תמהיל שיווק – איך עושים את זה נכון?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

כשאנו בוחנים את הביטוי תמהיל שיווק יכול להיות לנו 2 פירושים עיקריים:

התמהיל שבאמצעותו יוצרים את האסטרטגיה השיווקית למוצר/שירות

תמהיל פלטפורמות השיווק שלנו שיוצרים מהלך שיווקי/פרסומי למוצר/שירות שלנו

במאמר הזה נעבור על 2 הנקודות העיקריות

ואוסיף תוכן רב אשר יעזור לכם לבנות תמהיל שיווק מוצלח לעסק שלכם

תמהיל האסטרטגיה השיווקית

בכדי לבנות אסטרטגיה שיווקית שתגדיל את הסיכויים שלנו להצלחה

אנו נצטרך להתייחס לתמהיל מסויים אשר מהווה ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלנו.

אותו תמהיל צריך לייצר עדיפות למוצר/שירות שלנו על פני המתחרים ולשים אותנו במקום של ייתרון.

לאותו תמהיל שיווק יש מספר פרמטרים אותם נצטרך לקחת בחשבון

ולהדגיש לגבינו איפה אנו מצליחים ״לזהור״ לעומת המתחרים.

שיווק דיגיטלי לעסקים

תמהיל שיווק
כמו בכל אסטרטגיה עלינו לבדוק איזה צוות של מחלקה מצטיין ובמה ולראות איך אנו ממקמים אותו במקום הטוב ביותר מבחינת השיווק והפרסום שלנו. זאת המהות של אסטרטגיה נכונה

המוצר

כמובן שבחלק של המוצר/שירות שלנו יש משקל גבוה ועלינו להבין איפה הייתרונות של המוצר/שירות שלנו בשוק התחרותי ולהציג את הייתרונות שלנו

לנסות להפוך את החסרונות לייתרונות ולנצל הזדמנויות.

בשביל לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ניתן להשתמש במודל SWOT המוקר והוותיק

המחיר

כאשר אנו מתמחרים מוצר/שירות עלינו לשים לב למצב השוק

למחירי המתחרים והערך שכל מוצר/שירות מביא לקדמת הבמה.

המחיר לא תמיד הפקטור העיקרי המוביל להחלטה של הלקוח הפוטנציאלי שלנו אך ללא ספק יש לו משמעות.

הדבר שתמיד נרצה להשיג הוא שהלקוח הפונטציאלי יבין את הערך הרב שהוא יקבל בתמורה לכספו

הדבר יוצג לו בצורה אשר משתמע מכך שמדובר בעסקה מצויינת המצדיקה את המחיר שהוא ישלם.

הפצה

בכדי להצליח במהלכי השיווק והפרסום שלנו עלינו לאפיין את קהל היעד ולהכיר אותם.

ברגע שאנו יודעים זאת על סמך מחקר עלינו לבחור את פלטפורמות הפרסום הנכונות על סמך הכרות מעמיקה עם קהל היעד שלנו.

ידיעה גבוה על כך שקהל היעד שלנו נמצא ופעיל באותם המקומות.

הדבר יעזור לנו במאמצי השיווק והפרסום ויבטיח חשיפה טובה ואיכותית לאותו הקהל.

  • את נושא ההפצה ובחירת פלטפורמות הפרסום המתאימות ביותר אפרט בהמשך המאמר כחלק מהפירוש השני לביטוי תמהיל שיווק.

קידום מכירות ואסטרטגיה

בכדי לסגור את נושא הבחירה של הלקוח בנו כמוצר/שירות המוביל

והמתאים ביותר עלינו לבדוק ולשפר את ההצעה שלנו.

להביא לקדמת הבמה את המבצע הטוב ביותר לקהל היעד ולבצע מהלכים של הגדלת ביקושים למוצר/שירות.

כך נוכל להבטיח שלא רק שהמוצר

המחיר וההפצה שלנו טובה אלא יש את ההצעה הטובה ביותר כעת ולכן זה זמן מעולה לרכישה וקבלת שירות.

תמהיל פלטפורמות השיווק

הפירוש השני לביטוי תמהיל שיווק הוא בחירת הפלטפורמות השונות.

בעולמות הפרסום יש משמעות גדולה וקשר ישיר בין השילוב בין

פלטפורמות שונות להצלחת המהלך השיווקי פרסומי.

תמהיל השיווק
הקהל הפוטנציאלי שלנו תמיד במרכז ואנו עושים את מירב המאמצים ומשקיעים תקציבים גדולים בשביל להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלנו. עלינו לזכור שחשוב לעשות את ההחלטות על סמך מחקר ולא על סמך ״נדמה לי״

זכירות

המח האינושי עובד בצורה של אימות נתונים.

כאשר הוא נתקל במידע מסויים הוא ניגש ״למגירות״

בכדי למצוא את הדבר הקרוב ביותר לאותו הדבר שזה אתה הוא ראה.

לכן ככל שאנו נופיע ביותר פלטפורמות כך אנו מנגישים למח

בצורה טובה יותר את הנגשת המידע לגבי אותו מוצר/שירות.

  • אני באופן אישי בכל מהלך פרסומי (גם אם הוא יכלול רק דיגיטל) תמיד אשתמש בכמה פלטפורמות במקביל בשביל לחזק את הזכירות במוצר/שירות ובנוסף להבטיח זמינות מנטלית (אותו המידע מתת המודע) ברגע הצורך של הלקוח הפוטנציאלי.

הנגשת מידע

בתור מפרסמים אנו צריכים לדאוג שללקוח הפוטנצאלי שלנו פשוט ונוח למצוא וצרוך את המוצר שלנו

לכן פרסום בפלטפורמות שונות מנגישות את אופן יצירת הקשר/הגעה ורכישה ללקוח.

ככה שיותר נוח – כך הסיכוי להמרה גדול יותר!

מוניטין

ההגדרה הטובה ביותר למיתוג היא מוניטין.

ככל שהמותג שלנו מופיע ביותר מקומות כך יש תרומה גדולה יותר למותג שלנו ולמיתוג שלנו.

זאת גם בגלל שילוב וגם בגלל הזמינות המנטלית שהזכרתי בסעיף הקודם.

מהלכים מוצליחים משתמשים בפלטפורמות שונות ומוסיפים

גם פלטפורמות בעלות מיצוב גבוה אשר עוזרות למותג שלנו להבנות.

שימוש בכל פלטפורמה בצורה המתאימה להם עם המסר שמתאים להם

בהקשר של שיווק ופרסום לכל פלטפורמה יש את הנקודות חוזקה ואת הנקודות חולשה (ממש כמו למותג שלנו כלפי השוק התחרותי)

כאשר אנו משתמשים בתמהיל שיווק נכון אנו יכולים לדאוג לכך שבכל פלטפורמה נשתמש בה במקום שהיא ״זוהרת״ ולהוציא ממנה את המקסימום.

לדוגמא:

פייסבוק/אינסטגרם – פלטפורמות מדהימות ליצירת ביקושים והצגת מוצר/שירות וחיזוק מוניטין ומותג אך לא מצטיינות בנעיצת עסקאות כמו גוגל.

גוגל נפלא לקצירת ביקושים אך לא מצליח לבנות מותג כמו הרשתות החברתיות.

שילוט חוצות מדהים לתדמית ומיצוב אך לא תמיד מצליח בצורה ישירה להניע לפעולה (כנ״ל טלויזיה)

ניתן לאפיין כך פלטפורמות שונות ולאחר שהבנו היכן הקהל שלנו נמצא

לייצר לעצמנו תמהיל שיווק אשר יבטיח לנו חשיפה גדולה.

זמינות מנטלית, מיצוב שעולה בקנה אחד עם המוצר/שירות והמותג שלנו וגם להניע לפעולה כדי להנות מהביקושים.

במידה ועשינו תמהיל שיווק בצורה הטובה ביותר והבחירות שלנו היו מבוססות על מחקר ותכנון

אנו יכולים לצפות לתוצאות אופטימליות ובכך להגדיל את הסיכוי להצלחה של המהלך השיווקי פרסומי שלנו.

עוד על שיווק באינטרנט

איך דפוס דיגיטלי עוזר לנו לבדל מבחינה חזותית את העסק שלנו

צריכים שירותי יעוץ בתחום השיווק פרסום והעסקים מוזמנים לפנות אליי

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש