פרק 48 - איך להפוך את הוואטסאפ לכלי שיווק ושירות לעסק שלכם

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 48 בפודקאסט לבן על שחור התארח דולב חיוט דיברנו על כלי שיווק ושירות שכולם מכירים – ווצאפ.

הבעלים של בולדוג פתרונות מדיה.

נושאים מתוך הפרק:

מה הופך את וואטסאפ לכל אידיאלי לשיווק ולשירות? 

מה אפשרויות הקיימות בוואטסאפ? 

איך אפשר לקחת את השיווק והשירות בוואטסאפ לרמה הגבוה ביותר. לאתר של בולדוג 

תמלול הפרק:

רועי ריבק

שלום לכולם פרק 48 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג אסטרטגי ודיגיטל.

הפרק הזה הוא בנושא איך להפוך את הוואטסאפ לאותו כלי שירות ושיווק שהעסק שלכם צריך.

יש לנו אורח מיוחד שנציג אותו אחרי המוזיקה, נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק.

(מוזיקה)

האורח  שלנו, הפרק הזה הוא דולב חיות, דולב הוא הבעלים של בולדוג פתרונות מדיה ויש לו תוכנה שהיא מדהימה, שכל מה שקשור לוואטסאפ כסוג של כלי שיווק ושירות. דולב הולך לספר לכם איך לקחת את העסק שלכם הכי קדימה מבחינת שירות, מבחינת פתרונות שאפשר לבצע באמצעות ווטסאפ וחיבורים שונים לאפליקציות ובאמת מדובר בעולם שלם שאין בו גבולות. אז דולב הבמה כולה שלך.

(מוזיקה)

דולב חיות

מה קורה חברים, אני רוצה לדבר איתכם היום על וואטסאפ ביזנס.

ואיך הופכים אותו בעצם לכלי שיווקי מרכזי בעסק שלכם.

קודם כל נעים להתארח פה אצל רועי בפודקאסט פעם ראשונה.

פודקאסט, פצצה למי שעדיין לא עוקב ואנשי שיווק מרקטינג, מנהלי מוצר, מעצבים, אנשי אוטומציה הפודקאסט הזה בשבילכם.

אז ככה בקצרה, בוא נתחיל.

המשמעות של ווטסאפ בעסק שלנו, איך זה התחיל, למה זה התחיל, מה קורה כיום, מה יקרה בעתיד?

כל זה בעצם נסקור את זה עכשיו בכמה הדקות שיש לי אתכם.

אז בעיקר, וואטסאפ אפליקציה מבית פייסבוק כולנו מכירים.

יש לנו את הוואטסאפ הרגיל ויש לנו את וואטסאפ ביזנס.

ווצאפ ווב – כלי שיווק ושירות

וואטסאפ ביזנס המטרה שלו זה בעצם לבצע את ההפרדה האפליקציה רגילה לטובת בעלי העסקים.

מה שמבדיל את ווטסאפ ביזנס מהאפליקציה הרגילה.

זה בעצם כמה יכולות כמו, פרופיל עסקי, כמו שיש לכם דף עסקי בפייסבוק באינסטגרם.

בעצם יש דף עסקי בוואטסאפ.

שהוא כולל את הכתובת של העסק תמונת פרופיל, אתר, שעות פתיחה, טלפון, מייל, רשתות חברתיות ועוד.

יש אפשרות מאוד מאוד מיוחדת ושימושית לייצר קטלוג עסקי.

שהוא בעצם כוללת המוצרים או השירותים שלכם. יש שם אפשרות למענה אוטומטי כאשר אתם לא זמינים.

יש אפשרות ליצור הודעת פתיחה ללקוח ש פונה אליכם בפעם הראשונה.

למה צריך לצפות מכל כלי שיווק ושירות כמו ווצאפ?

אפשר לתייג לקוחות בלייבלים למשל, ליד חם ליד קר, מתעניין, ללקוח קיים.

הגיע מהפייסבוק, הגיע מ הוואטסאפ, משפחה, חברים וכו וכו.

בעצם זה הפיצ'רים העיקריים שמבדילים את האפליקציה של וואטסאפ, ביזנס באפליקציה רגילה.

שימו לב שאתם באפליקציה רגילה.

תנהלו כנראה שיחות עם משפחה, חברים ולקוחות, קולגות ובעצם כדאי לעשות את ההפרדה הזאתי.

למי שעוד לא עשה זה הזמן.

אז בעצם כמו כל שינוי שקורה בעולם, אמרנו שנזכור ככה את וואטסאפ מההתחלה.

וואטסאפ נכנסו בערך 2012 ככה באפליקציה עצמאית.

פייסבוק קנתה אותם לקראת.

האם לכל עסק כדאי שיהיה ווצאפ ביזנס?

בוא נגיד קיץ 2015 מאז, מה שקרה זה הרבה רגולציות, הרבה שינויים.

אני יכול לספר לכם שבסביבות 2016 פייסבוק הודיעה שהיא בעצם פותחת את ה איי פי איי למפתחים עבור המסנג'ר מי שזוכר.

ואז באמת האשמה טררם גדול, אנשים שהלכו שם ספאם ובנו צ'אטבוטים.

פייסבוק אמרה או קיי, זה לא יקרה יותר.

ובעצם מה שקרה בוואטסאפ שכיום בשביל לשלוח למשל, הלו לבנות צ'אטבוטים בוואטסאפ.

צריך להיות מאושר על ידי פייסבוק, שזה נרחיב על זה בהמשך, זה ככה בקצרה על העבר.

כיום שוב יש לנו את ווטסאפ הרגיל, וואטסאפ ביזנס, לוואטסאפ ביזנס יש גם אי פי איי.

מחפשים כלי לשיווק ושירות איכותי – על ווצאפ חשבתם?!

מה שזה אומר זה שליחה אוטומטית של הודעות בעצם, בעצם גישה, סוג של שער אל חשבון הוואטצאפ שלכם.

ולאט לאט כמו שאתם רואים כל שינוי טכנולוגי שיש כרגע בעולם כמו טלגרם.

כמו סיגנל לאט לאט אנשי שיווק מאמצים אותו בעצם.

ובצדק.

אתם יודעים, המוח הישראלי לא מפסיק לחדש לנו.

ובעצם הדרישות מהלקוחות הם להתנהל בוואטסאפ כל השיווק שלנו מתחיל לקרות בוואטסאפ.

מה שפעם היה ב אס אמ אסים ובמיילים, כמובן בנוסף, לא במקום.

וכתוצאה מכך נוצרו כל מיני פלטפורמות לשיווק לשירות לקוחות בוואטסאפ.

במקרה מתארח כאן היום אני, אני הבעלים של בולדוג דבליו פי  שזאת בעצם שהקמנו לטובת הדבר הזה.

בקצרה על הפלטפורמה, הפלטפורמה בעצם עוזרת לנו לייצר תהליכי אוטומציה באמצעות ווטסאפ.

לשמש מוקד שירות לקוחות דו כיווני זאת אומרת גם לשלוח גם לקבל.

ככה על קצה המזלג באמת כמה מהיכולות, שליחת לידים לוואטסאפ בנוסף.

תהיו חכמים ויצירתיים במיתוג העסק שלכם, אל תשלחו ספאם!!!

כמובן למייל לאס אמ אס שליחת קישור לזום לפני הפגישה, אחרי הפגישה.

אפשרות לתזמן הודעה למשל לפני וובינר, אחרי וובינר.

פגישה ביומן גוגל, הודעות תודה לאחר רכישת מוצר בחנות וו קומרס לדוגמא.

שליחת תזכורות, התראות לתשלום גבייה כל מיני כאלה.

כמובן זה בחלק של השליחה.

יש לנו גם את החלק של הצ'ט שזה בעצם צ'ט פנימי.

וואטסאפ ווב על סטרואידים

עם הרבה הרבה יכולות אני קורא לזה וואטסאפ ווב על סטרואידים.

יש לנו שמה סגירה של פניות, טיפול בלקוחות, תיוק בלייבלים, סוג של סי אר אמ  פנימי כזה.

אפשרות להתחבר מספר מחשבים לאותו חשבון בעצם. ועוד,ועוד ועוד

המערכת בעצם מבוססת וואטסאפ ווב.

מה שזה אומר זה בעצם שאם בחלק הראשון של הפודקאסט דיברנו על האימות של פייסבוק.

אז כן לא צריך את תהליך האימות בעצם, מערכת מבוססת על וואטסאפ ווב.

כמו שאתם מתחברים לוואטסאפ ווב פשוט, סורקים ברקוד, ואתם מחוברים, זהו שתי צעדים.

יש לנו כמובן מסלולים גמישים במערכת, השימוש בה הוא באמת באמת באמת כיד הדמיון.

ניתן לייצר מגוון תהליכי אוטומציה תתקדמי גם שליחה של קבצים, שליחה של הודעות קוליות, שליחה של מיקום פתיחה של קבוצות.

ווצאפ כלי שיווק ושירות – האם זה באמת עובד?

יש לנו כמובן, אינטגרציה עם אינטגרציה. עם טגרומט, עם זפייר יש לנו האיי פי איי בלמעלה מעשר שפות.

יש כמובן כמובן שבע ימי ניסיון במערכת.

אתם יכולים לפתוח משתמש לנסות אותה.

לקראת סוף הניסיון ככה ניצור אתכם קשר לגבי הישארות כמנוי בעצם.

יש לנו תמיכה בצ'אט, יש לנו תמיכה בוואטסאפ, יש לנו תמיכה באתר.

בעיקרון המערכת היא לא דורשת רקע טכני מסוים.

אבל על מנת למקסם את התוצאות שלכם ולהגיע ליכולות כמה שיותר גבוהות.

עדיף להגיע עם רקע באוטומציות או בשיווק. זה ככה בקטע הזה של המערכת בקצרה.

נחזור לאיך אנחנו משתמשים בוואטסאפ בעסק.

כלי שיווק ושירות כמו ווטסאפ יודעים להבדיל בין פעם לבין הודעות רגילות יש להם את האלגוריתמים לכך.

שימו לב שאתם לוחצים על אישור ולא דווח כספאם.

ווצאפ ביזנס – האם זה מסובך לשווק באמצעותו?

מה שעלול לגרום בעצם לחסימה של המשתמש שיצר אתכם קשר.

עכשיו זה לא שהם מערימים את כל הקשיים האלה בכוונה.

הם יודעים שהנכס הזה שנקרא ווטסאפ הוא נכס באמת עיקרי שלה.

כמה שזה נראה שפייסבוק זה הנכס הרווחי אמנם.

אבל כל כלי שיווק ושירות כדוגמת ווטסאפ לא רוצים להגיע למצב של ספאם, כמו שקורה באס אמ אסים, כמו שקורה במקומות אחרים.

 וזה לא דבר רע, זאת אומרת אף אחד לא רוצה פרסומות יקפצו לו פתאום לוואטסאפ.

או שנתחיל לקבל ספאם מאנשים שאנחנו לא מכירים.

בעצם יש פה סוג של מנגנון הגנה ואפשר לנצל אותו לטובה כמובן, נחזור על החלק של האישור של ווטסאפ.

אז בעצם לוואטסאפ מבית פייסבוק.

ווצאפ לעסק – לאיזה עסקים זה מתאים?

יותר נכון לפייסבוק יש כמה שותפים רשמיים שבעצם הם אחראים על התהליך של הרישום.

והאימות שלכם מול פייסבוק.

מגישים טפסים מאמתים בעצם את הוואטצאפ ביזנס.

כמובן שזה דורש אימות של הביזנס מנג'ר שלכם זאת אומרת שחייב פייסבוק.

חייו חשבון מודעות ומפה השמיים הם הגבול.

אפשר לייצר באמת תהליכי אוטומציה שפשוט יניחו לכם את העסק קדימה גם בשיווק, גם במכירות, גם בשירות לקוחות.

אחרי שהמספר מאושר בעצם אנחנו יכולים לבחור לעבוד עם אחד הספקים שיש כיום הרשמיים.

זה נקרא ככה בהגה מקצועית.

ואז בעצם יש לכם שתי אפשרויות.

או ליצור קשר יזום עם הלקוחות במסגרת חלון זמן של 24 שעות ועם הודעות טמפלייט שאושרו מראש.

מה זה מערכת צד ג'?

זאת אומרת, אתם לא יכולים, בניגוד אליי, שאני נחשב מערכת צד גימל.

אני ועוד רבים, שככה השליחה של הודעות היא מידית ולא צריך שום אישור.

דרך הספקים הרשמיים אתם בעצם צריכים לאשר הודעות טמפלייט.

שזה ממש הודעות מוכנות מראש עוברות אישור, ככה שאתם לא יכולים לשלוח כל מה שתרצו.

ברגע שהלקוח עונה יש לכם שוב חלון זמן של 24 שעות להמשיך אתו את השיחה כמו שאתם רגילים.

כמו שאתם יודעים, אין פה כבר חוקים.

ובעצם משלמים לוואטסאפ ולס

פקים על כל הודעה של פרסום בכל כלי שיווק ושירות ממש גרושים בודדים, אבל עדיין התשלום הוא פר הודעה.

לעומת מערכות כמונו שפשוט מבוססות וואטסאפ ווב והתשלום הוא כמעט ולא מוגבל.

זאת אומרת כמה שקלים לאלפי ועשרות אלפי הודעות.

כלי שיווק ושירות – תשלחו לאלפי ועשרות אלפי לקוחות הודעות בקלות…

כאילו, זה במוני מונים שונה לחלוטין מהספקים הרשמיים לטובה ולרעה כמובן.

החיבור תלוי, זאת אומרת חייב מכשיר עם אינטרנט יציב בחיבור של מספר רשמי, לא חייב מכשיר.

ז"א המספר מחובר ישירות לאיי י איי קחו בחשבון את היתרונות, את החסרונות.

אם תרצו כמובן להתחבר מוואטסאפ ווב אתם לא יכולים, אתם חייבים לעבוד עם ספק רשמי.

לשלם לו עבור המוקד שיחות הזה כדי לראות את הצ'אטים.

זה ככה בקצרה, אני זמין, חברים מי ש צריך אותנו, בולדוג מקף דבליו סי או נקודה אי אל.

שמחתי להיות פה היום, תודה לך רועי על ההזדמנות.

סיכום הפרק

אחלה יום, אחלה שבוע ותדוורו בכיף באופן חוקי ויאללה תתקדמו לוואטסאפ אנחנו כאן.

(מוזיקה)

מה יש לרועי לומר על כלי שיווק ושירות כמו ווצאפ לשיווק העסק שלכם?

רועי ריבק

אז תודה רבה לדולב שהסכים לבוא להתארח בפודקאסט.

כולם מתכתבים שם, זאת הפלטפורמה ללא ספק.

עכשיו, אם להגיד את האמת, היה לי פוסט מאוד נוקב לגבי עבודה עם הוואטסאפ שהוא כלי שיווק ושירות מוביל.

כי הם מאוד אוהבים לעבוד עם הוואטסאפ.

מאוד קשה לעשות את זה בדיירקט מסג'ינג בגלל שיש מעין זילות, בגלל העובר נגישות שיש לזה.

עכשיו, ברגע שאנחנו מבצעים תקשורת שבצורה ישירה בפלטפורמה שאנחנו רגילים בעצם להתכתב בה עם חברים או עם משפחה.

ולפעמים בזמן עבודה, זה משהו שיכול מאוד להקשות על הצד שמקבל משימה.

או צריך לבצע איזה פעולה כי הדברים עוברים בצורה מסוימת.

שיווק דרך ווצאפ – האם זה כדאי?

בין אם זה הודעת טקסט שכל פעם יורדים שורות ולא כותבים את זה לא בצורה מסודרת או בהודעות קוליות.

שזה כולנו לדעתי יסכימו שאתה מקבל איזה הודעת הודעה קולית ארוכה באורך של פודקאסט.

אז אתה מתבייש שככה שלחו לך את זה.

זאת אומרת בעסקים b2c לשירות לקוחות.

גם אם אנחנו ברמה של לתת שירות ללקוחות גם אם זה b2b יחסית זה בסדר.

לתת שם את המענה ואת, בעצם להיות שם בשביל הלקוח.

אז אם כמה שאני פחות ממליץ עליה לעבודה בנושא של משימות ועבודה עם לקוחות והכל.

היא כל כך נגישה והלקוחות יכולים לקבל את המענה הכי מהיר ישירות לטלפון.

באפליקציה שנמצאים בה כל כך הרבה, אין לזה תחליף.

בעצם ועם האפשרויות והדברים שדולב הציג שאפשר לעשות, זה באמת השמיים הם הגבול.

עכשיו.

כלי שיווק ושירות כמו ווצאפ – איך משווקים באמצעותו נכון?

אם פעם באמת הדבר הזה היה שמור לה חברות ענק ותאגידים שיכולים להרשות לעצמם לתת שרות באו בוואטסאפ.

אני חושב שהפתרונות שדולב מציעה, פתרונות שכל עסק קטן בינוני קטנטן.

יכול להרשות לעצמו לתת את אותו שירות מצוין ללקוחות להיות שם בשבילו במקום שהוא גם ככה נמצא בו.

ויש לזה יתרון משמעותי.

אני יכול להגיד לכם שלפעמים, האינסטנט הזה, המענה, המהיר, הנגישות זה משהו שבסופו של דבר מאוד מאוד משתלם.

זה סוגר הרבה יותר עסקאות זה הופך אותם ליותר משתלמות באמת.

אי אפשר להסביר את זה, אבל זה משהו שהוא בסופו של דבר חוזר בענק.

אז בנוגע לשירות אין עוררין שזה בעצם הפלטפורמה שהיא הכי הכי כיף לקבל בה שירות.

תהיו מדויקים במסרים שלכם ללקוחות

כמו בכל דבר, זה כמו ששולחים ניוז לטר, אתה בעצם מגיע ישירות לתיבת המייל של לקוחות הקצה שלך.

אבל בוואטסאפ יש לזה יתרון.

זאת אומרת שאנחנו צריכים לראות שהמידע שאנחנו שולחים ללקוחות מבחינת התוכן שלו.

זאת אומרת שאם יש לנו לקוחות שיש להם עניין מסוים במשהו מסוים.

שיהיה להם כיף לקבל שהם לא פשוט נפנפו את ההודעה ויתבאסו שהגענו אליהם בעצם בצורה מאוד.

מאוד מאוד ישירה, זה בעצם להגיע לאיפה שמגיעים הודעות מאוד אישיות.

ואנחנו עושים מהלך שיווקי, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם באמת אנחנו סתם ספאמרים ששולחים משהו שהוא לא רלוונטי ומציק.

או שבאמת הבן אדם שהולך לקבל את ההודעה הזאת, הולך למצוא בה עניין.

הולך למצוא, בה ערך, הולך להפוך כאילו לקרוא את זה בשקיקה.

ולהגיד וואי איזה כיף אני מחכה להודעה הבאה שאקבל.

וככה אנחנו צריכים לחשוב.

תבחרו פתרונות יצירתיים בעולם העסקים

ובאמת הפתרונות היום מתאימים לכל עסק ולא צריך להגיד לכם בעצם.

כמה זה שווה להגיע ישירות למכשיר הסלולרי בהודעה ללקוח הפוטנציאלי שלנו.

אז אין ספק שהפתרון של דולב הוא מדהים.

יצא לי לחקור אותו ולשחק איתו, באמת הוא מציע המון המון אפשרויות.

אז כמובן יהיה לינק שלו בדיסקריפשן שאתם יכולים להיכנס.

יש לדעתי גם חודש חינם אז בכלל אין לכם מה לחשוב פשוט תיכנסו ללינק בדיסקריפשן ותתקינו וצאו לדרך.

(מוזיקה)

אז בלי להרגיש שהגענו לסוף הפרק, אני רוצה להגיד לכם תודה רבה.

אני רוצה להגיד תודה רבה לדולב שהסכים לבוא להתארח בפודקאסט.

תדעו לכם, זה ממש לא פשוט לדבר 20 דקות.

לתת ערך לפתוח מיקרופון, אני מעריך את כל מי שמשתתף בפודקאסט זה באמת לא פשוט.

אני רוצה להזמין אתכם לאתר של דולב.

תקשורת בוואטסאפ זה משהו שמאוד יכול להיטיב עם הלקוחות שלכם.

אני רוצה להזמין אתכם לערוץ היוטיוב שלי אתם יכולים לעשות סבסקרייב.

לאינסגרם פולואו ולאתר שלי יש שם בלוג עם המון מאמרים מעניינים.

למי שזה  הפודקאסט הראשון שהוא שומע, יש עוד 47 פרקים לפני זה.

אתם יכולים לעבור אחד אחד כל פרק חצי שעה של נטו ערך, לפעמים איתי לבד, לפעמים עם אורחים מעניינים,

אז אני בהחלט ממליץ להיכנס ולהאזין.

אתם יכולים לשלוח הודעות, יש קהילה לפודקאסט, לדבר על הפרקים.

אני אשמח לשמוע מכולם ואנחנו נתראה בפרקים הבאים. תודה שהאזנתם יאללה, ביי.

(מוזיקה) 

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש