פרק 45 - איפיון ומיפוי חווית משתמש בעולם דיגיטלי

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

פרק 45 בפודקאסט לבן על שחור- הפרק עסק באיפיון חווית משתמש.

בפרק התארח המייסד והמנכ״ל של סוכנות הדיגיטל אומניס.

לאתר של אומניס

תמלול הפרק:

רועי ריבק

ברוכים הבאים פרק 45 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה אנחנו הולכים לדבר על אפיון ומיפוי חוויית משתמש בעולם דיגיטלי.

מה זה איפיון חווית משתמש?

יש לנו אורח מיוחד שאני אציג אותו אחרי המוזיקה והולך להיות לנו פרק סופר מעניין.

אז אני אתן הקדמה קצרה.

יש היום המון אפליקציות והמון אתרי אינטרנט שלכל אחד מהם יש מטרה מסוימת.

ואנחנו בתור הבעלים, או המשווקים של אותו מוצר.

צריכים לדאוג שהמוצר הזה יודע להוציא את התוצאות הטובות ביותר.

נעבור למוזיקה, נציג את האורח ונתחיל עם הפרק.

(מוסיקה)

הפרק עצמו – בואו נתחיל

אז הפרק הזה האורח שלנו עידו יעקב הוא המייסד והמנהל של סוכנות הדיגיטל אומניס.

ויש לו המון, המון ידע וניסיון לתרום לכם. אז בלי יותר מידי דיבורים מיותרים, עידו הבמה כולה שלך.

(מוסיקה)

עידו יעקב

אהלן לכולם, כיף להיות פה, היום אני רוצה ככה לדבר על מסע לקוח.

אחד מהדברים הכי חשובים כאשר אנחנו באים לאפיין ליצור, לעצב ולפתח אפליקציה או אתר אינטרנט.

אחד מהדברים הכי רגישים וחשובים כאשר אנחנו בעצם ניגשים למשימה.

נדבר על איפיון חווית משתמש.

מסע לקוח הוא ידוע גם באנגלית בתור יוזר ג'רני וזה קשור בקשר ישיר לנושא של איפיון חווית משתמש.

יש כאלה שגם קוראים לו יוזר ג'רני מאפינג.

זה בעצם מתודולוגיה של יוזר שבעצם עובר איזושהי חוויה, לאורך ציר זמן מסוים.

יש כל מיני טכניקות לפי סוגי מוצר או שירות.

או לפי סוג משתמשים לפי מטרות.

ספציפית אצלנו באייג'ינסי זה אחד מהמטודולוגיות הכי חשובות שאנחנו עובדים איתם.

על ידי זה שאנחנו מפעילים אנשי ריסרץ' שאנשי אסטרטגיה ואנשי יו איקס יו איי.

מה זה בעצם איפיון חווית משתמש?

שבסופו של יום כל אנשי צוות הללו צריכים להתממשק עם היוזר הג'רני מאפינג.

בגדול, חלוקת העבודה מדברת על רשימות פיצ'רים, תהליכי זרימה.

מסכים ואנחנו רוצים בעצם שיהיה לנו שירות זורם, כזה שבעצם יש את האווירה.

כל אחד מאתנו יש לו את המוצר שהוא אוהב.

בין אם זה ספוטיפיי או איזושהי אפליקציית סושיאל כזאת או אחרת.

שאתם פשוט לוקחים את הטלפון ואתם מתאהבים בתהליך זרימה שלה.

זה שהכל זורם, עף, רץ.

וכאילו ממש מישהו פתח לכם את המוח וגילה מה אתם חושבים.

ובעצם באם אנחנו יודעים לפצח את היוזר ג'רני.

בעצם להבין מה היוזר אוהב.

זה קשור לנושא של איפיון חווית משתמש.

איך הוא רוצה להגיע לאותם תוצאות.

מה הכאבים שלו ואיך הוא רוצה לעקוף אותם ולהגיע ישירות למטרה המדויקת.

בעצם אז תכננו ופיתחנו יוזר גנרי  מוצלח. כאשר המטרה שלנו זה בעצם להבין מה המחשבה של היוזר.

איפה הוא נמצא, מאיפה הוא מגיע אלינו.

האם הוא הגיע מאיזשהו סושיאל, קמפיין?

או האם הוא הגיע אלינו דרך גוגל?

מה חשוב לדעת על איפיון חווית משתמש?

או האם הוא הגיע אלינו דרך פה לאוזן.

ואיך הסרוויס שלנו בעצם מתחבר אליו.

חשוב בעצם להבין את היקף, את התכלול השלם.

איפה היה זר היה?

לאן הוא  הלך?

מה הוא רוצה למצוא אצלנו?

על מנת לתכנן יוזר ג'רני וזאת לפי המקום שממנו הגיע.

יש פעמים גם שיוזר מגיע ממקום מסוים והמטרה שלו היא לנקודה איקס.

וממקום אחר הוא מגיע והמטרה שלו היא מטרה וויי.

הוא עייף מאוד לתכנן לתכלל את כלל הדברים האלה.

ואחד מהדברים הכי חשובים.

שכאשר עושים מיפוי של מסע אנד טו אנד של יוזר.

זה בעיקר כדי להביא נקודות חולשה באפליקציה, במערכת, באתר שלנו.

ובעצם לגלות כל מיני נקודות חלשות, נקודות חולשה שבאם אנחנו נתקן אותם.

אנחנו ניצור חוויה הרבה יותר משודרגת שתביא אדד וואליו הרבה יותר גבוה ללקוח.

אנחנו רוצים ליצור סוג של מיפוי.

איך יוצרים מיפוי של אתר?

רצוי שהמיפוי עצמו הוא יהיה כמה שיותר עיצובי על מנת שאנחנו בתור אנשים שאנחנו נמשכים מאוד מאוד לדברים ויזואליים.

נוכל לתכנן את, נוכל קודם כל לראות את המיפוי קצה לקצה.

איפה כל הנקודות השונות, איזה סוגי עוזרים מגיעים אלינו.

ובהתאם לזה אנחנו יכולים ללמוד את מה היוזר עבר.

איזה, באיזה חוויה הוא נפל או באיזה פיצ'ר הוא נפל.

או באיזה פרויסס הוא נפל.

לצורך העניין אם יש לנו תהליך של און בורדינג.

ואנחנו קולטים שהוא נפל בשלב שתיים מתוך חמש שזה יחסית מאוד מאוד מוקדם, אז מה קורה שם בשלב שתיים?

ובעצם איך שאנחנו עושים את זה, לפחות אצלנו בייג'ינסי. 

אנחנו בעצם מחלקים את זה לתיאור של מצב לקוח קיים.

ולאחר מכן תיאור של מצב לקוח עתידי.

או תיאור מצב של לקוח חדש, משופר וכו.

כאשר בעצם אנחנו ממפים את הטמפלט.

למטרות איזה אקטיביטיז היוזר עובר?

מה הקשר בין איפיון חווית משתמש וקידום של האתר שלכם בגוגל?

מה הם אותם פיין פוינט?

בעצם, בעצם אני אומר, נגיד, מה המטרה?

שהיוזר יישאר כמה שיותר זמן באפליקציה.

או מה המטרה?

שהיוזר ישים כרטיס אשראי ויסלוק.

איך אני עושה את זה?

אני בעצם בודק את מסלול ה הסליקה שלו.

הוא הלך לעמוד הבית ואז הוא הגיע לעמוד קטגוריה ואז לעמוד מוצר.

או אם זה קמפיין מסוים של מוצר מסויים ואיך עושים איפיון חווית משתמש.

אז האקטיביסטי שלו זה בעצם נחיתה ישירות בעמוד המוצר והפין פווינט זה לצורך העניין.

היוזר נפל בעמוד קטגוריה.

ואז, בהתאם לזה, אנחנו יכולים לתכנן ולראות מה עובד טוב, מה לא עובד טוב.

תמיד חשוב לדעת מה לא עובד טוב…

אפשר להפעיל כל מיני כלים כאלה ואחרים שיכולים לעזור לנו ברמה הויזואלית.

על מנת להבין איפה נקודות הנפילה של היוזר.

להבין מה עובד טוב יותר, להבין מה עובד פחות.  

הצורך של מיפוי מסע לקוח קיים הוא מגיע בעצם מתוך הסיטואציה שאנחנו רוצים להבין.

כל מיני נקודות שהיוזר עובר.

חלק מהם אופיינו עוצבו בזמן מסוים לפי איפיון חווית משתמש.

כאשר הם התערבבו עם רוד מאפ  של משהו אחר.

היו כל מיני ביזנס לוג'יק שבזמנו תכננו שנכון להיום הם כבר לא ואלידיות. 

וצריך להבין את הנקודות שנכון להיום היוזר פוגש את השירות או את המוצר ולאן הוא עובר אחר כך.

בתור אנשי וו איקס או אנשי פרודקט.

בכל שלב בשרשרת הייצור של המוצר שלכם חשוב שתשימו לב לאיפיון חווית משתמש

המטרה שלנו זה בעצם לתכלל את כל האירוע הכולל.

ולהבין באיזה תחומים אנחנו יכולים להיכנס ולעזור לו.

שזה בעצם לעזור לנו.

אנחנו נעשה את כל התהליך הזה על ידי ראיונות עם לקוחות.

ניתוח של אנליטיקס ברמה של מסעות לקוח יש פונקציונלית.

פונקציונליות כזאת בגוגל אנליטיקס ובעוד כלים.

ובנוסף לזה מעבר לניתוח היבש.

אפשר גם להשתמש בכלים שהם יותר ויזואליים שמראים כל מיני נקודות נטישה.

על מנת לזהות כל מיני אזורים חמורים מבחינת נטישה אזורים בעייתיים שבהם אין הקלקות.

תזהו איפה הלקוחות\גולשים נוטשים את המוצר\אתר שלכם

לזהות היכן יש נטישה.

כמו למשל ההרשמה לאפליקציה או נפילה באון בורדינג.

כאשר יוזר רוצה לעלות לשיחה עם איש המכירות שלנו.

אולי זה בעקבות איזושהי אינטגרציה שיש לנו עם גורם צד גימל.

בעצם המטרה שלנו זה לעבור על כל הנקודות שבהם יוזר עובר.

מה גורם לו להתעניין במקום מסוים?

מה גורם לו לאכזבה?

תוך כדי הרעיונות באי דו אי אפשר להכין שאלות, ממש שאלות מבעוד מועד.

לתכנן את הקהל עצמו שאותו אנחנו הולכים לשאול אותו.

זה חלק חשוב מהתחום של איפיון חווית משתמש.

רצוי שהקהל עצמו יהיה כמה שיותר מגוון מכמה שיותר מקומות.

בין אם זה גיאוגרפיים או חווייתיים.

או מאתרים שונים שהוא הגיע אלינו ככל שאנחנו נגע ביותר.

קייס סטאדיז ככל שאנחנו נגע ביותר נקודות קצה, ככה אנחנו בעצם נוכל לתכלל את כלל האירוע.

על כל שלביו.

ובעצם אנחנו נרכז את הכל לפרסונות.

תלמדו לזהות מה הגולשים\לקוחות שלכם מרגישים

נכתוב את הנקודות כאב שלהם, מה אנחנו הולכים לעשות בהקשר של כל פרסונה והפטנט פויינט שלה ובעצם, היתרון הכי חזק במיפוי והסקת מסקנות הזאת.

זה בעצם לקבל תמונה שלמה של כל הבעיות שקדמו לאינטר וויוז שקדמו לנקודת הדגימה.

וביי דה וויי  לגבי דגימות, בעצם מאוד מאוד חשוב שיהיה לנו איזושהי משימה שהיא חוזרת לאורך זמן.

קבועה פעם ברבעון פעם בחודשיים, תלוי שימושים של האפליקציה או של האתר.

על מנת שבעצם התהליך הזה יחזור עוד ועוד ועוד ועוד ועוד ושנוכל כל הזמן.

כל הזמן לטייב את המצב.

ובעצם, אם אני רק קופץ קדימה לגבי מסע לקוח עתידי או מסע לקוח חדש.

בעצם זה אמור לתאר כבר, את החוויה העתידית שבעצם אנחנו רוצים להביא את היוזר לאחר התיקון.

בעצם מה השיא השאיפות שלנו בהקשר הזה.

אותו מסך חדש, בעצם יתאר את הפיצ'רים החדשים.

או את התיקונים הנדרשים מצוות ה אר אן די אחרי שהוא עבר תהליך יו איקס.

מחדש או שיפור במסך מסוים.

אל תפחדו להיות יצירתיים בשילובים שאתם עושים…

או שילוב של פיצ'ר אלף' עם פיצ'ר בית'.

כמובן שאנחנו יכולים גם להכניס שלב ביניים של להראות את המוק אפ או את  ה יו איי  לאותו קהל.

שאנחנו שאלנו אותו קודם ולבדוק באמת עם הדבר הזה עובד עוד לפני שאנחנו מורידים את זה לאר אן די.

אם אנחנו נשרבט איזשהו משהו בצורה מהירה.

זה יכול מאוד לשפר את ההבנה של היוזרים.

ולתת לנו פידבק בצורה מאוד מאוד מהירה לפני שאנחנו השקענו זמן וכסף בפיתוח של הדבר.

ובעצם.

אחרי שאנחנו בעצם מייצרים את הסיטואציה, קיבלנו פידבק מהיוזרים.

אנחנו נטמיע את זה במוצר שלנו ואנחנו נשים את המטריקות החדשות.

כי לאו דווקא המיטריקות הקיימות הן תואמות.

למשל, אחוזי נטישה זה משהו שכמובן הוא מאוד מאוד ברור למדוד אותו בצורה אחוזית.

אז נוכל להבין את היחס המרה לפני השינוי.

ואחרי השינוי.

אפשר להכניס עוד כמה מטריקות באמצע על אם למשל הרחבנו את המוצר או הרחבנו את הפיצ'ר.

אז לא מספיק אחוז נטישה.

תבינו טוב יותר את היוזרים שלכם

אלא אני ארצה להכניס עוד כמה מטריקות על מנת להבין האם השיפור והרחבה שאנחנו עשינו זה עבד.

אנחנו נעשה, אחרי שיש את ה יו איקס יו איי והדיפלומט.

בעצם אנחנו נעשה אחרי שזה עלה לאוויר ואלידציה עם היוזרים.

נעבור איתם שוב פעם מקצה לקצה על מסע.

ונוודא שהקונספט או העיצוב החדש או הפונקציונליות החדשה שהוטמעה אכן תואמת את הציפיות שלהם.

ונוכל ביי דה וויי,  גם על זה לקבל עוד פידבקים על מנת גם את זה לטייב עוד טיפ טיפונת.

עוד כמה דברים, סתם לגבי אופן הרעיון, אז חשוב שתדעו בו עם היוזרים בצורה שהיא קלילה, נעימה, בהירה, ברורה.

לכתוב את התסקים מבעוד מועד, להגיע מאוד מאוד מוכן לשלב האינטרוויוז.

חשוב מאוד לדבר מבחינת מיפוי מסע של תהליך שלם או שאנחנו רוצים בעצם לדגום מסע קטן.

יכול להיות הרבה מאוד פעמים שאנחנו נרצה לא להתחיל תהליך מאוד מאוד גדול.

כי אז אנחנו לא נדע, א' זה ייקח באמת הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד אטרקציות.

אולי דווקא חשוב לקחת אותם בורדינג שהוא שמונה מסכים ולהתמקד רק בשלבים אחד ושתיים לתקן אותם.

למדוד את השיפור ואז נמשיך לשלוש, ארבע וככה הלאה.

תדעו למדוד את השיפור שלכם…

חשוב מאוד לזכור שדרוש פה צוות, בן אדם אחד, מוכשר ככל שיהיה, לא יוכל להקיף את כל הסנריואים.

אולי גם לא ידע יו איקס בצורה מעולה ופרויקט בצורה מעולה ופיתוח בצורה מעולה ו יו איי בצורה מעולה.

ואסטרטגיה בצורה מעולה ומרקטינג בצורה מעולה.

חשוב מאוד לעבוד על הדבר הזה בצורה רצפתית.

מה גם שבריין סטורמינג ופידבק מכל אחד מאנשי הצוות יכול לתבל, לתבל את, לתבל ולתרגם לאיש מקצוע אחר מהצוות.

על איך עושים את זה בצורה יותר נכונה.

למשל איש מרקטינג יכול להסביר לאיש יו איקס מה קורה בשוק, ואיש יו איקס  יכול להסביר לאיש פיתוח.

'למה התכוון המשורר' כשהוא תכנן את המסך החדש.

אפשר לעבוד עם אקסל, אפשר לעבוד עם כל כלי, אפילו נווטס ברמה שתגרום לכם לסדר.

על מנת שזה יסודר יפה שהמידע עצמו יהיה טבלאי ככל שאפשר.

או קיי, אז בנוסף להכול אני רוצה ככה לציין כמה טיפים חשובים שהם יהיו, אפשר לכתוב אותם על הבורד. 

אפשר שהם יהיו סוג של תנ"ך כשמתחילים בעצם לאפיין את מסע הלקוח.

בעצם מה שאנחנו צריכים לעשות בשלב ראשון, אני ככה יגדיר כמה וכמה טיפים בשלבים.

הדבר הראשון זה בעצם אפיון סוג הלקוח או בעצם מי הוא הלקוח החלומי שלנו.

מיהו לקוח החלומות שלכם?

אנחנו צריכים לאתר ולזהות את הקהל הרלוונטי לעשות איזשהו ריסרץ אודות הקהל מהו אוהב, מה פחות אוהב.

 ליצור שאלונים גם ללקוחות קיימים ובמיוחד במיוחד.

לפתח פרופילים אווטארים פרסונות של לקוחות חדשים. זה השלב הראשון.

לאחר מכן, כאמור, אנחנו צריכים לבחון את המצב הקיים.

להבין את המסע של הלקוח הקיים וללמוד אותו אודות נקודות החולשה שלו.

או ההזדמנויות שיכולות לצוץ או דברים מאוד מאוד טובים שהוא יכול להיתקל בהם במצב הקיים.

זה דברים שאנחנו יוצא לתעד אותם.

אחר כך, אנחנו כבר ניצור מפות מסע, בעצם אנחנו נתחיל בעצם את הפיתוח עצמו.

אנחנו נתייחס לכל הסנריואים האפשריים.

כל מסלול אנחנו נמפה אותו.

ואנחנו נדע איזה ריסורסז נדרשים על מנת שתהיה אמפלמנטציה בצורה טובה וחלקה.

לאחר מכן יש פה איזשהו מרכיב שהוא פרוייקטאלי בעצם לקחת את כל מה שעשינו בעצם עד כה וליצור אזושהי תכנית חלוקה.

תחלקו את התהליך למשימות

ליצור אזושהי תכנית עבודה על מנת שבעצם, שהדבר הזה ייצא לפועל ויצא לפועל בצורה טובה.

אנחנו ניקח את כל הפרופילים שלנו, אנחנו ניצור סוג של הדמיות אודות המפות החדשות שאנחנו יצרנו.

נבצע הערכה של תוצאות, נדייק את התוכנית ביי דה וויי  עם לקוחות או עם יוזרים.

או אפילו עם עובדים שעובדים אתנו בתוך הארגון עצמו.

אין כמו לבצע תכנית חלוקה ולקבל פידבק ישר ולתקן.

לאחר מכן אנחנו בעצם נכניס את זה לתוכנית עבודה באמצעות מנהל פרויקט.

או אם זה תחת תחום האחריות שלכם.

התוכנית של המסע היא תכנית שבעצם מ

תחללת הרבה מאוד דברים כמו למשל סוגים של לקוחות, סוגים של מוצרים. 

נצטרך להקים תכנית עבודה כוללת, שבעצם היא ברת ביצוע וכזו שהיא, בעצם נוכל להטמיע אותה.

זה משהו שדורש תכנית.

תכנית עם גנט עבודה, עם ימי עסקים, מתי מתקבל פידבק.

מתי אנחנו רוצים בעצם לאסוף את הדברים.

איך נדע באיזה תאריך אנחנו נעמוד אם הצלחנו או לא.

מה הסשן הבא וכו.

איפיון חווית משתמש – דבר אחד אחרון וחשוב מאוד!

הדבר האחרון והוא סופר חשוב זה לגבי האופטימיזציה, בעצם אנחנו נרצה להגדיר קיי פי אייז עוד בשלב הראשון.

זה בולט נוסף, אם אתם רוצים שאתם יכולים להוסיף לעצמכם.  

בעצם להגדיר כל מיני קיי פי אייז כל מיני מדדים שבגינם אנחנו נדע אם הצלחנו או לא.

אז התוכנית של האופטימיזציה זה בעצם גם לתקף את המוצר שבעצם עלה לאוויר בצורה מתוקנת שלו עם מסע לקוח.

מסע סלאש מסעות לקוח חדשים ומתוקנים.

ונרצה למדוד האם אנחנו הצלחנו כן או לא.

הדבר הנוסף שאני רוצה לדבר אתכם עליו זה לגבי עקרונות מאוד מאוד חשובים.

העיקרון הראשון זה בעצם לדעת, לחשוב כמו הלקוח שלך זאת אומרת היוזר שלך.

הדבר הנוסף זה ליצור מצב שאנחנו משדרים תמיד על אותו גל.

אנחנו תמיד מייצרים איזושהי אחידות בכל נקודות הציוני הדרך שיש ללקוח שלנו.

אנחנו צריכים ליצור רושם שהוא רושם טוב, כזה שהוא לא מבלבל, כזה שמנהל את כל הדברים בצורה אחידה.

הדבר הנוסף זה ליצור מסר שהוא מסר אישי.

ליצור מצב שאנחנו מכירים את הפרסונות השונות מדברים בשפה שלהם, יודעים לדעת.

תמיד תביאו ערך מוסף…

לתרגם את הצרכים שלהם לביצועים. הדבר הבא זה ליצור מצב שאנחנו לא דוחפים ליוזר שום דבר.

אנחנו לא מוכרים לו כאן כלום אנחנו באים כדי להביא ערך, להעניק לו כמה שיותר ידע, כמה שיותר דברים טובים.

ואם אנחנו נפנים שלאורך כל הדרך, כל מה שאנחנו רוצים זה להביא (אד וואליו).

חוויות טובות שהלקוחות יאהבו אותנו הם גם יעשו אצלכם את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו.

הם עוד דבר זה להיות ממוקדים על כל מה שקשור לשימור.

הרבה מאוד אפליקציות מערכות אתרים מתמקדים בלגייס, לגייס לגייס לקוחות חדשים.

עוד דבר, מיקרו קופי כל הזמן לשמור על חוויית לקוח שהיא טובה.

זה בא לידי ביטוי במסרים, זה לתקשר עם הלקוח בצורה מילולית טובה.

עם קצת קריצה.

מלקוח מיוזר משותף ממשקיע מהחבר שאיתי בקפה, כל הזמן שזה יהיה בראש שלכם, לקבל פידבקים.

תודה שהקשבתם ביי ביי.

(מוסיקה)

מה יש לרועי להוסיף על איפיון חווית משתמש

רועי ריבק

אז תודה רבה רבה לעידו שהסכים לבוא ולהתארח בפודקאסט.

יש היום הרבה אנשים שאומרים אבל אני רוצה אתר תדמיתי 'פשוט'.

ושאומרים פשוט גם בסופו של דבר התוצאות שמקבלים מאותו אתר תדמיתי 'פשוט' זה פשוט כלום.

ואמנם זה אתר תדמיתי, אבל יש לנו מטרה שעומדת מאחורי האתר התדמיתי הזה או מאחורי האתר המכירות.

אנחנו רוצים למכור, אנחנו רוצים לידים, אנחנו רוצים שיכירו אותנו ואתר זה דבר שצריך לדעת לאפיין אותו.

לדעת להסתכל על איך האנשים בעצם מתנהגים כאשר הם נכנסים אליו.

ואנשים פשוט הרבה מקרים אני רואה שאנשים חושבים שבניתי אתר וזה איזה  שגר ושכח, אז בניתי אותו.

והיום יש כלים שהם נפלאים עידו ציין, אבל הוא לא אמר שמות אז אני אוסיף, יש את או ג'אר. 

ויש גם את קלריטי של מיקרוסופט שיצאה לדעתי השנה והם באמת נותנים מפות חום.

והקלטות של יוזרים בתוך האתר.

והכלים האלה באמת יכולים לעזור לנו לראות איך אנשים מתנהגים בתוך הנכסים הדיגיטליים שלנו.

בעצם, הדבר הזה עוזר לנו להבין איפה אנחנו טובים ואיפה אנחנו לא טובים.

עכשיו, כשאנחנו מדברים על כל הנושא של החוויה של הלקוח, הממשק של המשתמש של הלקוח.

תהיו מודעים לחוויה של הלקוחות שלכם

הוא רוצה לעשות פעולות שהן מתבקשות לסיים את מה שהוא צריך לעשות ולצאת.

אם אנחנו לא נהיה מספיק ברורים ומספיק חדים עם המסרים שלנו ועם הממשק שפשוט הכל יהיה אינטואיטיבי.

הכל יישב במקום הכל יקרה בעצמו, אז אנחנו בבעיה.

כי אותם אנשים לא באמת יבינו והם פשוט יצאו החוצה.

וזה בדיוק מה שקורה באנשים, באתרים שבן אדם אומר שמה המחירים שלי הכי טובים המוצרים זה המוצרים המובילים בשוק.

אבל האתר לא מוכר.

ויש חשיבות גדולה לכל פרט ופרט.

שימו לב לפרטים הקטנים…

לפעמים שינוי שנראה לנו הכי מינורי בעולם והוא עושה שינויים פשוט גדולים.

פשוט, זה אני אומר עשיתי שינויים באתרים שנראים כל כך דבילים.

והם פשוט העלו את אחוזי ההמרה באתר בצורה דרמטית.

אז אני באמת ממליץ לכולם לבחון את הדברים.

לא לקחת את הכל כשגר ושכח, בניתי אתר.

פעם הבאה שאני ישנה איזה משהו זה יהיה בעוד שנתיים. זה משהו שצריך לפעול ולבדוק אותו בשוטף.

רק ככה באמת אנחנו מצליחים לשפר את הביצועים שלנו.

אני רוצה לתת דוגמא אחרונה של משהו שקשור לחוויית משתמש, פחות לאתרים.

אבל למוצר טכנולוגי וזה האייפון.

ואני באמת משתמש, באייפון מהאייפון הראשון.

ואחד הפחדים שלי זה היה באייפון איקס, כן זה היה ב אייפון איקס, שהורידו את כפתור הבית.

ואמרתי איך אני משתמש כל כך הרבה בטלפון, מה אני אעשה בלי הכפתור בית ולהחליק ו.

וזה פשוט לא הסתדר לי. שקניתי את הטלפון.

באמת, אחרי נראה לי, חצי שעה, כאילו שכחתי שהיה כפתור בית.

זה היה כל כך אינטואיטיבי ונכון, שפשוט כאילו, לא הרגשתי שהיה שינוי.

אל תפחדו להרגיש!

כשאנחנו מדברים על חוויית משתמש, זה בדיוק זה.

זה לפעמים הכול כל כך במקום הנכון וזה מרגיש כל כך טבעי שגם אם יעשו איזה שינוי או משהו.

אנחנו פשוט לא נרגיש את זה.

זה כמו קסם.

(מוסיקה)

סיכום ומה בהמשך…

אז שוב אני רוצה להגיד תודה רבה לעידו שהסכים לבוא ולהתארח ולדבר על איפיון חווית משתמש.

אני רוצה להזמין אתכם לבלוג באתר שלי.

עולים שם המון מאמרים בתחומי השיווק, הדיגיטלי, עסקים, פיתוח אישי.

אם אתם עדיין לא הייתם, אז ממליץ מאוד להיכנס ולקרוא.

אני רוצה להזמין אתכם לערוץ היוטיוב שלי שגם לשם עולה הפודקאסט.

והוא, יהיה עוד סרטונים מעניינים בהמשך.

אני מכין לכם עוד הרבה הפתעות.

אני רוצה בנוסף לזה להציג לכם את הניוזלטר שלי, וכבר שנרשמת לניוזלטר.

אתם הולכים לקבל מדריך מקיף לפרסום ברשתות החברתיות בפייסבוק ובאינסטגרם.

ואת כל זה אתם מקבלים בחינם.

פשוט יש לכם לינק בדסקריפשן אתם משאירים שם פרטי שם משפחה וכתובת מייל.

ואוטומטית אתם מתחילים לקבל ממני דיוורים ודברים מעניינים.אז אני גם ממליץ לכם להירשם.

יש כל מי שזה פרק ראשון שהוא שומע של הפודקאסט יש לפניו עוד ארבעים וארבע פרקים בנושאים שונים.

חלק עם אורחים חלק איתי לבד אבל באמת.

נגעתי איתי ועם האורחים בהמון המון נושאים ובאמת הם יכולים לשמוע בנסיעות.

אוטובוס, רכבת, ספורט שוטפים כלים בשביל זה, זה נועד. (מוסיקה)

אז תודה רבה שאתם מאזינים כל שבוע ואנחנו נתראה בפרק הבא. יש לנו עוד אורחים מעניינים  לאללה ביי.

(מוסיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש