פרק 16 - בואו נלמד ניהול קמפיינים מטעויות

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

פרק 16 בפודקסט לבן על שחור נולד בטעות.

את שחר הכרתי כשראיתי פוסט שהוא פרסם בלינקדין עם ביצועי דיגיטל מרשימים

הפוסט היה עינייני ושחר הראה ידע.

הגבתי לשחר שהכל טוב ויפה, וכולם מראים גרפים של עליות ונתונים מרשימים

אבל במציאות יש קשיים ולא תמיד הכל הולך חלק.

מכאן הצעתי לשחר לעלות בפודקסט ולחלוק איתנו קמפיינים ודברים שפחות הלכו ואיך מתגברים עליהם.

אז כמו שהבנתם, בפרק הזה שחר גגתי נותן בראש.

שחר מנהל קמפיינים בסוכנות דיגיטל ואני אישית מאוד התחברתי לתובנות שלו.

נושאים מתוך הפרק:

למה תמיד חשוב להיות בבקרה?

האם שווה תמיד לתת לגוגל/פייסבוק את השליטה?

איך ניגשים לבנות קמפיינים בדיגיטל?

ועוד המון טיפים ותובנות סופר מעניינות וחשובות.

תמלול הפרק:

אז ברוכים הבאים! פרק 16 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

אז אנחנו מתחילים בפרק 16 ובאמת זה… פרק שהוא נולד בטעות.

איך שהוא נולד, אני אספר לכם סיפור מאוד מעניין.

אני קורא פוסטים בלינקדאין  נתקל בפוסט עם גרפים שמראים נתונים מאוד יפים של קמפיינים בדיגיטל, אם זה בגוגל, אם זה בפייסבוק.

באותו רגע היה בא לי להגיב לבן אדם.

ובאמת הנתונים מרשימים והוא רשם בצורה מאוד יפה והכל נראה באמת אחלה.

התחשק לי להגיב לו ורשמתי לו, שהרי יהיה נחמד גם לקרוא דברים שפחות הצליחו, כי הפייסבוק מאוד מוצף בסיפורי הצלחה.

 אבל בתור מישהו שגם מנהל קמפיינים בעצמו אני יודע שלפעמים יש קשיים ומתגברים עליהם.

מה עושים שדברים לא עובדים, ואת דרכי חשיבה וממה חשוב להימנע וטעויות שחשוב להימנע מהם והלאה.

אני חושב שיש שם ערך שהוא באמת גדול.

 אז באמת פניתי לאותו בנאדם ואמרתי לו, אתה יודע מה?

מעבר לפוסטים, בוא ניקח את זה לשלב הבא.

בוא תקליט למאזינים דברים שגם פחות הלכו.

אני חושב שיש פה ערך מאוד גדול. אז אנחנו נעבור למוזיקה ונתחיל. 

אז האורח שלנו בפרק הזה קוראים לו שחר גגתי והוא מתעסק בניהול קמפיינים בסוכנות דיגיטל.

הם מתעסקים בתקציבים של מעל 10,000 ש"ח.

באמת, אחרי שקיבלתי את הפרק משחר באמת בהתלהבות אמרתי לו

"תקשיב יצא פה ערך גדול שהמאזינים באמת ילמדו".

 אז אני אפסיק לדבר ואני מעביר את המיקרופון לשחר.

האזנה נעימה.

שחר גגתי:

שלום לכולם. קודם כל, תודה רבה לרועי שהציע לי להתארח בפודקאסט.

קוראים לי שחר, אני מנהל קמפיינים. אנחנו עובדים עם עסקים קטנים עד בינוניים

עם תקציבי פרסום של מעל לעשרת אלפים שקל בחודש.

היום אנחנו הולכים לדבר בעיקר על פרקטיקה, על case studies שהיו לנו בסוכנות.

אם יהיה טיפה זמן, בסוף ניגע גם בתיאוריה, שאני חושב שהיא מאוד חשובה

אבל אנחנו הולכים לדבר על הרבה מאוד מקרים שקרו לנו בסוכנות, איך התמודדנו איתם.

 אני חושב שזה לא פודקאסט קלאסי, אני חושב שמאוד מאוד חשוב לדבר על כישלונות.

נראה שאנשים נמנעים מזה אבל אני חושב שמשם מגיעה הלמידה הכי גדולה.

בואו שניה נבין מה זה להתעסק בניהול קמפיינים שעושה טעות.

 בעצם הלקוח שלך נותן לך את הכסף שלו על מנת שהיא תפרסם ותבנו ROI‏ חיובי

ואתה בעצם עושה טעות שפשוט שורפת לו את הכסף.

אז הרגשה קודם כל עם יד על הלב, ובכנות, היא מאוד מאוד לא טובה.

זה לא כמו שאתה מייצר איזשהו מוצר ויצא מוצר פגום והוא לא יימכר.

 זה אשכרה לקחת את הכסף של הלקוח ולפשל איתו.

כולנו בני אדם וזה קורה לכולם גם לאנשים מנוסים בניהול קמפיינים

אני יכול להבטיח לכולם שזה קרה ויקרה.

למזלי, הפשלות שאני עשיתי, הם לא ייצרו יותר מדי נזק ושורה תחתונה הלקוחות לא עזבו והם לא נפגעו.

 אבל כן למדנו המון המון המון מהדברים האלה ובשביל זה אני פה.

אז בואו, בוא נצלול ישר כבר ממש, לקייס סטאדי הראשון.

אז הקייס סטאדי הראשון בעצם מדבר על הכוח.

שהוא די לוקאלי חנות לוקאלית שמוכרת דברים באזור המסוים שלה.

קיבלתי את הלקוח מחפיפה די מחופפת, כמו שאומרים. 

לא ידעתי יותר מדי נתונים. לא ידעתי מה העלות לליד, לא ידעתי היסטוריית העבר של החשבון, פשוט קיבלתי חשבון ואמרו לי

"יאללה, רוץ".

אמרו לי שאין יותר מדי מה לעשות בחשבון הזה, שהוא במצב של אופטימיזציה די טובה.

הלקוח מרוצה.

יש לידים הכל טוב. 

 אני קיבלתי את החשבון.

דבר ראשון שראיתי, ובמקביל גם הלקוח התקשר ואמר שאין לידים.

אז דבר ראשון שעשיתי ראיתי שהמיקומים בגוגל Ads, אם יש שני שתי רובריקות

אחד במקום הראשון ואחד מקום שתיים עד 4.

 בעצם ראיתי שהם חשיפות במקום הראשון נמוכות.

אם אני לא טועה זה היה באיזור ה 10% במקום הראשון ואיזה 60% במקום בטופ 4.

אז דבר ראשון מה שעשיתי העליתי cpc, העליתי את העלות לקליק, נלחמתי על ביטויים…

על הביטויים בצורה יותר אגרסיבית.

והמשכנו במשך איזה חודש-חודש וחצי.

אחרי, אתם יודעים, קצת משפשפים מבינים טיפה יותר מתחילים לגעת בלקוח

מבינים שכל התקופה הזאת העלות להמרה קפצה כפול 3.

ובעצם כל מכירה שהייתה על הלקוח לא הייתה רווחית.

זאת אומרת שבמשך חודש וחצי הלקוח שלנו שהוא לקוח ותיק ממש, סומך עלינו והכל.

במשך חודש חודש וחצי פשוט… על טעות באמת, הכי מיותרת שיש, נטו על זה שהחפיפה לא הייתה לא בוצע כהלכה, פשוט חודש וחצי הפסיד. הפסיד כסף.

במקום להיות בעלות של המרה X היינו ב-3X.

זה באמת היה איזשהו קייס סטאדי שבאותו יום, באמת קיבלנו…

עשינו איזשהו סטופ ואמרנו, אוקיי, אם עושים איזושהי חפיפת חשבונות, עושים את זה מסודר.

יודעים הכל. מהעלות לליד, דרך המיקומים היסטוריית עבר, מה כן, מה לא. זה סופר חשוב.

סופר חשוב כל הזמן לדעת מה המחיר לליד, כל הזמן שיהיה עוגן של מחיר לליד להיצמד אליו תמיד.

צריך להבין שאנחנו מנהלי קמפיינים, אנחנו מסתכלים בסוף נטו על כמות הלידים שהיו והמחיר לליד.

 מה ש…כל המסביב ה- cpm, עלות לקליק, כל זה, כל זה, זה רק פרמטרים שעוזרים לנו למצב את העלות לליד בצורה האידיאלית.

אנחנו צריכים לשחק בCPM, ב-CPC בסוף בשביל להביא את העלות לליד האידיאלית

ולכן כל הזמן חשוב לדעת מה מה בעצם העלות לליד שלנו.

 דבר שני שהוא הוא לא קייס סטאדי, אלא משהו שעשינו לטובה בלקוח.

זה בעצם לקחנו את המוצר שלו, שזה כמו שאמרנו, זה מוצר לוקאלי- איזשהו מוצר שהוא מוכר באזור שלו

ועטפנו אותו יפה לכל מיני אירועים. עוד מעט מתקרב אלינו הבלאק פריידי וחגים וכל דבר כזה

ולדעת לעטוף את זה יפה.

המתחרים בדרך כלל הם לא לא, לא יוצרים,  לא לוקחים את המוצר ועוטפים אותו לכבוד החג.

ואני יכול להגיד לכם שהיום אחרי שנה שיש לי את הלקוח הזה עשינו לו…

הכפלנו את המכירות ברמה של זה… כפול 4, כן.

הנתונים שהאחרונים שהיו זה היה כפול 4 במכירות.

 והכל היה בזה של לקחנו, חיפשנו הזדמנויות איפה אפשר לעטוף את הלקוח הזה, את המוצר שלו בצורה יפה.

ופשוט עשינו את זה וזה עובד ממש ממש טוב.

שימו לב, המתחרים, הם לא… לא לא משתנים.

נורא מקובעים לשיטות. והם לא הם לא משתנים, הם לא גמישים.

זה המלצה חמה שלי אליכם.

אם זה פייסבוק, אם זה גוגל או כל פלטפורמה לניהול קמפיינים

נלך ללקוח שני שפה  גם, היה סיפור באמת קטסטרופה, הזוי.

לקוח גם ותיק, שאנחנו עובדים איתו הרבה זמן, גם מיוצב, הכל טוב, אופטימיזציה, עלות לליד.

הלקוח בא אמר… בא אלינו לפגישה אמר- "חבר'ה הכל טוב וזה, אבל העלות לי טיפה גבוהה לי".

היא הייתה באזור ה 100 ש"ח.

והוא ביקש לרדת ממאה שקל, ואמרנו אנחנו נעשה אופטימיזציה וזה.

גם לא עשינו פה חפיפה כמו שצריך.

טיפה יותר מסודרת, אבל אחד הדברים שקיבלתי את הלקוח הזה הם עשיתי בדיקה מקיפה בכל…

ברגע שהוא ביקש בעצם לרדת מהעלות לליד, התחלתי לעשות בדיקה יותר מעמיקה.

 עשיתי דריל דאון לתוך הלנדינג פייג' שלו, לתוך הדף נחיתה.

מסתבר שאחד הדברים הבעייתיים שהיו שם זה שהסקריפט של תג מנג'ר לא הוטמעה כהלכה.

זאת אומרת שהסקריפט של תג מנג'ר, לא הראה לנו בצורה נכונה את המראות, ככה שאנחנו ביצענו אופטימיזציה שגויה. 

ככה שאנחנו שיפרנו את הקמפיינים לא על בסיס הנתונים הנכונים.

שזה כאילו טעות פטאלית!

שחייבים חייבים לעשות כל הזמן לבדוק שהנכסים שלכם משדרים את הנתונים האמיתיים.

כל הזמן גוגל Ads בסוף מתבסס על מה שיש לנו בפייסבוק, מתבסס על הנכסים הקיימים. 

לכן מאוד מאוד חשוב כל הזמן לבדוק את הנכסים הקיימים.

כל הזמן דברים יכולים להשתנות. אם פתאום משהו קורה וקופץ בחשבון, פתאום העלות להמרה קופצת.

זה זה משהו חריג שקרה.

צריך כל הזמן לבדוק את הדברים האלה.

 אז זה משהו שאני מאוד ממליץ.

אני מאוד ממליץ תמיד לא משנה מה אם קיבלתם לקוח שאתם עם לקוח

או שאתם עושים שינוי בדף נחיתה או לא..

עושים תמיד תמיד תבדקו קומפיוטר ומוביל.

תמיד תבדקו איך זה נראה במחשב. איך זה נראה במובייל.

 כנראה שרובכם יודעים שהמובייל הפך להיות ה-דבר, רוב היוזרים הם שם.

וחשוב לבדוק איך החוויה שלהם שם.

עשיתם שינוי קטן במחשב בדרך כלל עושים את השינויים, צריך להבין איך ההשלכה של זה על המובייל.

היה לנו עוד מקרה שעשינו שינוי משמעותי בתקופת הסגר בקורונה ללקוח.

הצענו את השירות גם באונליין שמנו במובייל פוטר שלא איזשהו ההזמנה נעימה כזאת לשיחות אונליין.

ומסתבר שהבלוק של הפוטר היה כל כך רחב שהוא תפס במובייל את רוב הרוב הסקרין.

רוב המסך היה הבלוק של הקונטקסט פרום, של תיבת צור קשר.

 ואז גם עשינו…. גילינו את זה אחרי זה שהיא תקופה אמרנו

"אוקיי, יש פה איזה בעיה בכמות ההמרות, בכמות העלות לליד, טיפה עולה".

עשינו בדיקה חיינו שמוביל בעצם הבלוק הזה תפס לנו חצי מסך לא חצי, יותר נכון, שליש מסך.

עשינו שם שינוי והאחוז המרה עלה לפי 3.

 ככה שאני באמת אומר לכם את זה עם יד על הלב, זה סופר חשוב.

לפעמים הבעיה היא לא בקמפיינים, הבעיה היא בדף נחיתה.

הבעיה היא תפיסה שלנו, בהסתכלות שלנו

הם יכול להיות שזה גם במשהו שאנחנו משדרים כלפי חוץ. 

הדף נחיתה אולי לא מספיק אמין, אולי הם לא מספיק משכנע

יכול להיות הרבה מאוד קליקים ואנשים לא…

לא עובר להם המסר.

אז תמיד אני אומר, תבדקו את כל שרשרת החוליות בשיווק.

זה מתחיל מהקמפיין עצמו, לראות שהכול שם מבוצע נכון, אופטימיזציה נכונה.

 תיכף נגיע לדוגמה הבאה שהכל באמת מסודר במבנה היררכי נכון בקמפיין.

אחרי זה, בדף נחיתה אחרי זה בסקריפטים-שהכל מוטמע נכון, שהכול משדר נכון, זה סופר קריטי.

אי אפשר לעבוד בלי זה.

בוא ניקח את הלקוח הקודם שדיברנו עליו.

 וגם פתאום יום בהיר אחד, פתאום העלות לליד קופצת.

מה קרה? מה זה לא יודעים?

מתחילים לחקור, נכנסים פתאום לקמפיין המרכזי.

פתאום ה-quality score…

הציון איכות שגוגל בעצם נותנת לכל ביטוי, פתאום יורד מ-7 יורד ל 5.

ה-quality score בעצם מדרג מאחד עד 10 את האיכות של מילת המפתח.

כן, את הרלוונטיות שלך אל מילת המפתח. 

יש כל מיני פרמטרים שמשנים לזה, ויום בהיר אחד יורד משבע לחמש.

זה כמובן שזה משליך ישירות על העלות לליד ועל העלות לקליק.

ומה עושים עכשיו?

זאת אומרת הלידים מתחילים לרדת, העלות לליד מתחילה לעלות.

 ישר אנחנו חושבים איך אנחנו מסדרים את זה. אז הדבר הראשון זה באמת זה לא איזה סוג של קייס סטאדי, אבל זה לא איזה מקרה גרוע שקרה זה יותר משהו ללמידה.

בעצם, פירקנו את הקמפיין הזה נכנסנו ל-search terms, ל-מילות חיפוש, לשאילתות שהגולשים מחפשים אותנו.

ואז ראינו איזה שאילתות מחופשות- מחפשים אותן יותר.

בעצם בנינו לכל מילת מפתח עם נפחי חיפוש גדולים

לדעתי זה היה בערך 700,000 נפחי חיפוש לכל שאילתא, בנינו לה Add-hook משלה, עם הודעה משלה.

 הדבר הזה פשוט שינה לחלוטין את החשבון.

פתאום ההמרות קפצו. אנחנו היום הורדנו את העלות לליד…

אצל הלקוח ההוא שסיפרתי לכם יום עם ה-מאה השקל לליד היום העלות לליד 18 ש"ח- זה השינוי המרכזי.

זה קודם כל הסקריפט שסיפרתי לכם.

 דבר שני זה בעצם נתנו פירקנו את הקמפיין בצורה נכונה והורדנו ממאה שקל לליד ל- 18 ש"ח זה סופר משמעותי ללקוח.

זה פתאום נותן מרווח נשימה ללקוח לקבל לידים בעלויות יותר נמוכות. ועוד דבר חשוב שהיה שם

זה נתנו את המושכות לגוגל.

 אמרנו להם, נתנו את האסטרטגיה של מקסימום conversion.

סידרנו את כל ההמרות.

סידרנו את הקמפיין נתנו את המושכות וזה עושה עבודה נהדרת.

ה- ai של הבינה המלאכותית של גוגל אם היא מקבלת מספיק דאטה והדאטה נכון- היא עושה עבודה מדהימה.

הקמפיין המרכזי הזה שאמרתי לכם עכשיו, החשיפה שלו, תקשיבו, החשיפה שלו במקום ראשון- הוא 5%.

הבינה המלאכותית בעצם מה שהיא עושה, היא מבינה מי הקהל יעד, למי יש סיכוי המרה גבוה יותר ומציגה לו לפי המיקום שהוא בדרך כלל מקליק.

זאת אומרת, היא לא נלחמת בכלל על מקום ראשון, זה לא מעניין אותה.

היא הולכת לפי יוזר לפי היכולת שלו, איפה הוא בדרך כלל לוחץ ועושה התאמה. וככה עלות לקליק, במקום להיות X בדרך כלל לא…

העלות לקליק הייתה באזור השלושה שקלים בעבר- היום היא שקל וחצי.

ממש חצי מחיר. 

ככה נחתך באמת מכלום עבודה.

 אז זה עוד איזשהו מקרה מעניין שאפשר לעשות קייס סטאדי גם, בוא נגיד לא..

לא מוצלח שהיה לנו בסוכנות זה- אחד הלקוחות, ממש רגע לפני הבלאק פריידיי

גם עכשיו אנחנו רגע לפני הבלאק פריידיי וזה חגיגה מטורפת, אנחנו באים, מעלים לו את הקמפיין והכל טוב ויפה.

 ויש אסטרטגיה, כמו שסיפרתי לכם על מקסימום המרות, יש אסטרטגיה בגוגל שהיא הייתה שם את העלות לליד הממוצעת שהייתה רוצה לקבל

אתה אומר לגוגל יאללה לכי, תחפשי לי אנשים שאת יכולה להביא לי ב-50 שקל לליד לדוגמה.

אז העלנו את הקמפיין הזה ואמרנו לגוגל- "יאללה.

לכי קחי את המושכות".

 ואחד הדברים שלא ידענו, בדיעבד, שהאסטרטגיה הזאת מאפשרת

גוגל מאפשרת לעצמה בעזרת האסטרטגיה הזאת לנצל את מלוא התקציב אם היא רואה פוטנציאל.

תקשיבו טוב, לנצל את כל התקציב החודשי של הלקוח.

לא של הקמפיין – של כל החשבון.

אם היא רואה פוטנציאל באותו יום להביא המרות.

 אז אנחנו הולכים לישון יום חמישי, יום שישי ה-בלאק פריידי, יום שישי אנחנו קמים. מה אנחנו רואים?

3000 ש"ח שזה היה רוב תקציב הפרסום לאותו יום של הבלאק פריידי

הלך על זה שהמערכת הסיקה שהיא יכולה לעשות מה שבא לה ופשוט הלך הכסף.

 זאת אומרת, זה הביאה המרות באמת.

זה הביא כזה כמות פסיכית של המרות. רובן לא היו רלוונטיות, כנראה התלבש שזה בוט על החשבון והלכו, 3000 ש"ח,  לך תסביר ללקוח, לך תמצא את גוגל, לך זה.

שורה תחתונה אסטרטגיה של טארגט, cpa, עלות ליד לליד צריך לדעת לעבוד איתה נכון ובזהירות, ממש ממש כדי לא להגיע למקומות האלה.

זה קורה, אני רואה על זה כל הזמן פוסטים, תהיו מאוד מאוד זהירים עם זה.

דבר אחרון האחרון, קייס סטאדי אחרון שקרה לנו, גם אם אותה אסטרטגיית פרסום ואחד הדברים שקרה בזה

שבעצם אנחנו נותנים את המושכות שוב פעם לגוגל עם לקוח אחר.

בעצם מתלבש בוט על האסטרטגיה הזאת.

זה קרה לנו עם שני חשבונות שפשוט משגר לידים בלי בלי חשבון.

ליד, 2, 3 4, 5 ואז סתם נכנס ומסתבר בדיעבד אנחנו לא הבנו מה קורה.

אבל ככל הנראה, בגלל שהאסטרטגיה הזאת מחפשת את העלות לליד הכי זול לפעמים מתלבטים על הבוטים.

שלדוגמה הבוט הזה שלח לנו לידים בשם קאסם סולימאני וחוסיין ושמות, כאילו שהם לא הם לא היו רלוונטיים, לא היו קשורים לשירות שאנחנו בעצם פירסמנו.

לכן, באמת תהיו זהירים עם טרגט cpa הזה באמת באמת מאוד מאוד מסוכן.

אבל מצד שני זה עובד לנו גם מאוד טוב עם  לקוחות אחרים

אז צריך להיות כל הזמן "הנדס און" להבין מה הולך, מה קורה מאוד מאוד חשוב.

דבר אחרון אמרנו, אני רואה שיש לי עוד כמה דקות אז אני טיפה אדבר על תיאוריה.

יש משהו בעולם שלנו, פעם דיברו על מובייל פירסט, היום אנחנו מדברים על AI פירסט.

יש  משהו, גם בפייסבוק.

גם בגוגל שהם מאוד מאוד רוצים לקחת את זה לכיוון של ה ai, מאוד לבינה מלאכותית,

להתאים הודעות פרסונליזציה ממש ליוזר לתת לו מודעה כמה שיותר רלוונטיות.

 אז אחד הלקוחות שהיו לנו, גם פירסמנו לו בשיטה נורא נורא.. נקרא לזה- מקובעת.

עד שיום אחד פשוט אמרנו יאללה בוא, נסגור את המחסומים, והעלינו מודעה טיפה יותר שונה.

היא פשוט עשתה גם שינוי בחשבון ממש, כאילו פתאום לידים שהיו לנו ב-70 שקל

שינינו טיפה אסטרטגיה וקיבלנו לידים ב-5 שקלים.

 למה? כי הבאנו מודעה באמת יצירתית. עשינו משהו קריאטיבי, נתנו לפייסבוק את המושכות אמרנו לה

"יאללה קחי, תביאי לנו כמה שיותר לידים". והבאנו לידים ב-5 ועשרה שקלים.

היום זה טיפה עלה, זה באזור ה- 15 ש"ח, אבל אני מדבר איתכם על הלקוח שהבאנו לו לידים ב-70 שקל והיום זה ב-5- 10 ש"ח.

 אז מה השורה התחתונה שלי?

זה תעבדו על הקריאייטיב ותנו לבינה מלאכותית לעבוד זה בהחלט חלק מניהול קמפיינים

קריאייטיב הוא סופר חשוב. באמת, האופטימיזציה, הקטנות של ה cpc וזה זה באמת חשוב.

אבל הקריאייטיב בסוף יכול לשנות דברים מקצה לקצה כל הזמן.

עכשיו אני נותן כמה דברים ממש יש לי עוד דקה, אז כל הזמן תעשו a-b testing עם גוגל אופטימייזר, כל הזמן.

תבדקו, הכול, תבדקו באנרים, תבדקו שוב, קריאייטיב באמת, כל הזמן גוגל, אופטימייזר זה דבר, זה כלי מצוין. 

ברגע שאתם רואים שמשהו עבד- ישר אתם מטמיעים.

תהיו אובססיביים לדאטא, ושהדאטא תהיה נכונה.

כל הזמן תדעו אם הדאטה שאתם מקבלים באמת מגובה במציאות, בוורדפרס או בכל מערכת אחרת שאתם עובדים.

תראו שאתם באמת מקבלים את זה. 

תבדקו קמפיין מתחרים בגוגל- מאוד מאוד אפקטיבי.

בעצם יש אפשרות לעשות קמפיין שמבוסס url.

לוקחים את ה url של המתחרים, אומרים לגוגל

"יאללה רוצי, תמצאי את האנשים האלה ברשת המדיה".

עובד פצצה.

תעבדו יותר עם יוטיוב. זה עדיין טיפה בתולי, אין שם הרבה מאוד אנשים. אחלה פלטפורמה מציע לנסות.

 לא תמיד צריך להיות ראשונים בגוגל- זה סופר חשוב.

לא נראה לי שאני… יש לי לקוח… זה מאוד מאוד תלוי בלקוח, כן? אבל לא צריך להילחם על מקום ראשון בגוגל.

זה לא מביא יותר מדי, אולי מעלה את ה ctr, אבל אם ה-quality score שלכם בסדר

אז ה-CTR שלכם גם יהיה בסדר.

תילחמו על איפה שהעלות לליד שלכם רלוונטית ללקוח.

יש חברות שרק רוצות להיות מקום ראשון, זה לא נכון, זה פשוט לא נכון.

העלות לליד זה מה שמשפיע. אם אתם לא יודעים למדוד פעילות לליד כל הסיפור הזה לא רלוונטי. 

 אז תעמדו, תבדקו, תראו מה עלות לליד, תבדקו כל הזמן את דפי נחיתה.

תבדקו שזה בניידים טוב, תבדקו את המודעות, תנסו להתאים את המודעות שיהיו יותר רלוונטיות לתקופה.

כמו שאמרתי לעטוף את זה נכון. לעטוף, לראות-יש בלאק פריידי?

איך אני יכול לקחת את הלקוח לבלאק פריידי? למרות שזה מנותק, אבל המתחרים שלו לא יחשבו על זה בכלל.

אז תחשבו גם על זה.

 תבדקו שניהול הקמפיינים עובדים נכון.

הכי חשוב- תהיו כל הזמן האנדס און

תראו שהביצועים מתאימים למה שהלקוח צריך.

ואם אתם הנדס און  טעויות לא יכולות לקרות

כי אתם כל הזמן רואים מה קורה בחשבון.

 וזהו.

אני מקווה שהיה ערך באמת לדחוס ב-20 דקות תורה כזאת זה מאוד מאוד קשה. 

אתם מוזמנים לפנות אלי ולשאול אותי שאלות.

אני יותר מאשמח לעזור וזהו, שוב פעם, תודה רבה לרועי והייתם 10.

תודה רבה לכולם.

רועי ריבק:

אז תודה רבה לשחר שהתארח.

באמת אני חושב שאפשר ללמוד המון מהפודקאסט הזה כי כולנו וכל מי ששומע וכול מי שמנהל קמפיינים בעצמו או בכלל עוד מתעסק בכל דבר.

לא תמיד הדברים הולכים כמו שאנחנו רוצים.

לפעמים אנחנו מעלים קמפיין לאוויר ואנחנו בונים איזה מסלול הכוח וזה משפכי שיווק שאנחנו לפי האסטרטגיה הדיגיטלית שעשינו.

לדעתנו זה הולך להיות סיפור הצלחה והילדים יתחילו לזרום.

הרבה פעמים זה לא הולך בפעם הראשונה, ולפעמים זה גם לא הולך בפעם השנייה.

 אז מה שאני רוצה להוסיף על הדברים ששחר אמר, זה תמיד להמשיך לבדוק דברים.

גם כשדברים עובדים כמו שצריך שווה לנסות. אולי גם זה יעבוד?

ואולי זה יהיה יותר טוב?

תמיד לנסות ולשאוף לשפר ולנסות.

עכשיו יש משפט מאוד ידוע אם משהו עובד- אל תתקן אותו.

אני מאוד מאמין במשפט הזה.

אבל אני לא אומר שצריך לגעת בקמפיין שעובד.

אפשר לשכפל אותו. אפשר לבדוק דברים נוספים בנוסף, אולי קהלים חדשים אולי קריאייטיב שונה, אולי ויז'ואל שונה.

האפשרויות הן בלתי מוגבלות, והרעיון המרכזי שאני רציתי להבהיר, זה באמת להמשיך לבדוק.

 ובנוסף לזה חשוב מאוד לשים לב, כמו ששחר גם ציין, וגם לי יש את הטעויות האלה לפעמים.

לפעמים אתה בעומס ומנהלי קמפיינים לא מנהלים רק קמפיין אחד בדרך כלל, ולפעמים מחוסר תשומת לב או משהו שלא בודקים אותו

לפעמים יש דברים שצריך לחזור אליהם אז צריך לעבוד מסודר, קודם כל.

 צריך לראות איך אנחנו מוודאים שכל דבר שתכננו שיהיה- באמת יש שם.

אתה לא תמיד יש 100% כמובן, אבל זה באמת בסופו של דבר

אנחנו מנהלים כסף של אנשים אחרים וחשוב לנסות ולצמצם את הטעויות הקטנות, שזה טעויות אנוש למינימום האפשרי.

עוד דבר שאני רציתי להוסיף בנוגע לניהול קמפיינים וטעויות- הוא באמת אחד הדברים שלדעתי במיוחד בשנת 2020 וזה יהיה נכון יותר ככל שיעבור הזמן

אני צופה שהמערכות ניהול קמפיינים ילכו, וכמה שיותר ייכנסו לבינה מלאכותית ויעבדו לפי הדטאות של אנשים שלקחו פעולות.

 אנחנו כבר רואים את זה שככל שהפיקסל עומד הביצועים שלנו משתפרים זה בפייסבוק או התג של גוגל.

בסופו של דבר, כל המערכות האלה מבוססות על בינה ודטאות.

ברגע שיש לידים ופגיעות של הצלחות בעצם אנחנו מלמדים את המערכת מה טוב בשבילנו.

אז אחד הדברים שהם הכי חשובים בניהול קמפיינים בכלל, זה באמת לוודא שכל המערכות תקינות שכל החיבורים תקינים, שהכל.

דבר כזה יכול לגרור אחריו ים של טעויות, שבעצם המערכת עושה אופטימיזציה על משהו שהוא לא נכון.

גם שחר ציין את זה, ורציתי לחזור על זה שוב כי בסופו של דבר, ככל שיתקדם הזמן, המערכות האלה ילכו ויהיו יותר אוטומטיות.

אנחנו נכניס סוג מסוים של קהל, ניתן לו איזה כיוון מאוד מאוד רחב והוא באמת יפעיל את הקסמים שלו ויגיע

אבל אנחנו נצטרך להגיד לו מה אנחנו רוצים שהוא יציג וזה בעזרת הפיקסל וזה בעזרת התג.

 אז זה באמת טיפ שלפני שמרימים קמפיינים חושבים על הדברים האלה לוודא שהכל מחובר כמו שצריך

שהפיקסל במקום, פיקסל בדף יציאה או בפופ אפ, תודה

ניהול קמפיינים זה ללמד את המערכות השונות מהי הצלחה עבורנו.

 זה לדעתי אחד הדברים הכי חשובים שבאמת בלעדיו יהיה מאוד מאוד קשה להצליח בקמפיינים.

אני מאמין שגם הרבה, רבים מאתנו, וכולנו לפעמים נופל לנו הפיקסל

אנחנו רואים שאין פגיעות ולפעמים מושבת או שהיה התנגשות עם קוד אחר, בתג מנג'ר.

 זה קורה, אבל חשוב להיות על על זה תמיד. אז זה באמת משהו לשים עליו את הדעת כי באמת העולם ממש ממש הולך לשם.

אז הגענו לסוף הפרק הזה.

אני רוצה להגיד תודה לכל המאזינים שהאזינו עד לכאן.

זה באמת אני… אני חושב שבאמת בפרקים ואני שומע את מה ששולחים לי כבר.

אני חושב שיש חומרים מעולים. אז באמת תודה לכולם.

בנוסף אני רוצה לציין שבאתר יש בלוגים, המון מאמרים.

אז אני רוצה להזמין אתכם, לקרוא אותם, לתת גם על זה ביקורות.

אם אתם נהנים מהתוכן, תודה רבה שאתם מאזינים.

כיף לראות שזה גדל משבוע לשבוע, ואת הביקורות שלכם פשוט תענוג אחד גדול.

תודה רבה לכם, נתראה בפרק הבא. ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש