פרק 35 - שיווק אפליקציות אורגני, ממה הוא מורכב ולמה אסור לאפליקציות להתעלם מזה

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 35 בפודקאסט לבן על שחור התארח רוברט נחום דיברנו בפרק על שיווק אפליקציות.

רוברט הוא הבעלים של טופנדה משרד המתמחה בקידום אפליקציות.

ובנוסף הבעלים של קהילת טרגטת – קהילה בנושאים שיווק דיגיטלי. 

נושאים מתוך הפרק:

מה ההבדלים בין חנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל? 

מה הם המרכיבים המרכזיים שמשפיעים על הדירוגים בחנויות האפליקציות? 

טיפ חשוב למפתחי אפליקציות בתחילת דרכם.

לאתר של טופנדה | לאתר של טרגטת

תמלול הפרק:

שלום וברוכים הבאים פרק 35 של הפודקאסט 'לבן על שחור'. שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הוא בנושא שיווק אפליקציות אורגני.

ממה הוא מורכב ולמה אסור לאפליקציות להתעלם מזה.

רוברט הוא הבעלים של 'טופ אנדה', משרד המתמחה בקידום אפליקציות.

ובנוסף הוא הבעלים של קהילת 'טרגט- אט' בנושא שיווק דיגיטלי .

לרוברט ולסוכנות שלו יש ניסיון מאוד רחב בשיווק אפליקציות.

וסופר מעניין לשמוע מה יש לו להגיד על הנושא.

אז רוברט הבמה כולה שלך.

רוברט נחום

הפרק עצמו…

נעים מאוד שמי רוברט נחום ואני בעל סוכנות השיווק 'פנדה'.

סוכנות שמתמחה בשיווק של חברות סטארט אפ זה אפליקציות בינלאומיות.

אנחנו בן היתר, עובדים עם חברות כמו אנידור, ג'וי טיימס ועוד.

מעבר לזה אני גם עומד מאחורי קהילת הטרגט-אט.

למי שלא מכיר זהו באמת מרחב תוכן קהילתי שמיועד לאנשי שיווק ודיגיטל בישראל.

הפרויקט הוקם בשלהי 2017.

במטרה לעזור לאנשי שיווק לשפר את היכולות המקצועיות שלהם ולהישאר מעודכנים בכל החידושים בתחום השיווק.

הפרק הזה אני הולך לדבר איתכם על עולם שיווק האפליקציות.

מה חשוב לדעת על שיווק אפליקציות?

בעצם אני הולך לדבר על ממה מורכב העולם הזה ואני הולך להתמקד בתחום  ASO שזה קיצור. 

App Store Optimization , מעבר לזה אני הולך לדבר בקצרה על ההבדלים בין חלונות האפליקציה השונות.

החשיבות של הגרפיקה בחנויות הללו, החשיבות של מילות המפתח.

החשיבות של הלוקליזציה ביקורות וכדומה.

אז לענייננו :מה זה בכלל שיווק אפליקציות?

שיווק אפליקציות ככה, בגדול מורכב משני תקראו לזה 

שני דברים מרכזיים, א כל כל הפן האורגני של הסיפור הזה. בעצם כל הפן האורגני.

כמו שאתם מכירים seo מאתרים אז אותו קונסטלציה גם לאפליקציות.

ומהצד השני של כל מה שקשור לשיווק הממומן.

שזה יכול לבוא מהרבה מאוד פאנלים שונים.

אז אני הפעם הולכת לחפור לכם על הaso שזה כל הפן האורגני של שיווק האפליקציות.

כמו שכבר אמרתי בתחילת השיחה. אז מה זה בכלל  ASO?

מה זה בכלל ASO ולמה חשוב להכיר את זה?

אז כמו שכבר אמרתי לפני,  ASO זה קיצור של App Store Optimization.

שזה בעצם אומר לבצע אופטימיזציה בחנויות האפליקציה/ כמו שאתם כבר בטח יודעים.

ברגע שאתה מעלה האפליקציה לאחת החנויות המרכזיות שזה גוגל פליי או אפסטור של אפל.

האפליקציה שלך נמצאת בחנות, ואז נשאלת השאלה.

איך אתה יכול להגיע למצב שבו כמות אנשים, כמות משתמשים גדולה נחשפת לאפליקציה שלך בחנויות.

ובאמת, איך אתה גורם לאותם אנשים שכבר נחשפים לאפליקציה לבוא ולהוריד את האפליקציה?

אז ככה, באופן עקרוני אחד מהדברים שחשוב לציין זה שבאמת יש הבדלים.

יש המון המון הבדלים בין החנות של גוגל פליי לבין החנות של אפל.

אני הולך לעבור ממש בקצרה על ההבדלים המרכזיים.

מה ההבדל בין שיווק אפליקציות בגוגל פליי ובאפסטור של אפל?

בגוגל פליי.

ברגע שאתה מעלה את האפליקציה לחנות, אז מבחינת השפעה של דירוגים של מילות מפתח ודברים כאלו.

אז מה שבאמת משפיע על הדירוגים, זה הטייטל שלך. 

השו- דיסקרפישין, והפול דיסקריפשן .

אלה 3 המדדים המרכזיים שבאמת משפיעים על האופן שאתה מדורג בחנות של גוגל פליי. 

מצד שני, אם אני לוקח את זה, הולך לאפל אז באפל.

מה שחשוב לדעת זה דיסקרפישין לא משפיע בכלל.

ומה שמשפיע על דירוגי מילות המפתח זה הכותרת טייטל סאב- טייטל שזה הכותרת משנה.

ורשימה של 100 אותיות שאפשר להכניס ב list of key words.

אז זה מאוד מאוד חשוב.

זה ככה ממש ממש בגדול על ההבדלים בין החנויות.

ועכשיו אני אדבר איתכם על החשיבות של מילות המפתח והדירוגים.

אז כמו שכבר אמרתי.

באופן עקרוני, כמו שאתם בטח גם יודעים מאתרי אינטרנט, כן.

ככל שהאפליקציה תהיה מדורגת למילת מפתח מסוימת גבוה.

בוא נגיד בtop 10  כך גם כמה שיותר משתמשים משוטטים להם בחנות או מחפשים בחנות.

כן, הם ימצאו את האפליקציה שלכם.

חשוב לציין היום שחלק ניכר מההורדות שהאפליקציות או מקבלות זה הורדות אורגניות.

אוקיי?

כלומר אנשים או מחפשים בחנות או הם סתם משוטטים.

המספרים מדברים על מספרים שעוברים את 60 האחוז של האפליקציות.

כלומר מעל 60% מכלל המשתמשים שמורידים אפליקציות היום.

הם מורידים את האפליקציות באופן אורגני.

על שיווק אפליקציות אורגני

מגיעים לאפליקציה באופן אורגני.

לכן יש חשיבות מכרעת לכל תחום, iso ובעצם לביצוע אופטימיזציה הזאתי בחנויות על בסיס קבוע.

זה ככה, בקיצור, כן, אבל באופן עקרוני איך שהתהליך הזה עובד בהקשר של מילות מפתח.

בדומה לאתר אינטרנט, כן, אתה צריך לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק, לקחת את כל list of key word שלך.

ואת כל המונחים השונים ובעצם להשתמש באחת מתכונות היסוד שיש היום בשוק.

יש היום הרבה מאוד תוכנות 'סנסור טאוור',  'מובייל אקשן ועוד. 

אז בעצם אתה צריך לקחת את כל המידע הזה ואת כל את כל המילים ולהכניס אותם לתוכנה.

והתוכנה בעצם מביאה לך מידע לגבי כמות חיפושים שיש למינוח המסוים בחנות כמות.

כמה מתחרים מנסות להיות מדורגות?

אל תפחדו מתחרות

למילת המפתח הזאת, מה הסיכוי של האפליקציה להגיע למקום רלוונטי מבחינת הדירוגים ועוד ועוד ועוד ועוד. 

בעצם הרעיון הוא בסופו של דבר שאחרי שיש לך את כל המידע, אתה צריך לבצע פרויקטים.

כן, ואתה אמור בסופו של דבר להבין מה הסטטוס הנוכחי שלך ברמת האפליקציה.

ולאן אתה יכול לנסות להתרחב ולהגיע למקומות רלוונטיים בכל הקשור למילות המפתח.

זה בגדול.

עכשיו, מעבר לדירוגים שזה הדבר המרכזי שדיברתי איתכם כרגע, שכמובן דירוגים משפיעים בצורה ישירה.

על כמה חשיפות האפליקציה תקבל בחנות עצמה, וגם כמובן כמה הורדות היא תקבל.

מעבר לזה, מה שחשוב לציין זה שיש עוד מגוון פרמטרים שמשפיעים על האפליקציה בחנות.

אז אני אנסה לעשות,  לעבור עליהם בצורה מסודרת.

תעבדו באופן מסודר

אז אחד מהם זה כל מה שקשור ליחסי המרה, conversion rate optimization.

אחד מהדברים שאפשר לעשות בחנות זה באמת לעבוד באפליקציה, לעבוד על הגדלת יחסי המרה בחנות.

כמו שאתם יודעים, גם מאתר אינטרנט.

ברגע שאתם, לדוגמא, מנסה למכור משהו באתר אינטרנט, אז אנשים נכנסים לאתר שלך.

חלקם קונים, חלקם לא.

אותו דבר עם החנות, עם האפליקציה בחנות.

השאלה הנשאלת היא שכל מפתח או כל בעל אפליקציה צריך לשאול את עצמו.

זה כמה אנשים או כמה משתמשים מורידים את האפליקציה שלי אחרי שהם כבר הגיעו לעמוד האפליקציה עצמה.

זה מאוד מאוד.

מאוד חשוב להבין את זה. 

אז יש עבודה שלמה של הגדלת יחסי המרה שאיך עושים את זה בגדול.

גם פה יש הבדלים בין גוגל פליי לבין IOS.

תבצעו בדיקות לאפליקציה שלכם

ואחד ההבדלים ששכחתי לציין בתחילת השיחה זה שבגוגל פליי היום, גוגל פליי סטור.

אתה יכול לבצע בדיקות AB טסטינג.

אתה יכול לבצע בדיקת AB טסטינג לאייקון שלך, לטייטל שלך לדיסקרפשין שלך.

להרבה מאוד דברים, לתמונות המסך.

באפל אתה לא יכול היום.

כן, אתה עושה בדיקה מסוימת מחליף תמונות מסך.

מריץ את הבדיקה לפרק זמן מסוים.

זה מאוד מאוד חשוב.

תארו לכם, אני יכול להגיד לכם מהניסיון שלי.

שיצא לי לעבוד עם אפליקציות שלא מקבלות כמה מיליונים של הורדות בשבוע.

ואם אתה מצליח לדוגמה להעביר את יחס המרה משלושים אחוז לדוגמא, ל 33%. 

אז כשיש פה כמות גדולה של משתמשים.

וזה אומר שאתה מקבל עוד המון המון המון הורדות.

אז זה משהו שהוא מאוד מאוד.

כמה שיותר הורדות ככה יותר טוב

שוב אני בתור בעל מקצוע שמתמחה בתחום הזה.

חשוב לי לציין שזה מאוד מאוד חשוב לבצע בדיקות כל הזמן.

כל הזמן צריכים לבצע בדיקות ואסור לשבת ולנוח על זרי הדפנה, מה שנקרא. זה בגוגל פליי בios.

המצב הוא קצת יותר מורכב, ואני רק אציין שב IOS יש שתי אפשרויות מרכזיות ברמה הזאתי של הבדיקות.

אז אפשרות אחת זה באמת להשתמש בכלים חיצוניים.

שמה שהם עושים הם בעצם יכולים לשלוח את המשתמשים לחנות וירטואלית.

שמדמה את חנות האפליקציות.

ומשם הם יכולים להוריד את האפליקציה.

על הקשר בין שיווק אפליקציות ויצירתיות

ואז לבצע את השינוי בחנות עצמה.

זה אפשרות אחת, אפשרות שניה זה באמת לבצע בדיקות על בסיס קבוע כאשר אתה מעלה גרסה חדשה ל ios.

אגב, עוד הבדל מאוד חשוב בין החנות  זה בIOS . ברגע שאתה רוצה לעדכן את הדברים שקשורים לחנות עצמה בינים זה הכותרת או תמונות

המסך, או להוסיף וידאו או לא להוסיף וידאו לדוגמא לחנות.

אז אפשר לעשות את זה רק ברגע שאתה מעדכן גרסה חדשה.

מאוד מאוד חשוב בגוגל פליי אתה יכול לעשות את כל הבדיקות האלה בלי שום קשר לגרסה.

אז באמת דיברנו על גרפיקה ועל החשיבות של ה AB טסטינג.

וגם דיברנו על החשיבות של מילות המפתח והדירוגים ונשאלת השאלה.

האם יש עוד פרמטרים שמשפיע על המיקום של בוא נגיד של האפליקציה בחנויות.

אז עוד פרמטרים שהם מאוד חשובים והביקורות כמו שאתם בטח כבר יודעים.

ביקורות הם מאוד מאוד חשובות.

על החשיבות של מילות מפתח וביקורות של משתמשים

ומה שחשוב בתוך הביקורות זה שני דברים מרכזיים, דבר ראשון זה מה הציון שלך כמובן.

והדבר השני זה גם כמה ביקורות אתה מקבל.

והדבר השלישי זה גם מה איזה מילות מפתח יש בתוך הביקורות האלה, כן?

צריך להבין שבסופו של דבר גם גוגל פליי וגם האפסטור של אפל הם חנויות שרוצות להרוויח כסף.

הם כאמור, מרוויחות כסף מזה, מהרווחים של האפליקציות. 

ויותר ביקורות חיוביות ויש שימוש במילות מפתח שהן קשורות לעולם של האפליקציה.

החנות, האלגוריתם של החנות הוא מבין שבונה.

יש כאן אפליקציה שהיא עושה עבודה טובה אז אנחנו.

האלגוריתם של החנות תרצה לבוא ולקדם אותה במקומות מסוימים בינים זה לשים אותה בהרבה מיקומים גבוהים.

אל תפחדו לבלוט!

בקטגוריות מסוימות או בינים.

זה אפילו לגרום לאפליקציה להיות פיצ'ר עד לרגע מסוים או לשבוע מסוים.

או לפרק זמן כזה או אחר או בינים זה גם לתת לאותה אפליקציה. 

תקראו לזה להעלות את האפליקציה בדירוגים מסוימים כן.

אז זה מאוד מאוד מאוד חשוב.

העולם הזה של הביקורות ולכן אגב בהזדמנות זאת אני אמליץ שאם יש לכם אפליקציה.

אז אני מאוד ממליץ להשתמש במנגנון הapi של גוגל.

ובעצם לגרום לכמה שיותר משתמשים להעניק ביקורת חיובית לאפליקציה שלכם. 

זה מאוד מאוד חשוב.

יש על זה טונה של מידע באינטרנט, שווה לבדוק את זה.

תלמדו כמה שיותר באינטרנט על שיווק אפליקציות

וזה אחד הדברים המאוד מאוד קריטיים שמשפיע על מה שקורה לאפליקציה בחנות עצמה.

עכשיו, מעבר לעניין של הביקורות, יש עוד כמה עניינים מעניינים, אחד מהם זה לוקליזציה.

חשוב לציין שגם בגוגל פליי וגם באפסטור של אפל יש כל  מדינה היא מתנהגת בפני עצמה.

זאת אומרת. לדוגמה, באנגליה נגיד אם אתה תיכנס לגוגל פליי באנגליה אז החנות יושבת תחת uk.

זה אומר שמה שיש לדוגמא ב Uk, ומה שיש נגיד בהחנות הספרדית בספרד נגיד זה לא אותו דבר.

אוקי, אז אפשר לעשות לוקליזציה לכל המדינות והשפות. 

כמעט לכולן בחנויות האפליקציה והדבר הזה בעצם, ככל שאתה עושה יותר לוקליזציה בינים גם ברמה המוצרית.

כן וגם ברמה של החנות עצמה אז החנות רואה את זה בעין טובה.

אל תפחדו לחדש…

וזה מאוד מאוד חשוב לעשות כמה שיותר לוקליזציה ובאמת לתת את החוויה הטובה ביותר.

משתמש מסוים לדוגמה שנמצא בערב הסעודית לעומת משתמש שנמצא בישראל.

כמובן שחשוב לציין שבין היתר לוקליזציות יכולות מאוד מאוד לעזור בכל מה שקשור ליחסי המרה.

כי בעצם היא שוב, אם היא תדבר באותה השפה, היא תדבר באותה טרמינולוגיה.

היא תדבר באותו הקופי המתאים לאותה המדינה.

כך גם הסיכויים שיחסי המרה של האפליקציה האלה יעלו.

וזה כמובן יגרום לכך שהאפליקציה תקבל יותר הורדות.

עכשיו מעבר לדברים הללו שציינתי.

תשקיעו בגרפיקה של האפליקציה שלכם

אני רק חוזר על הדברים, גם העניין של הגרפיקה והAB טסטינג.

העניין של המילות מפתח והדירוגים של מילות המפתח.

גם העניין של הלוקליזציה משפיעים כמובן על כל מה שקורה בחנות.

מעבר לזה כמובן גם ישנם עניינים מוצרים.

בוא נגיד שמשפיע על מה שקורה בחנות.

אחד מהם הוא כמובן היחס של העם, כלומר כמה אנשים.

מוחקים את האפליקציה מהמכשיר שלהם.

תעשו הכול בשביל שהמשתמשים לא ימחקו את האפליקציה שלכם

אוקיי, ברגע שהאפליקציה שלך מגיע למצב שבו היחסים האלה הם גבוהים מדי.

כלומר, יש הרבה מאוד אנשים שמוחקים את האפליקציה מאלה שהם אלה שהורידו.

זה רק אומר שיש.. יכול להיות שיש או שיש לך בעיה מוסרית יכול להיות שמי שהוריד את האפליקציה.

לא באמת מעוניין באפליקציה, יכול להיות שלא היה עוד בורדינג מספיק טוב.

יש מגוון רחב של סיבות, אבל אני לא נכנס עכשיו לסיבות.

אני נכנס לתוצאה של זה, והתוצאה של זה, שהחנויות לא רואות את זה בעין טובה.

ושוב אני חוזר ואומר וזה מאוד חשוב.

ברגע שישנם בעיות מוסריות, אוקיי, זה דבר שהוא יכול לסמן על בעיה מוסרית. 

כי ברגע שיש לך הרבה מאוד, אז גם אתה פשוט בעצם, למרות שאתה מקבל הורדות אתה גם מקבל מה שנקרא הורדות.

מה משפיע על כמות ההורדות של האפליקציה שלכם?

ופשוט החנות רואה את זה לא טוב וזה משפיע לרעה על המיקום של האפליקציה בחנות.

אוקיי, זה דבר מאוד מאוד חשוב.

לכן, אחד מהדברים המרכזיים שבעלי האפליקציות צריכים לעשות זה להשקיע בכל עניין חוויית המשתמש.

בין היתר, ובכל עניין הגדלת הביקורות והביקורות החיוביות וכל הדברים הללו מאוד מאוד, מאוד חשובים.

אז ה UNINSTALL משהו שהוא קריטי.

היום לחנויות, וכמו שאתם מתארים לעצמכם, האפליקציות, החנויות רוצות לתת במה נגיד.

כן,  לאפליקציות שלא מוחקים אותם ולכאלו שקל להן לעסוק בתחום של שיווק אפליקציות.

כן, זה הרעיון.

בסופו של דבר, הם רוצים כמו שאמרתי להגדיל את הרווחים.

ולכן המוצר חייב להיות מוצר איכותי, ו הUNINSTALL ואני מסמן על משהו שהוא לא איכותי.

בסופו של דבר וזה מאוד מאוד חשוב להבין.

תעשו הכול בשביל להתקדם ולחדש

מעבר לזה, כמובן דברים שקשורים ל'ריטיישין' שהן בתוך האפליקציה כן ?

במה אותם משתמשים מאותם משתמשים, שכן כבר הורידו ולא מחקו.

כמה משתמשים באפליקציה?

כמה הם משתמשים?

פעם ביום 3 פעמים ביום, 5 פעמים ביום וכו וכו' וכו'. 

כך גם החנות תראה את זה בעין טובה.

וכך גם בסופו של דבר כמו שאמרתי הדיסקו ביליתי בחנות תעלה.

איך אתם יכולים להמציא את עצמכם מחדש?

אוקיי, אז יש כאן הרבה מאוד דקויות שאני מציע לך למפתחי אפליקציות  לשים לב.

וככה, לקראת הסיום אני רוצה גם לומר מילה על הטעות הכי גדולה שיצאה לי לראות עם מפתחי אפליקציות.

שהם עושים בתחילת הדרך.

אז ככה שאם אתם בתחילת הדרך, ואם אתם, אולי גם חושבים בעתיד על לפתח אפליקציה.

אז אני רוצה להגיד לכם שהדבר הכי הכי חשוב להתעסק בו בשלבים הראשונים. 

מעבר לדברים האלה, שדיברתי איתכם כרגע על ה ASO ועל האופטימיזציה בחנות.

וכל הדברים הללו זה העניין של המדידה.

אוקיי, העניין של המדידה הוא קריטי להצלחה.

כי רק באמצעות מדידה נכונה תוכלו לבנות מוצר מספיק איכותי.

ולהבין איפה אתם טועים או לא טועים בפאנל עצמו.

אוקיי, אז המדידה היא מאוד מאוד קריטית.

מהי הדרך להצלחה?

וזו הדרך הכי הכי חשובה להצלחה. 

עוד דבר שהוא מאוד חשוב, ברמה הזאת, של המדידה.

הרמה של המדידה בסופו של דבר מתחלקת לשני דברים אחד.

זה באמת מה קורה בתוך האפליקציה והשני זה מדידה של כל מה שקשור למה שאתם עושים במאמצי היוזר שלכם.

לשם העניין, אם עכשיו אתם מריצים קמפיינים, ניקח דוגמא של אפליקציה שעכשיו גייסה כסף.

ולדוגמא היא מריצה קמפיין אם נגיד גם בפייסבוק, גם בטיקטוק, גם ביוטיוב נגיד.

תהיו נוכחים בכל הרשתות החברתיות

האם יש צורך למדוד כן, את מה המשתמשים שהגיעו מאותם ערוצים.

איך הם משתמשים בתוך האפליקציה.

ולשם כך יש הרבה מאוד שירותים כאלה ואחרים.

כמו אפספלייר הישראלית, את  JUST וגם עוד שירות מתחרה כשבסופו  של דבר.

הרעיון הוא שהחברות האלו יודעות למדוד ולמדוד את מה שקורה עם המשתמשים שהגיעו מהערוצים השונים.

וזה בסופו של דבר גם ייתן לכם בתור מי שאתם מריצים את הקמפיינים.

כל החברות האלו מבינות את החשיבות של שיווק אפליקציות.

בעצם איזה ערוץ נותן לכם משתמש כזה או אחר איפה שווה לכם בסופו של דבר יהיה להשקיע את הכסף.

אוקיי, אז העצה הכי טובה שלי היא לבעלי למי שמתעסק בתחום האפליקציות.

אז זה ככה, בגדול אני יש לי פה עוד פרק זמן קצר.

סיכום הפרק

אני רק אסכם את הדברים שדיברתי עליהם. אז החשיבות של iso.

דיברתי בקצרה, על ההבדלים בין חנות האפליקציה שונות, על החשיבות של לבצע AB טסטינג באופן קבוע.

בחנויות בינים זה אייקון וידאו, תמונות מסך, טקסטים באמת, כל דבר שהוא ויזואלי בתוך החנות וגם כתוב.

על החשיבות של מילות מפתח והמדידה של הדירוגים שלכם.

והמחקר מילות מפתח ואיך להגיע למקומות גבוהים מיקומים גבוהים בחנויות עצמם.

נעשה שיבוט של לוקליזציה ביקורות.

וכדומה. אז זה ככה.

בגדול.

שמחתי להנעים את זמנכם ותודה רבה לכולם ושיהיה לכם שבוע מקסים.

הדעה של רועי על שיווק אפליקציות

רועי ריבק 

אז תודה רבה לרוברט נחום, שהסכים להתארח בפודקאסט.

אני רוצה לגעת בעוד כמה נקודות שקשורות לעולם האפליקציה, האפליקציות.

אם אנחנו בעצם מדברים על אפליקציות.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהעולם הזה מתחיל להיות רווי שימוש אפליקציה.

לכל דבר ולא רק שיש אפליקציה לכל דבר. 

יש המון אפליקציות שעושות את אותו דבר, ואם אנחנו?

בפרק הזה בעצם פונים לכל מי שעושה יזם אפליקציות או שבעצם הוא עושה סטארט אפ בנושא.

אני רוצה לתת עוד כמה תובנות שהם לא קשורות דווקא לעולם שיווק האפליקציות.

אחד הדברים שאני שם לב בתור מישהו שמאוד חובב אפליקציות ופרודוקטיביות ובוחן המון המון תוכנות והמון אפליקציות.

אפליקציות הן קודם כל חוויה של המשתמש

זה בעצם היכולת של האפליקציה להיכנס לשגרת החיים שלך.

איך באמת תהיה החוויה?

איך באמת אנחנו נגרום לאפליקציה הזאת לעשות שינוי אצל הלקוחות שלנו.

ובעצם להיכנס לשגרת היום שלהם, להבין למה?

אנחנו צריכים. לתפוס מקום בטלפון של אותו משתמש.

ולא רק לנסות לפתור איזה משהו קטן ולצפות שבשביל המשהו הקטן הזה.

בן אדם יפנה מקום על האפליקציה שלו. 

וגם אם בשביל הדבר הקטן הזה גרמנו לו להוריד את האפליקציה.

אנחנו צריכים לבדוק אם הוא באמת ישתמש בה.

ופה באמת טמון הקושי האמיתי.

איפה טמון הקושי האמיתי

איך אנחנו גורמים לאותו בן אדם להשתמש ולחזור ולפתוח.

וגם גם חלק מהעניין הזה אני רואה דברים שהם קצת לא הגיוניים.

היה איזה פודקאסט או מאמר, אני לא זוכר  בדיוק איפה ראיתי את זה.

וזה באמת משהו שפוגע בפרודוקטיביות ובאמת הוא שם לב.

וגם אחרי זה אני שמתי לב שיש אפליקציות ששולחות נוטיפיקציה.

שבה אין שום קשר בין האפליקציה לאנדרואיד. 

כאילו אין בזה שום הגיון שדבר כזה יקרה.

אז זה אחד הדברים שבעצם יכול להוריד חוויית הלקוח.

ולא לתת חוויית לקוח שאנחנו צריכים בחוויית משתמש, שזה באמת הדבר החשוב.

התאהב באפליקציה וירצה להשתמש בה מאשר.

תהיו מעורבים באפליקציה שלכם

סתם שתהיה לו על המכשיר, ואם היא סתם תהיה לו על המכשיר כנראה גם הוא ימחוק אותה בסוף.

הנושא הבא שאני רוצה לדבר איתכם עליו.

ויש שתי אפליקציות שאני משתמש בהם באופן קבוע.

והאמת היא שאפילו אני בקשר עם היוצרים של אותה אפליקציה.

בעצם, בשתי האפליקציות, זה האפליקציות שהורדתי אותם.

ואני מאוד משתמש בהם ומצאתי את עצמי מבקש מהמפתחים להוסיף פיצ'רים.

אני מרגיש שהם צריכים שאני צריך אותם ונוצר איזה קשר ביני לבין המפתחים.

ובעצם לשתי האפליקציות, המלצתי לאנשים שיצרו אותם לפתוח קהילה סביב האפליקציה.

ובעצם בקהילה שאני מנהלת את שתי הקהילות.

נוצר שיח עם זה עם זה.

היווצרות של שיח זה הכול

איך בעצם אנחנו נהיים יותר פרודוקטיביים?

בעזרת האפליקציה הזאת וכל מיני מתודות  עבודה ושיטות ודרכים להשתמש באפליקציה.

ובאזורים ובפרויקטים כדי לראות ללמוד אחד מהשני בעצם איך להשתמש באפליקציה יותר טוב.

ולהפוך להיות יותר פרודוקטיביים.

ואם מדובר על אפליקציית מעבר אז זה משהו שבאמת הוא עכשיו בהטבות של בניית הקהילה.

אז באמת הסברתי לאותו מפתח בקהילה זה אמצעי נהדר.

שאנשים יכולים לדבר על איך בעצם לנהל את הכסף שלהם איך לייצר לעצמם מאזן חיובי כל חודש.

ואני יכול להגיד לכם שזה לצורך העניין מה אני?

בוודאי אפליקציה מדהימה בעיניי.

והמפתח שהוא בעצם מה שנקרא האמא ואבא שלה האפליקציה.

ואין לו איזה חברה גדולה או משאבים, או  בעצם בנאדם אחד שאחראי על הכל ובשיווק.

הוא קצת מתקשה.

תקצו משאבים לנושא של שיווק אפליקציות

ובעצם אפשר להשתמש בהמון כלים כמו שרוברט אמר, אם זה שיווק אורגני, שזה גם הנושא של הפרק.

וזה יכול להיות קהילה סביב הנושא, זה יכול להיות כל כך הרבה פרמטרים כדי ליצור הורדות.

כדי ליצור ולקרב.

עזבו את ההורדות.

כדי ליצור אנשים שבאמת משתמשים באפליקציה ואפליקציה נכנסת להם לשגרת היום.

בכל אפליקציה זה שבאמת אנשים לא ישתמשו בה אלא ממש התאהבו בה.

השתמשו בה על בסיס יומיומי ואפילו כמה פעמים ביום זה אחד הדברים שהיום שווים הכי הרבה.

בפודקאסט אני רוצה להזמין את הגולשים גם לקהילה, 'טרגט את' שלו וגם לעקוב אחרי הפעילות שלו בסוכנות.

באמת בן אדם עם ידע מאוד רחב ואני אישית נהנה מאוד מהתכנים שלו. 

אם מדברים על תכנים, אני מזמין אתכם לערוץ היוטיוב שלי, תעשו subscribe.

איך ניתן ליצור קשר עם רועי

אני מעלה סרטונים מעניינים ויש עוד המון הפתעות בהמשך.

את הבלוג שלי עם מי שלא היה מזמין אתכם לאתר כמובן יש עוד 34 פרקים לפני הפרק הזה.

אם לא שמעתם או פספסתם איזה פרק תחזרו.

אני נמצא באינסטגרם.

פייסבוק, לינקדאין, תתחברו לאיפה שאתם לא רוצים.

ונתראה בפרק הבא.

יש עוד המון אורחים מעניינים על הפרק סלמת'. תודה.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש