פרק 59 - טיקטוק: אתם עוד לא יודעים כמה ויראלים אתם הולכים להיות

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 59 בפודקסט לבן על שחור התארחה שחר ברלב.

שחר מנהלת מחלקת הטיקטוק הגדולה בישראל בספרא דיגיטל, ומקימת הטיקטוק הצה״ליT.

שירתה כשנתיים בדיגיטל בגוף הגדול בישראל, בו הקימה וניהלה את הטיקטוק הצה״לי.

מי ממכם שעדיין לא מכיר את הרשת החברתית המרכזית טיקטוק.

חייב להתחיל להשלים פערים ומהר.

טיקטוק את הרשת החברתית בעלת אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר.

בשנת 2021 שרק הסתיימה והיא צפויה להמשיך ולגדול בשנה הקרובה.

כיום כבר יותר ממיליארד אנשים בכל רחבי העולם משתמשים בטיקטוק וזה הרבה יותר מרק בני נוער או ילדים.

טיקטוק – או לא להיות!

כיום עסק או כל מי שלא נמצא בטיקטוק למעשה לא באמת קיים בעולם בו אנחנו חיים (באינטרנט או מחוצה לו).

אם אנחנו רוצים להיות מובילי דעת קהל אנחנו חייבים להיות ברשת חברתית זו ואנחנו חייבים ליצור בה תוכן מקורי.

בניגוד למה שרוב האנשים אולי חושבים.

התוכן ברשת הסרטונים הזאת לא חייב להיות מצחיק או מבדר.

יש בטיקטוק גם הרבה מאוד תכנים בעלי אופי רציני וחשוב שבאמת עושים שינוי משמועתי.

אם אנחנו רוצים לקדם את העסק שלנו אנחנו חייבים לפרסם אותו באופן חכם ובגובה העיניים בטיקטוק.

טיקטוק היא פלטפורמה ייחודית מאוד וקשה לדעת מה יתפוס בה ומה לא.

אם אנחנו באמת רוצים להגיע בה לאחוז צפויות גבוה.

אנחנו לא יכולים לצלם סרטונים ברורים מאליהם ואנחנו חייבים להיות כמה שיותר יצירתיים.

טיקטוק – איך תדעו אם זה מתאים גם לעסק שלכם?

אם אתם לא בטוחים שפרסום ברשת טיקטוק מתאים לעסק שלכם.

חשוב שתדעו שפרסום ברשת זו מתאים לכל סוגי העסקים והאנשים.

היופי של רשת זו ושל האלגוריתם שלה הוא שהם נותנים הזדמנות לכל אחד.

נושאים מתוך הפרק:

מה זה בכלל טיקטוק?

מה מייחד את טיקטוק לעומת שאר הפלטפורמות?

בואו נדבר טיקטוק?

מלך הטיקטוק – תוכן?

הדרך לטיקטוק ויראלי?

איך אדע אם אני מתאים?

למה כל הזמן מגיבים לי For you?

ה- אלגוריתם?

עשה ואל תעשה

ליצירת קשר עם שחר

תמלול הפרק:

שלום לכולם פרק 59 של הפודקאסט לבן על שחור שיווק מיתוג אסטרטגיה ודיגיטל.

אז שווה להישאר יש לנו גם אורחת מיוחדת שנציג אותה אחרי המוזיקה ונתחיל

(מוזיקה)

יאללה בואו נתחיל…

אז הפרק הזה בעצם הוא מתעסק בטיקטוק ואתם לא מבינים כמה אתם הולכים להיות ויראליים.

אחרי הפרק הזה ויש לנו מומחית בתחום שבאמת לקחה את הטיקטוק והפכה להיות אוטוריטה בו.

גם בגילה המאוד צעיר ואני מאוד מעריך אותה ומאוד מודה לה שהיא הסכימה להשתתף.

אז נעבור למוזיקה נציג את האורחת שלנו ונתחיל

(מוזיקה)

שיחה עם שחר – מומחית טיקטוק

האורחת שלנו הפרק היא שחר בר לב.

שחר מנהלת מחלקת הטיקטוק הגדולה בישראל בספרא דיגיטל והקימה את הטיקטוק הצה"לי.

היא שירתה כשנתיים בדיגיטל בגוף הגדול בישראל בו הקימה וניהלה את טיקטוק הצה"לי.

אז כמובן שלשחר יש המון המון מידע וטיפים.

לתת לכם ואתם פשוט צריכים להקשיב לשמוע ולראות איך אתם הולכים להיות כמה שיותר ויראליים.

בפלטפורמה הנפלאה הזאת. אז שחר הבמה כולה שלך

שחר בר לב

היי מה נשמע אז קוראים לי שחר אני בת 21 אני מנהלת מחלקת טיקטוק בחברת הדיגיטל ספרא.

ואני הקמתי את הטיקטוק של צה"ל.

מה חשוב לדעת על טיקטוק?

עכשיו אני הולכת לספר לכם קצת על טיקטוק ועל כמה ויראלים אתם יכולים להיות ואתם פשוט עוד לא יודעים.

אז אני אספר קודם כל קצת על עצמי קוראים לי שחר כמו שאמרתי קודם אני בת 21.

עד לפני 3 חודשים בעצם שרתי בדיגיטל של צה"ל.

מה זאת אומרת? הייתי משקי"ת דיגיטל, כן יש כזה תפקיד ובעצם ניהלתי.

ותפעלתי את כל הרשתות החברתיות של צה"ל, בן אם זה אינסטגרם פייסבוק יוטיוב וטיקטוק.

צה"ל החליט להקים טיקטוק בראשון לראשון 2020 ההחלטה כמובן הגיע בדיוק כשאני הגעתי למדור.

וראש המדור שלי קיבל החלטה.

אני הולכת להקים את טיקטוק של צה"ל. אז בלי הרבה ידע ועם מעט מאוד כלים באמת יצאתי לדרך.

זה היה בתקופה שאף אחד היה לא  בטיקטוק אף אחד לא הכיר כל כך את טיקטוק.

הטיקטוק זה פעם היה מיוזיקלי הרי האפליקציה של הריקודים והליפסינג כולם הכירו את זה בתור זה.

והשאלה הנשאלת עתה למה שצה"ל יצטרך טיקטוק?

מה הקשר שלו לטיקטוק?

אז גם אני בהתחלה קצת חשבתי את זה.

האם פלטפורמה זו רלוונטית גם לבעלי עסקים?

אז יצאתי לדרך המשימה הייתה קצת קשה אבל בסופו של יום דיברתי עליה.

אני לא אשקר בהתחלה זה היה על הפנים, הינו באמת הגוף הממלכתי הראשון שהקים טיקטוק.

זה לא היה מי יודע מה לא הבנתי כל כך מה רוצים ממני לא הבנתי מה צריך לא הבנתי את התוכן.

לא הבנתי את השפה לא הבנתי כלום.

אז גם נהיו לי קצת חברים בקטע הזה ובאמת ישבתי ועל טיקטוק.

והבנתי שאנחנו חייבים להיות בטיקטוק בשביל לדעת לעשות טיקטוק.

עד אז מה שהיינו עושים זה, היינו יורדים ליום שטח ועל הדרך מצלמים כחלק מסטורי גם טיקטוק.

לצורך העניין היום במחלקה שלי אנחנו ממש באים לימים מיוחדים לצילום טיקטוק.

אז זה גם משהו שצריך להבין אותו בתחום יצירת התוכן הזה זה לא רילס זה לא סטורי זה תחום אחר.

צריך ללמוד אותו צריך להבין אותו.

אז באמת אחרי שהתחלתי להבין מה קורה שם, שהתחלתי לרדת לימים איכותיים לצילום טיקטוק.

הדברים התחילו להצליח, הנתונים התחילו לבוא, וי כחול 100,000 עוקבים.

מיליונים של חשיפות של לייקים של הכל והגיע הזמן שלי להשתחרר.

טיפים – איך נקדם את העסק שלנו בטיקטוק?

בסופו של יום כולנו מסיימים את הצבא באיזשהו שלב ואני באמת חשבתי עם עצמי אוקי אז מה אני הולכת לעשות.

מה מה הולך לאתגר אותי עכשיו?

אני כל כך האמנתי בטיקטוק שידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות.

וככה באמת התחברתי לחברת ספרא והקמנו את המחלקה טיקטוק הראשונה בארץ.

אנחנו עושים גם קמפיינים ממומנים זה גם משהו שנדבר עליו ואני בעצם הולכת לדבר איתכם על טיקטוק מאפס.

אל תדאגו אנחנו נבין את הכל.

מה זה טרנד, מה זה פורום מה זה כל המושגים האלה שזורקים לכם.

ולמה טיקטוק זה לא רק בנות רוקדות, ואתם חייבים להיות שם.

טיקטוק זאת בעצם איזושהי רשת חברתית שהיא גם פלטפורמה משולבת ליצירת וידאו.

מה הכוונה?

הפלטפורמה מבוססת רק על סרטונים.

האלגוריתם הגיוני של טיקטוק בעצם מתאים את התוכן באופן אישי לכל משתמש.

מה זה בעצם for you? ולמה זה חשוב?

אל תדאגו נגיע גם לדבר על for you. 

טיקטוק בגדול הייתה האפליקציה הראשונה לזהות את השימוש במסך מלא.

בשביל להכניס את הצופים בצורה אינטנסיבית ביותר ולגרום להם לא לרצות לעזוב אותם.

החשיפה בסרטונים מתבצעת בעמוד שנקרא בעברית עבורך וטיקטוקית  for you.

בגדול הגיל המינימלי לטיקטוק הוא 13. 

בתכלס גם לילדים בני 6 יש טיקטוק, תכלס לי בגיל 8 הפייסבוק. 

אז זה הגיוני בתכלס. פועל מסתמן כיום ש רוב הקהל הפעיל ב טיקטוק הוא בין גיל 13 ל 35 .

הטיקטוק זמין היום בלמעלה מ 150 מדינות ומעל ל 75 שפות.

רוב המשתמשים באפליקציה שוהים במינימום של 5 דקות ביום.

וככל הנראה ברגע שתיכנסו לאפליקציה תהיו בה מינימום של 60 שניות. 

סליחה, תהיו במינימום של 60 שניות.

יש לאפליקציה מעל מיליארד משתמשים בעולם ובישראל יש לה מעל 3 מיליון משתמשים זה המון.

הכול התחיל בקורונה…

תכלס אתם כנראה גיליתי אותה בזמן הקורונה.

אז שם היא ממש התפוצצה ושם באמת נפל האסימון שהיא טיקטוק זה לא רק בנות רוקדות.

הטיקטוק זה גם מתכונים, זה גם לימוד זה הכל.

באמת שמה נפלה הנקודה.

ברגע שאנשים יהיו בבית וקצת השתגעו, שיש להם מה ליצור בטיקטוק.

 כל בן אדם שיש לו ידע במשהו, ניסיון במשהו, משהו לתרום הוא יכול להצליח בטיקטוק.

אז באמת מה מייחד התיק תוך לעומת  שאר הפלטפורמות?

אז הדבר העיקרי שמייחד את התיק אותו כמו שאר הפלטפורמות זה אלגוריתם הסופר מדויק שלו.

האלגוריתם הוא מה שגורם לנו כצופים להמשיך ולצפות כי התוכן מותאם בדיוק לנו.

כל הפלטפורמות בייחוד אינסטגרם לימדו אותנו להעלות את התוכן הכי שווה.

את הלוקיישן הכי מגניב ואת התמונה הכי יפה עם הפילטר הכי צבעוני.

אבל הטיקטוק זה בדיוק להפך.

במה שונה הטיקטוט מאינסטגרם?

הצופים רוצים לראות את הכול ואת הכי אותנטי שיש.

הם רוצים לשמוע את הבעיות את הפתרונות אתה מאחורי הקלעים.

וקצת פחות את התוצאות המושלמות והיפות.

טיקטוק בעצם רוצה להכיר את היוצר שלה מכל הזוויות ובעיקר אלו שפחות פוטוגניות.

כל האותנטיות היא בדיוק מה שגורם לצופים להתעניין ו לרצות לדעת עוד עלינו או על העסק שלנו.

התגובתיות היא פיצ'ר מאוד חזק בטיקטוק לטוב ולרע.

בטיקטוק כל משתמשים הם צורכי התוכן משמע, הם לא חושפים את עצמם.

העובדה הזאת נותנת להם את התחושה שהם יכולים להגיב ללא פילטרים על כל דבר ולכל אחד.

הצד השני של טיקטוק אלה יוצרי התוכן, אלה שחוטפים עצמם עם סרטונים.

כמו שכבר ציינתי לרוב בלי פילטרים.

העובדה הזאת יוצרת הרוב דיסוננס בן הרצון של היוצר לחשוף.

לבין התגובה שלעתים יכולה להיות די חסרת רגישות של הצופה, אבל עם זאת, של הצופה סליחה.

מה חשוב לדעת בתכלס?

עכשיו, אני אגיד לכם כנה בתכל'ס כל הקטע הזה של תגובתיות בתוך הטיקטוק זה באמת מה שבסופו של יום מגדיל את החשיפה.

כי אם תחשבו על זה ככה, אם אנשים לא מגיבים לכם על הסרטון סימן שמשהו בו לא סבבה.

כי אם הוא היה סבבה כנראה היו מגיבים והיו רוצים לראות ממנו עוד.

אנחנו נדבר גם עליהן.

ועכשיו אנחנו נעבור בעצם לכמה מושגים על טיקטוק ששווה לדעת. אז קודם כל הfor you.

מה זה for you?

for you בעצם הפיצה סרטונים של הטיקטוק.

בfor you אתם תראו את כל הסרטונים שמותאמים אליכם ובגלל זה גם קוראים לו הfor you. 

זה תכל'ס עבורך בעברית.

טרנד, אז טרנד זה בעצם איזשהו שילוב של סאונד ותוכן שמשתמשים בו בשביל להגיע לויראליות.

ממה זה מורכב?

מה אנחנו יכולים להציג בטיקטוק?

זה יכול להיות גם ליפסינג זה יכול להיות מוזיקה שמישהו יוצר התוכן בחר להשתמש בה כי הוא הבין מתאימה לתוכן שלו.

בין אם זה דרך מילים של שיר, בן אם זה איזשהו סוג דיבור, משפט, תנועה.

שמועבר בתוכן הזה וככה בעצם אנשים מקשרים את זה על החיים שלהם וזה הופך להיות איזשהו טרנד.

לצורך העניין אם אני עכשיו, אם אני עכשיו אעשה איזשהו סרטון של הכנה של משהו.

זה לא באמת משנה מה יהיה השיר שאני אוסיף לזה אבל אם אני אעשה איזשהו סרטון שמבוסס על סאונד שלי.

אז זה כן יהיה רלוונטי הסאונד שיתווסף עליו.

קפטן בהאשטאג.

קפטן בהאשטאג זה בעצם משפטים או מילים רלוונטיות שמוסיפים אותם שניה לפני שאתם מעלים את הסרטון.

אז באמת רגע לפני שאתם לוחצים על פרסם יש לכם אופציה להוסיף משפט.

אני אישית אומרת שהמשפט יהיה קשור באמת לסרטון שאתם הולכים להראות אפילו שההאשטגים בו יהיו קצת קשורים.

איך נהיה חכמים יותר בסרטונים שלנו?

זה לא חייב להיות האשטגים שהם ויראליים בהכרח.

כי זה לא תמיד עובד. לפניכן באמת לקשר את הסרטון שלכם מבחינת ה האשטגים ל נושא שעליו הסרטון.

קריפ stitch אלה בעצם שני פיצ'רים של הטיקטוק אפשר להשתמש בהם גם בתוכן של אחרים.

מה הכוונה בעצם בדואט בסופו של יום.

אתם יכולים לקחת סרטון של מישהו אחד ושהוא יוצג במקביל לסרטון שלכם.

בstitch אתם בעצם לוקחים סרטון של מישהו אחד מחברים חלק ממנו לסרטון שלכם ויוצרים סרטון שלם.

PV תכל'ס point of view זה בעצם תוכן שנוצר בתגובה מנקודת מבט של היוצר תוכן מה הכוונה?

אני עכשיו יוצרת איזשהו תוכן שמדבר על איזושהי סיטואציה שקרתה לי. 

אני צריכה להציג את הסיטואציה אני רושמת PV.

ואת הסיטואציה ובעצם בסרטון אני מראה את התגובה שלי אליה.

 זה איזשהו סוג תוכן שמאוד הולך פשוט בטיקטוק.

למה חשוב שנדע לשווק את העסק שלנו?

כי הרי כמו שדיברנו קודם אנשים באמת אוהבים לראות את הדברים מ ה נקודת מבט האותנטית שלי.

אז עכשיו אנחנו בעצם נעבור למלך הטיקטוק והוא התוכן. אז התוכן הוא הדבר שעליו זה מושתת הטיקטוק.

הדבר הראשון שאתם צריכים להתעסק בו בפתיחת עמוד טיקטוק הוא התוכן שלכם.

מה אתם תעלו?

איך אתם תגרמו לו להצליח ואיך תגרמו לו להיות ויראלי. 

התוכן בטיקטוק בצורת וידאו המינימום 3 שניות המקסימום 3 דקות.

תכל'ס אני מציעה לעשות סרטונים בן 10 שניות זה 30 שניות.

כמה זמן מקסימום הסרטונים שלנו צריכים להיות?

אם אתם בטוחים שיש לכם את דבר האומה הבא ואתם חייבים להרחיב אותו ל 45 שניות סבבה.

אבל לא יותר מזה כי הטיקטוק אפליקציה מאוד מהירה פשוט לא יראו את זה.

לצופים נמאס ממש מהר ואם אנחנו לא מצליחים להחזיק אותם מסונכרנים הם יפסיקו לראות.

אז החוק שלי לאיך לדעת אם תוכן מתאים לטיקטוק?

הוא אם הוא עונה לך על אחת משלושת המ"מים אם הוא מרגש אם הוא מצחיק או אם הוא מלמד.

התוכן בטיקטוק חייב להיות בעל ערך.

הצופים מהצד השני שרובם הגדול בהווי של מעצבים מזה חייבים להרגיש שיוצא להם משהו ממנו.

זה לא חייב להיות תוכן שהוא בהכרח mind blowing ומשנה חיים אבל התוכן לתת להם משהו ברמה הרגשית והשכלית.

על 3 המ"מים?

כשהתוכן על אחת משלושת המ"מים הצליח לסקרן את הצופים של התיק.

וככה לגרום להם לרצות לצרוך את התוכן שלכם.

אנחנו עכשיו גם נעבור לדבר הבא שזה בעצם הדרך וטיקטוק ויראלי.

הרי בסופו של יום מה ידוע בטיקטוק?

שזאת אפליקציה שמגיעים בה לויראליות מהר מאוד בקלות.

עכשיו, זה לא שזה לא נכון אבל זאת לא האמת האמיתית.

נקרא זה ככה, כי אפשר להגיע בה לחשיפות מטורפות ואדירות ובצורה אורגנית בלי לשים שקל על זה.

אבל ואללה צריך להתאמץ כי אם אתם תעשו סרטון אחד הזוי בזוי ונקרא לזה עונה על קטגוריית המצחיק.

מדהים שעשיתם סרטון אחד כזה.

איך אנחנו יכולים להשתפר?

אבל אם אתם לא תצליחו לשמר את הוויראליות שלכם.

על ידי יצירה של עוד סרטונים שיענו על קטגוריות מסוימות ובאמת יגרמו לאלגוריתם של טיקטוק.

להבין שיש פה יוצר תוכן איכותי.

אז סבבה הגעתם לסרטון אחד של חצי מיליון צפיות אתם פשוט תראו שהסרטון הבא שלכם יהיה עם 50.

כי ככה זה, באמת צריך לדעת איך לעשות את התוכן בצורה שהוא ייתן ערך ו שתהיה לו מטרה מסוימת מאחוריו.

גם אם הוא מצחיק, גם אם הוא הזוי זה סבבה.

ברור שהוא יכול לענות רק על הקטגוריה מוזר ומסקרן ומצחיק.

אבל באמת השתדלו שזה יהיה הסטטוס.

אז בעצם איך באמת מגיעים לדרך?

סליחה.

איך מגיעים לטיקטוק ויראלי?

בעצם איך באמת מגיעים לטיקטוק ויראלי?

דיברנו לפני זה על אותנטיות על החוסר היופי סליחה.

הדרך לטיקטוק ויראלי, איך באמת מגיעים לטיקטוק הזה?

לפני זה דיברנו על אותנטיות, על חוסר יופי מזויף והכנה לחיים למאחורי הקלעים.

תוכן שמצליח להכניס אנשים אחרים מאחורי האדם או  המקום.

זה התוכן שהצופים מהצד השני יכולים להתחבר אליו.

בגלל זה הוא יעבוד בטיקטוק.

מה יעבוד בטיקטוק? ומה לא?

אני לא אומרת היא תוכן יפה לא יצליח, בכלל ב טיקטוק אין אמת אחת.

תמיד עדיף לנסות ולגלות שאולי אנשים יאהבו את התוכן שיהיה לכם לתת להם.

תוכן קצר קולע שעל ההתחלה אצליח לגרום לסקרנות זה התוכן שהצליח בטיקטוק.

תוכן כללי בסגנון צילום אווירה לסטורי לא יצליח, בגלל שהוא לא באמת מכניס את ה סליחה.

התוכן הזה לא יצליח בגלל שהוא לא באמת יכניס את הצופים לחיים הפנימיים של היוצר תוכן.

ואם הוא לא יעשה את זה אז אנשים בבית לא יצליחו להתחבר בעצם לייצר תוכן.

ואז למה שהם ירצו לראות את התכנים שלו?

באמת בסופו של יום, כשאני יותר עתיק תוכים לעסקים אני תמיד משתדלת שזה יראה כמו עמוד של עובד.

או כאילו אחד העובדים עשה את התקתוק הזה.

אל תפחדו להיות יצירתיים!

וזה לא בגלל שאני מנסה להשיג איזושהי חוסר מקצועיות או משהו כזה.

פשוט זה קהל שאם אני אבוא ואני ישר אמכור לו את מוצר, אז הם לא יקנו אותו.

זה לא קהל שצורך ככה את התוכן שלו או בכללי צורך ככה.

זה קהל שאם אתה דוחף לו הוא לא מושך.

אתה צריך לבוא ואתה צריך להתחבר אליו, ואתה צריך להיות איתו באותו ראש אתה צריך שהוא יאהב אותך.

ואז וואלה אפשר לדחוף לו את החיים.

אבל אם לא עושים את זה נכון ואלו בונים את זה נכון זה לא יעבוד.

היה לי לקוח לפני כמה זמן שבאמת הוא לא כל כך רצה להשתמש בטרנדים.

והוא אמר בא לי יותר לצלם את המנות ואת ההכנה את זה.

אמרתי לו תשמע, בגדול ברור שזה משהו שיכול לעבוד אבל על ההתחלה כשהם לא מכירים אותך.

כשהם לא יודעים מי אתה ואתה רק בא ודוחף להם מנה.

הם לא יקשרו מה הוא מנסה למכור לי פה.

את הפסטה שהוא מנסה למכור? את הרוטב? כאילו, מי מימן את הדבר הזה?

זה צופים שיודעים מה זה ממומן.

תמיד חשוב להיות מקוריים ולנסות להפתיע!

הם יודעים שמאפיינים מתעסקים במאה ואחד אלף דברים.

כי משלמים להם וזה צופים שבאמת באמת מחפשים את האותנטיות.

הם מחפשים את העמוד שאתה יכול להיות חבר שלו.

בסופו של יום הפלטפורמות החברתיות האלה כמה שעצוב לומר.

אני אומרת לכם את זה בתור מישהי בת 21 אני לחלוטין בקהל היעד, זה המקום שאתה באמת מתחבר בו לאנשים.

באמת מכיר אנשים ואתה לומד אנשים זה המקום. זה לא בחוץ זה לא ברשתות אחרות, זה המקום.

אז הם באמת מחפשים את המקום שהם יכולים להתחבר בו רגשית.

שהם יכולים להזדהות שהם יכולים אותנטית להיות חלק.

תהיו אותנטיים! ואז אנשים יבואו…

ואם לא נדע לעשות את התיכון את התוכן סליחה, בהתאם לצרכים האלה.

אז זה פשוט לא יצליח עם הקהל הזה.

ועכשיו נעבור לשאלה ששואלים אותי הכי הרבה.

אבל איך אני אדע אם זה מתאים?

אז הגישה שלי שכל דבר יכול להתאים לטיקטוק בין אם זה עמוד של שיפוצניק, פיזיקליות, תחנת דלק.

אספר לכם סוד, אני קיבלתי לפני כמה זמן עמוד חדש של רשת מזרנים.

עכשיו אני יודעת שאתם בטח אומרים לעצמכם מה? רשת מזרנים?

מה הקשר שלה?

הפחד – מוביל לכישלון…

אז אני בשנייה שקיבלתי את העמוד הזה וואלה הייתי הכי מאושרת שבעולם כי אמרתי לעצמי.

איזה כיף שרשרת מזרנים החליטה לעשות כזה צעד ולהיכנס לטיקטוק אין לי ספק שהם הולכים להתפוצץ.

באמת אין לי ספק לגבי זה.

זה היה הסרטונים עדיין בעריכה אז אני עוד לא יכול לומר לכם את שם העמוד.

אבל וואלה אין לי ספק לגבי זה כי זה גם עדיין תחום שבמידה מסוימת, כל מי שנכנס בו הוא עדיין חלוץ.

לא באינסטגרם שזה בוודאות must למרות שבעיניי אין ספק שזה must ואין לי ספק שעד שנה הבאה לצורך העניין.

לא יהיה עסק שלא יוכל או להיכנס לטיקטוק.

זה יהיה כ"כ must שבאמת עסק שלא יעשה את זה פשוט, השכבת הגיל הזאת לא תכיר אותו.

זאת שכבת גיל שכבר 3 שנים מבלה באפליקציה הזאתי, 3 שנים.

תהיו נאמנים לקהל שלכם!

כמה זמן אנשים מפסידים אצל הקהל הזה, תחשבו על זה, זה מטורף.

לא משנה, מה שהתחלתי לומר זה שבסופו של יום, הרשת מזרנים הזאת, עוד שנה.

שאותה נערה בת 19 תהיה בת 20 והיא תעבור בית ותצטרך לקנות מזרן, תאמינו לי שזה מה שהיא תכיר.

אז באמת לכל אחד בעיני יהיה ערך ואין משהו שאנשים לא יכולים להזדהות אתו.

זה באמת להבין איך אתם הופכים את עצמכם ל רלוונטיים לטיקטוק.

אז באמת בשביל להפוך לרלוונטיים בטיקטוק יש כמה דרכים.

חברו עצמכם לטרנדים…

הדרך הראשונה לחבר את עצמכם לטרנדים.

אז כמו שדיברנו קודם טרנד זה שילוב של תוכן מסוים מוזיקה מסוימת שמאוד מקודם באפליקציה.

והטרנד באמת נותן לאנשים שמשתמשים בו עם אחד המ"מים אופציה אדירה לויראליות.

ברגע שאתם מבינים מה הטרנד אתם מבינים את הפן שהוא יכול להתחבר אליכם.

עוד דרך היא באמת לתת איזשהו ערך הצופים.

הקהל בטיקטוק הוא סקרן הוא תמיד אוהב ללמוד או לקבל פרספקטיבה שונה להסתכלות על הדברים.

אז באמת תהיו אתם אלה שנותנים להם את הערך הזה. תקחו את הידע.

והדרך שלכם ופשוט תעבירו אותו בטיקטוק. יש מלא דרכים איך להעביר את החוכמה שלכם.

טיפים, ידעתם ש, הדרך הכי טובה ל, הדברים האלה מאוד תופסים את הקהל הזה.

אז אתם צריכים להפתיע אותם כי מי לא אוהב יצירתיות?

ומי לא אוהב את הלא צפוי?

לאיזה סוג תכנים בטיקטוק הקהל מתחבר?

הקהל אוהב לראות תוכן מוזר.

אז גם תובילו.

אולי אתם עוד תיצרו איזשהו תוכן טרנדי.

עכשיו השאלה הבאה שכל הזמן שואלים.

אותי למה כל הזמן מגיבים לfor you אז ה for you שאליו סליחה.

הfor you דף הבית של האפליקציה המקום הראשון שאתם מעבירים אליו ברגע שאתם נכנסים לאפליקציה.

ברגע שאתם נכנסים פעם ראשונה לfor you יוצגו לכם את הסרטונים עם הכי הרבה לייקים תגובות וצפיות.

האפליקציה לאט לאט הוא תתחיל לנתר מה התוכן שלכם.

אז צריכת הסרטון כרוכה ותגובות עליו בלייקים ובשיתופים.

חוץ מזה פשוט באינטראקציה של שאתם נותנים לי סרטונים אחרים.

הטיקטוק לא אתן לכם אם אתם לא תתנו לו תחשבו על זה ככה.

אל תנסו להמציא את הגלגל…

אז בשביל להקל for you טיקטוק צריך לזהות שהתוכן שלכם טוב מעורר אינטראקציה ושאתם באמת באמת נמצאים באפליקציה הזאתי.

אז עכשיו איך טיקטוק באמת יודע לנתר מה מתאים לכם ומה מתאים לאחרים? על ידי האלגוריתם שלו.

אז האלגוריתם של טיקטוק עובד על איזושהי בינה מלאכותית.

האלגוריתם יודע לנטר מבחינת תחומי עניין רגשות במיקום גיאוגרפי את התוכן שתרצו לצרוך.

וככה להראות לכם אותו.

ברגע שאני מעלה סרטון בצורה אורגנית האלגוריתם של טיקטוק הוא זה שיחליט אם הסרטון שלי יחשף או לא יחשף.

אם הוא יהפך לוויראלי בfor you או שהוא יישאר רק בגדר העוקבים והצופים שלי.

אז באמת החשיפות של הסרטון מתחלקות למספר מעגלים, המעגל הראשון 50 צופים.

כמה אנשים יראו בוודאות את הסרטון שלכם?

הסרטון שלכם בוודאות יגיע ל50 צופים.

האלגוריתם בודק האם צפו בתוכן שלכם עד הסוף האם הגיבו עשו עליו לייקים, האם שיתפו אותו וכו.

אם 40 מתוך אותם 50 הגיבו בצורה טובה על התוכן הוא יעבור הגל השני.

המעגל השני כמה מאות צופים מזל טוב עברתם את המעגל הראשון כמו במעגל הקודם האלגוריתם בוחן את התגובה של הקהל לתוכן שלכם.

במידה ונחלתם הצלחה במעגל הזה עברתם למעגל הבא.

המעגל השלישי הוא בערך בן 2500 ל 3000 צופים.

מזל טוב הגעתם לאלפים אתם יכולים להיות בטוחים שהסרטון שלכם מגיע לי for you.

ועכשיו התוכן שלכם מוצג לאנשים שמתעניינים בכללי בתוכן שלו.

כמה מעגלים יש לפרסום בטיקטוק?

המעגל הרביעי כמה אלפי צפיות עכשיו התוכן שלכם מגיע לאנשים שראו עניין מסוים בנושא שאתם מתעסקים בו וככה הלאה.

המדד הוא לא עוקבים כי עוקבים זה איזה שהיא סליחה.

העוקבים זו איזושהי אינדיקציה בעצם לטיקטוק.

אז זה באמת לא רלוונטי כמה עוקבים יש לכם.

רלוונטי כמה חשיפות יש לכם.

צאו מנקודת ההנחה הזאתי כי הם באמת אוהבים את התוכן שלכם.

אבל זאת לא האמת אחת שיהיה לכם מעל מספר מסוים של חשיפות ז"א מספר מסוים של עוקבים.

אני אתן לכם דוגמא.

יש לי עמוד אחד יש לו 11000 עוקבים משהו כזה והוא הגיע לפי דעתי למעלה 6 מיליון חשיפות.

עכשיו זה לא רק מספרים זה דברים שרואים אותם גם בקופה בסופו של יום.

עשינו נגיד איזושהי הטבה מסוימת בעמוד הזה.

ואני יכולה להגיד לכם שהגיעו מעל 100 איש כל יום רק בשביל לממש את ההטבה הזאתי.

עכשיו דוגמה אחרת יש לי עמוד עם 4000 עוקבים לפי דעתי משהו כזה.

מה זה הרבה חשיפות?

מבחינת חשיפות יש לו לדעתי קרוב ל4 מיליון.

וזה גם עמוד שאני אומרת לכם הפרזנטור שלו לא יכול להפסיק להסתובב ברחוב.

אז עכשיו נדבר על כמה דברים שנקרא לזה תעשו, איזושהי צידה לדרך.

הדבר האחרון סרטונים עד 45 שניות מקסימום.

הטיקטוק היא אפליקציה מהירה אנשים לא יראו מעל חצי דקה.

אמנם אין לך בגלוי מה מספר השניות המדויק שיעלה סרטון אבל בטיקטוק אנשים מרגישים את זה.

אותנטיות אם אתם תצלמו כמה מדהים ויפה כל מה שאתם מנסים להעביר הקהל לא התחבר אליכם.

בחיים לצערנו הם לא רק מדהימים ויפים.

החיים הם לא רק דבש….

והצופים בטיקטוק לא מחפשים את הבריחה למקום הזה.

צלמו עם הפלאפון.

אם הפלאפון שלכם בעל מצלמה איכותית תצלמו עם הפלאפון.

הטיקטוק זאת אפליקציה כל כך אורגנית שלא דורשת הפקה צילום עם המון תאורה והמון מצלמות.

כול עוד התאורה טובה ו הצילום  נראה טוב זה באמת די ויותר.

יצירתיות, אתם באמת לא צריכים לדעת לצלם טוב או לערוך טיל.

זאת אפליקציה שמחפשים במה שעוד לא ראו.

אני לא אומרת את זה ברמת המגחיך.

אבל כל טרנד יתחיל ממישהו שעשה רעיון קצת אחר והתפוצץ.

השתתפו להשתמש בטרנדים לא להסתמך רק עליהם תשתפו ליצור אותם.

ועכשיו גם נדבר קצת על מה לא לעשות.

למה כדאי לעלות כמה סרטונים ביום?

העלאה של כמה סרטונים ביום.

אני אישית מאמינה באיכות על כמות ואין צורך להעלות כמה סרטונים ביום ולקוות שאחד מהם יצליח.

תיצרו סרטונים מדויקים שאתם חושבים שהם איכותיים ו יכולים להצליח. תשקיעו את הזמן שלכם בהם.

אני אישית מעלה בעמודים שלי שני סרטונים בשבוע והתוצאות פשוט מדהימות.

אל תוסיפו אמצעים גרפיים בסרטון בגלל שה טיקטוק באמת עובד על אותנטיות.

אם פתאום מוסיפים סרטונים גרפיים בסרטון סליחה.

על תוסיפו אמצעים גרפיים לסרטון.

בגלל שאת טיקטוק באמת עובד על אותנטיות.

אל תעשו סרטונים גרפיים

אם פתאום מוסיפים סרטונים גרפיים בסרטון זה נראה כמו פרסומת וזה פשוט מחריב את הסרטון.

יש אפקטים שונים בתוך הטיקטוק שאפשר ורצוי להוסיף לסרטון אם זה מתאים כמובן.

גם אם אתם לא רואים אדם בסרטון שיהיה בו טקסט או קריינות.

ברגע שהוא יראה פרסומת הוא ייראה חסר ערך ואותנטי ולא אותנטי. אז בעצם יברחו ממנו.

אל תרקדו אין צורך.

אז בשביל לראות טרנדים לא מעט אנשים חושבים שאם הן ירקדו זה מה שגורם להם להצליח באפליקציה. פעמים רבות בגלל זה הטיקטוק עבר שינוי אדיר בפן הזה של התוכן.

למה לא כדאי להשתמש במשפעיני רשת?

אל תשתמשו במשפיענים.

דיברנו על אותנטיות כל כך הרבה.

אם אתם מביאים משפען גם אם לעסק שלכם אין פרצוף או אדם שמזוהה אתו.

פשוט מרחיק את האותנטיות שאתם כל כך מחפשים פה.

אתם מעולים ואתם יכולים לתת כל כך הרבה ערך ותוכן בעצמכם.

אין לכם צורך בפרצוף של מככב באי אילו מקומות ו שהוא יהיה הקול שלכם.

ולסיום חשוב לי שתיזכרו אתם רלוונטיים לטיקטוק לא משנה מה העיסוק שלכם לא משנה מה הגיל שלכם ולא משנה אם הקהל כרגע הוא לא הקהל המדויק שלכם.

לא משנה  אם התוכן אגב נראה רחוק מכם, אתם באמת רלוונטיים.

ובאמת לשנות את כל הפנים שלו ואת כל איך שחשבתם שהוא יכול להרוויח.

תזכרו שאתם באמת צריכים להיות אותנטיים ולהציג את הדברים כמו שהם באמת על תחדלו לנסות ורק תזכרו, לקצר לקצר לקצר.

חשוב שתדעו: אתם רלוונטים

אם אתם צריכים אני תמיד פה בשביל לענות.

יש גם את המספר טלפון שלי ואת המייל שלי ואתם תמיד יכולים לפנות אליי גם בשביל להתייעץ.

וגם מעניין לשמוע אתכם על טיקטוק לעסק שלכם.

 אז שיהיה לכם המון המון המון בהצלחה ואני מקווה שלמדתם מזה לא מעט ו שיאללה תתחילו לעשות טיקטוק

(מוזיקה)

מהצד של רועי

רועי ריבק

אז תודה רבה רבה לשחר שהסכימה לבוא ולהתארח.

ובאמת הנושא הזה היא כיסתה אותו ממש מכל הכיוונים ככה שבאמת אני לא יודע מה עוד נשאר לי להוסיף?

ובעצם אנחנו לא יכולים להופיע ולהקדיש את כל התקציבים לכל הפלטפורמות ואת תשומת הלב שלנו.

כי בסופו של דבר היא מוגבלת.

ברור שאין לו ברירה וברור שהוא צריך להיות.

לעשות כיף לעשות לבן אדם בידור שכיף לו זה צורה נהדרת להחדיר את המותג שלנו.

זה צורה נהדרת לחדור ולקבל תשומת לב וככה לייצר את אותו שכירות מנטלית.

שאנחנו מדברים עליה כל כך הרבה בפודקאסט.

איך אפשר ליצור קשר עם רועי?

אז באמת פלטפורמה שבאמת אנחנו יכולים להגיע איתה לתוצאות מרשימות.

אני רוצה כל מי שכמובן שרוצה לדבר עם שחר אז המייל שלה יהיה בדיסקריפשן וגם באתר וכמובן מי שזה הפרק הראשון שהוא שומע יש עוד 49 פרקים לפני 48.

פרקים סליחה לפני הפרק הזה יש את הבלוג באתר שלי ערוץ יוטיוב אינסטגרם.

אם אתם לא עוקבים אחרי כמובן שלי עקב טיקטוק תעקבו אחריי בטיקטוק.

גם באמצעות שחר והדברים שאני גם למדתי מהפרק הזה.

מי שצריך קורס שיווק דיגיטלי יש לינק בדסקריפשן מוזמנים לבדוק עליו את הקורס דיגיטל שיווק דיגיטלי אצלי, תנו בראש.

שיווק זה דבר מאוד מאוד חשוב לעסק שלכם לא להיות מקובעים לפלטפורמות.

תודה רבה לכם ביי

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש