שיווק בפייסבוק – כמה משקל יש לרשת החברתית במאמצי השיווק שלנו

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

רבים נוטים להסתכל על מנהל המודעות והקמפיינים בפייסבוק בצורה שטחית. כזאת שמראה לנו בטבלה המוכרת אלו מכירות הגיעו ומאיזה מודעה אבל שיווק בפייסבוק הוא הרבה יותר מזה.

כאשר אנו מדברים על פייסבוק אי אפשר להתעלם מההשפעה של הרשת החברתית על חיינו בתחומים רבים.

אנשים נמצאים שם בכדי לחזק קשרים חברתיים, למצוא זוגיות, לצרוך תוכן, להעביר את הזמן, לקדם את העסק, למכור מוצרים יד 2 ועוד המון תחומים בהם הרשת החברתית הכחולה נותנת מענה מצויין, מדבק וממכר.

אנשים נכנסים לפייסבוק להנות, הפרסום שלנו צריך לצוד את תשומת הלב שלהם ולגרום להם להתעניין במוצר/שירות שלנו

מאמין שחלקכם שמתם לב שחסר כאן משהו. אבל שלא תחשבו לרגע ששכחתי.

לקנות.

אנשים קונים מוצרים דרך הרשתות החברתיות, ללא ספק אבל האם הם נכנסו לשם בכדי לבצע את אותה פעולת קנייה?

כנראה שלא.

בתור מפרסמים המטרה שלנו לעצור את הגולשים בזמן גלילה ולצוד להם את תשומת הלב, להצליח לעניין אותם, לרגש אותם ולגרום להם לחשוק במוצר/בשירות שלנו ולנסות שהם יגיעו להבנה:

זה המוצר/שירות שאני צריך/ה.

לפעמים הפעולה של השארת הליד או הרכישה מתבצעת בצורה ישירה אך ברוב המקרים לא כך הדבר.

עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי ברוב המקרים לא עובד ככה ואנו צריך מספר מפגשים שונים עם קהל היעד בכדי לגרום להם לבצע את הפעולה הרצויה לנו.

אך נדיר המפרסמים שבאמת יודעים מה המשקל של השיווק בפייסבוק במאמצי השיווק והפרסום של העסק.

הרוב המוחלט מסתכל על טבלת מנהל המודעות ובודק האם הסימון מראה שהליד הגיע דרך פייסבוק או לא.

שיווק בפייסבוק הוא הרבה יותר מזה

כאן חשוב שנכיר מדד חשוב והקשה ביותר להבנה שאנו מדברים על שיווק דיגיטלי

Attribution – ייחוס

מה בעצם אומר הייחוס?

במילים פשוטת, הייחוס הוא החלק של פייסבוק בפעולת המרה מסויימת.

בעבר חלון ההמרות (פרק הזמן שפייסבוק ייקח קרדיט על פעולת המרה מסויימת) היה 28 ימים קליק או 7 ימים של צפיה

משמע, פייסבוק היה מקבל קרדיט וסופר לנו שהלקוח השאיר ליד/רכש אם הקליק לפני 22 ימים ואפילו נכנס ממודעה בגוגל וביצע את פעולת ההמרה.

כיום הברירת מחדל והמקסימום של חלון ההמרות עומד על 7 ימים קליק ויום אחד של צפיה.

בכדי שנבין את זה אתן דוגמא:

אם אדם ראה מודעה שלנו בפייסבוק והקליק עליה, קרא את המידע, יצא ולא רכש.

לאחר כמה ימים הקליק שוב והתלבט עם עצמו.

ולאחר שבוע וחצי נכנס דרך גוגל וביצע רכישה/השאיר ליד (פעולת המרה)

היכולת של פייסבוק להיות חלק משפיע על פעולות ההמרה של הלקוחות שלנו הן באחוזים גבוהים שלא ניתן להתעלם מהם.

האם לפייסבוק מגיע קרדיט על אותה ההמרה?

מאמין שכולכם מסכימים שכן!

אך בתוך מנהל המודעות אנו לא נראה שהליד/רכישה הגיע משם.

השיווק בפייסבוק אפקטיבי לפעולת המרה ישירה אבל זה לא מתחיל ונגמר שם.

המטרה שלנו היא להצליח להבין את רמת ההשפעה של השיווק שלנו ברשת החברתית ולהגיע לקהל רחב.

בשל כך המדד המדויק ביותר והנכון ביותר להסתכלות הוא הROI (החזר השקעה מהפרסום)

כמה כסף הוצאתי (טוטאל) מול כמה כסף הכנסתי

במידה והסכום שאנו משקיעים חוזר אלינו ואנו מצליחים להרוויח, לגדול ולהשיג את היעדים שלנו.

כנראה שאנו עושים דבר נכון.

חשוב לבדוק האם המודעה שלנו שלא מציגה תוצאות משפיעה לנו על המכירות בצורה עקיפה וכמה השיווק בפייסבוק לוקח חלק פעיל ואפקטיבי במאמצי הפרסום שלנו.

7 טיפים לפרסום נכון בפייסבוק

לסיכום:

שיווק ממומן בפייסבוק בשנים האחרונות מככב בכל הקשור לשיווק ולפרסום של עסקים קטנים וגדולים כאחד.

בבדיקות שערכתי ומאמרים שקראתי לפייסבוק יש השפעה של כמעט 30% על פעולות ההמרה שלנו.

כן, גם על האנשים שאמרו ״הגעתי בגלל חבר״ או ״ראיתי את השלט בחוץ ונכנסתי״

גם באונליין וגם באופליין.

בכדי להצליח להבין את המשמעות והאפקטיביות של הפרסום שלנו בפייסבוק שווה לקחת אנשי מקצוע שידעו לנתח ולהבין את תמונת המצב ולגרום לROI שלכם לעלות בצורה עקבית.

עושים קמפיינים בדיגיטל? רוצים לקבל הצעת מחיר לניהול קמפיינים?

קורס שיווק בפייסבוק

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי