פרק 10 - שיווק באמצעות תוכן

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק זה תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים על שיווק באמצעות תוכן.

נושאים מתוך הפרק:

מהו תוכן, וכיצד ניתן לשווק באמצעות תוכן?

מה זה שיווק באמצעות תוכן?

מדוע שיווק עם תוכן היא דרך מעולה לקבל פניות איכותיות יותר?

אילו סוגי תוכן קיימים ומה סוג התוכן הטוב ביותר כיום?

למה חשוב לבנות אסטרטגיות תוכן ולבדוק איפה כדאי לנו לפרסם את התכנים שלנו?

האם כדי לפרסם תוכן בזמנים קבועים?

איך התוכן מכין את השטח לאיש המכירות, ומה הופך תוכן לתוכן טוב?

מדוע הפצת התוכן לובש את המכנסיים בבית?

תמלול הפרק:

פרק עשר של הפודקאסט לבן על שחור.

אז באמת פרק עשר זה סוג מסוים של נקודה כזאת שאני רוצה באמת להגיד לכולם

תודה רבה שאתם מאזינים.

זה תהליך שאתה אוסף בו בן-אדם אחרי בן-אדם מאזין אחרי מאזין

ביחד נגרום לפודקסט הזה לגדול

באמת עושה לי כיף וטוב ולראות תגובות שאנשים אוהבים

מיישמים וזה באמת דבר נפלא.

אני רוצה להגיד לכל אחד ואחת מכם תודה רבה שאתם מאזינים.

באמת אני פה בשביל לתת לכם ערך ובשביל להנגיש את התחום הזה ליותר אנשים ובאמת שיותר עסקים, יצליחו לממש את הפוטנציאל שלהם, זו באמת השאיפה הכי גדולה שלי.

אז אנחנו עוברים לפרק עשר ובפרק עשר אני רוצה לדבר אתכם על

כבר מהיום תבצעו שיווק באמצעות תוכן!

מה זה בעצם אומר?

איך עושים את זה?

עם איזה כלים אפשר להשתמש ומתי?

אז לפני שאנחנו מתחילים עם הפרק אנחנו עוברים למוזיקה ומתחילים.

(מוסיקת פתיחה)

לפני שנתחיל במה זה שיווק באמצעות תוכן אני רוצה שניגע בעצם

מה זה תוכן?

כשאומרים את המילה שיווק באמצעות תוכן תוכן אנשים חושבים שמדובר בפודקאסט או בבלוג

בעצם בכל דבר שהוא בעצם נותן ערך אבל תוכן הוא יכול להיות גם, מבצע.

דעתי היא שתוכן יכול להיות אפילו העמוד תמחור שלנו באתר או להגיד את המחירים או תנאי התשלום.

כל דבר הוא תוכן.

צריך להתאים את התוכן לכל אדם ברמת הכרות עם המותג, המוצר או השירות!

זאת אומרת שאם נגיד אנחנו בשלב של היכרות או בשלב של מה שנקרא Brand awareness

הקצה העליון של משפך השיווק, 

בלוג או פודקאסט או כל מיני כלים כאלו יעבירו יותר את הנושא של תכיר אותי

תכיר את השקפת העולם שלי תראה מה אני אומר מה אני עושה, זה סיפורי ההצלחה שלי.

ככל שאתה יותר מכיר את העסק, את פועלו ואת מה הוא שווה, אתה יותר מחפש סוג תוכן אחר כמו:

דבר איתי, מה המחיר שלך?

מה התנאי תשלום?

איך נפגשים איתך?

איך יוצרים קשר?

זה יהיה התוכן היותר מעניין כלפי אנשים שהם כבר בשלבים אחרים מול בית העסק.

בעיניי תוכן יכול להיות כל פיסת אינפורמציה שאנחנו נותנים ללקוח

אנחנו צריכים לדעת ולהתאים אותו לשלב שהלקוח נמצא מול העסק.

אנחנו נדבר על תוכן שהוא יותר בחלק העליון של משפך השיווק.

חשוב שיהיה לנו תוכן שמתאים לכל בן-אדם בכל סיטואציה

אם זה באתר או ברשתות החברתיות. 

לכל אדם בכל שלב של היכרות עם בית העסק יהיה לנו תוכן שעונה לו על הצורך.

מה זה שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן זה לדעת לתת ערך ללקוחות

תוך כדי שאנחנו מעלים ביקוש למוצר או לשירות שלנו.

משמעות הדבר, זה שהיום,

בכל תחום יש המון תחרות וחשוב שנדע ונמצא דרכים לבדל אותנו מהמתחרים שלנו.

אופציה ממש ממש טובה לעשות שאני מאוד מאמין בה זה

באמצעות כך שאנחנו נוכיח שאנחנו המקצועיים ביותר

שאנחנו מה שנקרא הבן-אדם הכי טוב לעבודה הזאת. 

זה שיעשה ויגיע ליעדים הטובים ביותר.

זה שייקח אותכם קדימה.

אדם שמחליט שהוא רוצה לרכוש משהו הוא רוצה לדעת שהוא עשה את הבחירה הטובה ביותר לכל קטגוריה או לכל סוג של עסק, לכל מוצר או לכל שירות יש המון אופציות לאותו הלקוח, 

שהוא עושה רכישה והוא מוציא ממיטב כספו במיוחד בעולם של האינטרנט ושהמידע כל כך נגיש.

הבן-אדם רוצה לקנות את המוצר באמת שישרת אותו בדרך הטובה ביותר.

אז אנחנו באמצעות התוכן שלנו צריכים לגרום ללקוח את ההרגשה, את התחושה,

את הבאמת מה שנקרא את הטפיחה הזאת על השכם של וואלה עשית את הבחירה הטובה ביותר שבחרת בנו.

אנחנו צריכים לגרום לו באמצעות התוכן לעלות אצלו את הצורך של:

זו החברה שאתה צריך לפנות אליה.

זה האדם בשביל המשימה.

ברגע שהעולמות של העסק או של האדם שיוצר את התוכן והבן-אדם שצורך את התוכן

אותו אדם מקבל איזה ערך הרבה יותר קל לו לעשות פעולות כדי לקדם את את היחסים עם אותו גורם.

מה אני הכי אוהב בצורת השיווק של שיווק באמצעות תוכן

הוא איכות הלידים והפניות שמקבלים מאותם הפעולות.

ניקח לצורך העניין איזו מודעה בפייסבוק שהיא מודעה שהיא יותר מה שנקרא "ארצה ליד" ויותר מוכרת מול הפנים.

הבן-אדם שקיבל את אותה הצעה לפעמים לא מכיר את בית העסק, לא יודע מה הפעולה של העסק, מה הם עושים, מה טיב השירות.

והמודעה לפעמים ממש עוברת לידינו

אלא אם כן המחיר ממש ממש מפתה.

ברגע שאתה נותן ערך לבן-אדם או, מה שנקרא לא נחתת עליו משום מקום עם איזה "בוא תרכוש אצלי", הצורך אצלו והאמון שלו במותג עולה.

וברגע שהאמון מתחזק הפניה היא לא סתם פניה קרה של

'בוא נשמע מה המחיר אם הוא ייתן לי איזה הצעה שאני לא יכול לסרב לה אז אולי אני ארכוש'. 

אלא הוא אומר

'וואלה בשבילו אני מוכן לשלם אפילו קצת יותר.'

'וואלה בשביל לקבל את הידע, בשביל האמינות, בשביל היושרה בשביל מה שהבן-אדם הזה משדר לי

אני מוכן אפילו לשלם קצת אקסטרה כי אני יודע שאני אקבל את הדבר הטוב ביותר.'

נתתי באחד הפרקים בפודקאסט את הדוגמה של הבחור שרוצה לקנות טלוויזיה.

שאת ההחלטה כמובן הוא  החליט בבית שהוא צריך לקנות טלוויזיה חדשה, ומה שהוא עושה הוא בעצם מתחיל לחפש.

מתחיל לחפש איזה סוג דגם מתאים לו, כמה אינצ' מתאים לו לסלון.

רזולוציות יש כאלה שיורדים לרמות האלה ויש כאלה שפחות.

החברה שבאמת תציג את עצמה ותיתן לו את כל המידע או האמון של אותו לקוח

בחברה יהיה הרבה יותר גדול ורוב הסיכויים שבסופו של דבר שהלקוח החליט לרכוש איזה מוצר מסוים, 

מה שנקרא העכבר יחליק לאותה כתובת של האתר של אותו אתר שחיזק אצלו את האמון וזה שבסופו של דבר יפיל אצלו את האסימון שזה המוצר שהוא צריך.

אז אני רוצה קצת שניגע בתכנים שנמצאים בסוגי השיווק באמצעות תוכן

יותר נכון שנמצאים בחלק העליון של משפך השיווק.

אלה שאמורים לייצר לנו את הBrand awareness והמודעות למותג.

אלה שיחזקו את האמון ושיגרמו ללקוח קצת לעשות פעולות אקטיביות מהצד שלו ויותר מה שנקרא לנבור עלינו ולחפש עלינו בהקשר של המוצר או השירות שהוא צריך.

אז אלו כלים מאוד מאוד טובים בתחום הזה זה באמת כל נושא הפודקסטים שזה תחום בעליה מתמדת שאנשים שומעים בהליכה, בריצה, תוך כדי שהם שוטפים כלים. 

היופי באמת בפודקסטים זה שאפשר לבצע את השמיעה של הפודקאסט תוך כדי שמבצעים פעולה אחרת.

הרבה משתמשים בבלוג, באתר ועושים זאת באמצעות שיווק באמצעות תוכן.

בלוג שמכיל הרבה ידע ונתונים ומאמרים, שכתובים בשפה שהיא פחות רשמית מאיזה עיתון והדעה שיכולה להיות יכולה לענות על צורך מסוים. 

היופי בנושא המאמרים בבלוג זה שהנכס האינטרנטי שהוא באמת שלנו יכול לקבל עם הזמן דירוגים בגוגל ולהביא לנו תנועה אורגנית לאתר.

שיווק באמצעות תוכן איכותי עונה על צורך הלקוח!

זה משהו שיכול בצורה מאוד עקבית להכניס לנו פניות חדשות.

פניות שבסופו של דבר הן פניות מאוד חמות ועסקאות ובסופו של דבר גם כסף.

סרטוני השוואה הם כלי נהדר, אם יש לכם המון מוצרים בתוך החנות.

לדוגמה, אתם חנות של מוצרי חשמל אתם יכולים לעשות תכנים שהם משווים בין מותגים

בין טלוויזיות, בין מכונות כביסה בין מדיחי כלים.

באמת לתת את היתרונות והחסרונות של כל מוצר לעומת המוצר השני.

הרבה אנשים בסופו של דבר כמו שאמרנו, הם רוצים לקבל את החיזוק שהם עשו את הבחירה הטובה ביותר לכסף שלהם.

סרטוני השוואה הם בהחלט תוכן מצויין!

רשתות חברתיות הן כלי מדהים!

וחשוב לדעת לעשות בהן שיווק באמצעות תוכן.

הן כלי נהדר שהיום במיוחד בגלל שמה שנקרא העיניים

של האנשים נמצאות ברשתות החברתיות

אותו כלי נהדר שאפשר להביא לתוכן שלנו Traffic.

כשאנחנו יוצרים ועובדים בשיטה של שיווק באמצעות תוכן אנחנו עובדים בעצם בשני מישורים:

במישור של הרשתות החברתיות, אנחנו דוחפים את התוכן קדימה. אם זה בקבוצות, אם זה בקידום ממומן, אם זה לשתף בעמודים הפרטיים או בעסקיים שלנו.

ובעצם כל מי שרואה סוג מסוים של הקדמה לפוסט או לטיזר או לתוכן שלנו, מחליט אם התוכן תופס אותו בנקודה שהוא צריך את המוצר או לא צריך את המוצר או השירות.

 ואז הוא מחליט אם הוא לוקח חלק אקטיבי וצופה או מאזין לתוכן שלנו.

יש את החלק השני שבחלק השני זה מישהו שיותר חוקר באינטרנט והוא בשלב שהוא מחפש ואז הוא יכול להגיע לפיסת התוכן שלנו דרך חיפוש בגוגל

דרך חיפוש ברשתות החברתיות ואם אנחנו נענו לו על הצורך ונהיה שם במקום הנכון בזמן הנכון אנחנו יכולים לזכות בלקוח הזה.

אלו הן שתי דרכים מצוינות דרך הרשתות החברתיות להפיץ את התוכן שלנו הלאה ולדאוג שהוא יגיע לעיניים הנכונות.

סוג התוכן שאני רוצה לתת לו דגש דווקא בפרק זמן הנוכחי זה וידאו.

שוידאו באמת בכל הפלטפורמות היום הוא סוג של תוכן שמאוד מאוד פופולרי

הרשתות החברתיות השונות והפלטפורמות השונות נותנות להם תיעדוף.

אם זה באינסטגרם, אם זה ביוטיוב כמובן שזו פלטפורמת וידאו, אם זה בפייסבוק.

העלויות של וידאו היום הם באמת באחוזים מאוד מאוד גבוהים יותר זולים מכל פלטפורמה אחרת

מכל סוג תוכן אחר שאפשר לחשוב עליו.

אז באמת מה שאני מציע להרבה לקוחות שלי ולהרבה אנשים שאני מייעץ להם ואם זה באמת דברים שאני מיישם בפועל בעצמי

זה באמת להשתמש בכלי של הווידאו

חשוב שנייצר תוכן ולעשות שיווק באמצעות תוכן

אם להסתכל פעם פעם באמת לייצר וידאו היה סרט היה צריך באמת

איזו הפקה מאוד יקרה ולשלם לאנשי מקצוע טובים והכל.

היום אנחנו נמצאים בעידן שמכשירי הסמארטפון הם באמת עם מצלמות כל כך איכותיות עם מערכות סאונד שמקליטות בסטריאו

יש היום בעשרות שקלים בודדים ציוד שאפשר לקנות אם זה מיקרופונים שאפשר להדביק לחולצה

ממוצר שהוא היה לא כל כך נגיש ובאמת רק החברות הגדולות ואלה עם התקציבים הענקיים יכלו להפיק סרטון וידאו

היום באמצעות הסלולרי אפשר שכל עסק יצלם את הבעלים של העסק או את האיש מקצוע.

תיצרו פיסות תוכן מדהימות!

במיוחד שגם תשימו לב אפשר לקחת וללמוד הרבה ממה שקורה בטלוויזיה ולראות איך זה משפיע על הרשתות החברתיות וכמובן הפוך.

כי אם נסתכל על מה שהתחיל ברשתות החברתיות ומה שמעניין אנשים זה דברים שהם אותנטיים

דברים שהם אמיתיים.

הדבר הזה מאוד השפיע גם על הטלוויזיה שאם נסתכל על כל המחוברים

על כל התוכניות ראליטי למיניהם

אם הקטעים שהם היותר פופולריים בסדרה הם באמת קטעים שהם יותר אמיתיים

שהם יותר בחיים שאפשר להתחבר לבן אדם.

אז אם אנחנו באמת מייצרים את התוכן שלנו בצורה שאנחנו מצלמים את עצמנו או שמישהו מצלם אותנו ובאמת מגיעים לאיכויות שמכבדות אותנו

אין שום סיבה שלא נשתמש בווידאו ככלי מרכזי להפצת התוכן שלנו.

כי באמת העלויות שם נמוכות בכל פרמטר וזה משהו שאני ממליץ לכל עסק לעשות. 

הנושא הבא שאני רוצה לדבר עליו הוא באמת אחד הקשיים שאני שומע על אנשים שמדובר בתוכן, שהם לא מצליחים להבין

איזה פלטפורמות נכונות עבורם ואיפה כדאי לי לעשות שיווק באמצעות תוכן.

אם נסתכל על ישראל יש לנו פה את פייסבוק שמאוד פופולרי, אינסטגרם שמאוד פופולרי, טיקטוק, יוטיוב כמובן וכל פעם נכנסים שחקנים חדשים

יוצאים שחקנים, והעולם תמיד משתנה ומתקדם ואנשים מתקשים להבין

אוקיי אז איזה סוג תוכן?

כי אני הרי, מאוד קשה לי לעשות את הכל.

אני לא יכול להקליט עכשיו פודקאסט, להפיק איזה וידאו כל שבוע ואני פשוט אמצא את עצמי במקום עובד כל היום מייצר תוכן וזה יהפוך אישי.

זה בעצם ישאב ממני את כל הזמן.

אז קודם כל שבונים מעין אסטרטגיית תוכן כזאת חשוב להבין ולחשוב איפה קהל היעד שלנו נמצא

מה הוא עושה?

האם הוא מחפש את השירות שלנו או שזה שירות שאנחנו צריכים להסביר ללקוח שהוא בעצם צריך אותנו.

אחרי שאנחנו יודעים מי קהל הלקוחות שלנו ואיפה הוא נמצא

אנחנו יכולים לקחת את המאפיינים העיקריים של כל פלטפורמה ולראות איך אנחנו משתמשים בה לטובתנו.

לדוגמא

אם הקהל שלנו הוא יותר בפן העסקי אז אולי אנחנו נבחר להשקיע את מירב המשאבים שלנו בלינקדין.

במידה והקהל שלנו בני נוער ויותר צעירים אז כמובן שאנחנו ניקח את טיקטוק ואינסטגרם. 

מוצר שיותר מחפשים אותו ומשהו שעובר מאוד טוב בווידאו אז יוטיוב היא פלטפורמה מדהימה בשבילנו.

אז חשוב לפני שניגשים ליצור זה לא רק להסתכל על איזה פלטפורמה פופולארית היום ואיפה נמצאים האנשים.

חשוב לעצור רגע, לרשום, ולהבין מי אנחנו?

מי הקהל שלנו?

ואחרי שאנחנו יודעים את הדברים האלה לחשוב איפה הם נמצאים

לראות איזה פלטפורמות מתאימות לנו, איזה סוג תוכן מתאים לפלטפורמה? 

כי לדוגמא, אם נגיד בטיקטוק אנחנו נעשה קמפיין גיוס לעמותות מסוימות כנראה שזה לא הפלטפורמה בשבילנו.

אז אני צריכים לראות מה מאפיין את הפלטפורמה ומה מתאים לכל פלטפורמה ולראות איך אנחנו משתמשים בעיניים שנמצאות שם ובקהל היעד שלנו כדי להשיג את המטרות שלנו.

חשוב לאפיין את קהל היעד, אני חוזר על זה

זה אחד הדברים החשובים ואחרי זה לבחור את הפלטפורמות שמתאימות לנו ולהתחיל פשוט לייצר תוכן.

לייצר תוכן בצורה עקבית, לא להתייאש, זה לא משהו שהולך לעבוד ברגע.

זאת אומרת, יש אנשים, במיוחד ישראלים אוהבים את כל הדברים של מעכשיו לעכשיו.

עשיתי פעולה, השקעתי בווידאו, העלתי תוכן.

הופ, יש שקט.

אני לא מקבל על זה כסף חזרה.

שיווק באמצעות תוכן זה ריצה למרחקים ארוכים

אם אתה מתחיל להשקיע בזה עכשיו אתה יכול מאוד שתקצור את הפירות בעתיד

וזה לא משהו שיקרה ברגע.

אז חשוב להיות קודם כל מאוד עקביים

חשוב להיות עם הרבה מאוד סבלנות ואורך רוח.

התוצאות לא יאחרו להגיע.

אבל מראש אני אומר, מי שמחפש את הכאן ועכשיו ומי שמחפש שמה שנקרא לקבל על כל שקל שהוא משקיע את הארבע שקלים חמישה שקלים חזרה במיידי

זאת לא הצורת שיווק בשבילו כרגע.

זה משהו שלוקח זמן, וזה לפעמים העלויות מאוד יקרות אבל מי שרץ למרחקים ארוכים.

מי שרוצה לבנות מותג ונכסים דיגיטליים או נכסים בכלל שמניבים לו כסף לאורך זמן

זו באמת שיטת השיווק בשבילו.

אחרי שהבנו ששיווק באמצעות תוכן זה ריצה למרחקים ארוכים

אני רוצה לתת עוד טיפ מאוד מאוד חשוב וזה כל נושא העקביות.

דיברתי על זה קצת בחלק הקודם, אבל עקביות

עקביות זה קודם כל ליצור תכנים ברצף.

זאת אומרת שלא להעלות פעם אחת פוסט, הפוסט אחרי זה עולה אחרי חודש, אחרי חודשיים עולה עוד איזה משהו.

הדבר הזה בסופו של דבר לא עושה כלום ושום דבר.

כשאני מדבר על עקביות זה אומר שאם החלטנו שכל יום חמישי בשעה 12 בצהריים עולה פוסט חדש

אז עולה פוסט חדש כל יום חמישי בשעה 12 בצהריים.

אם עולה סרטון שמסביר על השוואת מוצרים וקוראים לזה

"השוואת מוצרים של יום שלישי"

אז בשעה 13 או כל שעה שאתם קובעים

עולה סרטון שמשווה בין מוצרים ביום ובשעה הזאת.

תמיד אני אוהב לתת את הדוגמא של שחר חסון עם היוטיוב ביום חמישי.

הרבה אנשים מכירים את זה בישראל ובאמת אם תשימו לב זה נהיה כזה קטע

אני יודע שזה בבאר שבע ככה ואני בטוח שזה ככה בכל הארץ שיום חמישי הגיע בשעה 12,13 לא זוכר בדיוק את השעה

אבל אמור לעלות סרטון של שחר חסון.

וזה מה שנקרא פותח את הסופ"ש עם צחוקים וזה משהו שהוא באמת היה בו עקבי

זה שיווק באמצעות תוכן לכל דבר ועיניין.

וזה דבר שבאמת אני בטוח שגם אם נגיד נשאל אותו הוא יגיד שזה באמת היה מקפצה אדירה לקריירה שלו.

כי זה משהו שהוא באמת התמיד בו.

אז באמת טיפ מאוד חשוב זה לקחת עוגנים של ימים שנראה לנו שאלו זמנים טובים שאנחנו יכולים לעמוד בהם

ולייצר לנו עוגנים שבהם יעלו תכנים בצורה מאוד עקבית.

יש בן אדם שאני מאוד אוהב שנקרא אליאב אללוף שרושם אחלה בלוג שנקרא

'שלושה דברים שלמדתי השבוע'.

והוא כל יום שבת בבוקר מעלה פוסט של שלושה דברים שהוא אהב השבוע. העקביות ומשהו שקורה כל שבוע זה משהו שבאמת תורם.

מי שממשיך עם זה ומי שדבק בזה גם בסופו של דבר רואה תוצאות.

התוכן תופס את המקום של איש המכירות.

התוכן הוא האיש מכירות הטוב ביותר שיש לנו בשנת 2020.

זה באמת משפט שאני עכשיו באמת יכול להגיד אותו ולעמוד מאחוריו

כי זה לא שעכשיו אנחנו לא צריכים אנשי מכירות, אנחנו תמיד צריכים אנשי מכירות.

הם באמת אלה שנועצים את העסקה בסופו של דבר וזה משהו שהוא מאוד הכרחי.

אבל היום אנשים מגיעים אלינו הרבה יותר בשלים אחרי שהם עשו חקר שוק

אחרי שהם בדקו כל מיני מתחרים.

אם כבר הם הגיעו אלינו באמת נשאר כמה קצוות לסגור ואחד מהקצוות האלה זה כנראה המחיר

ברגע שהכל הולך ביחד ועומד בתקציב של כולם יש עסקה ולחיצת ידיים.

אבל עוד לפני שהאיש מכירות בכלל נכנס בדלת של אותו עסק, התוכן היה שם לפניו.

התוכן עשה עבודת שטח.

אז זה אומר שלתוכן היום יש משקל מאוד מאוד גדול על אחוזי סגירת העסקאות. 

אז כשאנחנו מחליטים, כאילו זה לא יותר עניין של החלטה זה יותר משהו שחייב לעשות.

אנחנו צריכים לדעת שאנחנו כיסינו כמה שיותר נושאים, כמה שיותר שאלות, כמה שיותר מידע. 

ושיהיה נגיש ובצורה מאוד נוחה וברורה, ככה שהתוכן עצמו עושה לנו עבודת שטח ומקל על האיש מכירות

מה שנקרא מה שנשאר לו לעשות זה להגיע, לתת עוד רושם טוב על החברה, 

לסגור כמה קצוות אחרונים ואם יש איזה משהו בהתאמה אישית לדבר על המחיר

כשהכל מה שנקרא משתלב והולך ביחד.

יש לחיצת ידיים ויש כסף שנכנס לקופה.

תחשבו תמיד איך התוכן הולך להיות האיש שטח שלכם ולהיות זה שמה שנקרא מכין את הקרקע יותר טוב לאנשי המכירות.

עוד יתרון שאני רוצה לדבר עליו בכל הנושא של תוכן, הוא:

אני רוצה לחלק את העולם לשתיים.

אני רוצה לחלק את העולם לאנשים שאני קורא להם

"הפיראטים של הפרסום" ואת כל הנושא של תוכן.

יש ציטוט שאני תמיד אומר, זה ש:

"תהיו התוכן שאותו אנשים מנסים לצרוך, ולא התוכן שמפריע להם לצרוך אותו".

כשאני אומר את הציטוט הזה אני בעצם מחלק את העולם לשתי סוגים של פרסומים.

לחלק הראשון אני קורא להם

גונבים את תשומת הלב שלך אם זה פרסומת שקפצה לך באמצע סרטון או איזה פופ-אפ.

או כל מיני דברים כאלו או אחרים שבאמת מנסים לגנוב את תשומת הלב שלך.

או שאתה גולש להנאתך ורואה סטורי של חברים באינסטגרם ואז נכנס לך איזה פרסומת שאתה לא מעוניין לרכוש.

עכשיו אתה נכנסת לאינסטגרם כדי לפעמים להתעדכן מה קורה עם חברים

מישהו אחר יכול לנסות להפריע להם לצרוך את התוכן שלך.

אבל אתה הופך להיות המוצר שאותו האנשים רוצים באמת לצרוך. אתה הופך להיות המבוקש. 

זה כמו שנגיד הפרסומות בזמן צפייה בטלוויזיה

הזמן שאנחנו הולכים לשירותים, הזמן שאנחנו מכינים משהו לאכול

בודקים את הסלולרי אם יש לנו איזה Notification חדשה.

אבל אנחנו שם בגלל הסדרה.

והפרסומות הן באמת הזמן הזה שמפריע לנו לצרוך את התוכנית שבשבילה ישבנו מול הטלוויזיה.

אמת תחשבו האם אתם רוצים להיות התוכן שאותו האנשים רוצים לצרוך או האם אתם רוצים להיות

"הפיראטים של הפרסום".

אלה שמנסים לגנוב את תשומת הלב.

אבל צריך לשמור על איזה מידתיות ביחסים ביניהם.

זאת אומרת שקודם כל תתנו הרבה ערך ותהיו התוכן הטוב.

אבל ביחס מאוד קטן לתוכן ולערך תנסו למכור.

אני רוצה לדבר על איכות התוכן שאנחנו מעלים.

איכות התוכן היא כמובן חשובה מאוד. 

תשתדלו תמיד להיות התשובה הכי טובה באינטרנט.

אם אתם תהיו התשובה הכי טובה באינטרנט אנשים היום יודעים לזהות איכות.

אנשים היום אם הם רואים משהו שבאמת נתנו להם ערך טוב, הבאתם להם את התשובה הטובה ביותר, המקצועית ביותר והנכונה ביותר

הם יודעים לזהות את זה והם יודעים להעריך את זה והדבר הזה יחזור אליכם בגדול.

אז באמת חשוב להשקיע ולהיות עקבי, אבל בנוסף זה צריך להיות מאוד איכותי.

צריך לעשות חקר מקדים של מה קורה באינטרנט מבחינת התשובות לשאלות שעליהם אנחנו רוצים לעשות את התוכן.

לראות מה התשובות שאנשים שכרגע ייכנסו יקבלו ולראות איך אנחנו לוקחים את התשובה לשאלה שאנחנו עונים עליה

נותנים את התשובה הכי טובה שיש באינטרנט ובאמת מי שיעשה את הדבר הזה באמת יקבל תוצאות מעולות.

אז הנושא האחרון של הפרק הזה זה

אני אתחיל אותו עם עוד ציטוט קטן שרשמתי באינסטגרם

הציטוט הזה הולך ש:

"תוכן הוא המלך, אבל הפצה היא המלכה והיא לובשת את המכנסיים בבית."

זה אומר שיפה שיש לנו תוכן טוב

הכל נמצא באתר ויש לנו בלוג ויש לנו פודקאסט

אנחנו באמת משקיעים ונותנים מכל הלב.

חשוב שאנשים יידעו על קיומו. זה אומר שאנחנו צריכים להפיץ את התוכן שלנו ברבים.

קיימות היום המון דרכים להפצה, אמרתי כבר שרשתות חברתיות הן דרך מעולה להפצת התוכן שלנו.

אפשר להשתמש בכל מיני Publishers.

אם זה, אתם רואים שיש מישהו שכותב על פודקאסטים אז לשלוח לו את הפודקאסט שלכם ולראות אם הוא יכול להכניס את זה באמת במומלצים שלו.

אפשר עם כל מיני בלוגים אחרים לעשות שיתופי פעולה כדי להגיע לאנשים אחרים.

תזכרו שלצלם, להקליט או לכתוב תוכן זה מעולה אבל לא תמיד זה מספיק

חייב לוודא שאנו מגיעים לאוזניים ולעיניים הנכונות כשאנו משתמשים בשיווק באמצעות תוכן!

ולכל דבר אחר שבאמת אנשים יצרכו אותו. 

אז חשוב להפיץ את התוכן ולא להתבסס רק על שיווק באמצעות תוכן יצירתי.

צריך לדאוג שהוא יגיע למקום שהוא צריך להיות בו.

אז בלי להרגיש הגענו לסוף הפרק

אני רוצה שוב להגיד תודה רבה רבה רבה לכל המאזינים שאיתי ומקשיבים לפודקאסט. 

זה אף פעם לא מובן מאליו

אני רוצה להזמין אתכם להיכנס לבלוג שלי באתר

אם זה מדריכים ואם זה מאמרים

מן הסתם אני כתבתי את זה.

אז אני באמת באמת אשמח אם תכנסו לאתר

אני מודה לכם שהגעתם עד לפה והקשבתם לי

אני הייתי רועי ריבק ונתראה בפרקים הבאים.

(מוסיקת סיום)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש