שיווק באינטרנט – כל מה שחייב לדעת

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

מה זה שיווק באינטרנט (שיווק מקוון)?

ההגדרה הטובה ביותר לשיווק באינטרנט היא קידום של עסק.

ארגון או אדם (לדוגמא פוליטקאי או סלבריטי) ברשת האינטרנט.

אותה צורת קידום באה לידי ביטוי באופציות רבות ובפלטפורמות שונות ומגוונות. 

הדבר יכול להתבטא באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), יצירת סרטונים ברשת

שיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ועוד.

בשנים האחרונות תקציבים רבים עוברים לדיגיטל בשל העובדה שהמסכים השונים תופסים חלק נכבד מחיינו. 

בנוסף, אופציות המדידה והיכולת תגובה המהירה הופכת את עולם הפרסום הדיגיטלי למועדף בקרב רוב אוכלוסית המשווקים.

מה ההבדל בין שיווק לפרסום?

שאלות נפוצות מהמאמר

מה זה שיווק באינטרנט (שיווק מקוון)?

ההגדרה הטובה ביותר לשיווק באינטרנט היא קידום של עסק, ארגון או אדם (לדוגמא פוליטקאי או סלבריטי) ברשת האינטרנט.אותה צורת קידום באה לידי ביטוי באופציות רבות ובפלטפורמות שונות ומגוונות.

מה הופך את השיווק באינטרנט לכלי המועדף לעסקים קטנים?

לעומת הפרסום המסורתי השיווק בדיגיטל הוא במחירים נמוכים יחסית.
לדוגמא: בפייסבוק עסק יכול לפרסם את עצמו החל מ₪3 ביום (כמובן שהתקציב מאוד נמוך ולך זהו רק רף כניסה) ולהופיע לקהל היעד הרלוונטי מול הפנים ובתוך המסך שהפך להיות חלק בלתי נפרד מהגוף שלנו.

מה זה נכס דיגיטלי?

נכס אינטרנטי או נכס דיגיטלי הוא כל פיסה של שטח פרסומי במרחבי רשת האינטרנט אשר יש בו את הסממנים הויזואלים והתוכן של המותג שלנו.סממנים ויזואלים כמו לוגו, שורת מיצוב ותוכן כמו קישור לאתר, פוסטים, שעות פתיחה וסניפים.התוכן הדיגיטלי במרחב האינטנרט עוזר לנו להיות יותר זמינים ללקוחות פוטנציאלים שלנו כאם יש לקוח שיחפש אותנו בטיקטוק לצורך הדוגמא ולא ימצא עלינו מידע – סביר להניח שלא היינו נגישים מספיק.

מה הופך את השיווק באינטרנט לכלי המועדף לעסקים קטנים?

לעומת הפרסום המסורתי השיווק בדיגיטל הוא במחירים נמוכים יחסית. 

לדוגמא:

בפייסבוק עסק יכול לפרסם את עצמו החל מ₪3 ביום

(כמובן שהתקציב מאוד נמוך ולך זהו רק רף כניסה)

להופיע לקהל היעד הרלוונטי מול הפנים ובתוך המסך שהפך להיות חלק בלתי נפרד מהגוף שלנו.

תקציבי השיווק של עסקים מוגבלים ובעולם הפרסום היקר אפשר בקלות לפרסם ב1000₪ או ב1,000,000₪

כאשר יש לנו מטרות ויעדים והבנה של קהל היעד על בסיס מחקר

אנו יכולים למצוא היכן נמצאים הקהל הטוב ביותר שלנו למצוא את אליק הפרסום הדיגיטלי המתאים.

ממליץ לפני כל מהלך שיווקי לדעת כמה כסף אנו רוצים להשקיע

כדי להבין את הכדאיות של אותו המהלך

ניתן לעשות זאת על ידי בניית תקציב שיווק

שיווק דיגיטלי
היכולת למכור מוצר לכל מקום בעולם בכמה לחיצות הפכו את השיווק באינטרנט לכלי עוצמתי שאף עסק כבר לא נשאר אדיש אליו

איך למצוא את אפיק הפרסום הרלוונטי לעסק שלך באינטנרט?

כדי לענות על השאלה הזאת חשוב שנבין בראש ובראשונה מי קהל היעד שלנו?

להבין היכן הוא נמצא ומבלה כאשר הוא נכנס לרשת האינטרנט

דרך המכשיר הסלולרי או דרך המחשב.

כאשר אנו מכירים את קהל היעד שלנו על ידי מחקר

ההבנה שלו ניתן למצוא את הפלטפורמות המתאימות ביותר כדי למקסם את תקציב הפרסום שלנו.

לדוגמא:

אם מדובר בעסק שפונה יותר לצעירים כנראה שהשיווק שלנו באינטרנט

יצטרך לנטב את התקציבים לרשת הטיקטוק שמאוד פולארית בגילאים האלה

אם מדובר בעסקי B2B לחברות ואנטרפרייסס כנראה שאולי שווה לנו לנטב את התקציב ללינקדין.

כאשר אנו יוצאים למהלך של שיווק באינטרנט חשוב שנבין ונכיר את קהל היעד שלנו

מכאן הסיכוי שלנו להצלחה באותו המהלך יגדל.

שיווק דיגיטלי – המקצוע המבוקש של השנים הקרובות

מדוע שיווק באינטרנט זוכה בשנים האחרונות לרוב תקציבי הפרסום?

ברגע שהדיגיטל הגיע לחיינו איתו גם הגיע יכולת המדידה

(נושא שנוי במחלוקת אבל ניגע בזה במאמרים אחרים)

אותה היכולת שהייתה שמורה רק לתאגידי ענק בעולם השיווק

הפרסום המסורתי על ידי סקרים ומערכות טכנולוגיות שהיו בזמנו יקרות מאוד.

אותה היכולת המדידה בעולם השיווק הדיגיטלי מביאה בשורה והבנה של הלקוחות הטובים והטובים ביותר שלנו.

הבנת המוצרים והשירותים הנמכרים ביותר שלנו ואלו לקוחות צורכים אותם. 

הבנה של המסר השיווקי עבד בצורה הטובה ביותר

השפיע על קהל היעד והניע אותו לפעולה ואך הכסף שהשקענו חזר אלינו פי כמה וכמה ומאילו פלטפורמות.

אותם יכולות חשובות ביותר לעסקים ועוזרות להשיג את ההחזר ההשקעה

הטוב ביותר מהוצאות הפרסום והשיווק שלנו. 

תוסיפו לכל הטוב הזה שעם השנים אנשים דבוקים למסכים

כמו שליד נדבק לקריאטיב טוב ותקבלו חגיגה דיגיטלית שכל עסק רוצה לקחת בה חלק. 

משרד פרסום – מי בכלל צריך אותם?

מה זה נכס דיגיטלי?

נכס אינטרנטי או נכס דיגיטלי הוא כל פיסה של שטח פרסומי במרחבי רשת האינטרנט

אשר יש בו את הסממנים הויזואלים והתוכן של המותג שלנו.

סממנים ויזואלים כמו לוגו, שורת מיצוב ותוכן כמו קישור לאתר, פוסטים, שעות פתיחה וסניפים.

התוכן הדיגיטלי במרחב האינטנרט עוזר לנו להיות יותר זמינים ללקוחות פוטנציאלים שלנו

כאם יש לקוח שיחפש אותנו בטיקטוק לצורך הדוגמא ולא ימצא עלינו מידע

סביר להניח שלא היינו נגישים מספיק.

המטרה שלנו היא להנגיש למשתמשים השונים ברחבי הדיגיטל אפשרות למצוא אותנו בצורה המהירה והיעילה

שיש כאשר הם מחפשים מוצר/שירות אותו אנו מספקים וכמובן אם מחפשים את המותג שלנו ספציפית.

דרך הנכסים הדיגיטלים השונים אנו דוחפים את התוכן המקודם או האורגני

לקהל היעד או לציבור המבקרים או המחפשים. 

אותו התוכן, במידה והוא טוב אמור לשרת את המטרה הנחשקת שלנו:

מכירות, לידים וכמובן להגדיל את המודעות למותג שלנו וחזק את המותג. 

פלטפורמות שיווק באינטרנט

קימות פלטפורמות רבות בו נוכל לקדם את העסק שלנו במרחב הדיגיטלי ובאמצעות שיווק דיגיטלי.

קיימות פלטפורמות רבות שאף לא מוכרות לציבור הישראלי ולכן אנו נתמקד לכלים הפופלארים בישראל בלבד.

בכדי להבין את הנושא לעומק נחלק את פלטפורמות השיווק באינטרנט ל2 חלקים

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ממומן בפייסבוק

פרסום וקידום באינסטגרם

פרסום B2B בלינקדין

יצירת תוכן וקידום מותקים בטיקטוק

יצירת תוכן וקידום ביוטיוב

קידום אורגני במנועי חיפוש

שיווק בגוגל – רשת החיפוש הפופלרית בישראל

גם כאן מתחלק הפרסום במנוע החיפוש גוגל ל2 חלקים.

שיווק אורגני בגוגל

שיווק ממומן בגוגל – Google Ads

ניתוח קמפיינים – איזו פלטפורמה מביאה הכי הרבה המרות?

פרסום אינטרנטי
אנו יכולים לבחור את פלטפורמות השיווק שלנו באינטרנט כאשר אנו יודעים איפה נמצא קהל היעד שלנו במרחב הדיגיטלי, וכך להבטיח החזר השקעה טוב יותר על הוצאות הפרסום שלנו.

איך הפרסום באינטרנט בא לידי ביטוי

לפני שאנו בכלל מתכננים להשקיע כסף רבים בשיווק הדיגיטלי שלנו עלינו לבצע מחקר מקדים.

אותו מחקר נועד בכדי להבין היכן קהל היעד שלנו נמצא ואיך לנטב את תקציבי השיווק שלנו בצורה הטובה ביותר

שתעזור לנו להשיג את התוצאות המקסמיליות במאמץ השיווק שלנו באינטרנט.

לאחר שיש לנו את תוצאות המחקר והבנה מי קהל היעד הטוב ביותר שלנו

כדי שנוכל לבחור בבטחה את המסר המרכזי שלנו.

אותו מסר מרכזי צריך לגרום לקהל היעד הרצוי והמתאים ביותר לנוע לפעולה

לגרום לו להבין שהמוצר/שירות שלנו הם המתאימים ביותר.

לאחר שבחרנו מסר מרכזי נרצה להעביר את אותו המסר בצורה יצירתית על ידי קריאטיב

שיהפוך את המודעה שלנו להיות זכירה יותר כזאת שיהיה לה יותר ״אימפקט״ על קהל היעד.

כאשר הקריאטיב והמסר שלנו חזקים נבין איזה סוג מודעות קיימות בפלטפורמות שהקהל שלנו נמצא בהם

לרוב ונבצע התאמות כדי להעלות את הקריאטיב לפי הוראות הסגירה לעיצוב של אותם הפלטפורמות.

כאשר הצלחנו לפגוע הן במסר

הן בקריאטיב ובחרנו את הפלטפורמות המתאימות לנו כנראה שהגדלנו את הסיכוי משמעותית להצלחת מהלך השיווק שלנו באינטרנט

כיצד למדוד את האפקטיביות של השיווק באינטרנט

רבים משתמשים במדדים הפשוטים ביותר להבנה של החזרי השקעה ממאמצי הפרסום שלהם באינטרנט.

מדדים כמו

Roas – החזר השקעה על מודעה

Roi – החזר ההשקעה על הפרסום

שאלו מדדים חשובים ללא ספק אך חשוב להבין את הגורמים הנוספים בתועלות הפרסום שלנו באינטרנט.

לצערי יותר ויותר אנשים שוכחים למדוד מדדים שהם לא פחות חשובים כמו:

מדדי חדירה של המותג לשוק

כמות החשיפות והשפעה על קהל היעד וכ״ו

משווקים מתחילים נוטים להסתכל רק על ״הכאן ועכשיו״

ושוכחים שפעולת שיווק נועדה גם לדאוג להכנסות והגדלת רווחיות בעתיד.

ממליץ לכולם לקחת זאת בחשבון בכל מהלך פרסומי או שיווקי

בין אם זה בשיווק באינטרנט או מחוץ למסכים.

העתיד של השיווק באינטרנט

נכון לכתיבת שורות אלה אחד הנושאים הפופלארים שמתפוצצים ברשתות השונות

הוא כל הנושא של בינה מלאכותית (AI).

כלים חכמים חדשים מגיעים לעולמנו, ויש כאלה שכבר שמנצלים אותם , משתמשים בהם כדי להקל ולהפוך את משימת השיווק באינטרנט ליותר טובה ונוחה.

יש כאלה אשר רואים בטכנולוגיה כאיום ממשי לקריירה שלהם.

מקצועות רבים כמו:

קמפיינרים, קופירייטרים ומעצבים גרפים עשויים למצוא את עצמם מוחלפים

על ידי מערכות בינה חכמות שמצליחות כבר בימינו לעשות עבודה לא רעה בכלל.

יהיה מעניין לראות איך הנושא הזה מתפתח

קידום עסקים – שיטות להצלחה בדיגיטל

מחפשים קורס שיווק דיגיטלי אונליין? הגעתם למקום הנכון

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש