בניית תקציב שיווק היא הדרך לדעת כמה כסף אנחנו צריכים להשקיע בשיווק
בפוסט הקצר תלמדו איך לדעת כמה כסף אנו צריכים להשקיע בפרסום בקמפיינים מבוססי תוצאות (לידים, מכירות אונליין וכ״ו)
אני רוצה שממש נבין את הנושא וכך ניהיה מדוייקים יותר בבניית תקציב השיווק שלנו
ישנם סוגי קמפיינים רבים שניתן להריץ בקמפיינים דיגיטלים.
לדוגמא קמפיינים שמטרתם, חיזוק המותג, העלאת נוכחות ברשת, יצירת מעורבות וקמפיינים מבוססי תוצאות.
בקמפיינים מבוססי תוצאות, בהם בצורה ישירה נמדוד את מערכות הפרסום השונות בכמות הפניות או המכירות שקיבלנו לעסק
בין אם מדובר בלידים, טלפונים, הודעות לוואטסאפ, רכישות באתרי אי-קומרס ועוד.
שאלה נפוצה שאני שומע מהרבה בעלי עסקים היא:
״כמה כסף אני צריך להשקיע?״
האמת, שהתשובה ממש פשוטה.
ישנה נוסחא שחשוב שכל בעל עסק ומשווק יכיר כאשר הוא רוצה לגשת ולבצע קמפיינים מבוססי תוצאות.

לדוגמא:
חברה מסויימת רוצה ״להריץ״ קמפיינים מבוססי תוצאות
בשביל להכניס יותר לידים ויותר מכירות וכמובן להגדיל את מחזור ההכנסות.
הדבר הראשון שמקבלי ההחלטות בחברה צריכים לעשות הוא הגדרת יעדים.
לדוגמא אם יעד המכירות מהקמפיין הוא 100,000 ש״ח
מנסיון של קמפיינים קודמים אנו יודעים שעלות לליד ממוצע היא 50 ש״ח
והכסף לעסקה ממוצעת מכל מכירה הוא 1000 ש״ח
ולאחר שיחות עם אנשי המכירות והמידע שקיבלנו ממערכות הCRM:
אחד מכל חמישה לידים בממוצע סוגר עסקה.
משמעות הדבר היא שבכדי להגיע ליעד של 100,000 ש״ח במכירות
אנו נצטרך לסגור 100 עסקאות של 1000 ש״ח ובשביל זה נצטרך לגייס בקמפיין 500 לידים
המשמעות היא שלפי הדוגמא אותה החברה תצטרך להשקיע ברכש מדיה בדיגיטל סכום של
25,000 ש״ח בכדי להגיע ליעד של 100,000 ש״ח
הנוסחא כמובן היא רק בכדי לקבל אינדקציה של הסכומים שאותם נצטרך להשקיע וזה לא בטוח מתאים לכל עסק
בכדי להגיע ליעדים והצלחת הקמפיינים תלויה בגורמים רבים כמו: התחרות, אטרקטיביות של המותג, חוזק המותג ועוד.
שיווק = הוצאה או השקעה?
רוב המשווקים יגידו ששיווק היא השקעה כי הרי אנו משקיעים כדי לקבל תשואה על ההשקעה שלנו
אך יש שיגידו שתקציבי הפרסום השונים שייכים למחלקות אחרות
בפוסט מסויים של יאן יאנקו
יאן נתן דוגמא איך פרסום בגוגל אורגני או PPC
זה בעצם כמו חלון הראווה בחנות ולכן ייתכן שאותו התקציב שייך למחלקת התפעול.
ישנן גישות שונות ומגוונות בנושאים הנ״ל וההתייחסות לתקציבי הפרסום
שכמובן המובילה מבין הגישות היא הרעיון ששיווק הוא השקעה אך כמובן שכל הוצאה בעסק
היא לצורך ייצור הכנסה בצורה ישירה או עקיפה.
תכנון תקציב שיווק בצורה אפקטיבית
- הצבת מטרות ויעדים
- הגדרת גבולות לתקציב (תקציב מינימום, תקציב מקסימלי)
- הגדרת מיקומים לפי מחקר הקהל
- תכנון המוצרים והכמויות שצריך כדי להגיע ליעדים
- תמהיל הערוצים לפי הקהל והמוצרים
- חלוקת התקציב בין הערוצים השונים
יצרתי מחשבון שעושה את החישוב הזה בצורה אוטומטית לחלוטין
כל שתצטרכו לעשות הוא להזין את הנתונים מהעסק שלכם
להכניס פרטים וקובץ מייל ותקבלו את התוצאה בצורה מיידית ויעזור לכם בבניית תקציב השיווק