמה שפחות לקבל שירות ושהכל יהיה לו מובן.

לדוגמה:

אם אנחנו רשת קמעונאית, אנחנו נשים שילוט כדי שהוא יוכל להתמצא בצורה הטובה ביותר בתוך החנות.

אם זה אתר של איקומרס האתר יהיה ברור מחולק לקטגוריות הגיוניות.

והy והx מאוד התחברו לכך שהלקוח לא אצטרך עזרה או תמיכה בשביל להגיע לשם.

מה שיוריד את העומס מהשירות לקוחות וככה הטיפול בכל לקוח יהיה הרבה יותר הרבה יותר יעיל בגלל של שירות הלקוחות אין עומס בלטפל ביותר מדי אנשים ככה שאפשר להתעכב על כל אחד.

משהו שחשוב להבין זה שירות הלקוחות, ואופן הטיפול בכל הכוח מתחיל בכם ועובר לעובדים שלכם.

כך שאיך שאתם תטפלו בכל לקוח כך העובדים יראו איך אתם עושים את זה והם ימשיכו לטפל באותה צורה, אתם מכתיבים את הקצב, אתם מכתיבים את הטון וזה משהו שמאוד חשוב שתבינו.

מכאן אני רוצה להמשיך לסיפור קצר ששמעתי בהרצאה של אחד הפאבליק ספיקרס שאני יותר אוהב בשם סימון סינק

הסיפור מתחיל בבר בבית מלון בלאס וגאס הבית מלון נקרא four seasons

אותו סימון ישב בבר ושירת אותו ברמן צעיר שעובד שם וסימון היה מופתע מאוד מהשירות שהוא קיבל.

הברמן המאוד חייכני מאוד התעניין בשלומו מאוד היה חשוב לו שהחוויה שהוא יקבל היא תהיה חוויה מצוינת.

ובתור סיימון בתור אחד שמתעסק בשיווק החליט לשאול וגם לדבר עם הברמן ולראות מה הוביל אותו בעצם להיות כזה איש שירות טוב.

ומה שהוא הבין מאותו ברמן זה שהוא ממש אוהב את מקום העבודה שלו, הוא שמח להגיע עכשיו, משהו שחשוב שתדעו מfour seasons זה שכל אורח וכל איש צוות שתפגשו במלון היא יברך את פניכם זאת אומרת שהוא יגיד לכם המצב מה נשמע ובאמת התכוון לשמוע. 

איך אתם מרגישים את השירות שלכם במלון איך עובר עליכם היום זה משהו שירד באמת מההנהלה והפך להיות נוהל במקום.

עכשיו עובד שטוב לו ושבר, כיף לו להגיע לעבודה זה גם נראה ומרגישים את זה גם האורחים של אותו מלון תחשבו בדיוק על העובדים שלכם.

אם זו עובד שמגיע לעבודה עם חיוך שעובד כיף לו להיות במקום העבודה שלו גם אורחים שלו ירגישו את זה גם הלקוחות שהוא יטפל בכם והוא מייצג אתכם ירגישו שלעובד על כיף, לעובד הזה איכפת.

הדבר הזה התבטא בשירות הרבה יותר טוב .

וזה בדיוק מוביל אותי לסיפור אחר שלי קרה שהייתי בדרך לטיסה על הופעה של פארל ג'אם באיטליה ודיילת קרקע בדיוק לפני שעולים למטוס דיילת קרקע דיברה בצורה מאוד לא יפה לאחד האנשים שהמתינו לטיסה נכון שאותו אדם.

עשה פעולה שאולי צריך לעשות ישראל להידחף וכל זה.

אבל צורת הדיבור של אותה דיילת לאותו לקוח פשוט לא היה נראה טוב ממש היה משפיל אותו לקוח היה ממש גס רוח ובאמת איך העניין אותי כיאלו אמרתי לה למה את מתנהגת ככה, בסה”כ לקוח שנכון הוא עשה משהו לא בסדר אבל לא צריך לדבר עליו בצורה כל כך לא יפה.

מה שהדיילת אז אמרה, זה שאם נגיד ישימו לב שהוא עשה משהו לא בסדר שהיא תיכנס לצרות זאת אומרת שאותה עובדת אם תסתכלו על זה בצורה אחרת היא מפחדת למקום העבודה שלה.

היא בעצמה אומרת שאם נגיד העובד ימשיך להתנהג בצורה כזאת או היא תעשה משהו אחר או תבקש בצורה יותר יפה.

שיכול להיות שהוא לא יקשיב לה, אז יכול להיות שהיא תאבד את מקום העבודה.

אז שימו לב איך בגלל עובדת שמרגישה בצורה מסוימת כל הצדדים בסיפור הזה נפגעו.

אחד העובדת נפגעה בגלל שהיא מפחדת למקום העבודה שלה זאת אומרת שהיא לא נהנית במקום העבודה שלה,היא לא מרגישה בטוחה במקום העבודה שלה.

הלקוח נפגע בזה שדיברו עליו לא יפה ומבחינתו השירות של החברה לקוי ושכל העובדים בחברה מדברים בצורה כזאת.

והחברה נפגעה בכך שיש לקוח שדיברו עליו לא יפה לקוח שכנראה יחשוב פעמיים אם שוב לטוס באותה חברת תעופה שהשירות שם לא טוב.

בעצם אף אחד לא מרוויח מהסיפור הזה.

איך אפשר היה להתנהל באותו סיפור בצורה אחרת אם ההנהלה של אותה חברה היו נותנים לעובדת את  הרגשת ביטחון במקום העבודה שלה את טווח פעילות לדעת איך להתגבר על מקרה וכל מקרה בצורה שלה ובצורה שירותית והחברה הייתה מכתיבה רק את הערכים. כל הסיפור הזה נראה אחרת.

לקוח היה בסופו של דבר עושה את הפעולה הרצויה רצויה ומתנהג יפה.

הדיילת הייתה מרגישה, בטוחה ושמחה במקום העבודה שלה. החברה הייתה מרוצה בכך שיש לקוח שהוא קיבל שירות טוב, שדיברו עליו בצורה יפה ובסופו של דבר כל הסיפור הזה נמנע.

תוסיפו לזה שכל הנוסעים שהמתינו לאותה טיסה.

שמעו את שאותה דיילת דיברה לאותו נוסע.

תבינו שיש פה בסיפור ממש קטן שרשרת של פגיעות מאוד גדולה.

וזה דבר חשוב מאוד שתגידו להימנע ממנו כי בסופו של דבר הכול יוצא החוצה הכול בסוף מתגלה והכל מתחיל ממכם.

איך שאתם תכתיבו את הנהלים נו לעובדים את ההרגשה הטובה ככה גם השירות של העובדים שלכם השתפר וככה באמת גם הפנים של החברה שלכם ייראו יותר, הרבה יותר טוב.

(מוזיקת מעבר) 

אז הגענו לחלק האחרון של הפרק, ובאמת השארתי את הטוב לסוף אז מה שאני אומר זה שיש להשאיר את מה שקורה בבית, בבית.

כשמתחילים משמרת, או שהעובדים שלכם מתחילים משמרת או שאתם הולכים לפגישה עם לקוח או שיש לקוח שרוצה לדבר איתכם.

גם אם היה לכם את היום הכי נוראי בעולם, גם אם רבתם עם האישה שלכם, גם אם הילדים עיצבנו אתכם על הבוקר את כל הדברים האלה אתם צריכים להשאיר בצד.

כי את הלקוח זה לא מעניין. את הלקוח מעניין כרגע שיש חברה שצריכה לפתור לו את הבעיה.

לא מעניין אותו מה עבר עליכם היום, איך עבר עליכם היום, אם אתם מעצבנים אם אתם שמחים, אם אתם כועסים, לא מעניין.

אתם צריכים לפני שאתם מתחילים או מדברים עם לקוח לקחת נשימה ארוכה להבין שעליו שאתם הולכים עכשיו לדבר עם לקוחות.

ואתם צריכים לדעת להעביר את השירות הטוב ביותר והסביבה לא תשפיע עליכם.

זה אחד הדברים הקשים לעשות אבל זה אחד הדברים החשובים לעשות. אז זה משהו הייתי נמצא בתחום ההסעדה והברים, זה משהו שהיינו מעבירים בכל בריף לברמנים, למלצרים ולכל הנותני שירות .

שאתם מגיעים למשמרת.

אתם שמים או את את הפאוץ או את עמדת את המגבת ברמן או את הפותחן.

אתם בעצם עליתם על מדים שאתם צריכים לשים חיוך תמידי ולהיות הכי שירותים שיש.

אין אפשרות אחרת אם אתם תביאו את מה שעבר עליכם היום לתוך המשמרת, השירות של הלקוחות שלכם ייפגע.

וזה משהו מאוד וזכות.

זה משהו סופר חשוב שאסור באמת אסור לפספס אותו. 

(מוזיקת מעבר)

אז תודה רבה לכם מאזינים ומאזינות שהגעתם עד לפה.

מקווה שקיבלתם ערך וידע ועוד כמה כלים בשביל לשפר את שירות הלקוחות של החברה שלכם.

אז לי קוראים רועי ריבק ונתראה בפרקים הבאים.

(מוזיקת סיום)

מחפשים יועץ עסקי? מוזמנים לדבר איתי

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש