פרק 30 - מה למדתי מספרי שיווק ומכירות רבי המכר?

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 30 בפודקאסט לבן על שחור התארח ליאור בן זקן או בשמו המקצועי ד״ר הספרים דיברנו על ספרי שיווק.

לליאור יש עמוד אינסטגרם מגניב בו הוא מעביר בצורה פשוטה ונוחה תובנות מספרים.

שקרא ולמעשה מסכם נושאים רבים מתוך הספר לפוסט נוח וכיף לקריאה.

נושאים מתוך הפרק:

לעמוד האינסטגרם של ד״ר הספרים > ‏כאן

תמלול הפרק:

רועי ריבק:

אז ברוכים הבאים.

פרק 30 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה הוא בנושא הדברים שלמדתי מספרי השיווק והמכירות הטובים בעולם, ורבי המכר.

בפרק הזה יש לנו אורח מיוחד, אז אנחנו נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק.

אז הפרק הזה מתארח אצלנו ד"ר בוק, או בעברית: ד"ר הספרים, שהוא בעצם ליאור בן זקן.

ליאור, יש לו עמוד אינסטגרם ממש מגניב שנתקלתי בו ברחבי בשיטוט ברחבי הרשת.

ובעצם מה שליאור עושה בעמוד האינסטגרם שלו זה לקחת ספרי שיווק או פרסום.

או בכלל ספרים, ופשוט בעמוד אינסטגרם לקחת את העיקר מהספרים האלה.

ולתת שם את התובנות העיקריות מאותו ספר.

וזה ממש הדליק אותי הרעיון הזה.

על ספרי שיווק ואיך אפשר ללמוד מהן על שיווק

קודם כל שבן אדם צעיר חוזר לספרות לקריאה.

ובאמת, אנשים שקוראים ספרים זה אומר עליהם הרבה.

זה מהצד האחד.

מהצד השני אפשר ללמוד הרבה מספרים.

אתם, כל מי ששומע את הפודקאסט יודע כמה אני תמיד מדבר על התפתחות אישית.

ולימוד וכמה שזה חשוב ולדעת ללמוד לבד.

אז כל הנושא הזה הביא אותי לדבר עם ליאור ולהציע לו להשתתף בפודקאסט.

והנושא שבחרנו יחד לפרק הזה זה בעצם מה אפשר ללמוד מספרי השיווק והמכירות.

הרבי מכר והספרים שנמכרו עם מספר העותקים הרב ביותר. 

אז ליאור כמובן נענה למשימה.

בוא נשמע מה יש לו להגיד?

ליאור בן זקן: 

נעים מאוד, אני ליאור בן זקן ד"ר הספרים בשבילכם.

בזמן האחרון קראתי עשרות ספרים בנושא עסקים, יזמות, מכירות ושיווק.

והאמת שלפני כשלושה חודשים בערך החלטתי לחשוף את כל התובנות האלה.

אני עושה את זה בעמוד אינסטגרם אחד.

בו אני נותן את התובנות בצורה נוחה, קריאה ומאוד כיפית לקריאה.

אז עמוד האינסטגרם הזה נקרא ד"ר הספרים בעברית או ד"ר בוק Il באנגלית יכולים לחפש אותי.  drbook.il.

בפודקאסט של היום ממש ב-20 דקות, 25 דקות הקרובות.

אני אדבר איתכם על 3 תובנות שלמדתי מספרים בנושא עסקים.

עוד משהו, אם תישארו איתי עד סוף הפודקאסט, אתם תבינו מה הם שני התחומים המשפיעים ביותר בעסקים.

גם תקבלו ממני שני סודות שיווקיים שיכולים לעזור לכם למכור למכור את המוצר או את השירות שלכם.

שני הסודות השיווקיים האלה תקבלו ממש ומתנה.

ליאור בן זקן ד"ר ספרי שיווק

במהלך הפודקאסט, אז כדאי לכם להיות קשובים ואפילו אולי לרשום באיזשהו פתק בטלפון על מחברת off.

נוח לכם? אז בואו ונתחיל, הדבר הראשון והמשפיע ביותר על עסק הוא לא אחר ממכירות מכירות.

זה הלב הפועם של כל עסק.

אוקיי, מבלי מכירות העסק יהיה ממש ממש עצוב.

אגב, גם הבעלים שלו כנראה אהיה עצוב ובשביל להבין טיפה יותר על מכירות.

אני רוצה שעכשיו נדמיין איזושהי סיטואציה ביחד.

טוב, אז בואו נדמיין לנו המבורגר שקנינו מקדונלדס ההמבורגר מגיע אלינו בתוך האריזה שלהם.

אנחנו פותחים אותו ואנחנו רואים לחמנייה.

אנחנו רואים מעליו את הקציצ, בשר.

יש מעליה איזה חצי עלה חסה, עגבנייה חתוכה, ואיזה שני, חמוצים זרוקים.

יחד.

מה אפשר ללמוד מספרי שיווק?

עם זאת, טיפה רוטב לא מוכר ועוד לחמנייה שככה סוגרת לנו את ההמבורגר. 

האמת, המבורגר נחמד, אבל לא יותר מזה.

עכשיו השאלה שלי אליכם היא כזאת.

האם אתם, האם אתה או את מסוגלים להכין המבורגר יותר טוב משל מקדונלד'ס?

האם אתם מסוגלים לעשות את זה יותר טוב ממקדונלדס?

כנראה שרובכם עניתם עכשיו בלב כן, בטח.

כן, אז אתם יכולים לעשות את זה, או שאתם ממש ממש לא טובים במטבח והמטבח הוא לא הצד החזק שלכם.

אבל אם כן רובכם הייתם כן, אז עוד שאלה איך זה שמקדונלדס מרוויחה עדיין יותר כסף מכם?

הרי אתם יכולים לייצר המבורגר יותר טוב משלי יותר טעים.

איך היא עדיין מרוויחה יותר כסף מכם?

מה קורה שנופל לכם האסימון?

אז אני באמת מקווה שלכולם נפל האסימון.

אבל אם לא, אני רוצה שתבינו משהו אחד.

יש בעולם אנשים שמוכשרים.

מוכשרים מאוד במה שהם עושים.

יחד עם זאת, יש הרבה אנשים שהם גם מוכשרים וגם עניים.

כל אלו שהם גם מוכשרים אבל גם עניים הם מתמקדים.

הם מתמקדים תמיד באיך לשפר את ההמבורגר שלהם.

כל הזמן.

איך לשפר את העיסוק שלהם, את המוצר, איך תמיד ליצור משהו שהוא יותר ויותר טוב.

אבל במה שהם לא עסוקים.

הם לא עוסקים באיך למכור אותו יותר ויותר.

אל תהיו בהכרח הכי טובים – תמתגו הכי טוב

אז אם נחזור רגע למקדונלד'ס, אולי הם לא מכינים את ההמבורגר הכי טוב.

אוקיי, אולי ההמבורגר שלהם לא הכי טוב ולא הכי טעים שיש.

אבל מה שכן הם המאסטרים הכי טובים שיש במכירת המבורגר בממוצע.

אגב, אם כבר מדברים על מקדונלד'ס, בואו נגיד כמה נתונים מרתקים.

אז קודם כל יש לחברה הזאת כ 80 שנות פעילות קרוב ל 70 מיליון לקוחות כל יום.

ומחזור מכירות של 19 מיליארד דולר בשנה שזה מלא אפסים מאחורי ה 19. 

גולת הכותרת היא שהאמת שעבדתי שם בגיל 16.

אבל זה זה ככה כמה נתונים מעניינים על מקדונלד'ס.

שורה תחתונה כדי להכניס יותר כסף לעסק שלכם.

תצטרכו להתמקד במכירות בערך ההמבורגר שלכם במרכאות, יכניס לכם יותר כסף.

איך השירות שלכם המוצר שלכם או בכללי מה שאתם מציעים. יימכר יותר ויותר. 

זו האמת, הבנה שלקחתי מספר מוכר בשם 'אבא עשיר, אבא עני' מאת רוברט ט. קיוסאקי. 

טוב, אז עד עכשיו דיברנו באמת על מכירות.

מכירות הן הלב הפועם של כל עסק

אמרנו (ואמרנו) שאם נשווה את העסק לגוף אז מכירות הוא הלב של העסק.

הלב הפועל ממש של כל עסק.

הדבר הבא שאני אדבר איתכם עליו הוא שיווק.

ממש שיווק, ואם נשווה גם את השיווק לגוף לגוף האדם.

אז שיווק זה הדם שזורם לנו בתוך העורקים.

ממש בתוך כלי הדם זורם לנו דם מלא בחמצן שמזין את הגוף.

בשביל שהעסק ימשיך לפעול ולהכניס מזומנים.

הוא חייב להגיע לעוד+ אנשים שגם בעתיד יום בלקוחות משלמים.

בדיוק כמו שאם בן אדם רוצה ללכת, לרוץ, לקפוץ הוא צריך דם עם חמצן שאזלו את כל התאים בגוף.

אז שיווק זה כמו אדם הזה בתוך התאים, בתוך הכלי דם.

אז עסק צריך שיווק שיביא לו עוד+ לקוחות.

זה אנחנו יודעים.

על סודות שיווק, ספרי שיווק ומה שבניהם

עכשיו אני אגיע לרגע שבו אני מגלה לכם את שתי הסודות השיווקים שלמדתי מספרים בנושא שיווק.

אז בהתחלה דיברנו על מכירות, ועכשיו נדבר איתכם על שיווק.

שיווק, זה עולם ומלואו, זה עולם ומלואו ופה אני אתן לכם שתי נקודות.

שני סודות, שהם שיווקיים ויכולים להגדיל לכם את מספר המכירות בעסק או לפחות לעניין יותר ויותר אנשים.

במה שאתם מציעים.

אז הסוד השיווקי הראשון נקרא 'כוחו של חינם 'הכוח של החינם.

אנשים אוהבים דברים בחינם, זה ברור.

אנשים כל כך אוהבים את החינם, שלפעמים הוא מבלבל אותם.

ברגע שיש משהו בחינם, קשה לשים לב למחיר האמיתי שלו.

לפעמים באמת יש לו מחיר אמיתי ולפעמים גם מחיר כבד.

אז כדי להבין את כוחו של של חינם אני רוצה שתדמיינו לכם שאתם בחנות.

אתם הולכים בחנות מטיילים, והופ, יש לכם שני מוצרים שמעניינים אתכם עכשיו.

את שני המוצרים אתם רוצים לקנות. 

ממש ממש רוצים אותם.

מה זה חוק ה-חינם בשיווק?

אתם רוצים את המוצרים ואתם שמים לב לאיזשהו פולדר על המוצרים עצמם, וכתוב שעל שניהם יש הנחה הנחה של שקל אחד.

אוקיי, אתם מסתכלים על המוצר הראשון והמוצר הראשון הוא העלות שלו. הוא 2, ש"ח. 

2 ש"ח- ההנחה של שקל אחד זה יוצא המחיר של המוצר אז המחיר של המוצר הראשון.

העלות שלו היא שקל אחד.

עכשיו אתם מסתכלים על המוצר השני.

אתם ממש מרימים אותו, מנסים ככה למצוא את התווית מחיר ואתם רואים שהעלות שלו היא רק שקל אחד.

מסתכלים רגע עוד פעם על הפולדר ואומרים רגע, יש פה הנחה של שקל אחד. המוצר עולה שקל אחד.

מה ההפרש פה?

מה העלות?

העלות היא 0 ש"ח.

חינם ללא תשלום ללא חיוב.

המוצר הזה הוא חינם.

האם חינם זה באמת חינם?

אז בואו תסכימו איתי שאנחנו מתייחסים למוצר השני כהרבה יותר שווה לנו.

למרות שעל שני המוצרים הייתה הנחה של שקל אחד, אותו שקל על שני המוצרים. 

שניהם עניינו אותנו בהתחלה.

עכשיו המוצר השני, זה שהוא חינם הפך להרבה יותר אטרקטיבי ומזמין עבורנו.

שימו לב, אני מדגיש את שני המוצרים בהתחלה רצינו. 

את שני המוצרים בהתחלה רציתם ובשניהם התעניינתם.

אבל סביר להניח שכרגע תיקחו את המוצר השני.

האופציה בו העלות של המוצר היא כרגע חינם.

אז חברות כמו איביי ואמזון, ועוד הרבה חברות גדולות כבר הבינו את הכוח של חינם וכבר משתמשות בו באתרים שלהם.

לדוגמה, היא אי ביי. אתם גוללים באתר שלהם ופתאום אתם רואים שמפורסם חולצה בחינם.

שלם רק על משלוח וואלה מזמין.

אני בא.

חינם זה הכסף החדש

אני לוחץ על הכפתור של לקנות את החולצה בחינם ואני רואה שעלות המשלוח אולי $20 לדוגמא.

אז אני, זה הרי עדיין מזמין אותי, ואני ממשיך בתהליך בתהליך הקנייה משלם $20 עבור רק המשלוח.

ואת החולצה אני מקבל חינם.

מה שאנחנו לא יודעים זה שאלו את החולצה היא $15.

עלות המשלוח עולה להם $5 ועכשיו נוצר מצב ששילמנו על החולצה מבלי ששמו לב בכלל.

הרי אם זה חינם, זה שווה לקחתי, שילמתי רק על משלוח.

תראו, יש עוד המון דוגמאות לשימוש בכוח של חינם.

אוקיי?

יש עוד המון דוגמאות לזה.

שורה תחתונה תשתמשו במילה חינם מוכרים כדי למכור את המוצרים שלכם או את השירותים שלכם.

תשתמשו במילה הזאת יותר ויותר בדרך יצירתית.

איך תוכלו להגדיל את המכירות שלכם?

וככה אתם יכולים להגדיל את המכירות שלכם.

זה סוד שיווקי מאוד מאוד.

נכון, וכאשר אתם השתמשו בו בצורה שהיא נכונה, אתם תראו כבר איזשהו שוני במכירות לטובה.

אז כמובן שגם את התובנה הזאת אני אתן קרדיט לספר 'לא רציונלי ולא במקרה' מאת  דן אריאלי.

זו זה בעצם הספר שממנו לקחתי את התובנה, הרי ד"ר הספרים מה, אני לא אתן קרדיט לספרים עצמם? 

אוקיי, אז הסוד השני בשיווק בעצם אותו לקחתי מספר שנקרא 'שכנעת אותי' של יניב זייד, ד"ר יניב זייד.

אני אשתמש בדוגמאות גם מהספר כדי שתבינו את הסוד השיווקי הזה בצורה מלאה.

אני אישית מאוד התפלאתי שקראתי אותו וכמובן שכל הקרדיט מופנה ליניב זייד.

שהוא מומחה בשכנוע ואני אישית צורך ממנו הרבה תוכן.

אז בואו נגיע אל התוכן, אז בואו נגיע באמת אל הנקודה של הסוד עצמו.

הסוד השני שנדבר עליו נקרא 3.

התחומים שמוצאים בהם כסף בלי פרופורציות. 

או נשמע מעניין.

2 שאלות מפתח בשיווק שכל בעל עסק צריך להכיר

אז יש לי שני שאלות אליכם לפני זה.

השאלה הראשונה: תגידו, מה ההבדל בין זר פרחים לזר כלה?

זר פרחים רגיל לזר כלה .

אוקיי, אז ללא ספק המחיר זה האמת.

די קל.

שאלה שניה לי אליכם.

איך אפשר להרוויח על אותו מוצר פי 5 יותר, משמע להרוויח על אותו מוצר שאנחנו מוכרים פי 5 פי 5 יותר יותר כסף מאותו מוצר?

האמת?

שזה כבר יותר מאתגר.

גם אותי אני מאמין שגם אתכם. 

שימו לב: באתר אמזון הידוע, מוכרים לנו דיסקים של מוצר או קי?

דיסקים של מוצרט, אוסף יצירות קלאסיות במחיר של $10 בממוצע.

זה בן 8 ל $11 בממוצע של $10 לאוסף, יצירות קלאסיות.

במקביל ליצירות קלאסיות של מוצרט שמכוונות הרי לאוזני מבוגרים קיים גם תעשייה שלמה שנקראת 'בייבי מוצרט.

סוד השיווק של מוצארט

אוקי, מה זה התעשייה הזאת?

התעשייה הזאת זה בזמן שהתינוקות שלכם נהנים עם בייבי מוצרט, אתם משלמים הרבה יותר.

זה מה שהיא עושה, בייבי. מוצרט עולה בין 39 ל $51 באתר אמזון.

אז בואו נבין את הנקודה, שימו לב, יש לנו את אותה מוזיקה.

אותם נעימות בדיוק ממש את אותם שירים.

אותן יצירות, כי אחרי הכל מוצרט, לא כתב מוסיקה שמיועדת רק לילדים.

עוד  דבר מעניין שאפילו בדיסק שלו מבריק של המבוגרים יש יותר יצירות מהדיסק של הילדים.

אצל מבוגרים יש 99 יותר יש 99 יצירות, ואצל אצל הילדים יש רק 10.

בכל זאת, בייבי מוצרט עולה פי 5.

מוצרט רגיל הדיסק עולה עשרה דולר, ובייבי מוצרט בערך $45 בממוצע באתר אמזון. 

אז מהו הסוד?

אוקיי?

אז מהו בעצם הסוד השיווקי?

מהו הסוד השיווקי שבעצם גורם לשלושה תחומים האלה שאנחנו מוצאים בהם כסף בלי פרופורציות.

אז קודם כל, בואו נגע בשלושת התחומים.

בריאות, חתונה וילדים.

נתחיל ילדים.

אז משרד הכלכלה עשה איזשהו סקר לפני כמה שנים.

וגילה משפחה בישראל מוציאה על כל אחד מהילדים שלה בממוצע 700,000 ש"ח מהרגע שהילד נולד, ועד גיל 13.

700,000 ש"ח על כל ילד מהרגע שהוא נולד עד בר מצווה.

ברגע שהילד נולד בשניות הבית הופך לסניף של טויז אר אס. מלא צעצועים.

מלא דברים שקונים לילד, כל מה שצריך ולמה?

כי על הילדים לא חוסכים.

זו הסיבה, אוקיי, אז זה בעצם התחום הראשון.

ילדים.

על בריאות לא חוסכים

התחום השני, שאני אמשיך לדבר עליו הוא בריאות.

ניקח לדוגמא אנשים שבקושי סוגרים את החודש.

בוא נלך לנקודת קיצון, אפילו אין להם 10 ש"ח למכונת שתייה שלהם בעבודה שהם רוצים לקנות איזשהי פחית.

אין להם אפילו את הכסף הזה.

למה?

כי כל הכסף שלהם הולך על משכנתא, אוכל, חשמל ומים.

אבל  מה יקרה אם חס וחלילה אחד מבני המשפחה יחלה והם יצטרכו לגייס 100,000 ש"ח לצורך ניתוח דחוף?

מה יקרה אז שיהיו חייבים 100,000 ש"ח כדי להציל את בן המשפחה שלהם?

אז באמת האנשים האלו פשוט ישיגו את הכסף.

וזה בגלל שעל בריאות מוצאים כמה שצריך, הם איכשהו יציגו את הכסף. 

אם זה אומר ייקחו עוד איזשהי הלוואה ממישהו, ישיגו את הקצב בדרכים לא דרכים.

ימצאו עוד מקום עבודה וזה באמת כי הם חייבים את הכסף.

אסיים בנושא החתונה, שזה התחום השלישי שאנשים מוציאים עליו כסף בלי פרופורציות.

אז ואני רוצה להחזיר אותכם ברגע.

מה ההבדל בין זר פרחים "רגיל" וזרים לכלה?

לשאלה של מה ההבדל בין בין זר פרחים רגיל לזר כלה. 

אז ההבדל הוא ללא ספק כמה מאות שקלים.

ואני אגלה לכם סוד אפילו אם מדובר באותו זר.

למה?

כי הצורך הוא שונה הפעם שימו לב.

ככל שהבעיה או הצורך חשובים לי יותר, ככה אני כלקוח מוכן לשלם יותר עבור הפתרון.

שורה תחתונה. תבינו לאיזה מטרה הלקוח שלכם צריך את המוצר או את השירות שאתם מספקים ומוכרים.

ואחרי שהבנתם את המטרה נסו לכוון את אותו מוצר לשלושת התחומים שדיברנו עליהם.

כוונו אותו אם בצורה ישירה או עקיפה.

ואני רוצה שתזכרו את המשפט הזה:  ככל שהבעיה או הצורך חשובים לי יותר כלקוח.

ככה אני כלקוח מוכן לשלם יותר עבור הפתרון או המענה.

את התובנה הזאת של 3 התחומים שאנחנו מוציאים בהם כסף.

איך לשכנע אנשים לקנות ממכם?

בלי פרופורציות לשווי האמיתי שלהם לקחתי מהספר 'שיכנעת אותי' של ד"ר יניב זייד.

כמובן שכל הקרדיט מופנית אליו. 

טוב אז לסיכום.

בפודקאסט של היום אני דיברתי איתכם על שני התחומים המשפיעים המשפיעים ביותר בעסקים.

שהם שיווק ומכירות.

מכירות זה הלב של העסק, ושיווק זה הדם שזורם בעורקים של העסק.

במכירות הבנו שצריך להתמקד באיך למכור את מה שאתם עושים יותר ויותר.

צריך להתמקד בעצם באיך למכור את אותו מוצר יותר ויותר במקום כל הזמן לשפר את אותו מוצר או השירות.

זה לגבי מכירות.

ואחרי שדיברנו על מכירות, דיברנו על שיווק ונתתי שני סוגי, שני סודות משווק שהם די מצליחים.

הסוג הראשון הוא כוחו של חינם.

על כוחו של החינם

אם השתמשו במילה חינם מוכרים כדי למכור את המוצרים או השירותים שלכם יותר זו השורה הזו.

השורה התחתונה, ככל שתהיה, השתמשו במילה חינם.

יותר ויותר במוצרים שלכם, ככה, אנשים יראו במוצרים שלכם יותר אטרקטיביים.

והסוד השיווקי, השני שדיברתי עליו הוא.

בעצם 3 התחומים שאנחנו מוצאים בהם סכומים גבוהים של כסף בלי פרופורציות לשווי האמיתי של המוצר.

אני מדבר על כך שככל שהבעיה או הצורך חשובים לי יותר.

ככה אני כלקוח מוכן לשלם יותר עבור הפתרון.

זכרו, באמת תזכרו עכשיו התחומים שאנחנו מוצאים בהם הרבה מאוד כסף זה בריאות, חתונה וילדים.

וזה לא מפני שהצורך הוא הבעיה. וזה באמת בגלל שהצורך הוא הבעיה באותם תחומים חשובים לנו כל כך.

תנסו באמת עם המוצרים שלכם, לכוון אותם לתחומים האלה של בריאות, חתונה וילדים בדרך ישירה או עקיפה.

והדברים יכולים להשתנות ולהראות ללקוחות שלכם כמוצרים שהם יותר אטרקטיביים.

מוצרים שצריך בעצם לשלם עליהם יותר. והמחיר שאתם נותנים הוא הרי, הוא הרי המחיר הטוב ביותר. 

המוצרים האלה באמת כי המוצרים האלה נותנים פתרון לבעיה שבאמת כואבת ללקוחות.

טוב, אז זה עד לפה להיום.

סיכום מה שיש לליאור בן זקן ד"ר ספרים לומר

מקווה מאוד שנהנתם ולמדתם ואני יכול גם באמת להגיד שאני נהנתי מאוד.

אז אם אתם רוצים לקבל או תוכן מרתק וכלים, ישנה משני חיים באמת מספרים.

אתם יכולים למצוא אותי בעמוד האינסטגרם שלי בו אני מעלה על עשרות ספרים.

כלים ותובנות שלמדתי מכל מיני ספרים בנושא יזמות, שיווק, מכירות.

אז באינסטגרם קוראים לי ד"ר הספרים בעברית או ד"ר בוק. Il באנגלית שזה DRBOK. Il.

ואני מחכה לראות אתכם שם ואפילו גם לשמוע איך היה הפודקאסט?

ובאווירה הומוריסטית זאת.

תתפוס לאדם דג ותוכל למכור לו אותו במחיר סביר.

תלמד את האדם לדוג.

ואתה הפסדת עסק מצליח.

אז אני מחכה לשמוע מכם בעמוד האינסטגרם שלי, תודה על ההאזנה שלכם.

ליאור בן זקן ד"ר הספרים.

רועי ריבק

אז תודה לליאור בן זקן שהסכים לבוא להתארח בפודקאסט.

ואני גם רוצה לחלוק איתכם כל מיני תובנות שלמדתי מספרים.

אני רוצה להתחיל בספר star with the way של סיימון סינק.

זה ספר שקראתי אותו לפני שנתיים בערך, והוא מאוד השפיע עליי.

מאוד אהבתי לראות שהוא חושב והוא העביר את זה והאמת היא שגם אני חושב כמוהו.

שאלה פעמים אנשים לוקחים את הבחירות שלהם למוצרים בגלל המהות של החברה בגלל מה שהיא עושה.

וזה יצא לי לדבר עם כל מיני אנשים בקבוצות בפייסבוק.

ואנשים שאני מאוד מעריך את העבודה המקצועית שלהם ויודע שהם לא מומחים.

והם הביאו סוגיה מעניינת שבעצם הם אמרו.

למה בעצם WAY הזה הוא לא מעניין?

כי?

מה קורה אם קונים גרביים בסופר? ומה זה אומר על שיווק?

אם אתה קונה פלאפל, באיזה פלאפל שעצרת לא מעניין אותך מה למה של אותו מוכר פלאפל.

או אם אתה קונה גרביים בסופר, לא מעניין אותך.

מה הלאה, מה של החברה שמייצרת את אותם גרביים?

ואני חושב שיש בזה הרבה יותר. אני חושב שאם הסופר החליט למכור את אותם גרביים אז כנראה יש סיבה לכך.

וכנראה שאם אנחנו נרד לשורש של  למה הסופר עובד עם אותו ספק.

אז כנראה יהיה שם איזה משהו.

למה הגרביים האלה נמצאים בסופר?

ואנחנו נקנה באותו סופר כי הסופר הזה יש לו איזה למה מסוים.

זה לא חייב להיות איזה משהו שאנחנו נגיד אותו ונלך אחריו ולא נחליף את זה בחיים.

בגלל זה זה לא איזה כת.

אבל יהיה לזה השפעה במידה מסוימת.

לדוגמה, אם רמי לוי, הלמה שלו זה להביא את המחירים הכי נמוכים לצרכנים ושכל אחד יוכל לקנות כל מוצר?

אז בעצם אנשים שקונים ברמי לוי.

למה אנשים קונים ברמי לוי?

יודעים שהוא עושה כל מאמץ כדי להביא את המוצרים למדף במחירים הטובים ביותר.

עכשיו.

כל הנושא בעצם של הלמה יכול להתחבר גם לחברות קטנות.

ואני רוצה לתת דוגמא מעבודה שאשתי עובדת בה.

וזה מדהים.

בעיני כל הסיפור הזה.

אני אספר לכם אותו שתבינו איך חברה מאוד קטנה.

יש לה למה כזה גדול.

לדוגמא, לחברה קוראים ג'ני, ובעצם ג'ני היא חברה, עוזרות.

מנהלות משרד זאת אומרת שיש עסקים שהם עסקים קטנים בדרך כלל הם לא מעסיקים מנהלת משרד 'אין האוס'.

והם יש להם הרבה מאוד עבודות שהם רוצים להוציא החוצה.

בעצם ג'ני נותנת מענה.

לאותם אנשים שהם קונים בנק שעות מאותה החברה, ובעצם הם נותנים משימות למנהלת משרד ומנהלת משרד מבצעת אותם.

במסגרת השעות שהם קנו.

על האג'נדה של חברות ולמה זה חשוב

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם איך זה קשור ללמה?

ואני אסביר לכם.

הלמה של אותה החברה והאג'נדה של אותה הבעלים.

זה לאפשר לאמהות שרוצות לגדל את הילדים שלהם בעצמם.

לעשות את זה.

זאת אומרת שהעבודה הזאת היא עבודה מהבית שהיא מתאימה לאימהות.

ובעצם האמא יכולה לפתוח ביומן את השעות שהילד בשנ"צ או בשעות הערב שהילד הולך לישון.

והיא יכולה לעשות את העבודות המשרדיות בזמן שנוח לה ושהיא יכולה.

ועדיין לגדל את הילד שלה.

ולדעתי האג'נדה הזאת היא נפלאה.

כי אני ראיתי את אשתי שגם עכשיו עם הקורונה שיש קושי למצוא עבודה והכל.

היא באמת רוצה להיות אמא, ולגדל את הילד שלנו.

ושהיא מוצאת את הדרך שהיא גם יכולה לעבוד, להתפרנס בכבוד, וגם להמשיך לגדל את הילד שלנו.

ולא לוותר על זה.

הכול מתחיל ונגמר באג'נדה העסקית שלך

מבחינתי, האג'נדה הזאת נפלאה וכל מי שבעצם ישמע את האג'נדה הזאת.

ילך אחריה.

זה פשוט משהו שאי אפשר לקחת אותו בחשבון. 

עכשיו תדמיינו את אנשי המכירות של אותה החברה מגיעים ושהבן אדם שומע שהוא לא רק מקבל עוזרת אישית.

שיש עוד חברות כאלה.

אלא שלחברה הזאת יש איזה אג'נדה שהיא נותנת לאימהות את האפשרות גם לעבוד וגם לגדל את הילד שלהם.

אני חושב שאם פונים לשתי חברות ששניהם מציעות את אותו דבר, המחיר הוא די זהה.

לפעמים הדחיפה שעשית מעשה טוב, יש לה משמעות.

עוד דוגמא שאני רוצה לתת לכם זה את הדוגמא ששמעתי בפודקאסט 'המנגל' שאני מאוד אוהב אותם.

זה דוגמא של המנכ"ל. 

הם ארחו את המנכ"ל של בבקום, שבעצם למנכ"ל יש אג'נדה שהוא רוצה להעסיק אנשים מכל המגזרים מכל המינים. 

איך תשווקו את האני מאמין של החברה שלכם?

בכל,  בעצם כל מי שרוצה יכול להגיע ולעבוד בחברה הזאת.

ובעצם האג'נדה הנפלאה הזאת היא האג'נדה שהוא.

מצליח להעביר גם בשיחות המכירה.

זאת אומרת, הוא גם ציין את זה בפודקאסט שהוא אמר.

השיחות מכירה שיותר מציגות את האג'נדה.

ופחות את הדברים הטכניים של מה אתה מקבל בפועל שזה המובן מאליו. 

אבל ברגע שאותו מנכ"ל של סלקום, של פרטנר, של בזק ,לא משנה של איזה חברה.

מבין ומתחבר, לאג'נדה הזאת, הוא אומר אני מעדיף גם לשים את הכסף.

שלי בעסק שיש לו איזה אג'נדה חברתית.

איזה אג'נדה שאני מאמין בה ושהחברה רוצה לקחת חלק ממנה. 

אני חושב שיש לזה משקל גדול.

אז יש כאלה באמת שאומרים שמדובר בשטות גמורה ואנשים קונים לפי מחיר, זמינות.

מותג שיש לו זמינות טובה ומיתוג שזכיר ושאנשים אוהבים אותם.

אבל אני חושב שתמיד יש השפעה.

לפי מה אנשים קונים?

למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

יש לזה משקל מסוים. 

אז אני לא יכול להתעלם מזה, אז זה משהו שאני רוצה לשים לכם בראש לנקודה ותחשבו על זה.

למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים?

יש לזה משקל. 

אתם תחליטו אם זה 10% או 100% או 90%, אבל אני חושב שיש לזה משמעות.

אז בלי להרגיש שהגענו לסוף הפרק אני רוצה להודות לכם שהאזנתם.

אני מקווה שנהנתם מהפרק, ותודה לליאור בן זקן שהשתתף.

אני רוצה להזמין אתכם לבלוג שלי, באתר, לשמוע ולהאזין, ובנוסף אני רוצה להזמין אותכם לקהילה.

יש לנו קהילה של הפודקאסט שבו אני מוסיף את האורחים מיד בסוף הפרק ובעצם אני שואל אותם שאלה.

האורחים עונים על השאלה הזאת.

ובעצם זה המקום שלכם לדבר על הפודקאסט לדבר על הפרקים, לשאול שאלות אותי.

את האורחים להתעניין, ללמוד.

הפודקאסט הוא בשבילכם

זה בעצם כל המהות של כל הפודקאסט ושל כל מה שאני עושה. 

אתם מבינים את החשיבות ומה שאני אומר.

ומה שאני מעביר בעצם על פיתוח אישי ואני חושב שזה כלי מדהים אם לא הכי יעיל בשביל להצליח.

אם זה בעולם העסקי ואפילו בעולם האישי.

אז זה מהבחינה הזאת.

אני רוצה להזמין אתכם לעמוד אינסטגרם, לפייסבוק.

הפרק כולל גם ביוטיוב.

בעצם אני נמצא בכל רשת חברתית כזאת או אחרת, גם בלינקדאין אם בא לכם.

לעשות לי קונקט זה  מבורך.

אז באמת תתחברו תשאלו הפודקאסט הזה, הקצב, גדילה שלו היא מטורפת.

ואני כל פעם מתמלא בכיף שאני רואה את זה ואת הנתונים.

אז אני רוצה להודות לכל אחד מהמאזינים תודה רבה רבה לכם.

אנחנו נתראה בפרקים הבאים ואני אומר לכם שאני משתדל כל פרק.

חדש להביא לכם תובנות ולהביא לכם כלים שאפשר ליישם שוב.

תודה רבה לכם, נתראה בפרק הבא.

ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש