לכל עסק יש יעדים ומטרות – תכנון ואסטרטגיה הם הדרך שלנו להגיע אליהם.
המטרה של האסטרטגיה השיווקית היא לייצר דרך ו״מצפן״ בכדי להשיג את אותם יעדים.
האם אסטרטגיה עסקית חשובה לכל עסק?
האסטרטגיה באה לידי ביטוי במספר גורמים:
מחקר קהלי יעד
מחקר שוק
חקר מתחרים
הגדרת הצעת הערך והבידול
לארגונים ועסקים רבים יש פתרון בדמות סוכנות דיגיטל או משרד פרסום, אך לעיתים חסרה דרך להשגת היעדים והאסטרטגיה הברורה.
אותה הדרך שתשמש מצפן וכוכב צפון לארגון, כדי לוודא שכל המהלכים השיווקיים מקדמים אותנו בדרך להשגת היעדים.
מה כולל תהליך תכנון אסטרטגיה שיווקית?
ניתוח המצב הקיים
בדיקת הפעולות שנעשו בארגון עד כה, מה הצליח ומה פחות. נבדוק מה הן החוזקות והחולשות של הארגון ומציאת פתרונות.
ניתוח תחרותי
בדיקת התחרות בשוק ואת העמדה של הארגון אל מול התחרות.
ניתוח לקוחות
הבנת קהלי היעד, הבנת פלטפורמות השיווק הרלוונטיות לפי קהלי היעד, איפיון הקהל לפי סגמנטים שונים, מוצרים ושירותי הארגון ובניית אסטרטגיה שיווקית בהתאם.
זיהוי הזדמנויות ומקום בשוק התחרותי
הבנת מצב השוק וזיהוי הזדמנויות עסקיות. על ידי מחקר ניתן לזהות היכן הארגון יכול לככב לפי החוזקות והחולשות שלו והבידול הקיים.
פירוק התוכנית האסטרטגית לפעולות
ההבנה, ״לאן ממשיכים מכאן?״ ואלו פעולות (טקטיקות) עלינו לבצע בכדי להגיע ליעדים ולמטרות שלנו.
תהליך תכנון ואסטרטגיה שיווקית יכול לקחת בין חודש ל3 חודשים, תלוי בגודל הארגון. תהליך התכנון הוא הכרחי להצלחת הפעולות השיווקית שלנו והשגת היעדים.