פרק 33 - הדרך לספר מקצועי משלך, יתרונות, חסמים ואיך להתגבר עליהם

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 33 בפודקאסט לבן על שחור התארחה מיכל זוהר דיברנו איך להוציא ספר משלך ובמה זה כרוך.

מיכל היא אישה כותבת שיש לה שני כובעים.

כתיבה שיווקית וכתיבה יוצרת.

שהספר שלה הגיע אפילו לנשיא המדינה.

נושאים מתוך הפרק:

מה היתרונות של הוצאת ספר מקצועי לאור וואיך זה יכול להקפיץ לי את העסק? 

למה רוב בעלי העסקים לא מוציאים ספר לאור? 

איך מתגברים על מה שחוסם אותנו מלעשות את זה? 

מה צריך לדעת כשמוציאים ספר? 

איך לא ללכת לאיבוד בכל התהליך?

לאתר של מיכל > כאן

תמלול הפרק:

 ברוכים הבאים, פרק 33 של הפודקאסט 'לבן על שחור', שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה עוסק בעד ערך לספר מקצועי משלך. 

יתרונות, חסמים ואיך להתגבר עליהם.

יש לנו אורחת מיוחדת ואנחנו נציג אותה אחרי המוזיקה.

שווה להישאר כי הולך להיות סופר מעניין. מוזיקה ונציג את האורחת.

אורחת שלנו הפרק היא מיכל זוהר.

מיכל אישה שכותבת, שיש לה שני כובעים: כתיבה שיווקית, וכתיבה יוצרת.

הספר שלה אפילו הגיע לנשיא המדינה.

אז אני חושב שאין אדם נכון ממנה בשביל להציג את הנושאים של כתיבת ספר.

ואיך הוא תורם לפן העסקי לפן המקצועי שלנו.

אז אני לא רוצה להרחיב בדיבורים מיכל, הבמה כולה שלך.

מיכל זוהר 

היי לכל המאזינים והמאזינות ותודה לרועי הזמין אותי להתארח בפודקאסט 'לבן על שחור'.

ולדבר על תוכן שיכול למצב אותנו כבעלי עסקים בזירה אחרת.

הפרק עצמו…

לפני שאני אתחיל, אני רק רוצה להגיד שאני מקשיבה לפודקאסט של רועי.

כבר תקופה בהליכות הבוקר שלי ובכל פעם כשאני חוזרת מהליכה לפעמים זה גם קורה

תוך כדי, אני עוצרת לכתוב לי רעיונות שעולים.

כנראה שיש משהו בשילוב הזה של פודקאסטים עם האוויר הצח, והאנדרנלין שגורם לזה לעבוד.

אני ממליצה לנסות ותודה לרועי שוב. 

קוראים לי מיכל זוהר ואני בעלת העסק לכתיבה שיווקית שנקרא 'מילה טובה'.

אני מסייעת לבעלי עסקים לייצר נוכחות דיגיטלית איכותית באמצעות תוכן.

אני בעלת תואר ראשון במדעי הרוח עם התמחות בכתיבה ותואר שני בתקשורת וניו מדיה.

כתבתי את הרומן ההיסטורי 'הסלון 'שיצא לאור השנה וכבר יצא גם במהדורה שנייה.

אני מנחת סדנאות כתיבה ומרצה במכללת מנשר לאומנויות בקורס לכתיבה שיווקית.

ובזמן שאני לא עושה את כל הדברים שציינתי.

קצת על מיכל – בואו נכיר יותר טוב

אני מנהלת את קבוצת הפייסבוק 'נשים קוראות נשים' ואת המרחב 'עושים סיפור מסיפור בחורה'.

אתם מוזמנים ומוזמנות לעקוב.

כיום היום שלי מורכב ממילים.

אני מאמינה שלמילים יש כוח, ואני גם נוכחת בזה ביום יום.

כשאני רואה איך המילים והתוכן נותנים לבעלי העסקים ערך מוסף גבוה. 

זה לא סתם שהמושג 'התוכן הוא המלך' שביל גייטס טבע השתרש כל כך עמוק בשיח על תוכן.

ואם בשנת 96, עת שהוא אמר את זה נדמה שזה נכון.

אז מה אנחנו יכולים להגיד היום, בעידן שבו אנחנו ממש חיים בתוך האינטרנט?

אז יש לא מעט סוגי תוכן שבאמת מתאימים למגוון פלטפורמות ויש המון פלטפורמות היום. 

וכשמשתמשים בתוכן נכון ובאופן עקבי זה ממש יכול להזניק את העסק.

רועי אתה בטח תסכים איתי.

יש סוגי תוכן שרוב בעלי העסקים לא מגיעים אליו ולא משתמשים בפונקציה הזאת.

וזו ספרות מקצועית, או במילים פשוטות.

מה זה ספרות מקצועית?

להוציא ספר שקשור לתחום העיסוק שלי.

שמאגד בתוכו את הידע שצברתי ושיש לי לתת. 

ויש לזה כמה סיבות.

למה בעלי עסקים פחות נוטים לעשות את זה אני אדבר עליהם תיכף.

אבל קודם אני דווקא רוצה לדבר על הסיבות למה כן כדאי לי כבעלת עסק, להוציא ספר לאור.

אז קודם כל, הסיבה הראשונה היא כי ספר זה סימן לאיזושהי יכולת שמבדלת אותי משאר האנשים.

משאר בעלי עסקים.

במסר הסמוי היא אומרת שיש לי ידע רחב, יש לי יכולת העמקה, יכולת אינטלקטואלית, יצירתיות וכמובן כישרון.

והיא אומרת גם שיש לי את היכולת הכלכלית לעשות את זה, כי ספר עולה כסף להוציא אותו.

ואני מה שאני רואה זה שבאמת יש הערכה מאוד מאוד גדולה כלפי מי שכתב ספר.

אני נוכחת את זה בזה. 

תהיו נוכחים ברגע עצמו

גם כשאני קוראת ספרים, אם אני נתקלת באיזשהו ספר טוב, זה לא משנה איזה ספר מקצועי או פוזה.

אני אומרת וואו, איזה יופי, מי שכתב את זה וואו, אם להשתמש במונחים של 'תותח'. 

אז חשוב לי להדגיש גם שכל מה שאני אומרת כאן מתייחס כמובן לספר שהוא איכותי.

שהוא נותן ערך ובגדול שווה את ההשקעה של הקורא.

אני רק רוצה להגיד שכל מה שאני אומרת כאן מתייחס כמובן לספר שהוא איכותי, נותן ערך ובגדול שווה את ההשקעה של הקורא.

הן מבחינת הזמן שהוא משקיע והן מבחינת הכסף שהוא משלם עליו.

כי זה לא מספיק רק להוציא ספר הספר חייב להיות גם טוב.

אז אם מדברים על בידול, וזו שאיפה של כל עסק לייצר בידול להתבלט מעל המתחרים.

ספר שכתבתי בהחלט יכול ליצור עבורי בידול שכזה. אני אתן דוגמא.

תבדלו את עצמכם מהמתחרים שלכם

אם אני למשל מחפשת יועץ עסקי ויש לו שני מועמדים שאחד מהם כתב ספר.

אני מניחה שזו תהיה נקודה לזכותו.

אולי זה גם יהיה מה שיגרום לי להחליט לפנות אליו.

אולי אני אבחר לקרוא קודם כל את הספר שלו ואם אני אראה שבאמת הספר איכותי והוא נותן המון ערך.

אז אני אבין גם שהיועץ העסקי הזה כנראה יש לו מה לתת לי הרבה יותר מאחרים. 

אז הספר שלי יוצר לי בידול. בידול יביא לי לעסק יותר לקוחות.

אבל לא רק זה.

הוא גם יכול לפתוח לי נישה של הרצאות כי עכשיו אני אוטוריטה בתחום.

כתבתי ספר אני אוטוריטה, יש לי ידע רחב על תחום העיסוק שלי.

אני בטח גם חקרתי לעומק לפני שכתבתי את הספר והרצאות כמובן יביאו לי גם כן יותר לקוחות.

ספר הוא גם סמל סטטוס, על כל המשתמע מזה.

ספר משלך הוא גם סמל סטטוס

הוא מכניס אותי למגרש של הגדולים, ומעלה אותי מדרגה, והוא ממצב אותי יותר גבוה.

ואנחנו תמיד מדברים על מיצו כשאנחנו בונים עסק.

איפה אני רוצה להיות ממוצבת?

אז זה אחד הדברים שיכול למצב אותי יותר גבוה.

ספר הוא גם משהו שנשאר לאורך זמן ועם שיווק נכון הוא יכול לעבור לעבוד בשבילי במשך שנים.

כמובן שיש תחומים שבהם הספר יצטרך לקבל עדכון מידי פעם כמו נגיד בתחומי טכנולוגיה.

אבל גם בתחומים אחרים.

מה הספר יכול להציע לכם מבחינה עסקית?

ועם זה צריך להיות עם היד על הדופק.

אבל זה באמת משהו שנשאר לאורך זמן.

עכשיו מעבר לפן המקצועי, ספר גם מחזק את הערך העצמי שלי.

הוא מייצר עבורי תחושת סיפוק, תחושת הגשמה.

הוא מביא את היכולות שלי לידי ביטוי.

זאת אומרת שיש פה גם למה בפן המקצועי אנחנו תמיד גם מדברים על למה. 

למה אני עושה מה שאני עושה או למה אני עושה מה שאני עושה. 

הלמה הוא מאוד מאוד חשוב, בטח כשיש לנו עסק.

אז יש פה למה בפן המקצועי וגם. למה בפן האישי בשניהם מקרינים החוצה.

הלקוחות שלנו מרגישים כשאנחנו מרוצים מעצמנו ומרגישים שאנחנו בעלי ערך עצמי גבוה.

וצריך לזכור שאנשים אוהבים להיות בסביבה של מצליחנים. 

ספר משלך – בשביל לתת השראה לאחרים

הם שואבים מזה השראה וכוח.

אם להכניס קצת פאתוס לכל העניין הם נושאים אלינו עיניים.

אם כתבתי ספר.

אז בהחלט.

ואני אהיה מרוצה מעצמי, בהחלט ירגישו את זה אם ירצו להיות לידי.

אז נשמע טוב, נכון?

אם זה כל כך טוב ונכון לעסק, למה לא רואים יותר בעלי עסקים מוציאים ספרים?

כי להוציא ספר לאור זאת ריצת מרתון ומי שפעם רץ מרתון.

יודע כמה שזה מאתגר, גם פיזית וגם מנטלית.

מבחינה מנטלית צריך לבוא לתהליך עם איזשהו גרעין של ביטחון ואני אומרת גרעין.

כי זה משהו שאפשר לעבוד עליו.

תתחילי לעבוד על ספר משלך

ואם יש את הגרעין משהו יכול לצמוח ממנו.

אז גרעין זו תמיד התחלה טובה. עבודת כתיבה ובמיוחד כתיבת ספר שזו עבודה שיש בה בדידות.

זה לשבת עם עצמי ופשוט לכתוב.

והלבד הזה מעלה כל מיני דיבורים פנימיים כמו את מי יעניין מה שאני כותבת או כבר כתבו על זה.

אז מה יש לי לחדש.

מי אני שמישהו ירצה לקנות את הספר שלי?

האם יש לי באמת מספיק ידע כדי לכתוב?

אולי מה שאני כותבת לא שווה כלום.

וכל מיני דברים שהקשר באמת בינם לבין המציאות.

תשימו את הדברים על השולחן

ברוב המקרים בין המציאות שמחוץ לראש שלנו וללב שלנו הוא מקרי בהחלט.

וצריך לדבר על זה, ולשים על השולחן.

כי הדיבור הפנימי תוקע אותנו הרבה פעמים.

וצריך להבין שזה הכול חסמים מנטליים שנובעים מפחד.

מבפרדיגמות שגדלנו עליהם או פשוט מחוסר ביטחון.

וחשוב לדעת שכמעט לכולם יש דיבור פנימי כזה.

רק שההבדל בין מי שמוציא ספר לבין מי שלא, זה התגברות.

בשביל זה אגב.

ויש גם חסמים שנקרא להם חסמים, אני קוראת להם פיזיים.

הם לא באמת פיזיים, אבל הם גם מנטליים, אבל הם יותר מדברים על הדברים הגשמיים.

כמו אין לי פינה משלי לעבוד או אני צריכה לחכות למוזה או אין לי זמן.

אין לי או אין לי כסף.

לכתוב ספר משלך – עכשיו זה הזמן הכי טוב!

מאיפה אני אביא כסף בשביל זה?

אין לי שקט נפשי או שיום אחד, כשיהיה לי שקט נפשי אני אכתוב.

הנה אזהרת ספוילר, זה לא יקרה לעולם.

וגם אלה הם חסמים שממש לא אובייקטיביים וניתן להתגבר גם עליהם.

אז אני חושבת שאולי אחד הדברים שהכי מעכבים אנשים להוציא ספר.

זה באמת  כל החסמים האלה שנובעים מתוך הדיבור הפנימי שלנו.

אבל  אבל אפשר להתגבר עליהם, באמת. 

ואחרי שהבנתי למה כדאי לי להוציא ספר לאור.

ואחרי שהתגברתי על החסמים האלה המנטליים והפיזיים.

אני יכולה לצאת לתהליך הכתיבה. 

עכשיו אני אשתף אתכם קצת מהתהליך שאני עברתי.

התהליך שאני עברתי מהרגע שהתחלתי לכתוב את הספר ועד שהוא יצא לאור לקח המון זמן.

באמת, 6 שנים.

וזה קרה כי הייתי בטריטוריה לא מוכרת.

ספר משלך – טריטוריה לא מוכרת

הכול היה לי חדש והייתי צריכה לגלות כל דבר לבד וגם תוך כדי תנועה.

ובתהליך שאני עברתי, היו אינספור נקודות 

שבירה שבכל אחת מהן יכולתי להרים ידיים.

שאלתי את עצמי לא פעם בשביל מה אני צריכה את זה?

באמת המון פעמים למה אני צריכה את הדבר הזה?

וכל מה שכל מה שדיברתי עליו למעלה, כל הדיבור הפנימי הזה, דיברתי אותו עם עצמי.

זה היה, אני מגדירה את זה מלחמת הורדות ידיים, מי יכנע קודם? אני או הדיבור הפנימי שלי?

אבל הכי הכי הכי ההרגשה, היא הייתה הרגשה של לבד.

ובכל פעם הייתי צריכה לחפש נקודתית את האדם שיכול היה לעזור לכוון.

לתת לי את הביטחון שהצד שאני עושה הוא נכון.

ביטחון בכך שהצעד שלנו נכון

היום אני מבינה שזה לא חייב להיות ככה.

בטח ובטח אם אתם בעלי עסקים שהזמן שלכם הוא חשוב וזמן שלכם שווה כסף. 

אין לכם זמן עכשיו 6 שנים להתמודד עם כתיבת ספר.

ועוד  דבר שאני יכולה לספר זה כשיצאתי לדרך עם הספר שלי חשבתי שאני אצטרך לכתוב אותו וזהו.

לא ידעתי מה מחכה לי מעבר לפינה וגם לא ידעתי כמה שלבים אני צריכה לעבור וזה תהליך.

הכתיבה והביצוע והתחקיר לקחו לי שנתיים . אחר כך שלחתי להוצאות, חיכיתי לתשובה.

בשלב הזה לא הייתי מודעת בכלל.

לאופציות שהיו קיימות, איך אפשר באלף ואחת דרכים להוציא ספר?

אחר כך הייתי צריכה לחפש עורכת.

ספר משלך – אבל לא לבד!

שזה כשלעצמו הייתה  משימה הלא פשוטה, כי מאיפה אני מכירה עורכות?

ואיך אני יודעת, מטאטאים לספר שלי ואיך אני יודעת שהתהליך באמת יהיה פרודוקטיבי? 

ושמצאנו אז העריכה עצמה גם לקחה שנה אחר כך שוב שלחתי את הספר להוצאות.

ואז הייתה הוצאה שרצתה והתחלנו לעבוד על חוזה.

ואז בסוף החלטתי, ברגע האחרון, להוציא אותו בהוצאה עצמית.

ופה חשוב גם להגיד שאת היתרונות והחסרונות של הוצאה עצמית גיליתי רק אחר כך.

כאילו לא היה שם מישהו שיעזור לי להבין במה זה באמת כרוך.

כי באמת כל דבר שיש לו פלוסים במינוס.

לכל דבר יתרונות וחסרונות

וחשבתי שנקודת הסיום תהיה כשהספר יצא לאור כי זה כמה רחוק שיכולתי לראות בזמן הזה.

אבל זו למעשה רק מחצית הדרך.

אם  הוצאתי ספר ואף אחד לא יקרא אותו, אז בשביל מה בכלל כל המאמץ.

כי לכתוב ספר זה לא מספיק.

צריך להוציא אותו לאור.

שיווק.

כי בסופו של דבר ספר הוא ג"כ מוצר.

אל תפחדו משיווק

עכשיו אני לא רוצה להפחיד אף אחד או להרפות את ידו של מישהו.

ובערך המוסף שלו להביא עוד לקוחות איכותיים, לייצר איזשהו משהו סביבכם.

עכשיו לא סתם אומרים שידע זה כוח.

חשוב שכשאתם יוצאים ויוצאות לדרך של כתיבה והוצאת ספר לאור שיהיה לכם את כל הידע.

ואת כל הכלים להתמודד עם התהליך. הידע הזה גורם לכך שיהיו דילמות- נקודות שבירה.

וגם בשורה תחתונה יחסוך לכם הרבה זמן וגם כסף.

אז הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה באמת להחליט אם אתם רוצים לצאת למסע הזה, כי זה מסע.

ומה שבטוח זה שיש לו ערך גדול עבורכם וזו חוויה וזה, אתגר וסיפוק וזה משהו שיישאר שם תמיד.

אם החלטתם שאתם במסע הזה אז אחר כך תשאלו את עצמכם על מה אתם רוצים לכתוב?

מה יעניין את קהל היעד שלכם?

תכירו את קהל היעד שלכם

ואגב כל מה שאמרתי פה על הקשיים שבדרך.

ובכלל, זה נכון גם לגבי מי שרוצה להוציא ספר פרוזה.

כי בסופו של דבר ספר הוא ספר.

רק התכנים משתנים וקהל היעד משתנה.

אני עשיתי את זה לבד, אבל זה ממש לא חייב להיות ככה.

אפשר לקחת ליווי, פשוט לקחת ייעוץ וליווי יד ביד שמתחיל.

משלב הרעיון דרך הכתיבה, העריכה, ההפקה, גיוס הכסף והשיווק, וכולל בטוחות.

הליווי המנטלי, הדחיפה קדימה, הצבת היעדים והמטרות, והכי חשוב?

תקפידו על מסגרת זמנים?

הקפדה על מסגרת של זמן.

זאת אומרת דד ליין כי בלי דד ליין הכתיבה באמת יכולה להימשך לנצח.

אז זהו, תודה שהקשבתם.

אני מאחלת לכם בהצלחה.

אם אתם רוצים להגיב לשאול או להתייעץ, אתם מוזמנים למצוא אותי בפייסבוק, באינסטגרם או באתר שלי.

מילה טובה co il. קוראים לי מיכל זוהר.

ואם אתם רוצים לשמוע עוד?

אתם מוזמנים לוובינר שאני עושה מהדף אל המדף שיתקיים בשלישי במרץ.

חפשו אותי ברשתות ותקבלו תוכלו לקבל לינק להרשמה.

תודה רבה ותודה רועי שהזמנת אותי להתארח אצלך.

תודה רבה.

מה יש לרועי לייעץ על כתיבת ספר משלך

רועי ריבק

תודה רבה רבה למיכל שהסכימה לבוא להתארח בפודקאסט.

אני רוצה לתת עוד כמה נקודות ויתרונות של ספר כתוב לעומת כל פלטפורמה אחרת.

היה לנו הרבה פרקים שמדבר על מיתוג אישי ונתנו הקשרים של מיתוג אישי בעצם בסושיאל בלינקדין בדיגיטל בכלל.

ואז מגיע פלטפורמה שניסו לקבור אותה כל כך הרבה פעמים, וזה תמיד חוזר לשם.

גם במיתוג האישי, תשימו לב, פוליטיקאי שרוצה להגיע למעמד הגבוה חייב להחזיק אצלו ספר.

אם יש יזם או יזמית שרוצה להתבלט, שבעצם רוצה שיבינו שיש לו סיי  ומשהו מיוחד.

צריך להחזיק ושיהיה לו ספר.

תלמדו מהצלחות של אחרים

לא מזמן יצא לי להקשיב לספר של אילון מאסק.

שהם בעצם מספר את הסיפור שלו שנכתב על מישהי שבעצם כתבה את זה עליו.

וזה היה מרתק שהוא רצה לשלוט במה שיכתבו עליו, את כל הדברים האלה.

עכשיו הרבה לא מכירים את הנושאים האלה כמו שיש את הכותבי רפאים.

וכאלה שבעצם מסתתרים מאחורי הכותבים האמיתיים.

כי בעצם גם אם יש והם מספרים את הסיפור שלך, עדיין זה כתוב בשמך והספר הוא עליך.

ויש לזה SAY מאוד מאוד גדול גם בעולם הפוליטי, גם בעולם של העסקים.

בכלל, זה פשוט משהו ששם אותך בlevel  ובמגרש של הגדולים, כמו שמיכל אמרה. 

עכשיו אני רוצה לתת עוד נקודה ששמעתי אותם מבן אדם שהזכרתי אותו כמה פעמים בפודקאסט.

וכמה פעמים במאמרים, וזה שוב, סיימון סינק ששמעתי אותו באחד הראיונות מדבר על הספר שלו.

שזה START WITH THE WAY  שנתתי את הדוגמה שלו.

גם בפרק עם ד"ר בוק.

הספר אמור לשרת אתכם

ובעצם זה מאוד קשור לפרק הזה.

כי שאנחנו כותבים ספר והספר אמור לשרת אותנו ואנשים יתחברו אלינו דרך הספר ויכירו אותנו דרך הספר.

אנחנו צריכים שאנשים בסופו של דבר גם יקראו אותו וכאן זה הקושי האמיתי.

אני יכול להגיד שאיך שסיימון אמר את זה באותו רעיון.

שהוא מעדיף שאנשים יעבירו את הספר 20 פעמים ויקראו אותו מאשר יקנו אותו בחנות.

המטרה היא של כל מי שכותב ספר, לא משנה אם הוא כתב אותו בעצמו, כתבו, בשבילו או לא משנה מה.

הוא רצה להעביר איזה אג'נדה מסוימת.

הוא רצה להעביר איזה אמרה.

את הידע שלו.

תחשבו איזו אמירה צריכה להיות לכם דרך הספר

הוא רצה שאנשים יקבלו בזכות הספר כלים.

שיהיו מזוהים עם  החשיבה של אותו אדם שכתב את הספר.

ואני יכול להגיד לך להגיד שאני כל כך מסכים עם זה.

כי בסופו של דבר, בתור יוצרי תוכן, לא משנה אם זה בדיגיטל או בספר.

המטרה היא שאנשים יצרכו את התוכן.

זה שכתבת ואין ספק שגם אם אנשים לא קראו את הספר.

הספר בסופו של דבר משרת אותך מהבחינה העסקית, כי זה אומר עליך משהו.

זה אוטומטית הסמל סטטוס הזה של.:'תקשיבו, מדובר בבן אדם רציני'. 

עכשיו.

איך הספר ישרת אתכם מבחינה עסקית?

זה אוטומטית, הוצאת את הספר כבר קיבלת את מה שנקרא הפלומבה הזאת.

עכשיו זה חלק, אין ספק שזה חלק שהוא משמעותי מכל הנושא של ספר.

אבל החלק המשמעותי באמת זה שבאמת יש השפעה על הספר.

אם מסתכלים על רבי מכר שבאמת שינו איזה משהו אצל קהל הקוראים שלהם.

זה משהו שבאמת אין לו תחליף. עכשיו, הפלטפורמה הזאת מלבד.

יתרונות של הפלטפורמה של ספרים

מלבד היותה פלטפורמה מאוד מסורתית, יש איזה משהו מאוד רומנטי, מאוד מקרב.

תחשבו את הסיטואציה שבנאדם זה לא עכשיו אייפון שהוא גולל, וקורא איזה מאמר ומדלג.

זה לא סרטון שיושבים ורואים, זה יש איזה קשר מאוד אינטימי שאם בן אדם עכשיו יושב עם איזה מנורת לילה.

זה בד"כ לא בחדר חשוך, כי קשה לקרוא בחדר חשוך.

מנורת לילה, ריכוז של 100% נטו במילים והדמיון מתחיל לעבוד, הראש מתחיל לחשוב.

יש בזה משהו מאוד מאוד מקרב לבן אדם שחתום על אותו ספר.

יש לזה השפעה שהיא… אני לא חושב, כאילו לכל פלטפורמה יש את הייחודיות שלה.

גם עכשיו אתם שומעים את הפודקאסט, אתם שומעים את הקול שלי.

את הקול של מיכל, כמובן שיש פה משהו מקרב.

אבל כל הנושא של הדמיון שמופעל שם.

ספר משלך כפריט אישי ובין אישי

והחוש הזה בראש שמתעורר והמילים בעצם מייצרות לעצמן משמעות.

זה משהו שהוא…  שיש אותו בספרים ואני לא באמת מוצא דברים אחרים ש… לצורך הדוגמא.

אם נגיד אני אקרא ספר מסוים שמדבר על משהו מקצועי ומישהו אחר יקרא.

אם זה לא באמת, איזה ספר מדע של 1 + 1 שווה  שתיים, ומדובר על רעיונות ועל. .. .

כל אחד יכול לקחת את הנושאים מתוך הספר ובעצם לקחת את זה למקום שלו.

לפתח את החשיבה שלו ולחזק לעצמו בראש את מה שהוא חשב וללכת בכיוון מסוים. 

נגיד כמו שאמרתי, אני אקרא את הספר ואתה המאזין.

תקרא את הספר גם.

אז אנחנו יכולים עם אותו ספר בדיוק עם אותם המילים להגיע ולהגיע למסקנות שהם אחרות לגמרי.

ומשרתות את הנקודה והפרק.

זמן שאנחנו נמצאים בה.

ספר כדבר על זמני

עכשיו, בנוסף לזה תחשבו שספר הוא משהו שהוא על זמני.

הוא לא מדבר עכשיו על מקרים שקרו באותו רגע או אקטואליה או הם מביאים בדרך כלל אג'נדות וחשיבה או סיפור חיים. 

אני מדבר על ספרים מקצועיים, לא על רומנים ודברים כאלה.

הם בעצם הרעיונות.

הם אותם רעיונות שיכולים להחזיק תקופה מאוד ארוכה.

וזה משהו שהוא מאוד קסום.

זאת אומרת שלפעמים אני רואה רעיונות מספרים שנכתבו בשנות ה 70 וה 80 ו- 90. 

דברים שקשורים לעולם השיווק והפרסום שאני עובד בו ומתעניין בו.

ואני רואה שגם לפני 40 ו 50 שנה הכול היה אותו דבר.

מה שהשתנו זה הכלים,  הכפתורים, אבל  החשיבה ואיך שהמוח האנושי עובד זה אותו דבר. 

וזה משהו שאני חושב,  שיש בזה את הקסם הזה של הספר. 

כל ספר והקסם שלו

בעיה שאני רוצה לגעת בה זה בעצם את הספר שהוא מותאם לעידן החדש.

אני אסביר למה אני מתכוון.

היום אני רואה שיש בקרב המון צעירים ובכלל יזמים, מאוד להימשך לתחום הדיגיטלי.

זאת אומרת, אני רואה הרבה פרסומים נכסים דיגיטליים, מכירה וקנייה ונכס שמניב.

ואני רוצה להגיד שגם ספר בסופו של דבר הוא יכול להיות נכס שמניב.

הוא פשוט משהו שיכול למכור את עצמו. 

עלות שולית, אפס.

זאת אומרת הקדשת  את הזמן, את המאמץ והכסף כדי לייצר את התוכן הזה ושילמת עליו בזמן ובכסף.

ועכשיו אתה פשוט, ככל שאתה מוכר את זה אתה מקבל את כל הרווחים אליך.

ובסופו של דבר אפשר להבין שגם אנשים שמתפרנסים מבמה ומהופעות.

זה משהו שבהחלט, גם בתקופות כמו קורונה או דברים כאלה.

בסופו של דבר זה יכול להיות עוד אפיק הכנסה.

ועוד סמל סטטוס ששם אותך במקום אחר. 

זאת אומרת זה לא רק סטנדאפיסט.

זה אומר משהו על הבן אדם. 

וזה משהו שאני מאוד ממליץ לבעלי עסקים.

ספר משלך לא חייב להיות ביוגרפיה אישית

בהחלט לשים את זה בראש, במיוחד אם זה משהו שהוא נותן איזה משהו שהוא תקדימי.

עכשיו זה לא חייב להיות איזה ספר קורות חיים אם אין  איזה סיפור. 

זה יכול להיות פשוט לקחת את הצד המקצועי קדימה וזה יכול להיות דבר שהוא מאוד אישי.

אני סתם זורק מהראש, זה אם יש איזה קונדיטורית שיש לה את הסוד שלה ואת התשוקה שלה.

וזה כל עולמה יכולה להוציא ספר מתכונים  מיוחד שמשלב עולמות ולתת לו איזה קונספט טוב.

זה יכול להתבטא בהמון דברים.

אם זה מישהו שמתעסק באינסטגרם וזה כל עולמו, אז יכול להיות איזה מדריך שאפילו יהיה מודפס.

זה משהו שפשוט ממצב אותך או אותך מעל כולם.

וזה משהו שבאמת צריך לשים על זה את הדעת.

כי זה נושא שבאמת לוקח את השיווק ואת הפרסום הנקרא לזה 'הרגיל'.

בגירושים של אני אופיע בפייסבוק, אני אופיע בלינקדין, במודעות ממומנות גוגל, אבל זה פתאום.

שם אותך במקום. אם נגיד יש מישהו ואתה צריך להחליט בין מישהו שיש לו ספר או אין לו ספר.

כנראה שאתה תלך על המישהו שיש לו. 

וזה בהחלט… תחשבו על משרות של בכירים ואין מה לעשות, יש לזה השפעה.

והשפעה זה משהו שבדרך כלל.

נותן את הדעת ומשתלם.

עכשיו.

כתיבת ספר היא לא דבר פשוט

כמו שמיכל אמרה, כמובן זה לא משהו שהוא פשוט.

וזה משהו שדורש גם משמעת עצמית מאוד גבוהה.

השקעה של זמן ואנרגיה, וזה משהו שבאמת יכול לשאוב.

זה מסע קשה.

אבל זה משהו שאין מה לעשות, יש לזה…  יש לזה השפעה וזה משהו שצריך להתייחס אליו.

אז כמו בכל שבוע, תודה רבה לכולכם אני רוצה להזמין אתכם לערוץ היוטיוב שלי.

פשוט תחפשו ריבק, בעברית או באנגלית ותגיעו לערוץ.

אני מזמין אתכם לעשות סקרייב ולהפעיל את הפעמון.

אני מתכנן שם המון הפתעות בהמשך, ואני אשמח לראות את כל המאזינים.

גם עוקבים ביוטיוב.

אתם עוקבים כבר אחרי ברשתות? אם לא עכשיו זה הזמן להתחיל…

אני מניח שאת הבלוג שלי אתם כולכם מכירים.

אם לא יש קישור בדיסקריפשן. 

כמובן, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדין, לא משנה מה אני שם.

אנחנו נתראה בכל אחת מהפלטפורמות.

אנחנו נתראה שבוע הבא.

יש עוד אורחים מעניינים, יש המון נושאים לדבר עליהם ואנחנו נדבר עליהם.

 שיהיה שבת שלום וביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש