פרק 42 - להיות עסק של אדם אחד, כל מה שחשוב לדעת

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 42 בפודקאסט לבן על שחור דיברתי על עסק של אדם אחד.

נושאים מתוך הפרק:

מה היתרונות והחסרונות של אותם עסקים? 

דברים שחשוב לדעת על עסק של אדם אחד?

מה הופך עסק שכשזה לעסק מצליח ומרוויח לא רק עסק שמתפרנס? 

דוגמאות לכלים שיכולים לעזור לעסקים מהסוג

הזה? אתם העסק! לטובה ולרעה.

שליטה מלאה בהכול בכל מה שקשור לנושא של עסק של אדם אחד.

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים פרק 42 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג אסטרטגי ודיגיטל.

הפרק הזה אנחנו הולכים לדבר בעצם על עסקים שהם ההצגה של בן אדם אחד.

איך אפשר לא להיות רק עסק שמתפרנס אלא עסק שמרוויח אלא עסק.

עסק שגודל מצליח לשמור על אותו קונספט של עסק של בן אדם אחד.

אז אנחנו נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק.

(מוסיקה)

אז מה זה בעצם עסקים של אדם אחד?

אז בעצם יש לנו הרבה מקצועות שהם מבוססים על אותו פרסונה שהיא עושה את הכול.

בדרך כלל, מדובר, יכול להיות בעורכי דין או רואה חשבון. זה יכול להיות גם חשמל, או אינסטלטור

זה יכול להיות המון עסקים בעצם שהם אותו בן אדם אותו מה שנקרא הכוכב הזה עושה את הכול בעצמו.

לפעמים יש לו עזר מסוים ולפעמים באמת זה הצגה של בן אדם אחד כמו שהתחלתי להגיד.

אז מה שאני רוצה להגיד לכם בפרק הזה זה בעצם לדבר על הנושא הזה.

מה חשוב לדעת על עסק של אדם אחד?

ולראות איך אנחנו יכולים להפוך עסק שכזה להצלחה משגשגת.

ולא רק משהו שמתפרנס ומנסה לסגור את החודש או מתפרנס יפה.

אלא משהו שמתפרנס וגם מרוויח ומצליח לחיות ברמת חיים שהוא שואף ורוצה.

אני אתחיל דווקא מהחסרונות.

אז החיסרון הגדול ביותר בעסק מהסוג הזה, זה בעצם זמן.

ובעל העסק שהוא בעצם יכול להיות איש מקצוע.

ניקח לדוגמה חשמלאי.

האם כל בעל מקצוע יכול להיות עסק של אדם אחד?

הוא לא רק חשמלאי שהוא בעל עסק, הוא חשמלאי ובעל עסק.

זאת אומרת שהוא צריך להיות לפעמים גם הנהלת חשבונות.

והוא צריך להיות לפעמים בן אדם שבונה תזרים מזומנים והוא צריך להיות איש שירות.

והוא צריך להיות עוד.

עכשיו, כל הנושא הזה מתחבר כי מבחינת זמן אותו בן אדם.

אם נגיד הוא עושה לצורך הדוגמה שעתיים הנהלת חשבונות.

השעתיים האלה באות במקום לשרת לקוחות ולהרוויח כסף.

אלא רק להצליח לגדול ולבצע את כל המשימות בצורה הטובה ביותר.

ולהספיק באמת את כל מה שאנחנו צריכים לעשות, כי מדובר בהמון דברים.

זה יכול להתבטא במיליון ואחד גורמים ואספקטים שונים בעסק שלנו.

אז באמת בנושא הזה חשוב להיות סופר פרודוקטיביים וסופר יעילים.

מה החסרונות של עסק של אדם אחד?

אז קודם כל זה חסרון ראשון, שזה מגבלה של זמן.

הדבר השני זה לפעמים נובע מחוסר מקצועיות בתחומים שאינו קשורים לעסק

כמו יכול להיות אותו חשמלי שהוא חשמלאי מדהים ונהדר.

אבל בהנהלת חשבונות הוא פחות. ודבר שיכול לקחת למנהלת חשבונות ותיקה.

משהו של מספר דקות לאותו בעל עסק זה משהו שיכול לקחת לו כמה שעות טובות.

וגם אחרי כמה שעות טובות האלה הוא לא יעשה את זה בצורה טובה וכמו שצריך.

אז בעצם.

טיפים לניהול עסק משגשג

יש לזה יתרונות שבעצם אנחנו שומרים על העסק שלנו רזה, עסק שהסיכונים בו מאוד מאוד מופחתים.

אבל מהצד השני אנחנו די מוגבלים ויש לנו תקרת זכוכית על הכסף שאנחנו יכולים להכניס.

כי בעצם יש לנו לא רק לבצע ולמלא את היומן.

אלא יש לנו גם עוד המון משימות שוטפות שאנחנו צריכים לעשות.

אז החיסרון הגדול ביותר זה נובע ממגבלת הזמן.

שבעצם להכנסה שלנו יש תקרת זכוכית מסוימת שאנחנו לא יכולים לעבור אותה.

אם אנחנו מסתכלים על יתרונות של עסקים מהסוג הזה.

קודם כל, מדובר בעסקים שהסיכון בהן הוא מאוד קטן.

עסקים שהסיכון בהם הוא קטן יחסית

זאת אומרת שזה עסקים שהם במהות שלהם מאוד רזים.

אין להם משכורות להוציא, אין להם הוצאות גדולות, משהו מוכר הוא מוציא.

מס הכנסה ומשלם על הכנסה מע"מ הוא מעביר לה מהלקוח למדינה.

לא אמור להיות סיכון בעסק שכזה.

זה, לדעתי, יתרון עצום.

העולם העסקי הוא עולם לא פשוט ועולם די מסוכן.

ואנשים שיש להם משפחות או ש, מה שנקרא לא ששים להיות ולהסתכן יותר מדי.

זה משהו שיכול מאוד לבוא בחשבון.

זאת אומרת שאתה בעצם, אדון לעצמך ואדון לפרנסה שלך.

וברגע שעבדת יותר קשה יש יותר כסף.

כמה שתעבוד – ככה תרוויח!

ברגע שעבדת פחות קשה יש פחות כסף.

וזה משהו שלדעתי זה נקודה שהיא חיובית.

הלחץ הזה שזה מוריד ברמה של תקופות יותר קשות.

שעדיין יש לשלם את המשכורות ועובדים מגיעים עם משרד והשכירות ואז פתאום החשמל.

והארנונה ודברים שעסק של בן אדם אחד בעצם יכול להימנע מהם.

וזה יתרון מאוד מאוד, מאוד גדול שיש לקחת אותו בחשבון.

אז החיסרון, כמו שאמרנו הכי גדול בעסק שכזה, הוא זמן.

ובעצם שאנחנו מתחילים עסק מהסוג הזה אחד הדברים שיכולים לשפר לנו את העסק.

ולקחת אותו באמת למקום אחר מבחינת הכנסות.

מה היתרונות של עסק של אדם אחד?

מבחינת היעילות שלו מבחינת המקצועיות שלו זה ניהול זמן כמו שצריך.

יש לנו המון, המון משימות לבצע הזמן שלנו מוגבל וכל משהו שאנחנו עושים בנושא תפעול העסק.

או מה שנקרא אנחנו בעלי העסקים ולא אנשי מקצוע יותר.

בעצם אלו דברים שאנחנו לא מקבלים עליהם כסף חזרה.

אז שאנחנו מדברים על עסק מהסוג הזה.

ניהול זמן הופך להיות סופר, סופר קריטי.

עכשיו, היתרון הוא שאנחנו נמצאים בשנת 2021 ויש היום המון עזרים טכנולוגיים שיכולים לעזור לנו בניהול עסק שכזה.

לדוגמה, כל הנושא של אוטומציות עסקיות זה נושא שהוא מאוד מאוד מותאם לעסק מהסוג הזה.

אני אתן גם כמה דוגמאות.

דוגמאות מעשיות מחיי היום יום

לצורך העניין, אם יש לנו משימה שהיא משימה חודשית לאסוף את כל הקבלות והחשבוניות.

ולהעביר אותם לרואה החשבון.

היום יש לא מעט, אם לא כולם מציעים את זה.

אפליקציות שאפשר פשוט לרכז בתיקייה אחת כל הקבלות חשבוניות ישר שקיבלנו בצילום.

בכל תאריך של סוף חודש יש מייל אוטומטי שלוקח את התיקייה הזאת, וזורק אותה לא רואה חשבון.

עכשיו תחשבו עסק שפשוט מקבל שומר באיזה מעטפה צריך לבדוק שיש הכול שם.

לנסוע לרואה חשבון להביא לו את השקית.

שימו לב למשימות של העסק שלכם ותקפידו לבצע אותן!

הכול מדובר בזמן שהוא יקר לאותם בעלי עסקים שהם גם ככה עסוקים עד מעל הראש.

זאת אומרת שעכשיו, לא ביצענו משימה שאנחנו מקבלים עליה כסף חזרה.

ביצענו משימה שאנחנו פשוט יכולים לחסוך אותה ולעבוד בצורה יותר יעילה ויותר חכמה.

זאת אומרת שאנחנו צריכים להסתכל על הנושא הזה של איך אנחנו בעצם לוקחים את השעתיים או שלוש שעות שזה לוקח הנסיעה לרואה חשבון.

הסידור החשבונות והקבלות ולהביא לו את זה.

איך אנחנו בעצם את שלוש השעות האלה הופכים לשלוש שעות של טיפול בלקוח.

שפנה אלינו ואיך אנחנו מייצרים בזמן הזה עוד כסף.

ובעצם היום יש עזרים שבעצם עוזרים לנו לנהל את הזמן בצורה טובה יותר.

ככה שבאמת הכל מונגש בצורה שהיא מאוד פשוטה.

איך יישאר לכם הרבה יותר זמן לעבוד?

שבאמת יכולים לעזור ולהשאיר לנו הרבה יותר זמן לעבוד.

יש לזה הרבה דוגמאות ואנחנו נדבר על זה בהמשך הפרק.

(מוסיקה)

כמו שבטח הבנתם שבמקצועות כאלה יש יתרונות שבעצם אנחנו חוסכים במרכאות את העלות של עובדים. משרדי ציוד למשרד וכל הדברים האלה.

אבל, החיסרון, כמו שאמרתי אנחנו מאוד מוגבלים.

מעסק שמתפרנס לעסק שמרוויח, זה בעצם לדעת לשלוט על הקבלת לקוחות שלנו.

ולדעת לפזר את ההוצאות לקבלני משנה.

לצורך הדוגמה, אם אנחנו ניקח את אותו חשמלאי שאותו חשמלאי שהגיע לתקופה שברוך השם יש לו המון המון עבודה.

עסק של אדם אחד וניהול נכון של לידים

עכשיו, אם מתקשרים, וזה אני שומע מהמון בעלי מקצוע ואני בטוח שאתם שמעתם את המילים האלה.

הוא אומר, אין לי מקום ביומן, היומן שלי מלא, אני יכול לקבל אותך עוד שבועיים.

אבל לבן אדם יש תקלה בחשמל, הוא צריך חשמלי עכשיו.

אם אנחנו לא נביא לו פתרון, הבנאדם הזה יפתח גוגל.

ואם אנחנו היינו ראשונים, מתקשר לשניים ולשלישיים ויביא חשמלי היום.

עכשיו מונח פה כסף על הרצפה, אנחנו עם לקוח בטלפון.

וכל הנושא הזה בעצם, אם יש לנו חשמלאים שהם עובדים עצמאית.

ואנחנו, יש לי איתם איזה צורת התקשרות מסוימת שאנחנו יכולים להעביר להם עבודות בעמלה מסוימת.

זאת אומרת שגם שאנחנו מפוצצים וכיף לנו ואנחנו עושים את הכסף שאנחנו יודעים לייצר.

תדעו לייצר הכנסה מהמותג והמוניטין שלכם

אנחנו יכולים לייצר עוד ערוץ הכנסה מהמוניטין והמיתוג שלנו.

ובעצם הכסף הזה זה כסף שהופך אותנו עסק שהוא רק מתפרנס לעסק שגם מתחיל להרוויח.

עסק שיכול לצאת מהגבולות של ההספק שלו ובעצם, לגדול ולגדול ולגדול.

עכשיו.

כי הרי אנחנו משלמים לאותו קבלן משנה רק כשאנחנו מקבלים את הכסף.

זאת אומרת שכל היתרונות של הסיכון של הציוד, של כל הדברים האלה לא קיימים.

אז כל הנושא הזה הופך להיות עוד ערוץ הכנסה אפשרי שאנחנו יכולים לעשות אותו בסוגי העסק שכזה.

זה משהו שאני יצא לי לשמוע אותו לא מעט מאנשי שירות, שגם אפילו אני התקשרתי.

כאילו זה מצחיק שאתם מעבירים למתחרה שלכם, שזה נפלא בעיניי ויפה והכל.

אבל בתור בעלי העסקים אנחנו כמובן רוצים להרוויח.

אז אם אתם מלאים ויש לכם הרבה עבודה.

כלים מעשיים לניהול עסק של אדם אחד

(מוסיקה)

אז אני רוצה לתת לכם כלים.

בעצם, מאזינים שהם אנשי העסקים שבעצם יש להם הם עסק של אדם אחד שזה הנושא של הפרק.

וזה יגיע כמובן להמון אנשים כאלה.

אני רוצה לתת לכם כלים שונים.

שכמובן כל הלינקים שלהם יהיו בדיסקריפשן.

שיכולים לעזור לכם ולחסוך מכם המון זמן יקר ובכל הכלים האלה שאני ממליץ אני משתמש בהם בעצמי.

אז אנחנו נתחיל עם תוכנה שנקראת טיידי קל. 

תכונות מומלצות לניהול קל יותר של העסק שלכם

שהתוכנה הזאת בעצם משתפת את היומן שלך עם הלקוחות הפוטנציאליים.

ובעצם הם יכולים לקבוע את הפגישה שלהם בתוך היומן שלך ולקבל תזכורות.

וכל מה שקשור לזה.

עכשיו, תחשבו כמה זמן ספציפית זה חסך המון זמן שכל השיחות של טוב, מתי נוח לך?

רגע, אני אפתח יומן, לא, ביום שלישי אני פנוי.

אא לא, פה אני מוציאה את הילד, לא.

כל הדבר הזה נפתר, יש לאותו לקוח את הלינק שלך.

הוא קובע ביומן, הוא מכניס פגישה והדבר הזה מופיע ביומן של שניכם ויש לו גם תזכורת.

זאת אומרת שגם אם הוא צריך לבטל או להזיז את הפגישה שלכם.

הוא יכול לעשות את זה בצורה עצמאית בלי הצורך, מה שנקרא לגזול מזמנכם היקר.

אז אני יכול להגיד לכם שאני.

לצורך העניין התחלתי את הכלי הזה אצלי ואני יכול להגיד לכם שזה פשוט עובד כמו קסם.

מה שעושה התוכנה הזאת היא עוזרת לתזמן.

לתזמן סליחה את כל הפוסטים ואת כל הפרסום שלנו בעצם בכל הפלטפורמות הדיגיטל השונות.

ובעצם, הכל קורה כמו קסם בלחיצת כפתור.

הכול קורה כמו קסם

אפשר לפרסם את הפוסט שלנו.

בגוגל, מיי ביזנס בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין, בטוויטר, וואטאבר.

באמת משהו שהוא כל כך שימושי.

אני שאני מחזיק המון פלטפורמות פרסום, לעבור פלטפורמה פלטפורמה ולפרסם שם בנפרד.

אתם יכולים להבין כמה זמן זה דורש וכמה זמן חסכתי בעצם שאני פשוט לא צריך לעשות את הדבר הזה.

והתוכנה האחרונה שבעצם לדעתי, הכי חשובה זה בעצם כלי שנקרא אינטגרומנט.

אינטגרונמט.

זה כלי לאוטומציה עסקית וקצת כדי לכל מי שלא מכיר את כל הנושא של אוטומציות עסקיות.

העולם הוא לא מה שהוא היה פעם – גם בניהול עסק!

זאת אומרת, אם אנחנו מסתכלים מה שהיה פעם.

היה מערכת קופה בתוך בית עסק של כל מסד הנתונים ישב בתוך הקופה.

בתוך המחשב עצמו שיושב בתוך בית עסק.

ובעצם רק שהיינו סוגרים קופה היינו מתקשרים את כל הקופה והזד והדוחות לתוך מחשב אחר.

היום כל הדבר הזה כבר התפתח בצורה משמעותית.

זאת אומרת שכל המידע כבר לא יושב על המחשבים עצמם אלא יושב בענן.

יש משהו שנקרא אי פי איי שזה בעצם השפה שכל התוכנות האלה מתקשרות בינם לבין עצמם.

ובגלל שכל המידע בענן.

תמיד תגבו את המידע שלכם בענן

ניתן לחבר בין הפלטפורמות השונות באמצעות הכלים האלה. אני גם אתן כמה דוגמאות שתבינו איזה עוצמתי זה.

זאת אומרת שאם קיבלתם ליד מהאתר ואתם עובדים עם מערכת סי אר אמ  מסוימת.

באמצעות אוטומציה עסקית.

אפשר שכל הלידים במקום שהם יגיעו למייל של שלכם ותצטרכו להזין את זה במערכת סי אר אמ.

וזה משהו שהוא טרחני ולוקח זמן הליד פשוט נכנס לתוך המערכת סי אר אמ בצורה אוטומטית.

ובנוסף לזה כבר אפשר להגדיר לו שתוך חצי שעה או שעה כבר צריכה לצאת לו שיחה, אם לא בצורה מידית.

עכשיו, העולם שאפשר לעשות עם הדבר הזה הוא אינסופי.

לדוגמא, אם מישהו השאיר לכם פרטים, הוא יכול לקבל מייל או ווטסאפ או אס אמ אס.

שבעצם מודע לו על כך שישאיר פרטים ועד שאנחנו נחזור אליו.

הוא יכול לעיין בקטלוג המוצרים שלנו או שהוא יכול לבקר באתר.

בעצם, כל הנושא של אוטומציות עסקיות יכולה לעזור לנו גם מהבחינה של, של ניהול העסק.

כמו שאמרנו לשלוח את כל החשבוניות, קבלות לרואי חשבון בסוף חודש.

לקוח שרכש מאתנו לקבל בצורה אוטומטית קבלה למייל.

תעבדו עם אוטימציות

לא חסר בעצם פעולות שאפשר לעשות.

אז בעצם הדבר הזה חוסך מאתנו את הדברים הטרחניים של ניהול העסק.

אז הנושא הזה מדבר על כך שאתם העסק לטובה ולרעה.

ואני אגיד מה זה בעצם אומר, ומה היתרונות של זה.

כל הנושא הזה של העסק, זה אתה בעצם, צריך לקחת אותו צעד קדימה.

אני רואה המון בעלי עסקים, שכמובן לעסק יש להם לוגו ושפה גרפית והכל.

אבל הם לא משתמשים בפרזנטור  הכי טוב של העסק הזה.

וזה בעצם אותו בעל עסק שהוא היה וואן מאן שואו הזה.

זה בעצם אותו בנאדם, שאנשים יפגשו אותו בשיחת המכירה הטלפונית.

זה אותו בנאדם שיגיע ולתת להם שירות.

אז אם אנחנו חוזרים לנושא של אוטומציה עסקיות, שבעצם ההודעה בנימה אישית מבעל העסק עצמו.

יש לזה המון המון משקל.

תהיות חכמים ויצירתיים

נגיד, תחשבו שברגע השארת ליד אותו לקוח מקבל את המקבל אס אמ אס שאומר לו.

איזה כיף שיצאת איתי קשר, אני מתפנה עם לקוח אחר ומיד מתקשר אליך. או שלך, משה הספר.

עכשיו אותו לקוח, כבר יודע שמושא בעצמו מתקשר אליו ברגע שמשה מתקשר השיחה.

אנשים בתחום הזה, הרבה פעמים הולכים על הפוזה.

הפוזה הזאת של כאילו, משלמים לשירות של מענה טלפוני שאתה לא יכול לענות שעולה 40 ש"ח בחודש.

וברגע שאתה לא עונה לטלפון אז אומרים לך שלום.

הגעתם ל משה ואתה רוצה להשיג לנו להשאיר לנו הודעה?

בן אדם אומר לא, לא, אני פשוט אתקשר אחרי זה, או שהוא משאיר הודעה.

שאחרי זה אתה צריך לבדוק את המשיבון.

תהיה נאמן לעצמך

וברגע שאתה העסק, ואתה עונה ללקוחות בעצמך ולא שירות קולי או איזה בוט או איזה משהו.

הלקוח מרגיש שהוא מקבל את השירות הטוב ביותר מה האדם שאליו פנה.

זה משהו שהוא באמת אין לו תחליף ומכירים את זה אנשי מקצוע שבעצם השם של העסק זה השם שלהם.

עכשיו, זה ברור שזה לטובה ולרעה, כי לרעה זה שיהיה לנו מאוד קשה לגדול כי הכול מבוסס עלינו.

והלקוחות רוצים אותנו. אז זה פחות נכון לו לשלב את עצמו בצורה כזאתי אינטנסיבית.

למרות שיש המון דוגמאות שזה מצליח להם טוב, כגון רמי לוי, או לבנת פורן.

שכולם יודעים שאם אתה קוראים לעסק לבנת פורן והיא מדברת בפרסומות.

אבל אם אתה תתקשר אליהם לא לבנת פורן תענה לך כנל ל רמי לוי.

הוא לא יהיה כנראה הקופאי.

אז בעצם זה אותם אנשים האלה.

תשתמשו בפנים שלכם

אם אתם תשתמש בפנים שלכם, זה משהו שיעלה לכם את הכמות.

פניות בצורה מאוד מאוד מורגשת.

זה משהו שניסיתי אותו הרבה פעמים וזה כל פעם מוכיח את עצמו מחדש.

(מוסיקה)

אז תודה רבה לכולם שאתם מאזינים כל שבוע מחדש.

או וואן וומאן שואו.

אז כמו שאני הבטחתי כל הלינקים  יהיו לכם בדיסקריפשן בכל הפלטפורמות השונות.

אני יכול להגיד לכם על התוכנות האלה שאני גם משתמש בהן בעצמי.

ועליהם גם במחירים שהם מאוד מאוד טובים.

אבל התוכנות שאני ממליץ עליהם הם מאוד וליו פור מאני.

אז אני בדרך כלל משתמש בתוכנות שהם רכישה חד פעמית ורצים איתם קדימה.

אז אני באמת, באמת ממליץ על התוכנות האלה, זה משהו שיכול לשפר אתכם בצורה משמעותית.

מילה אחרונה לפרק מרועי

אני רוצה להזמין אתכם לערוץ יוטיוב שלי, לקהילה של הקבוצה, לאינסטגרם תעקבו.

אני מעלה שם טיפים והשראה באופן כמעט יומיומי.

לבלוג באתר שלי, יש לכם עוד 41 פרקים.

מי ששומע את הפרק הזה.

זה הפרק הראשון שהוא שמע או שהוא שמע פרק פה פרק שם באמת.

כל הנושאים ממש ממש חשובים, אז תאזינו ואנחנו נתראה בשבוע הבא. ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש