פרק 53 - 7 הפעולות שקובעות אם הוובינר שלך ימכור או יתרסק

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 53 בפודקאסט לבן על שחור התארח ישעיהו ריב דיברנו על וובינר.

הפודקאסט עסק ביכולת של הוובינר של עסקים לשווק את המותג שלהם.

ישעיהו נחשב לקופיריטר הממיר המנוסה והטוב בישראל. הופך מלים לכסף, וקוראים ללקוחות.

שיווק 500 וובינרים, כתב אלפי מיילים שיצאו בעשרות מליוני דיוורים, ועשרות דפי מכירה מעולים.

הקים וביסס כשותף את העסק המוביל בתחומו בישראל בתחום הדרכת המסחר אונליין.

תוך שימוש מסיבי בכתיבה שיווקית ממירה.

למה חשוב שהוובינר של העסק שלך יהיה מותאם אישית לקהל שהוא קהל היעד שלך?

עריכה של הוובינר של העסק שלך תמיד צריכה להיות מותאמת אישית לקהל שהוא קהל היעד של העסק שלך.

התאמה זו הנעשית על ידי קופי מומחה, יכולה לסייע לך לשפר באופן משמעותי את התדמית העסקית שלך.

לא קל ליצור תדמית עסקית לעסקים.

כאשר אתה רוצה ליצור תדמית עסקית לעסק שלך קופי מוכשר יכול לסייע לך לעשות זאת.

על ידי התאמה ודיוק של המסרים אותם אותם אתה מתקשר ומעביר ללקוחות שלך דרך המדיות השונות.

למעשה על ידי יצירה של הוובינר של העסק שלך באופן מותאם אישית לאופי העסק שלך.

ולאופי הלקוחות שלך – אתה מרוויח פעמיים!

אתה גם זוכה להגדיל את כמות המכירות שלך ובאותו הזמן מגדיל את החשיפה העסקית שלך.

ככל שהעסק שלך יזכה ליותר חשיפה.

עולם העסקים, הוא עולם בו אנחנו צריכים כל הזמן לפרסם את העסק שלנו כמה שיותר.

עשו טובה- אל תחסכו באיכות התוכן שלכם, זה יעלה לכם ביוקר!

נושאים מתוך הפרק:

בהאזנה תוכלו להבין ולהפנים מהן 7 הפעולות שיקבעו האם הוובינר שלכם יצליח או יכשל.

ביניהן נקודות קריטיות לשיווק, לתוכן, לסדר הדברים ולמצב המנטלי המיוחד בו צריך להיות מעביר הוובינר.

בהצלחה בוובינרים!

לקבלת המתנה של ישעיהו

תמלול הפרק:

אז ברוכים הבאים פרק 53 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה הולך להיות בנושא 7 הפעולות שקובעות, האם הוויבנר שלך ימכור או יתרסק.

יש לנו אורח מיוחד שאנחנו נציג אותו אחרי המוזיקה, אז שווה לחכות הולך להיות פרק סופר מעניין, מוזיקה ומתחילים.

(מוזיקה)

הפרק עצמו – מה זה בעצם וובינר?

בפרק מתארח אורח מיוחד ישעיהו ריב שנחשב לקופירייטר הממיר והמנוסה בישראל.

הוא הופך מילים לכסף וקוראים ללקוחות.

הוא שיווק מעל ל 500 וובינרים וכתב אלפי מילים שיצאו בעשרות מיליוני דיוורים. 

אז הקריירה שלו היא מאוד רחבה ואני חושב שיש לנו המון המון מה לתרום.

בנוסף לזה יחכה לכם בדיסקריפשן של הפודקאסט שתי מתנות מישעיהו המתנה הראשונה זה 24 תבניות למיילים.

מכירה ופולו אפ והמתנה השנייה זה הצטרפות לרשימת הדיוור שיהיה שם באמת המון כלים.

אני רשום כבר מספר חודשים ואני ממליץ לכולם להירשם אז ישעיהו בוא נתחיל עם הפרק.

(מוזיקה)

וובינר – הוראות הפעלה

ישעיהו ריב

שלום שלום, אהלן, שלום לכל מי שמקשיב תודה על הרגעים האלה של תשומת לב שהקדשתם לפה.

רועי תודה רבה על האירוח הזה.

אני רוצה לדבר עכשיו על דברים שהם עומדים ברומו של עולם השיווק ועל המעמד המכירה שהוא מעמד המכירה.

האונליין הטוב ביותר שיש הוא וובינר.

ומה שאני אספר לכם עכשיו זה על 7 נקודות שמבדילות בין וובינר שהוא מוכר מעולה.

לוובינר שמוכר בינוני או מוכר חלש או בכלל לא מוכר. 

למה בסוף זה קורה?

בואו נתחיל עם התוכן…

למה וובינר מוכר טוב, יש כזה שמוכר טוב, יש כזה שמוכר מדהים ויש כזה שלא עושה את זה.

אני שיווקתי כחמש מאות וובינרים בעשור האחרון, ועשיתי המון מידע על, על השיווק.

ברגע שאתה עושה דבר וחוזר עליו ובודק אותו מאוד כיוון ועוד כיוון ועוד כיוון בדקדקנות ואוסף נתונים.

מטבע הדברים, אתה נהיה מומחה.

אני לא רוצה לדבר על שיאי מכירות, כי אמנם היה הוובינר, שהיו וובינרים, שמכרנו בכמויות כסף שהם יחסית גבוהות.

היה וובינר  של חצי מיליון שקל, שהוא היה הגדול ביותר, אבל זה לא אופייני.

זה דורש פעילות שבדרך כלל בעל עסק קטן בינוני, לא הולך לעשות את זה, זה אופרציה, זה חימום של שבועות.

אנחנו מדברים על וובינר הגיוני שיש לו קמפיין מסוים חלקו אורגני, חלקו ממומן.

נעשים בו מאמצים שהם בקנה מידה הייתי אומר סביר לאורך זמן ולכן התוצאות יכולות להיות תוצאות שהן משתתפות.

חשוב להבין לפני הכל אנחנו אף פעם לא מדברים על וובינר בודד אין דבר כזה וובינר בודד.

וובינר תמיד מגיע בקבוצות

לא קיים אם אנחנו לא ערוכים מראש לעשות סדרה של כמה וובינרים לפחות 4 5, 10, 20 50 לפחות 10.

אין לנו מה להתחיל עם זה בכלל.

וובינר הוא תהליך שמשפר  את עצמו והוא משפר את עצמו מהר, אבל זה לא קורה מיד זה קורה עם התנסות.

אז רק תדעו, אתם עושים וובינר אחד סבבה בשני כבר אתם תהיו יותר טובים.

בשלישי עוד יותר טובים ברביעי בחמישי תהיו הרבה יותר טובים בעשיר תהיו by far  הרבה יותר טובים.

ובתנאי שתפיקו מסקנות בין אחד לשני. אז זה לפני שהתחלנו בכלל.

מה אנחנו מדברים ובתור benchmark בתור רף בתור סף אני אתן לך מספרים מאוד מאוד גסים.

כי כי אין פה אחידות וזה דבר דברים שאני אומר מניסיוני, יש תעשיות מסוימות שזה אחרת בצורה מאוד גסה.

כאשר אתם מוכרים קורסים מוכרים מוצר של מעל 3000 ש"ח.

אם עשיתם 2%, מכרתם בסדר. 5% מכרתם ממש ממש יפה.

10% אתם תרשו לעצמכם לצאת בחגיגות וריקודים, כי עשיתם עבודה מדהימה.

אם אתם מצליחים לחזור על הישג כזה של 5% לאורך זמן.

תשאפו גבוה ואז תצליחו

אז בכלל כנראה שאתם סוג של, של אלופים ברמות שאין דברים כאלה זה דבר מדהים.

כאשר אתם יורדים בסכום והסכומים יורדים אל מתחת  לשלושת אלפים שקל.

תכפיל את האחוזים פי אחד וחצי, כי כמובן שזה אמור למכור יותר טוב.

עכשיו בואו נדבר על הנקודות שמבדיל בין וובינר טוב ווויבנר שהוא פחות מצליח או כושל.

הדבר הראשון, לא מזמן התראיינתי לפודקאסט ושאל אותי המראיין, תגיד ישעיה מה אתה אומר?

מה, מה הדבר הראשון שעושים בקופי בכתיבה שיווקית?

אמרתי לו, הדבר הראשון שצריך לעשות, הדבר הראשון שקובע זה עומק המחקר.

והוא אמר לי, ואני מצטט, כן כן, אני עושה את זה כמובן כדי לצאת גדול.

אבל הוא אמר לי אז אני מצטט, כשאני (גמגום) כשאני שואל קופירייטרים שאלה כזאת.

ואני שואל אותה הרבה הרגע שבו אני יודע מולי עומד איש מקצוע איכותי.

גם הוובינר הכי קטן מתחיל קודם כל במחקר…

זה כמה (גמגום) כמה שיותר מהר שהוא אומר, הקופי הוא תוצר של מחקר עכשיו הקופי הוא תוצר של מחקר זה.

מה שהוא אמר או.קיי?

אני אומר קופי הוא תוצר של מחקר, לא המצאתי את זה, זה המציאות, זה מקצוע מאוד מדעי לעניין זה.

זה מאוד מקצוע של איסוף נתונים, זה לא מקצוע.

זאת אומרת, זה מקצוע אחרי שיש לך נתונים אתה יכול להיות אינטואיטיבי.

לפני זה אין לך מה להיות אינטואיטיבי, זה בזבוז זמן עכשיו.

מה אנחנו עושים במחקר?

מה בעצם עושים במחקר?

אנחנו קודם כל צריכים לדעת 3 דברים, 3 דברים שלאורם נדע מה לכתוב. 

אחד זה מה הלקוחות שלנו שואפים אליו, מה הם רוצים, מה הלקוחות שלנו רוצים?

מה זה אומר מה שהם רוצים?

זה אומר שלאנשים יש שאיפה יכולה להיות שאיפה ברמה של החזון של החיים.

ויכולה להיות שאיפה ברמה של הדברים הפשוטים שאני רוצה.

אני רוצה שיהיה לי איפה לגור, אני רוצה שיהיה לי מה לאכול, אני רוצה שיהיה לי זוגיות.

אני רוצה שיהיה לי משפחה, שיהיו לי מערכות יחסים טובות.

יש רמה אחרת שבה אני רוצה דברים שהם פחות צרכים למשל.

אם אני מאמן אני רוצה שיהיה לי כלים יותר טובים לאימון.

אם אני אופה אני רוצה לדעת לאפות לחמי מחמצת למה?

כי זה מה שאני רוצה.

תכירו את הלקוחות שלכם

זה כבר רמה שהיא מעבר לצורך זה מהדהד באיזשהו מקום עם פירמידת הצרכים של מסלאו.

נהוג לדבר עליה אז מטבע לשון. 

אותי אישית היא לא נורא מעניינת.

מכל מקום, אז אנחנו אומרים שאיפות השאיפות, אנחנו רוצים כאן אנחנו מכוונים אליהם וצריך לדעת אותם בדיוק.

דבר שני, זה הכאבים מה כל כך טוב בלדעת את הכאבים?

רובנו הגדול מונע מכאב כולנו מונעים מכאב ברמה כזו או אחרת.

לפחות 70% מאתנו מונעים מכאב במידה שיותר דומיננטית מאשר המונעים ממקום של שאיפה לכן.

אנחנו רוצים לדעת את הכאב.

תבינו את הכאב של הלקוחות שלכם

כי אם אנחנו יודעים את הכאב של בן אדם אנחנו יכולים לעזור לו לפתור אותו.

עד שאנחנו לא יודעים את זה, לא לא נוכל לעזור לו נוכל להמציא.

אם אנחנו נשב עכשיו, אם אני עכשיו אשב  ומדמיוני הקודח אני אכתוב דף מכירה של 3000 מילים.

יקרה משהו מאוד מאוד נחמד, יהיה לי דף יצירתי יהיה לי דף שכתוב יפה.

אני אקבל על זה מחמאות מדהימות, ישעיהו  איזה יופי כתבת וואו, מדהים איך זה כותב מדהים אתה.

מה הבעיה העיקרית שתקרה?

כנראה שאף אחד לא יקנה ממנו למה לא יקנה? כי אני לא מדבר בשפה של הלקוחות שלי.

ולכן הדבר השלישי אחרי הכאבים אחרי השאיפות אני לומד במחקר ללקוחות שלי את השפה של הלקוחות.

לקוחות מתבטאים בצורה שונה באופן מהותי זה מזה מאיתנו, למה זה כל כך חשוב?

כי כאשר אני מכניס לווינר שלי ולדף מכירה שלי ולאמצעי ולדף נחיתה שלי, שפה של לקוחות.

כל הסיפור הזה נראה אחרת לגמרי.

הוא נראה אחרת לגמרי יש לו טעם אחר.

יש לו את הטעם שאותם אנשים מבינים. אני מכוון הרי לקהל מסוים ואיך בעצם מה זה אומר המחקר הזה?

מי הוא הלקוח האידאלי לכל וובינר?

קודם כל אני מכוון לקהל שאותו אני רוצה בווינר, קהל הזה זה הלקוח האידיאלי שלי, הלקוח שטוב לי שיהיה לי.

הלקוח שאני מאוד רוצה למכור לו, הלקוח שאני רוצה שיהיה.

יותר ממה שאני רוצה למכור לו אני רוצה שיהיה לקוח שלי, כי טוב לי איתו, כיף לי איתו, הוא מהדהד לי טוב.

הוא מפיק הרבה, הוא מיישם, הוא יכול להיעזר באמת במה שאני עושה המוצר או השירות שלי מתאימים לו.

יש סיכוי מאוד טוב שהוא יצא לקוח מרוצה.

ואם הוא יצא לקוח מרוצה הוא גם אחרי זה יבוא ויפ

רגנו וגם יזמין חברים וכו וכו.

אבל אני צריך להגדיר אותו.

איך מגדירים נכון?

איך אני מגדיר?

אני הולך ללקוחות האחרונים, ללקוחות לא האחרונים, אלא הלקוחות הטובים שלי.

שהיו לי נאמר החצי שנה האחרונה, שנתיים האחרונות 5 שנים האחרונות, העיקר שהם לקוחות מאוד טובים.

ואני בודק מה התכונות המובילות שלהם ולמה אני כל כך מרוצה מהם.

לפיהם אני מרכיב את האפיון של הלקוח האידיאלי שלי ותוצאות המחקר.

אחרי שחקרתי את הלקוחות האלה לפי זה אני יודע מה הכאבים שלו.

מה השאיפות שלו ובאיזה מטבעות לשון הוא מדבר.

אז דיברנו על המחקר, או.קיי, אתם זוכרים דיברנו על המחקר.

ולפני זה דיברנו על מה.

מה גורם לוובינר להצליח כן או לא.

עכשיו אני רוצה לדבר אתכם על הרגע שבו התחלתם להעביר את הוובינר.

כולנו רוצים להיות בתפקידנו וראוי שנהיה אנשי מקצוע מעולים.

תהיו עניינים וממוקדי מטרה

מה קורה לעיתים קרובות?

כאשר בן אדם, פשוט היום דיברתי עם לקוחה  מבריקה עם 30 שנות ניסיון מדהימה היא עושה כל כך הרבה פעילות.

היא כל כך חכמה.

וכשהיא באה לוובינר עושה בדיוק אותו דבר וזה דופק לה את הוובינר.

למה?

כי בוובינר  היא לא צריכה להיות אשת מקצוע.

זה לא התפקיד שלה.

וובינר ומעמד מכירה, לפיכך בוובינר היא צריכה להיות אשת מכירות, זה הכובע.

עכשיו, יודעת למכור יופי, אבל שוכחת את זה.

אז המבחן שלה עכשיו בתהליך שאנחנו עושים הוא להפוך לאשת מקצוע מדהימה.

שבווינר  מורידה את חובשת המקצוע וחובש את המקצוע,  וחובשת את כובע אשת המכירות.

או.קיי זה חלק ממה שהיא צריכה לעשות זה המהותי הזה חשוב, מאוד קשה להגזים בכמה שזה חשוב.

כי זה כמו בשיחת מכירה אני מאחל לכם שאתם עושים הרבה שיחות מכירה.

פריק של צמיחה אישית

זה דבר מלמד בצורה בלתי רגילה מאוד טוב לצמיחה אישית, אני הפריק של צמיחה אישית.

זה אחד הדברים העיקריים שאני עושה בחיים שלי כבר 22 שנה באופן מאוד הייתי אומר אינטנסיבי.

היא צריכה להידבק כל הוובינר למקום הזה של להיות אשת המחיר.

עכשיו חלק מזה וחלק מכל מה שאנחנו עושים כדי למכור כמו שצריך הנה הנקודה השלישית.

הנקודה השלישית היא יצירת סמכות, אוטוריטה לקוחות כאשר הם לא מחזיקים מאתנו לא רואים בנו אוטוריטה.

הם לא יקנו מאתנו זה מאוד פשוט.

עד שהם לא יבינו שאנחנו אנשי המקצוע עד שהם לא ירגישו את זה ירגישו את זה בגוף.

ירגישו את זה בלב, לא ירגישו שהם סומכים עלינו, שאנחנו אלה שיודעים לתת להם פתרון אמיתי.

הם לא ירצו לקנות מאתנו.

וובינר – המפתח להצלחה תהפכו את עצמכם לסמכות

זה (גמגום) זה אפילו גדול מהם והתפקיד שלנו זה לגרום ולהפוך את עצמנו לאוטוריטה.

יצירת האוטוריטה, אם רוצים לדעת איך זה קורה פשוט צריך לחשוב על דמותו אוטורטיבת.

למשל, קחו בן אדם שאם הייתם איתו.

אם ראיתם אותו מופיע אני מניח שכולנו פה הבנו שהוא מאוד סמכותי זה פרזידנט אובמה.

כרגע זה הנשיא לשעבר, הבן אדם עומד מול דוכן.

הוא מדבר לאט הוא מדבר רהוט, הוא מדבר שקול את הטון של הקול שלו.

שיש לו טון כל מאוד עמוק אני לא מתיימר לחקות.

אבל הדיבור הזה שהוא שוקל כל מילה ולכל דבר יש משקל וכל דבר מכוון.

וכל דבר הוא חלק ממערך שהוא רצה לשדר.

חלק מנאום חלק מהאמירה, חלק מאסטרטגיה, זה דבר שחשוב שנסגל לעצמנו.

את הדבר הזה אפשר לעשות בכל מיני בכל מיני דברים אחד, כל מיני אמצעים.

אחד האמצעים שיראו אותנו הרבה, אנחנו צריכים להראות שיראו אותנו ישמעו אותנו.

אם אנחנו טובים בכתיבה לפרסם את הכתיבה, אם בדיבור, בדיבור.

תדברו רהוט וברור!

עם בסרטונים להראות אותנו בסרטונים, לראות שיראו אותנו.

ולתת מידע. 

לתת מידע שמציג אותנו כברי סמכא, לעניין זה אני כותב כל יום בין חמישה לבין 5 לעשר פעמים בשבו.

אני מפרסם פוסט בפייסבוק הפרטי שלי, באתר שלי, בלינקדין ונכנס עכשיו לעוד אמצעי שיווק למה?

כי כדי שאנשים יחזיקו ממך אוטוריטה אתה צריך להיות יותר טוב מהממוצע ועדיף שתהיה הרבה יותר טוב.

מה עושה הממוצע? 

לא כותב פעם ביום, קשה קשה, חברים, זה קשה, זה מפרך.

תהיו מעל הממוצע

צריך לעשות דבר שהוא מעל לממוצע, אז לאתגר את עצמנו.

אז אנחנו יוצרים סמכות בעזרת זה שאנחנו מאתגרים את עצמנו, אנחנו הופכים למצוינים.

אנחנו דואגים להיות מאוד מכוונים כן, חלק מזה זה הטונציה.

הטונציה קצב הדיבור אחד הדברים שגם אמרתי לאותה לקוחה היום.

היא מתחילה את הוובינר ושואלת את האנשים אחרי כל פסקה, בסדר?

בסדר, בסדר, היא לא מחכה לתשובה והיא לא תקבל תשובה את זה כולם יודעים.

אבל אין שום צורך לשאול בסדר, כמו שאני אשאל אתכם עכשיו בסדר?

אני לא צריך אישור שלכם אם הייתי מחפש אישור של אדם שמקשיב לי, היינו צריכים להחליף תפקידים.

אני לא מחפש אישור, אני כבר מאשר את עצמי.

זה חלק מהאוטוריטה אישרתי לעצמי שאני טוב, שאני איכותי אני חזק יש לי עוצמה, יש לי את האמירה אני אומר אותה נכון.

תעזו להיות סמכות

הגענו לנקודה רביעית אני חוזר רגע על הנקודות שאמרנו עד עכשיו.

דיברנו למה וובינר מוכר מעולה.

ולמה יש כאלה שלא מוכרים או מוכרים לא טוב. 

אמרנו קודם כל מחקר, כאבים, שאיפות ומטבעות לשון.

דיברנו על נקודה שנייה, לבחור את הכובע הנכון, על יצירת סמכות, ועכשיו אנחנו מדברים על סיפורי הצלחה.

אתם יכולים לבסס וובינר על כאב, אני מאוד מאוד מאוד לא אוהב מכירה מבוססת כאב.

כאב, חייבים להשתמש בכאב, אבל לבסס מכירה על כאב, הבעיה העיקרית שזה מביא לקוחות שכואב להם.

ואני אישית מאוד לא אוהב לקוחות שבאים כי כואב להם.

אני אוהב לקוחות שבאים עם שאיפה גדולה להצליח, הם הרבה יותר מעניינים, הם רוצים יותר, הם משמחים יותר.

יש להם אנרגיה, קל להם לשלם, הם אופטימיים.

קל להם להתחבר לשאיפות שאני מוביל אותם, שאני רוצה לקחת אותם רחוק. בשבילי זה הרבה יותר טוב.

אני אוהב את זה.

האם גם אתם אוהבים את זה?

תבססו אתה הוובינר על שאיפות

אני מציע לכם, אם לא,(גמגום) אם לא אם אתם עדיין לא, לאהוב את זה ולפעול.

אבל אנחנו רוצים לבסס את הוובינר על שאיפה איך עושים דבר כזה?

פחות מתעסקים בכאב ויותר מתעסקים בהצלחות.

איך מתעסקים בהצלחות?

מראים סיפורי הצלחה, סיפורי הצלחה, יש להם עוצמה שאי אפשר להתכחש לה.

זה דבר עם כוח מטורף.

באותו מצב משפחתי והוא מסביר לך, במקום שעכשיו כל כך כואב לך, אני הצלחתי.

מאוד קשה להתכחש לזה.

מה יניע אותכם קדימה?

זה מניע אותך קדימה בצורה שהיא מטורפת.

ולכן זה כל כך חזק.

באופן טבעי, כאשר לקוחות מצליחים אתה לא צריך להשקיע המון אנרגיה.

לפעמים אתה פשוט יכול לשאול בן אדם אם הוא רוצה לתת לך עדות.

קרה לי לא מזמן, יום אחרי או באותו לילה, אותו בן אדם פרסם הודעה בקבוצת פייסבוק מהגדולות כרגע בישראל.

שבעזרת מוצר שבניתי לו, שכתבתי לו, שבועיים מהרגע שהמוצר עלה לאוויר הוא הכניס לקוחות במאה 1000 ש"ח.

בדקתי ואכן זה כך.

עכשיו אני לא ביקשתי ממנו עדות כזאת, ביקשתי ממנו, אם אתה מוכן לכתוב לי משהו שאני אוכל להראות.

הוא עשה את זה באופן עצמאי.

זה היה מטורף קיבלתי אחרי זה מבול אדיר של פניות.

זה מה שנקרא עדות לקוח או.קיי?

אז להכניס לוובינר ובתהליך של המכירה לפניו תהליך של השיווק להכניס עדויות לקוח.

עכשיו, כל זה, כל הדברים האלה שאמרנו עד עכשיו הגענו לנקודה 6 בהירות של מצגת.

לא יעבדו בלי בהירות של מצגת.

אני אתן לכם מעט מאוד נקודות.

סיכום נקודות מפתח

אבל סופר חשובות שיסדרו לכם את החשיבה בצורה בלתי רגילה.

המסר שלכם חייב להיות בהיר מאוד.

את זה אתם כבר יודעים.

אבל אולי לא נתנו לכם חוקי אצבע פשוטים לגרום למסר להיות כל כך בהיר.

הדבר הראשון, אתם מסתכלים על כל דף במצגת כדף בפני עצמו.

ואתם צריכים בדף לייצר היררכיה ברורה.

מי שנכנס ומסתכל בו, הוא צריך להסתכל ולהגיד זה יותר חשוב מזה, וזה יותר חשוב מזה.

בדף אחד מובע רעיון אחד, אתם לא מביאים שלל רעיונות לדף אחד.

ואם יש לכם נאמר 6 שורות טקסט ואתם, ואתם רוצים שהעליונה הכותרת אחרי זה כותרת משנה ואחרי זה טקסט, שורה ראשונה היא הכי גדולה.

השורות האחרות, אתם קובעים.

3, שלושה סוגי טקסט שיופיעו בדף, הכותרת היא בגודל הגדול ביותר, כותרת המשנה בגודל יותר קטן והטקסט עצמו, בגודל הכי קטן.

תעבדו מסודר

ואז יש לכם היררכיה ברורה.

דבר שני שאתם עושים מלבד הגודל, אתם עושים המיקום.

המיקום הוא תואם לגודל, מה שגדול למעלה, מה שיותר קטן למטה.

סידרתם את זה סידרתם לבן אדם את העין.

המסר לא מבולבל, המסר שלכם ישר, המסר הוא צלול.

עכשיו יש לכם גם מעט צבעים.

מקום קבוע, אתם לא מזיזים אותו.

לא מבלבלים.

נקודה 7 – יצירת מעורבות

הגענו לנקודה 7 יש לי פה 20 דקות, אני קצת אחרוג, נקודה 7 היא יצירת מעורבות.

איך אתם גורמים לקהל להיות מעורב? אתם נותנים את הנשמה בתכנון ובחשיבה ובעשיה כדי שהדבר הזה יקרה. 

אתם אומרים לבן אדם, שהוא יקרא שהוא יבין, שהוא ילמד שהוא התעניין, אתם כבר יוצרים את הציפייה הזאת.

הוא מגיע לדף נחיתה כבר אתם, כבר אתם מספרים לו על דבר מגניב ומעניין שהולך לקרות.

הוא מגיע לדף התודה.

יש לכם שם כבר הזדמנות מעולה ממש לערב אותו הוא יכול למלא שאלון.

הוא יכול לשלוח ווטסאפ לחבר.

כאשר אתם מזמינים אותו לוובינר, אתם מזמינים אותו במיילים ובהודעות גם שם תשלחו אותו למקומות.

ורצוי לדף התודה שהוא יכול לראות סרטונים, או שהוא יכול להזמין חבר, או שהוא יכול למלות את השאלון.

אם הוא עוד לא מילא ואם הוא גם מילא זו יידלק על זה במילא, אז זה בסדר.

תתערבו אותו בזמן הובינר, שאלות תשובות, לשאול את האנשים מה הם רוצים, מה הם חושבים, מה דעתם על.

בדרך כלל בצורה מאוד מאוד מאוד מינורית, זאת אומרת מה דעתכם, כן או לא?

וובינר- אז מה אתם בוחרים?

אחת עד 5 מה אתם בוחרים?

שאלות מאוד חד ערכיות,  מאוד מאוד לינאריות. ע

כשיו שמתם לב, הבטחתי לכם 7 נקודות, אבל אני אתן 8.  

8 זה בונוס, טעויות שלא עושים, טעויות קשות שלא עושים.

אחד לא נותנים לאנשים לעשות פעילויות ביניהם בזמן הוובינר.

אין דבר כזה טוב, קחו עכשיו דקה וביניכם לבין עצמכם תשחקו משחק איקס מיקס דריקס.

ומישהו ינצח והוא יהיה מספר אחד או כל דבר אחר כזה.

אתם לא אתם לא אתם(גמגום) המיקוד שלהם?

צריך להיות בכם, אתם מרכז, מרכז העניינים.

תבחרו להצליח – תהיו ברורים

דבר שני, לא מערבבים הכל אומרים בצורה לינארית מסודרת בלי, נזכרתי בזה וזה וזה וזה.

אם זה נקודה חיונית שכחת משהו, הוא חשוב מאוד, אין בעיה תאמרו אותו תשתדלו מאוד שלא.

אני כבר אומר, לפני וובינר קחו את הזמן, קחו את הזמן להתכונן עם זה וובינר, (גמגום) שעוד לא עשיתם אז בכלל.

אם כבר עשיתם, קחו לכם  את השעה שעתיים או 3 להתכונן לשבת על זה, לשנן את הדברים, לדעת את הסדר.

יכול להיות שבוובינר משהו יציק לכם.

אולי תהיה איזה הפרעה טכנית, אולי שאלה לא צפויה, אולי כל מיני דברים יכולים לקרות.

אתם צריכים לשלוט נורא טוב, בסדר הדברים.

וובינר -מנוחה לפני הכול

קחו לעצמכם לעצמכם חצי שעה, שעה לפני הוובינר ותנוחו פשוט עשו הפסקה.

תעשו הפסקה תירגעו, תעבירו לעצמכם במוח מה הולך לקרות שם תהיו שקטים.

תגיעו שקטים, תהיו שמחים ותעשו וובינר מדהים.

עוד דבר שאתם לא עושים, לא שולחים אנשים ל קישורים חיצוניים בזמן הווינר.

לא להתחבר לקבוצת פייסבוק שלכם, לא לשום דבר, פשוט לא מוציאים אותם.

כל הזמן, מיקוד, מיקוד, מיקוד, מיקוד עכשיו למה נתתי את הבונוס הזה?

את הנקודה השמינית, כאחד דברים שאתם רוצים לתת לאנשים להרגיש שנתתם מעבר.

הכי טוב שיש פלוס הוספתם עמדתם בדיבור שלכם וככה זוכרים אתכם.

לסיום, אני רוצה לעבור על 7 נקודות והשמינית האחרונה.

למה בסוף יש וובינר שהוא מוכר מעולה, ויש כזה שמוכר שלא משהו? 

7 הנקודות.

אחד מחקר, מחקר לקוח, כאבים, שאיפות ומטבעות לשון.

שתיים כובעים, לבחור את הכובע הנכון, הכובע הנכון לוובינר זה לא איש המקצוע אלא איש המכירות.

עם כל הקונוטציות החיוביות קשוב בתשומת לב, אסרטיבי חכם, נותן פתרונות יודע סמכותי, עוזר, תומך, כמובן בלשון נקבה למי שאינו זכר.

אנחנו פה חיים במגבלות השפה העברית, בתור קופירייטר, מן הסתם אני חי את זה כל, כל הזמן. 

3 יצירת סמכות במודעות בדף הנחיתה בדף התודעה בוובינר עצמו ולאחריו תמיד כבעלי עסק כבעלי עסקים.

כאנשי מקצוע אתם האוטוריטה אתם האוטוריטה הכי גדולה בשוק לעיניכם. 

וובינר – סיפורי הצלחה, זה תמיד מוכר

4 סיפורי הצלחה, סיפורי הצלחה, אין יותר טוב מזה בשביל לייצר הצלחות נוספות. ולייצר מכירות.

5 ליצור תהליכים לינארים להיות ברורים, לתת ללקוחות שלכם תהליכים סדורים וברורים.  

6 בהירות של מצגת , היא צריכה להיות מאוד ברורה, ליצור היררכיה של מקום וגודל טקסט וצבעים ובכל (גמגום) בכל שקף וצבעים לבחור מעט צבעים. 

7 יצירת מעורבות, לבחור לאפשר לקהל שלכם ולהאיץ בהם להיות מעורבים, ליצור מעורבות.  

טעויות שלא עושים

ו8  טעויות שלא עושים.

אנשים לא עושים פעילות ביניהם בזמן הוובינר.

אתם לא דוחפים אותם לשם, אתם משתדלים מאוד להגיד את הדברים בצורה מסודרת.

אתם לא שולחים אותם לקישורים חיצוניים וכשלעצמכם אתם לוקחים את הזמן.

שולטים בווינר פיקס ודואגים לנוח לפניו.

שיהיה לכם בהמון הצלחה.

הדברים האלה, אלה הדברים שאני עושה פאנלים כתיבת פאנל לווינרים.

שיהיה בהצלחה.

תהנו מכל רגע, תעשו חיים משוגעים ויאללה תעופו על עצמכם ותעשו הרבה מכירות.

ישעיה וויב , קופירייטר ממיר.

(מוזיקה)

וובינר – סיכום של רועי לפרק

רועי ריבק

אז תודה רבה רבה לישעיהו שהסכים לבוא ולהתארח בפודקאסט.

אני באמת גם אנחנו חברים בפייסבוק וגם אני רואה מה שישעיהו מפרסם כמובן גם רשום לניוזלטר שלו והכל.

ובאמת, כל מה שקשור לכתיבה ואיך למשוך באמצעות מילים, לא רק לווינר בכלל.

הכתיבה היום יש משמעות מאוד מאוד גדולה להצלחת המהלך השיווקי שלנו, ולי הדבר הזה מתבטא בכסף.

לפעמים מסתכלים על זה כמשהו שהוא או.קיי.

נשאיר את זה לקופירייטר באמת, היום אפילו החברות הגדולות ביותר מבינים שלמילים יש משמעות.

הרבה מהם מעסיקים כבר קופירייטרים, in house עושים זה בחברות הייטק ובחברות שיווק גדולות.

המילים יש להם המון, המון המון משמעות.

זה דברים ששווה ליישם אותם.

מה שווה לכם ליישם?

גם אם זה מי פוסט, או ב, אם זה אימייל מרקטינג או אפילו אם זה אתרי אי קומרס.

אנחנו צריכים לדעת למכור באמצעות המילים.

לדעת להגיד את הדבר הנכון זה משהו שהוא באמת זה אמנות.

או באמת לתרגל וככל שמתרגלים את זה המוח הוא כמו שריר.

וגם אם לא לעשות את זה בעצמכם.

אני די בטוח שהלקוחות הפוטנציאליים יתחברו לזה.

רואים בנתונים שלפי מה שעבד בעבר, הדבר הזה ימיר לנו בצורה טובה.

ואנחנו צריכים לחשוב ככה.

דרכים ליצירת קשר עם רועי

ואנחנו צריכים לבוא מנקודת מבט של איך אנחנו באמצעות כתיבה מייצרים כסף.

וזה משהו שקורה כל עזבו כל יום, כל שעה, כל דקה, זה משהו שפשוט קורה.

אז שוב תודה רבה לישעיהו שהסכים לבוא ולהתארח.

אני רוצה להזמין אתכם לבלוג באתר שלי לערוץ היוטיוב לאינסטגרם מי שלא עוקב, תעקבו.

עמוד פייסבוק, לינקדאין בכל הפלטפורמות יש לפני הפרק הזה עוד 52 אם זה הפרק הראשון שאתם שומעים.

כמובן לחזור אחורה.

וכמובן יש לכם שאלות, אני בטוח שאתם יכולים לשלוח לישעיהו הודעות לי הודעות.

דברו איתנו ואנחנו נשמח לשמוע מכם.

אנחנו נתראה בפרק הבא.

תודה רבה רבה לכם שאתם מאזינים אף פעם לא מובן מאליו יאללה בי.

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש