אוטומציות נכנסו לחיינו כשכל המידע עבר להיות על ״ענן״. הדבר איפשר לתוכנות שונות ומגוונות ״לתקשר״ זאת עם זאת.
המטרה של של האוטומציה היא לחסוך מאיתנו ביצוע של פעולות שחוזרות על עצמן. למשל, אם בעבר היינו צריכים לשלוח מייל עם אישור הזמנה לכל לקוח, ולהוציא קבלה, היום ניתן לבצע את הדברים באופן אוטומטי.
כאשר דברים מתבצעים באופן אוטומטי, המקום לטעויות קטן, ניתן לפנות את הזמן לביצוע פעולות שחייבים לבצע באופן ידני, והתהליכים מתייעלים באופן משמעותי.
בכך ניתן להעביר דאטה, נתונים או בעצם כל מידע מקום למקום, לעבד אותו ולהציג אותו בכל דרך שנבחר.
בכדי שהדבר יתאפשר יש לחבר בין התוכנות באמצעות אוטומציות.
API – application programming interface.
ה- API הוא הגישה הפתוחה שכל מערכת דיגיטלית בענן שמאפשרת גישה אליה בשפה שכל מערכת מבינה.
האוטומציה נעשת באמצעות מערכות המחברות בין הממשקים השונים:
המערכות הפופולריות בתחום האוטומציות הן:
הכנסת אוטומציות לארגון כרוכה בתהליך איפיון מעמיק, במהלכו יש לאפיין את אופי הארגון, התרבות הארגונית ותהליכי עבודה ולמצוא נקודות בהם האוטומציה יכולה להיכנס, לחסוך זמן ולהקל על הארגון.
בסופו של יום, הדבר מתבטא בחסכון אדיר של כסף וזמן – חיסכון בהוצאות שכר, ובשחיקה של המשאב האנושי בפעולות סיזיפיות ומתישות שאוטומציות יכולות להחליף בקלות.
עוד על אוטומציה עסקית ויעול תהליכי עבודה
אם עדיין לא הכנסתם תהליכי אוטומציה לארגון כנראה שהגיע הזמן.