משרד פרסום – מי בכלל צריך אותם?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

משרד פרסום או סוכנות פרסום הם עסקים אשר נותנים שירותי פרסום.

המשרדים השונים מאפשרים ללקוח ״ראש שקט״ בכל הקשור להוצאה לפועל של התוכנית והאסטרטגיה השיווקית.

הדבר הנפלא ביותר במשרד פרסום הוא שבד״כ מדובר במעטפת 360 ללקוח

מקום אחד בו הוא יכול למצוא את כל הכלים שהוא צריך בכדי להגשים את המטרות והיעדים אשר נקבעו בישיבות השיווק הפנים ארגוניות.

מה השירותים שמשרד פרסום מציע לי?

משרד פרסום 360 – בד״כ משרדים מסורתיים יותר

במשרדי פרסום יש מחלקות רבות אשר אחראיות על נושאים שונים בכדי להצליח להוציא לפועל תוכניות שיווק מורכבות.

המשרדים החזקים ערוכים עם אנשי צוות מקצועים בכל נושא הקשור לעולם הפרסום.

התפקיד העיקרי של משרדי הפרסום הוא לנהל את תקציב הפרסום של הלקוח תוך שמירה על מיצובו

השגת יעדים והגדלת המודעות בקרב קהלי היעד.

סוכנות פרסום
סוכנות פרסום מאגדת אנשי מקצוע מעולים ובתור לקוח אנו יכולים להנות ממגוון רחב של מוצרים במקום אחד שההתמחות המרכזית שלו היא פרסום

המחלקות במשרד פרסום לעסקים:

מחלקת ניהול לקוח

סופרוויזר

המנהל של התקציבאיות, אחראי על הקשר של הלקוח אל מול המשרד

תקצביאי

התקצבאי אחראי על הלקוח ומנטב את משימותיו בין המחלקות השונות בתוך משרד הפרסום

מחלקת תכנון ואסטרטגיה

אסטרטג

אחראי על הכיוון והתוכנית, איך אנו נשיג את המטרות והיעדים באמצעות הפרסום.

כחלק מעבודותו וכחלק מתוכנית האסטרטגית יחקור האסטרטג את השוק, קהל היעד ואת העסק.

האסטרטג את הייתרונות, החסרונות, ההזדמנות והאיומים במותג ויפעל בתוכנית המתאימה

פלנר (תכנון מדיה)

הפלנר מתפקידו לדאוג שרכש המדיה תתבצע לפי חלוקה של קהלי היעד כך שנוכל לוודא שאנו מגיעים לקהלים בהם רצינו ״לפזר הופעות״

מחלקת קריאטיב ותוכן

קופירייטר

אחראי על הרעיונות ועל הכתיבה – אדם יצירתי שצריך לעורר את העובדות המשעממות לחיים

מעצב גרפי – ארט דיירקטור

אחראי על הצד הויזואלי – על איך הדברים יראו ולמה

גריפקאי

ביצועיסט של עבודות גרפיקה מסוגים שונים

עורך וידיאו

עריכת חומרים מצולמים לידי מוצר מופק

הוידיאו כיום משמש ככלי פרסום משמעותי

מחלקת דיגיטל

ניהול מדיה

אחראי על העלאת התכנים לרשתות השונות

על מענה למודעות ותגובות ועל הנראות והמידע אשר צריך להיות תקין ועדכני

מנהל קמפיינים

אחראי על העלאת הקמפיינים, תכנונם, בקרה ואופטימזציה לפי הצורך.

וכמובן תפקידי מטה שונים כמו: פקידת קבלה, הנהלת חשבונות, מנכ״ל, סמנכ״ל וכ״ו

מתי אני יודע שכדאי לי לעבוד מול משרד?

בשביל שנבין זאת אחלק את משרדי הפרסום ל2 חלקים

משרדי פרסום גדולים מול משרדי פרסום קטנים

משרדי הפרסום הקטנים מאפשרים ללקוח לקחת סל מוצרים מותאם אישית

בד״כ מדובר במשרד פרסום דיגיטל יותר מאשר משרד פרסום קלאסי ומסורתי.

המשרדים החדשים שנולדו בשנים האחרונות מתמחים בשיווק דיגיטלי עם דגש על הרשתות החברתיות והם נהדרים עבור עסקים קטנים.

בד״כ ניתן לעבוד עם המשרדי פרסום הקטנים עם תקציב כולל של מעל 60,000 ש״ח

תקציב שנתי כשחלק מהתקציב הולך לרכש המדיה בדיגיטל וחלק מהתקציב נשאר אצל נותן השירות.

במשרדי פרסום גדולים הדגש הוא ניהול תקציבי פרסום גדולים תקציבים של מעל ל150,000 ש״ח תקציב פרסום שנתי.

הרעיון העיקרי שעונה על השאלה מתי כדאי לי לעבוד מול נותני השירותים השונים הוא האם אני צריך סל שירותים רחב.

ככל שסל השירותים שלי רחב יותר כך עולה לי הצורך לספק אשר יודע לתת לי מענה מקצועי לכל צרכי הפרסום השונים.

מה צריך לדעת כשעובדים מול משרד פרסום?

כאשר אנחנו עובדים מול משרד פרסום חשוב שניהיה מסודרים ונבין שלמשרד ולנו יש מטרה משוטפת:

להגדיל, לפתח ולהביא עוד לקוחות לעסק שלנו.

יוצא לי לראות לא מעט מקרים של לקוחות רבים שמנסים להתנגח באנשי המקצוע השונים בתוך משרד הפרסום והדבר מקשה על העבודה ובסוף כולם נפגעים מכך.

העברת המידע למשרד הפרסום נעשה באמצעות בריף שהוא בעצם בקשה למשרד הפרסום

מה קורה בשנים האחרונות עם משרדי הפרסום?

בשנים האחרונות יש מגמת עלייה של ארגונים ובניית צוותים ומחלקות פרסום פנים ארגוניות.

במידה ולארגון (בד״כ גדול שמצדיק מהלך שכזה) יש את המשאבים הדרושים הדבר הוא הדבר הטוב ביותר בשל העבודה שהיכולת תמרון

המהירות והקשר הן פנים ארגוניות ואין את העברת מידע לארגון אחר.

במידה ופועלים בצורה הזאת חשוב להביא אנשי צוות מקצועים מעולם הפרסום ולבנות מחלקה מקצועית

שבאמת יודעת ״לתת בראש״ גם למחלקות מקצועיות אחרות שיושבות בתוך משרדי הפרסום.

סוכנות דיגיטל בבאר שבע
בעידן האינטרנט והגלובלזציה משרד פרסום בבאר שבע יכול לתת שירות למשרד בת״א או בחיפה ובכך אנו יכולים לבחור את האנשי המקצוע הטובים ביותר עבורנו

משרד פרסום מומלץ

ההצע של משרדי הפרסום יכול לבלבל עסקים ואני מבין מדוע.

יש לא מעט של סוכנויות ולא מעט מהם אומרות על עצמם שהם משרד פרסום מומלץ

חלקם באמת טובים וחלקם ממש פחות.

בתור בעלי עסקים שלא בטוח שמבינים טוב בעולם השיווק ממליץ לכם לקרוא את המאמר איך בוחרים משרד פרסום?

משרד פרסום דיגיטלי (משרד פרסום באינטרנט)

עם הקדמה, הטכנולוגיה והרצון למדוד כל דבר (גם אם לא באמת צריך)

התפתחו להם משרדי פרסום דיגיטלי רבים.

אותם המשרדי הפרסום הדיגיטלי נותנים מעטפת 360 אך בכל הקשור למה שקורה במסכים שלנו.

בשונה ממשרד פרסום מסורתי שנותן גם שירותי דפוס, פרסום אופליין ועוד מוצרים רבים

משרד פרסום דיגיטלי הוא כזה שמתמחה אך ורק בדיגיטל ובד״כ יודע להתאים את עצמו לעסקים קטנים ובינוניים.

לסיכום:

פרסום זה דבר יקר ופרסום טוב יכול להיות דלק שיזניק את העסק שלנו.

חשוב לעשות החלטות מושכלות בבחירה של נותני השירותים.

ההמלצות שלי הן:

  • אם תקציב השיווק והפרסום קטנים או שווים לעלות השירות אותו אנו משלמים (בד״כ אצל עסקים קטנים מאוד) שווה לעשות את הפרסום בעצמך.

רוב תקציב הפרסום הולך לדיגיטל והמערכות השונות פשוטות.

מומלץ לקחת קורס שיווק דיגיטלי, לחסוך את עלות השירות והגדלה בהתאמה של תקציב המדיה.

  • אם תקציב השיווק שלנו עולה על 60,000 ש״ח תקציב שנתי ואנו צריכים סל רחב של שירותי פרסום והדבר מכביד את הארגון מומלץ לקחת סוכנות פרסום קטנה אשר יכול לתת לנו מענה מקיף לצרכים שלנו בכל זירה ומדיה.
  • אם תקציב השיווק שלנו בין 60,000 ש״ח תקציב שנתי ואנו צריכים שירות מסויים ויחודי לדוגמא דיגיטל בלבד – ניתן לעבוד מול סוכנות דיגיטל או פרילנסר מקצועי ובכך לשלם הרבה פחות.
  • במידה והתקציב שלנו גדול ואנו צריכים מעטפת רבה של שירותים כמובן שעדיף להעזר במשרד פרסום אשר יכול לתת לנו קשת רחב של שירותים בצורה המקצועית ביותר, כזאת שבתקווה תשרת את המטרות והיעדים שלנו.
  • במידה והתקציב שלנו גדול ואנו יכולים להחזיק מחלקת פרסום בתוך הארגון לדעתי מדובר בדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות וניתן לבנות מחלקה חזקה שיכולה להוביל את השיווק והפרסום של הארגון ״מתוך הבית״ למקומות יצירתיים וטובים.

במידה ובוחרים באפשרות הזאת חשוב לדעת שצריך להביא משאב אינושי איכותי ויצרתי שבאמת יכול להיות תחליף לאנשי המקצוע המצויינים בתעשיית הפרסום.

את סעיף האחרון (הסעיף של החזקת מחלקת פרסום בתוך הארגון) אנו רואים הרבה בתעשיית ההייטק שיותר ויותר ארגונים בוחרים להקים מחלקות בתוך הארגון.

כתבתי מאמר שלם על מתי לשכור חברת שיווק ומתי לשכור צוות Inhouse

התקשורות בימינו פשוטה ויעילה ולכן ניתן לקחת נותן שירות מכל מקום בארץ בהתאם לעבודתנו ונסיונו שכך

לדוגמא:

משרד פרסום בבאר שבע

יכול לתת שירות מעולה לארגון גדול בת״א ולהפך.

אם אתם עדיין מבולבלים תמיד ניתן לקחת יועץ שיווק אשר ידע למצוא לארגון את הפתרונות הטובים בהתאמה לתקציבו, יעדיו ומטרותיו.

לקבל הצעת מחיר לשירותי שיווק ופרסום

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש