קמפיין משפיענים – המדריך לקמפיין מוצלח ואפקטיבי

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

קמפיין משפיענים הוא קמפיין שבו אנו משתמשים במובילי דעה, מפורסמים בכדי לייצר אמון והנעה לפעולה לקנות את המוצר שלנו או להשתמש בשירות.

בכדי לייצר הצלחה של קמפיין משפיענים אנו צריכים לדעת למה לצפות, לבחור נכון את המשפיענים ולהשתמש ביכולות ובמעמד שלהם בצורה אשר תשרת אותנו.

לפעמים נראה שהדבר פשוט לביצוע.
״יש למפורסם X המון עוקבים.
הוא ימליץ עליי >> גידול במכירות.״

מפרסם
גם אם המפורסם מלא העוקבים יותר חשובה ההשפעה שלו

אך במציאות לא תמיד כך הדבר.

לפני שנתחיל בחוקים של מה לעשות ומה לא לעשות בקמפיין משפיענים נענה על השאלה

איך בכלל לגייס את אותם מובילי דעה לטובת הקמפיין?

בכדי להשיג גידול של הנכסים הדיגיטלים אנו צריכים לייצר תוכן מעניין, את זה כבר כולם יודעים.
השאלה הנשאלת, ייצרתי תוכן, עבדתי קשה, עיצבתי, ציירתי, חקרתי, כתבתי.
איך אני גורם לאנשים להכנס לתכנים שלי לצרוך אותם ולעקוב אחריי?

  1. שת״פ תמורת המוצר/שירות ללא תשלום
  2. כסף
  3. שיטת השפיעו על המשפיען

שיטה זו מתאימה לעסקים קטנים יותר אשר אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם כספים רבים למשפיענים או לחלק המון מוצרים ללא תשלום.

בשיטה הזאת מה שצריך לעשות היא למצוא משפיענים (לא חייב כאלה עם עשרות או מאות אלפי עוקבים אפשר גם הרבה פחות) כאלה שיש להם קהילת עוקבים שיוצרים מעורבות, ויעניין אותם התוכן אצלכם בעמודים השונים.

לאחר מכן, צרו מערכת יחסים עם המשפיען דרך הרשתות החברתיות. הראו לו את הידע שלכם, נהלו שיחות סביב הנושא, פרגנו ותיהיו נעימים.

קשר טוב יכול להשפיע על מוביל דעת הקהל ולגרום לו לשתף פוסטים אשר מכיל משהו הקשור לעולם התוכן שלו
קשר טוב יכול להשפיע על מוביל דעת הקהל ולגרום לו לשתף פוסטים אשר מכיל משהו הקשור לעולם התוכן שלו

לאחר מכן, צרו פיסת תוכן שקשורה ישירות לאותו המשפיען (יכול להיות ציטוט שלו, פוסט, גרפיקה או כל פיסת תוכן) תנו לאותו המשפיען את הקרדיט ופרגנו במילים חמות.

תייגו את המשפיען בפיסת התוכן וכמו כן שלחו לו בהודעה שמאוד אהבת את הנושא המדובר והחלטתם להעלות אותו גם בעצמם.

אם ביצעתם את כל השלבים, כנראה שאותו המשפיען ישתף את התוכן שפרגנתם לו ואתם תזכו לחשיפה בקהילת העוקבים שלו.

אם התוכן שלכם מספיק טוב, הם גם ירצו לעקוב כדי להתעניין בדברים החדשים.

אלו דברים כדאי/לא כדאי לעשות בקמפיין משפיענים?

לקיחת משפיענים/המפורסמים על סמך כמות העוקבים בנכסים הדיגיטלים בלבד

אל תסתנוורו מהכמות, זה לא הדבר החשוב ביותר!

בכדי להגיע לתוצאות ואפקטיביות מהקמפיין עלינו לבחור את המשפיענים שלנו על סמך ה״סמכות״ שלהם. הרמה שבה הקהל מעורב בפוסטים שלהם. הערצה והשפעה של אותו מוביל דעה בצורה הכי ברורה וחדה.

זיהוי ״אמת״ בפרופיל

חשוב לזהות האם הפרופיל והמשפיען אמיתיים.
האם המעורבות שהם יוצרים בגלל טריקים מלאכותיים כמו הגרלות, קבוצות פרגון (קבוצות אשר נותנים לייקים ותגובות תמורת לייקים ותגובות)

נכסים דיגיטלים משמעותיים

המשפיענים שאתם רוצים לעבוד איתם מושכים אליהם מבקרים לנכסים הדיגיטלים שלהם. הם לא בהכרח נצרכים רק בפידים השונים.
אנשים מחפשים אותם במיוחד ומגיעים לבדוק בעקביות האם יש משהו חדש.
ככל שמחפשים ומגיעים לתוכן של אותו המשפיען ככה יותר שווה לעבוד איתו ובנוסף, לשים לב לאיכות הערוץ כך שבד״כ ערוץ יוטיוב חזק, פודקאסט מושמע, igtv או כל דבר שיותר עמוק מפוסט או תמונה מקבל יותר משמעות.

יש פלטפורמות יותר משמעותיות מבחינת עוקבים ובו יש יותר השפעה על קהל היעד
יש פלטפורמות יותר משמעותיות מבחינת עוקבים ובו יש יותר השפעה על קהל היעד

עקביות

משפיען אמיתי חיי את הפלטפורמות שלו, יש לו עוגנים ואיזון בין שתפ״ים לבין תוכן מקורי. התוכן עולה בצורה עקבית, החשיפה מגיעה לאיזור ה50% לפחות והמעורבות שומרות על רף של לפחות 25%

קליק וקשר למותג

חייב שתיהיה זיכה משמעותית בין המשפיען למוצר/שירות ולחברה הקשר צריך להיות טבעי כזה שמשדר אמינות ומשתלב בתוכן של אותו המשפיען

אמינות

חשוב להסתכל על שיתופי פעולה קודמים של אותו המשפיען, לראות את התדירות לשתפ״ים ואת האיכות.
האם המשפיען עובד עם כל מי שרק רוצה לשלם או האם יש לו סטנדרטים והוא לא עובד עם כל אחד.
האם ההמלצה או שימוש במוצר/בשירות נעשים בצורה המשתלבת בחיים של אותו המשפיען או הכל נראה ״שטוח״ ושקוף שמדובר בשת״פ בתשלום.

לסיכום:

קמפיין משפיענים כמו כל קמפיין יכול להיות הצלחה גדולה ומסחררת אך באותה המידה אם לא עושים את הבדיקות הנכונות להיות כשלון.
חשוב לשים לב לכל פרט והאם המהלך משרת את אותנו והאם המשפיען מתאים לנו מבחינת האופי והקהילה.

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך