פרק 72 - יצירת קמפיינים שיווקיים בעולמות האימייל מרקטינג

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 72 בפודקסט לבן על שחור התארח אדיר זנגי אדיר, מומחה בעולמות האימייל מרקטינג והאוטומציה השיווקית בעולמות האיקומרס והגיימינג.

נושאים מתוך הפרק:

הסטטוס הקיים של הקמפיינים השיווקים בישראל

הסיבות להקמת מערך אימייל מרקטינג

שבעה שלבים לבניית מערך קמפיינים מנצח:

  • אסטרטגיה
  • בריף
  • מטרה
  • יצירת תוכן
  • חיבור החומרים
  • הסקת מסקנות

מידע על העשיה של אדיר

למאמר פרסום באימייל בשנת 2022

תמלול הפרק:

רועי: ברוכים הבאים, פרק 72 בפודקאסט "לבן על שחור".

שיווק, מיתוג, אסטרטגיה, דיגיטל, עסקים, כל מה שמסביב.

כיף שאתם פה שבוע אחרי שבוע.

כמו שאני אומר תמיד, יהיה לנו פרק מאוד מעניין.

יש לנו אורח מיוחד.

אני אציג אותו אחרי המוסיקה.

בואו נדבר ככה על מה הולך להיות לנו הפרק. 

כל מה שרציתם לדעת על עולמות האימייל מרקטינג

אז קודם כל מדובר במה שנקרא כלי שהוא אחד הישנים מה שנקרא.

בארגז הכלים שלנו, אבל הוא עדיין בועט, הוא עדיין מביא כסף ותוצאות.

ומי שלא משתמש בו, פויה, ממש, פויה.

זה משהו שאתם חייבים לעשות את זה.

זה כלי שהוא טוב לעולמות ה-e-commerce.

הוא טוב לנותני שירותים, הוא מצוין, באמת לא עולה לי עסקים שזה לא בשבילם.

אז אנחנו נעבור למוסיקה.

נציג את האורח שלנו ונתחיל לתת בראש. אז שתהיה לכם האזנה נעימה.

אנחנו מיד מתחילים.

(מוסיקת מעבר)

מומחה האימייל מרקטינג – אדיר זנגי

רועי: אז הפרק האורח שלנו הוא אדיר זנגי.

אדיר מומחה בעולמות האימייל מרקטינג ואוטומציה שיווקית.

הוא בעולמות ה-e-commerce והגיימינג. אז אדיר מגיע עם ניסיון מאוד מאוד עשיר בתחום האימייל מרקטינג.

והוא הולך להסביר לכם מדוע אם אתם לא שם אתם עושים טעות ומפסידים הרבה מאוד כסף.

אז אנחנו הולכים לפרק את הנושא הזה לגורמים.

אדיר ייתן בראש ולאחר מכן אני גם אחלוק את התובנות שלי.

אני מקווה שתיהנו מהפרק כי באמת מדובר בפרק שהוא סופר חשוב.

אני כבר כמה זמן מתכנן להביא אורח מהתחום הזה ואני כל כך שמח שהבאתי את זה.

אד אדיר, הבמה כולה שלך.

אדיר: שלום רועי, שלום מאזינים יקרים.

תודה רבה רועי על כל המחמאות.

כבוד גדול להתארח כאן.

טיפים לשיווק נכון דרך המייל

אני פשוט גאה להיות חלק מרשימת האורחים המרשימה.

ככה אני אומר את זה בתור מאזין אדוק לפודקאסט הזה.

תנו לי ברשותכם לקחת אתכם לכיוון מאוד יצירתי ומאוד דינמי.

אני הולך לפרק לגורמים ולתתי חלקים בתחום שיווק שהוא מאוד נפוץ.

שלא מתבלט יותר מידי.

תחום שיווקי שיש לו את הרווחיות הגדולה ביותר.

אבל היכולת שימוש בו עדיין לא מוצתה כמו שצריך ויש עוד ים של דברים שאפשר לעשות עם אותו כלי תקשורת.

כפי שרועי אמר בהתחלה, ואני לא אחזיק אתכם במתח זמן רב, מדובר על עולם האימייל מרקטינג והאוטומציה.

אז בדקות הקרובות אני אשוחח איתכם על הסיבות להזנחת המיילים בישראל והזנחת האימייל מרקטינג.

החשיבות והפוטנציאל של עולמות המיילים.

למה כדאי לכם לשווק את העסק שלכם דרך האימייל?

הסכנה שאורבת מעבר לפינה למי שלא יכניס את עולמות המיילים לעסק וגם האימייל מרקטינג לעסקים.

וכיצד אתם יכולים להניע את תהליכי הקמת הקמפיין בצורה יעילה.

ואפילו אני אתן לכם ככה כמה כלים שאפשר להרים את זה בצורה נכונה, בצורה טובה.

אבל לפני הכל תנו לי לפתוח בשאלה.

אני משער שיש לכן ג'ימייל ויש לכם תיבת פרומושיין.

אז איך תיבת הפרומושיין שלכם בג'ימייל נראית?

זוועה אני מתאר לעצמי, משהו לא טוב, נכון?

אתם מקבלים מיילים מכמה חברות עם כותרת די גנרית שאומרת.

רגע, אל  תגידו לי, משהו כמו "צ'אנס אחרון וקבלו 20% הנחה", או איזה משהו "קורני" כזה.

אחרי זה, אם באמת המשפט הזה הצליח לתפוס אתכם.

ובמקרה לחצתם עליו, אתם תגיעו למייל שנראה כמו באנר מעוצב ברמה מרושלת.

ואחרי זה, בהמשך המייל אם תגללו קצת.

שיווק במייל – למה חשוב לעשות זאת כמו שצריך?

תהיה לכם איזה רשימת מוצרים אקראיים שהאתר מקדם, בלי המון מחשבה.

ועד שאתם כבר מעיזים להקליק בתוך המייל.

רוב הסיכויים שתגיעו עוד פעם לעמוד הקטלוג או לעמוד הראשי של האתר, תמיד לקנות משהו, תמיד לדחוף. 

אנשי המכירות הטובים ביותר יודעים שזה לא הדחיפה ללקוח אלא המשיכה.

אבל איך מושכים את הלקוח דרך כלי תקשורת חד צדדי? תישארו במתח קצת, אני תכף אגיע לזה.

אז למה התופעה הזאת מתרחשת?

למה אתם מקבלים מיילים שנראים ככה?

ומה זה אומר האימייל מרקטינג.

אז חשבתי על זה ומהניסיון שלי אחרי קצת מחקר יש כמה סיבות:

אין זמן להשקיע בערוץ האימייל מרקטינג, הידע הוא די בסיסי.

אין יכולת לבנות מילים עם ערך.

יש פחד מהטמעת מערכת חכמה טכנולוגית בחיבור למערכת שנמצאת כרגע.

שהיא די פשוטה, כמו "שופיפיי".

טיפים מעשיים לשיווק דרך המייל

החשיבה של תעשיית המיילים מתה.

מי שולח מיילים, מי קורא מיילים?

הבעיה שאנשים לא חושבים כמו הלקוחות שלהם, אז החשיבה שלהם שגוייה.

והסיבה המוזרה שאנשי שיווק חושבים שזאת הדרך הנכונה לפנות ללקוח.

בצורה כזאת בסיסית כמו איזה פלייר מלפני 20 שנה.

היא כי הם אומרים שזה מה שהמתחרים עושים והם מוסיפים חטא לפשע.

הם לא מנסים לשקף את הערך כי הם לא מבינים את הערך הגלום במסר הרבה יותר עמוק.

מיילים כאלה שאתם מקבלים לאינבוקס.

יוצרים אנטגוניזם, דחייה וכעס על ערוץ התקשורת הזה מצד הלקוח.

אפילו תשמעו אנשים שמכנים את השליחות האלה כספאם, אני לא רוצה לקבל ספאם. 

איך אתם יכולים לתקן את התדמית העסקית שלכם?

איך מתקנים את המוניטין?

לאנשי ה-CRM או marketing operations או email marketer.

או אנשי ריטנז'ן, איך שתירצו לקרוא להם, יש להם רק משימה אחת:

הם מנצחים על המקהלה. הם בונים ויז'ן, חזון מסוים למותג שהם עובדים בו.

מזקקים ממנו רעיונות לטקסט ועיצוב ושולחים אותו לכמות גדולה של לקוחות בלחיצה של כפתור.

סיכמתי ככה עבודה מטורפת במשפט.

אני לא סתם מכנה את האנשים האלה, אנשי האימייל מרקטינג "מנצחים על מקהלה".

כי זה די דומה להפקה מוסיקלית. לפני 15 שנה יצרתי, הקלטתי והפקתי מוסיקה, ואפילו הוצאתי איזה שני אלבומים.

אחד מהם כלל הפקות של ירדן שאתם מכירים אותו אולי כג'ורדי היום, מההרכב של סטטיק ובן אל.

באמת היה לו את הפשן ליצור ולחדש ולהביא תמיד את היצירות שהן cutting edge.

מהו תהליך של יצירת מיילים?

התהליך של יצירת אימיילים ויצירת פלואו של לקוח, זה יצרה לכל דבר.

רק למי שיש את הרעב ואת הרצון להצליח, יחד עם מסר מדויק וחיבור מיוחד לתחום שלו.

הוא זה שישלוט בתעשייה שהוא נמצא בה.

חלק מהאנשים בתעשיית השיווק לא מודעים לכך שהרווח בשליחת מיילים הוא ROI 40.

זה מה שהם צריכים לצפות לו.

כלומר על כל דולר שאותה חברה משקיעה בשליחת מיילים, היא צפויה לקבל 40 דולר חזרה. 

כן, מהניסיון שלי המספרים האלה גם תקפים בישראל.

בגלל חוסר הידע, המספר הכל כך בסיסי הזה.

או החוסר רצון להאמין בו.

אנשי השיווק והמנכ"לים נוטים לא להעריך את ערוץ התקשורת הזה ולא לתת לו את הכבוד הראוי.

בעידן בו IOS 14 העלים כמעט לחלוטין את מדדי המעקב בפייסבוק ועולמות הפיקסלים הולכים ונעלמים.

אף אחד לא יודע מאיפה מגיעה הרכישה.

ידע זה כוח!

הידע, הדאטה, ה-first party data, חייב להיות בידיים של אנשי המרקטינג.

התפקיד שלכם הוא לייצר מערך שמעודד פעילות של לקוח באתר שלכם.

למשוך אותו דרך המסר המתאים, בזמן הנכון ובתאריך הנכון.

זה סוג של ראפור אבל ראפור מתקדם.

ראפור זה צורת דיבור שמתאימה לאדם העומד מולכם.

זאת אומרת שאם בנאדם מדבר בצורה מסוימת אתם צריכים לדבר אליו באותה צורה. 

אבל רק למערך הרבה יותר גדול של אנשים וממש במחשבה הרבה יותר מדויקת ובזמן הנכון.

מה הזמן הנכון לפי מה שאנחנו יודעים שפחות או יותר הלקוח יקנה.

או שהוא ייכנס או שיש איזשהו חג מסוים שאנחנו יודעים שהולך להגיע אליו.

הקמת מערך אימיילים למאזינים שטרם התחילו להשתמש בכלי הזה הוא לוקח זמן.

זה מצריך פעולות רבות שחלק מהן.

אני רק אסבר לכם את האוזן.

זה אישורי חתימות לדומיין של spf ודיקים.

תהיו ברורים לפני הלקוחות

עושים את זה כדי לאשר את כתובת הדומיין מול פלטפורמות של קבלת מייל כגון ג'ימייל ואאוטלוק.

חימום כתובת IP, אינטגרציה למערכות CRM.

רעיונות, בריינסטורמינג למסעות לקוח ואוטומציה ובניית מערך קמפיינים.

עוד כמה שלבים שדרושים כדי להרים את המערך הזה. 

בגלל שהבטחתי לרועי שאני אשאר בגבולות הזמן שהוגדר.

אני אתמקד בשלב שמכניס לחברות האלה הכי הרבה כסף.

אבל זה גם תהליך שהוא ידני והוא יחסית ארוך וזה יצירת הקמפיינים החודשיים.

אני ממליץ לכם שנייה לקחת דף ועט ולעקוב. 

אז מה השלבים ליצירת קמפיין?

בשלב הראשון קודם כל צריך לתכנן את לוח הזמנים שברצונכם לבנות.

זה לקחת מסמך גוגל שיטס, עם כל התאריכים המעודכנים מתחילת החודש ועד סופו.

ולהוסיף לו כותרות – שם הקמפיין, תאריך, יום.

עולמות האימייל מרקטינג – איך מסתדרים בהם?

איזה אחוז הנחה אנחנו רוצים לתת, ולשם אנחנו בעצם מכניסים את כל האירועים שאנחנו רוצים להכניס פנימה.

אם זה חגים, אירועים, השקות מוצרים, מסרים שהחברה רוצה להעביר, בין לבין ניתן להכניס גם עדויות של לקוח שנקראות גם טסטמוניאל.

ביקורות חיוביות שנקראות ריביוס, הסבר על המוצר שלכם.

ככה דריל-דאון יותר עמוק, וכל נושא שיכול לעניין את הלקוח.

בשביל זה אנחנו נשתמש בלוח השנה ונכניס בפנים גם את הערוץ שנרצה לתקשר אותו ללקוח.

כי זה לא רק מיילים כמו שאתם יודעים.

יש גם הודעות טקסט, הודעות דחיפה, שינויים של באנרים באתר. אז זה היה השלב הראשון.

בשלב השני אנחנו רוצים לחשוב איזה מסר אפשר להעביר ללקוח בכל אחד מהאירועים שציינתי בהתחלה.

זה חלק מהותי שאנחנו רוצים לתת דגש לכאב של הלקוח מול הרצון שלו להשתמש במוצר.

ולהבין שזה הפתרון הנכון שלו.

שאני אומר כאב אני לא מתכוון לכאב פיזי.

אני מתכוון לכאב שלקוח משתכנע שזה המוצר שלו.

ואנחנו מחברים את המוצר אל מול הצורך של הלקוח. אני אתן לכם כמה דוגמאות. 

אם אתה מוכר נעליים – שמירה על כפות רגליים בריאות.

מי שמוכרים כיסא אורתופדי – לשמירה על ישיבה נכונה.

ממה חשוב להימנע בשיווק דרך הדואר?

כל מי חברה שמוכרת סכיני גילוח לגבר – הסכין היא לא רק זולה אלא גם שומרת על עור פנים בריא.

זה יכול להיות גם למוצרי sas, יכול להיות למוצרים טכנולוגיים, עולמות ה-B2B.

כל אחד יש לו את הרצון שלו ואת הצורך שלו. אנחנו פה לדעת לשלב בין שניהם, בשילוב של חגים ושל קמפיינים.

בשלב השלישי אנחנו נבנה בריף. ניקח את כל הלוח שנה ונפרק כל אחד להסבר.

כמה שיותר מעמיק, כדי שאנשים שאנחנו עובדים מולם, אם הם in-house או outsource, יוכלו להשתמש בזה.

אז אנחנו נבנה את המסר והמבנה שיהיה הכי מושך ללקוח.

אנחנו מחברים את הטקסט ואת העיצוב ואת ההנעה לפעולה.

אנחנו אומרים באיזה אורך אנחנו רוצים שהמייל יהיה – אם הוא קצר או ארוך.

איזה סוג מייל – יש לנו מייל שהוא פרומושן, אינפורמטיבי, טרנזאקציוני.

האם יש הנחה במייל?

איפה אנחנו רוצים שהיא תמוקם – למעלה, למטה, במרכז, האם אנחנו רוצים בכלל להכניס הנחה.

עיצוב זה שם המשחק

האם זה מייל מעוצב או טקסטואלי?

פה אני אתעכב שנייה, מייל מעוצב רוב הסיכויים שיהיה בפרומושן.

מייל טקסטואלי רוב הסיכויים, אבל יש אופציה שינחת באינבוקס ויביא אופציות ל-openers גבוהה יותר.

ורפרנסים – דוגמאות מחברות אחרות ששלחו מיילים.

תמיד טוב להסתכל על חברות אחרות שמביאות את הערך.

אפשר לחקות אותן מבחינת הויז'ן. ואתם אומרים אוקיי, איך אני יכול להשיג את הדבר הזה.

כרגע יש המון אנשים שתיארת שצריכים לבנות ולכתוב את המייל.

אז קודם כל אתם יכולים להשתמש בכלים כמו "אדובה", או "פיגמה" ואפילו יש חברות שמשתמשות ב"קנבה".

עם חיתוכים בנויים מראש, אתם פשוט מוזגים לשם את התוכן ומסדרים אותו בצורה נכונה,

יש מעצבים חיצוניים שאפשר להשתמש בהם ב"פייבר".

גם לכותבי תוכן יש קבוצות פייסבוק של כותבי תוכן שישמחו לעזור לכם תמורת תשלום סימלי.

זו לא אמורה להיות עבודה עיצובית מסובכת מידי, כל עוד יש לכם את הרפרנסים ואת הרעיון הנכון לקמפיין.

ואחרי שניים-שלושה מיילים כאלה.

מה שאני ממליץ לשלוח משהו כמו לפחות בהתחלה.

התאמה אישית – שם נרדף להצלחה

אם אתם לא שולחים, לפחות מייל אחד בשבוע.

אז זה אמור להיות תהליך שבסופו של דבר רץ ככה חודש לפני לתזמן הכל.

ופשוט לארגן את כל המיילים ולהמשיך בעבודה השוטפת שלכם בפרויקטים אחרים.

בשלב הבא אנחנו נחשוב על סוג טסטים שניתן לבצע אותם בפשטות.

שתוכלו ללמוד מהם גם אחרי זה.

זה חלק מאוד מהותי בעולמות השיווק – לעשות טסטים וללמוד מהם מה – מה התוצאות, כיצד הן באות לידי ביטוי.

פה אנחנו יכולים לעשות טסטים גם על כפתור בצבע שונה.

גם על תוכן ארוך או קצר יותר, ניסויים על open rate, על כתובות ה-subject line, על שם השולח,.

זאת אומרת אפשר להשתמש בזה באלף ואחת דרכים.

כל עוד אתם מבינים שאתם צריכים לשנות רק אלמנט אחד במייל.

כל עוד אתם משנים רק אלמנט אחד אתם יודעים מה גרם לשינוי.

במידה ואתם משנים שני אלמנטים ומעלה אין ממש טעם בבדיקה הזו, היא לא יכולה ללמד אתכם שום דבר. 

בשלב החמישי והאחרון אנחנו ננתח את הנתונים ונבין לעומק את התוצאות לטווח ארוך.

שנוכל גם ללמוד מהן – איזה קמפיין הצליח, מה אחוזי פתיחה וההקלקה והרכישה הטובים ביותר.

נשים לב לכמות ההסרות שלמו.

לכמות דיווחי הספאם שלנו.

דבר אליי באחוזים

איזה אחוז הנחה הוביל את הלקוח לרכישה, האם אחוז הנחה או הנחה שקלית יותר טובה.

האם יש שינוי לרעה או לטובה במדדים, בשביל זה אתם חייבים להיות תמיד תמיד תמיד על המספרים.

ומה הכי מגניב בכל זה?

כן, אמרתי מגניב לאימייל מרקטינג.

אז הדבר הכי מגניב זה שהמיילים שתיפקדו בצורה הטובה ביותר יכולים להיכנס למסע הלקוח שלכם.

ללקוחות חדשים, שמכנים את זה גם מסע welcome.

ולתת לכם את אחוזי הפתיחה וההמרה הכי טובים בהמשך למסע לקוח שהוא נכנס אליו,

זאת אומרת לקוח נכנס, מקבל את המייל של welcome.

מקבל אחרי זה עוד מייל הסבר על החברה.

ואחרי זה הוא מקבל עוד סדרת מיילים שיכולה לעזור לו להתאקלם בצורה טובה יותר בתוך המוצר שלכם.

בתוך החברה שלכם ולסקרן אותו.

כי אנחנו יודעים שהמיילים האלה היו טובים בקמפיינים.

אז אין שום סיבה שהם לא יהיו טובים גם במערך הפלואו של הלקוח.

אל תעבדו כמו רובוטים

כפי שציינתי עולמות האוטומציה וה-CRM לא נגמרים רק בשליחת קמפיין מיילים.

זה ממשיך במועדוני לקוחות, לפופ-אפים ואיסוף נתונים של הלקוח.

צ'אט-בוט ומענה לתנועת הלקוח בזמן אמת.

כלומר אם הלקוח בצ'ק-אאוט והוא לא מבצע רכישה אז תקפיץ לו חלון, ניהול סגמנטציה, 

סגמנטציה בעצם זה החלוקה של הלקוחות בין לידים לרוכשים או לידים שנרשמו ב-7 ימים האחרונים.

או רוכשים שרכשו ב-180 יום האחרונים.

כל חלוקה של מידע שיכול להעניק לנו ידע נוסף על הלקוחות ולהניע לרכישה לקוחות שאנחנו יודעים.

או ששלחנו להם הרבה מיילים או שלא שלחנו להם מיילים בכלל או שאנחנו יודעים שהם קרובים לרכישה נוספת.

כל שילוב של חלוקת דאטה שיכולה להביא לאיזשהו אינסייט.

לאיזשהו מידע שיכול להוביל לרווח נוסף.

זה נקרא ניהול סגמנטציה.

וכל פעולה אחרת שמסייעת להמרה יעילה יותר באתר.

זאת אומרת הקמפיינים הם חלק מהותי אבל לא דומיננטי בתוך כל המערך הזה.

טוב, אני מדבר כבר קרוב ל-20 דקות ואתם בטח שואלים את עצמכם.

קצת על אדיר – בואו נכיר טוב יותר!

מי זה החבוב הזה שמדבר בכל כך הרבה פשן על שיטת תקשורת שמשתמשים בה למעלה מ-20 שנה.

אז קודם כל אתם צודקים, תודה ששאלתם, אני אציג את עצמי.

קוראים לי אדיר, אני בן 34 מרמת גן.

אני מוביל קרוב לעשור את עולם ה-CRM והאוטומציה.

עבדתי במספר חברות בעולמות הגיימינג וה-e-commerce וה-B2B.

יש לי פרקטיקות שיווק שיצרתי שגלגלו עד היום למעלה מ-100 מיליון דולר.

בכל החברות שייעצתי להן ועבדתי בהן עד היום.

בימים האחרונים אני עובד.

ככה בהכנות אחרונות ליציאת הספר שלי שכתבתי בתחום האוטומציה השיווקית במיילים.

בתוך הספר הזה אני משתמש בסיפורים אישיים ומרתקים ממקומות העבודה.

איך הגעתי לפרקטיקות מסוימות.

איך הצלחתי לפצח אותן, מה אני חושב שהדרך הנכונה, ואיפה גם נכשלתי.

וזה לא בושה להיכשל בעולמות השיווק.

איפה נכשלתי ולמדתי איך לא להיכנס למקומות האלה שוב.

כדי שאתם תוכלו לקרוא, להבין.

אימייל ואמנות השיווק

לעשות את האימיילים כמקום הרבה יותר טוב ללקוחות שישמחו לקבל את החומרים שלכם.

והייתי שמח שתחפשו אותו ברגע שהוא יצא ותרכשו אותו.

אתם יכולים לעקוב אחריי במדיה החברתית.

תחפשו אדיר זנגי בלינקדאין או בפייסבוק או באתר אינטרנט שלי emailmarketing.co.il.

לפרטים נוספים, תהיה גם הנחה מיוחדת למאזיני הפודקאסט.

אז בנימה אופטימית זו שוב תודה רבה לרועי ריבק על הבמה הכל כך מיוחדת הזו.

ותודה רבה לכם המאזינים שנשארתם להאזין עד השלב הזה.

אני מעריך אתכם המון, שיהיה לכם המון בהצלחה ותשמרו על קשר. יאללה ביי.

(מוסיקת מעבר)

סיכום הפרק

רועי: אז תודה רבה רבה לאדיר שהסכים לבוא ולהתארח בפודקאסט.

תדעו לכם שאני אמרתי את זה יותר בפרקים הראשונים אבל ככה לפתוח מיקרופון ולתת פשוט מהערך ומהידע שלכם זה מאתגר.

זה לא עכשיו שאני באתי ושאלתי עכשיו את אדיר שאלות.

כי באמת אני רוצה בחצי שעה לתת לכם כמה שיותר ערך וכמה שיותר מידע.

וזה באמת מה שנקרא כל אחד מהאורחים צריך להתעלות על עצמו.

ולהביא לכם את הטוב ביותר שהוא יכול להביא ב-20 דקות, וזה לא פשוט, אז מוערך, תודה רבה אדיר.

כמובן יש את הפרטים שלו בדיסקריפשן.

אז מי שרוצה לדבר עם אדיר, להתייעץ, לקחת שירות, כמובן מוזמן, מדובר במקצוען אמיתי. 

אז אני רוצה לתת קצת מהגישה שלי לגבי נושא האימייל מרקטינג.

ואחד הכלים באמת שאני תמיד משתמש איתם זה באמת כל הנושא של המיילים.

קודם כל בתור בנאדם, בתור יזם, בתור משווק, אני אוהב מאוד את ההתנהלות במיילים.

יש שם משהו שהופך להיות רציני יותר.

איך אוכל לעזור לכם להתקדם בעולם השיווק?

זאת אומרת שגם מבחינת עבודה אני מאוד מאוד אוהב להתנהל עם מיילים.

זה פשוט מצריך את הבנאדם שאתה בתקשורת איתו להעביר לך את המידע בצורה יותר מסודרת.

בצורה יותר רצינית, וככה אנחנו יכולים ליצר תקשורת של עבודה הרבה יותר טובה.

מדובר במסמך שהוא שונה מלצורך העניין אפליקציות אינסטנט מסג'ינג, כמו וואטסאפ או המסנג'ר של פייסבוק. ששם, אתם יודעים, הכל כזה נראה לי איזה שגיאה כזה.

יורדים שורה, קופצים שורה, שם באמת הכל באימייל הרבה יותר מסודר, 

ולכן שאנחנו מעבירים מידי בתוך אימייל אנחנו יכולים גם לבנות עיצוב מסוים שגם תואם את אופי המותג שלנו. וגם מכניס אווירה מסוימת אם אנחנו רוצים להעביר, ויש בזה איזה משהו שהוא בנוסף לכל גם מאוד מיתוגי. 

הנושא הזה שהוא מצד אחד הוא פיסת מידע שהוא מאוד מיתוגית.

ומאוד יפה ומאוד עם אווירה, ומצד שני היא תקשורת מאוד ישירה כי היא מגיעה לכל אינדיבידואל.

ממש לאזור האישי שלו.

יש בזה איזה משהו שברגע שנכנסים לרשימת תפוצה או השאירו פרטים שגם זה לא ספאמי.

כי הבנאדם ביקש את זה.

טוב שיש אפשרויות בחירה רבות

ובנוסף לזה יש לו את האופציה והוא יודע שברגע שהוא לא רוצה להיות איתנו מה שנקרא.

הוא פשוט בקליק אחד יכול להסיר את עצמו. 

ואחד הדברים באמת אני יכול להגיד לכם שאני שומע מלקוחות שגם באים אליי ונכנסים לסדנאות שלי והכל.

זאת אומרת שמדובר באנשים שלפני שהם משלמים לך ממיטב כספם.

אלו אנשים שרוצים לקבל ממך ערך והם בד"כ יהיו חלק מהרשימת תפוצה שלך.

הם קודם כל מה שנקרא יקחו איתך נסיעת מבחן.

יבינו מה אתה שווה, מה הגישות שלך, מה אתה מביא לעולם, מה אתה מביא לעולם מיוחד.

משם הם בעצם יעשו את ההחלטה האם הם הולכים להשקיע ממיטב כספם ולבוא אליך.

הדבר הזה הוא נכס לכל עסק.

בלי קשר לזה תחשבו איזה מה שנקרא כניסה אדירה וכוח אדיר זה נותן.

שאנחנו משיקים משהו חדש או מוצר או שירות חדש.

אנחנו פשוט יכולים לתקשר עם קהל שכבר מכיר אותנו בצורה מאוד ממוקדת.

פשוט לספר להם ראשונים על הבשורה החדשה שהבאנו, שזה עוד נושא שהוא מאוד מאוד אדיר. 

מה חשוב להבין על שיווק?

עכשיו, חשוב שנבין שבכל עולם המרקטינג.

לא משנה אם אנחנו מוכרים מוצרים או שירותים, אנחנו חלקיק מאוד מאוד קטן בחיים של הלקוחות שלנו.

זאת אומרת שאנחנו צריכים למצוא דרך תמיד להזכיר ללקוחות, תמיד להיות איתם בקשר,

וברשימת תפוצה, כל הנושא היום של האוטומציות והשליחה החוזרת בין מייל למייל.

היא בעצם מחזקת את הקשר ואת התקשורת עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

ובכך הם באמת יכולים להגיע למצב שהם מרגישים שהם מכירים אותך.

הם מרגישים הרבה יותר בטוחים לפנות אליך ורואים את זה,

רואים את זה שמישהו שמגיע מרשימת תפוצה הוא אומר אני כמה חודשים כבר קורא כל מה שאתה כותב.

ואני נהנה מאוד ואני יודע מה אתה עושה וידעתי שביום שאני אצטרך איקס, אני אפנה אליך.

כי אני מה שנקרא כבר מוכן ובשל להתחיל איתך צורה של תקשורת.

אז זה משהו שהוא בשונה מפרסום ממומן או אורגני בפייסבוק או באינסטגרם.

על ההבדל בין שיווק ברשתות החברתיות ושיווק באימייל

שאנחנו בעצם דוחפים את התוכן שלנו קדימה.

יותר בפייסבוק ובאינסטגרם ממומן, אבל נגיד באינסטגרם.

זה מאוד דומה לאינסטגרם האורגני שבעצם יש לך את הקהילה שלך.

שעוקבת אחריך, והם מצפים לקבל ממך עדכונים וחומר וככה הם מתקרבים אליך.

רק שפשוט כאן אנחנו מה שנקרא נתונים לחסדי האלגוריתם ובאימייל מרקטינג אנחנו יכולים לשלוט בזה.

אנחנו יודעים בצורה מאוד מאוד אישית את הפרטים של הבנאדם ונכנסים מה שנקרא למקום שהוא מתקשר איתו.

שהוא עובד איתו, מקום שהוא צורך ממנו מידע, כל אחד והתיבה שלו.

אז אני יכול להגיד לכם כמובן אחרי הטיפים שאדיר נתן.

ואני כמובן כל מה שאנחנו אומרים בפודקאסט הזה זה כמובן לבצע ולא רק להקשיב.

זה פשוט עבודה עם אימיילים, ליצור רשימת תפוצה.

לצרף אליהם אנשים, בסוף אלו יהיו גרעין מאוד מאוד חזק בלקוחות שלכם.

על ההבדל בין שיווק ברשתות חברתיות ושיווק דרך המייל

באלה שיהיו הכי קרובים ובשלב מסוים יכנסו אליכם וישלמו לכם כסף.

אז זה פלטפורמה שבאמת יותר ממומלצת ואפילו בגדר של חובה.

אני אשמח לשמוע מכם אם יש לכם רשימות תפוצה.

אין לכם רשימות תפוצה, כל כמה זמן אתם שולחים מיילים.

תדירות, אז באמת אתם יכולים לדבר איתי על הנושא הזה.

לשלוח הודעות, לדבר עם אדיר, וכמובן עשייה, עשייה, עשייה.

אז אני רוצה להודות לכם שאתם מאזינים לפודקאסט כל שבוע.

אשמח להזמין אתכם לערוץ היוטיוב שלי, לערוץ האינסטגרם, לפייסבוק, ללינקדאין, כל פלטפורמה.

על תכנית ההכשרה שלי black squad

אתם מוזמנים לתכנית ההכשרה שלי black squad.

תכנית ההכשרה שאני עובד עליה כבר המון המון זמן.

באמת רציתי לייצר את המוצר הכי טוב שיש.

שבעצם רוצים שיהיה להם פתרון איך לדעת למנף קדימה ולשווק כל מוצר שירות.

או כל דבר שבעצם הם עומלים עליו קשה.

והם מגיעים לרגע שבו הם צריכים להכניס כסף ולהפוך את הדבר הזה- האימייל מרקטינג להכנסה, להצלחה.

המחלקה השנייה היא בעצם משווקים מקצועיים או משווקים שכבר מבינים ששיווק זה המקצוע שלהם והם בעצם רוצים להיכנס לתכנית ההכשרה ולפתוח סוכנות פרסום משלהם.

שימו לב, אמרתי סוכנות פרסום, לא רק סוכנות דיגיטל.

לדעת להביא פתרונות ללקוחות שלהם שהם לא רק כלי, לא רק פייסבוק, לא רק אימייל מרקטינג, לא רק גוגל. לא רק לחלק פליירים בשכונה.

כל עסק יש את הדברים שמתאימים לו ואנחנו צריכים למצוא את הפתרון המתאים לכל עסק.

אז אם אתם זה מתאים לכם, זה נשמע לכם טוב.

אז יש לכם לינק בתוך הדיסקריפשן של הפודקאסט.

ואני אשמח שנדבר.

אז שוב תודה רבה רבה לכם, אנחנו נתראה בפרק הבא.

יהיו לנו עוד אורחים מעניינים ואנחנו נתראה. אז יאללה ביי.

(מוסיקת סגיר)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש