חזון עסקי – כמעט כל עסק שפגשתי במהלך הקריירה ידע לענות על שתי השאלות – מה הם עושים, ואיך הם עושים את זה.
מעטים העסקים שידעו לענות על השאלה – למה? או במילים אחרות – מה החזון העסקי של העסק?
לפי ספרו של סיימון סינק Start With The Why, השאלה למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים
היא מה שמאפיין מותגי ענק ועסקים שההשפעה שלהם נשארת לאורך זמן.
ה"למה" הוא החזון העסקי שמייחד את כל העסקים שהצליחו להשאר מעל 3 שנים, והצליחו לייצר גידול תמידי.
דוגמא:
ניקח משרד פרסום
מה הוא עושה? מה החזון העסקי שלו?
מייצר ללקוח חומרי פרסום שונים, בהתאם לתוכנית אסטרטגית ומשתמש באמצעי תקשורת המונים כדי להעביר את המסרים השיווקיים של אותו העסק.
איך הוא עושה את זה?
באמצעות אנשי מקצוע שמעסיק או שוכר את שירותיהם, וברכש מדיה לפי מיקומי קהל היעד. ועכשיו לשאלה הקשה
למה הוא עושה את זה?
רבים ישיבו – "בשביל לייצר הכנסות".
אך זה לא ה"למה", אלא התוצאה!
כאן, שאני רושם את ה"למה", אני מתכוון למטרה, לחזון העסקי, לאמונה
לשאלה למה לצאת מהמיטה מוקדם בבוקר.

רוב המותגים שאני פגשתי מתנהגים בצורה הבאה:
מספרים מה הם עושים > מספרים איך הם עושים את זה > לאחר מכן מצפים לסגירת עסקה או הנעה לפעולה.
אבל אם נסתכל על רוב המותגים מעוררי ההשראה שיש להם חזון עסקי הם פועלים בדיוק הפוך:
למה הם עושים את זה > איך הם עושים את זה > מה הם עושים.
לדוגמא חברת Apple
אם ענקית הטכנולוגיה הייתה מתנהגת כמו רוב המותגים שאנחנו מכירים, זה היה נראה ככה:
אנחנו מייצרים מכשירי סלולר נהדרים > הם מעוצבים, יפים, בעלי תוכנה יציבה וקלה לשימוש > רוצה לקנות?
לצערי זה מה שרובנו עושים בכל יום שאנו קמים לעבודה.
אבל ככה Apple מתנהגת במציאות:
אנחנו מייצרים כל מוצר מתוך אמונה שישנה את העולם, שינגיש טכנולוגיה ויהפוך את החיים על כדור הארץ לנוחים יותר >
זה נעשה באמצעות מוצרים שמעוצבים יפה, בעלי תוכנה יציבה וקלה לשימוש על ידי כל משתמש >
אנחנו גם מייצרים מכשיר סלולר מעולים >
רוצה לקנות?

זה שונה לחלוטין וגם הצרכן מרגיש שונה לחלוטין.
ברגע שמתחילים מה״למה״, והוא חופף לערכים של הלקוח, מתחיל סיפור אהבה ארוך, ומתבססת נאמנות חזקה הרבה יותר למותג.
ההמלצה הטובה ביותר שאוכל לתת היא לחשוב מה הכי מספק אותנו בעבודה
מה הסיבה שעוזרת לנו לקום בבוקר מלאי אנרגיה ליום של עשייה?
אז איך משרד הפרסום ישמע שיש לו חזון עסקי?
אנחנו כאן בכדי להקטין את מספר העסקים הקטנים שנסגרים בכל שנה ולסייע להם להגיע לעוד לקוחות >
אנחנו עושים זאת בעזרת אנשי הצוות המקצועיים והטובים ביותר בתחום, ועל ידי רכש מדיה מתאימה לקהל היעד >
המשרד פרסום שלנו מייצר ללקוח חומרי פרסום שונים בהתאם לתוכנית אסטרטגית
משתמשים באמצעי תקשורת המונים כדי להעביר את המסרים השיוקיים של אותו העסק בצורה ברורה ונגישה >
רוצה להצטרף אלינו?

ה"למה"? תמיד יהיה הייחוד הטוב ביותר מהמתחרים
הערך הגדול ביותר שאתם יכולים לתת ללקוחות שלכם.
זו עוד דרך בכדי להפוך למותג מעורר השראה
האם אתם עסק מעורר השראה?