פרק 65 - הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח תמיד צריך לצאת מרוצה

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 65 בפודקסט לבן על שחור שיתפתי מהנסיון שלי בניהול לקוח (נקרא גם תקצבאות)

נושא ניהול לקוחות הוא נושא שהמון משווקים ובעלי עסקים נופלים בו.

משום שכמעט תמיד יש פערים שצריך לגשר בין הדבר שנכון לעשות מהבחינה המקצועית.

לבין הדבר שהלקוח רוצה/מבקש.

בפרק דיברתי וחלקתי תובנות וכלים להתמודד עם מצבים רבים בניהול הלקוח

נושאים מתוך הפרק:

האם תמיד כדאי להקשיב ללקוח?

מה הטעות שאני מנסה להמנע ממנה בניהול לקוח ועדיין נופל נופל בה גם היום?

האם יש דבר כזה בכלל ״צודק״?

איך מגשרים על פער מקצועי?

איך יוצרים קשר רגשי עם הלקוחות?

האם טעות בהחלטת הלקוח היא טעות שלנו?

מה יקרה עם רק נקשיב ללקוח?

מה המטרה העיקרית שלנו בתור נותני שירות?

האם להוביל ולנהל לקוח משתלם מהבחינה הכלכלית?

חשוב להבין שניהול לקוחות טוב יכול לגרום לעסק שלנו הצלחה רבה.

עם ההצעות שלנו יהיו טובות ומוצלחות גם נצליח להביא תוצאות לעסק אותו אנו משווקים.

ובנוסף נצליח להעמיק את המכירה ונגדיל את המחזורים שלנו.

או בקיצור ניהול נכון הוא Win Win לכולם!

תמלול הפרק:

שלום לכולם פרק 65 של הפודקאסט לבן על שחור שיווק מיתוג אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה הוא בנושא, הלקוח לא תמיד צודק.

הלקוח תמיד צריך לצאת מרוצה.

החלטתי לעשות את הפרק הזה בגלל שיש לי המון ניסיון עם עבודה עם לקוחות עם ניהול לקוחות.

עם כל מה שקשור להתנהלות בין משרדי פרסום, או עסקים שעובדים מול בעלי עסקים.

ואיך אנחנו בעצם יכולים לייצר תקשורת טובה עם הלקוחות שלנו.

כזאת שתביא גם הצלחות, שאנחנו יכולים להיות שלמים עם ההחלטות שלהם.

ולקחת החלטות מקצועיות ולשים את המטרות ואת היעדים לפני מה שקורה עם הלקוח והקשר שלנו.

ולכן החלטתי לעשות עליו פרק ואני מקווה שתהנו.

אז אנחנו ממש עוד רגע מתחילים. אנחנו נעבור למוזיקה, נתחיל עם הפרק ויהיה שמח

(מוזיקה)

לקוח – למה חשוב לדעת איך לשים גבולות ללקוחות שלנו?

אז שוב שלום לכולם הפרק הזה בעצם אנחנו לוקחים נושא.

אני הולך לפרק אותו לבד לגורמים.

ואני הולך להסביר לכם כמה דברים שאני למדתי מהניסיון שלי.

ואת כל הנושא הזה אני הולך להגיש לכם כאן בפרק.

אז נושא הניהול לקוחות הוא נושא שהמון משווקים ואנשים שעובדים מול בעלי עסקים נופלים בו.

בגלל מה שנקרא, רצון לוותר רצון של טוב נו אני אעשה מה שאתה רוצה העיקר שתעזוב אותי בשקט.

עכשיו אני נגיד בנושאים האלה הדעה שלי היא מאוד חרוצה.

בגלל כל הנושא שאני פשוט לא אוהב להיות ביצועיסט.

אם לקוח מגיע אליי ולקוח רוצה לקבל ממני שירות.

אני רוצה להצליח במהלכים ואני רוצה שדברים יעשו בצורה הטובה ביותר.

אני תמיד פתוח לשמוע דעות.

לשמוע להתייעץ והכל.

אבל בסופו של דבר אני רוצה לקחת החלטות מקצועיות טובות.

איך אנחנו יכולים להעניק שירות טוב יותר לכל לקוח שלנו?

כאלה שאני מאמין בהם כי בסופו של דבר שכרו את שירותיי בגלל הנושא הזה.

עכשיו אני הולך לענות על כל הנושאים שרשמתי כמובן בדיסקריפשן.

ואני מקווה שתיהנו מהפרק כי הוא באמת באמת חשוב אז הנושא הראשון.

האם תמיד כדאי להקשיב ללקוח?

הוא האם תמיד כדאי להקשיב ללקוח?

ואני יכול להגיד לכם שהרבה פעמים, לקוחות ובמיוחד בעלי העסקים זה אנשים עם אגו.

זה אנשים שהם אומרים, הגעתי למצב מסוים בחיים בזכות xyz דברים שעשיתי.

ואני יודע מה אני אומר אני יודע, יש לי את הניסיון.

עשיתי את זה פעם אני כבר בטוח שאני יודע איך עושים את זה.

והדברים האלה הם באמת כל כך שונים מעסק לעסק וממותג למותג.

ככה שבאמת קשה לנו להבין האם משהו שעשינו בעבר גם יעבוד טוב בעתיד.

ולפעמים אנחנו מנסים להסביר את זה ללקוח.

או מנסים להגיע אתו לאיזה עמק שווה מסוים של מקצועיות.

וצעד השיווק לצד צרכי בית העסק וזה משהו שהרבה פעמים גם התנגש.

הרבה אנשים שאני בטוח מאזינים לי עכשיו.

למה גבולות זה דבר חשוב בחיים ובעבודה?

מהנהנים בראש ואומרים וואלה לעבוד עם לקוחות ובעלי העסקים זה לא דבר קל.

ואני תמיד בוחר בצד של להיות האיש מקצוע.

של להיות זה שאני יודע לשים את הדברים על השולחן.

ולהגיד, תקשיב, מה שאתה עשית בעסק זה נפלא יש לך מוצר מדהים או שירות מדהים.

אבל תן לי לעשות את העבודה שלי.

אתה משלם לי הרבה כסף ואני יודע מה אני עושה אתה פה בגלל שאתה מאמין לי.

ובסופו של דבר חובת ההוכחה היא עליי.

גם בהצלחה וגם בכישלון אני כאן ואני יודע איך לעשות את הדברים.

וזה משהו שאני חשוב לי שתלמדו אותו איך להתנהל עם הלקוחות שלכם.

כי בסופו של דבר זה גם השם שלכם וזה גם העבודה שלכם.

ואם אתם תהיו מאלה שהלקוח אומר להם או.קיי תעשה את הלוגו בצורה הזאתי ותעשה.

אתם הופכים להיות ביצועיסטים.

כל הsay שלכם פשוט נעלם ואתם הופכים להיות אנשים שפשוט מבצעים את מה שאומרים להם.

על ערך מוסף בעסקים

אין להם ערך מוסף.

וברגע שאתם ביצועיסטים קודם כל מאוד קל להחליף אתכם, תמיד תזכרו את זה.

המטרה שלנו בתור בעלי עסקים שנותנים שירותים זה מתמטיקה הכי פשוטה בעולם.

ככל שלקוח נשאר אתנו יותר, ככה אנחנו מרוויחים יותר כסף.

וזה דבר שצריך להוביל אתכם.

ולפעמים אנחנו צריכים לבחור לעשות את הדבר הנכון ולא לאו דווקא את הדבר שהלקוח מבקש.

בכדי שנגיע לתוצאות הטובות ביותר וכל הדבר הזה יוביל להצלחה.

ויוביל לאמון יותר גדול מצד הלקוח וככה אנחנו בעצם יכולים להתקדם עכשיו.

עכשיו, אני אדבר על הטעות שאני תמיד מנסה להימנע ממנה וגם היום אני עדיין נופל בה.

למה חשוב לקדם את איכות השירות שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו?

ואני יודע שאחרי שאני אגיד את זה בפודקאסט ואני אדבר על הנושא הזה, אז זה תמיד יהדהד לי בראש.

וככה אני אפול בטעות הזאת פחות ואני מקווה שגם אתם.

והטעות הזאת היא בעצם, שאני יושב הרבה עם לקוחות והלקוח נראה מבין עניין.

ואומר אני, אני מכיר את קהל היעד שלי, אני יודע מי הקהל של.

אני יודע מה הוא אוהב, אני יודע מה מניע אותו לפעולה.

תקשיב לי אני יודע.

והרבה פעמים אני נופל בזה ואני אומר, יודע, יודע. ואני מקשיב לו.

ומהניסיון שלי, לצערי זה תמיד לא טוב.

הלקוחות אמנם אומרים שהם יודעים הם חושבים שהם יודעים בדרך כלל הם פשוט טועים.

פשוט תבואו כמו לוח חלק

וזה קורה לי המון שאני, כל פעם שאני ניגש לפני פגישה אני אומר לעצמי תבוא חלק.

תבוא בקטע של תלמד את הלקוחות של אותו לקוח.

אל תקשיב ללקוח ואל תקשיב לעצמך.

וגם כל מי שלומד אצלי יודע את הגישה שלי שאיך אני ניגש לקמפיין ואני אספר לכם גם את הנושא הזה.

שאני ניגש לקמפיין אני אומר לעצמי רועי אתה אידיוט שלא מבין שום דבר.

אני מנסה לא ללכת רק עם הדברים שאני מאמין וחושב שהם יעבדו.

אני ממש מנסה לראות מה הלקוחות מגיבים לו.

וככה אני מציג גם, מציע גם לכם להתנהל.

עכשיו המון תלמידים באים אליי ושולחים לי איזה פוסט שהם עשו איזה קמפיין או כל דבר אחר.

למה חשוב לדעת איך להתנהל בעסקים?

ואומרים לי מה דעתך?

ואני אומר להם תמיד את אותה התשובה.

אני אומר להם לי, זה נראה בסדר.

אבל אני, הדעה שלי לא מעניינת אף אחד אני לא קהל היעד.

ברגע שקהל היעד, זה מעניין אותו, שם קורים הדברים הנפלאים.

כאן אנחנו מצליחים לתפוס את תשומת הלב שלו.

אם כאן אנחנו מצליחים להניע אותו לפעולה.

אנחנו מעבירים את המסר כמו שצריך וזה הדבר החשוב ביותר. 

אז איך אני בעצם פותר את אותה הבעיה?

איך להעביר מסרים ללקוח?

אני פשוט מעביר את המסר הזה לאותו הלקוח.

אני פשוט אומר לו תקשיב, גם אתה לא קהל היעד של עצמך.

אתה יכול לחשוב שאתה מכיר את הקהל יעד, אתה יכול להבין שיש לך ניסיון.

אבל בסופו של דבר מה שאנחנו מייצרים פה זה מס, זה Creative.

בניסיון לתפוס את תשומת הלב של הקהל ולהעביר לו את המסרים השונים.

יכול להיות שכולנו פה בחדר הזה נגיד, וואו איזה תוכן איזה Creative יצירתי. 

איזה יופי זה בטוח יעבוד ובסוף זה לא יעלה כלום.

איך לא נהיה משעמים?

ויכול להיות שנעלה איזה פוסט שכולנו נגיד, וואו זה כל כך גינרי וכל כך משעמם וכל כך גרוע.

וראינו את זה איזה מיליון פעם, אבל זה פשוט יעבוד פגז.

עולה לכם רעיון לפעמים זה יהיה רעיון מבריק לפעמים פחות שימו אותו מול קהל היעד ותראו איך זה עובד.

אז בנושא הזה אני אחזור לנושא שאנחנו מדברים אליו.

אתם צריכים לתת לו את ההרגשה המקצועית שאתם מקשיבים לו.

שאתם רוצים לטובתו ולהסביר לו את הנושא הזה שלא אנחנו ולא הוא קהל היעד.

בדקו את קהל היעד שלכם

ואנחנו צריכים לבדוק איך קהל היעד שלו מגיב לחומרים השונים ומשם יבואו התוצאות.

מהניסיון שלי כל פעם שהצגתי את זה בצורה הזאת.

אין לקוח שלא הבין אותי ואמר לי אתה יודע מה.

אתה צודק בוא נבדוק את זה בוא נראה איך זה יעבוד על קהל היעד.

ומכאן באמת אותם אישורים על החומרים שאנחנו הולכים לפרסם כמובן שמתאימים לי שפת המותג.

והם לא פוגעים בערכי המותג או בדברים קיצוניים.

אם זה מסר שפחות אהבנו או פחות חושבים שזה יעבוד זה כבר בטל.

מהו המקרה הכי גרוע שיכול לקרות בעסקים?

ואנחנו יכולים לנסות את זה, הדבר   Worst-case שיכול לקרות מ-המקרה הזה זה פשוט שאנשים התעלמו מאיתנו.

אם היינו גרועים בהחלטה שלנו פשוט הקהל התעלם מאיתנו ולא יתייחס לאותו פוסט, אז זה הטעות שלי.

עכשיו זה מחזיר אותי לנושא של האם יש בכלל דבר כזה צודק?

כי אנחנו יכולים לדבר על על פוסט ועל Creative ועל visual. 

והתמונה נראית ככה והגרפיקה הזאת לא לטעמי וכל הנושא הזה זה דעות.

עכשיו אם אנחנו נשאל על אותו פוסט 20 אנשים שונים בארגון או אנשים חיצוניים.

כאלה יאהבו אותו, כאלה שיאהבו אותו פחות.

וכל הנושא הזה של צודק ורשמתי את זה גם במרכאות ובאמת לא משנה.

בגלל זה אני אומר שאם חומרים מסוימים מתאימים לעסק ותואמים את האופי ואת הערכים שלו.

אנחנו פשוט צריכים לשחרר ולבדוק איך זה עובד על קהל היעד.

העסקים שנתקעים ומצליחים לבדוק את זה ושואלים עוד דעה והודעה זה עסקים שתקועים במקום.

הם לא מצליחים להתקדם הלאה.

הם לא לוקחים את ההחלטות הם לא פועלים ומי שלא פועל.

מי שלא עושה ומנסה לא טועה

אני תמיד עושה, מי שלא עושה בטוח לא טועה.

ואנחנו צריכים לטעות ולטעות ולטעות ובסוף אנחנו מצליחים.

ומהניסיון שלי ככל שאתה מנסה יותר ותועה יותר וגם מצליח בסוף אתה מבין מה הדבר שעובד יותר.

גם אתה וגם  הלקוח ושם יש באמת כוח אדיר.

עכשיו הנושא הבא שבעצם אני רוצה לדבר עליו זה הפער המקצועי שיש בינינו לבין בעלי העסקים.

עכשיו בעלי עסקים כישרוניים שלא יהיו, הידע שלהם בשיווק מוגבל.

מה הופך אותכם לאנשים מקצוע?

אנחנו אנשי מקצוע.

למדנו את זה.

כולנו עובדים בזה ביום יום שלנו ואנחנו בסופו של דבר משלמים לנו כסף כדי להביא את הצד המקצועי שלנו.

עכשיו בלי שאנחנו נעביר את הצד המקצועי.

אנחנו הופכים להיות מישהו שהוא באמת לא שווה כלום.

שאומרים להם משהו והם פשוט מבצעים אותם אנחנו מפספסים פה את הלקוח.

 בסופו של דבר אלו לא יהיו לקוחות שיישארו איתנו הרבה זמן.

עכשיו אחד הדברים, שלי הכי גורמים ללקוחות, גם להישאר הרבה זמן וגם להקשיב לי.

מה יגרום לאנשים להקשיב לך?

לכל מה שאני אומר, זה להוכיח להם בשטח שאני מבין ואני יודע מה אני אומר.

שזה לא סתם דיבורים ואותו דבר אני אומר ללקוח בצורה הכי פשוטה.

ואני מציע לכם גם ממש פשוט להגיד את זה ללקוח כמו שאני אומר את זה ואני אומר לו דבר כזה.

אתה באת אליי ואתה משלם לי לא מעט כסף, תן לי לבדוק את זה, תבדוק אותי בהצלחה.

עכשיו אני לוקח פה הימור כי לפעמים אני מצליח ולפעמים אני לא מצליח.

אבל ברגע שאני מצליח הלקוח הוא שלי.

הוא יודע שאני אמרתי פה מילה ועמדתי בה.

עכשיו אם אתם אנשים שיש לכם יותר הצלחות מכישלונות.

משמע אתם יודעים מה אתם מדברים אז אתם יכולים לקחת הימורים הסוג הזה.

להגיד לכם שתמיד אני מצליח ברור שלא.

אין מישהו שתמיד מצליח.

אל תהיה בורג!

אבל הנושא הזה הופך להיות בורג.

אנחנו הופכים להיות בורג מאוד מרכזי בעסק ולא רק מישהו שעושה לנו את הפייסבוק.

אני אומר את זה שוב במרכאות.

אנחנו הופכים להיות אנשי שיווק אנשים שיש להם החלטה.

אנשים שמתייחסים איתם אנשים ששואלים אותם או.קיי אתה חושב שזה טוב?

לא נלך על זה.

אנחנו גונזים את זה כי רועי לא אהב את זה, ואנחנו מאמינים לרועי.

כי רועי יודע מה הוא מדבר.

הוא הוכיח את עצמו בשטח וזה מה שאנחנו מחפשים מהלקוחות.

אלה הלקוחות שבסוף יישארו אתנו הכי הרבה זמן.

ואילו הלקוחות שיתנו לנו יד חופשית בהמלצות שלנו.

אז הגישור על אותו פער מקצועי זה קודם כל ללמד את הלקוח.

הרי כל דבר שאנחנו אומרים יש לו משמעות מבוססת אנחנו לא סתם ממציאים לפי תחושות בטן.

אני מקווה שאתם לפחות לא.

איך קריאת מחקרים יכולה לסייע לכם?

אני כל דבר שאני עושה למדתי קראתי מחקרים בדקתי את זה בשטח.

וכל המלצה שאני נותן ללקוח היא מגובה במשהו מסוים ו שאני מביא את הדעה שלי.

אני לא סתם מביא וזורק את הדעה שלי לאוויר העולם.

אני פשוט אומר ללקוח תקשיב מהניסיון שלי xyz הדבר הזה יש סיכוי שיעבוד טוב יותר.

בגלל שניסיתי קראתי מחקר שעושה ככה וככה בוא ננסה את זה יש גיבוי לדברים שלי.

וברגע שהלקוח מבין שאני מגיע אליו עם דעה שהיא מבוססת ולא סתם על סמך תחושות בטן.

הוא מבין שאם הוא ילך איתי הסיכוי להצלחה הולך להיות יותר גדול.

כשזה זה זה פשוט קסם

עכשיו שוב ברגע שאנחנו מצליחים והצלחתי להוכיח את עצמי זה פשוט קסם.

הלקוח הופך להיות מעריץ אני קורא לזה.

והלקוח שלך הוא מעריץ שלך בסוף השליטה היא בידיים שלך.

וברגע שהשליטה היא גם בידיים שלך, נהיה יחס זהה שכמו שאנחנו לא רוצים ש לקוחות יעזבו אותנו.

הלקוח ממש לא ירצה שאנחנו נעזוב אותו שגם זה קורה.

אז זה משהו שבהחלט אני ממליץ לעשות ופשוט להסביר ללקוחות למה אנחנו חושבים ככה.

ולא פשוט להגיד להם או.קיי.

בעד ונגד השקעה בעסקים

או.קיי טוב אני אעשה מה שאתה רוצה.

אלא לנסות להילחם על המקום שלכם להילחם על הדעה המקצועית שלכם.

כמובן אם היא מבוססת ויש סיכוי יותר גבוה שהיא תצליח.

להיות נועזים, לדעת לקחת סיכונים, לדעת ללכת עם האמת המקצועית שלנו עד הסוף.

וזה משהו שהוא בסופו של דבר יחזור אליכם big time.

 עכשיו הנושא הבא זה בעצם.

האם הטעות בהחלטת הלקוח היא הטעות שלנו?

והתשובה היא כן.

ואנשים חושבים שאם או.קיי אני מפחד לאבד את הלקוח הזה.

והלקוח הזה מה שנקרא נאחס ומעצבן ומחליט הכל וקובע אלינו ואנחנו הופכים להיות ביצועיסטים שלנו.

זה אנחנו אומרים לעצמנו, חלקנו אומרים לעצמנו, או.קיי אבל לפחות הוא יישאר לקוח שלנו.

כי הוא משלם טוב, כי הוא משלם בזמן וזה סבבה לנו.

אבל בסופו של דבר אלו לא לקוחות שנשארים.

מהי השקעה חכמה בעסקים?

כי אפילו לא עמוק בפנים ממש על פני השטח הם מבינים.

שאין לנו ערך מוסף שאנחנו לא תורמים להם.

אנחנו צריכים שיהיה לנו את, להכניס את האופי שלנו.

את הדעות שלנו את המקצועיות שלנו לכל דבר שאנחנו עושים.

וברגע שהדעה שלנו תהיה נחרצת תהיה טובה תהיה מקצועית תגובה בנתונים ובניסיון case study.

אנשים יהינו להקשיב לנו.

וזה משהו שאני עובד איתו בצורה הזאת עם כל הלקוחות שלי.

הם באמת מבינים שאני יודע מה אני מדבר ו באמת מבינים שאני רוצה לטובתם.

עכשיו אותו דבר תבינו שבעלי העסקים לא ייקחו את האחריות עליהם.

ברגע שאנחנו אמרנו להם אמן ואנחנו פועלים כמו שהם רוצים.

אם אותו מהלך לא יצליח ללקוח הוא לא יגיד או.קי נכשלתי, עשיתי בחירה פה לא נכונה.

הוא יגיד כנראה הקמפיינר שלנו, או האיש פרסום שלנו, או האיש שיווק שלנו עשה עבודה גרועה.

אל תגידו ללקוחות רק מה שהם רוצים לשמוע

אני הרי ההחלטות שלי מדהימות, אני איש עסקים טוב, אני מצליח ואותו בנאדם גרם לי לא להצליח.

ואז אותם בעלי עסקים, זה בעלי עסקים שיראו אותם מחליפים אנשי שיווק ואנשי פרסום כל שני וחמישי.

אבל ברגע שהם מגיעים לבן אדם שיודע מה שנקרא להעמיד אותם במקום ולהגיד להם או.קיי stop.

אתם מדברים שטויות.

בוא נעשה את הדברים בדרך שלי והאחריות והתוצאות יהיו עליי.

אז פה אם נקבל את הצ'אנס.

ונוכיח את עצמנו קנינו לקוח להרבה מאוד זמן אם לא לכל החיים וזה מאוד מאוד חשוב.

עכשיו אם אנחנו נקשיב לאותו לקוח ואנחנו נלך עם הדעות שלו כמו שאמרנו.

אנחנו תמיד נהיה בסכנה שהוא פשוט יקום וילך.

כי כמו שאמרתי, אין לנו ערך מוסף, אין משהו שאנחנו מביאים מעצמנו.

אנחנו פשוט מה שנקרא הופכים להיות האנשים שלוחצים על הכפתורים בפייסבוק.

ואת אותם האנשים האלה, מאוד קל להחליף.

אל תהיה סתם ראש קטן

אנשים שמביאים אקסטרה לארגונים שהם עובדים איתם, לארגונים שהם עובדים אצלם.

אלו אנשים שמה שנקרא Irreplaceable אי אפשר להחליף אותם.

אנשים יכולים לנסות להחליף אותם אבל הם כל כך כבר חזקים.

והDNA שלהם כל כך טמון במהלכים ובדברים ובעשייה שזה משהו שהוא פשוט קשה לארגון לדמיין אותך בלעדיו.

הבעל העסק ממש יפחד שכל ההצלחות שלו בזכותכם הולכות וייעלמו.

כי הוא באמת מאמין בלב שלם שהכול קורה בזכותכם.

וזה יש לזה משקל מאוד גבוה גדול.

עכשיו מה המטרה בעצם העיקרית שלנו בתור נותני שירות?

מה צריכה להיות המטרה העיקרית שלכם?

והמטרה העיקרית שלנו זה למצוא את עמק השווה להסביר.

הרי לא סתם קוראים לזה נותני שירות, זה שאנחנו משווקים קמפיינרים, מעצבים גרפיים.

לא משנה מה אנחנו עדיין אנשי מקצוע.

עכשיו קוראים לזה נותני שירות.

כי אנחנו בסוף צריכים להוציא את הלקוח מרוצה לא משנה מה ההחלטה שלקחנו.

יכול להיות שלקחנו החלטה שהיא קצת פחות טובה או יותר טובה הצלחנו או לא הצלחנו.

אבל גם אם אנחנו עושים החלטה אנחנו צריכים שהלקוח יהיה שלם איתה.

למה חשוב לתקן את המערכת יחסים שלנו עם הלקוחות שלנו?

ופה כל הדבר הזה קורה שאנחנו מה שנקרא מתקנים ומחזקים את מערכת היחסים והתקשורת שלנו עם הלקוח.

והיום יש המון כלים שאפשר לשתף אותם עם זה בדוחות שמתעדכנים אונליין.

אם זה בעדכון שוטף בקבוצות ווטסאפ במיילים של סיכומים שבועיים ומה קרה.

ברגע שהלקוח מרגיש חלק מהלופ.

אז הוא בעצם מאוד מאוד בטוח בסביבה שלו והוא לא מרגיש מנותק.

 להגיד לכם את האמת זה משהו שמאוד מאוד קשה לעשות וגם אני חוטא בזה לא מעט ואני תמיד אומר לעצמי.

אם אני הייתי במקומו כן הייתי רוצה לדעת, כן הייתי רוצה שישתפו אותי.

כי בסופו של דבר זה העסק שלי ואני משקיע פה לא מעט כסף.

ואני מרגיש, שאני מרגיש מנותק זה פשוט לא עושה לי טוב.

וזה באמת משהו שאני תמיד אומר לעצמי בראש.

ואני מנסה כמה שיותר לשתף ולתת מהערך שלי מהידע שלי לאותם לקוחות.

שככה ככל שיש לנו את תקשורת יותר טובה איתם.

ככה בסוף אנחנו מצליחים להגיע לתוצאות יותר טובות וללקוח שנשאר אצלנו הרבה זמן והוא מאוד מרוצה.

עכשיו כל הנושא של תקשורת עם הלקוח זה לא חייב רק להתבטא בסיכומים או בדוחות.

אל תוותרו על הפן המקצועי שלכם!

או בעבודה כזאת או אחרת שהיא יותר על הפן המקצועי.

אלא תקשורת שהיא מאוד בריאה ושיתופית כי אפשר ללמוד מכל בנאדם.

והלקוחות ברגע שיש להם איזה דעה או משהו שהם רוצים לנסות.

אם נגיד זה משהו שאני חושב ש וואלה יכול לעבוד, אני תמיד ינסה את זה גם אם אני פחות.

שוב אם נגיד זה משהו שאני ממש ניסיתי אותו ופחות יודע שהוא יעבוד.

אז כמובן שאני אטיל וטו על העניין הזה.

אבל אם זה משהו שהוא איזה רעיון לקריאייטיב נחמד או אולי איזה מהלך קטן שיכול לתפוס.

אז כמובן שאני תמיד יהיה בעד.

והמטרה העיקרית שלנו היא להוציא את הלקוח מאוד מרוצה.

אם מבחינת השירות מבחינת התקשורת מבחינת התוצאות.

שתבינו שלפעמים אני לוקח פרויקטים, אני אוהב מאוד אתגרים.

ולפעמים לוקח פרויקטים שאני יודע שיהיה לי מאוד מאוד קשה להביא שם תוצאות.

ואני יכול להגיד לכם שגם עסקים שלא הבאתי להם איזה תוצאות גרנדיוזיות, הם כן בסופו של דבר היו רווחיים.

אבל מאוד מאוד קצת, הרבה פחות מהמצופה וגם אני מאוד התאכזבתי.

אבל אותם לקוחות,  לקוחות שנשארו איתי הרבה זמן כי הם מבינים שיש פה מאמץ.

הם מבינים שיש פה מלחמה, הם מבינים שאני איתם.

וזה לא משהו שהוא מובן מאליו זה לא סתם נותן שירות.

זה מישהו שהם מרגישים אותו בארגון בכל רמ"ח אבריו.

בכל say בכל מילה הם מרגישים בנוח להתקשר ולהתייעץ ולשמוע את דעתך.

והתוצאות הופכות להיות עוד משהו שהוא כחלק מהמהלך.

ואותם בעלי העסקים מבינים.

שאם נגיד אתה לא מצליח.

טיפים מעשיים לאופן שבו ניתן להגיע להצלחה עסקית

כנראה שיהיה לעוד אנשים קשה להצליח.

ואנשים מבינים לקבל שירות טוב ולקבל מידע נגיש והסברים על כל דבר.

זה לא משהו שהיום קל למצוא. ואותם עסקים באמת.

גם אם התוצאות לא איי יא יאיי יכולים להישאר.

הרבה אנשים חושבים שאנחנו בעולם השיווק והפרסום מוכרים רק תוצאות.

וזה אמנם מה שאנחנו צריכים להביא.

אבל זה לא משהו שהוא קורא בצורה חד משמעית תמיד.

אני תמיד אומר מי שמצליח יש לו יותר הצלחות מכשלונות.

אבל זה לא אומר שאין לו כישלונות. הוא פשוט צריך לייצר שיש לו פשוט יותר הצלחות.

ושם באמת טמון כל הנושא הזה של בנאדם שהוא מצליח.

תביא יותר לקוחות מאשר לקוחות עוזבים אותך, תצליח תעלה 5 מודעות  2 מודעות יעבדו ו3 מודעות.

יהיה, לא יביאו כלום.

אבל תמיד תנסה לעשות את הכול כדי שהמהלכים שלך יצליחו.

אז אותו דבר עם הלקוחות פשוט.

תייצרו להם יותר הצלחות מכישלונות וגם כישלונות תוכלו לחבק אותם ביחד.

ללמוד מזה לצחוק על זה ולהתקדם הלאה.

לקוחות לא ישפטו אתכם לפני לפי אותם הכישלונות ברגע שאתם תביאו גם הצלחות.

אז זה משהו שהוא גם מאוד מאוד חשוב להבין.

האם משתלם להוביל ולנהל לקוחות?

עכשיו הנושא באמת האחרון שאני רוצה לדבר עליו היום זה.

האם להוביל לקוח ולנהל לקוח כמו שצריך זה משתלם מהבחינה הכלכלית?

ואני יכול להגיד לכם זה נראה לי שאלה שהיא די טריוויאלית והתשובה היא כמובן שכן.

כי לקוח שקיבל מאתנו את מה שנקרא אותנו בכל מובן המילה, זה לקוח שיודע שהוא מקבל פה אקסטרות.

לא רק בן אדם כמו שאמרתי  שלוחץ על הכפתורים אלא מישהו שחושב.

מישהו שבאמת בא לטובת העסק ויש לזה משקל אדיר בהחלטה של אותו הלקוח, האם להמשיך?

האם להפסיק?

ובאמת כל דבר שאנחנו נגיד לו הוא ייקח את זה לתשומת לבו ברצינות רבה.

זה משהו שהוא כאילו שכל עסק חייב אותו.

אז מה שאני אומר זה, הלקוחות וההצלחות שלנו מאוד תלויות במקצועיות שלנו.

ואיך אנחנו מובילים את אותו לקוח.

איך אנחנו מראים לו שאנחנו הכי מקצועיים הכי טובים.

איך תובילו ליותר הצלחות מכשלונות?

כאלה שיודעים להוביל אותו ליותר הצלחות מכישלונות.

שם טמון לקוחות שנשארים איתנו לאורך זמן.

שיודעים מה שנקרא לחבק ביחד אתנו את הכישלונות ולחפש ביחד אתנו את ההצלחות.

וזה משהו שאני בטוח שכל מי שמאזין כרגע מאוד שואף אליו.

את אותם האנשים שיגידו אני איתך באש ובמים, אני פה כי אני יודע שאתה מקצועי.

אני יודע שאתה נלחם ביחד איתי להצלחה של העסק הזה.

וזה משהו שהוא בסוף גם מאוד טוב ללקוח וגם מאוד טוב לנו.

כי הלקוח, אני כאילו יש ציטוט שרשמתי באינסטגרם שלי "אני רוצה לעשות עסקים עם אנשים שמתייחסים אליי בתור שותפים.

ולא עוד מטבע או עוד מישהו שמשלם לי כסף".

לא בתור לקוח אלא ממש שותף לדרך.

וככה באמת אנחנו מייצרים סביבנו לקוחות שהם אתנו באש ובמים.

כאלה שרוצים להמריא איתנו הכי גבוה ולאורך זמן.

אז קודם כל אני רוצה להודות לכם שאתם מאזינים כל שבוע מחדש.

זה כל כך כיף לי לראות את התגובות ולשמוע מכם.

אם אתם לא עוקבים אחרי באינסטגרם.

כדאי לכם ללמוד ממני….

אני רוצה להזמין אתכם ופשוט אני מעלה שם המון תכנים וכל מיני ציטוטים מעניינים ונותן מהידע שלי.

יש לי בלוג עם מאות מאמרים, אפשר להגיד כבר מאות.

אם זה הפרק הראשון של הפודקאסט שאתם שומעים יש עוד הרבה פרקים.

יותר נכון 64 פרקים לפני הפרק, הזה אז אתם כמובן יכולים לחזור אחורה ולשמוע את כולם.

ערוץ יוטיוב פייסבוק לינקדאין אתם יכולים להתחבר אליי, נמצא בכל רשת חברתית.

אני מלמד שיווק דיגיטלי אחד על אחד בזום.

אם מעניין אתכם אתם בעלי עסקים שאתם רוצים לשווק בעצמכם אם אתם עסקים קטנים או יש לכם סוכנות דיגיטל ואתם צריכים ליווי מקצועי.

או יכול להיות שאתם יזמים ואומרים וואלה בלי להיכנס לתחום הדיגיטל ושיהיה לי סוכנות פרסום משלי.

אלו דברים שיש לי סדנאות לכל אחד מהדברים שציינתי.

אתם יכולים להיכנס לאתר שלי ופשוט לחפש את אותה הסדנה.

זה מופיע למעלה בתפריט פשוט לבחור לראות מה אני מציע ובמידת הצורך להשאיר פרטים.

אז באמת כיף לי להיות אתכם.

כיף לי שאתם מאזינים כיף לי שאתם רושמים לי תגובות, פשוט פשוט תענוג גדול.

אז שוב אני רוצה להודות לכם שאתם מאזינים תודה.

ואנחנו נתראה בפרקים הבאים יהיו לנו אורחים מאוד מעניינים יהיה לכם פרקים איתי מה שנקרא סולו.

 והמון ערך המון דברים שאני רוצה להעביר לכם ואנחנו נתראה בפרק הבא יאללה ביי.

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש