פרק 29 - אסטרטגיה אישית להגשמת חלומות

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 29 בפודקאסט לבן על שחור התארחה שלי סבר.

שלי היא יועצת אסטרטגית למיתוג עסקי ואישי.

פודקאסטרית והזוכה בפודקאסט השיווק הטוב ביותר לשנת 2020 של מגזין גיקטיים.

נושאים מתוך הפרק:

מה זה בכלל אסטרטגיה אישית?

למה כל כך חשוב שתהיה לנו אסטרטגיה אישית?

איך בוחרים את היעדים שלנו?

איך אפשר לדעת מה מניע אותנו להצליח?

מהו המודל היפני להגשמה אישית?

4 שיטות קלות ופשוטות לקבלת החלטות?

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים פרק 29 של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק מיתוג אסטרטגי ודיגיטל.

הפרק הזה אנחנו הולכים לדבר על אסטרטגיה אישית.

ולא משנה אם אתם שכירים או אם אתם עצמאיים או אם יש לכם חברה היום.

בשנת 2021 אנחנו צריכים שיכירו אותנו אנחנו צריכים שיבינו את המקצועיות שלנו.

ושיש לאנשים את הסיבה הכי טובה לעבוד איתנו.

כי לפעמים מה זה לפעמים ברוב המקרים זה נופל על ההון האנושי ואנשי צוות ולמנכל.

ואפילו הבן אדם השכיר בתוך החברה, אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו לא צריכים להגיע לראיונות עבודה.

הראיונות עבודה מגיעים אלינו.

אז יש לנו אורחת סופר מגניבה אנחנו נעבור למוזיקה.

נציג אותה ונתחיל עם הפרק.

הפרק עצמו – בואו נתחיל…

(מוזיקה)

אז הפרק מתארחת שלי סבר, שלי יועצת אסטרטגית, למיתוג עסקי ואישי.

היפסטרית והיא זוכה במקום הראשון בפודקאסט השיווק הטוב ביותר לשנת 2020 של מגזין גיקטיים.

אני מאוד אוהב את שלי ואת מה שהיא עושה ובאמת היא מפגינה בכל דבר שהיא עושה סופר מקצועיות.

אז אני חושב שכל הדברים שהיא אומרת זה פשוט דברים לגזור ולשמור או במקרה של פודקאסט.

זה פשוט להאזין ולהקליט.

אז בלי יותר מידי דיבורים שלי, הבמה כולה שלך.

שלי סבר מדברת אתכם על אסטרטגיה אישית

שלי סבר

היי לכם, אני שלי סבר, יועצת אסטרטגית למיתוג אישי ועסקי.

מנטורית לתהליכי חשיבה לאנשים שיוצרים שינוי מעודדת יזמות נשית, מרצה ומנחת סדנאות למנהלים.

מנהלות יזמים, יזמיות בעלי ובעלות עסקים בנושאי גיבוש אסטרטגיה אישית וארגונית.

שיווק דיגיטלי, מיתוג אישי, פיתוח עסקים ומותגים.

אני גם פודקאסטרית, זוכת פרס ראשון בתחרות פודקאסט השנה 2020 של מגזין גיק טיים.

קטגוריית שיווק ופרסום עם הפודקאסט חיות בדיגיטל עם שלי ונטלי.

וגם יוצרת את  הפודקאסטריות שמטרתו לקדם את הקול הנשי בעולם הפודקאסטים.

וערך מוחלט מדברים אסטרטגיה שעוסק בעולמות האסטרטגיה.

מהיכרות רבת שנים וליווי אנשים ועסקים, מפגשים, מאות אנשים.

אני מזהה שרובנו מתמודדים ומחבטים בצמתים דומות בשאלות לא קלות.

איך לסלוח לעצמי ולחיות בשלווה עם כל מה שלא הספקתי.

מה זה בעצם אסטרטגיה אישית?

אסטרטגיה אישית, שזה מה שאני עושה, עוזרת לנו קודם כל לבנות בסיס עקבי ייחודי וברור להתקדמות ולהצלחה.

בקשת התפקידים שלנו כאנשים כהורים אנשים שמנהלים חיים.

כולנו רוצים להיות במקום שגורם לנו לעוף.

להבין על מה לא להתפשר.

והתנהלות אישית להתנהלות משפחתית בהתנהגות ארגונית.

ואסטרטגיה האישית היא כלי שיעזור לכם להבין שלא תמיד צריך אומץ כדי להתקדם ולהצליח אתם תדעו.

אם תפתחו אסטרטגיה אישית.

תדעו מתי להסתמך על האינטואיציה או על הרציונל.

ובאמצעותה יהיה לכם קל לבסס את המיתוג האישי והמקצועי שלכם.

למה אסטרטגיה אישית היא דבר חשוב?

אסטרטגיה אישית מפחיתה לחצים.

מניע אותנו להצלחה ומייצרת אופטימיות קוסמית.

אז היום אני רוצה להסביר לכם קודם כל מה זאת אסטרטגיה אישית.

ולמה ממש חשוב שתהיה לכם אחת כזאת. ממה היא מורכבת?

ואיך מקבלים החלטות.

מה שנקרה על הדברים החשובים בחיים.

אז קודם כל, בשביל מה בכלל צריך אסטרטגיה אישית ומה זאת אסטרטגיה אישית?

אסטרטגיה אישית היא בעצם החזון תמונת המציאות האופטימלית.

משאלת העל שאנחנו שואפים להגיע אליה.

זה המקום הכי נעים וטוב שבו אנחנו רוצים להיות.

ויש לה 3 שלבים מאוד מאוד בסיסיים שאנחנו חייבים שיהיו לנו כמרכיבים כדי לבנות את האסטרטגיה.

הראשון זה חזון, תמונת המציאות כמו שתיארתי לכם.

אסטרטגיה אישית – תבינו איפה אתם רוצים להיות בחיים…

זאת אומרת להבין מהו המקום האופטימלי שבו אנחנו רוצים להיות.

ערכים מה, הם הערכים שאנחנו מביאים איתנו רוצים להעביר הלאה רוצים להביא לידי ביטוי לחיות על פיהם.

וכמובן מטרות, איזה מטרות אישיות עסקיות קרייריסטיות חינוכיות אנחנו רוצים להשיג בחיים שלנו.

וכשאנחנו מסוגלים להגדיר את הדברים האלה, מי אנחנו לאן אנחנו רוצים להגיע.

מה מניע אותנו, מה חשוב לנו ועל מה אנחנו רוצים להשפיע, לדבר הזה קוראים אסטרטגיה אישית.

והאסטרטגיה הזאת משרטטת עבורנו מפת דרכים ברגע שאנחנו יודעים את כל התשובות לשאלות האלה.

אז מאוד קל לנו להבין לאן אנחנו, הולכים.

זה לא אומר שזה יהיה מאוד קל להשיג את זה.

אבל זה בטוח יותר קל מאשר ללכת בלי לדעת לאן.

חלק בלתי נפרד באסטרטגיה האישית זה היכולת שלנו לדמיין את תמונת המציאות.

החזון האישי שלנו, איפה אנחנו רוצים להיות בעוד 3 שנים מהיום או בעוד 5 שנים או אולי אפילו בעוד 10 שנים.

אם אנחנו מסוגלים באמת לראות כל כך רחוק.

או אולי אפילו בעוד שנה.

זאת אומרת מה היינו רוצים להשיג לעצמנו עבורנו לשנה הקרובה.

ואנחנו צריכים לקחת בחשבון מגוון תחומי חיים.

חלק ממגוון תחומי החיים זה משפחה וזוגיות, קריירה וממון, בריאות, חברה ופנאי ופיתוח אישי ולימודים.

למה אנחנו צריכים לקחת בחשבון את כל תחומי החיים האלה?

אסטרטגיה אישית – תלמדו לשאול את עצמכם שאלות

מכיוון שהם חלק בלתי נפרד מאיתנו.

כשאנחנו חיים בתוך מסגרת משפחתית וזוגית אם לא טוב לנו בתוך המשפחה.

והזוגיות שלנו מן הסתם יהיה לנו קשה להשיג מטרות בתחומים אחרים.

אותו כנ"ל לגבי בריאות, אם לא נהיה בריאים לא יהיה לנו אנרגיה, כוח או יכולת להשיג מטרות אחרות.

חברה ופנאי למשל, אני חושבת שכולנו הצלחנו להבין השנה יותר מהכל.

שברגע שסוגרים אותנו בבית ולא מאפשרים לנו חופש ולא מאפשרים לנו להיפגש עם האנשים שחשובים לנו.

אז מאוד מאוד קשה לנו לעשות דברים אחרים בחיים ולהצליח בהם.

אז היכולת הזאת, שתמונה בכל אחד מאיתנו, לעצום את העיניים ודמיינו.

מהו המקום האופטימלי שבו אנחנו רוצים להיות בהקשר של משפחה וזוגיות.

האם, זה אפילו, חלק מהדברים זה יישמע לכם אולי קצת יומרני להגיד.

אני רוצה עבור הילדים שלי שיהיה להם כך וכך, אבל מחשבה מייצרת מציאות.

זאת אומרת, כשאנחנו מתארים לילדים שלנו מה אנחנו מדמיינים עבורם.

מה אנחנו מדמיינים בשבילם, חלק מהעניין הזה זה הנחלת הערכים שחשובים לנו.

יכול להיות שהם יקשיבו לנו ויכול להיות שלא.

אסטרטגיה אישית – למילים שלנו יש כוח השפעה

אבל אין ספק שלמילים שלנו יש יכולת השפעה עליהם.

וגם כמובן בכלל למילים יש יכולת השפעה, אז כמובן גם על עצמנו וגם על בני הזוג שלנו.

אז אם אני רוצה להשיג מטרות משפחתיות לזוגיות.

מטרה משפחתית וזוגית יכולה להיות, למשל בכלל להגדיר לעצמי אני מעוניינת להכיר בן זוג.

או, אני מעוניינת לפרק את התא המשפחתי שלי.

אבל אני חלק מהעניין הוא להיות מסוגלת להתייחס אל התחום הזה בחיי ולהבין שיש לי שליטה על הנעשה.

החיים לא מובילים אותי בסיטואציה, אלא אני מובילה.

אני מחליטה, אני מדמיינת את המצב האופטימלי ואני אדאג שהמצב האופטימלי יקרה.

ואותו דבר גם בתחום הקריירה והמון היכולת שלי להגדיר כמה כסף אני רוצה להרוויח.

או במה אני רוצה לעסוק, וגם במה אני לא רוצה לעסוק.

גם חלק מהדבר בתכנון אסטרטגי זה גם בלהגיד מה אני לא רוצה, זה חלק מהעניין.

קודם כל להסביר מה לא, ואז להסביר מה כן.

חייבים לדעת מה כן בשביל לדעת מה לא

קודם כל חייבים לדעת מה כן, כדי שאפשר יהיה גם להגיד מה לא.

כשאנחנו קובעים לעצמנו רף מסוים של יכולת ההכנסה שוב למילים יש כוח והמחשבה מייצרת מציאות.

אם אנחנו נרצה להרוויח יותר, אנחנו נרוויח יותר בתחום הבריאות.

חלק מהדברים, שוב כמו שאנחנו יכולים לראות השנה אין לנו שליטה.

אבל על חלק מהרוב ניכר יש לנו שליטה.

מה אנחנו אוכלים, כמה התעמלות אנחנו עושים, האם אנחנו דואגים לבריאות הנפשית שלנו.

האם אנחנו עושים בעבור, מה אנחנו עושים בעבור הבריאות שלנו.

בהקשר של חברה ופנאי שוב, כמו שאמרתי, חלק מהעניין זה היכולת שלי להגיד.

אני רוצה לפנות זמן כדי לפגוש חברה, או אני רוצה לפנות זמן כדי לטייל או.

אני רוצה לחבור לקבוצה שמטיילת כי אני אוהבת לטייל.

שוב אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שהקורונה תעזוב אותנו בהמשך.

ואנחנו כמובן כולנו נחזור לטייל בארץ ובחו"ל.

אסטרטגיה אישית – שתמיד יהיה לנו נעים עד כמה שאפשר

עם אנשים ואיפה שכיף לנו ונעים לנו.

אבל זה לא רק בהקשר של טיולים זה אפילו ברמה של באמת לפנות זמן לראות תוכנית טלוויזיה.

עם מי שאנחנו אוהבים או ללכת להרצאה, או ללכת להצגה.

להפנות את ה mind שלי למקום הזה של מה המשמעות של חברה ופנאי בחיים שלי.

פיתוח אישי ולימודים זה תחום נוסף בהקשר של אסטרטגיה אישית.

מה אני מה אני רוצה להשיג השנה בהקשר של פיתוח אישי.

זאת אומרת מה הייתי רוצה ללמוד ולא הספקתי?

מה, במה עוד אני רוצה להתנסות. 

איזה קורס מעניין אותי?

גם זה, ראינו השנה שיש שפע אין סופי של תוכן וידע שהוגש לנו השנה בזכות ה-זום כמעט בחינם.

וחלק מהעניין זה באמת להקדיש מחשבה לאיך אני רוצה להתפתח.

איך אני רוצה, מה, מה אני רוצה להוסיף לחיי שעוד שלא הספקתי להוסיף.

אם אני רוצה לעשות תואר שני?

תבדקו עם עצמכם מה אתם רוצים בחיים

האם אני רוצה לעשות דוקטורט?

או רק סתם מעניין אותי להיות באיזה קורס שתמיד חלמתי להיות בו.

כדי, שאמרתי קודם שחלק מהעניין של בניית אסטרטגיה אישית זה החזון.

שזה מה שתיארתי לכם קודם שזה קודם כל להבין מהי תמונת המציאות הזאת.

מה הייתי רוצה להשיג. והשלב הנוסף הוא הערכים.

איך אני יודעת איזה ערכים הם חלק ממני?

ואיזה ערכים אני רוצה לחיות על פיהם?

והרבה פעמים אנחנו מבינים שהמקומות שבהם כואבת לנו הבטן.

הם המקומות שבהם בעצם יש לנו התנגשות ערכית.

אנחנו רק לא תמיד יודעים לתמלל אותה במילים.

הדרך הכי טובה לתמלל במילים מה הם הערכים המובילים אותנו.

אלה שגורמים לנו להצליח.

תכירו מה הערכים המובילים שלכם

וגם אלה שאולי קצת עשויים לקבע אותנו כמו, כל מיני אמונות שלנו לגבי כסף או אמונות שלנו לגבי ריצוי.

האם אנחנו צריכים לרצות או לא צריכים לרצות.

הם דברים שהוטבעו בנו עוד כשהיינו ילדים. 

וכשאנחנו מספרים לעצמנו את הסיפור האישי שלנו, איפה גדלנו.

באיזה בית גדלנו, מה היו מערכות היחסים שלנו עם ההורים שלנו.

ומה היו מערכות היחסים שלנו עם חברים בכיתה.

ואיזה חוויות ילדות עברו עלינו בבית ספר היסודי, בתיכון בצבא.

מה גורם לנו להצליח מה גרם לנו אז להצליח.

איזה סוגי התנהגויות, מחשבות היו לנו אז. 

אנחנו יכולים לזהות בזה הרבה מאוד מההתנהגויות שלנו גם היום.

קיבעונות שלנו גם היום.

אז חלק מהיכולת שלנו להבין מה מניע אותנו ומה גורם לנו להצליח.

זה בלספר את הסיפור שלנו.

תכתבו את הרעיונות שלכם על דף

ממש ככה, לקחת דף ועט ולכתוב את הסיפור האישי שלנו כמו שתיארתי לכם.

לדמיין שוב להעלות את הזיכרונות של כל מיני סיטואציות שקרו לנו.

אנשים שאנחנו מאוד מאוד מעריצים שהם מעוררים בנו השראה ולכתוב.

ולכתוב את הדברים האלה ומתוך הדברים האלה אתם תגלו את כל הערכים האלה שמסתתרים בכם.

ואני בטוחה שגם תוכלו לזהות מה הם המרכזיים.

זה דבר מאוד מאוד חשוב לדעת במה אנחנו מאמינים.

אני יכולה להגיד לכם להעיד על עצמי.

שאני יודעת להגיד שאני מאמינה מעוד במשפחה.

מאמינה מאוד נדיבות, מאמינה בהגשמה.

חלק בלתי נפרד מהעשייה שלי.

אסטרטגיה אישית – תגשימו את עצמכם

עוסק בהגשמה אישית שלי ובאמצע ובאמצעות העשייה המקצועית שלי.

אני עוזרת לאנשים להגשים את עצמם.

זה, אני חושבת שהיכולת לתמלל את זה, ברגע שאנחנו יודעים להגיד על עצמנו מי אנחנו.

ומה אנחנו ומה אנחנו עושים ולמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, היא משחררת מאוד.

היא נותנת לנו תחושת קלילות ואושר.

ערכים הם מצפן פנימי, זה באמת משהו מאוד, מאוד חשוב שאנחנו צריכים לדעת על עצמנו.

כשאנחנו באים לנסח, אמרנו הגענו עכשיו לפן השלישי.

העמוד השלישי של אסטרטגיה אישית, והוא מטרת העל.

תנסחו את החזון שלכם

אחרי שאנחנו מבינים מהו החזון שלנו ומה הם הערכים שלנו.

אנחנו רוצים לדעת מה באנו לעשות פה בכלל.

מטרת העל שלנו בחיים היא למצוא את הייעוד שלנו.

כמודל הייעוד האישי מבוסס על 4 עמודים שהם.

מה אני אוהבת, מה אני טובה, מה העולם צריך והאם יש לי את היכולת לעשות ממה שאני אוהבת, ומה שאני טובה כסף.

במקומות, יש יגדירו את זה מודל איקיגאי  שזה מודל יפני, של שמסביר חיים שהם חיי ערך.

היכולת לחיות חיים חיי ערך תלויה בנקודת המפגש שבין 4 העמודים האלה.

של מה שאנחנו אוהבים, מה שהעולם צריך, מה שאנחנו טובים בו וגם מה שנוכל לקבל עליו תשלום.

במקום שבו אחד מהעמודים האלה לא בא לידי מימוש באופן מלא.

זאת אומרת נניח שאני יודעת שאני נורא, נורא אוהבת לאפות עוגות.

אבל אני לא כזאת טובה לאפות עוגות וברור שהעולם צריך לאפות עוגות ואני יכולה גם למכור עוגות אבל שוב.

אם אני נמצאת בנקודה שבה אני אוהבת לעשות את זה.

אבל אני לא כל כך טובה, סביר להניח שאני לא אצליח בזה מאוד.

אז זה לא מספיק שהעולם צריך את זה.

תעשו את מה שאתם הכי טובים בו

זה לא מספיק שאני אוכל לקבל על זה תשלום.

אני צריכה להיות גם במקום שאני עושה את מה שאני עושה מתוך תשוקה מתוך רצון מתוך יכולת.

ואני צריכה להיות ממש טובה במה שאני עושה.

או למשל, נניח שאני עושה את מה שאני אוהבת ואת מה שאני טובה.

אבל העולם ממש לא צריך את זה.

אז סביר להניח שאני לא אוכל לקבל על זה תשלום.

אז שוב יהיה במקום שהוא חסר סיפוק.

אני לא אוכל לממש את עצמי באופן מלא בעולם הזה.

אם אני, אם אחד מהעמודים האלה של מציאת היעוד שלי, לא יבוא לידי מימוש.

אתם יכולים כמובן להסכים איתי ויכולים לא להסכים איתי.

אבל בעיניי זאת תורה, לנסות ולמצוא באמת מה גורם לי לקום בבוקר.

איך עושים את זה?

תמצאו מה גורם לכם לקום בבוקר

איך באמת, נניח, ומצאתי את מה שגורם לי לקום בבוקר ואני גם יודעת איך אני מתכנן.

מה מהי האסטרטגיה האישית שלי ומהו החזון שלי.

אז איך מגשימים חלומות?

מקבלים החלטות, ואיך מקבלים החלטות?

זה הדבר באמת, הכי רלוונטי להגשמת האסטרטגיה האישית.

יש כל מיני שיטות שבהם אפשר לקבל החלטה.

בין אם מבוססת אינטואיציה ובין אם מבוססת רציונל.

אני רוצה ללמד אתכם 4 שיטות ובזה נסיים.

 חד, השיטה הראשונה לקבלת החלטות, היא בעצם להגדיר מטרה אסטרטגית.

זאת אומרת להגדיר מטרה אחת בלבד שאני רוצה להשיג השנה.

ואם החלטתי למשל שאני השנה רוצה להשיג, עוד לפתוח עוד, לפתח עוד מוצר בעסק שלי.

אז כל מה שלא מקדם אותי לעבר הדבר הזה יורד מהפרק.

אם אני עכשיו עסוקה מאוד בדברים אחרים שמסיתים אותי מה השגת המטרה.

אז אני לא אעשה את הדברים האלה אלא אני אצמד להחלטה אסטרטגית.

למטרה האסטרטגית שקיבלתי, ואני אתקדם אליה.

תיצמדו להחלטות שלכם

זה למשל שיטה או.קיי?

אם אני יודעת מה אני רוצה להשיג, כל מה שמפריע לי להשיג את המטרה הזאת בעצם.

עוזר לי לקבל את ההחלטה לגבי מה לא.

השיטה השנייה, היא לעשות מה שנקרא תעדוף, דחוף חשוב, חשוב, לא דחוף. 

דחוף ולא חשוב, לא דחוף ולא חשוב.

זאת אומרת, לסדר את המשימות שלי.

את הפעולות שלי בתיעדוף של מה הכי דחוף לבצע ומה הכי פחות דחוף לבצע.

כמובן, שאם אני אעשה את הדבר הזה בהתאם למטרה האסטרטגית שקבעתי לעצמי.

אז בכלל יהיה לי יותר קל לקבל החלטות.

זאת אומרת, מה עליי לעשות עכשיו או מה עלי לא לעשות בכלל.

אסטרטגיה אישית – תתמקדו

השיטה השלישית היא להתמקד.

בעיקר במה שאני טובה ולא במה שאני לא טובה.

למשל, אם אני החלטתי שאני השנה רוצה ללכת ללמוד שיווק דיגיטלי.

אם אני לא טובה בשיווק אז אני חושבת שזאת תהיה החלטה לא נכונה ללכת ללמוד להיות מה שאני לא טובה.

אני טוענת שעדיף לנו להתמקד במה שאנחנו טובים ולא במה שאנחנו לא.

היכולת שלנו לשפר את היכולות הטובות שלנו הזמן שייקח לנו לשפר את היכולות הטובות שלנו.

הוא הרבה יותר קצר מהיכולת שלנו לשפר את מה שאנחנו לא טובים בו.

זאת אומרת אז משך הזמן שייקח לי לשפר את מה שאני לא טובה בו, יהיה הרבה יותר ארוך.

ולכן עדיף להתמקד במה שאנחנו טובים ולא במה שאנחנו לא.

אל תנסו לעשות הכול לבד

ואם יש לי קושי בשיווק דיגיטלי, עדיף לשלם לבעל מקצוע שיודע שיווק דיגיטלי ויעשה עבורי שיווק דיגיטלי איכותי.

הרבה יותר ממה שייקח לי הזמן ללמוד להיות כמוהו.

זה שוב הדעה שלי בהקשר הזה אתם יכולים להסכים או לא להסכים.

והשיטה האחרונה בהקשר של קבלת החלטות.

היא להבין את ההבדל בין מה שאני רוצה למה שאני צריכה.

מה הכוונה?

אני יכולה להגיד אני נורא נורא רוצה שיהיה לי בית עם בריכה.

זה למעשה זה חלום שהוא רלוונטי לכולנו.

אבל בדרך להשיג את החלום של מה שאני רוצה.

אני רוצה שאתם תשאלו את עצמכם האם זה גם מה שהיה מה שאתם צריכים.

האם אני, אם לא תהיה לי ברכה, האם זה יעצור אותי מלעסוק, להשיג דברים אחרים שאני רוצה להשיג בעולם הזה.

תבחרו איזה חלומות אתם רוצים להגשים

האם אני באמת קבעתי את הקביעה הזאת שאני רוצה משהו כי אני באמת רוצה אותו.

או אולי קבעתי את הקביעה הזאת כי אני רוצה לרצות מישהו?

או כי אני חושבת שזה מה שמצופה ממני?

זאת אומרת כשאנחנו מחליטים איזו שהיא החלטה לגבי מה שאנחנו רוצים, תשאלו את עצמכם.

אחד, האם זה משהו שאתם באמת צריכים, האם זה באמת.

אם לא תשיג הוא את המטרה הספציפית הזאת האם זה יעכב אתכם מלהשיג כן, מטרות אחרות שמתם לעצמכם?

האם זה יאכזב אתכם?

ואם התשובה תהיה שזה לא אאכזב אתכם ולא יקרה שום דבר אם לא תשיגו את המטרה הזאת.

אז הנה לכם למשל, איזשהו סוג של רמזור שאומר או.קיי.

תעשו מה שאתם באמת רוצים וצריכים

אז את לא מטרה שחייבים להתמקד בה, זה לא משהו שחייבים לרדוף אחריו.

אפשר לשים את הדבר הזה בצד ושוב לחזור לעניין מטרה אסטרטגית האחת הזאת.

שכן אנחנו רוצים להשיג, שכן תייצר לנו תחושת סיפוק.

שכן תביא אותנו, תקדם אותנו עוד הלאה לעבר הגשמת תמונת המציאות שעליה דיברנו ממש בהתחלה.

יש לי עוד הרבה מה לספר לכם בהקשר של אסטרטגיה אישית.

ואיך אנחנו מבינים מהי הצעת הערך שלנו.

ומה הקשר בין אסטרטגיה אישית למיתוג אישי ולמה אסטרטגיה אישית יכולה באמת לחדד עבורנו מה.

מי אנחנו ומה אנחנו ומה באנו לעשות כאן.

אבל על כל אלה, תצטרכו לעקוב אחריי במדיות האחרות ואולי אתארח פה שוב בפעם הבאה.

אז תודה רבה לכם שהיא הקשבתם ולהתראות.

(מוזיקה)

רועי ריבק על אסטרטגיה אישית

רועי ריבק

אז תודה רבה לשלי  שהסכימה לבוא ולהתארח.

אני רוצה לחלוק אתכם עוד כמה תובנות בהקשר של אסטרטגיה אישית והגשמת חלומות.

הרבה פעמים אנחנו מדברים על פיתוח אישי בכל הקשור לעסקים ולעצמאים.

ואני חושב שאין פינה שמדברת לשכירים.

ובעצם גם אם אתה שכיר בסופו של דבר אם אתה רוצה להתקדם.

אם אתה רוצה לקחת את הקריירה שלך לשלב וזה בסדר להיות שכיר.

אתה צריך שיכירו אותך, אתה צריך שאנשים יבינו את היכולות שלך.

היום זה לא, הייתה לי שיחה עם שלי או שיחה מקדימה שדיברנו על הדברים והיא אומרת.

אני מכירה דורות שהיה הרבה ענוה ובאמת להגיד אני ואני ואני זה משהו שלא היה מקובל.

היום זה האם אמא של המקובל היום, אנשים אמנם יכולים להיות סופר מוצלחים.

אבל לא יהיה להם את, את היכולת לתקשר את זה החוצה.

אלו האנשים שבסופו של דבר בסקאלה יכולים להישאר גם בינוניים ולא להצליח כמו אנשים.

תוכיחו את עצמכם במעשים לא בדיבורים

כמובן שאי אפשר להיות מלא בדיבורים ודיבורים כמו חול. 

צריך שיהיה אסמכתאות למקצועיות.

אבל חשוב להוציא את זה החוצה.

עכשיו, זה לא חייב לבוא בקטע של מתנשא או בקטע יהיר או.

זה פשוט יכול להיות ברמה של גם לעזור, גם לחלוק, גם לתת, וגם כן, שיכירו. 

שיכירו את פועלך, שיכירו את המקצועיות שבך, גם פוליטיקאים שזה קריירה.

תשימו לב אנשים בונים את עצמם אילה שמה שנקרא עושים את העבודה שלהם.

והולכים הביתה זה לא אנשים שזוכרים אותם בכלל.

יש אנשים שגם עושים סתם רעש וצלצולים ואנחנו מכירים אותם, אבל בעצם הם לא עושים כלום.

צריך לשמור על איזון כמו כל דבר בחיים, צריך מצד אחד לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

ומהצד השני גם שאנשים יכירו וידעו שאתה עשית את זה. זה לא בושה, להפך.

אז זה בנוגע לנושא הזה.

סיכום הפרק ומה הלאה?

 (מוזיקה)

הנושא הבא שאני רוצה לדבר אתכם עליו.

זה בעצם המנוע הצמיחה של ההתפתחות האישית, וזה בעצם ללמוד.

ללמוד תמיד, ואני, גם כל מי שנרשם לניוזלטר שלי באתר וכל מי שהשאיר לי ליד.

או פניה מקבל בעצם אוטומטית מייל.

שבמייל הזה אני מציג את סוד במרכאות שאני חושב שהוא הסוד להצלחה הכי גדולה שיש.

וזה ללמוד תמיד והיכולת הכי חשובה היא לדעת ללמוד לבד.

אני גם אסביר את זה, כי היום העולם זז כל כך מהר.

שגם אם למדתם תואר אקדמאי, או איזה קורס מה שלמדתם אחרי שנה כבר לא רלוונטי.

הכול משתנה, הכול נראה אחרת.

מי שיודע ושומר על כשירות במקצוע שלו, מתפתח קורא, קורא מאמרים, קורה מה חדש, מתעדכן.

מי הם האנשים המצליחים ביותר?

אלו האנשים שמצליחים יותר.

אין בזה צל של ספק.

אני מאמין בזה בכל דבר שאני יכול ואם נגיד יש תכונה אחת שהייתי רוצה ללמוד קצת בגיל יותר מוקדם.

זה לדעת ללמד את עצמי לבד.

אני חושב שזה היכולת הכי מרשימה והכי חשובה שיש בעידן החדש.

זה לדעת לפתוח יוטיוב שצריך, גוגל, לחפש לחקור לדלות את המידע שצריך.

ולדעת להשתמש בו במקום הנכון ובזמן הנכון.

אז ללמוד ולהיפתח זה באמת משהו שהוא שובר כל גבול ומעביר חסמים.

ומי שחי את התחום שלו ולומד וסקרן וזה אנשים שבסוף מגיעים לדרגים הגבוהים ביותר.

לא משנה אם אתה שכיר, עצמאי, בעל חברה, בכל תחום זה הסוד הכי מרכזי להצלחה ולהתפתחות אישית.

(מוזיקה)

נתראה בפרק הבא…

אז הגענו לסוף הפרק, תודה רבה לכל המאזינים כל שבוע מחדש ואני אגיד לכם את זה.

אני רוצה להזמין אתכם לבקר באתר שלי ויותר מזה אני רוצה להזמין אתכם לקהילה של הפודקאסט.

בעצם, אחרי כל פרק, אני שואל שאלה ראשונה את האורח ואחריה שאלה או לפני השאלה.

אתם יכולים לשאול את האורחים ולדבר בעצם על כל פרק.

אם עכשיו התחלתם לשמוע את הפודקאסט ושמעתם נושא מסוים ואתם רוצים לשאול שאלות.

את האורחים אותי, לדבר עם הקהילה.

זה המקום לנהל שיח סביב הפרקים סביב הנושאים.

אז תצטרפו לקהילה אני אשמח מאוד.

עוד כמה דברים שאני רוצה להגיד לכם, זה על הקורס שלי.

כל מי שמחפש קורס קידום ממומן אחד על אחד זה לא קורס דיגיטלי זה ממש שיעור פרטי איתי.

אחד על אחד.

אז יש בתוך האתר פרטים.

תקראו את כל המידע אם רלוונטי עבורכם תשאירו פרטים נדבר ונצליח ביחד.

אז שוב תודה רבה רבה לכם.

אנחנו נתראה בשבוע הבא בפרק חדש נושא חדש.

יכול להיות אורח יכול להיות שלא, אבל בטוח יהיה מעניין.

אז, סאלמת

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש