פרק 75 - צמיחה עסקית אגרסיבית בדרך הנכונה

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 75 בפודקסט לבן על שחור דיברתי על צמיחה עסקית אגרסיבית.

רוב העסקים יכולים את הפעולות המוזכרות בפרק.

עסקים יכולים לבצע כדי להוביל את העסק שלהם למספרים ולמטרות שהציבו לעצמם. 

נושאים מתוך הפרק:

מה החסמים הגדולים ביותר לצמיחה אגרסיבית בעסקים?

איך מתגברים על אותם החסמים מפני צמיחה עסקית אגרסיבית?

מדוע חשוב לגדול אבל בצורה טובה ונכונה?

איך הצמיחה העסקית משפיעה על היזם מהבחינה המנטלית?

מידע על תוכנית ההכשרה Black Squad

תמלול הפרק:

רועי ריבק, "לבן על שחור".

שלום לכולם, פרק 75 של הפודקאסט "לבן על שחור".

שיווק, מיתוג, אסטרטגיה, עסקים, כל מה שמעניין אותנו.

אז אני היום בעצם הולך לדבר על כל הנושאים החשובים.

אז לפני שאני מתחיל עם הפרק, אנחנו נעבור למוסיקה ונתחיל לתת בראש.

(מוסיקת מעבר)

מה צמיחה עסקית אגרסיבית?

אז כמו שהבנתם אנחנו הולכים לגעת היום בפרק הזה בנקודות שהן חשובות היום להרבה עסקים.

זה בעצם איך לגדול בצורה נכונה.

איך אנחנו בעצם הופכים את הגדילה שלנו למשהו שהוא בריא לעסק.

למשהו, במקום משהו שיכול להיות מאוד הרסני וכזה שיוביל אותנו למקומות פחות נעימים.

אז מה החסמים הגדולים ביותר לצמיחה בעסקים, למה בעצם לא כל העסקים מצליחים לגדול.

יש כאלה שפחות מצליחים לגדול.

אבל בעצם העוגן שהם זרקו לעצמם הוא עוגן שהם לא מצליחים לשבור אותו.

הם לא מצליחים לעבור אותו והדבר הזה מצריך לעשות פעולות מסוימות שאנחנו ניגע בזה היום.

עכשיו, אז מה בעצם החסמים הגדולים ביותר לצמיחה בעסקים?

טיפים שיעזור לעסק שלך בתחום של צמיחה עסקית אגרסיבית

עכשיו, הטיפ באמת הראשון זה שאפשר לזהות את הביקוש שיש לנו מבחינת להביא עבודה.

משם אנחנו בעצם יכולים להכין את התשתיות בצורה נכונה.

במקום עכשיו ללכת ולהגיד אוקיי.

אני מכוון למספר הזה אז אני אגייס ככה וככה איקס עובדים.

לפני שעשית תהליך הכשרה נכון, אז אתה בעצם מכשיר עובד.

מביא עוד עובד אחד.

רואה שהוא בסדר.

רואה שהכל מתקתק כמו שצריך ואז אתה ממשיך משם. 

עכשיו מה קורה שמבצעים גדילה אגרסיבית אבל היא לא מבוקרת?

מה שקורה במקרים האלה זה שהעסק נכנס לסחרור שהוא לא בריא מבחינת המוצר שלו. 

איזה אופציות יש לתחום של צמיחה עסקית אגרסיבית?

בפרק הזה אני יותר רוצה לדבר על צורת עבודה שלדעתי הרבה יותר בטוחה והיא טובה, ומשהו שהוא יותר נקרא לזה (לא ברור, [00:07:16.18]) זאת אומרת לבנות את זה יותר מהיסודות ויותר בצורה נכונה, מאשר הלוואות או להיכנס למשקיעים או לכל דבר כזה או אחר.

אז בעצם כל הנושא הזה של הגדילה היא דבר ראשון לייצר סיסטמים.

לייצר משהו שאנחנו יכולים לדעת שאנחנו מעבירים אותו הלאה לעובדים שלנו.

לכל מי שיש לו יד בעניין הזה.

הוא יכול לבצע את זה בצורה כמו שאנחנו היינו מבצעים את זה.

לפי סדר פעולות שהוא מאוד מסודר ומאוד הגיוני.

אז ברגע שיש לנו סיסטמים ושהכל רשום לנו בצורה מדויקת אנחנו יכולים לקלוט עובדים.

ולקלוט אפילו ספקי משנה.

בצורה כזאת שתעביר את העסק שלנו גדילה בצורה נכונה.

הכל מאוד מאוד מה שנקרא מהודק מבחינת, מבחינת הדברים שאנחנו רוצים לבצע.

זה משהו שהוא מאוד מאוד חשוב לגדילת העסק.

עכשיו, מה החסמים בעצם, דיברתי על זה קצת, של הגדילה.

ודיברנו על זה שזה פחד.

אבל אותו פחד, אם נגיד אותו בעל עסק מבצע גדילה .

איך אנחנו יכולים להשיג את מה שאנחנו רוצים עם צמיחה עסקית אגרסיבית?

ככה אנחנו יכולים להיות במקום מסוים שאם אנחנו נצטרך עזרה.

או שאם אנחנו נרצה לשאול איזה שאלה.

או שאם יהיה איזה משהו שאנחנו צריכים.

אז יהיה לנו בעצם את אותה הקבוצה הזאת שאנחנו יכולים לשאול.

לשתף ולבדוק שאנחנו בהחלט בשביל הנכון, וזה ממש לא בושה.

זה אחד הדברים החשובים לעשות.

זה משהו שבאמת יכול להביא את הצמיחה בדרך גם נכונה.

גם אגרסיבית וגם מהירה.

בעצם יש לנו מישהו שנותן לנו גב כי הוא עשה את זה והוא היה שם.

עכשיו, חשוב להבין שעם כל הדברים הטובים שיש בכל הנושא של הצמיחה.

יש גם כמה דברים שהם קצת פחות.

שזה איך בעצם הצמיחה משפיעה על אותו היזם מהבחינה המנטלית. 

איך אנחנו יכולים להכין את העסק שלנו לצמיחה?

אז כל הנושא הזה של הגדילה מהבחינה הטובה היא מאוד משפיעה על היזם מהבחינה המנטלית, ולכן חשוב שנעשה את זה בצורה מאוד מבוקרת, כדי שלא נגיע למצב של קריסה מהבחינה המנטלית ונוכל להיות שם, 

גם בשביל העובדים, גם בשביל העסק במקומות שצריך אותם, גם בשביל הספקים, כי ברגע שהיזם מאבד את זה מהבחינה המנטלית והוא מתקשה, רואים את זה בכל העסק וזה לא שווה שום גדילה שבעולם, לכן לגדול ברמה שאתם יכולים ולא לקפוץ מעל הפופיק כי זה בד"כ לא מסתיים בצורה טובה.

אבל שאני אומר בנוסף לזה לעשות ת זה בדרך נכונה, אני מדבר על לעשות את ההכשרה ואת הסיסטמים ואת כל הדרך כדי שבאמת הכל יתבצע גם בצורה מאוד חלקה מהבחינה התזרימית, כי לפעמים לצרף עובדים בצורה מסוימת זה משהו שהוא מאוד יקר ולפעמים גם הגדילה מביאה איתה משהו שהוא תשלומים מאוחרים שמשפיעים על התזרים, 

מה חשוב לראות מבחינה כלכלית?

צריך לראות איך מבחינה כלכלית גם תזרימית עושים את זה בצורה טובה כדי לא להכניס את העסק לסחרור כלכלי, וגם שאנחנו לא בהכרח נצטרך להשתמש בכלים בנקאיים או בנושא של הלוואות או דברים מהסוג הזה,

יש הרבה שיחלקו עליי פה על הנושא של הלוואות, אבל בסופו של דבר אני מדבר, שאני מדבר על צמיחה אגרסיבית הרבה אנשים אני רואה מדברים על מספרים מבחינת ההכנסה שלהם,

לכן מה שאני אומר זה שברגע שאנחנו רוצים לבצע צמיחה מסוימת, אנחנו צריכים לראות שיש לנו עודפים של כספים שיושבים בתוך החברה או בתוך העסק, שאנחנו יכולים לקחת אותם להשקיע אותם בעסק שלנו לצורך אותה גדילה, 

הדבר הבא זה שאני הרבה פעמים רואה אותו, זה שהרבה אנשים בצמיחה עסקית, וגם שהם בונים את העסקים שלהם, זה משהו שאני נתקל בו לא מעט, לא מוציאים לעצמם משכורת. עכשיו, זה בסדר אם אתם המשקיעים, אוקיי? 

אם אתם לא חלק פעיל באותו עסק, אלא אתם משקיעים בעסק בתור משקיע פסיבי, אין בעיה, אתם לא צריכים להוציא משכורת כי אתם לא עובדים בעסק, בעצם הכסף שלכם הוא השקעה,

אבל אם אתם בעלי העסק שעובדים בעסק, אין דבר כזה לא לקחת משכורת, אתם עובדים ואתם צריכים לקבל כסף על העבודה שלכם.

עכשיו עסק שמראה רווחים כביכול ללא המשכורות של העובדים שלו, גם אם הם הבעלים של העסק, זה עסק שהוא לא בריא, זה אומר שהעסק הזה בלי הוכחת היתכנות שהיא חיובית, ולכן באותו עסק צריך לעשות שינוי, והוא ממש ממש לא בנוי לצמיחה, ובטוח לא צמיחה אגרסיבית. 

אז זה אומר שקודם כל, כמו שאמרתי, אנחנו לא עובדים בשבי העסק, אלא העסק עובד בשבילנו, אנחנו צריכים להרוויח את הכסף על העבודה שלנו.

טיפים מעשיים להמשך הדרך

אם אנחנו עובדים פיזית, וזה העבודה העיקרית שלנו, אז אנחנו צריכים לקבל על זה תמורה על העבודה שלנו בצורה חד משמעית. אוקיי?

אז כל הנושא, דיברתי על הנושא המנטלי שבעל העסק צריך להיות מוכן להקרבה ולדברים שצריך ליצור. הדבר השני זה סיסטמים, שכל פעולה שיש בעסק תהיה מגובה במסמכים ובהוראות הפעלה, מהדבר המובן מאליו והקטן ביותר, עד הדבר הגדול ביותר, הכל צריך להיות מגובה בדרך פעולה מאוד מאוד מדויק, להיות מאוד מדויקים עם הדברים שאנחנו עושים.

אני כתבתי על זה פוסט לא מזמן, על כל הנושא של מקדונלדס. מי הם אותם עובדים של מקדונלדס? העובדים של מקדונלדס, בהרבה מדינות וגם בישראל, הם בני 16, לרוב זה העבודה הראשונה של אותם האנשים, לפני זה הם לא עבדו.

למה מקדולנדס מצליחים?

ולמה מקדונלדס מצליחים להוציא בדיוק את אותם הטעמים ובדיוק את אותו ההמבורגר בכל מקום בעולם, עם עובדים חסרי ניסיון בתחום הזה? בגלל הסיסטמים המאוד מדויקים. מרווח הטעות הוא מאוד מאוד קטן. זאת אומרת שאם צריך לקחת המבורגר ולשים אותו על מסילה, אין פה מקום לטעויות.

עכשיו אם אנחנו צריכים לקחת ולשים תבלים שלשים על זה ולשלוח, פה יש לנו מקום לטעויות, אנחנו צריכים בסיסטמים שלנו לצמצם כמה שיותר את המרווח שיש לנו לטעויות, כדי שהכל יהיה מדויק.

כל המידע על זכיינות

הדבר הבא שאני רוצה לגעת בו לגבי צמיחה אגרסיבית זה כל הנושא של זכיינויות.

חשוב להבין שעדיין יש פה איזו תצורת ביקורת והנראות והעמוד אינסטגרם והכל צריך להיות מאוד תואם את אופי העסק ולא משהו שבעצם הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה.

והמון המון רשתות נפלו בגלל אותם הדברים שפשוט היה להם זכיינים שפחות התאימו וזה היווה נזק לרשת כולה. גם זה דברים שראיתי אותם בלא מעט סניפים ולא במעט גם מותגים שהם מאוד גדולים שאפילו הנהלים שלהם מאוד מאוד נוקשים והם מאוד על זה. זה כל הנושא של הזכיינות.

מה חשוב לדעת על גדילה אגרסיבית?

עכשיו גם ביחידה וגם אנשים שאני מלווה אותם, עסקים שעושים בין 5,000 ל-10,000 שקל רווח בחודש, זה עסקים שלי, מבחינתי, הכי קל לי להגדיל אותם. למה? 

בד"כ השינוי המהותי ביותר כדי להמריא עם העסקים האלה זה נטו המיינדסט של היזם.

וכמובן שמעל 60, 80, 100 אלף שקל צפונה בחודש, כבר פה ממש צריך להיות מאוד מאוד מדויקים עם הדברים שרוצים לעשות, וכמובן זה בכל תחום שיהיה.

למה חשוב להיות בכל הרשתות החברתיות?

אני בכל פלטפורמה ברשתות החברתיות, מפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, יכולים לעקוב, באתר שלי יש בלוג עם לדעתי מעל 150 מאמרים, אתם יכולים להאזין גם.

היחידה, black squad לעסקים, לשיווק, ברמה הגבוהה ביותר, 5 חודשים של תכנית הכשרה, יש לכם לינק בדיסקריפשיין, תשאירו לי פרטים, אני אשמח שנדבר ונראה איך אפשר להעיף אתכם לרמה הכי גבוהה בעסקים ובשיווק.

אם אתם רוצים בחלום שלכם לפתוח סוכנות פרסום, זה המקום בשבילכם. אם יש לכם עסק או מיזם, אתם רוצים לקפוץ במספרים פי 2, פי 3, בצורה נכונה ולבצע סקייל לעסק שלכם, זה בהחלט המקום הנכון.

אז אני כל כך שמח שאתם מאזינים, אני רוצה להגיד לכם תודה רבה ואנחנו נתראה בפרק הבא. יאללה ביי.

(מוסיקת סגיר)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש