פרק 71 - איך להתקדם בתוצאות החיפוש באמצעות קידום אתרים מודרני?

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 71 בפודקסט לבן על שחור התארח עוזי שבת ודיבר על קידום אתרים מודרני.

עוזי, בעלים ומנכ"ל של חברת שיווק בשם Digital Solutions.
בעל ניסיון של למעלה מ-8 שנים ומרצה לשיווק במספר מכללות, בין היתר: האקריו, פרס ווינגייט

נושאים מתוך הפרק:

מה היה נהוג בקידום אורגני בגוגל עד השנים האחרונות?

מה השינוי בגוגל ולמה חשוב להכיר אותו?

למה מתכוונים שאומרים קידום מודרני בגוגל ולמה חשוב שתכירו אותו?

איך זה בא לידי ביטוי? דוגמאות ופרקטיקה

לאתר של עוזי

צריכים שירותי SEO?

תמלול הפרק:

רועי ריבק, "לבן על שחור".

רועי: שלום לכולם, פרק 71 בפודקאסט "לבן על שחור". שיווק, מיתוג, עסקים, דיגיטל וכל מה שמעניין אותנו בעצם. 

הפרק הזה יש לנו פרק מיוחד ואורח מיוחד, אז הנושא של הפרק הוא איך להתקדם בתוצאות החיפוש באמצעות קידום מודרני. 

שאני שמעתי את הפרק אני בעצם ניסיתי להבין למה האורח שלנו התכוון שהוא אומר "שיווק מודרני".

אז כמובן את האורח אני אציג אחרי המוסיקה.

אבל זה יצא מאוד מרתק והאמת היא שאני מסכים עם כל מילה וכמובן בסוף הפרק אני אחלוק את התובנות שלי.

אז אנחנו נעבור למוסיקה, נציג את האורח שלנו ונתחיל עם הפרק.

(מוסיקת מעבר)

מה זה קידום מודרני לפי עוזי שבת?

רועי: אז הפרק האורח שלנו עוזי שבת.

בעלים ומנכ"ל של חברת השיווק בשם "digital solutions".

בעל ניסיון של מעל 8 שנים, הוא מרצה לשיווק במספר מכללות, בין היתר "האקריו", "פרס" ו"ווינגייט". 

כל כך מרגש אותי שהוא הסכים להתארח אצלי בפודקאסט.

וללמד אתכם עוד כמה שיטות ודברים שחשוב שתבינו על שיווק אורגני.

בפרט ועוד המון טיפים שיעזרו לכם עם השיווק שלכם.

אז אני פשוט לא אוסיף עוד מילים ומעביר את הבמה לעוזי. תן בראש.

(מוסיקת מעבר)

איך קידום מודרני יכול לקדם את האתר שלכם?

עוזי: בוקר טוב רועי.

בוקר טוב מאזינים יקרים.

כן, אז היום אנחנו נדבר על ההשוואה בין ה-SEO הקלאסי.

מה שהיה נהוג עד השנים האחרונות לבין ה-SEO המודרני.

בכלל, כל הנושא הזה של הפעולות הטכניות, ספר ההוראות שקיים בכל רחבי הרשת של גוגל.

זאת אומרת אם אני רגע עושה איזושהי הקבלה.

איזושהי השוואה, אז מה שהיה נהוג עד השנים האחרונות זה באמת להתמקד בכל אותן פעולות טכניות.

שזה המטא-טייטל, מטא-דסקריפשן, אלטים, אייטצ'ים.

כמובן שזה עדיין קיים גם היום, אוקיי?

למה חשוב לשים לה בכל מה שקשור לתחום של קידום מודרני?

גם הנושא הזה של תוכן וקישורים.

זה לא נעלם, זה לא יכול להיעלם, האמת היא שזה הבסיס של ה-SEO.

אבל באיזשהו שלב גם בגוגל הבינו, במנוע חיפוש הבינו שבעצם חייבים לצאת מהקופסה, אוקיי?

מטא-טייטל, כל הדברים האלה, וגוגל צריכים לחפש ולהמציא את עצמם מחדש.

באיזשהו מקום צריך לזכור שגוגל.

המטרה המרכזית של מנוע חיפוש הוא לתת תוצאות טובות.

רלוונטיות, איכותיות לגולשים, ואם כולם עושים את אותו דבר, הם חייבים לשנות קצת את כללי המשחק. 

שאני אומר כולם עושים את אותו דבר, ברור שלא כולם.

אבל המודעות ל-SEO ולפרמטרים שמשפיעים על הקידום.

ולכן נוצר השינוי הזה של התנהגות גולשים, כל הנושא הזה של מיקוד במה הגולש אוהב. 

ואני חייב לציין את הקלישאה הקלאסית של אם גוגל יאהב אותך.

גם הגולשים יאהבו אותך והפוך, אין מה לעשות, זה תמוך אחד בשני.

עזבו את כל הפן הטכני, כל הסריקות של הזחלנים למיניהם.

על התנהגות גולשים בתוך אתרים

איך הגולש מתנהג בתוך האתרים?

אם זה זמני שהייה, אם זה כל הנושא של, בכלל מספר כניסות, מספר עמודים שהגולשים עוברים בתוך כל אתר. זאת האינדיקציה המדויקת מבחינת גוגל לדעת האם האתרים האלה.

אגב, ממליץ באותה הזדמנות לצפות בסרט social dilemma בנטפליקס.

שהוא אומנם עוסק ברשתות חברתיות.

באיך שהן בעצם מנתחות את התנהגות הגולשים בתוך הפלטפורמות שלהן.

אם זה פייסבוק, אם זה טוויטר, אינסטגרם, אבל האמת היא שאותו רעיון קיים גם בגוגל.

זאת אומרת ברגע שגולש מחפש איזושהי שאילתה.

כבר בחיפוש, עוד לפני שהוא נכנס בכלל לתוצאה כלשהי.

גוגל מתחיל במעקב משלו איזה תוצאות הוא בוחר ללחוץ, להיכנס אליהן.

במילים אחרות, CTR, אוקיי? זה מתחיל כבר שם.

איזה כלים יש לגוגל?

ממש מקליט, עזבו את המפות חום.

זה יכולת נוספת של הכלי, אבל "אוג'ר" ממש מקליט את הגולשים בתוך האתר ובאמצעות ההקלטה הזו.

מי שמנתח – בין אם זה מנהל קמפיין, מנהל אתר, SEO, 

אותו דבר גוגל.

זאת אומרת חוקי הפורמט באמת השתנו בשנים האחרונות.

זה לא מה שהיה, אי אפשר לוותר על ה-SEO הקלאסי.

אז היום אנחנו כבר מדברים על משהו אחר, ולכוון לגולש.

לא להעמיס בתוכן סתם ולא להזניח את כל הנושא של התנהגות גולשים.

כי הם אלה שקובעים בסופו של דבר האם אנחנו מדורגים גבוה או נמוך. 

ושוב, הכל יחסי, זאת אומרת אתה לא תענה על הצורך של הגולש?

המתחרה שלך יעשה את זה. אוקיי?

מה שאני בא להגיד זה שהפרמטרים הטכניים מאבדים לאט לאט מהכוח העליון שהם החזיקו עד השנים האחרונות.

היום חייבים לשלב בין הדברים. אין ספק בכלל. 

עכשיו אם אני צריך לדבר על אותו קידום מודרני בגוגל, מה הוא בעצם כולל?

וכמו שכבר אמרתי, להבין שאנחנו מקדמים עבור הגולשים ולא עבור גוגל.

דודל כבר יבין את זה על הדרך ויקדם אותנו כי הוא רוצה להציג את התוצאות הטובות ביותר עבור הגולשים.

זה כבר אמרנו.

זאת אומרת בסופו של דבר, אם אנחנו נסתכל כמה שנים אחורה, אפילו על העדכונים של גוגל, אוקיי?

אני חוזר רגע לספטמבר האחרון, ספטמבר 2021.

מי שזוכר מהדינוזאורים של עולם ה-SEO, זוכרים כמה צחקו בעבר על כל נושא המהירות.

איך התחום של קידום אתרים התפתח בשנים האחרונות?

על ציוני המהירות של גוגל ובכלל על כל הנושא הזה של מהירות.

בכלל לא התעסקו בזה, התעסקו בוויז'ואל, התעסקו בלתפוס את העין של הגולש.

פשוט לגרות אותו, לגרום לו להישאר, שזה אחלה, הכל בסדר גמור.

אנחנו מדברים על סרטונים ועל אפקטים ועל תמונות ועל אינפוגרפיקות.

מה שזה לא יהיה.

אז עכשיו המאזן הזה השתנה, זה אשכרה הפך להיות משהו, מה זה משהו.

זה הפך להיות שירות בפני עצמו, שיפור מהירות אתרים. 

יש את שי טודר, שהוא מומחה לא רק ארצי אגב, עולמי.

בנושא הזה של שיפור מהירות אתרים.

והקורס שלו אני יודע שהוא צבר הצלחה מסחררת בשנים האחרונות.

אבל זה לא רק הוא, זה פתאום הפך לגם קהילה של מקדמי אתרים שמתמקדים בנושא הזה של מהירות,

ואני חושב שמי שמקדם כבר למעלה משנה, ראה את צניחה המטורפת בספטמבר.

ספטמבר-אוקטובר, זה כמובן עדכון נגרר על פני כמה חודשים, פשוט הבין שזמנים השתנו – אין יותר.

שוב, תיקחו בעירבון מוגבל.

קידום אורגני – איך לעשות את זה נכון?

full width, full height, ופשוט לנסות לגרות את הגולש, להסיק את ה-וואו הזה הראשוני.

אני חושב שזה בירידה הסיפור הזה, וצרך למצוא את האיזון.

לא אומר שצריך עכשיו להתחיל עם גוש של מלל או משהו שהוא יבש ומשעמם.

עוד נקודה שאני רוצה לדבר עליה והיא גם קשורה ל-SEO המודרני זה כל נושא התמונות.

פעם, לצערי עדיין יש כאלה שעושים את זה, אבל פעם פשוט היו מעלים איזושהי תמונת אווירה למאמר.

או לעמוד שירות, מוסיפים איזשהו "אלט" עם מילת המפתח, נגמר הסיפור.

היום בגוגל כבר יודעים הרבה יותר טוב באמצעות בינה מלאכותית.

שהם פיתחו וכבר יש לזה מספיק הוכחות ומספיק כלים שמאפשרים למדוד את זה.

פחות תמונות אווירה, זה משהו שהוא הולך היום מאוד מאוד חזק.

וצריך להתייחס גם לתוכן שמופיע בתוך התמונות.

שזה משהו שפעם היה אקסטרה – מי שיש לו זמן, מי שזה, אין בעיה, בוא נוסיף את זה כבונוס.

אני לא אומר שתמונות אווירה נעלמו מהעולם, אבל צריך לשלב, חייבים לשלב גם אינפוגרפיקות.

על העדכונים של גוגל

גם עדכון EAT אגב, שיצא לפני כמה שנים, המטרה שלו היא פשוטו כמשמעו.

לחזק את אמינות האתרים, על חשבון אתרים שמצטיירים כפיקטיביים.

זאת אומרת כל אותם אתרים שאתה נכנס פנימה ואתה מחפש איזשהו אמצעי התקשורת.

איזשהו טלפון, אימייל, וואטסאפ, משהו, שום דבר, שעות פעילות, כתובת פיזית, שום דבר, לא קיים.

אז העדכון שיצא לפני כמה שנים, של EAT.

אמינות לפני הכול

בעצם בא לשים דגש על נושא האמינות והמומחיות.

במקור העדכון הזה בא לטפל בכל מיני אתרים פיקטיביים בנושא רפואה.

שנותנים טיפים ודוקטור גוגל, בעצם משבשים את כל התוצאות מבחינת מה אמת ומה שקר, זה המקור.

אבל האמת היא שזה כבר לאחר מכן עבר לכל התחומים.

וגם זה דברים קטנים כמו עמודי "אודות", "מדיניות פרטיות", כל הדברים האלה שפעם באמת הוזנחו.

אז היום מקבלים קצת יותר משקל בזכות הדבר הזה.

בזכות ההבנה שהיום צריך באמת לשווק ולקדם, אני מדבר על SEO, לקדם עבור הגולשים.

עכשיו איך זה בא לידי ביטוי?

איך להפוך אתר לאמין יותר?

זאת אומרת אוקיי, הצלחנו לעשות את הסוויץ' הזה.

הסוויץ' הקטן של אוקיי, לא מקדמים לגוגל, מקדמים לגולשים, רוצים למצוא חן בעיניהם.

רוצים לתפוס את העין שלהם, למשך זמן אגב, למשך דקות,

עכשיו מה זה הגדלת זמן השהייה?

זה לא שאם המתחרה שלך שם 2,000 מילים במאמר, ואתה תשים 3,000, ניצחת אותו, זה לא בדיוק עובד ככה.

כי גוגל בודקים פרמטרים נוספים שקשורים לתוכן.

כמו למשל ממוצע גלילה באותו עמוד.

עד איפה הגולשים מגיעים שהם גוללים למטה. אוקיי?

בעד קידום מודרני

בוא רגע נסביר. אם לצורך העניין יש מאמר של 3,000 מילים.

שרוב הגולשים נוטשים באזור ה-50% מהגלילה.

כלומר קוראים כ-1,500 מילים, אבל בתוכן השני, של ה-2,000 מילים, הם קוראים 70-80% מהתוכן.

אז הוא נחשב לאיכותי יותר. אוקיי? זאת הכוונה שלי. 

באופן כללי הגדלת זמן השהייה זה משהו שהוא הופך להיות, הוא היה underrated.

היום אני חושב שהוא באמת מקבל את הכבוד הראוי לו.

והוא מתאפשר באמצעות סרטונים, באמצעות תוכן טוב, צילומי מסך אם זה תוכן של how to, סרטוני how to או מדריכי how to.

אז אני באמת חושב שהגדלת זמן השהייה זה משהו שהוא חשוב מאוד והוא מתאפשר.

אמרתי, גם באמצעות סרטונים, גם באמצעות אינפוגרפיקות, יש כל מיני סקרים, מבחנים, שאלונים כאלה.

כל דבר שמעודד אינטראקציה, שזה עוד איזשהו משהו, עידוד אינטראקטיביות של גולשים.

דגשים לקידום אורגני בגוגל

בין אם זה כפתורים, בין אם זה, הוא סופר גם, גוגל סופר את כמות הלחיצות בעמודים, אוקיי?

רואים את זה במפות חום, רואים את זה בעוד מקומות, מבינים שיש לזה משמעות.

הרי אם גולש נכנס לעמוד מסוים.

לוחץ סתם על כל מיני דברים, זאת אומרת אף אחד לא יעשה את זה.

אף אחד לא יכנס וילחץ סתם, אם מישהו לוחץ יכול להיות שהוא מחפש משהו והוא באמת ככה חסר סבלנות.

אבל ברוב המקרים אם גולש נכנס ולוחץ פה כפתור.

למה חשוב לשים לב לתפריט של האתר?

שם תפריט, פה הנעה לפעולה, כל הדברים האלה, סימן שהעמוד רלוונטי.

סימן שהעמוד טוב ובעצם ממלא את התפקיד שלו עבור הגולש. אוקיי?

דבר נוסף שאני רוצה להתייחס אליו.

לא פחות חשוב, זה חיזוק נוכחות המותג ברחבי הרשת.

נדיר היום, ובאמת אני אומר את זה בלב שלם.

נדיר היום למצוא איזשהו מותג, לא מותג, איזושהי תוצאה בגוגל שהיא מופיעה גבוה בתוצאות החיפוש.

בביטוי תחרותי, והיא לא מותג.

מה זה אתר שהוא מותג?

עכשיו מה זה אומר מותג?

מילה גדולה, מילה מפוצצת, אבל מה זה מותג?

זה קודם כל להחזיק באתר משלך, זה נראה לי הבסיס והמינימום.

רשתות חברתיות – בין אם זה פייסבוק, בין אם זה לינקדאין, רשתות חברתיות נוספות שגוגל אוהב.

goggle my business, בכלל איזכורים, אם זה באתרי יח"צ.

בכל מיני מאמרים, מאמרי אורחים, כל הדברים האלה.

חיזוק, נוכחות המותג ברשת, זה באמת אחד הדברים הכי קריטיים.

כמובן שזה דבר מוביל לדבר.

גוגל לעסקים או לגולשים?!

זאת אומרת אם אתה מחזק את הנוכחות שלך ברשת.

כלומר התארחת בכל מיני אתרים אחרים, אוקיי?

אז בעצם קיבלתם מהם גם קישורים לאתר שלך ברוב המקרים.

זאת אומרת הרווחת פה שני פרמטרים – גם חיזוק נוכחות המותג, אתם יודעים מה?

שלושה פרמטרים – חיזוק נוכחות המותג, קישור שנכנס ומעביר "לינק ג'וס" וטראפיק לאתר. אוקיי?

אז בעצם הרווחתם פה מכל הכיוונים.

כן, זה משהו שבאמת מאוד מאוד חשוב בעיני.

עוד כמה דברים נוספים זה עולם בלתי נגמר וכמובן כל יום אנחנו מגלים עוד ועוד דברים שמוכרחים בעולם ה-SEO.

זה תחום שכל השמן מתפתח ומשתנה.

זאת אומרת, שוב, אנחנו חוזרים לאותה נקודה, גוגל רוצה להביא תוצאות איכותיות, רלוונטיות לגולשים.

אם אתר לא מעדכן בתדירות גבוהה, אף אחד לא יודע מה זה באמת תדירות גבוהה.

כמובן מומלץ כל יום, מומלץ כל יומיים-שלושה, עניין של תקציב.

עניין של הרבה פרמטרים מסביב, אבל זה עניין של תחרות.

לתת לו איזשהו הפצה ברשת חברתית, פתאום בסטורי, פתאום בלינקדאין, בפייסבוק.

אוקיי?

שוב, זה לא בא על חשבון ה-SEO הטכני.

אני רק אומר שחוקי הפורמט השתנו קצת וצריך להתייחס גם לפן הטכני, אבל לא פחות מהפן, איך נקרא לזה?

הפסיכולוגי אולי, להיכנס לראש של הגולש ולהבין מה הוא מחפש, לענות לו על הצורך,

כי אם תענו לו על הצורך אתם תרוויחו פה bounce rate נמוך.

תכלס קידום מודרני

זמן שהייה גבוה, מספר עמודים גבוה שגולש בממוצע נכנס לאתר וכן הלאה.

זהו, אני מקווה שמבחינתי הצלחתי להעביר את המסר.

ככה קצת לדעת ב-SEO המודרני שבאמת מעסיק אותי לא מעט היום,

צריך לחפש את הדרכים האלה, לראות איך אפשר לנצח את המונופולים.

בכל זאת אם אתה נכנס לשוק שהוא, לא רוצה להגיד מוצף.

במתחרים שקיימים כבר 10, 15, אפילו 20 שנה, למרות שלדעתי קצת פחות רלוונטי.

חייבים למצוא את ה-game changer הזה.

משהו שיביא פה איזשהו טוויסט בעלילה.

ואני יכול להגיד על עצמי שזה עובד, זה עובד על הלקוחות שלי.

זה עובד באתר של העסק, digital solutions.

פתרונות לקידום אורגני

אנחנו מצליחים להביא שם כמות כניסות מטורפת מבחינתנו לפחות.

מבחינת היעדים שהגדרנו, באמצעות SEO ועל ביטויים מאוד מאוד מפתיעים. 

אז אני ככה ממליץ לכולם להתייחס לזה.

לעשות איזשהו צ'קליסט של דברים שאתם עכשיו הולכים להיכנס לאתרים.

ולשפר בהם מבחינת התנהגות הגולשים.

זהו, מקווה שהצלחתי לחדש, שתהיה שבת שלום לכולנו, תודה רועי, תודה למאזינים ותודה לכולם, להתראות.

(מוסיקת מעבר)

סיכום הפודקסט

רועי: אז תודה רבה לעוזי שהסכים לבוא ולהתארח.

אז אני רוצה לחלוק כמה מהתובנות שלי לגבי SEO בכלל וכל מה שקשור לקידום בפרט.

אז קודם כל כמובן שאני מחזק את עוזי בכל מה שהוא אומר, יש ציטוט שגם רשמתי אותו באינסטגרם שלי.

"שהקהל יאהב אותך, האלגוריתם יאהב אותך", זה בעצם די מסכם את כל מה שאפשר להגיד. 

ברגע שהתנועת גולשים אוהבת, קוראת את התוכן, גוגל מזהה את זה.

גוגל יודעת לקרוא את הדברים המהותיים האמיתיים שבעצם הקהל שלנו מבצע באתר.

ושהם מזהים שהתוכן מתאים לחיפוש.

שזה בעצם הדבר הכי חשוב, ואנשים מקבלים את מבוקשם בצורה מאוד מהירה ומאוד נגישה.

אז גוגל אוהב אותנו ומקדם אותנו למעלה.

זאת אומרת שהמחשבה שלנו, בכללי של ה-SEO.

קידום אורגני זה לא קסם…

זה איך אני מביא את הפתרון, את התשובה, את העמוד שעונה על המילת חיפוש.

על הביטוי חיפוש בצורה המדויקת ביותר.

הכי טובה, וברגע שנבצע את זה, לאלגוריתם יהיה מאוד קל להבין את זה וגם לדרג אותנו במקומות הראשונים.

אבל בלי קשר לכל הטיפים היותר טכניים שעוזי נתן ושכמובן אני ממליץ לכם ממש.

מקווה שרשמתם הכל ואתם הולכים ליישם.

מלבד כמובן תנועה אורגנית לאתר ולידים וכל מה שקשור למה שמגיע עם התנועה.

אלא גם על עוד דברים שיכול להיות שלא חשבתם עליהם בהקשר של קידום במנועי חיפוש בצורה אורגנית.

מיתוג ומיצוב מאוד גבוה, זאת אומרת שלי יש מספר ביטויים שאני במקום הראשון בגוגל או שני או בעמוד הראשון.

ואנשים פשוט שהם משאירים לי לידים, הם אומרים לי בשיחת מכירה תקשיב.

לכל דבר יש סיבה…

ראינו שאתה במקום הראשון וכאילו אם הגעת שלם כנראה שיש סיבה.

אנשים היום מבינים שמי שנמצא במקומות הראשונים הוא הדבר האמיתי.

יש סיבה באמת שהוא הגיע לשם.

אז מלבד באמת הלידים, מלבד כל מיני דברים כאלה ואחרים שכמובן יש עוד המון יתרונות.

אז מיתוג ומיצוב גבוה, שזה נפלא ואין עסק שלא צריך את זה.

עוד יתרון מאוד מאוד משמעותי זה באמת טראפיק לאתר ושאנשים מזהים ונכנסים לטריטוריה הכי שלכם.

עם הכי הרבה תכנים שלכם.

עם הכי הרבה המיתוג שלכם, הצבעוניות שלכם, המידע שלכם.

כל הדבר הזה בעצם שם את האנשים במקום שהם יותר מכירים אתכם.

ככל שמכירים אתכם יותר אנשים, ככה יש לכם יותר סיכוי למכור ולהגדיל את המחזורים שלכם.

אז זה בכלל נושא שהוא מאוד מאוד חשוב. 

בכלל, שאנחנו מדברים על SEO אני חושב שממש כמו עוזי שהמון דברים מהעולם הישן הם  הולכים ותופסים פחות תאוצה.

פחות מקום.

מה משמעותי לקידום האתר שלכם בגוגל?

הם כמובן עדיין משמעותיים והם כנראה שתמיד הם יהיו משמעותיים בתצורה כזאת או אחרת.

לא, אתם יודעים מה?

אני לא אומר שהם יהיו תמיד משמעותיים.

אני חושב שגוגל יודע לזהות היום מניפולציות.

אפילו לינקים בסוף יהיה להם איזה אופציה לראות האם זה אמיתי או לא אמיתי.

האם זה מישהו שבנה, למרות שזה יוצר איזה אטוריטי מסוים.

אבל אני מדבר על העתיד שמה שנקרא הוא יחסית רחוק.

אבל ככל שמתקדם הזמן, באמת היום המערכות השונות.

גם אם זה פייסבוק, גם אם זה גוגל.

מלבד כל הנושא של לדעת על מה הנושא של העמוד.

היום המערכות האלה יודעות לקרוא קונטקסט.

לשים דבר בהקשר

הן יודעות להעריך את איכות התוכן.

הן ממש צליחות לקרוא אותו ולא להבין אותו.

אבל לפרש באמת האם מבחינת התוכן מגיע לאתר הזה להיות במקום הראשון.

אז מלבד הסדר.

הנוחות של הקריאה כמובן, של חווית המשתמש.

יש מקום מאוד מרכזי.

תבינו שהלקוחות של גוגל, וגם הלקוחות של פייסבוק האמת היא.

הם האנשים שמשתמשים במוצר שלהם.

אתר לגולשים לא לעסקים

שזה לא העסקים אלא האנשים שמחפשים.

וברגע שהם מצליחים להביא להם מוצר מנצח, ככה העסק שלהם גדל. 

זאת אומרת שאם אנחנו בתור בעלי עסקים לא מביאים את התשובה הכי טובה ברשת.

וגוגל נתן לנו את המקום הראשון ואנחנו אכזבנו את הלקוחות, כנראה שאנחנו נידחף מאוד מאוד מהר החוצה.

למקומות אחרים, למקומות הרבה פחות טובים.

מה שחשוב בעצם זה האם האנשים בתוך העמוד שלנו מקבלים את מבוקשם.

עכשיו הרבה אנשים חושבים שלצורך העניין אם נגיד אני מחפש אינסטלטור בתל אביב.

ואני אעשה את המאמר הכי ארוך והכי מורכב שיסביר מה עושה האינסטלטור בתל אביב.

למה כדאי להזמין אינסטלטור מתל אביב עוד היום.

על קידום, פרסום ומה שבניהם

אז אני אזכה למקום הראשון כי יש לי הכי הרבה כמות מילים.

כי באמת התוכן איכותי ומסביר בצורה מאוד מאוד טובה מה עושה אינסטלטור בתפקיד שלו.

עם איזה כלים הוא משתמש, כל הדבר הזה, ואני באמת מצפה שאני אהיה במקום הראשון.

אבל גוגל היום יותר חכם מזה.

הוא מבין משהו מסוים.

הוא מבין שמי שמחפש אינסטלטור בתל אביב.

לא מעניין אותו איזה כלים משתמש האינסטלטור.

לא מעניין אותו מה תפקידו, איך הוא הגיע, איזה קורס, איזה הכשרה הוא עשה.

מעניין אותו דבר אחד – לי יש בעיה, אני צריך אינסטלטור כי אני יודע שהאינסטלטור פותר את הבעיה. 

מה שהוא מחפש בקדמת הבמה.

קידום אורגני כן או לא?

שאמור להופיע בעמודים, זה את הטלפון, את הוואטסאפ, את הגישה המהירה להתקשרות.

כדי לדבר עם איש מקצוע שיגיע בצורה הכי מידית כדי לטפל בבעיה. זה מה שאותם אנשים רוצים. 

לכן, גוגל היום יודע לזהות את זה ותשימו לב שאם אתם תיכנסו ותנתחו עמודים מסוימים של אנשי מקצוע.

דווקא פחות יהיה את כל הנושא של תכנים, תכנים, תכנים.

אלא יותר בקטע של איך משיגים את האיש מקצוע הזה.

בצורה הכי מהירה והכי יעילה ובכמה שפחות קליקים וכמה שפחות סקרולים, 

זאת אומרת above the fold, בחלק היותר עליון של העמוד שמהווה לנו בעצם את השער.

ששמה אנחנו צריכים להביא את הנושא המרכזי כדי שאנשים יכנסו מה שנקרא לבית שלנו.

לאתר שלנו, ואם הצלחנו לעניין אותם בחלק העליון, הם כמובן יצללו יותר מטה.

אז כל העניין של להתאים את התוכן, אנחנו קודם כל צריכים להבין מה הבנאדם.

מה הסיבה שהבנאדם מחפש את אותו הדבר.

קידום מודרני – ממה חשוב להימנע בו?

את אותו הביטוי, ומשם לא רק לתת לו את התשובה הטובה ביותר אלא לתת לו את מבוקשו.

זאת אומרת באחד הביטויים, אני אתן לכם דוגמה.

באחד הביטויים שאני מוביל בו זה כל הנושא של בריף.

בריף זה בעצם דף שהוא מסר פרסומי שמעבירים לאנשי מקצוע בתחום פרסום כדי שיבצעו עבודה מסוימת.

ומה שאני עשיתי זה פשוט הכנתי "טמפלייט" להורדה.

בתוך האתר, שאפשר להוריד בריף לדוגמה.

עכשיו הרבה אנשים שמחפשים בריף הם רוצים איזה פורמט מסוים שהם יוכלו להתלבש עליו.

ולשלוח את הבריף הזה, בעצם להשתמש בו.

אז באמת גוגל זיהו שכל מי שנכנס דרך הקידום האורגני, שהוא מחפש בריף לדוגמה.

מה זה בריף? ולמה זה חשוב?

מה זה בריף, כל הדברים האלה, שהוא רואה שיש לי קובץ להורדה ממש.

כאילו אני נותן להם על מגש של כסף, קחו טמפלייט של בריף.

בבקשה תורידו אותו, ושמתי את זה above the fold, בחלק העליון, הסברתי אחרי זה מה זה בריף במאמר, כן?

אבל בחלק העליון כבר נתתי להם להוריד את הבריף ובאמת גוגל מזהה את זה בצורה מאוד מהירה.

והוא בוחר לתת לי את המקום הראשון כי אני הבאתי את התשובה הכי טובה.

הבאתי את מבוקשם של אותם האנשים שרצו להבין מה זה.

תוכלו לנצל את זה לכל דבר.

אם אתם תצליחו להביא את מה שהגולש רוצה, הגולשים רוצים, סליחה.

לשים את הגולשים במקום הראשון

והם יבצעו את אותה הפעולה של לעשות את החיוג, לעשות את ההורדה, לעשות את הפעולה שאתם רציתם.

שתעשו והם יעשו את זה בחלק העליון.

גוגל יבין את זה מאוד מהר ויחסית מהר גם יביא לכם את המקומות הראשונים.

אז זה הדבר שהוא הכי חשוב.

אבל כמובן שכל מה שעוזי אמר והנושא של ההנגשה וההתנהגות של הגולשים, זה הדבר החשוב ביותר.

אז קודם כל תודה רבה שוב לעוזי שהסכים להתארח בפודקאסט.

אני רוצה להגיד כמובן לכם תודה, שאתם מאזינים לכל הפרקים.

ומי שזה הפרק הראשון שהוא מאזין לו אז יש לפניו עוד 70 פרקים.

אני רוצה להזמין אתכם לעמוד האינסטגרם שלי, מי שלא עוקב אחריי – בושה וחרפה.

פשוט תיכנסו עכשיו ותעשו עוקב, לבלוג שלי, לערוץ היוטיוב, ללינקדאין, פייסבוק.

סדנאות שיווק, מי שלא מכיר אני מעביר סדנאות שיווק, כנסו לאתר.

יש שם את כל הפרטים ותוכלו לדבר איתי.

אני יכול כבר לספר שאני עובד על משהו מאוד מאוד מיוחד ונתתי איזה טיזר באינסטגרם.

אבל מי שרוצה לשמוע עוד פרטים על הדבר המיוחד הזה שאני לא אחשוף את זה כרגע פה.

מוזמן לשלוח לי הודעה "רועי, שמעתי את הפרק בפודקאסט, אמרת דבר מיוחד ואני רוצה לשמוע מה זה".

והוא יקבל תשובה, מבטיח שזה משהו מגניב.

אני בטוח שהוא ישמח לתת לכם שירות.

פשוט תעקבו, תמשיכו לשמוע את הפודקאסט, תמשיכו להתפתח, תמשיכו לגדול.

אנחנו נתראה בפרק הבא.

יהיו עוד אורחים מעניינים ועוד המון נושאים מדליקים ומגניבים, אז תודה רבה רבה לכם ויאללה ביי.

(מוסיקת סגיר)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש