פרק 36 - מוזיקה וסאונד כאמצעי שיווק

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 36 בפודקאסט לבן על שחור דיברתי על החשיבות של מוזיקה וסאונד בעולמות השיווק והפרסום ועל מוזיקה כאמצעי שיווק.

ההשפעות שזה יכול ליצור.

נתתי דוגמאות מקטעי סאונד.

בכלל כל הנושא של מוזיקה כאמצעי שיווק הוא חשוב מאוד ויש לו הרבה היסטוריה.

זימזתי ושרתי להנאתי.

נושאים מתוך הפרק:

מה זה מוזיקה כאמצעי שיווק?

מזה פסיכואקוסטיקה ואיך זה מתקשר לעולמות השיווק? 

מוזיקה ומטען, מה עושים עם זה? 

זכויות יוצרים – האם אנחנו יכולים להשתמש בכל מוזיקה שנרצה?

תמלול הפרק:

אז ברוכים הבאים לפרק 36 של הפודקאסט 'לבן על שחור'. 

שיווק, מיתוג אסטרטגי ודיגיטל.

הפרק הזה בנושא שהוא מאוד קרוב לליבי בתור חובב מוזיקה, חובב סאונד בן אדם שאוהב ליצור.

בעצם החלטתי לדבר איתכם  בפרק הזה על החשיבות של סאונד ומוזיקה בעצם בשיווק ובפרסום.

או במילים אחרות על מוזיקה כאמצעי שיווק.

ואיך כל העולם הזה מתקשר ביחד.

נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק. 

אז למה בעצם התחום ממש קרוב אליי?

יאללה בואו נתחיל!

זה באמת מוזיקה, זה משהו שאני יוצר מוזיקה אלקטרונית. לדעתי מגיל 12, 13 עם חברים.

והיינו עושים המון דברים יפים.

ואחרי זה גם החלטתי לפתח את זה והלכתי ללמוד לימודי קולנוע וסאונד ופסקול סרטים.

ואני יכול להגיד שמה הלימודים קיבלתי המון המון ערך שממש אפשר ליישם אותו אחד לאחד בתחום השיווק.

והפרסום, אז אנחנו נתחיל לדבר ולחלוק קצת תובנות.

בעצם הטעות הראשונה שעושים רוב ההפקות שאתם רואים גם בטלוויזיה וגם אם הצליחה בקטע יוצא מן הכלל.

זה בעצם הדבר האחרון שמקבל תקציב, זה כל העניין של המוזיקה והסאונד. 

בשנה האחרונה זה יחסית השתנה עם כל המחזות זמר שאנחנו רואים בטלוויזיה.

אבל זה משהו שתמיד אפשר, אפילו לא לוקחים אותו איזה תקציב בתוך התמהיל של אותו קמפיין.

ולי זה משהו שהוא מאוד חורה.

מוזיקה כאמצעי שיווק קורית היום בשנה האחרונה, אנחנו ממש רואים את זה שלוקחים איזה שיר ומחדשים אותו.

ופתאום נהיה איזה קטע, וזה קליט.

מוזיקה כאמצעי שיווק זה לא סוד…

וזה לא סוד שגם ג'ינגלים ופרסומות ברדיו יכולים להיות משהו שמאוד יטמע לנו בזיכרון.

יש המון, אפילו אם זה לא מוזיקה.

גם אם זה קטע סאונד מסויים כמו הפרסומת רדיו המאוד מוכרת של אופטיקה הלפרין.

ששומעים בעצם את הרעש של הזכוכית הנשברת ורואה את הסלוגן שלהם. זה משהו שבעצם אי 

אפשר לקחת מהפורמט הזה את הייחודיות שלו ואת הקטע שלו ויש לו המון.

עכשיו אני מדבר דברים קצת מעט אחורה.

אבל אני מרגיש שדברים משתנים, כי אם להסתכל על התופעה החדשה אפשר לקרוא לה קלאבהאוס.

שזה משהו שבאמת התחיל קצת ככה לחלחל במדינת ישראל. וזה באמת פלטפורמה.

ורשת חברתית שמבוססת האודיו עם פודקאסטים שהם בעלייה ממש גדולה.

בעצם כל הנושא של הסאונד.

למה חשוב לשים לב לנושא של מוזיקה כאמצעי שיווק?

הראשונה זה שבאמת הפקות וחברות לא נותנות לזה את הכבוד הראוי בתקציב ובהתייחסות למשהו איכותי.

משהו עם משקל, משהו בלעדי, משהו ייחודי.

מוזיקה כאמצעי שיווק זה משהו שלדעתי יכול להקפיץ קמפיין באלפי מונים.

אז הנושא הראשון שאני רוצה לדבר עליו הוא בעצם פסיכו אקוסטיקה.

ואיך אנחנו יכולים להשתמש בפסיכולוגיה של  הסאונד בעצם, כדי להשפיע על המאזינים על הצופים.

ואיך אנחנו יכולים לייצר אפקט שהוא הרבה יותר מרשים באמצעות סאונד.

אז כמו שאמרתי אני למדתי קולנוע, וכחלק מהלימודים של קולנוע צריך ללמוד על ההיסטוריה של הקולנוע.

ואני מצאתי את זה מאוד מרתק ואני רוצה לתת לכם כמה דוגמאות מעולם הקולנוע. 

שלדעתי אפשר לעשות להם התאמה גם לעולם השיווק והפרסום.

להשתמש בהמון כלים שעשו בעבר.

מוזיקה כאמצעי שיווק – איך זה בדיק עובד?

בעבר עשו את זה בעצם בגלל שהיה חוסר בטכנולוגיה, אבל יש לזה אפקט מאוד מאוד גדול, גם היום.

אז הדוגמא הראשונה שאני רוצה לתת זה אחד מהסרטי אימה הראשונים שיצאו, ובעצם הוא סייקו של היצ'קוק. 

ובאותו סרט יש את הסצנה הידועה של המקלחת, של הרצח בסכין במקלחת.

עכשיו מי שמכיר את הסרט יודע מה קורה בסצנה ומי שלא.

אני באמת מזמין אותו ליוטיוב לראות את הסצינה הספציפית הזאת.

כי זה מאוד חשוב כדי להבין אותה.

אבל אני אנסה לתאר לכם מה בעצם קרה באותה סצנה שתבינו את המהות.

ומה אפשר ללמוד ממוזיקה כאמצעי שיווק.

אז בעצם באותה סצנה רואים בחורה מתקלחת, והרוצח נמצא מאחורי הווילון.

ושהוא מגיע לבצע את זממו ובעצם לרצוח אותה.

אנחנו לא רואים שום פעולה של רצח.

על מוזיקה ועריכה שיווקית חכמה

אנחנו שומעים מוזיקה שהיא מאוד מסוימת, שאני יוסיף אותה גם בעריכה. 

ולאחר מכן אנחנו רואים תנועות של סכין ודם שמשפריץ על הקיר.

עכשיו אותה פעולה שאנחנו לא רואים, אבל אנחנו בעצם שומעים מוזיקה שהיא די מחרידה.

ויש לה השפעה מאוד גדולה.

אז הדבר הזה יוצר אצלנו אפקט טעימה הרבה יותר גדול.

בגלל שאנחנו לא רואים, בגלל שהדמיון שלנו יש לו יותר כוח בעצם מאשר תמונה שאנחנו רואים משהו. 

אנחנו יכולים לקחת את זה כמשהו מאיים או משהו פחות מאיים.

אבל ברגע שאנחנו נותנים לדמיון שלנו לתאר את מה שהם שאנחנו שומעים בעצם ומדמיינים.

אז יש לזה אפקט הרבה הרבה יותר גדול מבחינת האימה 

שזה נותן לנו. 

מלתעות כמקרה מבחן למוזיקה כאמצעי שיווק

אותה דוגמא כמעט אותה דוגמא אפשר לראות את זה בסרט של סטיבן שפילברג של 'מלתעות'.

בעצם הסצינות והמוזיקה המוכרת של אותו הכריש שבהמון סצנות.

אנחנו לא רואים אותו.

אבל מספיק שאנחנו שומעים את המוזיקה.

שגם את זה אני אשים ברקע…. אנחנו מבינים שמדובר בכריש, וזה משהו. 

שבאמת מצליח לצמרר אותנו.

אז הטיפ שאני רוצה לתת בנושא הזה זה בעצם שאפשר, אבל אנחנו יכולים להשתמש בדמיון של הלקוחות.

של הצופים, של קהל היעד שלנו.

ולהשיג דברים הרבה יותר חזקים באמצעות מוזיקה כאמצעי שיווק מאשר אם היינו מראים אותם.

וכל זה באמצעות שימוש של עריכה נכונה וסאונד מתאים, משהו שבאמת יש לו עוצמה.

שלדעתי מאוד קשה להשיג את זה רק בוויזואל  בלבד, מבחינת הוידאו.

וזה משהו שאנחנו רואים את זה בסרטים של פעם באמת כמו שאמרתי בגלל חוסר באמצעים וטכנולוגיה.

אבל זה משהו שגם היום מאוד תופס.

הדמיון עולה על כל מציאות

כי בעצם אם יש דבר שלא השתנה זה הדמיון שלנו שהוא נשאר משהו  שבאמת אנחנו יכולים לצייר את  התמונה.

אם זה משהו מפחיד.

את התמונה הכי מפחידה בדמיון שלנו או אם זה משהו קסום, את הדבר הכי קסום.

אבל אם אנחנו נראה את זה לחלק, זה ייראה קסום יותר וחלק- אבל שאנחנו מפעילים את הדמיון.

כל אחד לוקח את זה לאקסטרים שלו ולמקומות שלא, ויש לזה אפקט עצום

דוגמא הבאה שאני רוצה לתת זה בעצם איך אנחנו יכולים לייצר תחושות באמצעות סאונד ומוזיקה.

וזה בעצם משהו שלמדתי מסרט שהוא 'הנוסע השמיני'. 

מה הקשר בין מוזיקה וטכנולוגיה?

שהוא גם סרט מאוד ישן וזה גם היה המון אילוצים של טכנולוגיה.

למרות שתדעו שבכללי הסאונד לא השתנה יותר מדי כי האוזן האנושית עובדת בצורה מאוד  אנלוגית.

וזה בעצם משהו.

לא כזה התפתח עם הטכנולוגיה, כי זה בעצם די נמצא בקצה.

אבל משהו שאפשר להגיד  הדוגמא של 'הנוסע השמיני' זה שאותם יוצרים ומי שיצר את הפסקול של אותו סרט.

רצה לתת תחושה של משהו אלוהי.

ומשהו אלוהי זה משהו שמקשר לחלל, זה משהו שאת זה בעצם כל מה שקשור בעצם לחלל.

זה משהו שאף אחד מאיתנו לא שמע.

אנחנו לא יודעים איך נשמע החלל, לא היינו שם.

בחלל אין קול

עכשיו כדי לייצר את הסאונד הזה, החלל, שיש בזה משהו אלוהי.

מה שאותו מעצב פסקול עשה באותו סרט זה פשוט לקח אנשים ששרים בכנסייה.

שיש לה זה משהו מאוד כמובן אלוהים.

וזה משהו שגם מוטמע בנו, שאנחנו שומעים סאונד של כנסייה או תפילה בכלל.

אנחנו יודעים שמישהו מדבר עם אלוהים.

אז זה משהו שאוטומטית פסיכולוגית מהסאונד משדר לנו את התחושה הזאת.

אבל בשביל שזה לא יהיה סאונד שפשוט אנחנו כבר מכירים.

פשוט אותו מעצב פסקול הוריד את… את אותו סאונד בכמה אוקטבות למטה.

זאת אומרת לתווים מאוד מאוד נמוכים שיצרו מהן אממממ כזה שלמשהו שהוא די מעורפל.

עכשיו אותו סאונד, למרות שהוא בטח מאוד נמוך שאנחנו כבר לא מרגישים שזה סאונד של כנסייה.

אנחנו פשוט שומעים איזה כזה.

סאונד – לא מה שחשבתם…

זה משהו שעדיין בתחושות שלנו ייצר בדיוק את מה שהכוונה של אותו במאי ושל אותו מעצב פסקול.

וזה משהו שתחשבו  איך אנחנו יכולים בתור יוצרי תוכן ויוצרי וידאו ומפרסמים.

לקחת כל מיני סאונדים שאנשים מכירים ויכולים לשדר בדיוק את מה שאנחנו רוצים לשדר.

בלי להראות כלום ורק באמצעות…באמצעות סאונד.

יש את כל הנושא של מיקי מאוס.

זה נקרא בעולם הקולנוע שבעצם אנחנו לוקחים דוגמאות מאוירות ונותנים מהן סאונדים של קפיצה ו'דוינגים' כאלה.

סאונד כעולם מרתק

ובעצם כל העולם הזה של איך אנחנו מייצרים תחושה מסוימת דרך הסאונד הוא עולם מרתק בעיני.

ואני חושב שזה פשע שאנחנו בתור משווקים ובעלי עסקים וכל מי ששומע אותי.

אנחנו חייבים יותר להשתמש בזה כי יש לזה כוח עצום.

 יש לזה השפעה שיכולה להישאר בלקוחות.

ולבדל אותנו ולייצר תחושות שאנחנו פשוט קשה לייצר בכל פלטפורמה אחרת.

אם זה בדוגמאות שנתתי של הלקוחות להשתמש בדמיון שלהם.

ואם זה משהו שאפילו יכול להיות ממשהו מאוד מוכר.

זאת אומרת שמספיק שאם נגיד אנחנו רוצים לשדר חתונה ועכשיו אנחנו נכנסים.

כל מיני ויזואליים של אולם אירועים, זה משהו שיהיה מאוד בנאלי.

אבל אני מדבר על משהו אמריקאי, כן?

אם נגיד אנחנו נשים אפילו מסך חשוך-בלאק.

קצת רעשי רקע

קצת רעשי רקע ויהיה ברקע…. .

אנחנו נדע שיש פה חתונה.

למה?

כי בכל סרט עבר היה שהיה סצנה של חתונה, זה היה השיר.

עכשיו אני יכול להבטיח לכם כמעט בוודאות.

שהיום לא מתחתנים עם השיר הזה.

אבל כולם יודעים שמדובר בחתונה ויש המון דברים שאנחנו שומעים אותם שמשדרים משהו מסוים.

אם יש איזה פתאום טטט…. .

יודעים שמישהו עשה איזה פאשלה.

אפשר לעשות הרבה עם סאונד.

מה כבר אפשר לעשות עם מוזיקה כאמצעי שיווק?

אפשר לעשות דברים שהם יכולים להקפיץ אותנו כמה רמות מעל ואת סרטי פרסומת שלנו. כמה רמות מעל. 

הדבר הבא שאני רוצה לדבר עליו, בעצם זה כל הנושא המטעני בעצם שמגיע עם כל סוג של מוזיקה.

וזה גם משהו שהרבה אנשים לא מבינים, במיוחד שזה קשור לפרסומות.

וזה משהו שיכול להשפיע בעצם על קהל מאוד גדול.

אני אתן את הדוגמה הזאת ואני אסביר את הנושא הזה.

בעצם ניקח את כל הפרסומות שבעצם לוקחים איזה שיר מסוים ועושים לו קאבר.

או לוקחים איזה שיר ישן ובעצם הופכים אותו.

ואנשים שוכחים או שהם לא שוכחים ועושים את הבחירה הזאת של לקחת שיר מסוים.

הוא מגיע עם מטען והשאלה אם המטען הזה וההרגשות שהוא משדר לאותם אנשים.

זה משהו שמשרת את אותו סרטון פרסומת.

למה חשוב לשים לב בעריכת סרטוני פרסומות?

לצורך הדוגמא, אם נגיד יש איזה סרטון פרסומת בערוץ שתיים שלקחו איזה שיר רקע הם רצו לרגש את הקהל ובחרו בשיר… .

לא יודע של דנה ברגר ואיתי פרל 'הנה באתי הביתה'. 

והם בעצם אמרו אוקיי, המילים אומרים בית, אני רוצה לשדר הרגשה של בית.

אבל יש איזה צופה או מאזין או קהל רב.

שבעצם היה שומע את השיר הזה תמיד ביום שהחברה שלו נפרדה ממנו.

ושמה שקורה שהוא רואה את הסרטון פרסומת הזאת.

הם רצו לשדר בית, אבל מה שעולה לאותו בן אדם זה שחברה שלו נפרדה ממנו.

השאלה אם אנחנו רוצים לחבר רגשות שהם רנדומליות ואינדיבידואליות לכל בן אדם.

לשיר מסוים ולמטען מסוים שהשיר מגיע אתו.

הרי כל אחד יפרש את השיר הזה אחרת.

כל אחד והשיר שלו

יכול להיות שמישהו שמע את השיר הזה.

חברה שלו נפרדה ממנו.

יכול להיות שמישהו שמע את השיר הזה שאמא שלו נפטרה.

יכול להיות שזה שיר שמסמן לו את זה שאין לו בית.

אני לא יודע, וגם האנשים שבוחרים להשתמש בשירים האלה לא יודעים.

הם פשוט אומרים טוב, אנשים מכירים את זה.

אז אם אני אשתמש בזה ויש שם את המילים בית, הכל סבבה.

צריך לראות.

שימו לב להקשר של השירים והמוזיקה שאתם בוחרים

איזה מטען מגיע עם השיר והאם יש איזה קונטציה שיכולה להתנגש עם שירים מסוימים.

עכשיו יש את כל הנושא של מוזיקה מקורית, שאמנם פחות מכירים אותה כנראה.

וזה יהיה הרבה יותר קשה להעביר את זה במוזיקה מקורית.

אבל היופי זה שאנחנו יכולים לייצר את המטען של אותו שיר.

לצורך העניין, אם אנחנו נשתמש בשיר חדש והסרט פרסומת שלנו.

מאוד יאפיין את מה שרצינו לשדר.

אז בעצם הדבר שהכי אותו סרט יעביר זה פשוט רק את הדבר הזה.

כי לשם הוא נוצר ושם הוא קיים.

זאת אומרת שסתם אני אתן לכם דוגמא, אני שוב יחזור לעולם הקולנוע.

אם אני אשמיע לכם פתאום את השיר של סלין דיון, אתם תיזכרו בטיטניק, זה פשוט מתבקש.

אבל גם אם השתמשו בזה בעוד איזה סרטון פרסומת.

בואו נדב רגע על זכויות יוצרים

אנשים אמנם צפו בפרסומת הזאת.

אבל הדבר היחידי שהם יראו בראש זה את הטיטניק כי הוא מגיע עם המטען הזה.

והיופי יכול להיות, נראה לי שזה יותר נובע מפחד של המון מפרסמים והמון משרדי פרסום ולקוחות.

זה של מה אני אשתמש במשהו חדש אז אנשים לא מכירים אותו.

אבל גם יכול להיות שיש לך מוצר חדש ואנשים לא מכירים אותו.

יכול להיות שגם את השיר שבחרת שהוא יכול להיות מוכר יש אנשים. 

שגם לא מכירים אותו, אבל אלה שכן מכירים.

אתם מעבירים שליטה בעצם לקהל שאתם לא יודעים אם איזה מטען זה מגיע.

אז אני חושב שזה לא בהכרח אני אומר לו להשתמש או כן להשתמש.

אני פשוט אומר שזה משהו שאנחנו צריכים לקחת בחשבון.

מה ההבדל בין מוזיקה מקורית ומוזיקה גנרית?

אנחנו צריכים לדעת שזה קיים ולראות איך אנחנו יכולים באמת לראות.

שהן או לוודא שבאמת אצל הרוב זה משהו שהוא די עובד.

אני יכול לתת דוגמא שבאמת פרויקט שעשיתי חלק מהמשרד.

פרסום שעשינו הפקה לאיטליז והשתמשנו בשירה מרוקאי קלאסי של חינות.

רצינו לייצר אווירה של חינות, ופשוט השיר הזה לא משתמע לשתי פנים.

זאת אומרת, זה שיר של חינות כל כך שמח שהוא לא יכול. 

לשדר משהו עצוב.

הוא פשוט משדר חינם.

אז במקרה הזה אתה אומר אוקי, אני דיי נקי כי אני רוצה לשדר חינה וזה באמת חינה.

אז.

לפעמים משהו יכול באמת ללכת יד ביד, ולפעמים הוא יכול להיות מסוכן.

אז חשוב להיזהר אז שימו את זה בראש. 

מה משרדי פרסום עושים בנושא של מוזיקה כאמצעי שיווק ברוב המקרים?

עוד טיפ חשוב שאני רוצה לתת לכם זה בנושא שימוש במוזיקה ממאגרים.

עכשיו עושים את זה במשרדי פרסום בכמויות עם זה גם לקנות תמונות ממאגרים.

אז גם כמובן מוזיקה ופה יכולה להיות עוד בעייתיות.

זאת אומרת שבעצם הבעייתיות היא שאם אנחנו מייצרים מותג  ואנחנו רוצים לייצר בידול מסוים.

לפעמים בגלל שהספריות החינמיות הם די פופולריות כמו יוטיוב, 'מיוזיק ליבברי'. 

שהרבה עובדים איתם וכל מיני ספריות חינמיות שמה שנקרא.

כמו שאמרתי בהתחלה, אנשים לא משאירים תקציב למוזיקה וסאונד.

אז הם פשוט שולפים משהו מאחד.

המאגרים וזורקים את זה בתוך הקטע שלהם. 

עכשיו כל הנושא הזה מה שקורה זה תחשבו כמה סרטוני פרסומת.

תחשבו שיווקי – זה עובד!

ערוץ שתיים, לדברים שעולים רק בסושיאל משתמשים בספריות האלה ואותם אנשים, אותם צרכנים.

צורכים תחומים מאוד שונים ומגוונים עם אותם מוסיקה.

זאת אומרת…. זה אם היינו איתה מצאנו לייצר בידול בשפה הגרפית שלנו ובאתר, ובצבעוניות. 

ובשם של המותג ובאריזה של המוצר.

אנחנו מגיעים לשלב של המוזיקה ואנחנו פשוט נראים… .

אם זה מועדון ספורט שיכול להיראות כמו מותג שמוכר תכשיטים.

ומותג שמוכר תכשיטים כמו חנות פרחים וכולם יכולים להימצא באותה טריטוריה. 

הדבר הזה לדעתי הוא משהו שהוא נובע גם מחוסר השקעה וזלזול בכל מה שקשור לסאונד ומוסיקה.

ולתחום הפרסום.

וגם הוא נובע גם מחוסר תקציב של שמנסים לעשות משהו.

למה צריך מודעות לנושא של מוזיקה כאמצעי שיווק?

ואני באמת החלק מהפודקאסט והרעיון שעלה לי להקליט אותו.

הוא באמת לשים מודעות לדבר הזה.

לצורך הדוגמא.

אני יכול להגיד לכם שאת המוזיקה של הפודקאסט היה לי אפשרויות לקנות ממאגרים והכל.

אבל יש חבר מאד מוכשר.

שביקשתי ממנו שאני רוצה לעשות מוזיקה מקורית שתלווה אותי בכל מה שקשור לפרסום ולשיווק שלי.

והוא באמת עשה את המוזיקה המדהימה שאתם שומעים בפתיח.

ובסוף ובמעברים וזה משהו שאתם פשוט תשמעו אותו רק אצלי. 

ואם אתם תשמעו את המוזיקה הזאת מתנגדת, אתם תדעו שמדובר במשהו שהוא שלי.

כי זה פשוט ככה עובד.

תחשבו על המוזיקה פעם הבאה שאתם מצלמים סרט או פרסומות?

אז תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם מצלמים איזה סרט ואתם אומרים וואי.

צריך גם איזה מוזיקה נחמדה ברקע.

האם אותה מוסיקה בדיוק ואתם זה מותג תכשיטים שרוצה להיראות הכי יוקרתי בעולם. 

אבל האיטליז השכונתי השתמש באותה מוזיקה.

איך זה מצייר אותכם עכשיו. 

אז זה משהו שאני חושב שחשוב מאוד שתשימו אותו בראש שלכם.

ותדעו שהאופציה הזאת קיימת ושאתם ניגשים להפקת וידאו שאתם כבר יודעים שזה עולה הרבה כסף.

אז תשקיעו קצת יותר ותעשו את זה עד הסוף.

תמיד עדיף להשקיע קצת יותר

טיפ האחרון שאני רוצה לתת לכם, אני לא יודע אם זה מובן מאליו או לא מובן מאליו.

זה כל הנושא של זכויות יוצרים.

לכל האומנים שאתם מאזינים להם ושומעים אותם ואוהבים אותם.

יש להם את הזכויות הבלעדיות על המוזיקה שלהם להם ולחברת התקליטים.

לכותב ולמלחין של השיר.

משמע שאתם לא יכולים להשתמש. 

במוזיקה שהיא לא ברישיון שלכם או יש לה מה שנקרא: אין לה זכויות יוצרים.

זאת אומרת היא פתוחה לשימוש לזכויות מסחריות.

תעבדו לפי החוק

אתם לא יכולים להשתמש בה בסרטונים שלכם.

זאת אומרת שגם אם לצורך העניין, צילמתם איזה סרטון עם הטלפון ויש שם לעסק שלכם צילמתי מהטלפון.

ויש שם איזה שיר מוכר של ביונסה.

זה משהו שאסור לכם להעלות מבחינת זכויות יוצרים.

כי המוזיקה אמנם היא ברקע ואתם שמים אותה.

זה משהו שהיה.

אם השתמשת בסרטון למטרות מסחריות, זה משהו שהוא אסור. 

אז זה משהו שתיקחו בחשבון.

אתם לא יכולים לקחת ולהגיע למוזיקה עם הסרטון הנהדר.

והוא התיישב לכם בדיוק עם הלהיט  שעשה את הקיץ ואתם אומרים וואי.

זה בדיוק מה שאני רוצה לשדר.

אבל, אופס, חבל, אין לכם את הזכויות על השיר הזה ואתם לא יכולים להשתמש בו.

עכשיו כל הדבר הזה מאוד מאוד… .

גם על מוזיקה ברשתות החברתיות יש זכויות יוצרים

התחילו לעקוף אותו גם ברשתות החברתיות השונות.

והכל ואני מאמין שהרבה מפרסמים ובעלי עסקים כבר שמים לב שאם ישתמשו בטעות או לא בטעות.

במוזיקה שלו שלהם ואין להם זכויות עליה אז בעצם פייסבוק/ אינסטגרם, יוטיוב.

פשוט ישתיקו את החלק הזה של המוזיקה.

אם מדובר ביוטיוב.

הם לא ישתיקו, פשוט הם יסמנו שמהדקה הזאת.

עד הדקה הזאת יש בעצם מוזיקה של האמן המסוים הזה ועל הדקה הזאת אותו אמן יקבל כסף.

וזה משהו שקודם כל בתור מישהו שמאוד מעריך מוזיקה זה משהו שצריך לתת לאומנים את הכבוד שלהם.

זה הפרנסה שלהם, זה היצירות שלהם.

אז אם אנחנו רוצים להשתמש במשהו שלהם.

העולם לאט מאוד משתנה

אנחנו צריכים לדבר עם הבעלים של אותם זכויות יוצרים ולתת לו את מה שמגיע לו.

ובישראל אפשר לפנות לכל בקשה כזאת של שימוש בכל סוג מוזיקה כאמצעי שיווק לאקום.

או יש את הפדרציה שעובדים עם מוזיקה באנגלית ובעצם מכל העולם.

ולנסות לראות אם אנחנו רוצים לקנות איזה שיר מקור ישראלי או באנגלית.

אז אנחנו צריכים לראות למי אנחנו צריכים לשלם.

אז אם מישהו חושב שהוא ישתמש בו בתחום של מוזיקה כאמצעי שיווק ולא יתפסו אותו.

אני לא הייתי לוקח סיכונים כאלה,  וממליץ גם לכם לא. 

אז זה משהו שחשוב שנשים אותו בראש. 

אז בלי להרגיש שהגענו לסוף הפרק אני חייב להגיד שממש נהניתי מהפרק הזה.

זה נושא שאני מאוד אוהב, וגם זמזמתי לכם שמתי לכם כל מיני קטעי סאונד ושרתי.

אז בהחלט היה משהו שהוא קצת שונה מהאווירה הרגילה של השיווק, הפרסום, האסטרטגיה.

כל הדברים הרגילים שאנחנו מדברים עליהם מדי שבוע.

אני חושב שיש פה מקום מטורף במדינת ישראל בכל מה שקשור לסאונד, ולמוזיקה בכל בכל נושא השיווק.

סיכום הפרק

אני חושב שהאנשים המפרסמים העסקים שהשכילו להשתמש ולייצר איזה טרייד מארק או פרסומות או ג'ינגלים.

שהם מיוחדים שנותנים איזה משהו הם כאלה שבסופו של דבר מאד יבלטו מהמתחרים שלהם

ובכלל זה משהו שיכול מאוד מאוד לתרום למותג בכל קנה מידה.

אז תודה לכם שהאזנתם.

אני רוצה להזמין אותכם לבלוג שלי באתר לערוץ היוטיוב.

תעשו סאב, סקרייב, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדין, טוויטר, וואטאבר.

אני שם, תעקבו, תנו לייקים, תנו תגובות, איזה כיף. אז תודה רבה רבה לכם, נתראה שבוע הבא.

ביי. תודה.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש